Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdce pendolino mírně zbrzdil, jeho parťáci teď založili sbírku

Život rozhodně nebude jako dříve. Kolegové strojvůdce Jana Černého ale chtějí, aby následky nehody ve Studénce byly pro devětapadesátiletého muže co nejméně omezující. Ačkoliv přišel o nohu a má zraněnou páteř. Vyhlásili proto sbírku s názvem Strojvedoucí Honza Černý, ve které lidé mohou poslat příspěvky na konto 4026277399/0800.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i23ř32í 34B83o22č86e97k 6939414415146

Chudák chlap ale palec nahoru, musí bejt strašný vidět to před sebou a vědět jak dlouho mašina ještě pojede. Jen at se z toho brzy dostane.

0/0
3.8.2015 16:49

J71a48r68o47s51l27a90v 65K89a76d61l76e97c 5821149732151

Šaškárna, která ničemu nepomůže. Co pošle ten Polák?

0/−7
28.7.2015 23:00

P34a23v52e19l 69M71a94j21e57r 2508916425880

Přeji panu Černému hodně síly a trpělivosti při rekonvalescenci. Už to nikdy nebude takové jako před nehodou, ale sportovci jakým byl i pan Černý jsou nejlepšími pacienty, protože nefňukají a mají vůli se vrátit co nejdříve mezi zdravé a aktivní lidi. Po rodinné poradě, která trvala asi tak 10 vteřin, jsem poslal nějaké kačky na konto zřízené jeho kolegy. Pane Černý, DRŽTE SE!!!

+11/0
28.7.2015 19:15

P18e57t12r 36C95h49a96r69v80á30t 1821166379880

Každý vlak by měl mít forsáž za účelem rychlého zastavení..Kdo to vymyslí (já) dostane Nobelovu cenuR^

+1/−3
28.7.2015 11:42

J39a28n 59S78o87u72k55u83p 2715687191599

Myslím, že by bylo potřeba především domyslet, jak v případě rychlého zastavení vlaku rychle zastavit cestující :-P ;-D

+4/0
28.7.2015 13:16

D89a27v54i19d 38Č82e17r86n49o65h36o10r23s32k52ý 1326274846626

o sedačku/stěnu ;-D nebo ukecat fyziku ;-D

+5/0
28.7.2015 13:27

M79i50c21h25a32l 84R94e18j69z29e97k 5966217185511

Fyzika se zas tak ukecavat nemusi. Auto taky zastavi ze 160 na 100m a cestujici to ani nepozna.

0/0
29.7.2015 10:43

P40e68t85r 72C42h42a50r10v88á25t 1941166559700

To je pravda...daleko bezpečnější bude tu naloženou Tatru na přejezdu prostě srolovatR^

+1/0
28.7.2015 13:28

P86e91t14r 30C56h92a37r15v32á45t 1481186839200

Omezit rychlost vlaku na 50Kmh a nehod by bylo[>-] 90% méně

+1/−12
28.7.2015 10:45

P75e40t24r 95H41a36r58i19p88r76a83s73a63d 55H15a69j61i96č 8123130494717

Vy asi na přejezdy taky asi moc nerespektujete, že. Jinak byste nepsal takové nesmysly.

+5/0
28.7.2015 12:33

P14e69t16r 85C15h90a59r12v62á66t 1111366149560

Na většině přejezdů jde bezpečně projet ještě cca. do 2 minut od začátku červené signalizace

0/−9
28.7.2015 12:48

D87a45v95i66d 92Č12e28r49n74o51h33o74r17s29k42ý 1986464786496

doufám že trotla jako tebe na přejezdu nepotkám, a jestli jo tak jen v osobaku ... ten se pod nárazníky vejde ...

+9/0
28.7.2015 13:24

P68e54t18r 14C81h34a95r52v87á50t 1791266759190

Doooost dobrý R^R^R^

+1/−1
28.7.2015 13:29

J18a13n 68V93a83l63o74u30c80h 6942977668720

Ano, pokud je na trati povolena rychlost 140-160 (a na tu maximálku pak počítáno uzavření přejezdů) a jezdí tam vlaky 80 (či je blízko zastávka). Ale mezi těmi stovkami "pomalých" vlaků, na které na přejezdu ty Vaše "2 minuty" čekáte, může vždy nějaký fičet 160... 

