Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdce a zdravotnice ze Studénky 2008: Víme, co lidé po nehodě prožívali

Zdravotní sestra Naďa Tomčíková a Jiří Šindelář, dnes bývalý strojvedoucí. Oba jeli rychlíkem Comenius, který v srpnu 2008 narazil do zborceného mostu na železnici ve Studénce. Při nehodě zemřelo osm lidí. Minulou středu, kdy se opět ve Studénce srazilo pendolino s kamionem, se jim nehoda vybavila znovu a v plné síle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A33n50t38o46n98í13n 34Č52í83ž89e74k 1848292304739

No, ještě k tomu jedna maličkost - jak jsem se díval na ty záběry hasičů, tak možná tam bylo i jisté štěstí v neštěstí. Kdyby ten vlak jel ještě kousek dál a chytilo to lidi, co stáli na peroně, tak to neštěstí bylo ještě daleko horší. Prostě opravdu šílené.

0/0
27.7.2015 12:09

T47o35m16á58š 21F49i69j59a12l75a 4392713303570

Říká, se že když nejde o život, tak jde o ho...!

Tady se to potvrdilo, protože tu šlo o životy!

0/0
27.7.2015 11:50

J57o71s50e24f 69N94o81v25á78k 6793190482469

pokud dojde k nehodě, při které "létají" vagony a lokomotiva, tak to vám povím, to musí být masakra jako kráva. pendolino to ještě úctyhodně ustálo, to musíte uznat

+5/0
27.7.2015 11:07

P48e74t49r 72S62v14o45b43o21d85a 6914912876213

Nevykolejilo, to byl základ R^ !

+4/0
27.7.2015 11:42

T11o67m86á95š 36F94i80l63i42p27č22í78k 8167139517523

Ono je rozdíl najet do mostu, který se prostě v podstatě nehne a do náklaďáku, který vlak před sebou stovky metrů tlačí

+1/0
27.7.2015 11:51

Z89d78e40n40e31k 22V63r11b89a 8989675523217

Nemyslím, klasická souprava by pravděpodobně dopadla lépe. Ale těžko soudit. Pokud z poctivého vlaku uděláte tramvaj z plastovou karoserií (viz. např.LEO) nemůžete čekat při kolizi zázraky. Klasická lokomotiva je přeci jenom slušný nárazník, který odsune překážku z dosahu cestujících. Smutné je, že podobné průsery tu budou, protože přejezdy nebudou bezpečné nikdy. Vlak je potenciálně velice nebezpečný dopravní prostředek (ochrana cestujících je prakticky nulová - prostě se s ní nepočítá) a jedinou jeho výhodou je obrovská masa energie a těžká lokomotiva, která z drtivé většiny kolizí udělá hodně asymetrickou věc. Pokud se těchto výhod vzdáte, už kolize nebudou asymetrické a začnou se dotýkat cestujících. Masakra by to byla, když by se potkali dvě pendolína a klidně mohou jet poloviční rychlostí. To byste teprve viděl..

0/0
30.7.2015 20:37

M38a39r37t77i13n 93M13i77k21o32l52á20š53e93k 7840390443

Ono je náramně jednoduché a pro někoho dokonce povznášející hodnotit situaci a vynášet kategorické soudy, což jde od počítače nebo z klimatizované ministerské pracovny snadno. Když se ovšem vžijeme do pozice vohnoutího řidiče z Polska, najednou to získá zcela jiné dimenze. Tak si tedy představte, že nejste právě génius, řídíte kamion (už jen potud je to poměrně dost, protože hodně lidí má problém se vypořádat s osobním autem), jedete ve vedru po ucpaných silnicích a po infrastruktuře, která není stavěná na takový provoz, protože musíte objíždět zpoplatněné úseky v mýtném systému, který si zavedli politici nejmenované lidové strany, aby mohli krást. Odpočíváte, když nejste unavený, protože vám to nařizuje zákon a odchylka je pod likvidační pokutou, a naopak jedete, když jste unavený, protože ze zákona jste přece po přestávce odpočatý. Je jen otázka času, kdy uděláte nějakou blbost, protože se prostě ve veřejném zájmu a pod dohledem politiků, expertů a policistů navršilo příliš mnoho kravin na hromadu. K vrcholu tohoto pomyslného kopce, vlastně impozantní osmitisícovky se blížíte vy se svým třicetitunovým kamionem. Tak tedy stojíte na přejezdu, před vás spadnou klacky, které tam umístil nějaký obsedant posedlý zákazy a vy máte několik desítek sekund na to, abyste posoudil, zda je OK přerazit závory v zemi, která je proslulá dopravně fašistickou legislativou i postupy. Přerazím je a bude jistě průser? Nebo budu počítat koleje a bude gigaprůser, ale s určitou pravděpodobností? No? Rozhodujte rychle, vláček je za zatáčkou. Ano, pokud bych nedej bože byl v podobné situaci, přál bych si, aby mě napadlo fouknout tam za jedna a plnej, ale nedal bych ruku do ohně za to, že se to stane.

