Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Líčení s Kramným opět odročeno. Soud nechá přezkoumat protichůdné posudky

Až revizní posudek z oboru soudního lékařství by měl vnést jasno do případu Petra Kramného, který čelí obžalobě z dvojnásobné vraždy manželky a dcery na dovolené v Egyptě v červenci 2012. Soudkyně tak chce vyřešit zcela protichůdná stanoviska znalců obžaloby a obhajoby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a15n 58U59l88r19i37c47h 7770533908478

To se dalo čekat. Pročítal jsem celý on-line přepis a bylo tam několik zásadních rozporů, které nebude tak složité posoudit. Duo Matlach a spol., podle mě, nepůsobilo moc věrohodně a bylo několikrát státním zástupce i znalci obžaloby nachytáno na švestkách. Ta verze se opravdu pravděpodobností spíše blíží k tomu rejnokovi, jak zde někdo psal.

+3/−3
6.11.2015 11:51

S22t46a71n30i48s60l12a87v 31H34o16n98ě79k 1818670258784

Spíše to vypadá tak, že jedna strana ignorovala určité skutečnosti a druhá strana jim je velmi rázně připoměla a následně namísto toho aby došli k shodě to za ně bude muset udělat někdo jiný.

A pokud si místo přepisu soudu přečtete znalecké posudky dostanete se do situace kdy to na vás bude určitě působit věrohodně.

0/0
7.11.2015 13:41

D65a71n36i26e31l 22K65r80o29n98e61r 7764304836607

Takze jsou tri moznosti. Bud se znalci obzaloby snazi dostat nevinneho za kazdou cenu bez ohledu na fakta...nebo se znalci obhajoby snazi osvobodit vraha za kazdou cenu bez ohledu na fakta...obe tyto moznosti jsou hnus...anebo je to treti moznost, ze kazdy z nich opravdu uprimne veri sve verzi, coz by bylo z moralniho hlediska fajn, ale zaroven by to znamenalo, ze znalecky posudek nema prilis velkou vahu.

+7/−1
6.11.2015 10:29

T39o92m72á23š 75M29a85t14ě19j 9865288163972

Ne - ten včerejší tomu opravdu věřit nemohl. 

V podstatě se snažil jen napasovat to na existenci extrémně nepravděpodobné verze (a to ještě dost podivně). 

Abych to přirovnal k něčemu lidsky pochopitelnějšímu: 

Je to jako bych měl mrtvolu na ulici s rozbitou hlavou. Jeden znelc by řekl, že ho obžalovaný majznul přes hlavu železnou tyčí (z nějakých známek)... a druhý znalec by tvrdil, že to není jasné, protože to mohl být ledový meteorit, který se v zápětí vypařil.

+8/−2
6.11.2015 10:33

D59a78n16i51e21l 68K22r80o63n31e89r 7344154486297

ja si myslim z mnoha duvodu totez...jen jsem vyjmenoval vsechny moznosti, jak to muze byt

0/0
6.11.2015 10:39

T60o50m21á10š 50M54a69t86ě19j 9535498593782

Ta první pitva a závěry probíhaly ještě v době, kdy byl Kramný v Egyptě a vůbec se nevědělo, jestli se do ČR vrátí... dávno předtím, než bylo moderní Kramnému nefandit. A prováděli to lidé - na soudním lékařství místně příslušném pro Ostravu. Takže ti znalci neměli moc důvodů "blbnout". 

Na druhou stranu ten "druhý" posudek - byl čistě na objednávku obhajoby a proveden lidmi, které si vybrala obhajoba... lidmi z druhého konce ČR... v době extrémního mediálního tlaku... navíc v době, kdy Matlachovi veřejně rozkopali znalecký posudek ve věci "sestry Smrt"... (na kterém obžaloba stála). 

Co z toho plyne ... ?

+8/−1
6.11.2015 10:43

P67e27t38r13a 15M66a31l49a92k19o64v61a 1708790740704

znalec který by řekl, že obžalovaný někoho majznuk tyčí, by druhý den musel přijít o oprávněný vydávat znalecký posudek, k takovým věcem se samozřejmě znalec nemá co vyjadřovat, ten akorát může říci zhruba kdy, z jakého směru, jakou silou a jakým tvarem předmětu šla rána - zda to byla tyč, meteorit nebo cihla a kdo je uvedl do pohybu, jaksi znalec nemůže vědět a ani se k tomu vyjadřovat - abych reagovala na váš zcela špatný příklad...

