Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarované pendolino je opravitelné, vymění se první vůz kromě podvozku

Havarované pendolino lze opravit, domnívají se experti po prohlídce. Bude nutné vyrobit nový první vůz kromě podvozku. Výrobce vyčíslí cenu opravy. Škoda na vlaku se ani po podrobné prohlídce nezměnila, činí 150 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a82n 92J41e79m52e83l30k14a 1865740

Ze 160 na 142. To svědčí o tom, jak jsou přehledné naše koridory. Na youtube je dobře vidět, jak strojvedoucí "vidí". Nejlepší vyjádření SŽDC, že oni mají vše v pořádku. Hlavně, že mají na nejrychlejší nejzranitelnější vlak nastavených 10-15s po zavření závor. A že tam těch polních přejezdů v zatáčkách v tomto úseku je. Takový zaseknutý traktor s vlečkou.. Rozumné řešení automatický kamerový systém něco jako dělá Camea a návěstidlo.. U polních blokovací válec zabraňující vjezdu autům (pouze chodci, kola) s ovládáním pouze pro opravdu místní a poučené.

0/−2
31.7.2015 10:14

P14e24t79r 42N74o14v95o96t18n41y 3759952199392

Ze 160 na 142 je pár set metrů.

0/0
31.7.2015 10:47

A85l58e73x58a24n95d17e16r 61B79r74y52a78n 17K28i16s60s 9109391662

to jsem rád :) (žádná ironie, zkrátka mám ten vlak rád a strávil jsem v něm až nebezpečeně mnoho času).

+4/0
30.7.2015 15:22

J52i63ř67í 52J86u19r52á20š12e68k 8807865830127

Cena nového byla tuším 400 milionů. Jsou v provozu už nějaký ten pátek. Souprava má 7 vagonů. Dva řídící vozy. A oprava jednoho vozu má stát 150 milionů? Nějak hodně.

Poláci si nedávno nakoupili nové verze Pendolin a jedno stálo cca 500 milionů.

0/0
30.7.2015 14:14

R92a93d19o71m89í90r 66K96r61u98p67i32č35k87a 9784122790745

Vyrobit jeden kus neceho je vzdy drazsi nez neco co se vyrabi seriove. A to klidne i nasobne drazsi.

+9/0
30.7.2015 14:16

R65a51d85e32k 89J31a71n14a52t95a 9135926974862

A zde se navíc jedná o model starý přes 10 let. Takže zde by Alstom vyráběl kusově téměř všechno, aktuálně vyráběné jednotky (AGV) už mají všechno jiné ...

+4/0
30.7.2015 14:19

J67i76ř24í 34Z96ý88k20a 9489983541120

1.) Poláci nemají Pendolina (pendolino = kyvadélko ~ naklápení), protože nemají naklápění skříně

2.) cena nového byla 640 milionů (4,5 miliardy / 7ks)

3.) oprava je vždy dražší jak sériová výroba

+3/0
30.7.2015 14:25

J68i84ř63í 83Z64ý41k10a 9879163301420

a zapomněl jsem na 4.) hodnota koruny je za těch 10 let trošku jinde. Níže ... bohužel.

0/−2
30.7.2015 14:26

R25a70d13e86k 98H84o47l70e93c68e10k 3796630578731

Pěkně kecáte. Koruna proti euru za těch 10 let naopak posílalila. Před 10 lety stálo euro 30,145.

+2/0
30.7.2015 15:14

J54i14ř90í 64J27u51r40á29š31e46k 8177295860647

https://pl.wikipedia.org/wiki/Alstom_EMU250

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pendolino

sami Poláci říkají, že to jsou Pendolina nebo soupravy z rodiny Pendolino, i když naklápění nemají.

0/0
30.7.2015 14:36

P12e14t91r 66N35o60v52o30t19n88y 3349102389602

To asi není moc důležité, co si myslí Poláci. :-)

+1/0
30.7.2015 14:38

J43i67ř14í 10Z35ý90k85a 9959963511130

marketingově si to můžou nazvat třeba SuperSpaceShip, přesto to bude pouze rychlovlak bez naklápěcí skříně.

