Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdce pendolino mírně zbrzdil, jeho parťáci teď založili sbírku

Život rozhodně nebude jako dříve. Kolegové strojvůdce Jana Černého ale chtějí, aby následky nehody ve Studénce byly pro devětapadesátiletého muže co nejméně omezující. Ačkoliv přišel o nohu a má zraněnou páteř. Vyhlásili proto sbírku s názvem Strojvedoucí Honza Černý, ve které lidé mohou poslat příspěvky na konto 4026277399/0800.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15i36ř82í 37B76o87č90e94k 6309504395256

Chudák chlap ale palec nahoru, musí bejt strašný vidět to před sebou a vědět jak dlouho mašina ještě pojede. Jen at se z toho brzy dostane.

0/0
3.8.2015 16:49

J83a92r98o83s27l91a17v 63K56a17d75l65e19c 5231419822421

Šaškárna, která ničemu nepomůže. Co pošle ten Polák?

0/−7
28.7.2015 23:00

P67a41v64e59l 69M60a60j50e12r 2968346615540

Přeji panu Černému hodně síly a trpělivosti při rekonvalescenci. Už to nikdy nebude takové jako před nehodou, ale sportovci jakým byl i pan Černý jsou nejlepšími pacienty, protože nefňukají a mají vůli se vrátit co nejdříve mezi zdravé a aktivní lidi. Po rodinné poradě, která trvala asi tak 10 vteřin, jsem poslal nějaké kačky na konto zřízené jeho kolegy. Pane Černý, DRŽTE SE!!!

+11/0
28.7.2015 19:15

P47e53t66r 77C34h28a40r31v96á92t 1151516379390

Každý vlak by měl mít forsáž za účelem rychlého zastavení..Kdo to vymyslí (já) dostane Nobelovu cenuR^

+1/−3
28.7.2015 11:42

J69a73n 23S45o14u57k37u88p 2855797551339

Myslím, že by bylo potřeba především domyslet, jak v případě rychlého zastavení vlaku rychle zastavit cestující :-P ;-D

+4/0
28.7.2015 13:16

D41a57v81i30d 67Č54e18r19n63o19h86o83r93s11k60ý 1446744356226

o sedačku/stěnu ;-D nebo ukecat fyziku ;-D

+5/0
28.7.2015 13:27

M32i39c89h86a37l 66R91e75j34z65e60k 5736207545911

Fyzika se zas tak ukecavat nemusi. Auto taky zastavi ze 160 na 100m a cestujici to ani nepozna.

0/0
29.7.2015 10:43

P70e57t11r 39C47h96a42r72v30á81t 1881296439530

To je pravda...daleko bezpečnější bude tu naloženou Tatru na přejezdu prostě srolovatR^

+1/0
28.7.2015 13:28

P22e62t63r 73C56h26a42r53v30á25t 1381916309520

Omezit rychlost vlaku na 50Kmh a nehod by bylo[>-] 90% méně

+1/−12
28.7.2015 10:45

P57e89t98r 42H91a32r53i59p15r36a38s78a58d 19H18a97j17i32č 8473620704127

Vy asi na přejezdy taky asi moc nerespektujete, že. Jinak byste nepsal takové nesmysly.

+5/0
28.7.2015 12:33

P86e26t92r 21C48h49a41r71v47á27t 1531836829310

Na většině přejezdů jde bezpečně projet ještě cca. do 2 minut od začátku červené signalizace

0/−9
28.7.2015 12:48

D48a96v95i89d 93Č17e35r34n93o97h16o34r54s23k91ý 1896384586506

doufám že trotla jako tebe na přejezdu nepotkám, a jestli jo tak jen v osobaku ... ten se pod nárazníky vejde ...

+9/0
28.7.2015 13:24

P70e72t15r 31C52h82a21r86v67á19t 1831936749870

Doooost dobrý R^R^R^

+1/−1
28.7.2015 13:29

J68a11n 20V42a53l55o44u76c92h 6282867868920

Ano, pokud je na trati povolena rychlost 140-160 (a na tu maximálku pak počítáno uzavření přejezdů) a jezdí tam vlaky 80 (či je blízko zastávka). Ale mezi těmi stovkami "pomalých" vlaků, na které na přejezdu ty Vaše "2 minuty" čekáte, může vždy nějaký fičet 160... 

