Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žena z prvního vagonu: Kdyby mě náraz nevymrštil, už bych tu nebyla

Štěstí v neštěstí měla osmatřicetiletá Drahomíra Kudrnová. Seděla totiž hned v prvním vagonu pendolina, které ve středu ráno narazilo na přejezdu ve Studénce do nákladního auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V53l56a37s69t47i39m46i95l 73H47a74l52b52i88c38h 8523555726468

V rámci ochrany životního prostředí,měly by se náklady které nepodléhají zkáze,striktně převážet pouze po železnici.

+1/0
25.7.2015 7:33

P13a22v22e61l 43S78i79t78a 8275918423271

Stale se hovori o bezpecnosti prejezdu , nehovorit ale cinit ,,, za cisare pana a po valecne dobe mel kazdy prejezd starou babu co tam stale s praporkem a stahovala zavory ,pak to zrusili a kdyz zpocitam ten balik co to uz stalo od povalecne doby ,tak dejte stary babe 30.000kc a bude klidek ,ty penize za opravu vlaku a jine muze miti jeste premie 300000kc rocne, jako to maji hosi ,,,kazdy vime kde a je to .kuk.8-o8-o8-o8-o

+1/0
24.7.2015 20:32

L96u90b13o 73K41o29h71u41t 5816756541884

minul sa ti sunar?;-D

0/−2
24.7.2015 20:25

M63i24c14h59a71e87l59a 14L84h92o24t49s10k67á 2989276918667

Ach to má takový krásný lidový nádech R^ Brzké uzdravení ;-)

0/0
24.7.2015 19:46

F10r91a60n35t23i19š73e18k 58M34o63s39s 8292163319199

Tak hlavně, že to starej pořádně zapil.

+1/0
24.7.2015 18:02

J86i11n58d18ř46i45c25h 87H38r42a75d97e23c69k41ý 6225379952812

idnes započala nový seriál? dnes píše o ženě z prvního vagonu, zítra třeba o muži z druhého atd atp...

0/−2
24.7.2015 14:38

J39i48r62i 56M15a42r79e31k 2589216343675

Myslim si ze by bylo vhodnou reakci CD na tuto a jine nehody vyradit z kazde soupravy prvni a posledni vagon, stejne v nich ted nebude chtit nikdo sedet.;-)

+8/0
24.7.2015 11:48

B11o40h36u58s49l91a37v 36K80r85á39l26í35k 2171240109226

Pokud někdo zažil nehodu, kterou nejvíc odskákal prostřední vůz, tak ten si zase sedá do prvního nebo do posledního. A tím se to vyrovná.

0/0
24.7.2015 19:37

P88e47t51r 89R72i55h20a72k 7411278948196

Je to bohuzel jenom kdyby. Nebyly by potreba zadne nadjezdy, podjezdy ono by stacilo jen aby lidi dodrzovali elementarni pravidla a respektovali predpisy. Kdyby stacilo tak malo nemuselo se nic stat. A tipuju, ze kdyby se za prejezdem zeptali toho traktoristy ptoc jel na cervenou tak cekam odpoved ve stylu ale prosim te co blbnes co stresujes vsak se nic nestalo. Ty lidi jsou proste tak omezeni, ze jim nedochazi , ze tam je dulezite ze se NECO mohlo stat ne to ze se nic nestalo. Nedomysli nasledky a dusledky sveho chovani a cinnu.

+13/0
24.7.2015 11:26

P48e42t57r 88M79a28r91e80č88e20k 1623251719248

"Příšte si do prvního vagonu nesedne". To mi připomnělo onu hlášku drážní inspekce. Když se zjistilo že v případě železniční nehody bývají v poslednim vagonu nejprudší rázy. Ho doporučila vůbec nepřipojovat. :-)

+4/0
24.7.2015 11:08

P38e18t36r 97Ž65á50k 1528932775359

je to tam trochu jinak - poslední vůz dle statistiky nejčastěji vykolejí...

0/0
24.7.2015 11:10

P93e51t75r 32M21a57r36e12č88e84k 1893221829158

Aha .. no ale podstata zůstává stejná. :-)

+1/0
24.7.2015 11:12

J61i75ř96í 14Z12á50h14o92r10a 5923375282919

Proto ho stačí vypojit. jen mi je líto lidí, kteří zůstanou na nádraží v tom vypojenym vagónu. V tu chvíli by asi raději vykolejili.....

