Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: K opakování tragédie na přejezdu ve Studénce scházely tři sekundy

Policie uvolnila záběry z kamery u železničního přejezdu ve Studénce na Novojičínsku, na který před deseti dny vjel zahraniční kamion, ačkoli již blikala červená výstražná světla. Pak řidič šlápl na plyn a prorazil závory. Za tři sekundy přijel rychle jedoucí vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V81í68t69ě86z78s68l51a25v 40K67l21o58z58í31k 3371889564977

Pořád to opakuji, kdyby tam nebylo to břevno pro opuštění přejezdu, tak by prostě odjel a nehrozilo by tohle že tam magor uvázne...prostě jen břevna ve směru jízdy před přejezdem vpravo...tak ať jde v případě uváznutí odjet...

0/−1
5.11.2015 13:45

M51i65r70o83s47l62a78v 49V19i77d58l83i89č26k86a 3144374745773

Nechápu, jak někdo s náklaďákem vjede na blikající přejezd, kde jezdí vlaky 160 km/h. To je něco, jako přebíhat dálnici! Ve Studénce už jeden nadjezd je, tak spíše vyřešit dopravu ve městě.

+1/0
4.11.2015 14:25

J87i83r80k14a 75D84v30o88ř20á88k 4155380153518

Vypadá to, že čeští kamioňáci si na koridorové přejezdy už dávají víc pozor.

0/0
4.11.2015 17:15

R87a22s13t81i97s30l17a17v 39P59a73l66u55š 4777938717544

Vobec nechapem, o com tu vlastne vsetci diskutuju. Na takomto mieste je JEDINE skutocne riesenie mimourovnove krizovanie. A pokial na takuto upravu "nie su peniaze", tak je to najlepsi dokaz toho, ze sa verejne zdroje pouzivaju neefektivne, respektive sa niekde "zahadne" stracaju.

0/−3
3.11.2015 23:25

B93ř62e20t68i23s69l61a93v 97Š27í72m68a 9604131482

Rastislav Paluš

Já zase nechápu vás, kde berete drzost odsuzovat diskuzi a kázat, ze na takovém míste musí být mimoúrovnové krízení!

Písete jen tak vseobecne anebo tam také jezdíte na cervenou?Pokud byste to tam znal, vedel byste, ze neco pres km dál je nadjezd. Nase republika nemá peníze na to, stavet nadjezdy vsude, kde nejaký nezodpovedný lemp není schopen dodrzovat dopravní predpisy.

Jste-li na Slovensku tak bohatí a schopni vyuzívat verejné zdroje efektivne,  stavte si je tam. :-)

+1/0
4.11.2015 11:20

J53a42n 12J13e82m31e38l54k70a 1795540

Tak na Slovensku je staví..

0/0
4.11.2015 15:47

B31ř40e19t39i51s93l47a43v 21Š75í93m82a 9744511512

Na Slovensku staví vysokokorychlostní trat a tam samozrejme musí být nadjezdy. Jen tak nadjezdy na hlavním tahu nestaví, jen úplne stejne jako u nás pri prekládce trati, jako nyní napr. pred Plzní.

0/0
4.11.2015 16:10

J87i98r12k43a 47D77v55o34ř23á23k 4745890873338

8-o8-o8-o A kde na Slovensku staví vysokorychlostní trať? Nespletl jste si to s Rakouskem, Polskem, Tureckem nebo Marokem?

0/0
4.11.2015 17:18

B64ř17e49t87i67s48l31a83v 68Š75í78m31a 9264911722

Pred casem to zde psal slovenský diskutér, zeptal jsem se na to kamarádu ze Slovenska a potvrdili mi, ze u Bratislavy a jde to prý velmi pomalu. Jeste si vzpomínám, ze práve pri té prílezitosti chválili Pendolíno a vadilo jim, ze Jancura mívá velké zpozdení.

+1/0
5.11.2015 8:31

J58a58n 37J60e41m43e38l51k36a 1415750

Jenže z koridoru bude pomalé staveniště. U nadjezdů hrozí opakování Studenky 1. Někde se asi prostorově nevejdou. Podjezd je asi  dražší.

