Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať do Frýdku dostane další kolej a dočká se i elektrizace

Na 4,6 miliardy korun by mělo vyjít zdvoukolejnění a elektrizace železniční tratě mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem a návazná rekonstrukce trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66o76s43t33i17s47l29a59v 76K26o63l97m81a89č23k56a 5139280472157

Opět klasický problém novinářů iDNESu, neznalých problematiky - nejedná se o elektrifikaci (ty tratě byly elektrifikovány už dávno, alespoň tedy nevím, že by se někde ještě svítilo petrolejkami), ale o ELEKTRIZACI, což rozhodně není jedno a totéž!

Jinak IVO ŽÁČEK předpokládám, že se bude elektrizovat sestavou připravenou už na přechod na střídavou soustavu, protože speciálně na severu Moravy je dost pravděpodobné, že se střídaviny ještě dožijeme...

0/0
8.11.2015 12:46

I62v68o 78Ž57á79č57e39k 9360372709517

Trakční vedení se určitě dá udělat tak, aby vyhovělo oběma soustavám. Horší je to s napaječkami.

+1/0
8.11.2015 13:22

D57a76r81e19k 68Š64t21a64l62m53a50c61h 4121927963231

Děkuji odborníku znalému problematiky za připomínku. Opravil jsem. :o)

+1/0
8.11.2015 13:37

F36i61l86i85p 14S80i71r93o18t96e84k 9922799192571

Ale no tak, pane rádoby odborníku, tak jednoznačné to rozhodně není, aspoň ne tak, abyste mohl někoho urážet.

http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=5875

0/0
8.11.2015 19:44

R17o29s49t80i87s23l34a12v 90K49o74l96m52a59č75k81a 5439530952527

Já nikoho neurážel, jen jsem konstatoval prostý fakt, že "běžní" novináři opravdu používají spíše pojem "elektrizace", který značí obecné zavádění elektřiny tam, kde dosud nebyla.

Odborní novináři (viz např. časopisy DRÁHA, Železniční magazín, Svět železnice, Reportér AŽD, Železničář, Dopravní noviny, ...) by naopak v souvislosti s elektrizací nikdy termín "elektrifikace" nepoužili.

Zrovna tak na projektech k různým rekonstrukcím tratí, v učebnicích a odborných příručkách cca od 60. let dále se hovoří vždy jen o elektrizaci.

Samozřejmě když laika upozorním na tento omyl (a to opět zdůrazňuji, že ne abych ho urážel či se mu nějak vysmíval - taky neznám ani z daleka všechny odborné termíny - ale prostě jen proto, abych ho poučil), obvykle se mi dostane odkaz na Wikipedii, kde je to prostě špatně, anebo na Vámi odkazovaný text, který ale napsané přímo nerozporuje ;-)

0/0
8.11.2015 21:44

M50i33c88h79a62l 67M83a34l74ý 5832114169553

Omyl to je - ovšem jen váš. Významová podobnost obou slov je taková, že jejich záměna v obecném periodiku je určitě možná.

Pokud ovšem hledáte nějakou zásadní kauzu, za kterou chcete bojovat, tak Vám v tom asi nikdo bránit nemůže...

0/0
9.11.2015 15:53

R34o11s79t24i78s71l20a44v 21K22o87l61m31a95č22k74a 5539880502397

Samozřejmě máte pravdu, že v obecném periodiku záměna je možná, ale proč to dělat? Proč užíváním nesprávných termínů dál "balamutit" lidi, že se tomuto dá říkat i takto, když autora nic nestojí použít přímo vyhrazený terminus technikus?

0/0
9.11.2015 20:30

I85v67o 37Ž65á80č96e62k 9470502119847

A jaká tam bude trakce? V té oblasti je stejnosměrná, ale existuje záměr přejít všude na střídavou. Bude se to předělávat jednou nebo dvakrát?

0/0
8.11.2015 12:24

P93e49t95r 71N45a96j19d32e18k 7837396613711

Trať F-M - Český Těšín chtěli před pár lety soudruzi z Prahy rušit a teď ji chtějí elektrifikovat? Směju se.

+1/−1
8.11.2015 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.