Sice to "našemu" Pendolinu je příbuzné, ale je to asi jako srovnávat Superba na adaptivním podvozku s Oktávkou se zadní vlečnou nápravou. Rozdílné třídy za rozdílné peníze, byť to vypadá podobně a je to od stejného výrobce.

+1/0
30.7.2015 14:48

R89a84d50o80m49í90r 64K59r16u90p63i18č23k37a 9964302330935

Pendolino je jen obchodni nazev. Neni to zadny termin, ktery by vyzadoval naklapeni. I sam Alstom na svem webu uvadi, ze polakum dodal Pendolina. 

http://www.alstom.com/press-centre/2015/3/alstom-pendolino-high-speed-train-achieves-1-million-kilometres-in-poland/

0/0
30.7.2015 15:02

D11a39n26i23e79l 85K63r42i17š92k95a 5778167170508

Divim se, ze nam do firmy jeste nedorazila poptavka na klimatizacni system, ktery jsme do nej delali. To budou vsichni stastni, vyhrabat stary vykresy, navodky, prestavet linky a svarovnu kvuli jedny klimatizaci. No alespon bude zmena.

+2/0
30.7.2015 14:55

J62i45ř75í 11Z48ý69k96a 9699503321690

třeba použijí staré díly z toho havarovaného, případně mají nějaké skladem jako náhradní díl

0/0
30.7.2015 15:47

D78a58n90i71e38l 69K61r11i94š22k86a 5768157640278

Bohuzel, pokud vim tak se tenhle typ Pendolina uz nevyrabi a my klimatizace vyrabime vzdy na presny pocet souprav, protoze se nevyplati mit jen tak skladem klimu za stovky tisic euro a cekat, ze se mozna neco nekde pokazi.

0/0
31.7.2015 7:45

P62e37t83r 56K67o59m91í30n29e84k 3349137692759

Noha se ještě jakž takž dá v dnešní době účinně nahradit. Hlavně aby měl pán v pořádku páteř. Já s rodinou jsme poslali příspěvek. Né moc velký, ale poslali, protože toto jsou hrdinové všedních dnů.

+27/0
30.7.2015 12:54

P19e17t14r 50N45e64c36h25a15n21i37c75k67ý 7703466308610

Víte proč by Evropské jednotky, motoráky a rychlovlaky nemohly jezdit v USA? Protože tam jsou bezpečnostní normy na srážku s nákladním vlakem.

+2/−12
30.7.2015 12:44

M23a97r86t93i84n 31V90a40j78s18a49r 5769753906526

Neměl byste odkaz na ty normy? Docela rád bych si přečetl, o jaké rychlosti a hmotnosti se jedná.

+1/0
30.7.2015 13:31

P21e85t94r 57N22e65c47h16a36n22i78c45k39ý 7833346598820

Našel jsem o tom zmínku od Leoše http://www.novinky.cz/ekonomika/369751-do-usa-se-s-vlaky-nechystame-poprel-leo-express-zpravu-cnn.html 

Ale říkali to i v nějakém dokumentu o Amtracích

0/0
30.7.2015 13:40

J63i72ř88í 70N87o95v34á84k 3233209668556

Když to psal Leoš, tak to bude pravda. Možná to potvrdí i Radim. ;-D

+2/0
30.7.2015 15:21

P85a48v38e29l 84C64h80l75a87p18e94c 5758906600817

JJ říkal jsme to už v jiné diskuzi , tato koncepce kdy na podvozku sedí papundeklová nadstavba je prostě šílená, pokud by kamion vezl převodovku a ta prolétla vnitřkem vlaku, tak zlikvidovala komplet první vagon a půlku druhého, nikdo ze starých konstruktérů by něco tak hloupě nebezpečného nepostavil.

Jsem zvědav, který dobrodruh se posadí do prvního vagonu Pendolína po té co zjistil, že ho lze tak snadno rozpárat.

