Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdce a zdravotnice ze Studénky 2008: Víme, co lidé po nehodě prožívali

Zdravotní sestra Naďa Tomčíková a Jiří Šindelář, dnes bývalý strojvedoucí. Oba jeli rychlíkem Comenius, který v srpnu 2008 narazil do zborceného mostu na železnici ve Studénce. Při nehodě zemřelo osm lidí. Minulou středu, kdy se opět ve Studénce srazilo pendolino s kamionem, se jim nehoda vybavila znovu a v plné síle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A57n40t44o64n81í70n 33Č26í82ž66e96k 1128812224189

No, ještě k tomu jedna maličkost - jak jsem se díval na ty záběry hasičů, tak možná tam bylo i jisté štěstí v neštěstí. Kdyby ten vlak jel ještě kousek dál a chytilo to lidi, co stáli na peroně, tak to neštěstí bylo ještě daleko horší. Prostě opravdu šílené.

0/0
27.7.2015 12:09

T74o54m44á88š 50F61i64j33a45l12a 4902973143680

Říká, se že když nejde o život, tak jde o ho...!

Tady se to potvrdilo, protože tu šlo o životy!

0/0
27.7.2015 11:50

J46o45s51e24f 48N17o77v36á16k 6693250512709

pokud dojde k nehodě, při které "létají" vagony a lokomotiva, tak to vám povím, to musí být masakra jako kráva. pendolino to ještě úctyhodně ustálo, to musíte uznat

+5/0
27.7.2015 11:07

P28e23t74r 57S35v78o46b53o14d17a 6434422796923

Nevykolejilo, to byl základ R^ !

+4/0
27.7.2015 11:42

T17o98m61á90š 71F29i57l46i30p54č87í43k 8147399487483

Ono je rozdíl najet do mostu, který se prostě v podstatě nehne a do náklaďáku, který vlak před sebou stovky metrů tlačí

+1/0
27.7.2015 11:51

Z73d73e98n89e45k 20V69r53b65a 8299665243417

Nemyslím, klasická souprava by pravděpodobně dopadla lépe. Ale těžko soudit. Pokud z poctivého vlaku uděláte tramvaj z plastovou karoserií (viz. např.LEO) nemůžete čekat při kolizi zázraky. Klasická lokomotiva je přeci jenom slušný nárazník, který odsune překážku z dosahu cestujících. Smutné je, že podobné průsery tu budou, protože přejezdy nebudou bezpečné nikdy. Vlak je potenciálně velice nebezpečný dopravní prostředek (ochrana cestujících je prakticky nulová - prostě se s ní nepočítá) a jedinou jeho výhodou je obrovská masa energie a těžká lokomotiva, která z drtivé většiny kolizí udělá hodně asymetrickou věc. Pokud se těchto výhod vzdáte, už kolize nebudou asymetrické a začnou se dotýkat cestujících. Masakra by to byla, když by se potkali dvě pendolína a klidně mohou jet poloviční rychlostí. To byste teprve viděl..

0/0
30.7.2015 20:37

M37a18r81t67i24n 70M37i54k78o53l31á23š81e91k 7290690903

Ono je náramně jednoduché a pro někoho dokonce povznášející hodnotit situaci a vynášet kategorické soudy, což jde od počítače nebo z klimatizované ministerské pracovny snadno. Když se ovšem vžijeme do pozice vohnoutího řidiče z Polska, najednou to získá zcela jiné dimenze. Tak si tedy představte, že nejste právě génius, řídíte kamion (už jen potud je to poměrně dost, protože hodně lidí má problém se vypořádat s osobním autem), jedete ve vedru po ucpaných silnicích a po infrastruktuře, která není stavěná na takový provoz, protože musíte objíždět zpoplatněné úseky v mýtném systému, který si zavedli politici nejmenované lidové strany, aby mohli krást. Odpočíváte, když nejste unavený, protože vám to nařizuje zákon a odchylka je pod likvidační pokutou, a naopak jedete, když jste unavený, protože ze zákona jste přece po přestávce odpočatý. Je jen otázka času, kdy uděláte nějakou blbost, protože se prostě ve veřejném zájmu a pod dohledem politiků, expertů a policistů navršilo příliš mnoho kravin na hromadu. K vrcholu tohoto pomyslného kopce, vlastně impozantní osmitisícovky se blížíte vy se svým třicetitunovým kamionem. Tak tedy stojíte na přejezdu, před vás spadnou klacky, které tam umístil nějaký obsedant posedlý zákazy a vy máte několik desítek sekund na to, abyste posoudil, zda je OK přerazit závory v zemi, která je proslulá dopravně fašistickou legislativou i postupy. Přerazím je a bude jistě průser? Nebo budu počítat koleje a bude gigaprůser, ale s určitou pravděpodobností? No? Rozhodujte rychle, vláček je za zatáčkou. Ano, pokud bych nedej bože byl v podobné situaci, přál bych si, aby mě napadlo fouknout tam za jedna a plnej, ale nedal bych ruku do ohně za to, že se to stane.

