Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdce pendolino mírně zbrzdil, jeho parťáci teď založili sbírku

Život rozhodně nebude jako dříve. Kolegové strojvůdce Jana Černého ale chtějí, aby následky nehody ve Studénce byly pro devětapadesátiletého muže co nejméně omezující. Ačkoliv přišel o nohu a má zraněnou páteř. Vyhlásili proto sbírku s názvem Strojvedoucí Honza Černý, ve které lidé mohou poslat příspěvky na konto 4026277399/0800.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34i81ř15í 55B79o86č35e74k 6349594805796

Chudák chlap ale palec nahoru, musí bejt strašný vidět to před sebou a vědět jak dlouho mašina ještě pojede. Jen at se z toho brzy dostane.

0/0
3.8.2015 16:49

J19a35r92o55s75l14a12v 89K94a97d26l31e86c 5241569612391

Šaškárna, která ničemu nepomůže. Co pošle ten Polák?

0/−7
28.7.2015 23:00

P18a76v62e56l 78M24a38j40e40r 2258976575970

Přeji panu Černému hodně síly a trpělivosti při rekonvalescenci. Už to nikdy nebude takové jako před nehodou, ale sportovci jakým byl i pan Černý jsou nejlepšími pacienty, protože nefňukají a mají vůli se vrátit co nejdříve mezi zdravé a aktivní lidi. Po rodinné poradě, která trvala asi tak 10 vteřin, jsem poslal nějaké kačky na konto zřízené jeho kolegy. Pane Černý, DRŽTE SE!!!

+11/0
28.7.2015 19:15

P24e44t67r 16C87h75a20r24v90á71t 1971156179360

Každý vlak by měl mít forsáž za účelem rychlého zastavení..Kdo to vymyslí (já) dostane Nobelovu cenuR^

+1/−3
28.7.2015 11:42

J64a82n 67S64o39u72k45u25p 2825277321409

Myslím, že by bylo potřeba především domyslet, jak v případě rychlého zastavení vlaku rychle zastavit cestující :-P ;-D

+4/0
28.7.2015 13:16

D20a64v25i45d 88Č13e42r95n83o81h62o80r36s80k51ý 1256274156646

o sedačku/stěnu ;-D nebo ukecat fyziku ;-D

+5/0
28.7.2015 13:27

M51i70c87h72a56l 71R59e67j83z62e97k 5606507825561

Fyzika se zas tak ukecavat nemusi. Auto taky zastavi ze 160 na 100m a cestujici to ani nepozna.

0/0
29.7.2015 10:43

P64e54t97r 55C82h94a72r20v52á82t 1301856379580

To je pravda...daleko bezpečnější bude tu naloženou Tatru na přejezdu prostě srolovatR^

+1/0
28.7.2015 13:28

P31e30t97r 76C62h80a69r32v90á68t 1721386449570

Omezit rychlost vlaku na 50Kmh a nehod by bylo[>-] 90% méně

+1/−12
28.7.2015 10:45

P43e84t30r 22H97a79j25i95č 1260719328688

Vy asi na přejezdy taky asi moc nerespektujete, že. Jinak byste nepsal takové nesmysly.

+5/0
28.7.2015 12:33

P77e60t44r 88C35h84a32r19v61á42t 1101836869110

Na většině přejezdů jde bezpečně projet ještě cca. do 2 minut od začátku červené signalizace

0/−9
28.7.2015 12:48

D85a42v63i39d 81Č53e59r24n76o67h62o17r87s56k43ý 1346134356546

doufám že trotla jako tebe na přejezdu nepotkám, a jestli jo tak jen v osobaku ... ten se pod nárazníky vejde ...

+9/0
28.7.2015 13:24

P92e13t19r 86C12h42a86r16v35á95t 1111836459340

Doooost dobrý R^R^R^

+1/−1
28.7.2015 13:29

J95a92n 82V42a85l88o77u19c63h 6832767368270

Ano, pokud je na trati povolena rychlost 140-160 (a na tu maximálku pak počítáno uzavření přejezdů) a jezdí tam vlaky 80 (či je blízko zastávka). Ale mezi těmi stovkami "pomalých" vlaků, na které na přejezdu ty Vaše "2 minuty" čekáte, může vždy nějaký fičet 160... 

