Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žena z prvního vagonu: Kdyby mě náraz nevymrštil, už bych tu nebyla

Štěstí v neštěstí měla osmatřicetiletá Drahomíra Kudrnová. Seděla totiž hned v prvním vagonu pendolina, které ve středu ráno narazilo na přejezdu ve Studénce do nákladního auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V59l86a79s19t93i16m49i38l 56H62a92l35b93i87c80h 8753615786298

V rámci ochrany životního prostředí,měly by se náklady které nepodléhají zkáze,striktně převážet pouze po železnici.

+1/0
25.7.2015 7:33

P50a67v26e65l 66S30i17t68a 8575708373961

Stale se hovori o bezpecnosti prejezdu , nehovorit ale cinit ,,, za cisare pana a po valecne dobe mel kazdy prejezd starou babu co tam stale s praporkem a stahovala zavory ,pak to zrusili a kdyz zpocitam ten balik co to uz stalo od povalecne doby ,tak dejte stary babe 30.000kc a bude klidek ,ty penize za opravu vlaku a jine muze miti jeste premie 300000kc rocne, jako to maji hosi ,,,kazdy vime kde a je to .kuk.8-o8-o8-o8-o

+1/0
24.7.2015 20:32

L89u71b48o 88K83o39h70u62t 5706516431214

minul sa ti sunar?;-D

0/−2
24.7.2015 20:25

M31i90c36h18a47e78l78a 46L33h48o75t54s43k31á 2239876868467

Ach to má takový krásný lidový nádech R^ Brzké uzdravení ;-)

0/0
24.7.2015 19:46

F90r67a28n64t12i63š54e98k 95M46o89s25s 8582973339159

Tak hlavně, že to starej pořádně zapil.

+1/0
24.7.2015 18:02

J43i74n92d97ř31i77c91h 89H73r50a94d93e54c62k25ý 6825759342602

idnes započala nový seriál? dnes píše o ženě z prvního vagonu, zítra třeba o muži z druhého atd atp...

0/−2
24.7.2015 14:38

J91i65r88i 71M63a48r82e41k 2569176893775

Myslim si ze by bylo vhodnou reakci CD na tuto a jine nehody vyradit z kazde soupravy prvni a posledni vagon, stejne v nich ted nebude chtit nikdo sedet.;-)

+8/0
24.7.2015 11:48

B30o37h86u48s93l87a24v 22K75r37á90l60í68k 2601530439306

Pokud někdo zažil nehodu, kterou nejvíc odskákal prostřední vůz, tak ten si zase sedá do prvního nebo do posledního. A tím se to vyrovná.

0/0
24.7.2015 19:37

P17e48t33r 47R57i22h77a85k 7311448828946

Je to bohuzel jenom kdyby. Nebyly by potreba zadne nadjezdy, podjezdy ono by stacilo jen aby lidi dodrzovali elementarni pravidla a respektovali predpisy. Kdyby stacilo tak malo nemuselo se nic stat. A tipuju, ze kdyby se za prejezdem zeptali toho traktoristy ptoc jel na cervenou tak cekam odpoved ve stylu ale prosim te co blbnes co stresujes vsak se nic nestalo. Ty lidi jsou proste tak omezeni, ze jim nedochazi , ze tam je dulezite ze se NECO mohlo stat ne to ze se nic nestalo. Nedomysli nasledky a dusledky sveho chovani a cinnu.

+13/0
24.7.2015 11:26

P59e43t65r 60M27a72r26e74č76e87k 1863191479988

"Příšte si do prvního vagonu nesedne". To mi připomnělo onu hlášku drážní inspekce. Když se zjistilo že v případě železniční nehody bývají v poslednim vagonu nejprudší rázy. Ho doporučila vůbec nepřipojovat. :-)

+4/0
24.7.2015 11:08

P64e74t37r 13Ž12á93k 1488212485679

je to tam trochu jinak - poslední vůz dle statistiky nejčastěji vykolejí...

0/0
24.7.2015 11:10

P65e39t72r 24M19a61r72e53č41e27k 1263921349108

Aha .. no ale podstata zůstává stejná. :-)

+1/0
24.7.2015 11:12

J51i86ř36í 68Z53á29h61o23r10a 5573575122589

Proto ho stačí vypojit. jen mi je líto lidí, kteří zůstanou na nádraží v tom vypojenym vagónu. V tu chvíli by asi raději vykolejili.....