+1/0
4.11.2015 11:22

P74a15v95e25l 75J13a59n20í55k 9679542936

Tento přejezd je zabezpečen dostatečně, to že někdo nedodržuje zákony není chybou přejezdu, ale drzosti lidí. Vyřešení tohoto přejezdu je mnohem jednodušší a levnější a to zakázat tranzit kamiónů přes Studénku. Stejně jako zakázat tranzit kamionu přes veškerá města a vesnice. Máme dostatečně hustou síť rychlostních komunikací, takže průjezd přes vesnice je zbytečný. Minulá tragédie na tomto přejezdu byla způsobena snahou vyhnout se mýtu a v tom je celý problém, ne v tom zda jsou na přejezdu závory nebo mimoúrovňové křížení. :-(

+1/0
5.11.2015 7:33

J16i13ř30í 13K40u36c63h26t61a 6638605639637

Asi jste ten článek nečetl. Oba řidiči totiž ve Studénce nakládali zboží. Takové bohužel na rychlostky nevytlačíte.

0/−1
9.11.2015 14:34

P47a38v56e88l 35J65a22n56í90k 9739252876

Máte pravdu, tento článek jsem nečetl a o první kamion jsem se přestal zajímat, když byly informace, že se vyhýbal mýtnému. Ale ani to, že zde nakládali zboží, jim nedává právo porušovat dopravní předpisy. Výsledkem je, že se chytří této země rozhodli, zrušit tento přejezd. Jsem zvědav kolik dalších přejezdů zruší kvůli pár hlupákům, nedodržující pravidla :-(

0/0
9.11.2015 15:03

A52n98n75a 71T15v45a14r14ů64ž30k57o21v39á 4971256715248

A co společného nakládka zboží s tím, že vjížděli na přejezd přejezd, když svítilo červené světlo?

0/0
10.11.2015 18:54

A24n20n53a 41T61v38a73r12ů30ž30k12o41v46á 4241386145258

Nejlepší řešení jsou vysoké pokuty a odebrání řidičáku minimálně na 10 let.

0/0
10.11.2015 18:50

J86i37ř87í 54Z55a28j56í59č97e26k 6803454593373

Vážení, všichni se tady pohoršujete nad tím jaký je ten řidič dement a máte samozřejmě stoprocentní pravdu. Ale problém vidím trochu jinde. De Billové byli a budou, často i mne život dostane do situace, kdy si jako de Bill připadám. Ale nechápu, a dokonce mě to docela hejbe žlučí, že i několik měsíců po tragédii ve Studénce se na tom přejezdu NIC NEZLEPŠILO! A přitom stačí tak málo:

1. Deset sekund po začátku blikání červených výstražných světel se spustí PRVNÍ závory ve směru jízdy (vjezd na přejezd).

2. Patnáct sekund po spuštění prvních závor se spustí DRUHÉ závory ve směru jízdy (výjezd z přejezdu).

Je to jednoduchá úprava a v dnešní době počítačů trivialita. Kdyby takhle přejezd fungoval, nedošlo by ani k prvnímu neštěstí a nemuselo dojít ani k této kritické situaci. Proto mě přímo děsí, že to snad ještě nikoho z těch dementů, kteří jsou za chod tohoto přejezdu zodpovědni, ještě nenapadlo. Nebo možná napadlo, ale že to ještě nikdo nezrealizoval. Oni jsou asi z obliga, přejezd přece funguje! Jo, ale blbě. To nestačilo těch 8 mrtvých, to se čeká na nějaké další? Já být tím strojvedoucím a zjistit, že dosud nikdo nic neudělal, tak o nějakého toho zodpovědného přelámu protézu.

Tfuj, to jsem se nas..l.

0/−4
3.11.2015 19:01

R49a49d41e76k 62J70a55n90a69t11a 9685846254122

To by nepomohlo. U vašeho návrhu zbývá 15 sekund na provedení "myšky" v protisměru, což by řada řidičů dělala a i tak by se u toho mohli na přejezdu "zaseknout", prostě by ta první závora je ještě pustila a ve druhá na výjezdu už ne.

Ovšem pomohla by nulová tolerance podobných závažných přestupků. Propadnutí věci (tj. kamion včetně nákladu), doživotní zabavení řidičského průkazu a obvinění z obecného ohrožení s příslušnou trestní sazbou.

Pokud letíte letadlem, číhá možnost fatální chyby na každém kroku. Proč je i přesto letecká dorpava bezpečnější než silniční? Protože tam panuje pořádek. Pilot, který by podobným zvláště závažným způsobem porušil nějaký předpis (například úmyslně vjel na dráhu a odstratoval přes zákaz dispečera), prostě přestane být pilotem.

+2/0
3.11.2015 20:56

P71a27t16r29i16k 24Š21e86b83e68s67t91a 4963802626215

přesně ! to co p. Zajíček navrhuje, bylo dříve dlouholeté řešení... právě pro myšky a nehody na železnicích se od tohoto upustilo a blikají světla déle, aby tam nikdo již nevjížděl a závory se stahují současně, aby se zabránilo myšce...