Znám tedy mnohem bezpečnější loterie.

0/0
30.7.2015 8:32

R91a23d32e23k 97J56a27n10a74t62a 9495536774522

Naopak, nehod by bylo více. Pak by totiž vlakem skoro nikdo nejezdil a všichni by jezdili (od dva řády nebezpečnějším) autem.

0/0
29.7.2015 0:06

M32a11r72e64k 43H30r15u22b44y 6777342251978

Dalsi do sbirky clanku, ktere by nevznikly, kdyby policie delala svoji praci. Ze se na tom prejezdu jezdi na cervenou se vi nekolik let, jaky efekt by asi mel policajt nebo straznik postaveny na kazde strane prejezdu?:-P

+3/−1
28.7.2015 10:39

K53a70t87e45ř21i68n12a 81H53a40l33a78š51k22o69v63á 1345265713817

snad se panu Cernemu podari co nejlepe vratit zpet do zivota. v ramci svych moznosti v dane situaci udelal vsechno, co mohl. ma muj velky obdiv. a samozrejme se pridavam ke sbirce.

+9/0
28.7.2015 10:01

J89a19r85o60s88l84a31v 93K67a96d34l68e36c 5671809882151

Obdiv k čemu, je jen obětí špatného systému zabezpečení provozu těchto vlaků.

0/0
28.7.2015 23:42

P60a67v10e46l 28V52o58n60d94r78á95k 4886501619867

Fyzikální zákony platí stejně na silnici i na železnici, jen díky menšímu tření je brzdná dráha vlaku delší než auta. Co je nejdůležitější - při dvojnásobné rychlosti je brzdná dráha čtyřnásobná a pokles rychlosti na metr dráhy je poloviční. Kdyby vlaky v tom místě měly omezenou rychlost na 80 km/h, tak by před srážkou zbrzdil na 40 a odneslo by to jen pár plechů. Na silnice nesmíte jet do místa, kam nevidíte, Na železnici smíte. Je to v pořádku, pokud jste na volné trati - ale do místa křížení se silnicí, navíc známého nekázní řidičů, je 160 km/h přece jen trochu moc. Opavdu nám stojí těch pár ušetřených minut za tohle riziko? Nestačilo by v tomhle místě třeba 120? A na závěr - můj obdiv a dík strojvůdci. Ke sbírce se přidám a byl bych nejraději, aby se podobné neštěstí už neopakovalo ...

+2/0
28.7.2015 9:50

M24i39r47o64s84l66a50v 53V70i77d23l26i72č51k89a 3454614125633

Jenže takových rizikových míst jsou na této trati stovky. Spíš investovat do mimoúrovňových přejezdů, přes zmiňovaný přejezd jsem jel dvakrát v životě a pokaždé čekal čtvrt hodiny. Nevím jak dnes, ale často se posunovalo, jezdily různé drezíny apod.

+1/0
28.7.2015 10:09

J86a96r28o32s39l24a16v 63K10a44d68l17e53c 5671859142511

Pak taková trať není vhodná pro provoz takových vlaků.

0/0
28.7.2015 23:35

A11l39e44x44a82n54d82r 73K76o62s23t97k91a 8252188916314

Je tam dovolených 160, strojvůdce o tom "kupodivu" nerozhoduje.

0/0
28.7.2015 10:17

M39a57r98e32k 82H63r50u96b43y 6987132901188

Mozna by bylo lepsi, kdyby se pres prejezd nejezdilo na cervenou :-P

+7/0
28.7.2015 10:39

M71a22r54i11e 78Š57u80s22t29o65v19á 5415316904551

Tak na zlaté padáky pro manažery mají a aby ocenili obětavost zaměstnance by se nějaká ta koruna navíc u ČD nenašla???? A co odbory???? Už se ozvaly, aby s tím vedení drah něco udělalo a rodinu sociálně zabezpečilo???? Vždyť to můžou uplatnit z pojistky toho kamioňáka.

