Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vězňů přibývá. Místo čtyř metrů čtverečních jim musí stačit tři

Více postelí v celách či přestavba skladů na úplně nové vězeňské kóje. Věznice se snaží vypořádat s přílivem dalších trestanců. Na jednoho vězně nově připadají tři metry čtvereční místo původních čtyř. Situaci nepomohlo ani to, že ve Vyšních Lhotách, kde měla být věznice, jsou opět uprchlíci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a19r60t67i41n 51B13i32t80t17n79e38r 4512706336925

Jak už tu zaznělo. Ideální vězení: 

Vězni pracují - klidně tvrdá, náročná práce, ale někdo na oplátku pracuje s nimi a věnuje se jim. Tedy řada vzdělávacích programů, řada výchovných programů. Vězni by měli mít možnost a motivaci pracovat i studovat. Měli by mít hodiny občanské nauky, měly by jím být vštěpovány hodnoty, pokud mají zájem, tak vedeni k víře a členství v dalších podobných prospěšných organizacích (klidně i humanistických, ateistických). Vše směřuje k tomu, aby člověk, který je na okraji společnosti vyšel jako hodnotný člen společnosti, který může být společnosti prospěšný tím, co umí a ví. 

Motivační prostředí, kde vězeň sice pracovat a vzdělávat se nemusí (pokud musí, bude to jen na škodu celému prostředí), ale je k tomu motivován. Například ti kdo nepracují a nevzdělávají se, nemohou kouřit, žádná káva, mají základní stravu, omezený výběr aktivit. Ti, kdo pracují, mají kvalitnější stravu, mají přístup k různým výhodám a zábavě, mají vyšší šanci na dřívější propuštění. 

Pak je zde krizový okamžik opuštění vězení, kdy by se stát měl o ty lidi dál ještě nějakou dobu starat. Sledovat, zda mají práci a pokud ne, tak jim ji zajistit. Poskytovat pomoc a poradenství aktivněji, než je teď. 

Pak je to na společnosti, aby aktivně pomáhala začlenit se těm, kdo mají zájem a chtějí. Pokud takové lidi bude společnost odstrkovat, opět skončí mimo ni. 

Toto vše vyžaduje mnohem vyšší náklady, reformy, lepší platy pro zaměstnance a zvýšení jejich počtu. Celkové reformy. Psát o tom tématu, věnovat se mu...

A fakt nevím, zda je toto reálné. 

Místo toho současná vězení jsou většinou místem, kde člověk prostě ztratí několik let a vyjde s tím, že mu ujel vlak. Nikomu na něm nezáleží ve vězení, ani po propuštění většinou. Už tak zaostalým lidem se nikdo nevěnuje, jediné co zažijí je nesmyslná buzerace a odlidštění (vězeň není člověk, vězeň je číslo).

+3/0
17.8.2015 10:44

K87a77t79e76ř71i55n87a 16V18ý32b55o67r20n55á 6630819519

Tohle se vyřeší během několika málo let. Hlavní bude zavedení tělesných trestů v rámci práva šaría. Ty jsou velice efektivní a na plochu nenáročné.

+1/0
17.8.2015 9:56

J74í65ř42í 85N80o45v47o49t74n64ý 2292275474789

A bude ještě hůře, jelikož je nikdo nebude mít kdo hlídat, za 17 tisíc čistého po pěti letech služby. Včera me to jeden dozorce říkal, jelikož je to můj příbuzný a taky je velká fluktuace zaměstnanců.

+3/0
17.8.2015 9:45

M81a98r55t87i72n 19B19i68t83t30n54e58r 4192946446225

Je to fakt mizerná práce. Buzerace, odporné prostředí pracovní a pokud ani plat není slušný, tak se není co divit, pokud tam zůstanou časem jen velmi nekvalitní, korupcí prolezlí bachaři.

+2/0
17.8.2015 10:06

L35a53d97i86s75l14a90v 17H16a41š41k36a 4953896681880

Vezen by mel přijít o svobodu a o právo nepracovat

+1/0
17.8.2015 9:14

P70a53v72e67l 63V66a90v71ř42í16n 6814211402312

Nápady na superdrsné vězení zkoušeli např. v USA - výsledek je neselhávající. Vězni jsou po propuštění tak plní nenávisti, že někoho zavraždí nebo alespoň znásilní.