+2/−2
30.7.2015 13:32

P16e85t60r 56N53e58c66h22a12n12i80c32k89ý 7693726988550

No viděl jsem pendolino v Olomouci včera. 80% obsazenost a vpředu seděl jeden člověk

+1/0
30.7.2015 13:40

R80a59d49e73k 49J25a54n29a52t82a 9935556774232

Jojo, ta psychologie. Přitom v autě sedí "vpředu" vlastně každý a praděpodobnost srážky je mnohem vyšší ...

0/0
30.7.2015 14:20

P37e23t28r 98N62e63c22h96a29n35i36c27k14ý 7413896158250

Možnost volby s naprosto stejným užitkem. V autě si vybrat nemůžete a pokud si vyberete autem nejet, tak se užitek změní. Pokud si vyberete šestý nebo první vůz, užitek se nemění no :-)

0/0
30.7.2015 14:25

J19a48r93o40s21l18a65v 69P16r37u10s74a 9722660342874

nj jenze proste u rychlovaku je problem kazdej kilogram a musi byt co nejrychlejsi ze u nas rychlovak nepotrebujeme to uz je jina pohadka ale staci se podivat jak sou rozparany vagony TGV

0/−1
30.7.2015 13:48

J11a94r76o51s72l46a91v 67P62r30u47s23a 9972490862624

nejlehci ne nejrychlejsi :-)

0/0
30.7.2015 13:49

R77a78d46e38k 28J48a26n15a61t39a 9555356214312

Potřebujeme, podívejte se do Francie/Německa, co lidí jezdí TGV na vzdálenost 100-200 km (Paris-Reims, Paris-Tours, Nurnberg-Munchen, atd).

Rychla doprava propojuje ekonomiku statu.

+1/0
30.7.2015 14:23

P55e67t11r 39N13e46c23h63a51n72i56c36k77ý 7893696528700

Bez napojení na mezinárodní síť to bude akorát "regional killer" jako ve Francii. A to regionální doprava na koridorech u nás už taky není žádná sláva, často takt i rychlost lokálky

0/0
30.7.2015 14:26

R65a49d47e96k 93J30a95n68a61t78a 9715886434892

Ono propojení mezi státy hapruje i na tom Západě - stačí se podívat třeba na přeshraniční úsek Karlsruhe-Strasbourg. Pokud je zbytek dostatečně rychlý, dožene se to.

V našem případě VRT Litoměřice-Praha-Brno (a na Břeclav 200, to jde skoro už teď) učiní tranzit opět zajímavý, i kdyby to chvíli mělo jet klikatě podél Labe.

0/0
31.7.2015 0:10

J65i55ř40í 73C78i22m68r46m50a49n 6245360735809

Lokomotiva Škoda 380 by pravděpodobně dopadla lépe: http://technet.idnes.cz/lokomotiva-skoda-109e-rady-380-ddb-/tec_technika.aspx?c=A130522_213246_tec_technika_rja

+7/0
30.7.2015 12:32

J91a70n 35P44r19o67v89a85z73n34í61k 6478144700501

A nebo ne.

+2/−4
30.7.2015 12:34

P66a51v73e18l 81C89h79l46a26p89e40c 5128286970977

Samozřejmě že ano ,tuhost všech těchto lokomotiv je naprosto něco jiného než ten papundekl v pendolinu.

+1/−1
30.7.2015 13:37

L82u66k55á24š 75T89ó52t36h 6798753107782

Eso vs. Laminatka

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000689-Smutne-vyrocie/

Gorila vs. sypac

http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2550

+1/0
30.7.2015 14:50

J81i16ř21í 41Z17ý97k95a 9829963501270

to je otázka ... 15t cisterna je trošku něco jiného než 15t plechů na paletách. Plechy se příliš nedeformují, fungují spíše jako projektil. Cisterna je deformovatelná, má větší plochu, která se lépe rozprostře po čelu lokomotivy ...

