Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žena z prvního vagonu: Kdyby mě náraz nevymrštil, už bych tu nebyla

Štěstí v neštěstí měla osmatřicetiletá Drahomíra Kudrnová. Seděla totiž hned v prvním vagonu pendolina, které ve středu ráno narazilo na přejezdu ve Studénce do nákladního auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V87l96a73s93t31i77m65i15l 15H45a77l55b54i13c75h 8943345136298

V rámci ochrany životního prostředí,měly by se náklady které nepodléhají zkáze,striktně převážet pouze po železnici.

+1/0
25.7.2015 7:33

P65a89v91e36l 86S72i11t67a 8935158613221

Stale se hovori o bezpecnosti prejezdu , nehovorit ale cinit ,,, za cisare pana a po valecne dobe mel kazdy prejezd starou babu co tam stale s praporkem a stahovala zavory ,pak to zrusili a kdyz zpocitam ten balik co to uz stalo od povalecne doby ,tak dejte stary babe 30.000kc a bude klidek ,ty penize za opravu vlaku a jine muze miti jeste premie 300000kc rocne, jako to maji hosi ,,,kazdy vime kde a je to .kuk.8-o8-o8-o8-o

+1/0
24.7.2015 20:32

L56u50b68o 39K89o65h46u52t 5466186651884

minul sa ti sunar?;-D

0/−2
24.7.2015 20:25

M14i35c96h73a17e86l89a 43L51h11o91t37s95k70á 7856311309208

Ach to má takový krásný lidový nádech R^ Brzké uzdravení ;-)

0/0
24.7.2015 19:46

F71r10a53n32t31i15š85e72k 84M39o86s59s 8822573339129

Tak hlavně, že to starej pořádně zapil.

+1/0
24.7.2015 18:02

J31i61n74d37ř59i17c24h 27H69r55a57d40e43c29k78ý 6245329352462

idnes započala nový seriál? dnes píše o ženě z prvního vagonu, zítra třeba o muži z druhého atd atp...

0/−2
24.7.2015 14:38

J65i45r80i 14M91a86r43e11k 2609556903275

Myslim si ze by bylo vhodnou reakci CD na tuto a jine nehody vyradit z kazde soupravy prvni a posledni vagon, stejne v nich ted nebude chtit nikdo sedet.;-)

+8/0
24.7.2015 11:48

B44o13h92u48s34l55a91v 59K63r84á35l62í74k 2571540399646

Pokud někdo zažil nehodu, kterou nejvíc odskákal prostřední vůz, tak ten si zase sedá do prvního nebo do posledního. A tím se to vyrovná.

0/0
24.7.2015 19:37

P60e72t37r 56R20i66h65a49k 7561828498266

Je to bohuzel jenom kdyby. Nebyly by potreba zadne nadjezdy, podjezdy ono by stacilo jen aby lidi dodrzovali elementarni pravidla a respektovali predpisy. Kdyby stacilo tak malo nemuselo se nic stat. A tipuju, ze kdyby se za prejezdem zeptali toho traktoristy ptoc jel na cervenou tak cekam odpoved ve stylu ale prosim te co blbnes co stresujes vsak se nic nestalo. Ty lidi jsou proste tak omezeni, ze jim nedochazi , ze tam je dulezite ze se NECO mohlo stat ne to ze se nic nestalo. Nedomysli nasledky a dusledky sveho chovani a cinnu.

+13/0
24.7.2015 11:26

P16e63t71r 78M37a22r36e49č80e54k 1673391759818

"Příšte si do prvního vagonu nesedne". To mi připomnělo onu hlášku drážní inspekce. Když se zjistilo že v případě železniční nehody bývají v poslednim vagonu nejprudší rázy. Ho doporučila vůbec nepřipojovat. :-)

+4/0
24.7.2015 11:08

P79e20t28r 38Ž44á42k 1148452105829

je to tam trochu jinak - poslední vůz dle statistiky nejčastěji vykolejí...

0/0
24.7.2015 11:10

P63e70t33r 46M36a97r76e72č52e43k 1573311629828

Aha .. no ale podstata zůstává stejná. :-)

+1/0
24.7.2015 11:12

J46i44ř27í 88Z83á15h14o96r79a 5383855552319

Proto ho stačí vypojit. jen mi je líto lidí, kteří zůstanou na nádraží v tom vypojenym vagónu. V tu chvíli by asi raději vykolejili.....

