Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané se těší na klimatizované tramvaje. Ostravané mají smůlu

Klimatizovaná tramvaj? Ve světě známá věc, v Česku sci-fi. Donedávna. První vůz jezdí v Praze. Zatím v testovacím provozu, brzy ale bude vozit cestující. Ostrava zatím nechce ani klimatizované autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a21n 51Č59e80k79a77l 7829165344254

Je zajímavé, že se odvolávají na Drážďany, že také nemají klimu, ale třeba alpský Innsbruck ji má, přestože je tam tropických dní určitě mnohem méně...

0/0
13.10.2015 9:15

J72a87n 41Č55e42k19a85l 7279505894414

btw není to jen o tropických dnech, ale i o vhlkosti a vydýchanosti v zimě... ulepenost a nepohodlí jsou jeden z hlavních důvodů, proč lidé volí pohodlí vlasntího auta, takže je třeba do úvah o vyprodukovaných emisích započítat i tento faktor... A co se týče ceny - já osobně si klidně připlatím, když bude MHD klimatizovaná...

0/0
13.10.2015 9:18

J97a74r91o63s48l17a35v 51M48o53u86r18e87č48e70k 1410336637318

Vzkaz: Takže v létě ani do tramvaje, trolejbusu nebo autobusu v Ostravě ani nevstoupit.

0/0
31.8.2015 13:32

V75l55a88d54i78m25í29r 51K39e59l71l14e65r 4198127463590

Byl jsem letos týden v Gdaňsku a autobusy, kterými jsme jezdili do centra, klimatizaci měly. Ač je Gdaňsk více na sever, asi jsou tam teplejší léta. Je to ale nepoměrně větší město, plné cizinců, tak asi na to mají. Autobusy byly zn. Mercedes.

+1/0
31.8.2015 6:45

P95e41t72r 51V40e66s79e37l63ý 8105915842106

Asi mě budete kamenovat, ale klimatizace v MHD jsou vyhozené prachy. Když bude využita více jak dvacet procent roku, bude to zázrak. A hlavně, v taktu minutových až třímunutových zastávek (což je v Ostravě běžné), nestačí se salonem pro cestující nic udělat. Jak chcete zabránit cestující v otevření oken? Nemůžete mít soupravu bez otvíracích oken, to prostě nejde. Na každé zastávce se vám otevřou minimálně dvoje ze tří dveří. Výsledkem bude hrúza, kterou jsem zažil na Taiwanu či v Turecku nebo v Řecku. Klimatizace hučí na plný kotel, v 35°C venku, z ní valí 17°C studený vzduch, o nějaké pohodě se nedá vůbec mluvit. Chvílema je vám zima, chvílema z vás valí proudem pot, výsledek je jasný, nikde jsem neviděl v létě tolik nachlazených lidí, jako na Taiwanu.

+5/−1
30.8.2015 9:22

O85s31k95a74r 43K51o53v94a75ř43í95k 8767753786447

Není co dodat R^

+1/−1
30.8.2015 10:13

P87e77t16r 51F88r74a10n60c 9227891198748

Ja nesouhlasim. Konkretne v Ostrave jezdi jeden typ tramvaje (hledat konkretni model se mi z casovych duvodu nechce), s kterym je cestovani v tropickych dnech katastrofa.Klima tam neni. Budiz. Ale okna jsou otevrene dokoran a v tom voze neni ani naznak pruvanu. Zadna vymena vzduchu. Tramvaj je samozrejme rozehrata a nic. Jede rovne, do zatacky, brzdi, zrychluje a stale nic. Vzduch se ani nehne. Ve strope nejsou vetraci otvory, jak byly ve starych zakulacenych tramvajich (tusim T3). Za mne uplna tragedie. Designove vypada celkem pekne, ale v lete tragedie. A ze teplych dnu moc neni? Letos zacaly vedra koncem cervna a tosku ustoupily koncem srpna. A bude hur.

+1/0
30.8.2015 10:57

P61e89t78r 33V44e51s53e37l75ý 8385315662586

Astra/Trio, to jsou nepodarky s malýma výklopnýma okýnkama a pevnými podvozky. Holt oběť své doby, kdy nemohly být šoupací okna v lokálkce, aby si kaštani neurazili hlavu o protijedoucí kus. Ale průvan taky udělají. Zkuste si vzpomenout, to by mě vážně zajímalo. Jinak Varia mají stropní ventilaci jako T3 a většinou už zase velká šoupací okna.