+1/0
4.11.2015 21:32

L74i38b58o18r 12V23e32s49e80l22ý 2689526722542

To není tak jednoduché, jak si myslíte. Musíte uvažovat i případy, že závora před přejezdem současně musí dovolit opustit nebezpečné pásmo přejezdu chodci, který jde opačným směrem. Na přejezdech bývají i celé nedělené závory atd., takže bych mírnil slova. V případě nehody na přejezdu s vaší úpravou byste dal do rukou silnou zbraň uživateli pozemní komunikace.

0/0
4.11.2015 5:49

B25ř30e95t82i96s88l52a92v 81Š10í41m36a 9344761982

Jiří Zajíček

To jste se nastvával, namáhal psaním a sproste urázel naprosto zbytecne!

Takové resení uz zde bylo a neosvedcilo se, protoze nezodpovední ridici objízdeli polovicní závory a klickovali pres prejezd, coz je jeste nebezpecnejsí.

Videl jsem to víckrát, jednou to byl dokonce ridic s cisternou, stáli jsme u závor, videli z dálky prijízdející vlak, kdyz jeste ta cisterna objela polovicní závory, byl to hrozný pohled, nikomu z nás z toho nebylo dobre, uz by nebylo kam utéct.

Máte zajímavý zpusob myslení, sproste nadáváte lidem, které neznáte, kterí stále zkousejí nové zpusoby zabezpecení, nejen u nás, ale v celé Evrope, aby ti skutecní dementi - tj. nezodpovední ridici, neohrozovali ostatní!

Stacilo by vám sledovat zprávy, vedel byste, ze prejezd ve Studénce je zabezpecen na nejvyssí úrovni, lepsí by byl pouze nadjezd, ale to by jiz bylo vyhazování penez, protoze o km a neco dál nadjezd je.

+1/0
4.11.2015 11:37

A34n42n38a 15T69v93a66r18ů78ž82k56o79v14á 4171676515188

Nechtěl byste náhodou, aby před každým přejezdem zastavil každý vlak?  Dát tam kameru a každému, kdo vjede na přejezd, zabavit navždy řidičák a dát mastnou pokutu. Brzy ba se to rozkřiklo a byl by od těch šmejdů pokoj.

Též by se osvědčil ruský vzor. Současně s červeným světlem vyjederampa. Až by si tam pár blbů rozmlátilo auto, naučili by se i ti ostatní, že na červenou se na koleje nevjíždí.

0/0
4.11.2015 14:02
Foto

T65o90m10á42š 69T88r21o80j29a80n 9557576755746

štěstí že šlápnul na plyn

0/0
3.11.2015 16:00

J87a55n 50V55a79l39o47u12c59h 6572227278980

Bohužel železniční přejezdy nebudou nikdy "blbuvzdorné". Nicméně je to vděčné mediální téma a drážní problémy daleko závažnější to překrývá - totiž ona srážka vlaků na ústecku 30.10. - na červenou neragující strojvedoucí schopný (po 45 letech praxe zřejmě i v polospánku) mačkat tlačítko bdělosti, následně nefungující generální stop (jímž se mimochodem ohání zastánci laserové ochrany přejezdů) a k tomu i špatné telefonní číslo na strojvedoucího. Tohle několikanásobné selhání systému je průšvih, ne nějaké přejezdy relativně snadno řešitelné tvrdými postihy.

0/0
3.11.2015 14:29

B49ř18e48t84i24s58l32a69v 43Š75í66m64a 9524261332

Jan Valouch

Souhlasím, ze zeleznicní prejezdy nemohou být "blbuvzdorné".

Ale jak víte okolnosti srázky na Ustecku, ze strojvedoucí mackal tlacítko bdelosti a ze dispecer mel na nej spatné telefonní císlo?

Co kdyz to bylo jednodussí. 

1) Strojvedoucího postihla náhlá zdravotní príhoda - mrtvice, infarkt, proto nebral telefon?Pokud vím, tak výsledky soudní pitvy jeste nebyly zverejneny....

2) Z duvodu zdravotního problému strojvedoucího se ukázalo, ze lokomotiva nebyla v porádku, proto nefungovalo tlacítko bdelosti a generální stop?Kontroluje nekdo u soukromého dopravce lokomotivu pred odjezdem na trat, na verejnou trat, kde jezdí i cestující?