No? Pravý pedál nebo prostřední? Jak jste na tom?

Myslíte, že se vám to nestane? Ve skutečnosti všichni denně taháme sirky. Pozor, v této hře jsme namočení všichni, jen různou měrou, a nevíte dne ani hodiny, kdy se to na vás zřítí...  http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015072601

+4/−7
27.7.2015 11:00

M73i16c15h65a42l 68P42a88l56e95č38e17k 2351528612424

Já myslím, že červená je prostě červená a hotovo. Jestli byl unavený nebo nevzdělaný je přeci úplně jedno. S tím zmatkováním před klackem se dá souhlasit, ale je to pouze důsledek porušení jednoduchého pravidla.

+11/0
27.7.2015 11:16

A14n91t46o15n75í89n 68Č21í92ž94e29k 1768762634279

Nezlob se, ale s tou úvaho jsi úplně mimo. 1) Byl to řidiž z povolání a ne nějaké ucho, které jezdí jednou za čas. Tudíž se u něj předpokládají také určité schopnosti. 2) Červená platí pro každého a určitě není normální vjet na přejezd po 30 vteřinách jejího blikání. 3) Nazvat někoho, kdo dal na železniční přejezd závory kvůli bezpečnosti "obsedantem", už hraničí s hranicemi zdravého rozumu. 4) I v autoškolách se učí, jak se v takových situacích zachovat, a určitě není normální popojet k závorám a hlavní část kamionu nechat stát na kolejích. To by snad i houpacímu koni muselo dojít, že do toho musí ten vlak vrazit.

+8/0
27.7.2015 11:41

K50r83i73s54t59í19n75a 94M48u48r78k66o73v97á 4463533110686

Úplne súhlasím. Tu predsa nejde o nehodu spôsobenú mikrospánkom (to si človek nenaplánuje, môže sa to stať každému, obzvlášť vodičovi z povolania) alebo inou náhlou zdravotnou príhodou. Tu ide o porušenie základného pravidla nevchádzať na železničné priecestie, ak svieti výstražné červené svetlo(alebo aj keď síce červená nesvieti, ale vidím, že nie som schopný bezpečne prejsť cez priecestie, napríklad kvôli kolóne áut, ktorá sa vytvorila kvôli križovatke nasledujúcej pár metrov za priecestím- u nás taká hlúpa križovatka je). Nemal tam vôbec liezť. Možno by sa dalo prižmúriť polovicu jedného oka, ak by sa jednalo o prázdny nenaložený kamión. Ale nechať kolos plný plechov na koľajisku?? Svetlo blikalo niekoľko desiatok sekúnd? To si myslel, že to je ako s oranžovou ma semafóroch? Že to blikoce v zmysle: rýchlo, rýchlo, ak nezaklapli závory,ešte môžeš? Neodpustiteľné a neospravedlniteľné.

+3/0
27.7.2015 12:16
Foto

J77a98k82u63b 25V83e47d93r71a47l 4493652220922

"Bohužel" s Vámi taky nesouhlasím. Jak je v článku, který dole doporučujete napsáno, že "jakého debila napadlo použít na obousměrné komunikaci oboustranné závory" a jak se dlouze v článku popisuje, že vlastně bezpečnější je aby byly závory jen v jednom směru - protože ABY SE DALY objet, tak můj názor je, že to je také blbost a ANO, pak by to auta objížděla a MOHLA by se stát nehoda, protože ty auta by to opravdu objížděla a místo kamionu by tam byl například ještě osobák. A to, že ten polský kamion to mohl objet a nemuselo se nic stát, je další hloupost - myslíte, že manévr na objetí je lehčí než projet závoru?

