Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: K opakování tragédie na přejezdu ve Studénce scházely tři sekundy

Policie uvolnila záběry z kamery u železničního přejezdu ve Studénce na Novojičínsku, na který před deseti dny vjel zahraniční kamion, ačkoli již blikala červená výstražná světla. Pak řidič šlápl na plyn a prorazil závory. Za tři sekundy přijel rychle jedoucí vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V75í36t22ě31z97s67l42a47v 35K58l21o91z58í54k 3791269984347

Pořád to opakuji, kdyby tam nebylo to břevno pro opuštění přejezdu, tak by prostě odjel a nehrozilo by tohle že tam magor uvázne...prostě jen břevna ve směru jízdy před přejezdem vpravo...tak ať jde v případě uváznutí odjet...

0/−1
5.11.2015 13:45

M84i42r44o30s30l78a29v 12V56i90d76l20i50č15k39a 3504694495303

Nechápu, jak někdo s náklaďákem vjede na blikající přejezd, kde jezdí vlaky 160 km/h. To je něco, jako přebíhat dálnici! Ve Studénce už jeden nadjezd je, tak spíše vyřešit dopravu ve městě.

+1/0
4.11.2015 14:25

J61i89r36k60a 42D36v14o23ř19á61k 4125680813228

Vypadá to, že čeští kamioňáci si na koridorové přejezdy už dávají víc pozor.

0/0
4.11.2015 17:15

R86a73s72t44i95s19l22a96v 22P35a97l27u15š 4787918897124

Vobec nechapem, o com tu vlastne vsetci diskutuju. Na takomto mieste je JEDINE skutocne riesenie mimourovnove krizovanie. A pokial na takuto upravu "nie su peniaze", tak je to najlepsi dokaz toho, ze sa verejne zdroje pouzivaju neefektivne, respektive sa niekde "zahadne" stracaju.

0/−3
3.11.2015 23:25

B62ř12e16t58i28s55l90a73v 80Š98í26m39a 9754951582

Rastislav Paluš

Já zase nechápu vás, kde berete drzost odsuzovat diskuzi a kázat, ze na takovém míste musí být mimoúrovnové krízení!

Písete jen tak vseobecne anebo tam také jezdíte na cervenou?Pokud byste to tam znal, vedel byste, ze neco pres km dál je nadjezd. Nase republika nemá peníze na to, stavet nadjezdy vsude, kde nejaký nezodpovedný lemp není schopen dodrzovat dopravní predpisy.

Jste-li na Slovensku tak bohatí a schopni vyuzívat verejné zdroje efektivne,  stavte si je tam. :-)

+1/0
4.11.2015 11:20

J50a16n 36J95e76m48e10l66k17a 1735250

Tak na Slovensku je staví..

0/0
4.11.2015 15:47

B63ř26e46t26i91s26l96a36v 14Š51í76m42a 9944831702

Na Slovensku staví vysokokorychlostní trat a tam samozrejme musí být nadjezdy. Jen tak nadjezdy na hlavním tahu nestaví, jen úplne stejne jako u nás pri prekládce trati, jako nyní napr. pred Plzní.

0/0
4.11.2015 16:10

J80i92r13k62a 77D66v44o33ř46á15k 4625620243158

8-o8-o8-o A kde na Slovensku staví vysokorychlostní trať? Nespletl jste si to s Rakouskem, Polskem, Tureckem nebo Marokem?

0/0
4.11.2015 17:18

B14ř61e98t31i31s77l52a72v 23Š90í52m23a 9214791212

Pred casem to zde psal slovenský diskutér, zeptal jsem se na to kamarádu ze Slovenska a potvrdili mi, ze u Bratislavy a jde to prý velmi pomalu. Jeste si vzpomínám, ze práve pri té prílezitosti chválili Pendolíno a vadilo jim, ze Jancura mívá velké zpozdení.

+1/0
5.11.2015 8:31

J33a23n 20J98e50m43e58l89k74a 1775410

Jenže z koridoru bude pomalé staveniště. U nadjezdů hrozí opakování Studenky 1. Někde se asi prostorově nevejdou. Podjezd je asi  dražší.