No? Pravý pedál nebo prostřední? Jak jste na tom?

Myslíte, že se vám to nestane? Ve skutečnosti všichni denně taháme sirky. Pozor, v této hře jsme namočení všichni, jen různou měrou, a nevíte dne ani hodiny, kdy se to na vás zřítí...  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015072601

+4/−7
27.7.2015 11:00

M91i66c36h18a43l 49P12a18l79e69č46e73k 2411358152814

Já myslím, že červená je prostě červená a hotovo. Jestli byl unavený nebo nevzdělaný je přeci úplně jedno. S tím zmatkováním před klackem se dá souhlasit, ale je to pouze důsledek porušení jednoduchého pravidla.

+11/0
27.7.2015 11:16

A31n93t37o11n85í32n 17Č73í57ž20e83k 1488222884509

Nezlob se, ale s tou úvaho jsi úplně mimo. 1) Byl to řidiž z povolání a ne nějaké ucho, které jezdí jednou za čas. Tudíž se u něj předpokládají také určité schopnosti. 2) Červená platí pro každého a určitě není normální vjet na přejezd po 30 vteřinách jejího blikání. 3) Nazvat někoho, kdo dal na železniční přejezd závory kvůli bezpečnosti "obsedantem", už hraničí s hranicemi zdravého rozumu. 4) I v autoškolách se učí, jak se v takových situacích zachovat, a určitě není normální popojet k závorám a hlavní část kamionu nechat stát na kolejích. To by snad i houpacímu koni muselo dojít, že do toho musí ten vlak vrazit.

+8/0
27.7.2015 11:41

K39r18i27s57t81í94n90a 25M17u60r61k68o70v31á 4283103220726

Úplne súhlasím. Tu predsa nejde o nehodu spôsobenú mikrospánkom (to si človek nenaplánuje, môže sa to stať každému, obzvlášť vodičovi z povolania) alebo inou náhlou zdravotnou príhodou. Tu ide o porušenie základného pravidla nevchádzať na železničné priecestie, ak svieti výstražné červené svetlo(alebo aj keď síce červená nesvieti, ale vidím, že nie som schopný bezpečne prejsť cez priecestie, napríklad kvôli kolóne áut, ktorá sa vytvorila kvôli križovatke nasledujúcej pár metrov za priecestím- u nás taká hlúpa križovatka je). Nemal tam vôbec liezť. Možno by sa dalo prižmúriť polovicu jedného oka, ak by sa jednalo o prázdny nenaložený kamión. Ale nechať kolos plný plechov na koľajisku?? Svetlo blikalo niekoľko desiatok sekúnd? To si myslel, že to je ako s oranžovou ma semafóroch? Že to blikoce v zmysle: rýchlo, rýchlo, ak nezaklapli závory,ešte môžeš? Neodpustiteľné a neospravedlniteľné.

+3/0
27.7.2015 12:16
Foto

J37a60k80u27b 83V96e47d71r63a92l 4543592660282

"Bohužel" s Vámi taky nesouhlasím. Jak je v článku, který dole doporučujete napsáno, že "jakého debila napadlo použít na obousměrné komunikaci oboustranné závory" a jak se dlouze v článku popisuje, že vlastně bezpečnější je aby byly závory jen v jednom směru - protože ABY SE DALY objet, tak můj názor je, že to je také blbost a ANO, pak by to auta objížděla a MOHLA by se stát nehoda, protože ty auta by to opravdu objížděla a místo kamionu by tam byl například ještě osobák. A to, že ten polský kamion to mohl objet a nemuselo se nic stát, je další hloupost - myslíte, že manévr na objetí je lehčí než projet závoru?