+16/0
28.7.2015 9:43

K17a22r39e58l 53H45o13r49á11k 2138949443403

Takže údaje z černé skříňky jsou jen orientační? A černé skříňky nejsou černé, ale oranžové, že? Tady někdo lže.

0/−6
28.7.2015 9:42

P90e45t17r12a 64V17á21l29k44o44v95á 5711658294266

Pane Honzo, přejí vám, ať je váš život v rámci možností co nejkrásnější ať se s touto tragédii vyrovnáte co nejlépe to jde, máte skvělé kolegy a spoustu přátel, takových lidí  jako jste vy je málo. Přejí brzké uzdravení.

+15/0
28.7.2015 9:29

R76a40d37k56o 37K67ř84i54v67á86n68e73k 7670263195700

1. Většina webů píše, že "strojvedoucí brzdil, co mohl", podle titulku iDnes jen "mírně zbrzdil". Přejezd je za obloukem, není na něj z vlaku vidět. Během několika vteřin podle předběžného šetření DI snížil rychlost ze 160 na 142 km/h. Takže brzdil, co mohl.

2. Zase se přetřásají svědci z posledního vozu, podle nichž vlak nebrzdil.

- rychlý nástup účinku rychlobrzdy, zahrnující více systémů včetně magnetické brzdy, může být cestujícími vnímán jako náraz.

- naopak vlastní náraz v posledním voze (vzdáleném téměř 200 m od čela vlaku) vůbec nemuseli postřehnout. Pendolino váží prázdné 385 tun (obsazené přes 400), tedy deseti až dvacetinásobek váhy kamionu. Energii nárazu pohltila destrukce kamionu, deformace čela vlaku a pružné spojení mezi vozidly vlaku. Svědectví z posledního vozu jsou spíše subjektivní pocity.

3. Na strojvedoucího jsem přispěl, beru to jako pěknou akci jeho kolegů. Až bude sbírka na ostatní cestující, přispěju taky.

+27/0
28.7.2015 9:23

D86a21v72i20d 64Č57e97r21n85o55h58o45r55s19k42ý 1766144756926

jojo když se kousnou magnety a predpokladam ze tady zacala jako prvni brzdit elektrodynamika tak to je na probehnuti celnim sklem

0/0
28.7.2015 9:26

M72a44r20t88i72n 14L75a43s43e47v97i50č 2416336717844

No, jedno je jisté - pořádně za to vzal, dal tam okamžitě rychlobrzdu a v tu chvíli je asi EDB s účinkem zcela někde jinde než když naplno otevřu kohouty u potrubí....nevím, jestli má bimbadlo EDB funkční i při stažených sběračích, tak jestli EDB vůbec brzdilo - navíc při součinování a razantním poklesu tlaku při rychločinném brždění by EDB stejně asi velmi rychle odpadlo ..... to poslední jsou ale jen domněnky.

0/0
28.7.2015 9:54

P16a18v31e14l 89C83h77l20a81p57e51c 5778636200757

Konstruktér lokomotivy Pendolina byl neschopný diletant, jen diletant postaví lokomotivu v které posadí strojvůdce nízko do čela a lidi hned za něj a celou konstrukci pojme jako lehkou nadstavbu nad podvozek. Při nárazu to dopadne přesně tak jak to dopadlo, tuhý podvozek část překážky tlačí před sebou a druhá část ( zde náklad) sroluje nadstavbu lokomotivy jako papír.

Kdyby Pendolino táhla parní Albatros  jednička nic by se nestalo, maximálku má tato parní lokomotiva 162km/h a kamion by díky pevnému předku tlačila před sebou.

Ani při použití běžných eletrických lokomotiv by se nic podstatného nestalo, vezměme Lokomotivu 380 nebo 53E obě zvládají 160km/h a při nárazu by nejspíše strojvůdce přežil i v kabině, (sedí výše) určitě by přežil pokud by zdrhl do zadní části protože celá konstrukce je podstatně tužší a hmotnější než to papírové Pendolino.

