Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať do Frýdku dostane další kolej a dočká se i elektrizace

Na 4,6 miliardy korun by mělo vyjít zdvoukolejnění a elektrizace železniční tratě mezi Ostravou-Kunčicemi a Frýdkem-Místkem a návazná rekonstrukce trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R84o33s62t22i50s56l83a59v 93K72o29l34m67a43č72k74a 5139120912747

Opět klasický problém novinářů iDNESu, neznalých problematiky - nejedná se o elektrifikaci (ty tratě byly elektrifikovány už dávno, alespoň tedy nevím, že by se někde ještě svítilo petrolejkami), ale o ELEKTRIZACI, což rozhodně není jedno a totéž!

Jinak IVO ŽÁČEK předpokládám, že se bude elektrizovat sestavou připravenou už na přechod na střídavou soustavu, protože speciálně na severu Moravy je dost pravděpodobné, že se střídaviny ještě dožijeme...

0/0
8.11.2015 12:46

I71v61o 18Ž22á87č95e26k 9190462119687

Trakční vedení se určitě dá udělat tak, aby vyhovělo oběma soustavám. Horší je to s napaječkami.

+1/0
8.11.2015 13:22

D97a67r33e50k 56Š79t77a59l23m92a83c23h 4291187353901

Děkuji odborníku znalému problematiky za připomínku. Opravil jsem. :o)

+1/0
8.11.2015 13:37

F58i66l57i74p 91S81i45r32o33t25e49k 9332549402731

Ale no tak, pane rádoby odborníku, tak jednoznačné to rozhodně není, aspoň ne tak, abyste mohl někoho urážet.

http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=5875

0/0
8.11.2015 19:44

R22o91s14t31i65s43l91a25v 93K34o51l77m81a86č47k87a 5139620142677

Já nikoho neurážel, jen jsem konstatoval prostý fakt, že "běžní" novináři opravdu používají spíše pojem "elektrizace", který značí obecné zavádění elektřiny tam, kde dosud nebyla.

Odborní novináři (viz např. časopisy DRÁHA, Železniční magazín, Svět železnice, Reportér AŽD, Železničář, Dopravní noviny, ...) by naopak v souvislosti s elektrizací nikdy termín "elektrifikace" nepoužili.

Zrovna tak na projektech k různým rekonstrukcím tratí, v učebnicích a odborných příručkách cca od 60. let dále se hovoří vždy jen o elektrizaci.

Samozřejmě když laika upozorním na tento omyl (a to opět zdůrazňuji, že ne abych ho urážel či se mu nějak vysmíval - taky neznám ani z daleka všechny odborné termíny - ale prostě jen proto, abych ho poučil), obvykle se mi dostane odkaz na Wikipedii, kde je to prostě špatně, anebo na Vámi odkazovaný text, který ale napsané přímo nerozporuje ;-)

0/0
8.11.2015 21:44

M52i87c36h75a26l 32M11a27l41ý 5392544159823

Omyl to je - ovšem jen váš. Významová podobnost obou slov je taková, že jejich záměna v obecném periodiku je určitě možná.

Pokud ovšem hledáte nějakou zásadní kauzu, za kterou chcete bojovat, tak Vám v tom asi nikdo bránit nemůže...

0/0
9.11.2015 15:53

R28o70s31t24i86s69l57a65v 50K63o49l50m13a63č44k84a 5369460702507

Samozřejmě máte pravdu, že v obecném periodiku záměna je možná, ale proč to dělat? Proč užíváním nesprávných termínů dál "balamutit" lidi, že se tomuto dá říkat i takto, když autora nic nestojí použít přímo vyhrazený terminus technikus?

0/0
9.11.2015 20:30

I72v31o 33Ž65á37č14e43k 9410742839647

A jaká tam bude trakce? V té oblasti je stejnosměrná, ale existuje záměr přejít všude na střídavou. Bude se to předělávat jednou nebo dvakrát?

0/0
8.11.2015 12:24

P79e45t94r 62N25a26j73d25e91k 7557116113341

Trať F-M - Český Těšín chtěli před pár lety soudruzi z Prahy rušit a teď ji chtějí elektrifikovat? Směju se.

+1/−1
8.11.2015 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.