Znám tedy mnohem bezpečnější loterie.

0/0
30.7.2015 8:32

R36a48d81e18k 67J13a23n20a25t27a 9535236774162

Naopak, nehod by bylo více. Pak by totiž vlakem skoro nikdo nejezdil a všichni by jezdili (od dva řády nebezpečnějším) autem.

0/0
29.7.2015 0:06

M48a26r50e98k 32H28r64u53b12y 6597452811238

Dalsi do sbirky clanku, ktere by nevznikly, kdyby policie delala svoji praci. Ze se na tom prejezdu jezdi na cervenou se vi nekolik let, jaky efekt by asi mel policajt nebo straznik postaveny na kazde strane prejezdu?:-P

+3/−1
28.7.2015 10:39

K72a76t53e28ř43i59n55a 71H14a58l50a80š80k64o71v51á 1575965643477

snad se panu Cernemu podari co nejlepe vratit zpet do zivota. v ramci svych moznosti v dane situaci udelal vsechno, co mohl. ma muj velky obdiv. a samozrejme se pridavam ke sbirce.

+9/0
28.7.2015 10:01

J16a28r35o92s95l67a31v 49K33a88d46l36e53c 5391469652961

Obdiv k čemu, je jen obětí špatného systému zabezpečení provozu těchto vlaků.

0/0
28.7.2015 23:42

P82a93v66e15l 11V89o74n69d28r66á55k 4236951159947

Fyzikální zákony platí stejně na silnici i na železnici, jen díky menšímu tření je brzdná dráha vlaku delší než auta. Co je nejdůležitější - při dvojnásobné rychlosti je brzdná dráha čtyřnásobná a pokles rychlosti na metr dráhy je poloviční. Kdyby vlaky v tom místě měly omezenou rychlost na 80 km/h, tak by před srážkou zbrzdil na 40 a odneslo by to jen pár plechů. Na silnice nesmíte jet do místa, kam nevidíte, Na železnici smíte. Je to v pořádku, pokud jste na volné trati - ale do místa křížení se silnicí, navíc známého nekázní řidičů, je 160 km/h přece jen trochu moc. Opavdu nám stojí těch pár ušetřených minut za tohle riziko? Nestačilo by v tomhle místě třeba 120? A na závěr - můj obdiv a dík strojvůdci. Ke sbírce se přidám a byl bych nejraději, aby se podobné neštěstí už neopakovalo ...

+2/0
28.7.2015 9:50

M97i75r94o47s82l57a59v 22V19i31d81l67i32č96k50a 3444984735673

Jenže takových rizikových míst jsou na této trati stovky. Spíš investovat do mimoúrovňových přejezdů, přes zmiňovaný přejezd jsem jel dvakrát v životě a pokaždé čekal čtvrt hodiny. Nevím jak dnes, ale často se posunovalo, jezdily různé drezíny apod.

+1/0
28.7.2015 10:09

J62a39r58o45s26l52a65v 74K38a21d18l53e28c 5931479592581

Pak taková trať není vhodná pro provoz takových vlaků.

0/0
28.7.2015 23:35

A91l62e17x47a70n83d45r 33K43o66s77t28k83a 8672818546424

Je tam dovolených 160, strojvůdce o tom "kupodivu" nerozhoduje.

0/0
28.7.2015 10:17

M75a45r61e58k 51H80r18u29b47y 6137652131878

Mozna by bylo lepsi, kdyby se pres prejezd nejezdilo na cervenou :-P

+7/0
28.7.2015 10:39
Foto

M29a71r47i58e 80Š90u36s96t77o93v35á 5125586734471

Tak na zlaté padáky pro manažery mají a aby ocenili obětavost zaměstnance by se nějaká ta koruna navíc u ČD nenašla???? A co odbory???? Už se ozvaly, aby s tím vedení drah něco udělalo a rodinu sociálně zabezpečilo???? Vždyť to můžou uplatnit z pojistky toho kamioňáka.