+2/0
24.7.2015 11:17

P41e87t55r 47Ž94á96k 1948862105129

někde jsem četl, že lidi si všimli až nárazu, žádné brždění před tím. To mě trochu překvapuje, podle videa a map ten fíra na ten přejezd vidí minimálně 300 m, to měl několik sekund na rychlobrzdu a ještě se pokusit schovat. Otázkou je, jestli by při pomalejší rychlosti vlaku při narázu nedošlo k vykolejení...

0/0
24.7.2015 11:06

J64a24n 24S43t77o30d82o70l49a 7371600253670

O nebrždění psali, ale to nemusí být pravda. I kdyby měl možnost na 300 metrů vidět, tak ne tak průkazně, aby věděl, že ten náklaďák stojí na kolejích. Ze vzdálenosti 300 metrů to mohlo vypadat, že stojí normálně za závorami. Vlak jel údajně hodně přes 100 km/h. I kdyby fíra začal reagovat 300 metrů před srážkou, měl na jakoukoli činnost něco kolem 5 vteřin (při rychlosti 120 km/h z hlavy cca 8 a půl vteřiny). 

Moc možností fíra neměl, protože těch 300 metrů je teoretických, reagovat začal tak kolem 150 metrů. Neznám brdné dráhy Pendolina, ale domnívám se, že by nic podstatného neubrzdil a čas na útěk dozadu taky neměl. Při pádu mostu tenkrát fíra utekl do mašiny, ale to jel výrazně pomaleji a měl tudíž daleko víc času na reakci. Domnívám e, že tentokrát nestačil udělat vůbec nic, maximálně aktivovat brždění těsně před srážkou.

0/0
24.7.2015 11:40

M79i66l29a16n 51Č38e24r66n16ý 5133549229522

Také má v důsledku srážky amputovány obě končetiny. To svědčí o tom, že vůbec nestihl nikam zdrhnout.

0/−1
24.7.2015 11:59

L70u77b97o 37K15o63h85u34t 5136386141274

chlapci moc teoretizujete , tu niekto pisal ze ten isty rusnovodic uz jednej tragickej nehode zabranil, takze isto aj tu reagoval ako mal. tie amputovane nohy svedcia o tom ze sa do poslednej chvile snazil co najviac zmiernit nasledky.

0/−1
24.7.2015 15:00

B45o79h74u86s62l30a66v 25K30r75á80l75í89k 2521570859446

A co tam jako po spuštění rychlobrzdy mohl zmírňovat? To jako že si ještě začal chystat lékárničku?

0/−2
24.7.2015 19:41

L58u20b68o 30K34o58h14u72t 5226326951384

;-D no asi robil nieco ine ked nestihol spustit tu brzdu a schovat sa ze?

0/−1
24.7.2015 20:26

J42a76n 37S24a88l16o58m49o78n 4539810871955

On je vtip v tom, že ten přejezd je z pohledu Pendolina za zatáčkou a ten strojvedoucí fakt nevidí 300 metrů za roh ;-D.

+2/0
24.7.2015 16:12

V32l93a96d31i46m61í16r 10M88e54n27d44i 3962209301696

Prajem tej pani a všetkým zraneným skoré uzdravenie. Akurát neviem či opisovať tú hrôzu bude vhodná téma pre deti základnej školy....

+2/−2
24.7.2015 10:57

K23a49t97e69ř85i86n98a 52V60a11š45á98k46o65v14á 5381802339125

"Rozkaz zněl jasně: nesmí projet muž s koženou brašnou!"  ;-D

0/−3
24.7.2015 11:20

J63a17r50o74s69l89a38v 53Č31e19r78n90ý 6958374789648

dat sama sobe smajlika za idiotsky prispevek, to musis mit v ty kebuli slusne vyhrabany, jestlipak bys byla takhle vtipna, kdyby ti tam zemrel nekdo z rodiny?

+2/−2
24.7.2015 11:54

K13a83t28e19ř44i94n54a 69V45a26š16á63k33o49v88á 5631722189655

Doporucuji si precist prispevek, na ktery reaguju. O smrti tam neni ani slovo. Jen o povidani se zaky zakladni skoly.