Znám tedy mnohem bezpečnější loterie.

0/0
30.7.2015 8:32

R95a74d74e37k 38J73a38n93a97t76a 9545616954942

Naopak, nehod by bylo více. Pak by totiž vlakem skoro nikdo nejezdil a všichni by jezdili (od dva řády nebezpečnějším) autem.

0/0
29.7.2015 0:06

M47a34r28e74k 82H26r82u91b63y 6607902271468

Dalsi do sbirky clanku, ktere by nevznikly, kdyby policie delala svoji praci. Ze se na tom prejezdu jezdi na cervenou se vi nekolik let, jaky efekt by asi mel policajt nebo straznik postaveny na kazde strane prejezdu?:-P

+3/−1
28.7.2015 10:39

K75a83t49e35ř19i74n24a 89H40a59l67a71š19k16o40v96á 1255375803897

snad se panu Cernemu podari co nejlepe vratit zpet do zivota. v ramci svych moznosti v dane situaci udelal vsechno, co mohl. ma muj velky obdiv. a samozrejme se pridavam ke sbirce.

+9/0
28.7.2015 10:01

J92a40r83o44s18l93a19v 44K14a21d24l45e21c 5371629192581

Obdiv k čemu, je jen obětí špatného systému zabezpečení provozu těchto vlaků.

0/0
28.7.2015 23:42

P51a44v85e80l 15V16o73n59d12r72á19k 4516941479337

Fyzikální zákony platí stejně na silnici i na železnici, jen díky menšímu tření je brzdná dráha vlaku delší než auta. Co je nejdůležitější - při dvojnásobné rychlosti je brzdná dráha čtyřnásobná a pokles rychlosti na metr dráhy je poloviční. Kdyby vlaky v tom místě měly omezenou rychlost na 80 km/h, tak by před srážkou zbrzdil na 40 a odneslo by to jen pár plechů. Na silnice nesmíte jet do místa, kam nevidíte, Na železnici smíte. Je to v pořádku, pokud jste na volné trati - ale do místa křížení se silnicí, navíc známého nekázní řidičů, je 160 km/h přece jen trochu moc. Opavdu nám stojí těch pár ušetřených minut za tohle riziko? Nestačilo by v tomhle místě třeba 120? A na závěr - můj obdiv a dík strojvůdci. Ke sbírce se přidám a byl bych nejraději, aby se podobné neštěstí už neopakovalo ...

+2/0
28.7.2015 9:50

M20i37r52o45s98l14a26v 25V65i79d85l29i44č32k60a 3804534315483

Jenže takových rizikových míst jsou na této trati stovky. Spíš investovat do mimoúrovňových přejezdů, přes zmiňovaný přejezd jsem jel dvakrát v životě a pokaždé čekal čtvrt hodiny. Nevím jak dnes, ale často se posunovalo, jezdily různé drezíny apod.

+1/0
28.7.2015 10:09

J72a90r35o83s84l26a19v 53K35a28d29l11e29c 5851399372501

Pak taková trať není vhodná pro provoz takových vlaků.

0/0
28.7.2015 23:35

A91l64e30x55a73n40d25r 28K63o22s89t29k21a 8942658866754

Je tam dovolených 160, strojvůdce o tom "kupodivu" nerozhoduje.

0/0
28.7.2015 10:17

M56a53r95e76k 95H37r21u93b47y 6727742171688

Mozna by bylo lepsi, kdyby se pres prejezd nejezdilo na cervenou :-P

+7/0
28.7.2015 10:39
Foto

M30a14r29i33e 23Š33u63s23t52o39v84á 5405726944371

Tak na zlaté padáky pro manažery mají a aby ocenili obětavost zaměstnance by se nějaká ta koruna navíc u ČD nenašla???? A co odbory???? Už se ozvaly, aby s tím vedení drah něco udělalo a rodinu sociálně zabezpečilo???? Vždyť to můžou uplatnit z pojistky toho kamioňáka.