+2/0
17.8.2015 8:50

P36a51v14e61l 39V75a28v59ř13í77n 6184471812402

Máme násobně víc vězňů než třeba Rakousko, Německo, Švédsko. Navíc v západních státech tvoří podstatnou část "nájemníků" cizinci. Základem chronické přeplněnosti našich věznic je beznadějně zastaralá trestní politika státu. Prostě se zavírá i za věci, kde to nemá žádný smysl. Oficiální název vězení je "nápravné zařízení" - přitom recidiva je kolem 60%. Což znamená, že když od toho odečteme pachatele neúmyslných trestných činů, tak jsou výsledky té "nápravy" zcela mizivé. Příčin je celá řada. Jednou z nich je samozřejmě úcta k zákonům a státu. Právní stát (což prohlašujeme o ČR) je ten, který dodržuje své vlastní zákony. Jestliže zákon stanoví minimální plochu na vězně 4m2 a v praxi se to nedodržuje (před amnestií celkem běžně, za chvíli to tak bude zase), tak to má nepochybně znamenitý výchovný účinek.

+3/0
17.8.2015 8:49

J76i81ř71í 92B61r65o87ž 5659325762577

Mýlíte se, ono se zavírá minimálně. Velká část dřívějších trestných činů spadla  do kategorie přestupků- to je to slavně vyhlašované snížení kriminality Íčkem. Pokud je možno, dnes soudci dávají právě nejnižší možné sazby, aby se věznice opět neplnily. Bohužel zde máme etnikum, které přestože se podílí na společnosti necelými 5%, zaplňuje věznice ze 60% procent a to často opakovaně. A to i přestože soudci se ze všech sil  snaží jejich trestnou činnost posuzovat co nejshovívavěji v souladu s p. Šabatovou. :-/

+2/0
17.8.2015 9:37

M68i61r35k53a 68S32v78o76j84t14k89o31v44á 3597918696204

Nemohu s vámi souhlasit. Největší problém našich věznic je to, že s těmi lidmi nikdo nepracuje. Je tam naprostá buzerace a naše věznice jsou poměrně dost tvrdé. S porovnáním se západními zeměmi. Bohužel pokud se k lidem ve věznicích budeme chovat jako ke zvířatům, tak vylezou ještě horší lidé než tam přišli. A to bohužel není cíl. Ono to zní hrozně. Někdo někomu něco ukradne nebo mu ublíží a má si užívat fešácký kriminál. Prostě je to stejné jako se sociálním bydlením. Prostě s těmi lidmi musíte pracovat, to že jim dáte byt a necháte je v tom máchat a nebo je zavřete a za dva roky pustíte nic neřeší.

+2/0
17.8.2015 10:24

M49a94r58t26i84n 59B93i60t44t87n58e74r 4432706296375

Jádro problému podle mně.

0/0
17.8.2015 10:26

P14e70t23r 92S16k43u54h39r70a96v35y 3853592377421

Abychom se dostali na úroveň našeho věčného vzoru USA. Musíme zvětšit počet věznic a vězňů petinasobne. Tak hurá do toho.

0/0
17.8.2015 7:56

J68i94n77d25ř36i27c41h 83Š12k40o92p34e43k 4295111500435

kéž bychom přebírali vězeňství z USA. Tam se prostě mj. musí pracovat a ne přístup ala EU "hlavně aby vězni toho moc nemuseli"

+1/0
17.8.2015 8:00

M70a93r39t88i78n 76B13i16t49t29n54e87r 4332176106165

Ano. A peníze z toho mají soukromé firmy, kterým to stát (tedy občané) dotují. Tedy zisk je privátní, náklady všech.

