Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdce a zdravotnice ze Studénky 2008: Víme, co lidé po nehodě prožívali

Zdravotní sestra Naďa Tomčíková a Jiří Šindelář, dnes bývalý strojvedoucí. Oba jeli rychlíkem Comenius, který v srpnu 2008 narazil do zborceného mostu na železnici ve Studénce. Při nehodě zemřelo osm lidí. Minulou středu, kdy se opět ve Studénce srazilo pendolino s kamionem, se jim nehoda vybavila znovu a v plné síle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23n97t54o85n36í98n 45Č93í75ž35e73k 1908202814969

No, ještě k tomu jedna maličkost - jak jsem se díval na ty záběry hasičů, tak možná tam bylo i jisté štěstí v neštěstí. Kdyby ten vlak jel ještě kousek dál a chytilo to lidi, co stáli na peroně, tak to neštěstí bylo ještě daleko horší. Prostě opravdu šílené.

0/0
27.7.2015 12:09

T53o91m55á72š 90F47i49j72a41l94a 4822793443610

Říká, se že když nejde o život, tak jde o ho...!

Tady se to potvrdilo, protože tu šlo o životy!

0/0
27.7.2015 11:50

J46o27s55e76f 20N28o90v41á80k 6263130232369

pokud dojde k nehodě, při které "létají" vagony a lokomotiva, tak to vám povím, to musí být masakra jako kráva. pendolino to ještě úctyhodně ustálo, to musíte uznat

+5/0
27.7.2015 11:07

P14e76t43r 85S61v50o93b64o21d92a 6394802766313

Nevykolejilo, to byl základ R^ !

+4/0
27.7.2015 11:42

T59o14m22á94š 13F62i24l41i72p36č72í64k 8147859357113

Ono je rozdíl najet do mostu, který se prostě v podstatě nehne a do náklaďáku, který vlak před sebou stovky metrů tlačí

+1/0
27.7.2015 11:51

Z24d91e74n44e36k 46V36r27b48a 8929825203517

Nemyslím, klasická souprava by pravděpodobně dopadla lépe. Ale těžko soudit. Pokud z poctivého vlaku uděláte tramvaj z plastovou karoserií (viz. např.LEO) nemůžete čekat při kolizi zázraky. Klasická lokomotiva je přeci jenom slušný nárazník, který odsune překážku z dosahu cestujících. Smutné je, že podobné průsery tu budou, protože přejezdy nebudou bezpečné nikdy. Vlak je potenciálně velice nebezpečný dopravní prostředek (ochrana cestujících je prakticky nulová - prostě se s ní nepočítá) a jedinou jeho výhodou je obrovská masa energie a těžká lokomotiva, která z drtivé většiny kolizí udělá hodně asymetrickou věc. Pokud se těchto výhod vzdáte, už kolize nebudou asymetrické a začnou se dotýkat cestujících. Masakra by to byla, když by se potkali dvě pendolína a klidně mohou jet poloviční rychlostí. To byste teprve viděl..

0/0
30.7.2015 20:37

M62a43r83t80i46n 24M19i30k21o89l28á32š51e62k 7120220343

Ono je náramně jednoduché a pro někoho dokonce povznášející hodnotit situaci a vynášet kategorické soudy, což jde od počítače nebo z klimatizované ministerské pracovny snadno. Když se ovšem vžijeme do pozice vohnoutího řidiče z Polska, najednou to získá zcela jiné dimenze. Tak si tedy představte, že nejste právě génius, řídíte kamion (už jen potud je to poměrně dost, protože hodně lidí má problém se vypořádat s osobním autem), jedete ve vedru po ucpaných silnicích a po infrastruktuře, která není stavěná na takový provoz, protože musíte objíždět zpoplatněné úseky v mýtném systému, který si zavedli politici nejmenované lidové strany, aby mohli krást. Odpočíváte, když nejste unavený, protože vám to nařizuje zákon a odchylka je pod likvidační pokutou, a naopak jedete, když jste unavený, protože ze zákona jste přece po přestávce odpočatý. Je jen otázka času, kdy uděláte nějakou blbost, protože se prostě ve veřejném zájmu a pod dohledem politiků, expertů a policistů navršilo příliš mnoho kravin na hromadu. K vrcholu tohoto pomyslného kopce, vlastně impozantní osmitisícovky se blížíte vy se svým třicetitunovým kamionem. Tak tedy stojíte na přejezdu, před vás spadnou klacky, které tam umístil nějaký obsedant posedlý zákazy a vy máte několik desítek sekund na to, abyste posoudil, zda je OK přerazit závory v zemi, která je proslulá dopravně fašistickou legislativou i postupy. Přerazím je a bude jistě průser? Nebo budu počítat koleje a bude gigaprůser, ale s určitou pravděpodobností? No? Rozhodujte rychle, vláček je za zatáčkou. Ano, pokud bych nedej bože byl v podobné situaci, přál bych si, aby mě napadlo fouknout tam za jedna a plnej, ale nedal bych ruku do ohně za to, že se to stane.

