Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: K opakování tragédie na přejezdu ve Studénce scházely tři sekundy

Policie uvolnila záběry z kamery u železničního přejezdu ve Studénce na Novojičínsku, na který před deseti dny vjel zahraniční kamion, ačkoli již blikala červená výstražná světla. Pak řidič šlápl na plyn a prorazil závory. Za tři sekundy přijel rychle jedoucí vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40í52t51ě23z27s73l76a70v 75K85l45o35z82í22k 3101439584237

Pořád to opakuji, kdyby tam nebylo to břevno pro opuštění přejezdu, tak by prostě odjel a nehrozilo by tohle že tam magor uvázne...prostě jen břevna ve směru jízdy před přejezdem vpravo...tak ať jde v případě uváznutí odjet...

0/−1
5.11.2015 13:45

M13i81r47o49s10l97a54v 77V36i24d93l24i71č26k45a 3424294355353

Nechápu, jak někdo s náklaďákem vjede na blikající přejezd, kde jezdí vlaky 160 km/h. To je něco, jako přebíhat dálnici! Ve Studénce už jeden nadjezd je, tak spíše vyřešit dopravu ve městě.

+1/0
4.11.2015 14:25

J49i51r83k32a 65D61v16o35ř79á17k 4955150273388

Vypadá to, že čeští kamioňáci si na koridorové přejezdy už dávají víc pozor.

0/0
4.11.2015 17:15

R16a34s29t33i40s54l95a45v 90P58a81l56u14š 4687988917624

Vobec nechapem, o com tu vlastne vsetci diskutuju. Na takomto mieste je JEDINE skutocne riesenie mimourovnove krizovanie. A pokial na takuto upravu "nie su peniaze", tak je to najlepsi dokaz toho, ze sa verejne zdroje pouzivaju neefektivne, respektive sa niekde "zahadne" stracaju.

0/−3
3.11.2015 23:25

B85ř73e92t17i38s80l25a85v 43Š73í27m47a 9814301952

Rastislav Paluš

Já zase nechápu vás, kde berete drzost odsuzovat diskuzi a kázat, ze na takovém míste musí být mimoúrovnové krízení!

Písete jen tak vseobecne anebo tam také jezdíte na cervenou?Pokud byste to tam znal, vedel byste, ze neco pres km dál je nadjezd. Nase republika nemá peníze na to, stavet nadjezdy vsude, kde nejaký nezodpovedný lemp není schopen dodrzovat dopravní predpisy.

Jste-li na Slovensku tak bohatí a schopni vyuzívat verejné zdroje efektivne,  stavte si je tam. :-)

+1/0
4.11.2015 11:20

J65a17n 46J95e21m12e74l39k89a 1585910

Tak na Slovensku je staví..

0/0
4.11.2015 15:47

B12ř74e61t91i16s43l27a30v 31Š21í20m10a 9344191432

Na Slovensku staví vysokokorychlostní trat a tam samozrejme musí být nadjezdy. Jen tak nadjezdy na hlavním tahu nestaví, jen úplne stejne jako u nás pri prekládce trati, jako nyní napr. pred Plzní.

0/0
4.11.2015 16:10

J89i65r37k58a 62D69v61o26ř48á66k 4715860883868

8-o8-o8-o A kde na Slovensku staví vysokorychlostní trať? Nespletl jste si to s Rakouskem, Polskem, Tureckem nebo Marokem?

0/0
4.11.2015 17:18

B56ř83e44t25i36s16l63a92v 36Š40í98m26a 9594181852

Pred casem to zde psal slovenský diskutér, zeptal jsem se na to kamarádu ze Slovenska a potvrdili mi, ze u Bratislavy a jde to prý velmi pomalu. Jeste si vzpomínám, ze práve pri té prílezitosti chválili Pendolíno a vadilo jim, ze Jancura mívá velké zpozdení.

+1/0
5.11.2015 8:31

J64a81n 37J62e31m46e47l79k37a 1885390

Jenže z koridoru bude pomalé staveniště. U nadjezdů hrozí opakování Studenky 1. Někde se asi prostorově nevejdou. Podjezd je asi  dražší.