+16/0
28.7.2015 9:43

K27a39r27e79l 67H24o58r65á34k 2248609223823

Takže údaje z černé skříňky jsou jen orientační? A černé skříňky nejsou černé, ale oranžové, že? Tady někdo lže.

0/−6
28.7.2015 9:42

P45e19t72r75a 38V36á54l70k95o11v10á 5411268474266

Pane Honzo, přejí vám, ať je váš život v rámci možností co nejkrásnější ať se s touto tragédii vyrovnáte co nejlépe to jde, máte skvělé kolegy a spoustu přátel, takových lidí  jako jste vy je málo. Přejí brzké uzdravení.

+15/0
28.7.2015 9:29

R98a91d35k91o 78K18ř45i80v43á43n60e33k 7920433215860

1. Většina webů píše, že "strojvedoucí brzdil, co mohl", podle titulku iDnes jen "mírně zbrzdil". Přejezd je za obloukem, není na něj z vlaku vidět. Během několika vteřin podle předběžného šetření DI snížil rychlost ze 160 na 142 km/h. Takže brzdil, co mohl.

2. Zase se přetřásají svědci z posledního vozu, podle nichž vlak nebrzdil.

- rychlý nástup účinku rychlobrzdy, zahrnující více systémů včetně magnetické brzdy, může být cestujícími vnímán jako náraz.

- naopak vlastní náraz v posledním voze (vzdáleném téměř 200 m od čela vlaku) vůbec nemuseli postřehnout. Pendolino váží prázdné 385 tun (obsazené přes 400), tedy deseti až dvacetinásobek váhy kamionu. Energii nárazu pohltila destrukce kamionu, deformace čela vlaku a pružné spojení mezi vozidly vlaku. Svědectví z posledního vozu jsou spíše subjektivní pocity.

3. Na strojvedoucího jsem přispěl, beru to jako pěknou akci jeho kolegů. Až bude sbírka na ostatní cestující, přispěju taky.

+27/0
28.7.2015 9:23

D36a21v21i25d 13Č20e33r87n41o94h33o84r18s66k51ý 1616554696346

jojo když se kousnou magnety a predpokladam ze tady zacala jako prvni brzdit elektrodynamika tak to je na probehnuti celnim sklem

0/0
28.7.2015 9:26

M19a44r46t43i93n 10L37a38s42e77v12i61č 2376836237724

No, jedno je jisté - pořádně za to vzal, dal tam okamžitě rychlobrzdu a v tu chvíli je asi EDB s účinkem zcela někde jinde než když naplno otevřu kohouty u potrubí....nevím, jestli má bimbadlo EDB funkční i při stažených sběračích, tak jestli EDB vůbec brzdilo - navíc při součinování a razantním poklesu tlaku při rychločinném brždění by EDB stejně asi velmi rychle odpadlo ..... to poslední jsou ale jen domněnky.

0/0
28.7.2015 9:54

P30a15v32e23l 88C68h46l60a82p84e60c 5728756900987

Konstruktér lokomotivy Pendolina byl neschopný diletant, jen diletant postaví lokomotivu v které posadí strojvůdce nízko do čela a lidi hned za něj a celou konstrukci pojme jako lehkou nadstavbu nad podvozek. Při nárazu to dopadne přesně tak jak to dopadlo, tuhý podvozek část překážky tlačí před sebou a druhá část ( zde náklad) sroluje nadstavbu lokomotivy jako papír.

Kdyby Pendolino táhla parní Albatros  jednička nic by se nestalo, maximálku má tato parní lokomotiva 162km/h a kamion by díky pevnému předku tlačila před sebou.

Ani při použití běžných eletrických lokomotiv by se nic podstatného nestalo, vezměme Lokomotivu 380 nebo 53E obě zvládají 160km/h a při nárazu by nejspíše strojvůdce přežil i v kabině, (sedí výše) určitě by přežil pokud by zdrhl do zadní části protože celá konstrukce je podstatně tužší a hmotnější než to papírové Pendolino.