+1/0
3.11.2015 14:50

J49i22r21k59a 12D18v67o34ř62á60k 4875210693628

Tlačítko bdělosti vám těžko může nefungovat protože lokomotiva není v pořádku. To pak ta mašina spíš nejede vůbec, než že by mohla jezdit bez omezení, ne?

0/0
4.11.2015 17:23

B40ř52e29t51i88s70l71a80v 94Š41í98m52a 9144541792

Ne, kdyby masima vubec nejela, tak by nenarazila na jiný vlak.

V porádku - musí znamenat, ze funguje vse, co k lokomotive patrí. Za existence CSD se pred vyjetím z depa vzdy na lokomotive kontrolovalo tlacítko bdelosti.

0/0
5.11.2015 8:35

A82n89n36a 22T24v62a46r46ů61ž25k90o81v83á 4841346355478

Taková nehoda se stala jednou za celou dobu. Byl to šlendrián a navíc řetězený. Vjíždění řidičů na koleje na červenou se však stává běžným.

0/0
10.11.2015 19:01

K62a17r13e32l 46N23o62v55á60č68e26k 5781605589136

Na dálnicích se smí nejvíc 130 a nesmí tam být křižovatky. Když je potřeba třeba něco opravit apod., tak je snížená rychlost. I na silnicích 1. třídy jsou snížené rychlosti před křižovatkami a přitom křižovatky silnic jsou obvykle řešeny tak, aby byl dobrý výhled. Za to vlaky jezdí do "křižovatek" 160 km/h a na menších přejezdech je obvykle špatně vidět, jestli vlak jede.

Vidím logické řešení - snížit rychlost vlaků na přejezdech na bezpečnou hranici (když už tam přejezd musí být).

+1/−6
3.11.2015 13:30

J23o54s79e69f 60H97á54j10e92k 6168670359972

ale ta rychlost už snížena je na 160 km/hod:-P

+5/0
3.11.2015 13:48

D88a87v94i70d 15T61o89m96a50n 9565467762727

Vlaky jsou vlaky, tam se žádná změna očekávat nedá. Prostě je to přece fyzika ;-) je zajímavé, že je to podobná fyzika jako u aut, kamionů nebo autobusů ale zkuste někoho přejet...

0/0
4.11.2015 16:02

P66e63t93r 30T66ů11m66a 5865675384155

No slysel sem ze tam se to na "zelenou" projet ani neda, zavory sou furt dole, tak asi by to chtelo podjezd...

0/−2
3.11.2015 13:19

J63i74r48k17a 16D19v25o78ř86á64k 4665710723548

Nesmíte věřit hned všemu co jste "slyšel".

0/0
4.11.2015 17:14
Foto

P73e98t67r 16H71o96v42o92r87k40a 5909156727

Jak dementní musí být řidič, aby vjel na přejezd na červenou? Podle mě zcela, a mělo by mu být okamžitě odebráno oprávnění i OP. Zrušit přejezd? To je tedy řešení. Zrušíme dopravu obecně, ať nedochází k nehodám? Zaprvé se dá zapracovat na značení, zadruhé se na to policie může zaměřit a rozdávat nejvyšší možné pokuty a exemplární tresty.

+3/0
3.11.2015 12:25

R65a67d21e30k 59J89a17n40a22t81a 9895406404672

Zvlášť když je tam kamera. Pokud by opravdu každý, kdo podobně závažný přestupek spáchá, byl potrestán více, než směšnou pokutou, tak by to řidiči dělat přestali.

+1/0
3.11.2015 21:06

J88i18r10k90a 31D74v92o12ř98á79k 4945400723698

Vůbec nejsou zapotřebí drakonické nebo exeplární tresty. Bohatě by stačilo aspoň čas od času uplatnit ty tresty, které jsou v zákoně už dnes.

0/0
4.11.2015 17:20

T86o17m25á11š 46N75a22v28r52á45t22i82l 6477429852844

Ve skráceném řízení řidiči napařit pokutu, vyhostit a zákaz vstupu na území ČR. Proč ho zde ještě věznit. Proč platit dalšího b.l.b.a !

+4/0
3.11.2015 10:30

T25o41m66á74š 13K78u40c10h83a97ř 3557631688401

Domnívám se, že takovýto způsob křížení tratě a silnice vylučuje, aby v tom místě jakýkoli vlak jel víc jak 50..60 km/h. Je zřejmé, že pokud např. dojde na kolejích k poruše, tak v okamžiku, kdy se objeví houkající vlak letící rychlostí 140 km/h nemají prakticky pasažéři ani šanci opustit vozidlo.