+1/0
4.11.2015 11:22

P84a35v93e29l 28J53a39n73í47k 9769932726

Tento přejezd je zabezpečen dostatečně, to že někdo nedodržuje zákony není chybou přejezdu, ale drzosti lidí. Vyřešení tohoto přejezdu je mnohem jednodušší a levnější a to zakázat tranzit kamiónů přes Studénku. Stejně jako zakázat tranzit kamionu přes veškerá města a vesnice. Máme dostatečně hustou síť rychlostních komunikací, takže průjezd přes vesnice je zbytečný. Minulá tragédie na tomto přejezdu byla způsobena snahou vyhnout se mýtu a v tom je celý problém, ne v tom zda jsou na přejezdu závory nebo mimoúrovňové křížení. :-(

+1/0
5.11.2015 7:33

J28i54ř50í 62K34u37c42h13t60a 6758605659397

Asi jste ten článek nečetl. Oba řidiči totiž ve Studénce nakládali zboží. Takové bohužel na rychlostky nevytlačíte.

0/−1
9.11.2015 14:34

P19a65v52e49l 75J55a54n84í50k 9799682726

Máte pravdu, tento článek jsem nečetl a o první kamion jsem se přestal zajímat, když byly informace, že se vyhýbal mýtnému. Ale ani to, že zde nakládali zboží, jim nedává právo porušovat dopravní předpisy. Výsledkem je, že se chytří této země rozhodli, zrušit tento přejezd. Jsem zvědav kolik dalších přejezdů zruší kvůli pár hlupákům, nedodržující pravidla :-(

0/0
9.11.2015 15:03

A85n68n51a 22T40v90a90r63ů81ž22k67o21v19á 4471346375628

A co společného nakládka zboží s tím, že vjížděli na přejezd přejezd, když svítilo červené světlo?

0/0
10.11.2015 18:54

A34n68n64a 20T62v11a89r96ů90ž32k19o32v48á 4851766545488

Nejlepší řešení jsou vysoké pokuty a odebrání řidičáku minimálně na 10 let.

0/0
10.11.2015 18:50

J67i89ř90í 29Z83a68j12í57č96e96k 6403394383313

Vážení, všichni se tady pohoršujete nad tím jaký je ten řidič dement a máte samozřejmě stoprocentní pravdu. Ale problém vidím trochu jinde. De Billové byli a budou, často i mne život dostane do situace, kdy si jako de Bill připadám. Ale nechápu, a dokonce mě to docela hejbe žlučí, že i několik měsíců po tragédii ve Studénce se na tom přejezdu NIC NEZLEPŠILO! A přitom stačí tak málo:

1. Deset sekund po začátku blikání červených výstražných světel se spustí PRVNÍ závory ve směru jízdy (vjezd na přejezd).

2. Patnáct sekund po spuštění prvních závor se spustí DRUHÉ závory ve směru jízdy (výjezd z přejezdu).

Je to jednoduchá úprava a v dnešní době počítačů trivialita. Kdyby takhle přejezd fungoval, nedošlo by ani k prvnímu neštěstí a nemuselo dojít ani k této kritické situaci. Proto mě přímo děsí, že to snad ještě nikoho z těch dementů, kteří jsou za chod tohoto přejezdu zodpovědni, ještě nenapadlo. Nebo možná napadlo, ale že to ještě nikdo nezrealizoval. Oni jsou asi z obliga, přejezd přece funguje! Jo, ale blbě. To nestačilo těch 8 mrtvých, to se čeká na nějaké další? Já být tím strojvedoucím a zjistit, že dosud nikdo nic neudělal, tak o nějakého toho zodpovědného přelámu protézu.

Tfuj, to jsem se nas..l.

0/−4
3.11.2015 19:01

R27a31d26e20k 14J62a54n84a78t54a 9305186814682

To by nepomohlo. U vašeho návrhu zbývá 15 sekund na provedení "myšky" v protisměru, což by řada řidičů dělala a i tak by se u toho mohli na přejezdu "zaseknout", prostě by ta první závora je ještě pustila a ve druhá na výjezdu už ne.

Ovšem pomohla by nulová tolerance podobných závažných přestupků. Propadnutí věci (tj. kamion včetně nákladu), doživotní zabavení řidičského průkazu a obvinění z obecného ohrožení s příslušnou trestní sazbou.

Pokud letíte letadlem, číhá možnost fatální chyby na každém kroku. Proč je i přesto letecká dorpava bezpečnější než silniční? Protože tam panuje pořádek. Pilot, který by podobným zvláště závažným způsobem porušil nějaký předpis (například úmyslně vjel na dráhu a odstratoval přes zákaz dispečera), prostě přestane být pilotem.

+2/0
3.11.2015 20:56

P25a95t44r22i72k 51Š57e43b17e78s64t66a 4173232646695

přesně ! to co p. Zajíček navrhuje, bylo dříve dlouholeté řešení... právě pro myšky a nehody na železnicích se od tohoto upustilo a blikají světla déle, aby tam nikdo již nevjížděl a závory se stahují současně, aby se zabránilo myšce...