+6/−5
28.7.2015 9:12

L10u32k15á29š 97T82ó44t38h 6758263597562

Hmm, ja jsem si myslel, ze vsechny vlakove jednotky jsou konstruovany podobnym zpusobem, jako pendolino a diky nize polozenemu tezisti se zbytek vlaku neprevrhne a nevykoleji.

Ja vsak nejsem konstrukter vlaku, taz zas tomu tolik nerozumim...

0/0
28.7.2015 9:21

D79a62v83i73d 38Č47e87r38n86o29h97o81r90s86k68ý 1216194926106

hlavně že takovéhle jednotky jezdí po světě desítky let ty diletante .... všichni na světě jsou diletanti jen Chlapec ví všechno nejlíp

+3/−1
28.7.2015 9:22

P42a21v42e77l 52C58h87l42a19p88e58c 5738346360107

A co to má společného s tím, že je konstrukce špatná?

Pokud by kamion vezl převodovku nebo něco podobného co by nepáralo boky ale jako projektil letělo vnitřkem vlaku klidně mohlo těch mrtvých být řádově více protože projektil by se zastavil až v půlce dalšího vagonu..

0/0
28.7.2015 9:50

J14a80r43o69s22l90a43v 22K92a19d45l46e18c 5881889432951

Ale nejezdí na takových nepřizpůsobených tratích.

0/0
28.7.2015 23:38

R64a83d80k14o 30K74ř51i64v49á87n23e14k 7590293935110

Albatros má povolenou rychlost 120 km/h, dom Prahy by možná vyšel s uhlím, ale musel by cestou dobírat vodu a možná by občas hořelo...

Konstruktér Pendolina zaslouží mramorový pomník za to, že se to po nárazu udrželo na kolejích.

Řečnická otázka: kdo je tady neschopný diletatnt?:-)

+6/0
28.7.2015 9:28

V56i26k55t30o74r 79N17á33r74o94ž68n63ý 3689532468

Pendolino je takto zkonstruováno proto , aby mělo mělo co nejmenší jízdní odpory vzhledem ke své konstrukční rychlosti 230 km/h. A jednak , když někdo konstruuje kolejové vozidlo , netvoří jej tak , že běžně musí vydržet srážky s loženými kamiony na přejezdech. Je to civilní osobní vlak , není to obrněný válečný vlak.  Jinak ohledně toho , jak by dopadl klasický vlak. Toto je otázka spíše pro konstruktéry . Jsou případy , kdy klasické vlaky s klasickou lokomotivou vykolejily díky osobnímu autu na kolejích. Spekulace o tom , že by nejlépe dopadl vlak s parní mašinou mi přijdou přitažené za vlasy... Vykolejená parní mašina v takové rychlosti by mohla znamenat uvaření strojvedoucího zaživa v páře...

+3/0
28.7.2015 9:36

J53a15r76o69s13l61a57v 48K41a55d55l18e40c 5241289912621

A proto na takovouto nezabezpečenou trať nepatří.

0/0
28.7.2015 23:40

M28a90r87t23i19n 36L71a89s87e22v50i61č 2316156207434

Psal jsem to už jinde - tahle srážka byla atypická - ten kamion naložený plechy se de facto choval jako maxi kráječ na cibuli - v tu chvíli je energie nárazu koncentrovaná do hrany těch plechů (což je něco jiného než náraz do pevné homogenní překážky) a ty plechy ten řidičák vlastně "nakrájely".

Jinak nelze srovnávat konstrukčně zastaralé pendolino s messounem 109E, který se už v průběhu výroby prototypu musel přeprojektovat do souladu s novými bezpečnostními normami.

ad Albatros - co by to udělalo s natlakovaným kotlem albíka?

