Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarované pendolino je opravitelné, vymění se první vůz kromě podvozku

Havarované pendolino lze opravit, domnívají se experti po prohlídce. Bude nutné vyrobit nový první vůz kromě podvozku. Výrobce vyčíslí cenu opravy. Škoda na vlaku se ani po podrobné prohlídce nezměnila, činí 150 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a52n 98J81e62m12e47l90k88a 1225260

Ze 160 na 142. To svědčí o tom, jak jsou přehledné naše koridory. Na youtube je dobře vidět, jak strojvedoucí "vidí". Nejlepší vyjádření SŽDC, že oni mají vše v pořádku. Hlavně, že mají na nejrychlejší nejzranitelnější vlak nastavených 10-15s po zavření závor. A že tam těch polních přejezdů v zatáčkách v tomto úseku je. Takový zaseknutý traktor s vlečkou.. Rozumné řešení automatický kamerový systém něco jako dělá Camea a návěstidlo.. U polních blokovací válec zabraňující vjezdu autům (pouze chodci, kola) s ovládáním pouze pro opravdu místní a poučené.

0/−2
31.7.2015 10:14

P38e87t89r 59N23o33v45o39t25n15y 3739442709702

Ze 160 na 142 je pár set metrů.

0/0
31.7.2015 10:47

A81l59e73x43a37n73d18e73r 45B50r67y33a20n 34K81i91s67s 9749681412

to jsem rád :) (žádná ironie, zkrátka mám ten vlak rád a strávil jsem v něm až nebezpečeně mnoho času).

+4/0
30.7.2015 15:22

J30i46ř91í 96J85u20r67á52š48e88k 8137365930187

Cena nového byla tuším 400 milionů. Jsou v provozu už nějaký ten pátek. Souprava má 7 vagonů. Dva řídící vozy. A oprava jednoho vozu má stát 150 milionů? Nějak hodně.

Poláci si nedávno nakoupili nové verze Pendolin a jedno stálo cca 500 milionů.

0/0
30.7.2015 14:14

R28a41d76o19m38í48r 81K11r24u80p85i76č81k77a 9164152790905

Vyrobit jeden kus neceho je vzdy drazsi nez neco co se vyrabi seriove. A to klidne i nasobne drazsi.

+9/0
30.7.2015 14:16

R51a12d94e23k 28J53a95n45a75t32a 9635776964292

A zde se navíc jedná o model starý přes 10 let. Takže zde by Alstom vyráběl kusově téměř všechno, aktuálně vyráběné jednotky (AGV) už mají všechno jiné ...

+4/0
30.7.2015 14:19

J43i17ř97í 87Z83ý48k43a 9909313901970

1.) Poláci nemají Pendolina (pendolino = kyvadélko ~ naklápení), protože nemají naklápění skříně

2.) cena nového byla 640 milionů (4,5 miliardy / 7ks)

3.) oprava je vždy dražší jak sériová výroba

+3/0
30.7.2015 14:25

J19i95ř70í 38Z81ý74k65a 9219963311230

a zapomněl jsem na 4.) hodnota koruny je za těch 10 let trošku jinde. Níže ... bohužel.

0/−2
30.7.2015 14:26

R26a76d39e81k 95H20o93l85e64c48e58k 3316980848571

Pěkně kecáte. Koruna proti euru za těch 10 let naopak posílalila. Před 10 lety stálo euro 30,145.

+2/0
30.7.2015 15:14

J71i96ř81í 13J67u62r61á31š95e61k 8967355780607

https://pl.wikipedia.org/wiki/Alstom_EMU250

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pendolino

sami Poláci říkají, že to jsou Pendolina nebo soupravy z rodiny Pendolino, i když naklápění nemají.

0/0
30.7.2015 14:36

P35e95t31r 62N32o20v76o73t66n71y 3139192359802

To asi není moc důležité, co si myslí Poláci. :-)

+1/0
30.7.2015 14:38

J13i33ř40í 32Z78ý59k75a 9809623341330

marketingově si to můžou nazvat třeba SuperSpaceShip, přesto to bude pouze rychlovlak bez naklápěcí skříně.