+14/0
30.7.2015 12:40

J90i90ř21í 34Z19ý54k77a 9649703871750

to je reakce na informaci, že Škoda 380 ustojí i náraz v rychlosti 110 km/h do nákladního vozu s cisternou o váze 15 tun

0/0
30.7.2015 12:42

O51l93d91ř89i93c59h 24J24a92n42e81č20e97k 8409146583331

právě. to pendolino jelo přes 140, tzn. kinetická energie byla o 70% větší! a přesně jak říkáte - při srážce s cisternou ty síly působí úplně jinak, než proti hromadě plechů

+5/0
30.7.2015 12:46

Z14d32e24n10ě42k 49W64e33r63n65h43a81r12t 6207385902158

Myslím, že většina lokomotiv by dopadla lépe, než lehká konstrukce soupravy nad podvozkem. To je holt jasné, že lokomotiva musí být těžká a pevná, aby utáhla vlak.

0/−6
30.7.2015 12:51

I63g27o49r 26P13l45a68n82d56e84r 9197794226920

ano ale vsetko to tazke a masivne je ram a od neho nizsie.. /trafo, trakcne motory, nad ramom su uz len lahsie veci...regulacia,pomocne pohony, atd

0/0
30.7.2015 13:15

Z14d94e54n60ě47k 72W74e19r54n36h65a39r92t 6807425902318

jenže se podívejte třeba u 363,kde ten fíra sedí, kde je ten rám - a kde je u Pendolina. Celé je to podstatně výš. Při tomhle nárazu, jako ve Studence, to u Pendolina v podstatě uřízlo kabinu od rámu. U jiné, vyšší lokomotivy by to šlo akorát na nárazníky a rám...

+2/−1
30.7.2015 13:30

J52i29ř91í 75Z86ý19k16a 9119863551270

což by zapříčinilo vykolejení vlaku a mnohem větší újmy na životech ... ale fíra by to nejspíše přežil, to je fakt

+3/0
30.7.2015 14:15

Z84d63e55n53ě50k 71W38e86r56n59h90a27r40t 6547715222608

ano, může být... skříň fungovala do značné míry jako deformační zóna a pohltila část energie. Kdyby to bylo pevnější, chovalo by se to jinak a energie by se musela přenést jinam

0/0
30.7.2015 14:43

J72i51ř87í 49N65o62v65á59k 3303279278846

Ta výška rámů je podobná. Tam kde má klasická lokomotiva nárazníky má pendolino rámovou konstrukci s automatickým spřáhlem. Výška spojovacích prvků je daná normou. To pendolíno odtáhl vlak s normální výškou nárazníků.

+2/0
30.7.2015 15:20

I48g59o59r 27P57l34a90n80d22e87r 9317514556430

nie u nasich lokomotiv doslo k podobraniu vozidla a vzdy to schytalo slabo chranene stanoviste...bolo v minulosti niekolko takychto nehod

0/0
30.7.2015 15:27

P71e60t11r 61U30l25l96m55a37n45n 2677768287102

To ano, stejně jako kterákoliv jiná moderní lokomotiva, či jednotka, navržena dle norem TSI. Pendolino bohužel moderní není, stejně jako většina našich lokomotiv, u kterých už nelze říct, že by dopadly lépe.

+3/−1
30.7.2015 12:59

J88a92r30o54s21l11a18v 98P40r10u81s30a 9792400472834

taky je otazka jestli by se tam lip neschoval

0/0
30.7.2015 13:44

P30a45v93e32l 90Ř14a58p67e95k 7122876929315

Oprava je dobrá zpráva R^

+2/0
30.7.2015 12:27
Foto

K24a59r79e15l 90H90r29u67š75k40a 2531341718297

Tak to je docela s podivem, že se nezkřivil celý podvozek. Doufám, že to pořádně prověří, než takovouhle rekonstrukci pošlou na trať...

+2/−7
30.7.2015 12:15

J10o78s98e44f 65T17r52ö25g31l 8829942196846

Toho se nebojte, tohle není silnice, kde je možné podplatit komisaře u STK...

+24/0
30.7.2015 12:26

D43a61v57i19d 23Č25e77r26n50o12h24o88r49s28k26ý 1536154496976

podvozek u vlaku neni celej spodek jako u auta :-) a je to pomalu to nejpevnejsi a taky nejdrazsi ma loko i voze :-)

+5/0
30.7.2015 12:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.