Z nějakého důvodu se tu klade klade nade vše právo vlaku na rychlou jízdu.

A proč tedy nemohou i spěchající řidiči aut prostřelit křižovatku ve městě rychlostí 140 km/h? No protože by to nebylo bezpečné. I když je to zdržuje, musí se kodrcat padesátkou, nebo dokonce třicítkou. Přitom kinetická energie auta je proti vlaku směšná, brzdná dráha je nesrovnatelně kratší a dokonce auto může měnit směr a vyhýbat se překážce. A pro ty, co píšou, že prostě byla červená a basta. Taky tak jezdíte? Opravdu to ve městě napálíte bezohledně do křižovatky, ať se tam děje cokoli? Asi ne, že. Stále je vaší povinností jet tak, abyste pokud možno odvrátili nehodu i případě chyby jiného účastníka provozu, či jiného problému. 

 

Jistě, není reálné, aby vlak jel tak pomalu, aby dokázal na přejezdu zastavit. Ale musí jet alespoň takovou rychlostí, aby osoby na trati měly šanci zareagovat. Kombinace zabezpečovacího zařízení jak z doby Františka Josefa a rychlovlaku jedoucího 140 km/h rozhodně není dobrým řešením.

+2/−8
3.11.2015 10:01

J34o28s26e47f 52H14á66j88e93k 6638540699642

...pokud dojde k poruše na tomto zařízení, tak se tam žádnej vlak 140 km/hod řítit nebude. Než začnete fabulovat, tak si o tom něco zjistěte. K vašim dalším emotivním blábolům se nebudu ani vyjadřovat...:-P

+2/−1
3.11.2015 10:04

T64o78m47á36š 59K25u23c63h63a73ř 3967661178761

Myslím pochopitelně k poruše auta.

+2/0
3.11.2015 10:06

J25o26s47e29f 58H59á22j20e93k 6658100899802

jakou poruchu auta máte na mysli?

+1/−2
3.11.2015 10:13

M28i36r46o12s29l42a24v 74B31u45d70a 9952472557752

Takovou, kvůli které zůstane stát na přejezdu. Například upadlá kardanka, náhlá ztráta tlaku vzduchu v brzdách, porucha řazení atd.

+2/−1
3.11.2015 10:15

P70e53t29r 80N45o37v50o71t55n43y 1951200521

Na přejezdu se neřadí. A technicky nezpůsobilé vozidlo nemá na silnici co dělat.

+3/−3
3.11.2015 10:20

M53i83r81o36s69l43a94v 37B26u71d76a 9332922117932

No jistě, takže se to nemůže nikdy stát a žádná závada se nemůže projevit později protože vozidlo prošlo TK...;-D Svatá prostoto.

+1/−2
3.11.2015 10:23

P79e76t33r 20N13o45v49o49t45n29y 1541530761

Prosímvás a kolikrát už se to stalo?

+2/−1
3.11.2015 10:26

M63i90r67o33s32l70a31v 46B63u43d36a 9142602487532

Nevím, nevedu si statistiku. Ovšem nebudu hloupě tvrdit, že se to stát nemůže protože se to nesmí...

+1/0
3.11.2015 10:28

J81o51s56e51f 35H56á91j78e20k 6858160179132

...při dodržení všech pravidel je pravděpodobnost, že se to stane naprosto minimální. Ostatně, pokud se zamyslíte, proto vlastně ta pravidla jsou...:-P

+2/−1
3.11.2015 10:40

M43i45r17o25s88l27a72v 35B13u53d11a 9312792567262

Aha, takže nakonec přeci jen uznáváte, že je to možné. Já se mám zamyslet? To vy jste se konečně zamyslel.

0/−2
3.11.2015 10:43

J42o95s15e52f 96H95á67j93e71k 6128280309712

Jde o míru pravděpodobnosti. Víte, že je docela možné, že vás zasáhne padající meteorit? Teď se zase zamyslete pro změnu vy...:-)

+4/−1
3.11.2015 10:45

M22i56r47o25s63l27a12v 27B36u21d24a 9422742287772

Právě, ta míra pravděpodobnosti u meteoritu je rozhodně mnohonásobně nižší než u možnosti, že na dráze nebo u auta něco selže. Tak jak je to s tím myšlením?:-)

0/−1
3.11.2015 10:48

J97o55s29e55f 98H74á45j23e79k 6638200179752

A to jste vykoukal z křišťálové koule, nebo máte nějaké podklady?

+1/0
3.11.2015 10:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.