Sice to "našemu" Pendolinu je příbuzné, ale je to asi jako srovnávat Superba na adaptivním podvozku s Oktávkou se zadní vlečnou nápravou. Rozdílné třídy za rozdílné peníze, byť to vypadá podobně a je to od stejného výrobce.

+1/0
30.7.2015 14:48

R41a23d18o75m29í73r 24K41r87u38p68i96č95k12a 9624942490865

Pendolino je jen obchodni nazev. Neni to zadny termin, ktery by vyzadoval naklapeni. I sam Alstom na svem webu uvadi, ze polakum dodal Pendolina. 

http://www.alstom.com/press-centre/2015/3/alstom-pendolino-high-speed-train-achieves-1-million-kilometres-in-poland/

0/0
30.7.2015 15:02

D15a39n11i89e57l 21K69r80i92š12k48a 5388557450558

Divim se, ze nam do firmy jeste nedorazila poptavka na klimatizacni system, ktery jsme do nej delali. To budou vsichni stastni, vyhrabat stary vykresy, navodky, prestavet linky a svarovnu kvuli jedny klimatizaci. No alespon bude zmena.

+2/0
30.7.2015 14:55

J81i68ř84í 52Z41ý53k63a 9379883601650

třeba použijí staré díly z toho havarovaného, případně mají nějaké skladem jako náhradní díl

0/0
30.7.2015 15:47

D70a44n12i62e81l 62K73r28i67š83k45a 5368837170858

Bohuzel, pokud vim tak se tenhle typ Pendolina uz nevyrabi a my klimatizace vyrabime vzdy na presny pocet souprav, protoze se nevyplati mit jen tak skladem klimu za stovky tisic euro a cekat, ze se mozna neco nekde pokazi.

0/0
31.7.2015 7:45

P71e61t53r 60K93o36m30í67n50e66k 3179227792119

Noha se ještě jakž takž dá v dnešní době účinně nahradit. Hlavně aby měl pán v pořádku páteř. Já s rodinou jsme poslali příspěvek. Né moc velký, ale poslali, protože toto jsou hrdinové všedních dnů.

+27/0
30.7.2015 12:54

P61e96t57r 36N30e32c18h25a31n66i46c75k73ý 7813806628110

Víte proč by Evropské jednotky, motoráky a rychlovlaky nemohly jezdit v USA? Protože tam jsou bezpečnostní normy na srážku s nákladním vlakem.

+2/−12
30.7.2015 12:44

M10a17r14t69i55n 50V26a97j21s20a50r 5749423236226

Neměl byste odkaz na ty normy? Docela rád bych si přečetl, o jaké rychlosti a hmotnosti se jedná.

+1/0
30.7.2015 13:31

P17e21t54r 13N43e74c85h59a58n51i39c44k45ý 7713686838910

Našel jsem o tom zmínku od Leoše http://www.novinky.cz/ekonomika/369751-do-usa-se-s-vlaky-nechystame-poprel-leo-express-zpravu-cnn.html 

Ale říkali to i v nějakém dokumentu o Amtracích

0/0
30.7.2015 13:40

J76i83ř35í 58N78o11v54á92k 3873809788156

Když to psal Leoš, tak to bude pravda. Možná to potvrdí i Radim. ;-D

+2/0
30.7.2015 15:21

P20a13v21e26l 70C42h59l69a73p51e55c 5958726380827

JJ říkal jsme to už v jiné diskuzi , tato koncepce kdy na podvozku sedí papundeklová nadstavba je prostě šílená, pokud by kamion vezl převodovku a ta prolétla vnitřkem vlaku, tak zlikvidovala komplet první vagon a půlku druhého, nikdo ze starých konstruktérů by něco tak hloupě nebezpečného nepostavil.

Jsem zvědav, který dobrodruh se posadí do prvního vagonu Pendolína po té co zjistil, že ho lze tak snadno rozpárat.