+16/0
28.7.2015 9:43

K90a69r39e63l 20H51o57r85á10k 2168219543873

Takže údaje z černé skříňky jsou jen orientační? A černé skříňky nejsou černé, ale oranžové, že? Tady někdo lže.

0/−6
28.7.2015 9:42

P98e66t28r41a 44V23á94l40k68o12v76á 5541568634816

Pane Honzo, přejí vám, ať je váš život v rámci možností co nejkrásnější ať se s touto tragédii vyrovnáte co nejlépe to jde, máte skvělé kolegy a spoustu přátel, takových lidí  jako jste vy je málo. Přejí brzké uzdravení.

+15/0
28.7.2015 9:29

R20a59d10k77o 42K26ř58i17v49á55n60e39k 7430703415470

1. Většina webů píše, že "strojvedoucí brzdil, co mohl", podle titulku iDnes jen "mírně zbrzdil". Přejezd je za obloukem, není na něj z vlaku vidět. Během několika vteřin podle předběžného šetření DI snížil rychlost ze 160 na 142 km/h. Takže brzdil, co mohl.

2. Zase se přetřásají svědci z posledního vozu, podle nichž vlak nebrzdil.

- rychlý nástup účinku rychlobrzdy, zahrnující více systémů včetně magnetické brzdy, může být cestujícími vnímán jako náraz.

- naopak vlastní náraz v posledním voze (vzdáleném téměř 200 m od čela vlaku) vůbec nemuseli postřehnout. Pendolino váží prázdné 385 tun (obsazené přes 400), tedy deseti až dvacetinásobek váhy kamionu. Energii nárazu pohltila destrukce kamionu, deformace čela vlaku a pružné spojení mezi vozidly vlaku. Svědectví z posledního vozu jsou spíše subjektivní pocity.

3. Na strojvedoucího jsem přispěl, beru to jako pěknou akci jeho kolegů. Až bude sbírka na ostatní cestující, přispěju taky.

+27/0
28.7.2015 9:23

D36a12v36i40d 59Č61e89r87n63o43h77o88r92s83k16ý 1556694466356

jojo když se kousnou magnety a predpokladam ze tady zacala jako prvni brzdit elektrodynamika tak to je na probehnuti celnim sklem

0/0
28.7.2015 9:26

M10a38r77t37i39n 91L27a71s80e15v79i33č 2976316747744

No, jedno je jisté - pořádně za to vzal, dal tam okamžitě rychlobrzdu a v tu chvíli je asi EDB s účinkem zcela někde jinde než když naplno otevřu kohouty u potrubí....nevím, jestli má bimbadlo EDB funkční i při stažených sběračích, tak jestli EDB vůbec brzdilo - navíc při součinování a razantním poklesu tlaku při rychločinném brždění by EDB stejně asi velmi rychle odpadlo ..... to poslední jsou ale jen domněnky.

0/0
28.7.2015 9:54

P28a26v13e29l 30C71h46l43a63p37e65c 5328426980897

Konstruktér lokomotivy Pendolina byl neschopný diletant, jen diletant postaví lokomotivu v které posadí strojvůdce nízko do čela a lidi hned za něj a celou konstrukci pojme jako lehkou nadstavbu nad podvozek. Při nárazu to dopadne přesně tak jak to dopadlo, tuhý podvozek část překážky tlačí před sebou a druhá část ( zde náklad) sroluje nadstavbu lokomotivy jako papír.

Kdyby Pendolino táhla parní Albatros  jednička nic by se nestalo, maximálku má tato parní lokomotiva 162km/h a kamion by díky pevnému předku tlačila před sebou.

Ani při použití běžných eletrických lokomotiv by se nic podstatného nestalo, vezměme Lokomotivu 380 nebo 53E obě zvládají 160km/h a při nárazu by nejspíše strojvůdce přežil i v kabině, (sedí výše) určitě by přežil pokud by zdrhl do zadní části protože celá konstrukce je podstatně tužší a hmotnější než to papírové Pendolino.