+1/0
4.11.2015 11:22

P92a44v52e23l 38J47a39n91í79k 9149702796

Tento přejezd je zabezpečen dostatečně, to že někdo nedodržuje zákony není chybou přejezdu, ale drzosti lidí. Vyřešení tohoto přejezdu je mnohem jednodušší a levnější a to zakázat tranzit kamiónů přes Studénku. Stejně jako zakázat tranzit kamionu přes veškerá města a vesnice. Máme dostatečně hustou síť rychlostních komunikací, takže průjezd přes vesnice je zbytečný. Minulá tragédie na tomto přejezdu byla způsobena snahou vyhnout se mýtu a v tom je celý problém, ne v tom zda jsou na přejezdu závory nebo mimoúrovňové křížení. :-(

+1/0
5.11.2015 7:33

J48i12ř35í 92K37u85c21h32t36a 6188245329267

Asi jste ten článek nečetl. Oba řidiči totiž ve Studénce nakládali zboží. Takové bohužel na rychlostky nevytlačíte.

0/−1
9.11.2015 14:34

P26a34v51e53l 17J37a83n42í42k 9399532616

Máte pravdu, tento článek jsem nečetl a o první kamion jsem se přestal zajímat, když byly informace, že se vyhýbal mýtnému. Ale ani to, že zde nakládali zboží, jim nedává právo porušovat dopravní předpisy. Výsledkem je, že se chytří této země rozhodli, zrušit tento přejezd. Jsem zvědav kolik dalších přejezdů zruší kvůli pár hlupákům, nedodržující pravidla :-(

0/0
9.11.2015 15:03

A68n50n73a 71T63v82a45r84ů32ž20k43o88v11á 4171826825878

A co společného nakládka zboží s tím, že vjížděli na přejezd přejezd, když svítilo červené světlo?

0/0
10.11.2015 18:54

A33n62n54a 95T64v70a75r14ů20ž10k83o45v79á 4451706665518

Nejlepší řešení jsou vysoké pokuty a odebrání řidičáku minimálně na 10 let.

0/0
10.11.2015 18:50

J75i92ř16í 29Z49a94j31í72č38e96k 6203254813703

Vážení, všichni se tady pohoršujete nad tím jaký je ten řidič dement a máte samozřejmě stoprocentní pravdu. Ale problém vidím trochu jinde. De Billové byli a budou, často i mne život dostane do situace, kdy si jako de Bill připadám. Ale nechápu, a dokonce mě to docela hejbe žlučí, že i několik měsíců po tragédii ve Studénce se na tom přejezdu NIC NEZLEPŠILO! A přitom stačí tak málo:

1. Deset sekund po začátku blikání červených výstražných světel se spustí PRVNÍ závory ve směru jízdy (vjezd na přejezd).

2. Patnáct sekund po spuštění prvních závor se spustí DRUHÉ závory ve směru jízdy (výjezd z přejezdu).

Je to jednoduchá úprava a v dnešní době počítačů trivialita. Kdyby takhle přejezd fungoval, nedošlo by ani k prvnímu neštěstí a nemuselo dojít ani k této kritické situaci. Proto mě přímo děsí, že to snad ještě nikoho z těch dementů, kteří jsou za chod tohoto přejezdu zodpovědni, ještě nenapadlo. Nebo možná napadlo, ale že to ještě nikdo nezrealizoval. Oni jsou asi z obliga, přejezd přece funguje! Jo, ale blbě. To nestačilo těch 8 mrtvých, to se čeká na nějaké další? Já být tím strojvedoucím a zjistit, že dosud nikdo nic neudělal, tak o nějakého toho zodpovědného přelámu protézu.

Tfuj, to jsem se nas..l.

0/−4
3.11.2015 19:01

R28a36d20e66k 67J61a95n13a27t98a 9235506734302

To by nepomohlo. U vašeho návrhu zbývá 15 sekund na provedení "myšky" v protisměru, což by řada řidičů dělala a i tak by se u toho mohli na přejezdu "zaseknout", prostě by ta první závora je ještě pustila a ve druhá na výjezdu už ne.

Ovšem pomohla by nulová tolerance podobných závažných přestupků. Propadnutí věci (tj. kamion včetně nákladu), doživotní zabavení řidičského průkazu a obvinění z obecného ohrožení s příslušnou trestní sazbou.

Pokud letíte letadlem, číhá možnost fatální chyby na každém kroku. Proč je i přesto letecká dorpava bezpečnější než silniční? Protože tam panuje pořádek. Pilot, který by podobným zvláště závažným způsobem porušil nějaký předpis (například úmyslně vjel na dráhu a odstratoval přes zákaz dispečera), prostě přestane být pilotem.

+2/0
3.11.2015 20:56

P46a61t69r80i49k 12Š98e93b92e58s93t70a 4813232696255

přesně ! to co p. Zajíček navrhuje, bylo dříve dlouholeté řešení... právě pro myšky a nehody na železnicích se od tohoto upustilo a blikají světla déle, aby tam nikdo již nevjížděl a závory se stahují současně, aby se zabránilo myšce...