+6/−5
28.7.2015 9:12

L76u33k18á11š 52T89ó76t27h 6248743807902

Hmm, ja jsem si myslel, ze vsechny vlakove jednotky jsou konstruovany podobnym zpusobem, jako pendolino a diky nize polozenemu tezisti se zbytek vlaku neprevrhne a nevykoleji.

Ja vsak nejsem konstrukter vlaku, taz zas tomu tolik nerozumim...

0/0
28.7.2015 9:21

D20a38v43i95d 10Č93e92r31n56o33h55o44r50s96k84ý 1606194496636

hlavně že takovéhle jednotky jezdí po světě desítky let ty diletante .... všichni na světě jsou diletanti jen Chlapec ví všechno nejlíp

+3/−1
28.7.2015 9:22

P61a50v78e35l 37C28h81l70a82p52e86c 5178476180767

A co to má společného s tím, že je konstrukce špatná?

Pokud by kamion vezl převodovku nebo něco podobného co by nepáralo boky ale jako projektil letělo vnitřkem vlaku klidně mohlo těch mrtvých být řádově více protože projektil by se zastavil až v půlce dalšího vagonu..

0/0
28.7.2015 9:50

J36a31r48o87s59l78a82v 69K52a53d76l72e60c 5541149252181

Ale nejezdí na takových nepřizpůsobených tratích.

0/0
28.7.2015 23:38

R74a21d28k50o 40K13ř15i77v28á32n20e77k 7680253185360

Albatros má povolenou rychlost 120 km/h, dom Prahy by možná vyšel s uhlím, ale musel by cestou dobírat vodu a možná by občas hořelo...

Konstruktér Pendolina zaslouží mramorový pomník za to, že se to po nárazu udrželo na kolejích.

Řečnická otázka: kdo je tady neschopný diletatnt?:-)

+6/0
28.7.2015 9:28

V73i70k62t21o30r 88N84á78r80o36ž81n60ý 3549312268

Pendolino je takto zkonstruováno proto , aby mělo mělo co nejmenší jízdní odpory vzhledem ke své konstrukční rychlosti 230 km/h. A jednak , když někdo konstruuje kolejové vozidlo , netvoří jej tak , že běžně musí vydržet srážky s loženými kamiony na přejezdech. Je to civilní osobní vlak , není to obrněný válečný vlak.  Jinak ohledně toho , jak by dopadl klasický vlak. Toto je otázka spíše pro konstruktéry . Jsou případy , kdy klasické vlaky s klasickou lokomotivou vykolejily díky osobnímu autu na kolejích. Spekulace o tom , že by nejlépe dopadl vlak s parní mašinou mi přijdou přitažené za vlasy... Vykolejená parní mašina v takové rychlosti by mohla znamenat uvaření strojvedoucího zaživa v páře...

+3/0
28.7.2015 9:36

J78a37r78o41s36l88a36v 94K28a43d20l40e55c 5711909822371

A proto na takovouto nezabezpečenou trať nepatří.

0/0
28.7.2015 23:40

M68a45r85t82i50n 14L86a85s35e48v68i14č 2306546327964

Psal jsem to už jinde - tahle srážka byla atypická - ten kamion naložený plechy se de facto choval jako maxi kráječ na cibuli - v tu chvíli je energie nárazu koncentrovaná do hrany těch plechů (což je něco jiného než náraz do pevné homogenní překážky) a ty plechy ten řidičák vlastně "nakrájely".

Jinak nelze srovnávat konstrukčně zastaralé pendolino s messounem 109E, který se už v průběhu výroby prototypu musel přeprojektovat do souladu s novými bezpečnostními normami.

ad Albatros - co by to udělalo s natlakovaným kotlem albíka?