To je spíše má reakce na článek, na který jste odkázal ;-)

0/0
29.7.2015 8:57

P78e87t33r 60T96u12r32e37k 4964969662966

Jak "manévr na objetí"? Kdyby tam byly jen poloviční závory, tak na výjezdu by snad před sebou žádnou závoru neměl, ne?

0/0
30.7.2015 22:46

A32l93e22š 56B51o28ř17u95t84a 4282674298580

Pan strojvůdce by zasloužil metál za svou pohotovou reakci. Toto je frajer! R^

+11/0
27.7.2015 9:33

V70á21c25l14a56v 98M81á65c73h94a 1202233929137

mám pocit, že nějaký metál taky dostal.

+4/0
27.7.2015 10:28

I66v57a 50V11a85l96č28í60k53o80v25á 1959308581261

"Rada kraje na dnešním jednání schválila ocenění pro pana Jiřího Šindeláře a dalších třicet tři členů záchranných týmů," řekla mluvčí kraje Barbara Odstrčilíková. Všichni ocenění obdrží pamětní medaili Moravskoslezského kraje, dále finanční odměnu a věcné upomínkové předměty.

0/0
27.7.2015 17:03

Z17d59e30n13e11k 35V89r17b32a 8509965833407

Ono když sedíte v čumáku plastového ultralajtu co se po kolejích řítí 160 km/h moc na výběr nemáte. Tady jdete s kůží na trh ať chcete nebo nechcete, protože i osobní auto Vás může dost pošramotit, natož naložený kamion. Ten strojvůdce v tomto dělal jen a pouze svoji práci, neměl na výběr. Zaplatil za blbost jiných, denně na silnicích zaplatí za cizí chyby pár lidí cenu nejvyšší. Metál bych dával lidem, co mají na výběr a co se rozhodnou riskovat vlastní život pro to, aby ostatní mohli žít. (A riskováním nemyslím plnit si své pracovní povinnosti - viz např. policisté) Niméně si myslím, že místo metálu by se měly České Dráhy postarat o to, aby tento člověk dožil na tomto světě finančně nadstandardně zajištěný. To by mělo být v podobných situacích standardem a známkou kvalit té či oné společnosti. Ale asi tušíme, jak to dopadne...

+1/0
27.7.2015 23:55

P57e97t12r 42S58v24o50b47o44d26a 6804322406203

Tak v současném případě bude soud rychlý. Viník je jasný, zdržovat to bude jen tlumočník.:-) Polák nebude mít tým advokátů a asi ani nebude tvrdit, že kdyby tam nejel vlak, nic by se nestalo. ;-D

+2/0
27.7.2015 8:28

J67i44r88k60a 78N33o49v65á44k 6892195905779

to klidně tvrdit může a navíc bude mít naprostou pravdu :-)

+2/0
27.7.2015 8:50

P75e49t27r 60S87v22o86b12o54d77a 6814462156173

Tak na kolejích bych vlak docela čekal. :-/

+1/0
27.7.2015 9:00

H77o71n43z48a 80F69á25t31o72r 2439885284590

Zvlášť, když jsou dole závory... V takovou chvíli by mě spíš překvapil opak.;-)

+4/0
27.7.2015 9:30

Z89d90e62n22e32k 66V46r73b96a 8279655923197

Ano, to je bohužel realita. Viník vyfasuje 8 let, prevezou ho do polska a po 4 letech pustí. Pokud je to zaměstnanec finančně to nejspíše odskáče jen zaměstnavatel, pro kterého to bude likvidační. Víc ho bude mrzet to, že nejspíše vyfásne i zákaz řízení, protože jinak asi nic neumí, otázkou ovšem je, zda bude takovýto zákaz aplikovatelný na polského občana jezdícího mimo území ČR. Nejspíše nebude.  A společnost bude čekat na dalšího řidiče, který ve snaze nenechat se oškubat mýtným, parkovacími poplatky či nějakou další z mnoha daní za vlastnictví auta zaparkuje na přejezdu.

0/0
27.7.2015 23:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.