+1/0
4.11.2015 21:32

L59i68b69o14r 86V15e37s80e23l10ý 2639886452692

To není tak jednoduché, jak si myslíte. Musíte uvažovat i případy, že závora před přejezdem současně musí dovolit opustit nebezpečné pásmo přejezdu chodci, který jde opačným směrem. Na přejezdech bývají i celé nedělené závory atd., takže bych mírnil slova. V případě nehody na přejezdu s vaší úpravou byste dal do rukou silnou zbraň uživateli pozemní komunikace.

0/0
4.11.2015 5:49

B20ř12e10t85i60s61l83a67v 87Š79í87m19a 9524611522

Jiří Zajíček

To jste se nastvával, namáhal psaním a sproste urázel naprosto zbytecne!

Takové resení uz zde bylo a neosvedcilo se, protoze nezodpovední ridici objízdeli polovicní závory a klickovali pres prejezd, coz je jeste nebezpecnejsí.

Videl jsem to víckrát, jednou to byl dokonce ridic s cisternou, stáli jsme u závor, videli z dálky prijízdející vlak, kdyz jeste ta cisterna objela polovicní závory, byl to hrozný pohled, nikomu z nás z toho nebylo dobre, uz by nebylo kam utéct.

Máte zajímavý zpusob myslení, sproste nadáváte lidem, které neznáte, kterí stále zkousejí nové zpusoby zabezpecení, nejen u nás, ale v celé Evrope, aby ti skutecní dementi - tj. nezodpovední ridici, neohrozovali ostatní!

Stacilo by vám sledovat zprávy, vedel byste, ze prejezd ve Studénce je zabezpecen na nejvyssí úrovni, lepsí by byl pouze nadjezd, ale to by jiz bylo vyhazování penez, protoze o km a neco dál nadjezd je.

+1/0
4.11.2015 11:37

A96n49n88a 24T28v84a59r14ů94ž62k86o24v31á 4221196625228

Nechtěl byste náhodou, aby před každým přejezdem zastavil každý vlak?  Dát tam kameru a každému, kdo vjede na přejezd, zabavit navždy řidičák a dát mastnou pokutu. Brzy ba se to rozkřiklo a byl by od těch šmejdů pokoj.

Též by se osvědčil ruský vzor. Současně s červeným světlem vyjederampa. Až by si tam pár blbů rozmlátilo auto, naučili by se i ti ostatní, že na červenou se na koleje nevjíždí.

0/0
4.11.2015 14:02

T72o96m76á64š 79T55r60o79j11a71n 9877806935436

štěstí že šlápnul na plyn

0/0
3.11.2015 16:00

J53a83n 83V73a20l48o69u59c19h 6162167468980

Bohužel železniční přejezdy nebudou nikdy "blbuvzdorné". Nicméně je to vděčné mediální téma a drážní problémy daleko závažnější to překrývá - totiž ona srážka vlaků na ústecku 30.10. - na červenou neragující strojvedoucí schopný (po 45 letech praxe zřejmě i v polospánku) mačkat tlačítko bdělosti, následně nefungující generální stop (jímž se mimochodem ohání zastánci laserové ochrany přejezdů) a k tomu i špatné telefonní číslo na strojvedoucího. Tohle několikanásobné selhání systému je průšvih, ne nějaké přejezdy relativně snadno řešitelné tvrdými postihy.

0/0
3.11.2015 14:29

B46ř40e71t58i34s67l25a22v 75Š96í72m51a 9874191232

Jan Valouch

Souhlasím, ze zeleznicní prejezdy nemohou být "blbuvzdorné".

Ale jak víte okolnosti srázky na Ustecku, ze strojvedoucí mackal tlacítko bdelosti a ze dispecer mel na nej spatné telefonní císlo?

Co kdyz to bylo jednodussí. 

1) Strojvedoucího postihla náhlá zdravotní príhoda - mrtvice, infarkt, proto nebral telefon?Pokud vím, tak výsledky soudní pitvy jeste nebyly zverejneny....

2) Z duvodu zdravotního problému strojvedoucího se ukázalo, ze lokomotiva nebyla v porádku, proto nefungovalo tlacítko bdelosti a generální stop?Kontroluje nekdo u soukromého dopravce lokomotivu pred odjezdem na trat, na verejnou trat, kde jezdí i cestující?