+2/0
24.7.2015 11:17

P52e16t42r 93Ž75á28k 1298802535299

někde jsem četl, že lidi si všimli až nárazu, žádné brždění před tím. To mě trochu překvapuje, podle videa a map ten fíra na ten přejezd vidí minimálně 300 m, to měl několik sekund na rychlobrzdu a ještě se pokusit schovat. Otázkou je, jestli by při pomalejší rychlosti vlaku při narázu nedošlo k vykolejení...

0/0
24.7.2015 11:06

J36a40n 46S25t83o89d76o71l61a 7841240493380

O nebrždění psali, ale to nemusí být pravda. I kdyby měl možnost na 300 metrů vidět, tak ne tak průkazně, aby věděl, že ten náklaďák stojí na kolejích. Ze vzdálenosti 300 metrů to mohlo vypadat, že stojí normálně za závorami. Vlak jel údajně hodně přes 100 km/h. I kdyby fíra začal reagovat 300 metrů před srážkou, měl na jakoukoli činnost něco kolem 5 vteřin (při rychlosti 120 km/h z hlavy cca 8 a půl vteřiny). 

Moc možností fíra neměl, protože těch 300 metrů je teoretických, reagovat začal tak kolem 150 metrů. Neznám brdné dráhy Pendolina, ale domnívám se, že by nic podstatného neubrzdil a čas na útěk dozadu taky neměl. Při pádu mostu tenkrát fíra utekl do mašiny, ale to jel výrazně pomaleji a měl tudíž daleko víc času na reakci. Domnívám e, že tentokrát nestačil udělat vůbec nic, maximálně aktivovat brždění těsně před srážkou.

0/0
24.7.2015 11:40

M47i62l19a87n 22Č20e46r23n56ý 5233529349612

Také má v důsledku srážky amputovány obě končetiny. To svědčí o tom, že vůbec nestihl nikam zdrhnout.

0/−1
24.7.2015 11:59

L83u90b88o 29K55o86h69u33t 5906716181734

chlapci moc teoretizujete , tu niekto pisal ze ten isty rusnovodic uz jednej tragickej nehode zabranil, takze isto aj tu reagoval ako mal. tie amputovane nohy svedcia o tom ze sa do poslednej chvile snazil co najviac zmiernit nasledky.

0/−1
24.7.2015 15:00

B85o73h29u49s17l90a60v 16K90r58á13l98í55k 2661940389786

A co tam jako po spuštění rychlobrzdy mohl zmírňovat? To jako že si ještě začal chystat lékárničku?

0/−2
24.7.2015 19:41

L96u91b82o 16K94o77h65u35t 5486386101964

;-D no asi robil nieco ine ked nestihol spustit tu brzdu a schovat sa ze?

0/−1
24.7.2015 20:26

J14a84n 77S27a97l92o64m58o53n 4339320801265

On je vtip v tom, že ten přejezd je z pohledu Pendolina za zatáčkou a ten strojvedoucí fakt nevidí 300 metrů za roh ;-D.

+2/0
24.7.2015 16:12

V87l97a27d69i79m48í94r 18M27e10n22d14i 3732399161336

Prajem tej pani a všetkým zraneným skoré uzdravenie. Akurát neviem či opisovať tú hrôzu bude vhodná téma pre deti základnej školy....

+2/−2
24.7.2015 10:57

K20a37t93e68ř32i83n62a 35V42a30š28á65k38o81v92á 5161142879965

"Rozkaz zněl jasně: nesmí projet muž s koženou brašnou!"  ;-D

0/−3
24.7.2015 11:20

J84a11r76o94s15l76a26v 86Č96e79r10n37ý 6228254639448

dat sama sobe smajlika za idiotsky prispevek, to musis mit v ty kebuli slusne vyhrabany, jestlipak bys byla takhle vtipna, kdyby ti tam zemrel nekdo z rodiny?

+2/−2
24.7.2015 11:54

K16a32t67e21ř23i67n20a 45V68a21š10á49k93o25v59á 5781412199875

Doporucuji si precist prispevek, na ktery reaguju. O smrti tam neni ani slovo. Jen o povidani se zaky zakladni skoly.