No? Pravý pedál nebo prostřední? Jak jste na tom?

Myslíte, že se vám to nestane? Ve skutečnosti všichni denně taháme sirky. Pozor, v této hře jsme namočení všichni, jen různou měrou, a nevíte dne ani hodiny, kdy se to na vás zřítí...  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015072601

+4/−7
27.7.2015 11:00

M77i39c59h34a66l 38P66a83l56e25č76e75k 2671858232314

Já myslím, že červená je prostě červená a hotovo. Jestli byl unavený nebo nevzdělaný je přeci úplně jedno. S tím zmatkováním před klackem se dá souhlasit, ale je to pouze důsledek porušení jednoduchého pravidla.

+11/0
27.7.2015 11:16

A58n61t84o20n31í30n 15Č87í85ž15e71k 1628532184239

Nezlob se, ale s tou úvaho jsi úplně mimo. 1) Byl to řidiž z povolání a ne nějaké ucho, které jezdí jednou za čas. Tudíž se u něj předpokládají také určité schopnosti. 2) Červená platí pro každého a určitě není normální vjet na přejezd po 30 vteřinách jejího blikání. 3) Nazvat někoho, kdo dal na železniční přejezd závory kvůli bezpečnosti "obsedantem", už hraničí s hranicemi zdravého rozumu. 4) I v autoškolách se učí, jak se v takových situacích zachovat, a určitě není normální popojet k závorám a hlavní část kamionu nechat stát na kolejích. To by snad i houpacímu koni muselo dojít, že do toho musí ten vlak vrazit.

+8/0
27.7.2015 11:41

K84r64i46s79t57í42n22a 13M18u26r51k79o39v61á 4143443230596

Úplne súhlasím. Tu predsa nejde o nehodu spôsobenú mikrospánkom (to si človek nenaplánuje, môže sa to stať každému, obzvlášť vodičovi z povolania) alebo inou náhlou zdravotnou príhodou. Tu ide o porušenie základného pravidla nevchádzať na železničné priecestie, ak svieti výstražné červené svetlo(alebo aj keď síce červená nesvieti, ale vidím, že nie som schopný bezpečne prejsť cez priecestie, napríklad kvôli kolóne áut, ktorá sa vytvorila kvôli križovatke nasledujúcej pár metrov za priecestím- u nás taká hlúpa križovatka je). Nemal tam vôbec liezť. Možno by sa dalo prižmúriť polovicu jedného oka, ak by sa jednalo o prázdny nenaložený kamión. Ale nechať kolos plný plechov na koľajisku?? Svetlo blikalo niekoľko desiatok sekúnd? To si myslel, že to je ako s oranžovou ma semafóroch? Že to blikoce v zmysle: rýchlo, rýchlo, ak nezaklapli závory,ešte môžeš? Neodpustiteľné a neospravedlniteľné.

+3/0
27.7.2015 12:16
Foto

J46a37k40u52b 59V48e66d17r38a29l 4783512610222

"Bohužel" s Vámi taky nesouhlasím. Jak je v článku, který dole doporučujete napsáno, že "jakého debila napadlo použít na obousměrné komunikaci oboustranné závory" a jak se dlouze v článku popisuje, že vlastně bezpečnější je aby byly závory jen v jednom směru - protože ABY SE DALY objet, tak můj názor je, že to je také blbost a ANO, pak by to auta objížděla a MOHLA by se stát nehoda, protože ty auta by to opravdu objížděla a místo kamionu by tam byl například ještě osobák. A to, že ten polský kamion to mohl objet a nemuselo se nic stát, je další hloupost - myslíte, že manévr na objetí je lehčí než projet závoru?