+1/0
3.11.2015 14:50

J55i95r78k19a 60D19v12o40ř56á12k 4695910623628

Tlačítko bdělosti vám těžko může nefungovat protože lokomotiva není v pořádku. To pak ta mašina spíš nejede vůbec, než že by mohla jezdit bez omezení, ne?

0/0
4.11.2015 17:23

B89ř69e27t80i18s30l18a51v 46Š30í65m81a 9664561212

Ne, kdyby masima vubec nejela, tak by nenarazila na jiný vlak.

V porádku - musí znamenat, ze funguje vse, co k lokomotive patrí. Za existence CSD se pred vyjetím z depa vzdy na lokomotive kontrolovalo tlacítko bdelosti.

0/0
5.11.2015 8:35

A41n84n11a 34T23v62a40r95ů54ž37k95o15v82á 4681876425158

Taková nehoda se stala jednou za celou dobu. Byl to šlendrián a navíc řetězený. Vjíždění řidičů na koleje na červenou se však stává běžným.

0/0
10.11.2015 19:01

K61a31r16e78l 90N42o66v10á70č19e75k 5221365939616

Na dálnicích se smí nejvíc 130 a nesmí tam být křižovatky. Když je potřeba třeba něco opravit apod., tak je snížená rychlost. I na silnicích 1. třídy jsou snížené rychlosti před křižovatkami a přitom křižovatky silnic jsou obvykle řešeny tak, aby byl dobrý výhled. Za to vlaky jezdí do "křižovatek" 160 km/h a na menších přejezdech je obvykle špatně vidět, jestli vlak jede.

Vidím logické řešení - snížit rychlost vlaků na přejezdech na bezpečnou hranici (když už tam přejezd musí být).

+1/−6
3.11.2015 13:30

J90o97s70e11f 45H78á98j31e92k 6248890849132

ale ta rychlost už snížena je na 160 km/hod:-P

+5/0
3.11.2015 13:48

D47a48v62i14d 25T14o59m60a76n 9295987272107

Vlaky jsou vlaky, tam se žádná změna očekávat nedá. Prostě je to přece fyzika ;-) je zajímavé, že je to podobná fyzika jako u aut, kamionů nebo autobusů ale zkuste někoho přejet...

0/0
4.11.2015 16:02

P63e14t86r 28T69ů60m74a 5145175214675

No slysel sem ze tam se to na "zelenou" projet ani neda, zavory sou furt dole, tak asi by to chtelo podjezd...

0/−2
3.11.2015 13:19

J52i63r15k39a 37D90v87o16ř39á29k 4605170143598

Nesmíte věřit hned všemu co jste "slyšel".

0/0
4.11.2015 17:14

P18e75t42r 84H70o97v52o11r81k73a 5219136337

Jak dementní musí být řidič, aby vjel na přejezd na červenou? Podle mě zcela, a mělo by mu být okamžitě odebráno oprávnění i OP. Zrušit přejezd? To je tedy řešení. Zrušíme dopravu obecně, ať nedochází k nehodám? Zaprvé se dá zapracovat na značení, zadruhé se na to policie může zaměřit a rozdávat nejvyšší možné pokuty a exemplární tresty.

+3/0
3.11.2015 12:25

R63a25d79e94k 35J80a20n50a19t73a 9325696874232

Zvlášť když je tam kamera. Pokud by opravdu každý, kdo podobně závažný přestupek spáchá, byl potrestán více, než směšnou pokutou, tak by to řidiči dělat přestali.

+1/0
3.11.2015 21:06

J69i97r48k55a 10D36v20o92ř28á88k 4435180673668

Vůbec nejsou zapotřebí drakonické nebo exeplární tresty. Bohatě by stačilo aspoň čas od času uplatnit ty tresty, které jsou v zákoně už dnes.

0/0
4.11.2015 17:20

T70o88m93á36š 13N36a72v36r43á92t79i96l 6627509432534

Ve skráceném řízení řidiči napařit pokutu, vyhostit a zákaz vstupu na území ČR. Proč ho zde ještě věznit. Proč platit dalšího b.l.b.a !

+4/0
3.11.2015 10:30

T71o95m57á38š 54K61u35c73h83a91ř 3407441358451

Domnívám se, že takovýto způsob křížení tratě a silnice vylučuje, aby v tom místě jakýkoli vlak jel víc jak 50..60 km/h. Je zřejmé, že pokud např. dojde na kolejích k poruše, tak v okamžiku, kdy se objeví houkající vlak letící rychlostí 140 km/h nemají prakticky pasažéři ani šanci opustit vozidlo.