A netykame si.

0/−1
24.7.2015 12:33

J62a72k74u38b 78S57e43m76e42r81á19d 2487706661101

no, mozna tam jde spis o to, ze ta vase reakce nebyla zrovna v logickem sledu

+1/−1
24.7.2015 14:55

M10i54l62a23n 66Č68e62r79n39ý 5523829749292

Tak, ona sama o žádné "hrůze" nehovoří. Spíš o štěstí.

0/0
24.7.2015 12:01

O81n30d25ř28e87j 71M25a91r38e54k 9482610117289

Tak trochu nechápu, proč vlak projíždí stanicí a přes přejezd tak vysokou rychlostí, vždyť je nabíledni, že tam může někoho trefit - to honil nějaké zpoždění?

+1/−17
24.7.2015 10:56

J21i87ř35í 76Z45á95h33o48r44a 5113585502969

vždyť jel jen 150. v česku vlaky nejezdí moc vysokou rychlostí.

+2/−1
24.7.2015 10:59

O10n91d44ř84e94j 81M23a93r22e66k 9902600987509

Skrz nádraží? Co to udělá třeba s kočárkem, co stojí na perónu? S kufry? Nejsem specialista ale co takhle špatně přehozená výhybka?

0/−13
24.7.2015 11:03

J17a71n 98S24a60l64o50m50o91n 4139740471785

Protože zabezpečovací systém funguje u nás většinou na principu kolejové smyčky, tak tu špatně přehozenou vyhybku okamžitě rozpozná (není propojená smyčka). Předpokládám, že na perónu je vyznačená bezpečná zóna žlutou čarou. Když budete stát za ní, tak vás sice vítr ofoukne, ale rozhodně neodfoukne :-).

+4/0
24.7.2015 11:12

J42i84ř24í 68Z46á73h25o10r93a 5683525792869

S kočárky a kufry to nic neudělá, špatně přehozená výhybka je irelevantní.

+1/0
24.7.2015 11:15

V33l98a31d43i26m46í54r 26M76e44n85d96i 3842569591986

Tak pri tejto logike bolo asi zbytočné stavať vysokorýchlostné trate a kupovať Pendolina. Strojvodca sa riadi nejakým grfikonom a pokial by mal spomalovať pri každom priecestí, tak to sa môžme vrátiť o 150 rokov dozadu ku konskej železnici...

+6/0
24.7.2015 11:01

O40n19d57ř12e27j 61M36a52r32e24k 9342350177769

Tam asi jste. Vysokorychlostní trať má mít mimoúrovňové křížení. Pokud ho nemá, nelze na přejezd vletět šílenou rychlostí - na přejezdu může být cokoli, nejen náklaďák, může tam být třeba i kus něčeho co z náklaďáku spadlo.

+1/−9
24.7.2015 11:05

Š39t70e80f76a27n 50F70r68i58č11a 7342798643506

Na trati s traťovou rychlostí 160 km/hod. by žádné úrovňové křížení být nemělo. Je hrubou chybou, že při výstavbě koridorů se na to nedbalo. Z auta nemá co padat, řidič je povinen náklad zajistit.

+1/−1
24.7.2015 11:09

O37n70d60ř27e65j 10M62a59r94e76k 9692700727789

Neuvěřitelná logika. Z auta nemá nic padat, tak nic nespadne. Auto nesmí na přejezd, když svítí světla, takže tam není. Dokážete pochopit, že to takhle nefunguje? Dokážete pochopit, že tam ten náklaďák vjel a prostě tam byl? A nebyl jediný? Bez urážky, jste tak pomalejší vždycky?

+2/−2
24.7.2015 11:12

K21a12t21e28ř18i98n15a 25V26a18š39á18k38o70v59á 5551772479955

Takze by musel stavet pred kazdym prejezdem, protoze dle vasi logiky to, ze tam maji byt spustene zavory nebo vystrazna svetla, neznamena, ze tam budou, ze ?