+1/0
17.8.2015 8:22

J55i89ř78í 64B55r91o19ž 5719865212617

Soukromé firmy odvádí daně do státní pokladny

0/0
17.8.2015 8:33

M23a18r21t19i68n 55B91i25t64t96n53e89r 4282736186855

Jakože soukromá firma dostane dotace (příspěvek od státu) a z té dotace (peněz od státu) pak dostane daň? .o)

0/0
17.8.2015 8:34

M97a85r94t77i33n 91B27i87t39t32n85e86r 4772846666115

*zaplatí

0/0
17.8.2015 8:34

J66i24n89d97ř38i19c84h 42Š40k91o45p19e12k 4985601890475

zato v současné době jsme na tom lépe.

Vězni pracovat nemusí, tudíž škody většinou nikdy neuhradí, náklady na pobyt občas

Jedna ztráta jde za poškozeným, druhá za státem

+1/0
17.8.2015 8:54

J16i20ř85í 90B42r38o31ž 5899325792467

Problémem je, že pro většinu tam pykajících to není trest, ale návrat do normálu- oni se ve vězení cítí doma. Proč asi jsou třicetiletí recidivisté s 12 pravomocnými rozsudky? Protože v normální společnosti již nemůžou existovat. Například v cikánské komunitě platí, že kdo neseděl, není chlap. To jsem si nevymyslel, to vychází ze sociologického výzkumu z 90.let.  Myslím si, že pokud recidivisté budou sedět ve vězení, bude to pro společnost ve výsledku levnější, než když budou na svobodě. Navíc se zvýší zaměstnanost zvýšením počtu vězeňské stráže a ti zase platí daně a přispívají do státní kasy. 

    Měli by jsme přijmout fakt, který je běžný v USA- za menší provinění věznení v county vězení, za větší ve státním. V county vězení ale vězni pracují- čistí příkopy u silnic, pracují na obecních pozemcích- musí si vydělat na vazbu, aby město nedoplácelo. Je docela zábavný pohled na skupinky těchto pruhovaně oděných mužů s pouty, jak s napichovátky sbírají nepořádek. :-)

+1/0
17.8.2015 7:29

M68a15r46t79i39n 51B32i13t83t20n56e88r 4112626476405

Nevýhoda USA je, že je tam ohromný počet vězňů na počet obyvatel. Snad nejvyšší na světě.

+1/0
17.8.2015 8:21

K56a18r85e39l 70N94o49v71á74k 9806207349855

Vy jste opravdu vynalezl ekonomické perpetum mobile. Stát nabere vězeňské dozorce které zaplatí, oni pak z toho zaplatí daně. Takže stát to nestojí vůbec nic, ještě na tom vydělá.

0/0
17.8.2015 8:50

J68i17ř16í 39B47r72o35ž 5549645792607

Vy zase čtete to, co tam nepíši. Žádné perpetum mobile, jen o něco nižší náklady, než kdyby tito recidivisté škodili dále. Příklad- opakovaně se recidivista dopouští násilné trestné činnosti. Co je levnější? Jeho uvěznění a ostraha, nebo zranění a traumatizovaní lidé, kteří se budou dlouhodobě léčit a budou pracovně neschopní?  Myslím, že řešení "3x a dost" je v tomto případě  nutnost. Je to ochrana společnosti.

0/0
17.8.2015 9:31

J75o56s16e36f 58Š31e84m37e94l96í74k 7819461490747

Řešení je třeba tady: http://dailynews.cz/cz/komentare/joe-arpaio-serif-ktery-si-umi-udelat-poradek-a-ma-nas-co-ucit-.html

Pro Martin Bittner - řekl bych, že USA je civilizovaná země se slušnou životní úrovní. Co myslíte?

+2/0
17.8.2015 7:23

M73a64r74t14i57n 40B97i27t25t12n50e59r 4622896216845

Četl jsem, vypadá to zajímavě. Jenže je to podáno manipulativně.

Nepíšou tam, jaké jsou celkové náklady na jednoho vězně tam. Je srovnání ceny jedné porce jídla tam a pak průměrných nákladů vězně na den tady. To nejde porovnávat, jsou to odlišné údaje. Navíc nelze porovnávat náklady tam v tom vězení a náklady na vězně průměrně. Supermaxy v USA mají jistě vyšší náklady na vězně, protože je vyžadována vyšší bezpečnost. 