+2/−2
30.7.2015 13:32

P95e91t74r 67N76e74c77h16a58n31i45c32k85ý 7953346428300

No viděl jsem pendolino v Olomouci včera. 80% obsazenost a vpředu seděl jeden člověk

+1/0
30.7.2015 13:40

R91a70d77e71k 34J34a41n60a52t23a 9585266234602

Jojo, ta psychologie. Přitom v autě sedí "vpředu" vlastně každý a praděpodobnost srážky je mnohem vyšší ...

0/0
30.7.2015 14:20

P17e33t14r 81N63e14c83h86a39n51i36c45k47ý 7633836388340

Možnost volby s naprosto stejným užitkem. V autě si vybrat nemůžete a pokud si vyberete autem nejet, tak se užitek změní. Pokud si vyberete šestý nebo první vůz, užitek se nemění no :-)

0/0
30.7.2015 14:25

J50a65r59o71s39l18a90v 34P23r12u43s51a 9432270632444

nj jenze proste u rychlovaku je problem kazdej kilogram a musi byt co nejrychlejsi ze u nas rychlovak nepotrebujeme to uz je jina pohadka ale staci se podivat jak sou rozparany vagony TGV

0/−1
30.7.2015 13:48

J71a28r19o35s88l10a38v 48P38r66u92s84a 9932820152254

nejlehci ne nejrychlejsi :-)

0/0
30.7.2015 13:49

R14a58d73e86k 88J19a50n73a41t51a 9545236594722

Potřebujeme, podívejte se do Francie/Německa, co lidí jezdí TGV na vzdálenost 100-200 km (Paris-Reims, Paris-Tours, Nurnberg-Munchen, atd).

Rychla doprava propojuje ekonomiku statu.

+1/0
30.7.2015 14:23

P37e17t83r 12N29e10c49h65a15n41i40c70k70ý 7113696618660

Bez napojení na mezinárodní síť to bude akorát "regional killer" jako ve Francii. A to regionální doprava na koridorech u nás už taky není žádná sláva, často takt i rychlost lokálky

0/0
30.7.2015 14:26

R29a26d48e68k 37J12a58n85a97t40a 9305256474362

Ono propojení mezi státy hapruje i na tom Západě - stačí se podívat třeba na přeshraniční úsek Karlsruhe-Strasbourg. Pokud je zbytek dostatečně rychlý, dožene se to.

V našem případě VRT Litoměřice-Praha-Brno (a na Břeclav 200, to jde skoro už teď) učiní tranzit opět zajímavý, i kdyby to chvíli mělo jet klikatě podél Labe.

0/0
31.7.2015 0:10

J96i95ř82í 53C43i22m66r74m30a22n 6845580345319

Lokomotiva Škoda 380 by pravděpodobně dopadla lépe: http://technet.idnes.cz/lokomotiva-skoda-109e-rady-380-ddb-/tec_technika.aspx?c=A130522_213246_tec_technika_rja

+7/0
30.7.2015 12:32

J82a76n 20P13r69o50v84a60z91n52í20k 6678254730271

A nebo ne.

+2/−4
30.7.2015 12:34

P50a62v67e74l 21C24h32l44a13p72e77c 5238846140817

Samozřejmě že ano ,tuhost všech těchto lokomotiv je naprosto něco jiného než ten papundekl v pendolinu.

+1/−1
30.7.2015 13:37

L92u16k88á73š 36T72ó19t46h 6488373337362

Eso vs. Laminatka

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000689-Smutne-vyrocie/

Gorila vs. sypac

http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2550

+1/0
30.7.2015 14:50

J55i97ř91í 51Z68ý56k16a 9149483661170

to je otázka ... 15t cisterna je trošku něco jiného než 15t plechů na paletách. Plechy se příliš nedeformují, fungují spíše jako projektil. Cisterna je deformovatelná, má větší plochu, která se lépe rozprostře po čelu lokomotivy ...