0/0
28.7.2015 10:00

M20i53l10o97s70l54a68v 10K69a46n88t59o61r25e70k 1559147801499

Pocházím z aizboňácké rodiny. Vzpomínám si na to, jak mí aiznoboňáčtí  předci říkali, když byly nasazovány první "bobiny"(el. lokomotivy), jak to bude při nehodách nebezpečné, v předu nic a vzadu vlak. Pára, ta měla před sebou bytelnej kotel, který mašinfíru, helfra i topiče ochránil(Šakvice, ale zmasakroval vagony). Dnes je sice zabezpečení cesty téměř dokonalé, ale nehody jsou bohužel pořád. Plast a tenký plech však minimálně. Dřevo na hurvajzech bylo tragické u Stéblové. No a tady plechy vykonaly dílo zkázy dokonale. Velkou klikou bylo, že se Pendl udržel na kolejích. Plechy by však eliminovala jedině pára

0/0
28.7.2015 10:09

V59i26k73t63o26r 64N29á51r40o52ž38n96ý 3449122188

U parních mašin byl zase problémem kotel , který mohl vybuchnout.

0/0
28.7.2015 10:52

M42i53l72o32s61l57a53v 97K62a56n21t11o43r82e40k 1109127141409

Jó to byl ten kiks, obava z výbuchu,  topiče při nehodě u Stéblové no a Hurvajs shořelRv.

0/0
28.7.2015 11:25

J55a26n55a 33B58r67e27j26c70h65o67v38á 5567168873924

Jsem v šoku, že tu jsou lidé co si myslí, že pendolíno mohlo zastavit. Rozjetý vlak má brzdnou dráhu stovky metrů, záleží jak jede rychle, jak je dlouhej atd. Na fleku nezastaví ani lokálka. Chtělo by to trochu osvěty v tomto směru. Navíc by policie měla přesunout svoji energii od měření rychlosti řidičů na přehledných místech, právě na přejezdy. Kdyby ti co jezdí na červenou vyfasovali tučnou pokutu, přišli o body případně řidičák, tak by si to příště rozmysleli.

+20/0
28.7.2015 9:06

J19a96n 60Č81á85p 5121150712304

Pošlu. Nicméně bych opravdu uvítal sbírku pro všechny oběti.

0/0
28.7.2015 8:52

J43a33n 28K48o35p22e81č79e87k 3778588748369

Když jsem četl po nehodě názory cestujících, tak tvrdili, že žádné brzdění necítili. Mimo jiné pisálci také hned  napsali, že strojvedoucí přišel o obě nohy. Je to jako z radia Jerevan. V každém případě je to hodně smutné. A jak to tak většinou v životě bývá, tak gaunerovi, který to všechno zavinil se nestalo nic.

+5/0
28.7.2015 8:50
Foto

L56u60c94i89e 24M51r56á68z27i91k45o32v57á 6234985971683

Dobrý den,

je to smutné, co se děje. Přeji brzké uzdravení.

+1/−1
28.7.2015 8:40

P82e32t15r 19C41h14a43r89v76á88t 1791816799400

Kdyby mělo Pendolíno pořádný brzdy, mohl to zastavit včasRv

0/−18
28.7.2015 8:29

J41a23n 17S45l40o39v42í86k 3789837210748

Hodně se teď mluví o proražení závor, což je dobře. Myslím totiž, že spousta lidí, co prožila komunismus, má i jaksi zažitou představu, že všechny závory jsou minimálně z železobetonu, aby se nedaly prorazit. Ano, takové skutečně stávaly na hranicích anebo do důležitých areálů. Stejně tak i ti nejstarší řidiči si ještě pamatují závory stahované ručně (leckde ještě jsou), tvořené masivní kulatinou.

+9/0
28.7.2015 8:17

M49a37r53t55i96n 65F72i48l42i31p23c69z28y11k 3441691765373

Přiznám se, že jako děcka jsme zvedali na chvíli závory, během čekání. Ony pak přestávaly cinkat. Opravdu se divím, proč to na některé lidi působí tento kousek dřeva jako nepřekonatelná bariéra.

+4/0
28.7.2015 8:27

J85a78r38o85s27l83a65v 20K88a51d71l56e10c 5691149602871

Mohli by si na autě poškrábat lak...

+2/0
28.7.2015 23:33

E92r20i25k 40K48o57m27a70n94e15c 8109693619155

Ony i ty z masivni kulatiny mely (na par mistech jeste jsou, takze i maji) masivni protizavazi, takze jdou velmi snadno zvednout...

+3/0
28.7.2015 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.