A netykame si.

0/−1
24.7.2015 12:33

J66a81k54u11b 61S27e94m65e50r40á53d 2327606601651

no, mozna tam jde spis o to, ze ta vase reakce nebyla zrovna v logickem sledu

+1/−1
24.7.2015 14:55

M15i19l33a87n 68Č71e85r22n59ý 5973549579752

Tak, ona sama o žádné "hrůze" nehovoří. Spíš o štěstí.

0/0
24.7.2015 12:01

O82n21d89ř90e52j 13M62a94r21e17k 9182420817589

Tak trochu nechápu, proč vlak projíždí stanicí a přes přejezd tak vysokou rychlostí, vždyť je nabíledni, že tam může někoho trefit - to honil nějaké zpoždění?

+1/−17
24.7.2015 10:56

J31i77ř86í 66Z98á87h75o29r92a 5373105652659

vždyť jel jen 150. v česku vlaky nejezdí moc vysokou rychlostí.

+2/−1
24.7.2015 10:59

O16n31d87ř94e51j 93M17a95r78e54k 9402720617159

Skrz nádraží? Co to udělá třeba s kočárkem, co stojí na perónu? S kufry? Nejsem specialista ale co takhle špatně přehozená výhybka?

0/−13
24.7.2015 11:03

J18a39n 35S22a96l77o28m81o59n 4649850471485

Protože zabezpečovací systém funguje u nás většinou na principu kolejové smyčky, tak tu špatně přehozenou vyhybku okamžitě rozpozná (není propojená smyčka). Předpokládám, že na perónu je vyznačená bezpečná zóna žlutou čarou. Když budete stát za ní, tak vás sice vítr ofoukne, ale rozhodně neodfoukne :-).

+4/0
24.7.2015 11:12

J42i11ř62í 67Z22á65h46o62r17a 5453865242149

S kočárky a kufry to nic neudělá, špatně přehozená výhybka je irelevantní.

+1/0
24.7.2015 11:15

V81l92a65d71i65m77í14r 45M81e21n96d58i 3542349911536

Tak pri tejto logike bolo asi zbytočné stavať vysokorýchlostné trate a kupovať Pendolina. Strojvodca sa riadi nejakým grfikonom a pokial by mal spomalovať pri každom priecestí, tak to sa môžme vrátiť o 150 rokov dozadu ku konskej železnici...

+6/0
24.7.2015 11:01

O25n79d65ř26e80j 19M28a59r72e79k 9182740677689

Tam asi jste. Vysokorychlostní trať má mít mimoúrovňové křížení. Pokud ho nemá, nelze na přejezd vletět šílenou rychlostí - na přejezdu může být cokoli, nejen náklaďák, může tam být třeba i kus něčeho co z náklaďáku spadlo.

+1/−9
24.7.2015 11:05

Š95t34e58f38a64n 61F44r96i56č50a 7592348383296

Na trati s traťovou rychlostí 160 km/hod. by žádné úrovňové křížení být nemělo. Je hrubou chybou, že při výstavbě koridorů se na to nedbalo. Z auta nemá co padat, řidič je povinen náklad zajistit.

+1/−1
24.7.2015 11:09

O68n12d50ř10e68j 58M71a62r74e27k 9542360677729

Neuvěřitelná logika. Z auta nemá nic padat, tak nic nespadne. Auto nesmí na přejezd, když svítí světla, takže tam není. Dokážete pochopit, že to takhle nefunguje? Dokážete pochopit, že tam ten náklaďák vjel a prostě tam byl? A nebyl jediný? Bez urážky, jste tak pomalejší vždycky?

+2/−2
24.7.2015 11:12

K28a49t96e48ř28i10n12a 78V97a81š54á83k77o56v21á 5681912329805

Takze by musel stavet pred kazdym prejezdem, protoze dle vasi logiky to, ze tam maji byt spustene zavory nebo vystrazna svetla, neznamena, ze tam budou, ze ?