+2/0
24.7.2015 11:17

P62e87t24r 66Ž87á89k 1228822765949

někde jsem četl, že lidi si všimli až nárazu, žádné brždění před tím. To mě trochu překvapuje, podle videa a map ten fíra na ten přejezd vidí minimálně 300 m, to měl několik sekund na rychlobrzdu a ještě se pokusit schovat. Otázkou je, jestli by při pomalejší rychlosti vlaku při narázu nedošlo k vykolejení...

0/0
24.7.2015 11:06

J85a42n 34S58t56o44d91o98l24a 7241610933780

O nebrždění psali, ale to nemusí být pravda. I kdyby měl možnost na 300 metrů vidět, tak ne tak průkazně, aby věděl, že ten náklaďák stojí na kolejích. Ze vzdálenosti 300 metrů to mohlo vypadat, že stojí normálně za závorami. Vlak jel údajně hodně přes 100 km/h. I kdyby fíra začal reagovat 300 metrů před srážkou, měl na jakoukoli činnost něco kolem 5 vteřin (při rychlosti 120 km/h z hlavy cca 8 a půl vteřiny). 

Moc možností fíra neměl, protože těch 300 metrů je teoretických, reagovat začal tak kolem 150 metrů. Neznám brdné dráhy Pendolina, ale domnívám se, že by nic podstatného neubrzdil a čas na útěk dozadu taky neměl. Při pádu mostu tenkrát fíra utekl do mašiny, ale to jel výrazně pomaleji a měl tudíž daleko víc času na reakci. Domnívám e, že tentokrát nestačil udělat vůbec nic, maximálně aktivovat brždění těsně před srážkou.

0/0
24.7.2015 11:40

M65i89l94a59n 80Č76e58r34n45ý 5313869679742

Také má v důsledku srážky amputovány obě končetiny. To svědčí o tom, že vůbec nestihl nikam zdrhnout.

0/−1
24.7.2015 11:59

L68u78b55o 37K76o10h37u18t 5206466131374

chlapci moc teoretizujete , tu niekto pisal ze ten isty rusnovodic uz jednej tragickej nehode zabranil, takze isto aj tu reagoval ako mal. tie amputovane nohy svedcia o tom ze sa do poslednej chvile snazil co najviac zmiernit nasledky.

0/−1
24.7.2015 15:00

B98o85h35u47s90l95a18v 68K19r58á76l91í39k 2411160289696

A co tam jako po spuštění rychlobrzdy mohl zmírňovat? To jako že si ještě začal chystat lékárničku?

0/−2
24.7.2015 19:41

L49u21b46o 89K81o75h22u53t 5866476601654

;-D no asi robil nieco ine ked nestihol spustit tu brzdu a schovat sa ze?

0/−1
24.7.2015 20:26

J69a54n 52S91a31l81o89m32o86n 4549350771985

On je vtip v tom, že ten přejezd je z pohledu Pendolina za zatáčkou a ten strojvedoucí fakt nevidí 300 metrů za roh ;-D.

+2/0
24.7.2015 16:12

V64l19a12d62i96m44í93r 19M48e70n35d65i 3472269191236

Prajem tej pani a všetkým zraneným skoré uzdravenie. Akurát neviem či opisovať tú hrôzu bude vhodná téma pre deti základnej školy....

+2/−2
24.7.2015 10:57

K93a14t57e57ř12i49n13a 33V10a17š59á25k94o82v94á 5851682899275

"Rozkaz zněl jasně: nesmí projet muž s koženou brašnou!"  ;-D

0/−3
24.7.2015 11:20

J65a19r89o89s13l66a55v 30Č83e26r35n83ý 6648804199918

dat sama sobe smajlika za idiotsky prispevek, to musis mit v ty kebuli slusne vyhrabany, jestlipak bys byla takhle vtipna, kdyby ti tam zemrel nekdo z rodiny?

+2/−2
24.7.2015 11:54

K49a76t30e95ř24i16n78a 61V88a84š77á24k65o74v49á 5961562989525

Doporucuji si precist prispevek, na ktery reaguju. O smrti tam neni ani slovo. Jen o povidani se zaky zakladni skoly.