Bezte si popovidat s nejakym bezpecakem v zeleznicni deprave o tom, jak to funguje. Pak vam mozna bude jasnejsi proc a jak

Vlak neni auto, aby se mohl tak rychle prizpusobovat. Navic se vsude aplikuje pravidlo "mensi skody" - coz je sice blby, ale je. Nez abyste pomlatil desitky lidi ve vlaku a stejne s nejistym vysledkem, proste obejtujete spis  (pravidla nerespektujiciho) jedince - tak to proste je.

0/0
24.7.2015 11:28

B87o57h70u90s98l48a97v 32K74r86á63l60í48k 2151590129846

Železniční doprava je prostě na riziku založena - je její podstatou, že funguje jako ruská ruleta a že se jezdí de facto naslepo.

0/0
24.7.2015 19:48

V34l49a21d10i82m40í46r 23M13e66n72d76i 3402509131156

Ano,mate pravdu,malo by byť... Ale to nebude problém toho mašinfíru. On má tiež nejakú náplň práce. Ak by doviezol vlak do cielovej stanice s hodinovým oneskorením asi by ho za to nechválili....

0/0
24.7.2015 11:14

O19t27a21k44a33r 80V36a15l84e79k 6906382955182

Nyni ocekavam rozhovor se zenou z druheho vagonu.

+2/−7
24.7.2015 10:51

J82á55n 68L79o20s71k42o51t 7145279345768

Valek .... slniečko vás zmohlo?Rv

0/0
24.7.2015 11:11

O94t81a35k54a44r 45V59a55l38e87k 6476662605532

Ani ne tak slunicko, jako spise snaha medii nas neustale bombardovat jakymikoliv zpravami o havarii, a to za kazdou cenu.;-)

0/0
24.7.2015 16:13

J22á16n 25L13o48s18k27o94t 7825279185598

Pani Drahomíra Kudrnová, želám Vám skoré uzdravenie.

+8/0
24.7.2015 10:47

V40o40j71t67ě22c93h 20T56r84u54h79l39á45ř 2545779506

A co bude s těmi co projeli na červená světla před kamiónem? Pokud lze jasně identifikovat automobil, tak poslat oznámení, že řidičák pozbývá platnosti na 2 roky, udělit pokutu a je to.

Dopustili se také přestupku, navíc, který může vážně ohrozit životy jiných lidí.

+7/0
24.7.2015 10:43

J78i94ř17í 11Z29á65h58o36r35a 5113775262589

Ty trefí vlak nejspíš příště.

+2/0
24.7.2015 10:48

M10i97l17a46n 84Č15e29r82n70ý 5743529559142

Anebo zemřou jinou, rafinovaně tragickou smrtí... jste se nejspíš koukal na sérii Nezvratný osud, že?;-)

0/−1
24.7.2015 12:13

J68i67ř36í 85Z66á93h39o76r25a 5863195162409

Ne.

0/0
24.7.2015 12:32

J73a80n 45C41o20n26s92t96a83n55t71i92n 1602491573660

Zdravím cenzore a přeji hezkou šichtu se Stuchliky a jim podobnými, ten můj příspěvek, který jste smazal, by vám možná tu práci trochu usnadnil, ale nezklamal jste!;-D

+3/−1
24.7.2015 10:39

R18a30d63i54m 24P96a90v10l49i43c83e85k 1810848201974

Ale to bych si rad precetl...

0/0
24.7.2015 10:26

Š39t53e40f47a46n 39F63r36i62č17a 7832218633916

Málo se zatím hovoří o tom, že mimořádným štěstím v neštěstí pro cestující, kteří přežili bylo, že vlak zůstal na kolejích a nevykolejil, a také to, že nehoda se nestala na širé trati, ale ve stanici. I přes obrovské škody na životech a majetku lze říci, že pokud by vlak vykolejil, následky by byly mnohem tragičtější. Trefil by pevné překážky (např. perony, sloupy trakčního vedení atd.), vagony by se štosovaly, zranění by byli i v dalších vozech soupravy. Záchranáři měli ve stanici k vlaku dobrý přístup, na širé trati by bylo mnohem složitější se k vlaku a zraněným dostat.

+13/0
24.7.2015 10:26

O16n54d80ř19e17j 66M55a60r25e76k 9892450907759

To, že vlak trefí náklaďák či traktor, by měla být jedna z věcí, o které se při konstrukci musí uvažovat.

0/0
24.7.2015 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.