Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Havarované pendolino je opravitelné, vymění se první vůz kromě podvozku

Havarované pendolino lze opravit, domnívají se experti po prohlídce. Bude nutné vyrobit nový první vůz kromě podvozku. Výrobce vyčíslí cenu opravy. Škoda na vlaku se ani po podrobné prohlídce nezměnila, činí 150 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a59n 12J98e63m34e72l65k77a 1475800

Ze 160 na 142. To svědčí o tom, jak jsou přehledné naše koridory. Na youtube je dobře vidět, jak strojvedoucí "vidí". Nejlepší vyjádření SŽDC, že oni mají vše v pořádku. Hlavně, že mají na nejrychlejší nejzranitelnější vlak nastavených 10-15s po zavření závor. A že tam těch polních přejezdů v zatáčkách v tomto úseku je. Takový zaseknutý traktor s vlečkou.. Rozumné řešení automatický kamerový systém něco jako dělá Camea a návěstidlo.. U polních blokovací válec zabraňující vjezdu autům (pouze chodci, kola) s ovládáním pouze pro opravdu místní a poučené.

0/−2
31.7.2015 10:14

P50e76t73r 45N14o88v66o30t73n82y 3819522139322

Ze 160 na 142 je pár set metrů.

0/0
31.7.2015 10:47

A67l18e49x94a78n65d74e66r 45B91r12y60a31n 17K31i88s30s 9879771682

to jsem rád :) (žádná ironie, zkrátka mám ten vlak rád a strávil jsem v něm až nebezpečeně mnoho času).

+4/0
30.7.2015 15:22

J11i43ř94í 74J17u66r47á95š55e89k 8657165980757

Cena nového byla tuším 400 milionů. Jsou v provozu už nějaký ten pátek. Souprava má 7 vagonů. Dva řídící vozy. A oprava jednoho vozu má stát 150 milionů? Nějak hodně.

Poláci si nedávno nakoupili nové verze Pendolin a jedno stálo cca 500 milionů.

0/0
30.7.2015 14:14

R25a32d69o97m80í15r 82K41r81u43p52i66č58k97a 9844622930735

Vyrobit jeden kus neceho je vzdy drazsi nez neco co se vyrabi seriove. A to klidne i nasobne drazsi.

+9/0
30.7.2015 14:16

R43a30d33e22k 74J87a22n28a78t21a 9545356944612

A zde se navíc jedná o model starý přes 10 let. Takže zde by Alstom vyráběl kusově téměř všechno, aktuálně vyráběné jednotky (AGV) už mají všechno jiné ...

+4/0
30.7.2015 14:19

J54i21ř16í 65Z60ý88k95a 9629273111230

1.) Poláci nemají Pendolina (pendolino = kyvadélko ~ naklápení), protože nemají naklápění skříně

2.) cena nového byla 640 milionů (4,5 miliardy / 7ks)

3.) oprava je vždy dražší jak sériová výroba

+3/0
30.7.2015 14:25

J40i63ř98í 87Z97ý70k36a 9709413651550

a zapomněl jsem na 4.) hodnota koruny je za těch 10 let trošku jinde. Níže ... bohužel.

0/−2
30.7.2015 14:26

R71a13d56e80k 84H62o36l71e85c55e47k 3896220468901

Pěkně kecáte. Koruna proti euru za těch 10 let naopak posílalila. Před 10 lety stálo euro 30,145.

+2/0
30.7.2015 15:14

J28i12ř15í 77J79u12r31á97š44e33k 8227395790507

https://pl.wikipedia.org/wiki/Alstom_EMU250

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pendolino

sami Poláci říkají, že to jsou Pendolina nebo soupravy z rodiny Pendolino, i když naklápění nemají.

0/0
30.7.2015 14:36

P28e64t63r 95N98o49v12o19t78n13y 3439362559252

To asi není moc důležité, co si myslí Poláci. :-)

+1/0
30.7.2015 14:38

J67i91ř72í 86Z51ý16k51a 9349653631840

marketingově si to můžou nazvat třeba SuperSpaceShip, přesto to bude pouze rychlovlak bez naklápěcí skříně.