A netykame si.

0/−1
24.7.2015 12:33

J13a13k23u54b 90S55e29m29e17r74á33d 2937446841891

no, mozna tam jde spis o to, ze ta vase reakce nebyla zrovna v logickem sledu

+1/−1
24.7.2015 14:55

M54i18l48a93n 12Č59e40r37n11ý 5273879419642

Tak, ona sama o žádné "hrůze" nehovoří. Spíš o štěstí.

0/0
24.7.2015 12:01

O19n75d37ř36e65j 37M16a87r36e31k 9382490947859

Tak trochu nechápu, proč vlak projíždí stanicí a přes přejezd tak vysokou rychlostí, vždyť je nabíledni, že tam může někoho trefit - to honil nějaké zpoždění?

+1/−17
24.7.2015 10:56

J71i86ř64í 90Z43á38h75o29r40a 5583625952919

vždyť jel jen 150. v česku vlaky nejezdí moc vysokou rychlostí.

+2/−1
24.7.2015 10:59

O72n75d22ř37e12j 24M64a19r40e46k 9962370167789

Skrz nádraží? Co to udělá třeba s kočárkem, co stojí na perónu? S kufry? Nejsem specialista ale co takhle špatně přehozená výhybka?

0/−13
24.7.2015 11:03

J11a28n 86S19a53l17o72m68o50n 4459360541125

Protože zabezpečovací systém funguje u nás většinou na principu kolejové smyčky, tak tu špatně přehozenou vyhybku okamžitě rozpozná (není propojená smyčka). Předpokládám, že na perónu je vyznačená bezpečná zóna žlutou čarou. Když budete stát za ní, tak vás sice vítr ofoukne, ale rozhodně neodfoukne :-).

+4/0
24.7.2015 11:12

J87i89ř44í 78Z72á68h45o43r22a 5243925362359

S kočárky a kufry to nic neudělá, špatně přehozená výhybka je irelevantní.

+1/0
24.7.2015 11:15

V40l75a40d50i67m62í36r 59M73e10n53d48i 3192889281136

Tak pri tejto logike bolo asi zbytočné stavať vysokorýchlostné trate a kupovať Pendolina. Strojvodca sa riadi nejakým grfikonom a pokial by mal spomalovať pri každom priecestí, tak to sa môžme vrátiť o 150 rokov dozadu ku konskej železnici...

+6/0
24.7.2015 11:01

O34n76d10ř57e21j 75M29a94r66e33k 9682700457879

Tam asi jste. Vysokorychlostní trať má mít mimoúrovňové křížení. Pokud ho nemá, nelze na přejezd vletět šílenou rychlostí - na přejezdu může být cokoli, nejen náklaďák, může tam být třeba i kus něčeho co z náklaďáku spadlo.

+1/−9
24.7.2015 11:05

Š14t93e82f28a75n 95F37r10i76č73a 7272528243886

Na trati s traťovou rychlostí 160 km/hod. by žádné úrovňové křížení být nemělo. Je hrubou chybou, že při výstavbě koridorů se na to nedbalo. Z auta nemá co padat, řidič je povinen náklad zajistit.

+1/−1
24.7.2015 11:09

O90n39d63ř79e26j 39M86a46r91e78k 9232640567449

Neuvěřitelná logika. Z auta nemá nic padat, tak nic nespadne. Auto nesmí na přejezd, když svítí světla, takže tam není. Dokážete pochopit, že to takhle nefunguje? Dokážete pochopit, že tam ten náklaďák vjel a prostě tam byl? A nebyl jediný? Bez urážky, jste tak pomalejší vždycky?

+2/−2
24.7.2015 11:12

K82a44t93e65ř24i84n95a 58V65a90š22á32k74o34v98á 5361392679605

Takze by musel stavet pred kazdym prejezdem, protoze dle vasi logiky to, ze tam maji byt spustene zavory nebo vystrazna svetla, neznamena, ze tam budou, ze ?