To je spíše má reakce na článek, na který jste odkázal ;-)

0/0
29.7.2015 8:57

P93e71t68r 62T81u31r75e51k 4104299712176

Jak "manévr na objetí"? Kdyby tam byly jen poloviční závory, tak na výjezdu by snad před sebou žádnou závoru neměl, ne?

0/0
30.7.2015 22:46

A22l13e62š 17B55o52ř66u28t39a 4572754578330

Pan strojvůdce by zasloužil metál za svou pohotovou reakci. Toto je frajer! R^

+11/0
27.7.2015 9:33

V92á29c18l75a14v 73M88á46c10h28a 1272663429757

mám pocit, že nějaký metál taky dostal.

+4/0
27.7.2015 10:28

I60v77a 25V60a88l52č40í76k59o94v35á 1659708951181

"Rada kraje na dnešním jednání schválila ocenění pro pana Jiřího Šindeláře a dalších třicet tři členů záchranných týmů," řekla mluvčí kraje Barbara Odstrčilíková. Všichni ocenění obdrží pamětní medaili Moravskoslezského kraje, dále finanční odměnu a věcné upomínkové předměty.

0/0
27.7.2015 17:03

Z55d75e41n20e85k 34V96r81b31a 8909525673427

Ono když sedíte v čumáku plastového ultralajtu co se po kolejích řítí 160 km/h moc na výběr nemáte. Tady jdete s kůží na trh ať chcete nebo nechcete, protože i osobní auto Vás může dost pošramotit, natož naložený kamion. Ten strojvůdce v tomto dělal jen a pouze svoji práci, neměl na výběr. Zaplatil za blbost jiných, denně na silnicích zaplatí za cizí chyby pár lidí cenu nejvyšší. Metál bych dával lidem, co mají na výběr a co se rozhodnou riskovat vlastní život pro to, aby ostatní mohli žít. (A riskováním nemyslím plnit si své pracovní povinnosti - viz např. policisté) Niméně si myslím, že místo metálu by se měly České Dráhy postarat o to, aby tento člověk dožil na tomto světě finančně nadstandardně zajištěný. To by mělo být v podobných situacích standardem a známkou kvalit té či oné společnosti. Ale asi tušíme, jak to dopadne...

+1/0
27.7.2015 23:55

P32e65t62r 88S38v85o34b52o78d79a 6604952446503

Tak v současném případě bude soud rychlý. Viník je jasný, zdržovat to bude jen tlumočník.:-) Polák nebude mít tým advokátů a asi ani nebude tvrdit, že kdyby tam nejel vlak, nic by se nestalo. ;-D

+2/0
27.7.2015 8:28

J87i41r25k19a 48N33o75v14á19k 6712905115649

to klidně tvrdit může a navíc bude mít naprostou pravdu :-)

+2/0
27.7.2015 8:50

P74e53t27r 77S66v61o87b19o26d71a 6684122816663

Tak na kolejích bych vlak docela čekal. :-/

+1/0
27.7.2015 9:00

H32o31n33z62a 40F34á37t62o41r 2439585374570

Zvlášť, když jsou dole závory... V takovou chvíli by mě spíš překvapil opak.;-)

+4/0
27.7.2015 9:30

Z93d98e89n58e78k 66V93r32b86a 8149355423277

Ano, to je bohužel realita. Viník vyfasuje 8 let, prevezou ho do polska a po 4 letech pustí. Pokud je to zaměstnanec finančně to nejspíše odskáče jen zaměstnavatel, pro kterého to bude likvidační. Víc ho bude mrzet to, že nejspíše vyfásne i zákaz řízení, protože jinak asi nic neumí, otázkou ovšem je, zda bude takovýto zákaz aplikovatelný na polského občana jezdícího mimo území ČR. Nejspíše nebude.  A společnost bude čekat na dalšího řidiče, který ve snaze nenechat se oškubat mýtným, parkovacími poplatky či nějakou další z mnoha daní za vlastnictví auta zaparkuje na přejezdu.

0/0
27.7.2015 23:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.