Sice to "našemu" Pendolinu je příbuzné, ale je to asi jako srovnávat Superba na adaptivním podvozku s Oktávkou se zadní vlečnou nápravou. Rozdílné třídy za rozdílné peníze, byť to vypadá podobně a je to od stejného výrobce.

+1/0
30.7.2015 14:48

R53a49d14o22m56í72r 32K55r31u67p89i83č93k22a 9954882180325

Pendolino je jen obchodni nazev. Neni to zadny termin, ktery by vyzadoval naklapeni. I sam Alstom na svem webu uvadi, ze polakum dodal Pendolina. 

http://www.alstom.com/press-centre/2015/3/alstom-pendolino-high-speed-train-achieves-1-million-kilometres-in-poland/

0/0
30.7.2015 15:02

D11a43n53i55e16l 39K51r59i35š87k72a 5978927980108

Divim se, ze nam do firmy jeste nedorazila poptavka na klimatizacni system, ktery jsme do nej delali. To budou vsichni stastni, vyhrabat stary vykresy, navodky, prestavet linky a svarovnu kvuli jedny klimatizaci. No alespon bude zmena.

+2/0
30.7.2015 14:55

J20i55ř10í 97Z96ý32k40a 9219793341560

třeba použijí staré díly z toho havarovaného, případně mají nějaké skladem jako náhradní díl

0/0
30.7.2015 15:47

D77a18n78i73e54l 27K42r11i63š29k41a 5968427730698

Bohuzel, pokud vim tak se tenhle typ Pendolina uz nevyrabi a my klimatizace vyrabime vzdy na presny pocet souprav, protoze se nevyplati mit jen tak skladem klimu za stovky tisic euro a cekat, ze se mozna neco nekde pokazi.

0/0
31.7.2015 7:45

P95e46t43r 82K32o73m90í83n83e66k 3959907212109

Noha se ještě jakž takž dá v dnešní době účinně nahradit. Hlavně aby měl pán v pořádku páteř. Já s rodinou jsme poslali příspěvek. Né moc velký, ale poslali, protože toto jsou hrdinové všedních dnů.

+27/0
30.7.2015 12:54

P69e32t72r 31N59e61c43h80a60n43i55c64k90ý 7443796788570

Víte proč by Evropské jednotky, motoráky a rychlovlaky nemohly jezdit v USA? Protože tam jsou bezpečnostní normy na srážku s nákladním vlakem.

+2/−12
30.7.2015 12:44

M33a36r35t92i76n 96V11a81j85s34a93r 5179573366316

Neměl byste odkaz na ty normy? Docela rád bych si přečetl, o jaké rychlosti a hmotnosti se jedná.

+1/0
30.7.2015 13:31

P11e93t96r 67N75e82c21h36a24n85i98c36k67ý 7813556138150

Našel jsem o tom zmínku od Leoše http://www.novinky.cz/ekonomika/369751-do-usa-se-s-vlaky-nechystame-poprel-leo-express-zpravu-cnn.html 

Ale říkali to i v nějakém dokumentu o Amtracích

0/0
30.7.2015 13:40

J19i39ř66í 84N73o76v55á75k 3293769748196

Když to psal Leoš, tak to bude pravda. Možná to potvrdí i Radim. ;-D

+2/0
30.7.2015 15:21

P86a53v85e29l 42C89h50l82a20p81e83c 5218106200177

JJ říkal jsme to už v jiné diskuzi , tato koncepce kdy na podvozku sedí papundeklová nadstavba je prostě šílená, pokud by kamion vezl převodovku a ta prolétla vnitřkem vlaku, tak zlikvidovala komplet první vagon a půlku druhého, nikdo ze starých konstruktérů by něco tak hloupě nebezpečného nepostavil.

Jsem zvědav, který dobrodruh se posadí do prvního vagonu Pendolína po té co zjistil, že ho lze tak snadno rozpárat.

