Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané se těší na klimatizované tramvaje. Ostravané mají smůlu

Klimatizovaná tramvaj? Ve světě známá věc, v Česku sci-fi. Donedávna. První vůz jezdí v Praze. Zatím v testovacím provozu, brzy ale bude vozit cestující. Ostrava zatím nechce ani klimatizované autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a75n 61Č23e50k66a92l 7749875284694

Je zajímavé, že se odvolávají na Drážďany, že také nemají klimu, ale třeba alpský Innsbruck ji má, přestože je tam tropických dní určitě mnohem méně...

0/0
13.10.2015 9:15

J41a18n 21Č46e51k59a19l 7129835984974

btw není to jen o tropických dnech, ale i o vhlkosti a vydýchanosti v zimě... ulepenost a nepohodlí jsou jeden z hlavních důvodů, proč lidé volí pohodlí vlasntího auta, takže je třeba do úvah o vyprodukovaných emisích započítat i tento faktor... A co se týče ceny - já osobně si klidně připlatím, když bude MHD klimatizovaná...

0/0
13.10.2015 9:18
Foto

J59a86r81o33s66l45a28v 65M20o29u15r25e67č61e38k 1760466517768

Vzkaz: Takže v létě ani do tramvaje, trolejbusu nebo autobusu v Ostravě ani nevstoupit.

0/0
31.8.2015 13:32

V78l90a34d75i78m47í35r 62K68e79l71l91e70r 4528387253730

Byl jsem letos týden v Gdaňsku a autobusy, kterými jsme jezdili do centra, klimatizaci měly. Ač je Gdaňsk více na sever, asi jsou tam teplejší léta. Je to ale nepoměrně větší město, plné cizinců, tak asi na to mají. Autobusy byly zn. Mercedes.

+1/0
31.8.2015 6:45

P41e27t98r 57V56e32s18e50l35ý 8915535832236

Asi mě budete kamenovat, ale klimatizace v MHD jsou vyhozené prachy. Když bude využita více jak dvacet procent roku, bude to zázrak. A hlavně, v taktu minutových až třímunutových zastávek (což je v Ostravě běžné), nestačí se salonem pro cestující nic udělat. Jak chcete zabránit cestující v otevření oken? Nemůžete mít soupravu bez otvíracích oken, to prostě nejde. Na každé zastávce se vám otevřou minimálně dvoje ze tří dveří. Výsledkem bude hrúza, kterou jsem zažil na Taiwanu či v Turecku nebo v Řecku. Klimatizace hučí na plný kotel, v 35°C venku, z ní valí 17°C studený vzduch, o nějaké pohodě se nedá vůbec mluvit. Chvílema je vám zima, chvílema z vás valí proudem pot, výsledek je jasný, nikde jsem neviděl v létě tolik nachlazených lidí, jako na Taiwanu.

+5/−1
30.8.2015 9:22

O82s71k60a16r 29K16o34v20a12ř85í40k 8827583856477

Není co dodat R^

+1/−1
30.8.2015 10:13

P37e43t72r 38F45r63a44n29c 9517281328688

Ja nesouhlasim. Konkretne v Ostrave jezdi jeden typ tramvaje (hledat konkretni model se mi z casovych duvodu nechce), s kterym je cestovani v tropickych dnech katastrofa.Klima tam neni. Budiz. Ale okna jsou otevrene dokoran a v tom voze neni ani naznak pruvanu. Zadna vymena vzduchu. Tramvaj je samozrejme rozehrata a nic. Jede rovne, do zatacky, brzdi, zrychluje a stale nic. Vzduch se ani nehne. Ve strope nejsou vetraci otvory, jak byly ve starych zakulacenych tramvajich (tusim T3). Za mne uplna tragedie. Designove vypada celkem pekne, ale v lete tragedie. A ze teplych dnu moc neni? Letos zacaly vedra koncem cervna a tosku ustoupily koncem srpna. A bude hur.

+1/0
30.8.2015 10:57

P26e35t52r 54V81e77s55e96l10ý 8405635322326

Astra/Trio, to jsou nepodarky s malýma výklopnýma okýnkama a pevnými podvozky. Holt oběť své doby, kdy nemohly být šoupací okna v lokálkce, aby si kaštani neurazili hlavu o protijedoucí kus. Ale průvan taky udělají. Zkuste si vzpomenout, to by mě vážně zajímalo. Jinak Varia mají stropní ventilaci jako T3 a většinou už zase velká šoupací okna.