Kávu si tuším vězni v ČR kupují. Televizi mají stejně tam, jako tady. Nepíše se, kolik hodin denně se mohou dívat na televizi - třeba co jsem se dozvěděl o konkrétním vězení, byla to hodina denně, klasický program co zrovna dávají, žádná kabelovka. Stanové vězení je v podmínkách ČR nesmysl, prostě využil toho, že tam je teplo (dobrý tah od něj). Jednotné spodní prádlo je kravinka, ale ok. Práce je tam dobrovolná podle popisu. Tedy kdo nechce, nepracuje? Dárcovství orgánu dobrovolné podle popisu. Je fajn, že je dokázal přesvědčit, ale nepíše se jak. 

Je to zajímavé, ale není to moc recept pro nás.

0/0
17.8.2015 8:33

M90a37r35t62i24n 87B22i22t53t95n81e38r 4882926346685

Jinak ano, USA jsou civilizovaná země se slušnou životní úrovní. Také je to ale země, kde zrovna vězeňský systém je podle mne jeden z nejproblematičtějších. Obrovský počet vězňů na počet obyvatel, systém, který po privatizaci vedl k vytvoření vězeňsko-průmyslového komplexu, kde vězeň je v podstatě ziskem pro soukromou společnost a nákladem pro stát, lobby, které úpravou zákonů zajišťuje dostatek vězňů (levné pracovní síly pro soukromou firmu - protože přispívá stát)... Vznik masivních vězeňských gangů, radikalizace vězňů ve vězení...

0/0
17.8.2015 8:37

P88a72v97e69l 79T60r31o29j77a38n 1909339181700

Od toho je to odnětí svobody a ne pauza v životě na rekreaci.

+2/−2
17.8.2015 7:15

J32o47s82e21f 83H53o21n85e59š 7841522610603

Jak tak koukám,tak asi bude amnestie.Zeman říkal,že amnestie nebude.Ale pokud si vzpomenu na krach IPB,kde Zeman to "zdůvodnil"záchranou peněz vkladatelů-tak určitě nyní nabídne Zeman rafinované zdůvodnění

0/−2
17.8.2015 6:54

J61o57s68e38f 31N76á80d69b89ě90l50a 3155405166152

Nejspíš nastal čas na privatizaci věznic. Jako v USA..... Politici si určitě rádi nějaké to vězení i s levnou pracovní silou koupí.

+1/0
17.8.2015 6:23

J84i85n96d87ř13i81c73h 44Š55k76o19p79e57k 4125221230275

hlavně je čas, aby už jen pobyt ve vězení odrazoval a lidi se snažili chovat tak, aby do něj nešli.

Samozřejmě, pokud tam mám nula povinností, všechna práva a vše grátis, proč by tam někteří dobrovolně nechodili, že

+2/−1
17.8.2015 6:46

M28a98r69t70i18n 10B68i55t36t11n41e55r 4422166526475

Ale to počet vězňů ve vězeních naopak drasticky zvýší. A zvýší i náklady pro stát.

0/0
17.8.2015 8:38

M15i11c73h86a63l 57H78i86r23k23a 4607216950333

No, vždyť nejsou na žádné dovolené ...

+5/−1
16.8.2015 23:30

F66r77a77n32t86i40š45e43k 75E84l38i41á75š 6797413875236

Na stavbu nových věznic leckdo rád připlatí

+1/0
16.8.2015 22:49

R70o65m42a51n 11V47o35c63e69t29k81a 9573941496568

Jak je to dlouho, co se slávou a pompou jsme vězně propouštěli, věznice zavírali 

....???

+2/0
16.8.2015 22:49

P58e13t43r 63C77h19v29á22t12a70l 4342882580314

to Bittner.... OK, takže jste došel k neprůchodnému a neufincovatelnému řešení....takže znovu, jak to rozumě řešit....asi je nejlepší, za neúmyslné zločiny a zločiny s nižší sazbou udělovat různě přísná domácí vězení, a klasické odnětí svobody výrazně zpřísnit... R^

+4/0
16.8.2015 22:33

M81a97r55t34i10n 88B54i63t81t64n39e51r 4682276216625

Ano, domácí vězení a vůbec alternativní tresty mohou hodně vyřešit. To zpřísnění odnětí svobody - víte u mně je problém, že osobně mám zkušenost (jako návštěva) hlavně s vazebními věznicemi. S těmi normálními už moc ne, tam je to jen načtené.