+2/−2
30.7.2015 13:32

P76e69t42r 10N40e30c88h97a28n68i46c36k26ý 7503916558160

No viděl jsem pendolino v Olomouci včera. 80% obsazenost a vpředu seděl jeden člověk

+1/0
30.7.2015 13:40

R45a27d37e42k 23J17a34n91a15t30a 9935366544552

Jojo, ta psychologie. Přitom v autě sedí "vpředu" vlastně každý a praděpodobnost srážky je mnohem vyšší ...

0/0
30.7.2015 14:20

P84e62t69r 77N15e85c76h44a87n96i55c67k59ý 7953626338410

Možnost volby s naprosto stejným užitkem. V autě si vybrat nemůžete a pokud si vyberete autem nejet, tak se užitek změní. Pokud si vyberete šestý nebo první vůz, užitek se nemění no :-)

0/0
30.7.2015 14:25

J27a36r76o74s81l82a73v 63P61r18u17s35a 9982930702724

nj jenze proste u rychlovaku je problem kazdej kilogram a musi byt co nejrychlejsi ze u nas rychlovak nepotrebujeme to uz je jina pohadka ale staci se podivat jak sou rozparany vagony TGV

0/−1
30.7.2015 13:48

J22a61r72o56s72l85a68v 39P11r38u39s86a 9552570372394

nejlehci ne nejrychlejsi :-)

0/0
30.7.2015 13:49

R80a87d76e10k 77J80a12n79a94t24a 9535776684192

Potřebujeme, podívejte se do Francie/Německa, co lidí jezdí TGV na vzdálenost 100-200 km (Paris-Reims, Paris-Tours, Nurnberg-Munchen, atd).

Rychla doprava propojuje ekonomiku statu.

+1/0
30.7.2015 14:23

P87e13t83r 93N46e44c88h75a68n40i67c47k73ý 7523526868180

Bez napojení na mezinárodní síť to bude akorát "regional killer" jako ve Francii. A to regionální doprava na koridorech u nás už taky není žádná sláva, často takt i rychlost lokálky

0/0
30.7.2015 14:26

R14a79d76e53k 21J27a70n93a41t58a 9925616574422

Ono propojení mezi státy hapruje i na tom Západě - stačí se podívat třeba na přeshraniční úsek Karlsruhe-Strasbourg. Pokud je zbytek dostatečně rychlý, dožene se to.

V našem případě VRT Litoměřice-Praha-Brno (a na Břeclav 200, to jde skoro už teď) učiní tranzit opět zajímavý, i kdyby to chvíli mělo jet klikatě podél Labe.

0/0
31.7.2015 0:10

J89i69ř91í 49C36i12m60r20m92a49n 6145290455429

Lokomotiva Škoda 380 by pravděpodobně dopadla lépe: http://technet.idnes.cz/lokomotiva-skoda-109e-rady-380-ddb-/tec_technika.aspx?c=A130522_213246_tec_technika_rja

+7/0
30.7.2015 12:32

J40a17n 58P37r18o16v48a97z90n64í76k 6848224100151

A nebo ne.

+2/−4
30.7.2015 12:34

P84a95v24e20l 97C76h76l80a13p25e83c 5568936860377

Samozřejmě že ano ,tuhost všech těchto lokomotiv je naprosto něco jiného než ten papundekl v pendolinu.

+1/−1
30.7.2015 13:37

L49u90k80á38š 63T34ó10t65h 6538513937912

Eso vs. Laminatka

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/000689-Smutne-vyrocie/

Gorila vs. sypac

http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2550

+1/0
30.7.2015 14:50

J77i36ř71í 51Z89ý60k14a 9179533881180

to je otázka ... 15t cisterna je trošku něco jiného než 15t plechů na paletách. Plechy se příliš nedeformují, fungují spíše jako projektil. Cisterna je deformovatelná, má větší plochu, která se lépe rozprostře po čelu lokomotivy ...