Z nějakého důvodu se tu klade klade nade vše právo vlaku na rychlou jízdu.

A proč tedy nemohou i spěchající řidiči aut prostřelit křižovatku ve městě rychlostí 140 km/h? No protože by to nebylo bezpečné. I když je to zdržuje, musí se kodrcat padesátkou, nebo dokonce třicítkou. Přitom kinetická energie auta je proti vlaku směšná, brzdná dráha je nesrovnatelně kratší a dokonce auto může měnit směr a vyhýbat se překážce. A pro ty, co píšou, že prostě byla červená a basta. Taky tak jezdíte? Opravdu to ve městě napálíte bezohledně do křižovatky, ať se tam děje cokoli? Asi ne, že. Stále je vaší povinností jet tak, abyste pokud možno odvrátili nehodu i případě chyby jiného účastníka provozu, či jiného problému. 

 

Jistě, není reálné, aby vlak jel tak pomalu, aby dokázal na přejezdu zastavit. Ale musí jet alespoň takovou rychlostí, aby osoby na trati měly šanci zareagovat. Kombinace zabezpečovacího zařízení jak z doby Františka Josefa a rychlovlaku jedoucího 140 km/h rozhodně není dobrým řešením.

+2/−8
3.11.2015 10:01

J85o67s23e48f 61H25á46j28e42k 6258860359142

...pokud dojde k poruše na tomto zařízení, tak se tam žádnej vlak 140 km/hod řítit nebude. Než začnete fabulovat, tak si o tom něco zjistěte. K vašim dalším emotivním blábolům se nebudu ani vyjadřovat...:-P

+2/−1
3.11.2015 10:04

T67o57m46á85š 75K48u56c92h85a79ř 3227141448241

Myslím pochopitelně k poruše auta.

+2/0
3.11.2015 10:06

J19o44s71e91f 47H89á57j35e66k 6588110359962

jakou poruchu auta máte na mysli?

+1/−2
3.11.2015 10:13

M34i38r79o69s13l49a93v 77B37u97d25a 9912872417592

Takovou, kvůli které zůstane stát na přejezdu. Například upadlá kardanka, náhlá ztráta tlaku vzduchu v brzdách, porucha řazení atd.

+2/−1
3.11.2015 10:15

P16e54t18r 13N46o15v12o55t50n77y 1951770781

Na přejezdu se neřadí. A technicky nezpůsobilé vozidlo nemá na silnici co dělat.

+3/−3
3.11.2015 10:20

M11i97r44o60s78l23a27v 22B25u76d72a 9202662867212

No jistě, takže se to nemůže nikdy stát a žádná závada se nemůže projevit později protože vozidlo prošlo TK...;-D Svatá prostoto.

+1/−2
3.11.2015 10:23

P28e79t13r 15N40o50v79o57t55n64y 1291930771

Prosímvás a kolikrát už se to stalo?

+2/−1
3.11.2015 10:26

M87i12r73o34s69l91a79v 92B46u46d77a 9702292437392

Nevím, nevedu si statistiku. Ovšem nebudu hloupě tvrdit, že se to stát nemůže protože se to nesmí...

+1/0
3.11.2015 10:28

J81o97s46e58f 93H83á75j47e72k 6658360989532

...při dodržení všech pravidel je pravděpodobnost, že se to stane naprosto minimální. Ostatně, pokud se zamyslíte, proto vlastně ta pravidla jsou...:-P

+2/−1
3.11.2015 10:40

M52i78r41o83s44l39a20v 51B51u12d28a 9862932737802

Aha, takže nakonec přeci jen uznáváte, že je to možné. Já se mám zamyslet? To vy jste se konečně zamyslel.

0/−2
3.11.2015 10:43

J11o41s84e95f 21H97á59j18e16k 6358200129502

Jde o míru pravděpodobnosti. Víte, že je docela možné, že vás zasáhne padající meteorit? Teď se zase zamyslete pro změnu vy...:-)

+4/−1
3.11.2015 10:45

M39i17r97o70s48l36a24v 15B61u42d41a 9192912867782

Právě, ta míra pravděpodobnosti u meteoritu je rozhodně mnohonásobně nižší než u možnosti, že na dráze nebo u auta něco selže. Tak jak je to s tím myšlením?:-)

0/−1
3.11.2015 10:48

J78o59s64e29f 12H73á15j86e69k 6258110939432

A to jste vykoukal z křišťálové koule, nebo máte nějaké podklady?

+1/0
3.11.2015 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.