+1/0
4.11.2015 21:32

L56i58b11o46r 93V28e87s95e47l80ý 2859576662952

To není tak jednoduché, jak si myslíte. Musíte uvažovat i případy, že závora před přejezdem současně musí dovolit opustit nebezpečné pásmo přejezdu chodci, který jde opačným směrem. Na přejezdech bývají i celé nedělené závory atd., takže bych mírnil slova. V případě nehody na přejezdu s vaší úpravou byste dal do rukou silnou zbraň uživateli pozemní komunikace.

0/0
4.11.2015 5:49

B61ř80e42t35i69s21l97a95v 74Š18í50m80a 9734491842

Jiří Zajíček

To jste se nastvával, namáhal psaním a sproste urázel naprosto zbytecne!

Takové resení uz zde bylo a neosvedcilo se, protoze nezodpovední ridici objízdeli polovicní závory a klickovali pres prejezd, coz je jeste nebezpecnejsí.

Videl jsem to víckrát, jednou to byl dokonce ridic s cisternou, stáli jsme u závor, videli z dálky prijízdející vlak, kdyz jeste ta cisterna objela polovicní závory, byl to hrozný pohled, nikomu z nás z toho nebylo dobre, uz by nebylo kam utéct.

Máte zajímavý zpusob myslení, sproste nadáváte lidem, které neznáte, kterí stále zkousejí nové zpusoby zabezpecení, nejen u nás, ale v celé Evrope, aby ti skutecní dementi - tj. nezodpovední ridici, neohrozovali ostatní!

Stacilo by vám sledovat zprávy, vedel byste, ze prejezd ve Studénce je zabezpecen na nejvyssí úrovni, lepsí by byl pouze nadjezd, ale to by jiz bylo vyhazování penez, protoze o km a neco dál nadjezd je.

+1/0
4.11.2015 11:37

A28n59n96a 18T34v49a29r78ů90ž17k75o46v22á 4311486645158

Nechtěl byste náhodou, aby před každým přejezdem zastavil každý vlak?  Dát tam kameru a každému, kdo vjede na přejezd, zabavit navždy řidičák a dát mastnou pokutu. Brzy ba se to rozkřiklo a byl by od těch šmejdů pokoj.

Též by se osvědčil ruský vzor. Současně s červeným světlem vyjederampa. Až by si tam pár blbů rozmlátilo auto, naučili by se i ti ostatní, že na červenou se na koleje nevjíždí.

0/0
4.11.2015 14:02
Foto

T75o14m62á55š 89T95r64o13j28a93n 9767676205336

štěstí že šlápnul na plyn

0/0
3.11.2015 16:00

J17a89n 98V72a71l45o75u91c55h 6762627828380

Bohužel železniční přejezdy nebudou nikdy "blbuvzdorné". Nicméně je to vděčné mediální téma a drážní problémy daleko závažnější to překrývá - totiž ona srážka vlaků na ústecku 30.10. - na červenou neragující strojvedoucí schopný (po 45 letech praxe zřejmě i v polospánku) mačkat tlačítko bdělosti, následně nefungující generální stop (jímž se mimochodem ohání zastánci laserové ochrany přejezdů) a k tomu i špatné telefonní číslo na strojvedoucího. Tohle několikanásobné selhání systému je průšvih, ne nějaké přejezdy relativně snadno řešitelné tvrdými postihy.

0/0
3.11.2015 14:29

B61ř85e57t76i94s27l43a15v 37Š37í62m79a 9934911412

Jan Valouch

Souhlasím, ze zeleznicní prejezdy nemohou být "blbuvzdorné".

Ale jak víte okolnosti srázky na Ustecku, ze strojvedoucí mackal tlacítko bdelosti a ze dispecer mel na nej spatné telefonní císlo?

Co kdyz to bylo jednodussí. 

1) Strojvedoucího postihla náhlá zdravotní príhoda - mrtvice, infarkt, proto nebral telefon?Pokud vím, tak výsledky soudní pitvy jeste nebyly zverejneny....

2) Z duvodu zdravotního problému strojvedoucího se ukázalo, ze lokomotiva nebyla v porádku, proto nefungovalo tlacítko bdelosti a generální stop?Kontroluje nekdo u soukromého dopravce lokomotivu pred odjezdem na trat, na verejnou trat, kde jezdí i cestující?

