Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané se těší na klimatizované tramvaje. Ostravané mají smůlu

Klimatizovaná tramvaj? Ve světě známá věc, v Česku sci-fi. Donedávna. První vůz jezdí v Praze. Zatím v testovacím provozu, brzy ale bude vozit cestující. Ostrava zatím nechce ani klimatizované autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a41n 30Č22e71k43a49l 7619495694204

Je zajímavé, že se odvolávají na Drážďany, že také nemají klimu, ale třeba alpský Innsbruck ji má, přestože je tam tropických dní určitě mnohem méně...

0/0
13.10.2015 9:15

J97a48n 46Č97e55k47a68l 7669865174784

btw není to jen o tropických dnech, ale i o vhlkosti a vydýchanosti v zimě... ulepenost a nepohodlí jsou jeden z hlavních důvodů, proč lidé volí pohodlí vlasntího auta, takže je třeba do úvah o vyprodukovaných emisích započítat i tento faktor... A co se týče ceny - já osobně si klidně připlatím, když bude MHD klimatizovaná...

0/0
13.10.2015 9:18
Foto

J72a48r49o98s30l23a91v 74M43o26u15r76e35č12e51k 1410766197988

Vzkaz: Takže v létě ani do tramvaje, trolejbusu nebo autobusu v Ostravě ani nevstoupit.

0/0
31.8.2015 13:32

V64l89a91d11i61m67í26r 34K25e48l39l79e97r 4848597683810

Byl jsem letos týden v Gdaňsku a autobusy, kterými jsme jezdili do centra, klimatizaci měly. Ač je Gdaňsk více na sever, asi jsou tam teplejší léta. Je to ale nepoměrně větší město, plné cizinců, tak asi na to mají. Autobusy byly zn. Mercedes.

+1/0
31.8.2015 6:45

P71e71t23r 36V68e74s36e92l92ý 8705215952146

Asi mě budete kamenovat, ale klimatizace v MHD jsou vyhozené prachy. Když bude využita více jak dvacet procent roku, bude to zázrak. A hlavně, v taktu minutových až třímunutových zastávek (což je v Ostravě běžné), nestačí se salonem pro cestující nic udělat. Jak chcete zabránit cestující v otevření oken? Nemůžete mít soupravu bez otvíracích oken, to prostě nejde. Na každé zastávce se vám otevřou minimálně dvoje ze tří dveří. Výsledkem bude hrúza, kterou jsem zažil na Taiwanu či v Turecku nebo v Řecku. Klimatizace hučí na plný kotel, v 35°C venku, z ní valí 17°C studený vzduch, o nějaké pohodě se nedá vůbec mluvit. Chvílema je vám zima, chvílema z vás valí proudem pot, výsledek je jasný, nikde jsem neviděl v létě tolik nachlazených lidí, jako na Taiwanu.

+5/−1
30.8.2015 9:22

O15s91k56a87r 51K87o80v47a87ř41í13k 8877753356147

Není co dodat R^

+1/−1
30.8.2015 10:13

P46e16t90r 75F43r69a69n14c 9957721948258

Ja nesouhlasim. Konkretne v Ostrave jezdi jeden typ tramvaje (hledat konkretni model se mi z casovych duvodu nechce), s kterym je cestovani v tropickych dnech katastrofa.Klima tam neni. Budiz. Ale okna jsou otevrene dokoran a v tom voze neni ani naznak pruvanu. Zadna vymena vzduchu. Tramvaj je samozrejme rozehrata a nic. Jede rovne, do zatacky, brzdi, zrychluje a stale nic. Vzduch se ani nehne. Ve strope nejsou vetraci otvory, jak byly ve starych zakulacenych tramvajich (tusim T3). Za mne uplna tragedie. Designove vypada celkem pekne, ale v lete tragedie. A ze teplych dnu moc neni? Letos zacaly vedra koncem cervna a tosku ustoupily koncem srpna. A bude hur.

+1/0
30.8.2015 10:57

P65e18t68r 95V14e38s21e43l47ý 8325205432706

Astra/Trio, to jsou nepodarky s malýma výklopnýma okýnkama a pevnými podvozky. Holt oběť své doby, kdy nemohly být šoupací okna v lokálkce, aby si kaštani neurazili hlavu o protijedoucí kus. Ale průvan taky udělají. Zkuste si vzpomenout, to by mě vážně zajímalo. Jinak Varia mají stropní ventilaci jako T3 a většinou už zase velká šoupací okna.