+14/0
30.7.2015 12:40

J70i62ř18í 65Z94ý79k34a 9469213821770

to je reakce na informaci, že Škoda 380 ustojí i náraz v rychlosti 110 km/h do nákladního vozu s cisternou o váze 15 tun

0/0
30.7.2015 12:42

O67l15d85ř32i66c37h 76J35a94n64e73č75e94k 8219766273791

právě. to pendolino jelo přes 140, tzn. kinetická energie byla o 70% větší! a přesně jak říkáte - při srážce s cisternou ty síly působí úplně jinak, než proti hromadě plechů

+5/0
30.7.2015 12:46

Z31d43e45n35ě86k 12W50e16r28n12h56a38r82t 6417525112188

Myslím, že většina lokomotiv by dopadla lépe, než lehká konstrukce soupravy nad podvozkem. To je holt jasné, že lokomotiva musí být těžká a pevná, aby utáhla vlak.

0/−6
30.7.2015 12:51

I86g19o73r 11P50l29a81n80d38e40r 9447674526900

ano ale vsetko to tazke a masivne je ram a od neho nizsie.. /trafo, trakcne motory, nad ramom su uz len lahsie veci...regulacia,pomocne pohony, atd

0/0
30.7.2015 13:15

Z29d84e23n69ě93k 12W56e33r69n60h44a64r86t 6697175922188

jenže se podívejte třeba u 363,kde ten fíra sedí, kde je ten rám - a kde je u Pendolina. Celé je to podstatně výš. Při tomhle nárazu, jako ve Studence, to u Pendolina v podstatě uřízlo kabinu od rámu. U jiné, vyšší lokomotivy by to šlo akorát na nárazníky a rám...

+2/−1
30.7.2015 13:30

J44i91ř62í 68Z74ý18k91a 9219693431830

což by zapříčinilo vykolejení vlaku a mnohem větší újmy na životech ... ale fíra by to nejspíše přežil, to je fakt

+3/0
30.7.2015 14:15

Z66d29e68n76ě87k 66W88e85r90n21h66a87r48t 6917165262768

ano, může být... skříň fungovala do značné míry jako deformační zóna a pohltila část energie. Kdyby to bylo pevnější, chovalo by se to jinak a energie by se musela přenést jinam

0/0
30.7.2015 14:43

J79i68ř46í 25N51o70v37á74k 3433559368316

Ta výška rámů je podobná. Tam kde má klasická lokomotiva nárazníky má pendolino rámovou konstrukci s automatickým spřáhlem. Výška spojovacích prvků je daná normou. To pendolíno odtáhl vlak s normální výškou nárazníků.

+2/0
30.7.2015 15:20

I54g94o84r 20P44l63a35n75d77e45r 9287924286350

nie u nasich lokomotiv doslo k podobraniu vozidla a vzdy to schytalo slabo chranene stanoviste...bolo v minulosti niekolko takychto nehod

0/0
30.7.2015 15:27

P29e58t11r 51U11l85l69m98a15n52n 2667148967812

To ano, stejně jako kterákoliv jiná moderní lokomotiva, či jednotka, navržena dle norem TSI. Pendolino bohužel moderní není, stejně jako většina našich lokomotiv, u kterých už nelze říct, že by dopadly lépe.

+3/−1
30.7.2015 12:59

J52a35r27o38s23l51a44v 84P45r43u52s17a 9952800222534

taky je otazka jestli by se tam lip neschoval

0/0
30.7.2015 13:44

P92a68v79e33l 77Ř18a48p24e96k 7352796539185

Oprava je dobrá zpráva R^

+2/0
30.7.2015 12:27
Foto

K25a20r39e21l 68H71r80u63š74k66a 2111961158167

Tak to je docela s podivem, že se nezkřivil celý podvozek. Doufám, že to pořádně prověří, než takovouhle rekonstrukci pošlou na trať...

+2/−7
30.7.2015 12:15

J66o66s65e52f 26T91r18ö70g53l 8599142236726

Toho se nebojte, tohle není silnice, kde je možné podplatit komisaře u STK...

+24/0
30.7.2015 12:26

D12a49v29i74d 37Č46e58r64n89o44h90o85r51s11k84ý 1306864266576

podvozek u vlaku neni celej spodek jako u auta :-) a je to pomalu to nejpevnejsi a taky nejdrazsi ma loko i voze :-)

+5/0
30.7.2015 12:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.