+1/0
3.11.2015 14:50

J29i86r72k88a 93D51v72o27ř27á54k 4795540803688

Tlačítko bdělosti vám těžko může nefungovat protože lokomotiva není v pořádku. To pak ta mašina spíš nejede vůbec, než že by mohla jezdit bez omezení, ne?

0/0
4.11.2015 17:23

B24ř62e82t27i60s87l20a72v 27Š24í84m81a 9714301412

Ne, kdyby masima vubec nejela, tak by nenarazila na jiný vlak.

V porádku - musí znamenat, ze funguje vse, co k lokomotive patrí. Za existence CSD se pred vyjetím z depa vzdy na lokomotive kontrolovalo tlacítko bdelosti.

0/0
5.11.2015 8:35

A32n76n54a 11T70v64a28r23ů82ž88k46o29v66á 4701146165328

Taková nehoda se stala jednou za celou dobu. Byl to šlendrián a navíc řetězený. Vjíždění řidičů na koleje na červenou se však stává běžným.

0/0
10.11.2015 19:01

K90a42r20e19l 18N98o49v20á72č15e33k 5881705439636

Na dálnicích se smí nejvíc 130 a nesmí tam být křižovatky. Když je potřeba třeba něco opravit apod., tak je snížená rychlost. I na silnicích 1. třídy jsou snížené rychlosti před křižovatkami a přitom křižovatky silnic jsou obvykle řešeny tak, aby byl dobrý výhled. Za to vlaky jezdí do "křižovatek" 160 km/h a na menších přejezdech je obvykle špatně vidět, jestli vlak jede.

Vidím logické řešení - snížit rychlost vlaků na přejezdech na bezpečnou hranici (když už tam přejezd musí být).

+1/−6
3.11.2015 13:30

J61o54s10e39f 94H71á18j47e82k 6408160729582

ale ta rychlost už snížena je na 160 km/hod:-P

+5/0
3.11.2015 13:48

D26a55v53i14d 40T94o45m52a63n 9705277702317

Vlaky jsou vlaky, tam se žádná změna očekávat nedá. Prostě je to přece fyzika ;-) je zajímavé, že je to podobná fyzika jako u aut, kamionů nebo autobusů ale zkuste někoho přejet...

0/0
4.11.2015 16:02

P20e38t53r 19T14ů83m48a 5355555614465

No slysel sem ze tam se to na "zelenou" projet ani neda, zavory sou furt dole, tak asi by to chtelo podjezd...

0/−2
3.11.2015 13:19

J24i44r88k37a 79D64v19o77ř13á76k 4125340323928

Nesmíte věřit hned všemu co jste "slyšel".

0/0
4.11.2015 17:14
Foto

P82e97t83r 46H15o10v94o98r98k35a 5659836217

Jak dementní musí být řidič, aby vjel na přejezd na červenou? Podle mě zcela, a mělo by mu být okamžitě odebráno oprávnění i OP. Zrušit přejezd? To je tedy řešení. Zrušíme dopravu obecně, ať nedochází k nehodám? Zaprvé se dá zapracovat na značení, zadruhé se na to policie může zaměřit a rozdávat nejvyšší možné pokuty a exemplární tresty.

+3/0
3.11.2015 12:25

R22a44d50e48k 86J12a44n98a56t55a 9205966124342

Zvlášť když je tam kamera. Pokud by opravdu každý, kdo podobně závažný přestupek spáchá, byl potrestán více, než směšnou pokutou, tak by to řidiči dělat přestali.

+1/0
3.11.2015 21:06

J13i35r42k81a 58D87v98o36ř79á71k 4325300383538

Vůbec nejsou zapotřebí drakonické nebo exeplární tresty. Bohatě by stačilo aspoň čas od času uplatnit ty tresty, které jsou v zákoně už dnes.

0/0
4.11.2015 17:20

T40o46m14á90š 74N64a23v78r14á51t46i49l 6207799472564

Ve skráceném řízení řidiči napařit pokutu, vyhostit a zákaz vstupu na území ČR. Proč ho zde ještě věznit. Proč platit dalšího b.l.b.a !

+4/0
3.11.2015 10:30

T45o58m13á65š 95K51u52c24h68a81ř 3867181198181

Domnívám se, že takovýto způsob křížení tratě a silnice vylučuje, aby v tom místě jakýkoli vlak jel víc jak 50..60 km/h. Je zřejmé, že pokud např. dojde na kolejích k poruše, tak v okamžiku, kdy se objeví houkající vlak letící rychlostí 140 km/h nemají prakticky pasažéři ani šanci opustit vozidlo.