Ale pane, já říkám, že tak 20% dnů v roce by byla klima v provozu, vy to jen potvrzujete :-)

0/0
30.8.2015 14:42

M51a82r61t44i94n 75N61o31v91á59č57e57k 7127190104343

Proč to tedy v ostatní městěch dokonce i v relativně malém Zlíně jde a u nás ne???Trošku divné ne??Když to vezmu jen podle letošního roku (a má se to rok co rok zhoršovat)tak jsou vedra min od června do záři.To jsou 4 měsíce.tzn 1/3 roku,to už zase tak zanedbatelné není.Pořád se snažímě v ledascem přiblížit pražákům,tak proč ne v tomto??

+1/0
30.8.2015 19:27

R16o65b67e89r62t 25H52o98m54o33l47k13a 4153658200562

Bo Zlín je na jihu, tak je tam teplo a Ostrava na severu, tož je tu kosa, to da rozum, ni?

+1/0
31.8.2015 14:27

M15i23c64h64a46l 38P86i82n11d42j31a30k 5353504287287

na druhou stranu historicke kousky tramvaji kterraze v Ostrave nevidam. Ale muze to byt subjektivni dojem.e vydavam v P

0/0
29.8.2015 20:28

M69i72c62h76a94l 35P40i61n88d71j37a58k 5253354487107

touch pad mismas :P

0/0
29.8.2015 20:29

J57a96k94u44b 69R72o76u77s 3843870294932

A tenhle nesmyslně štvavý článek je tu proč? Lesková, styď se...

0/0
29.8.2015 18:38

J32i73ř13í 15H29o42d41a13n 6424607733740

potřebují se domluvit jak nejvíc vytřískat pro sebe

0/0
29.8.2015 18:24

I60v74a91n 18M79a71n57t62a42s 8729334390161

Ten Albrecht je fakt bezmozek .."„Klimatizace je užitečná jen několik dní v roce, jinak představuje neužitečnou zátěž. Při zvýšené hmotnosti vozu roste spotřeba elektrické energie nebo nafty, a tím i zatížení emisemi CO2. Samotná klimatizace potřebuje velké množství energie."......

hlavně neskutečná a zbytečná je neho práce na DPO, to by se ušetřilo. A pokud jde o cenu MHD, tak si myslím, že oproti právě Praze je Ostrava předražená a mizerně fungující..

+1/−1
29.8.2015 18:17

A57l55a91n 94Ř77e88p74k41a 4175876

Klima by se sice hodila, ale kvůli pár týdnům v roce je celkem zbytečná v MHD, která navíc každých pár minut má zastávku a vzduch tam naproudí i tak. A WiFi je totálně zbytečný luxus, kdo potřebuje net k práci, tak má dávno svůj a závisláky podporovat netřeba :-P

+2/0
29.8.2015 15:31

M85i66c18h25a82l 32P16i48n82d31j44a68k 5763634967167

tak Ostrava je slusne pokryta Lteckem.  Takze wifi neni treba.

0/0
29.8.2015 20:27
Foto

M37a35r86e30k 98B43a96š56i73s50t46a 7343532843420

V Albertu ještě nemají wifi - asi se bojí co by zákazníci posílali na jejich FCB profil :-P

0/0
30.8.2015 10:34

A66l72a88n 35Ř98e63p87k34a 4555926

To můžou poslat z domova, nebo vlastního netu ;-)

0/0
30.8.2015 22:16
Foto

L89u11k94á46š 79H90u93d88e50č63e87k 2214180533870

V Ostravě je v dopravě vždy vše pozdě :-( Až teď jsou konečně po deseti letech slibů na některých zastávkách elektronické informační tabule. Pokud to tak půjde, tak klimatizovaných vozů se dočkáme za 15 let :-( To co předvedl dopravní podnik během MS v hokeji byla fraška! Žádní informátoři pro cizince na zastávkách (u ČEZ arény a ani v centru) a informace o výlukách u jízdních řádů apod. pouze v češtině. Tohle byla ostuda!!! Po prvním utkání Baníku na městském stadionu nejela ani jedna posilová tramvaj do centra a ani jiným směrem. Něco podobného i po druhém zápase. Na cestu do centra jsem čekal přes dvacet minut! Ostravský dopravní podnik by se měl učit od kolegů v Olomouci. To nehovořím o těch rozpadajících se autobusech, kterými se jezdí mezi Karolínou a hl. nádražím. To už jsou muzejní kousky z minulého století.

+6/0
29.8.2015 15:03

A19l44a74n 46Ř96e61p62k50a 4635716

Bez těch elektronických zastávek bych se klidně obešel, nejsem tak líný abych se podíval kolik je hodin a pak na klasický jízdní řád R^

+4/−1
29.8.2015 15:30
Foto

L79u51k63á43š 27H12u78d93e39č96e48k 2604750813550

Tam jde o to, že by to mělo ukazovat zpoždění a ukazovat jeho důvod. Důležité je to hlavně o víkendu, kdy není taková frekvence jízd. Hodně jsem to v Olomouci využíval.

+2/0
29.8.2015 15:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.