A tak to mám tendenci posuzovat podle lidí, kteří jsou vlastně nevinní, jen vazebně držení a nakonec v podstatě propuštění (s tím, že dostanou nějaký trest, aby se neřeklo a aby stát nemusel vyplácet odškodné). Takže znám z návštěv a podobně několik případů, kdy dotyčný strávil třeba přes rok různě po vazbách. A jen dva případy, kdy byl pak skutečně i ve výkonu trestu (který pak často byl příjemnější než ta vazba).

+1/0
17.8.2015 8:41
Foto

M85i79r45o80s81l72a45v 76S20t14e51i53n40e79r 1755575758413

Vězení jsou plná lidí, kteří tam jsou jako doma- recidivistů a lidí, kteří jinak neví, kam. Takže jediné rozumné řešení je, kdesi mezi Mimoní a Ralskem zasklít okna a umístit tam za vysokým plotem vytrvalce. Budovy po Rusech tam už jsou, stačí pár slamníků a prostoru je také dost.

Může se tam umístit i výroba- třeba místo lepení obálek a pytlíků, to dnes umí automat, recyklovat staré počítače a mobily, rozebírat autovraky nebo třídit odpad.

Podstatné je pouze omezení jejich kontaktů s ještě jakžtakž nepostiženým okolím, t.j. udržet je pod dohledem.

+2/−1
16.8.2015 22:24

F86r30a36n33t94i59š11e94k 30E77l34i35á49š 6117103485846

Myslím, že žádné vězení nemá výchovný účinek. Proto jsem zastáncem usmrcování zločinců. Ti potom žádné postele nezabírají.

+1/−3
16.8.2015 22:51

J54a53r77d48a 18H62o77f23m95a47n11n 4330115884

lze lehce vyřešit- jedna třetina je na cestě do nebo z nejbližšího lomu apd. kde se  ekologicky teží suroviny, jedna třetina právě těží a třetina má odpočinek, stalé se to posouvá po směnách a hned je 3X vetší kapacita, jen nebudou mít čas na blbosti typu posiloven, kultury apd. ........a jeste si zaplatí úpobyt prací

+15/−3
16.8.2015 21:54

I81v75a36n39a 89V36e62s84e84l78á 2861513669525

tak nejak nechapu to minus u vas proc u vas pristalo ...

+1/0
16.8.2015 22:19

P83a63v49e52l 90T94r31o14j96a92n 1789679571190

To dal asi nějaký mukl. Místo lomu internet.

+1/0
17.8.2015 7:13

M10a70r28t88i52n 59B22i71t20t21n31e68r 4672986616655

Jak daleko bude ten lom? Vězni budou chodit pěšky? 

Bosí nebo jim dáte boty? A v zimě budou mít zimní oblečení v mrazech nebo stále stejný vězeňský oděv? 

Jinak obecně - ano, to co píšete je řešení určité. Lidem by se to asi i líbilo. Jen to povede k zvýšení nákladů na provoz takového vězení (je těžší ty vězně uhlídat, když je denně přepravujete, navíc ve velkých, potencionálně nebezpečných skupinách, když mají k dispozici nářadí nějaké - nehty asi ty kameny loupat nebudou), když s nimi prostě něco děláte. Nejlevnější/nejbezpečnější je zavřít je na celu a skoro je nepouštět ven.

0/0
17.8.2015 8:47

P94a35v39e41l 96B57o41r16á66k 8760779433598

Já bych si klidně připlatil na daních, jen kdyby se zpřísnily tresty po vzoru USA...stejně se bude muset zastaralé evropské trestní právo upravovat EU R^

+5/−2
16.8.2015 21:19

P31e78t53r 85S72k77u26h32r77a10v33y 3503762427791

AI o trestech v USA něco zjistěte. Nevím jestli je efektivní mít víc jak procento lidí ve vězení. Co se v tomhle radsi inspirovat Německem, Skandinávii nebo i Ruskem?