Bezte si popovidat s nejakym bezpecakem v zeleznicni deprave o tom, jak to funguje. Pak vam mozna bude jasnejsi proc a jak

Vlak neni auto, aby se mohl tak rychle prizpusobovat. Navic se vsude aplikuje pravidlo "mensi skody" - coz je sice blby, ale je. Nez abyste pomlatil desitky lidi ve vlaku a stejne s nejistym vysledkem, proste obejtujete spis  (pravidla nerespektujiciho) jedince - tak to proste je.

0/0
24.7.2015 11:28

B62o96h37u82s60l34a18v 43K67r14á88l36í24k 2611740489846

Železniční doprava je prostě na riziku založena - je její podstatou, že funguje jako ruská ruleta a že se jezdí de facto naslepo.

0/0
24.7.2015 19:48

V86l83a17d82i91m11í39r 31M59e71n19d52i 3622729471556

Ano,mate pravdu,malo by byť... Ale to nebude problém toho mašinfíru. On má tiež nejakú náplň práce. Ak by doviezol vlak do cielovej stanice s hodinovým oneskorením asi by ho za to nechválili....

0/0
24.7.2015 11:14

O54t23a87k49a91r 84V78a35l77e30k 6256112535702

Nyni ocekavam rozhovor se zenou z druheho vagonu.

+2/−7
24.7.2015 10:51

J33á53n 48L76o11s86k42o53t 7485459615448

Valek .... slniečko vás zmohlo?Rv

0/0
24.7.2015 11:11

O74t46a33k36a83r 22V87a96l91e11k 6136382415342

Ani ne tak slunicko, jako spise snaha medii nas neustale bombardovat jakymikoliv zpravami o havarii, a to za kazdou cenu.;-)

0/0
24.7.2015 16:13

J21á68n 36L46o86s50k81o67t 7865409265848

Pani Drahomíra Kudrnová, želám Vám skoré uzdravenie.

+8/0
24.7.2015 10:47

V51o31j54t10ě52c64h 94T52r17u77h48l44á76ř 2765649916

A co bude s těmi co projeli na červená světla před kamiónem? Pokud lze jasně identifikovat automobil, tak poslat oznámení, že řidičák pozbývá platnosti na 2 roky, udělit pokutu a je to.

Dopustili se také přestupku, navíc, který může vážně ohrozit životy jiných lidí.

+7/0
24.7.2015 10:43

J36i57ř17í 25Z50á26h74o53r56a 5563435582169

Ty trefí vlak nejspíš příště.

+2/0
24.7.2015 10:48

M42i21l22a66n 57Č74e11r55n19ý 5433269979252

Anebo zemřou jinou, rafinovaně tragickou smrtí... jste se nejspíš koukal na sérii Nezvratný osud, že?;-)

0/−1
24.7.2015 12:13

J49i68ř46í 80Z46á43h85o85r24a 5783615772499

Ne.

0/0
24.7.2015 12:32

J74a54n 89C18o26n16s87t37a66n61t73i90n 1292301303420

Zdravím cenzore a přeji hezkou šichtu se Stuchliky a jim podobnými, ten můj příspěvek, který jste smazal, by vám možná tu práci trochu usnadnil, ale nezklamal jste!;-D

+3/−1
24.7.2015 10:39

R30a25d94i13m 82P68a98v51l10i46c10e42k 1170278701524

Ale to bych si rad precetl...

0/0
24.7.2015 10:26

Š29t75e38f66a69n 32F28r46i45č46a 7102928913906

Málo se zatím hovoří o tom, že mimořádným štěstím v neštěstí pro cestující, kteří přežili bylo, že vlak zůstal na kolejích a nevykolejil, a také to, že nehoda se nestala na širé trati, ale ve stanici. I přes obrovské škody na životech a majetku lze říci, že pokud by vlak vykolejil, následky by byly mnohem tragičtější. Trefil by pevné překážky (např. perony, sloupy trakčního vedení atd.), vagony by se štosovaly, zranění by byli i v dalších vozech soupravy. Záchranáři měli ve stanici k vlaku dobrý přístup, na širé trati by bylo mnohem složitější se k vlaku a zraněným dostat.

+13/0
24.7.2015 10:26

O37n27d78ř97e86j 22M10a14r57e55k 9342680747949

To, že vlak trefí náklaďák či traktor, by měla být jedna z věcí, o které se při konstrukci musí uvažovat.

0/0
24.7.2015 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.