Bezte si popovidat s nejakym bezpecakem v zeleznicni deprave o tom, jak to funguje. Pak vam mozna bude jasnejsi proc a jak

Vlak neni auto, aby se mohl tak rychle prizpusobovat. Navic se vsude aplikuje pravidlo "mensi skody" - coz je sice blby, ale je. Nez abyste pomlatil desitky lidi ve vlaku a stejne s nejistym vysledkem, proste obejtujete spis  (pravidla nerespektujiciho) jedince - tak to proste je.

0/0
24.7.2015 11:28

B40o14h36u68s87l53a15v 10K66r11á13l14í21k 2491920269416

Železniční doprava je prostě na riziku založena - je její podstatou, že funguje jako ruská ruleta a že se jezdí de facto naslepo.

0/0
24.7.2015 19:48

V79l60a38d38i91m41í73r 72M67e93n63d61i 3462659481556

Ano,mate pravdu,malo by byť... Ale to nebude problém toho mašinfíru. On má tiež nejakú náplň práce. Ak by doviezol vlak do cielovej stanice s hodinovým oneskorením asi by ho za to nechválili....

0/0
24.7.2015 11:14

O13t25a40k55a74r 15V21a18l83e38k 6576622855102

Nyni ocekavam rozhovor se zenou z druheho vagonu.

+2/−7
24.7.2015 10:51

J81á81n 18L66o56s78k39o31t 7475719625958

Valek .... slniečko vás zmohlo?Rv

0/0
24.7.2015 11:11

O30t59a51k47a29r 45V63a58l17e34k 6616702665732

Ani ne tak slunicko, jako spise snaha medii nas neustale bombardovat jakymikoliv zpravami o havarii, a to za kazdou cenu.;-)

0/0
24.7.2015 16:13

J48á30n 53L62o83s21k85o66t 7215819535798

Pani Drahomíra Kudrnová, želám Vám skoré uzdravenie.

+8/0
24.7.2015 10:47

V18o69j25t80ě76c67h 91T77r84u61h66l45á19ř 2225979376

A co bude s těmi co projeli na červená světla před kamiónem? Pokud lze jasně identifikovat automobil, tak poslat oznámení, že řidičák pozbývá platnosti na 2 roky, udělit pokutu a je to.

Dopustili se také přestupku, navíc, který může vážně ohrozit životy jiných lidí.

+7/0
24.7.2015 10:43

J92i57ř29í 46Z10á82h39o19r76a 5843875512199

Ty trefí vlak nejspíš příště.

+2/0
24.7.2015 10:48

M63i47l68a93n 49Č36e93r42n35ý 5563929779872

Anebo zemřou jinou, rafinovaně tragickou smrtí... jste se nejspíš koukal na sérii Nezvratný osud, že?;-)

0/−1
24.7.2015 12:13

J88i86ř63í 17Z53á71h23o58r72a 5633615172789

Ne.

0/0
24.7.2015 12:32

J35a40n 16C13o91n79s50t68a30n23t96i51n 1682841133930

Zdravím cenzore a přeji hezkou šichtu se Stuchliky a jim podobnými, ten můj příspěvek, který jste smazal, by vám možná tu práci trochu usnadnil, ale nezklamal jste!;-D

+3/−1
24.7.2015 10:39

R66a10d35i68m 21P92a51v54l69i40c26e38k 1600898831164

Ale to bych si rad precetl...

0/0
24.7.2015 10:26

Š86t69e11f62a35n 31F64r23i37č29a 7672738653656

Málo se zatím hovoří o tom, že mimořádným štěstím v neštěstí pro cestující, kteří přežili bylo, že vlak zůstal na kolejích a nevykolejil, a také to, že nehoda se nestala na širé trati, ale ve stanici. I přes obrovské škody na životech a majetku lze říci, že pokud by vlak vykolejil, následky by byly mnohem tragičtější. Trefil by pevné překážky (např. perony, sloupy trakčního vedení atd.), vagony by se štosovaly, zranění by byli i v dalších vozech soupravy. Záchranáři měli ve stanici k vlaku dobrý přístup, na širé trati by bylo mnohem složitější se k vlaku a zraněným dostat.

+13/0
24.7.2015 10:26

O83n85d19ř63e16j 63M36a48r67e41k 9872600437619

To, že vlak trefí náklaďák či traktor, by měla být jedna z věcí, o které se při konstrukci musí uvažovat.

0/0
24.7.2015 10:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.