+3/0
17.8.2015 8:07

V72í61t 45H97o41l22l72e32r 8787662242526

ještě že není prezident klaus , zase by problém vyřešil amnestií ;-)

+3/0
16.8.2015 21:03

V38l22a31d74i81m78í22r 87V42y77s82o94k30ý 8442432271345

a já myslel, že se mají jak na hotelu...

+1/0
16.8.2015 20:35

J15i90ř30í 24M61i43c14h40á78l12e47k 3582552730285

Odkdy se říká cele ložnice?

+2/0
16.8.2015 20:28

M57i35l86a20n 55P34r51o71u64z54a 6472934788507

Od té doby co se tam nemusí makat.

+11/0
16.8.2015 20:33

R77a95d78m55i96l73a 75S93i37m76č77á26k44o12v76á 5735383855145

je třeba vyhlásit amnestii, ať se to pořádně proluftuje :-)

+2/0
16.8.2015 20:28

R63o46m93a57n 32H70a10n62u28s 8645697249494

Škoda, že z Bálkové chtějí taky udělat záchyt, tam byla věznice jedna báseń ani rušičky mobilního signálu by nepotřebovali, protože tam není signál.

0/0
16.8.2015 20:25

M35a88r11t15i67n 13B58i10t52t63n97e19r 4422386896495

Má smysl pokoušet se vysvětlit, proč by v civilizované zemi s nějakou životní úrovní měla být civilizovaná vězení? Zajímá to ty, kdo automaticky budou psát o tom, jak vězení mají být drsná a krutá? No... zkusím to.

Řekněme, že to bude jak píšete. 

Vězení bude celodenní, nesmyslná dřina. Těžká, fyzická práce bude kombinovaná s mizerným jídlem, 50x50 cm na osobu, 4 hodiny spánku denně... klidně i nějaké to bití a podobně... však co, jsou to muklové... 

1. Bude to odrazovat? Asi ano. Ale ne vždy tak, jak by si lidé přáli. Zločinci budou dělat vše pro to, aby se do vězení nedostali, tedy například častěji vraždit svědky (například nechávat naživu oběti znásilnění bude vyloženě nevýhodné), budou běžnější přestřelky s policií, končící pozabíjením rukojmích a sebevraždou zločince (raději smrt než vězení). S tím, jak budou krutější tresty, budou krutější i zločiny. Zločinci nebudou mít co ztratit. 

2. Vyjdou ven lidé napravení? Ale vůbec. Od kdy děsivé podmínky, teror a nelidské zacházení z lidí nějak pokřivených udělaly lidi čestné, rovné... Ven budou vycházet lidé naprosto nezařaditelní do společnosti. Lidé invalidní, pronásledovaní hrůznými vzpomínkami, lidé s nenávistí ke společnosti... Kdo bude chtít v takovém vězení přežít, bude se muset přidat k nějakému organizovanému gangu, bude se muset naučit používat ty nejtvrdší metody... Vystavte lidi dost tvrdým podmínkám a v takových věznicích se klidně rozmůže kanibalismus. 

3. Proč myslíte, že imigrace z Afriky a podobně je taková hrozba? Protože ti lidé nežili v civilizovaném, kulturním prostředí Evropy, takže jsou prostě jiní. Zločinci jsou normálně lidé z okraje společnosti. Upřete jim ve věznicích civilizaci a budou vycházet naprostí barbaři. Lidé, kteří jsou zvyklí pro své přežití mučit, zabíjet, lidé patřící do krutých a radikálních uskupení, do kterých se ve vězení přidají. Seberte lůze výdobytky a uvidíte, jak hluboko vlastně dokáže člověk klesnout, když tu slupku civilizace a pohodlíčka sloupnete.

+13/−3
16.8.2015 20:19

M93a89r25e60k 88V25o13k82á47l 1566834965209

moc dobře se to nečte a musím uznat, že minimálně v bodech 2 a 3 máte vcelku pravdu. Ale nemáte nějaký nápad, jak se tedy na druhé straně vyhnout současnému stavu, kdy se tam mnozí vrací podesáté jako do lázní ?? Rv

+4/0
16.8.2015 20:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.