Ale pane, já říkám, že tak 20% dnů v roce by byla klima v provozu, vy to jen potvrzujete :-)

0/0
30.8.2015 14:42

M90a63r38t40i68n 73N96o45v69á22č90e29k 7247470594473

Proč to tedy v ostatní městěch dokonce i v relativně malém Zlíně jde a u nás ne???Trošku divné ne??Když to vezmu jen podle letošního roku (a má se to rok co rok zhoršovat)tak jsou vedra min od června do záři.To jsou 4 měsíce.tzn 1/3 roku,to už zase tak zanedbatelné není.Pořád se snažímě v ledascem přiblížit pražákům,tak proč ne v tomto??

+1/0
30.8.2015 19:27

R52o19b87e96r46t 17H84o58m40o58l15k13a 4873478950792

Bo Zlín je na jihu, tak je tam teplo a Ostrava na severu, tož je tu kosa, to da rozum, ni?

+1/0
31.8.2015 14:27

M50i16c54h98a16l 87P81i54n34d32j55a22k 5603354677397

na druhou stranu historicke kousky tramvaji kterraze v Ostrave nevidam. Ale muze to byt subjektivni dojem.e vydavam v P

0/0
29.8.2015 20:28

M95i59c57h31a75l 34P84i82n78d78j10a20k 5683934577327

touch pad mismas :P

0/0
29.8.2015 20:29

J25a21k77u18b 92R59o40u63s 3363430714242

A tenhle nesmyslně štvavý článek je tu proč? Lesková, styď se...

0/0
29.8.2015 18:38

J61i71ř96í 14H89o74d17a38n 6894737133250

potřebují se domluvit jak nejvíc vytřískat pro sebe

0/0
29.8.2015 18:24

I31v70a30n 36M87a71n84t40a74s 8339964490561

Ten Albrecht je fakt bezmozek .."„Klimatizace je užitečná jen několik dní v roce, jinak představuje neužitečnou zátěž. Při zvýšené hmotnosti vozu roste spotřeba elektrické energie nebo nafty, a tím i zatížení emisemi CO2. Samotná klimatizace potřebuje velké množství energie."......

hlavně neskutečná a zbytečná je neho práce na DPO, to by se ušetřilo. A pokud jde o cenu MHD, tak si myslím, že oproti právě Praze je Ostrava předražená a mizerně fungující..

+1/−1
29.8.2015 18:17
Foto

A59l46a45n 28Ř92e94p42k62a 4705316

Klima by se sice hodila, ale kvůli pár týdnům v roce je celkem zbytečná v MHD, která navíc každých pár minut má zastávku a vzduch tam naproudí i tak. A WiFi je totálně zbytečný luxus, kdo potřebuje net k práci, tak má dávno svůj a závisláky podporovat netřeba :-P

+2/0
29.8.2015 15:31

M17i80c94h29a93l 85P28i42n51d17j61a85k 5313394147757

tak Ostrava je slusne pokryta Lteckem.  Takze wifi neni treba.

0/0
29.8.2015 20:27
Foto

M63a57r40e48k 37B74a57š57i40s38t71a 7203952783700

V Albertu ještě nemají wifi - asi se bojí co by zákazníci posílali na jejich FCB profil :-P

0/0
30.8.2015 10:34
Foto

A62l59a49n 23Ř54e91p52k90a 4535566

To můžou poslat z domova, nebo vlastního netu ;-)

0/0
30.8.2015 22:16
Foto

L90u55k41á93š 72H24u15d23e26č40e83k 2314310933420

V Ostravě je v dopravě vždy vše pozdě :-( Až teď jsou konečně po deseti letech slibů na některých zastávkách elektronické informační tabule. Pokud to tak půjde, tak klimatizovaných vozů se dočkáme za 15 let :-( To co předvedl dopravní podnik během MS v hokeji byla fraška! Žádní informátoři pro cizince na zastávkách (u ČEZ arény a ani v centru) a informace o výlukách u jízdních řádů apod. pouze v češtině. Tohle byla ostuda!!! Po prvním utkání Baníku na městském stadionu nejela ani jedna posilová tramvaj do centra a ani jiným směrem. Něco podobného i po druhém zápase. Na cestu do centra jsem čekal přes dvacet minut! Ostravský dopravní podnik by se měl učit od kolegů v Olomouci. To nehovořím o těch rozpadajících se autobusech, kterými se jezdí mezi Karolínou a hl. nádražím. To už jsou muzejní kousky z minulého století.

+6/0
29.8.2015 15:03
Foto

A33l47a87n 64Ř24e17p45k71a 4465986

Bez těch elektronických zastávek bych se klidně obešel, nejsem tak líný abych se podíval kolik je hodin a pak na klasický jízdní řád R^

+4/−1
29.8.2015 15:30
Foto

L36u80k26á59š 83H21u66d86e90č45e28k 2264620673230

Tam jde o to, že by to mělo ukazovat zpoždění a ukazovat jeho důvod. Důležité je to hlavně o víkendu, kdy není taková frekvence jízd. Hodně jsem to v Olomouci využíval.

+2/0
29.8.2015 15:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.