Z nějakého důvodu se tu klade klade nade vše právo vlaku na rychlou jízdu.

A proč tedy nemohou i spěchající řidiči aut prostřelit křižovatku ve městě rychlostí 140 km/h? No protože by to nebylo bezpečné. I když je to zdržuje, musí se kodrcat padesátkou, nebo dokonce třicítkou. Přitom kinetická energie auta je proti vlaku směšná, brzdná dráha je nesrovnatelně kratší a dokonce auto může měnit směr a vyhýbat se překážce. A pro ty, co píšou, že prostě byla červená a basta. Taky tak jezdíte? Opravdu to ve městě napálíte bezohledně do křižovatky, ať se tam děje cokoli? Asi ne, že. Stále je vaší povinností jet tak, abyste pokud možno odvrátili nehodu i případě chyby jiného účastníka provozu, či jiného problému. 

 

Jistě, není reálné, aby vlak jel tak pomalu, aby dokázal na přejezdu zastavit. Ale musí jet alespoň takovou rychlostí, aby osoby na trati měly šanci zareagovat. Kombinace zabezpečovacího zařízení jak z doby Františka Josefa a rychlovlaku jedoucího 140 km/h rozhodně není dobrým řešením.

+2/−8
3.11.2015 10:01

J65o38s23e44f 72H76á83j86e75k 6728790729882

...pokud dojde k poruše na tomto zařízení, tak se tam žádnej vlak 140 km/hod řítit nebude. Než začnete fabulovat, tak si o tom něco zjistěte. K vašim dalším emotivním blábolům se nebudu ani vyjadřovat...:-P

+2/−1
3.11.2015 10:04

T37o90m83á33š 85K56u74c29h85a79ř 3287721918891

Myslím pochopitelně k poruše auta.

+2/0
3.11.2015 10:06

J67o41s70e98f 27H37á60j36e77k 6678320709382

jakou poruchu auta máte na mysli?

+1/−2
3.11.2015 10:13

M47i79r29o89s30l32a73v 67B37u91d19a 9162452307802

Takovou, kvůli které zůstane stát na přejezdu. Například upadlá kardanka, náhlá ztráta tlaku vzduchu v brzdách, porucha řazení atd.

+2/−1
3.11.2015 10:15

P73e54t88r 58N25o11v64o11t95n53y 1171800981

Na přejezdu se neřadí. A technicky nezpůsobilé vozidlo nemá na silnici co dělat.

+3/−3
3.11.2015 10:20

M69i59r22o34s67l28a24v 92B18u22d94a 9122622517872

No jistě, takže se to nemůže nikdy stát a žádná závada se nemůže projevit později protože vozidlo prošlo TK...;-D Svatá prostoto.

+1/−2
3.11.2015 10:23

P22e80t77r 93N62o92v98o84t57n26y 1351180661

Prosímvás a kolikrát už se to stalo?

+2/−1
3.11.2015 10:26

M15i73r10o70s16l71a13v 35B95u65d98a 9632312207242

Nevím, nevedu si statistiku. Ovšem nebudu hloupě tvrdit, že se to stát nemůže protože se to nesmí...

+1/0
3.11.2015 10:28

J42o64s89e95f 86H71á91j82e58k 6158270569812

...při dodržení všech pravidel je pravděpodobnost, že se to stane naprosto minimální. Ostatně, pokud se zamyslíte, proto vlastně ta pravidla jsou...:-P

+2/−1
3.11.2015 10:40

M46i41r55o73s65l30a93v 32B64u78d75a 9542842817472

Aha, takže nakonec přeci jen uznáváte, že je to možné. Já se mám zamyslet? To vy jste se konečně zamyslel.

0/−2
3.11.2015 10:43

J79o17s86e90f 88H72á88j91e27k 6708860559902

Jde o míru pravděpodobnosti. Víte, že je docela možné, že vás zasáhne padající meteorit? Teď se zase zamyslete pro změnu vy...:-)

+4/−1
3.11.2015 10:45

M41i44r79o20s84l41a43v 22B17u93d46a 9732382767102

Právě, ta míra pravděpodobnosti u meteoritu je rozhodně mnohonásobně nižší než u možnosti, že na dráze nebo u auta něco selže. Tak jak je to s tím myšlením?:-)

0/−1
3.11.2015 10:48

J19o26s40e65f 77H68á28j78e38k 6728710989982

A to jste vykoukal z křišťálové koule, nebo máte nějaké podklady?

+1/0
3.11.2015 10:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.