+6/−5
28.7.2015 9:12

L91u18k70á12š 68T98ó71t43h 6238873807842

Hmm, ja jsem si myslel, ze vsechny vlakove jednotky jsou konstruovany podobnym zpusobem, jako pendolino a diky nize polozenemu tezisti se zbytek vlaku neprevrhne a nevykoleji.

Ja vsak nejsem konstrukter vlaku, taz zas tomu tolik nerozumim...

0/0
28.7.2015 9:21

D18a39v44i56d 23Č27e65r89n51o49h26o62r63s93k23ý 1986734686836

hlavně že takovéhle jednotky jezdí po světě desítky let ty diletante .... všichni na světě jsou diletanti jen Chlapec ví všechno nejlíp

+3/−1
28.7.2015 9:22

P72a89v22e70l 62C95h61l75a12p83e13c 5258486440637

A co to má společného s tím, že je konstrukce špatná?

Pokud by kamion vezl převodovku nebo něco podobného co by nepáralo boky ale jako projektil letělo vnitřkem vlaku klidně mohlo těch mrtvých být řádově více protože projektil by se zastavil až v půlce dalšího vagonu..

0/0
28.7.2015 9:50

J16a97r17o24s47l66a51v 56K50a75d54l16e17c 5551109972741

Ale nejezdí na takových nepřizpůsobených tratích.

0/0
28.7.2015 23:38

R38a25d89k72o 46K76ř48i93v47á25n80e86k 7350103805980

Albatros má povolenou rychlost 120 km/h, dom Prahy by možná vyšel s uhlím, ale musel by cestou dobírat vodu a možná by občas hořelo...

Konstruktér Pendolina zaslouží mramorový pomník za to, že se to po nárazu udrželo na kolejích.

Řečnická otázka: kdo je tady neschopný diletatnt?:-)

+6/0
28.7.2015 9:28

V57i95k15t84o36r 11N42á25r49o46ž26n55ý 3879162748

Pendolino je takto zkonstruováno proto , aby mělo mělo co nejmenší jízdní odpory vzhledem ke své konstrukční rychlosti 230 km/h. A jednak , když někdo konstruuje kolejové vozidlo , netvoří jej tak , že běžně musí vydržet srážky s loženými kamiony na přejezdech. Je to civilní osobní vlak , není to obrněný válečný vlak.  Jinak ohledně toho , jak by dopadl klasický vlak. Toto je otázka spíše pro konstruktéry . Jsou případy , kdy klasické vlaky s klasickou lokomotivou vykolejily díky osobnímu autu na kolejích. Spekulace o tom , že by nejlépe dopadl vlak s parní mašinou mi přijdou přitažené za vlasy... Vykolejená parní mašina v takové rychlosti by mohla znamenat uvaření strojvedoucího zaživa v páře...

+3/0
28.7.2015 9:36

J14a19r74o10s58l71a26v 39K59a23d76l31e85c 5631309492931

A proto na takovouto nezabezpečenou trať nepatří.

0/0
28.7.2015 23:40

M54a58r21t49i25n 70L72a94s98e50v35i30č 2306606877714

Psal jsem to už jinde - tahle srážka byla atypická - ten kamion naložený plechy se de facto choval jako maxi kráječ na cibuli - v tu chvíli je energie nárazu koncentrovaná do hrany těch plechů (což je něco jiného než náraz do pevné homogenní překážky) a ty plechy ten řidičák vlastně "nakrájely".

Jinak nelze srovnávat konstrukčně zastaralé pendolino s messounem 109E, který se už v průběhu výroby prototypu musel přeprojektovat do souladu s novými bezpečnostními normami.

ad Albatros - co by to udělalo s natlakovaným kotlem albíka?