+14/0
30.7.2015 12:40

J47i64ř62í 35Z55ý21k33a 9589543201630

to je reakce na informaci, že Škoda 380 ustojí i náraz v rychlosti 110 km/h do nákladního vozu s cisternou o váze 15 tun

0/0
30.7.2015 12:42

O25l85d14ř83i45c80h 84J40a70n68e14č83e97k 8549406733931

právě. to pendolino jelo přes 140, tzn. kinetická energie byla o 70% větší! a přesně jak říkáte - při srážce s cisternou ty síly působí úplně jinak, než proti hromadě plechů

+5/0
30.7.2015 12:46

Z95d88e79n82ě59k 82W43e72r11n98h53a53r29t 6917485802248

Myslím, že většina lokomotiv by dopadla lépe, než lehká konstrukce soupravy nad podvozkem. To je holt jasné, že lokomotiva musí být těžká a pevná, aby utáhla vlak.

0/−6
30.7.2015 12:51

I21g85o47r 15P24l33a31n23d27e48r 9437804636800

ano ale vsetko to tazke a masivne je ram a od neho nizsie.. /trafo, trakcne motory, nad ramom su uz len lahsie veci...regulacia,pomocne pohony, atd

0/0
30.7.2015 13:15

Z25d47e38n61ě64k 40W80e64r12n69h20a43r81t 6417855502768

jenže se podívejte třeba u 363,kde ten fíra sedí, kde je ten rám - a kde je u Pendolina. Celé je to podstatně výš. Při tomhle nárazu, jako ve Studence, to u Pendolina v podstatě uřízlo kabinu od rámu. U jiné, vyšší lokomotivy by to šlo akorát na nárazníky a rám...

+2/−1
30.7.2015 13:30

J64i12ř83í 42Z53ý36k87a 9809643571680

což by zapříčinilo vykolejení vlaku a mnohem větší újmy na životech ... ale fíra by to nejspíše přežil, to je fakt

+3/0
30.7.2015 14:15

Z41d44e10n91ě46k 27W38e15r90n39h82a50r43t 6567825762948

ano, může být... skříň fungovala do značné míry jako deformační zóna a pohltila část energie. Kdyby to bylo pevnější, chovalo by se to jinak a energie by se musela přenést jinam

0/0
30.7.2015 14:43

J80i51ř89í 36N76o70v77á77k 3793479708216

Ta výška rámů je podobná. Tam kde má klasická lokomotiva nárazníky má pendolino rámovou konstrukci s automatickým spřáhlem. Výška spojovacích prvků je daná normou. To pendolíno odtáhl vlak s normální výškou nárazníků.

+2/0
30.7.2015 15:20

I49g80o98r 81P21l32a67n69d27e96r 9637124806590

nie u nasich lokomotiv doslo k podobraniu vozidla a vzdy to schytalo slabo chranene stanoviste...bolo v minulosti niekolko takychto nehod

0/0
30.7.2015 15:27

P47e80t61r 50U85l69l58m92a10n23n 2677418647722

To ano, stejně jako kterákoliv jiná moderní lokomotiva, či jednotka, navržena dle norem TSI. Pendolino bohužel moderní není, stejně jako většina našich lokomotiv, u kterých už nelze říct, že by dopadly lépe.

+3/−1
30.7.2015 12:59

J31a24r65o78s67l93a50v 58P83r67u31s33a 9252170762824

taky je otazka jestli by se tam lip neschoval

0/0
30.7.2015 13:44

P87a86v55e26l 33Ř96a25p39e61k 7102616569795

Oprava je dobrá zpráva R^

+2/0
30.7.2015 12:27
Foto

K85a24r79e67l 94H48r13u40š83k44a 2851191878967

Tak to je docela s podivem, že se nezkřivil celý podvozek. Doufám, že to pořádně prověří, než takovouhle rekonstrukci pošlou na trať...

+2/−7
30.7.2015 12:15

J93o28s61e54f 51T26r26ö35g79l 8849482486346

Toho se nebojte, tohle není silnice, kde je možné podplatit komisaře u STK...

+24/0
30.7.2015 12:26

D98a36v26i66d 41Č93e77r96n52o51h65o29r68s73k52ý 1136524686176

podvozek u vlaku neni celej spodek jako u auta :-) a je to pomalu to nejpevnejsi a taky nejdrazsi ma loko i voze :-)

+5/0
30.7.2015 12:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.