0/0
28.7.2015 10:00

M16i41l50o88s82l80a47v 46K74a44n77t20o57r39e16k 1889527541909

Pocházím z aizboňácké rodiny. Vzpomínám si na to, jak mí aiznoboňáčtí  předci říkali, když byly nasazovány první "bobiny"(el. lokomotivy), jak to bude při nehodách nebezpečné, v předu nic a vzadu vlak. Pára, ta měla před sebou bytelnej kotel, který mašinfíru, helfra i topiče ochránil(Šakvice, ale zmasakroval vagony). Dnes je sice zabezpečení cesty téměř dokonalé, ale nehody jsou bohužel pořád. Plast a tenký plech však minimálně. Dřevo na hurvajzech bylo tragické u Stéblové. No a tady plechy vykonaly dílo zkázy dokonale. Velkou klikou bylo, že se Pendl udržel na kolejích. Plechy by však eliminovala jedině pára

0/0
28.7.2015 10:09

V18i44k42t37o32r 91N55á10r49o66ž89n96ý 3889872438

U parních mašin byl zase problémem kotel , který mohl vybuchnout.

0/0
28.7.2015 10:52

M49i40l50o93s53l86a97v 49K18a16n36t76o37r95e41k 1789617751629

Jó to byl ten kiks, obava z výbuchu,  topiče při nehodě u Stéblové no a Hurvajs shořelRv.

0/0
28.7.2015 11:25

J23a62n72a 13B27r96e37j80c96h78o84v46á 5877318243884

Jsem v šoku, že tu jsou lidé co si myslí, že pendolíno mohlo zastavit. Rozjetý vlak má brzdnou dráhu stovky metrů, záleží jak jede rychle, jak je dlouhej atd. Na fleku nezastaví ani lokálka. Chtělo by to trochu osvěty v tomto směru. Navíc by policie měla přesunout svoji energii od měření rychlosti řidičů na přehledných místech, právě na přejezdy. Kdyby ti co jezdí na červenou vyfasovali tučnou pokutu, přišli o body případně řidičák, tak by si to příště rozmysleli.

+20/0
28.7.2015 9:06

J75a48n 57Č10á13p 5201940342314

Pošlu. Nicméně bych opravdu uvítal sbírku pro všechny oběti.

0/0
28.7.2015 8:52

J95a24n 28K13o17p87e37č31e35k 3738808758379

Když jsem četl po nehodě názory cestujících, tak tvrdili, že žádné brzdění necítili. Mimo jiné pisálci také hned  napsali, že strojvedoucí přišel o obě nohy. Je to jako z radia Jerevan. V každém případě je to hodně smutné. A jak to tak většinou v životě bývá, tak gaunerovi, který to všechno zavinil se nestalo nic.

+5/0
28.7.2015 8:50
Foto

L32u96c26i16e 10M69r33á68z47i54k22o16v65á 6394145741583

Dobrý den,

je to smutné, co se děje. Přeji brzké uzdravení.

+1/−1
28.7.2015 8:40

P13e67t48r 81C30h81a18r76v88á90t 1561256619570

Kdyby mělo Pendolíno pořádný brzdy, mohl to zastavit včasRv

0/−18
28.7.2015 8:29

J43a22n 47S25l60o83v96í19k 3349117610588

Hodně se teď mluví o proražení závor, což je dobře. Myslím totiž, že spousta lidí, co prožila komunismus, má i jaksi zažitou představu, že všechny závory jsou minimálně z železobetonu, aby se nedaly prorazit. Ano, takové skutečně stávaly na hranicích anebo do důležitých areálů. Stejně tak i ti nejstarší řidiči si ještě pamatují závory stahované ručně (leckde ještě jsou), tvořené masivní kulatinou.

+9/0
28.7.2015 8:17

M56a34r17t72i72n 36F12i33l43i80p63c25z76y79k 3891351395133

Přiznám se, že jako děcka jsme zvedali na chvíli závory, během čekání. Ony pak přestávaly cinkat. Opravdu se divím, proč to na některé lidi působí tento kousek dřeva jako nepřekonatelná bariéra.

+4/0
28.7.2015 8:27

J73a49r31o80s94l76a23v 41K63a39d80l57e46c 5121789392111

Mohli by si na autě poškrábat lak...

+2/0
28.7.2015 23:33

E74r76i52k 43K59o67m78a39n27e98c 8959463209305

Ony i ty z masivni kulatiny mely (na par mistech jeste jsou, takze i maji) masivni protizavazi, takze jdou velmi snadno zvednout...

+3/0
28.7.2015 8:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.