0/0
28.7.2015 10:00

M20i71l22o35s51l19a82v 27K46a91n17t14o25r77e93k 1989517701969

Pocházím z aizboňácké rodiny. Vzpomínám si na to, jak mí aiznoboňáčtí  předci říkali, když byly nasazovány první "bobiny"(el. lokomotivy), jak to bude při nehodách nebezpečné, v předu nic a vzadu vlak. Pára, ta měla před sebou bytelnej kotel, který mašinfíru, helfra i topiče ochránil(Šakvice, ale zmasakroval vagony). Dnes je sice zabezpečení cesty téměř dokonalé, ale nehody jsou bohužel pořád. Plast a tenký plech však minimálně. Dřevo na hurvajzech bylo tragické u Stéblové. No a tady plechy vykonaly dílo zkázy dokonale. Velkou klikou bylo, že se Pendl udržel na kolejích. Plechy by však eliminovala jedině pára

0/0
28.7.2015 10:09

V75i65k59t42o45r 78N10á17r45o95ž18n97ý 3349142218

U parních mašin byl zase problémem kotel , který mohl vybuchnout.

0/0
28.7.2015 10:52

M23i51l94o97s83l71a40v 74K57a17n66t57o26r15e50k 1839587321839

Jó to byl ten kiks, obava z výbuchu,  topiče při nehodě u Stéblové no a Hurvajs shořelRv.

0/0
28.7.2015 11:25

J31a21n76a 36B43r34e43j72c86h19o47v66á 5137928113364

Jsem v šoku, že tu jsou lidé co si myslí, že pendolíno mohlo zastavit. Rozjetý vlak má brzdnou dráhu stovky metrů, záleží jak jede rychle, jak je dlouhej atd. Na fleku nezastaví ani lokálka. Chtělo by to trochu osvěty v tomto směru. Navíc by policie měla přesunout svoji energii od měření rychlosti řidičů na přehledných místech, právě na přejezdy. Kdyby ti co jezdí na červenou vyfasovali tučnou pokutu, přišli o body případně řidičák, tak by si to příště rozmysleli.

+20/0
28.7.2015 9:06

J97a11n 66Č98á65p 5111180522754

Pošlu. Nicméně bych opravdu uvítal sbírku pro všechny oběti.

0/0
28.7.2015 8:52

J86a61n 94K66o61p46e85č24e13k 3918438868179

Když jsem četl po nehodě názory cestujících, tak tvrdili, že žádné brzdění necítili. Mimo jiné pisálci také hned  napsali, že strojvedoucí přišel o obě nohy. Je to jako z radia Jerevan. V každém případě je to hodně smutné. A jak to tak většinou v životě bývá, tak gaunerovi, který to všechno zavinil se nestalo nic.

+5/0
28.7.2015 8:50
Foto

L70u63c21i84e 31M37r89á13z72i56k89o16v48á 6264595651823

Dobrý den,

je to smutné, co se děje. Přeji brzké uzdravení.

+1/−1
28.7.2015 8:40

P23e68t11r 48C80h39a76r20v49á33t 1331636209580

Kdyby mělo Pendolíno pořádný brzdy, mohl to zastavit včasRv

0/−18
28.7.2015 8:29

J23a28n 37S47l55o24v44í72k 3279487120408

Hodně se teď mluví o proražení závor, což je dobře. Myslím totiž, že spousta lidí, co prožila komunismus, má i jaksi zažitou představu, že všechny závory jsou minimálně z železobetonu, aby se nedaly prorazit. Ano, takové skutečně stávaly na hranicích anebo do důležitých areálů. Stejně tak i ti nejstarší řidiči si ještě pamatují závory stahované ručně (leckde ještě jsou), tvořené masivní kulatinou.

+9/0
28.7.2015 8:17

M71a87r27t45i85n 29F40i88l33i42p48c36z40y85k 3101441975133

Přiznám se, že jako děcka jsme zvedali na chvíli závory, během čekání. Ony pak přestávaly cinkat. Opravdu se divím, proč to na některé lidi působí tento kousek dřeva jako nepřekonatelná bariéra.

+4/0
28.7.2015 8:27

J36a92r24o42s70l78a11v 69K45a31d19l95e29c 5971189182511

Mohli by si na autě poškrábat lak...

+2/0
28.7.2015 23:33

E59r74i63k 13K92o73m85a26n74e91c 8969603559795

Ony i ty z masivni kulatiny mely (na par mistech jeste jsou, takze i maji) masivni protizavazi, takze jdou velmi snadno zvednout...

+3/0
28.7.2015 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.