To je spíše má reakce na článek, na který jste odkázal ;-)

0/0
29.7.2015 8:57

P70e94t25r 28T92u51r36e54k 4484979462846

Jak "manévr na objetí"? Kdyby tam byly jen poloviční závory, tak na výjezdu by snad před sebou žádnou závoru neměl, ne?

0/0
30.7.2015 22:46

A78l70e54š 15B85o87ř65u48t98a 4252224778370

Pan strojvůdce by zasloužil metál za svou pohotovou reakci. Toto je frajer! R^

+11/0
27.7.2015 9:33

V98á72c84l56a29v 60M23á16c12h11a 1522603339837

mám pocit, že nějaký metál taky dostal.

+4/0
27.7.2015 10:28

I93v78a 84V33a35l78č84í60k61o92v91á 1489488721771

"Rada kraje na dnešním jednání schválila ocenění pro pana Jiřího Šindeláře a dalších třicet tři členů záchranných týmů," řekla mluvčí kraje Barbara Odstrčilíková. Všichni ocenění obdrží pamětní medaili Moravskoslezského kraje, dále finanční odměnu a věcné upomínkové předměty.

0/0
27.7.2015 17:03

Z62d32e94n98e15k 24V24r37b80a 8629515263347

Ono když sedíte v čumáku plastového ultralajtu co se po kolejích řítí 160 km/h moc na výběr nemáte. Tady jdete s kůží na trh ať chcete nebo nechcete, protože i osobní auto Vás může dost pošramotit, natož naložený kamion. Ten strojvůdce v tomto dělal jen a pouze svoji práci, neměl na výběr. Zaplatil za blbost jiných, denně na silnicích zaplatí za cizí chyby pár lidí cenu nejvyšší. Metál bych dával lidem, co mají na výběr a co se rozhodnou riskovat vlastní život pro to, aby ostatní mohli žít. (A riskováním nemyslím plnit si své pracovní povinnosti - viz např. policisté) Niméně si myslím, že místo metálu by se měly České Dráhy postarat o to, aby tento člověk dožil na tomto světě finančně nadstandardně zajištěný. To by mělo být v podobných situacích standardem a známkou kvalit té či oné společnosti. Ale asi tušíme, jak to dopadne...

+1/0
27.7.2015 23:55

P64e63t51r 14S43v37o41b63o14d45a 6364542116293

Tak v současném případě bude soud rychlý. Viník je jasný, zdržovat to bude jen tlumočník.:-) Polák nebude mít tým advokátů a asi ani nebude tvrdit, že kdyby tam nejel vlak, nic by se nestalo. ;-D

+2/0
27.7.2015 8:28

J86i33r94k36a 68N74o67v39á32k 6892385375849

to klidně tvrdit může a navíc bude mít naprostou pravdu :-)

+2/0
27.7.2015 8:50

P88e64t70r 94S53v25o43b43o37d37a 6374952446383

Tak na kolejích bych vlak docela čekal. :-/

+1/0
27.7.2015 9:00

H50o30n68z90a 62F77á68t22o17r 2939395554890

Zvlášť, když jsou dole závory... V takovou chvíli by mě spíš překvapil opak.;-)

+4/0
27.7.2015 9:30

Z64d89e95n22e80k 52V98r14b77a 8259805653587

Ano, to je bohužel realita. Viník vyfasuje 8 let, prevezou ho do polska a po 4 letech pustí. Pokud je to zaměstnanec finančně to nejspíše odskáče jen zaměstnavatel, pro kterého to bude likvidační. Víc ho bude mrzet to, že nejspíše vyfásne i zákaz řízení, protože jinak asi nic neumí, otázkou ovšem je, zda bude takovýto zákaz aplikovatelný na polského občana jezdícího mimo území ČR. Nejspíše nebude.  A společnost bude čekat na dalšího řidiče, který ve snaze nenechat se oškubat mýtným, parkovacími poplatky či nějakou další z mnoha daní za vlastnictví auta zaparkuje na přejezdu.

0/0
27.7.2015 23:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.