Ale pane, já říkám, že tak 20% dnů v roce by byla klima v provozu, vy to jen potvrzujete :-)

0/0
30.8.2015 14:42

M87a43r83t40i19n 47N92o49v31á55č85e79k 7457620434453

Proč to tedy v ostatní městěch dokonce i v relativně malém Zlíně jde a u nás ne???Trošku divné ne??Když to vezmu jen podle letošního roku (a má se to rok co rok zhoršovat)tak jsou vedra min od června do záři.To jsou 4 měsíce.tzn 1/3 roku,to už zase tak zanedbatelné není.Pořád se snažímě v ledascem přiblížit pražákům,tak proč ne v tomto??

+1/0
30.8.2015 19:27

R86o60b25e55r72t 25H39o29m44o98l59k64a 4903668230942

Bo Zlín je na jihu, tak je tam teplo a Ostrava na severu, tož je tu kosa, to da rozum, ni?

+1/0
31.8.2015 14:27

M56i14c54h35a84l 73P85i34n12d74j43a61k 5813264687747

na druhou stranu historicke kousky tramvaji kterraze v Ostrave nevidam. Ale muze to byt subjektivni dojem.e vydavam v P

0/0
29.8.2015 20:28

M77i97c59h71a94l 86P96i72n14d64j94a20k 5863374577647

touch pad mismas :P

0/0
29.8.2015 20:29

J41a89k32u40b 17R17o59u22s 3733890524962

A tenhle nesmyslně štvavý článek je tu proč? Lesková, styď se...

0/0
29.8.2015 18:38

J80i76ř46í 28H39o83d85a92n 6164517103690

potřebují se domluvit jak nejvíc vytřískat pro sebe

0/0
29.8.2015 18:24

I16v81a30n 30M78a75n46t74a27s 8789294900921

Ten Albrecht je fakt bezmozek .."„Klimatizace je užitečná jen několik dní v roce, jinak představuje neužitečnou zátěž. Při zvýšené hmotnosti vozu roste spotřeba elektrické energie nebo nafty, a tím i zatížení emisemi CO2. Samotná klimatizace potřebuje velké množství energie."......

hlavně neskutečná a zbytečná je neho práce na DPO, to by se ušetřilo. A pokud jde o cenu MHD, tak si myslím, že oproti právě Praze je Ostrava předražená a mizerně fungující..

+1/−1
29.8.2015 18:17
Foto

A37l67a69n 47Ř46e97p15k44a 4105906

Klima by se sice hodila, ale kvůli pár týdnům v roce je celkem zbytečná v MHD, která navíc každých pár minut má zastávku a vzduch tam naproudí i tak. A WiFi je totálně zbytečný luxus, kdo potřebuje net k práci, tak má dávno svůj a závisláky podporovat netřeba :-P

+2/0
29.8.2015 15:31

M37i27c75h79a12l 51P64i57n89d89j62a33k 5343854397437

tak Ostrava je slusne pokryta Lteckem.  Takze wifi neni treba.

0/0
29.8.2015 20:27
Foto

M96a52r77e79k 12B56a54š34i11s26t26a 7543692523940

V Albertu ještě nemají wifi - asi se bojí co by zákazníci posílali na jejich FCB profil :-P

0/0
30.8.2015 10:34
Foto

A34l16a90n 92Ř12e12p94k43a 4325616

To můžou poslat z domova, nebo vlastního netu ;-)

0/0
30.8.2015 22:16
Foto

L30u39k11á40š 13H42u82d18e12č10e61k 2654290873790

V Ostravě je v dopravě vždy vše pozdě :-( Až teď jsou konečně po deseti letech slibů na některých zastávkách elektronické informační tabule. Pokud to tak půjde, tak klimatizovaných vozů se dočkáme za 15 let :-( To co předvedl dopravní podnik během MS v hokeji byla fraška! Žádní informátoři pro cizince na zastávkách (u ČEZ arény a ani v centru) a informace o výlukách u jízdních řádů apod. pouze v češtině. Tohle byla ostuda!!! Po prvním utkání Baníku na městském stadionu nejela ani jedna posilová tramvaj do centra a ani jiným směrem. Něco podobného i po druhém zápase. Na cestu do centra jsem čekal přes dvacet minut! Ostravský dopravní podnik by se měl učit od kolegů v Olomouci. To nehovořím o těch rozpadajících se autobusech, kterými se jezdí mezi Karolínou a hl. nádražím. To už jsou muzejní kousky z minulého století.

+6/0
29.8.2015 15:03
Foto

A71l50a78n 85Ř35e19p87k46a 4945376

Bez těch elektronických zastávek bych se klidně obešel, nejsem tak líný abych se podíval kolik je hodin a pak na klasický jízdní řád R^

+4/−1
29.8.2015 15:30
Foto

L27u43k92á36š 41H12u18d54e27č80e27k 2534930963830

Tam jde o to, že by to mělo ukazovat zpoždění a ukazovat jeho důvod. Důležité je to hlavně o víkendu, kdy není taková frekvence jízd. Hodně jsem to v Olomouci využíval.

+2/0
29.8.2015 15:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.