+4/−2
6.11.2015 11:36

P81e88t69r 79P66o52k68o75r27n65ý 4532885912953

Opravdu jste tak méně důvtipná, že nechápete nadsázku?

+2/−1
6.11.2015 12:10

J96a70n 19U42l23r46i91c86h 7280483268788

To přirovnání je perfektní, pane Matěji.R^

0/0
6.11.2015 11:53

B67ř40e55t48i78s74l93a25v 37Š64í79m78a 9224241572

Znalci obzaloby - tím myslíte, ze napr. patologové pri soudní pitve meli nejaký zájem na tom, aby byl Kramný odsouzen?U nich nejde o nejakou víru nebo nevíru, proste zjistili fakt.

Lékari v Egypte nemeli zádný zájem na tom, dokazovat, ze by Kramnému nebylo tak zle, presto nade vsí pochybnost prokázali, ze úporne nezvracel.

Cestí patologové rovnez zcela jasne zjistili, ze obe mrtvé úporne nezvracely a nemely prujem.

Dále bylo v Egypte zjisteno, ze obe zemrely o nekolik hodin dríve, nez uvádí Kramný. Je jasné, ze se domníval, ze muze ríct cokolIV, protoze netusil nic o posmrtných skvrnách, proto pak zádal kamaráda v Cechách, aby mu o tom neco zjistil. Proc ale lhal?

+1/0
6.11.2015 12:52

S62t84a48n22i42s56l95a22v 92H52o37n65ě38k 1788930698304

Dobrý úsudek s úplně hloupým závěrem.

+1/0
6.11.2015 13:52

M62i86r84o38s29l77a86v78a 94T76h68o42r90i39b29o98v87á 6394115797363

Je už trapné, jak se snaží narvat někam neexistující důkazy, aby jim to dávalo nějaký smysl.Bez pochybností to nikdy nedokáží-měli by ho pustit.

+10/−6
6.11.2015 10:28

J83i31ř71í 28L62i95e50t18a64v45e42c 8943589253359

Taky bych chtěl mít jasno po přečtení novinového článku.

+2/−1
6.11.2015 10:52

P42e17t61r 42K46o79l37o79u12š22e17k 6659498493924

Bez pochyby nelze skoro nikoho odsoudit. 

Teoreticky, když vejdu do místnosti kde je jeden živý člověk, já ho zabiji elektrickým proudem a před místností budete stát vy a dalších 1000 lidí. 

Tak jediným důkazem bude to, že jste mě viděli tam vejít, dokonce i to, že držím nějaký kabel v ruce nemusí znamenat, že jsem ho zabil.

Opravdu si myslíte, že lze takto jednoduše plánovat vraždu? Tedy pohlídat si, abyste přede dveřmi nestále vy a dalších 1000 lidí?

Normální je hledat motiv, příležitost a skládat střípky mozaiky. Není to o tom, hledat jeden důkaz, který mi to vyvrátí či potvrdí.

Měl motiv a příležitost. Chování po tom co zemřeli odpovídá chování někoho kdo se o rodinu minimálně vůbec nezajímá. Zavazadla nechal hotelu, který dle něj způsobil smrt rodiny. Kufry tam nechal po dotazu zdali za ně bude muset platit letecké společnosti. Zachycené telefonické rozhovory taktéž Rozhovory po smrti, taktéž něco znamenají atd.

Skoro jisté je, že nezemřeli jen tak bez cizího zavinění. Dceři trčely ruce nahoru ( dle komentáře paní, co tam přišla jako první ) atd. Ale i tak opět nelze vyvrátit, že umřela jiným způsobem. Ale těch náhod je tam hrozně moc.

Je to na soudu, který má zhodnotit vše, včetně jeho verze, nikoli jeden hlavní důkaz, který nemusí nikdy existovat.

+3/0
6.11.2015 11:26

B93ř77e64t23i20s66l81a45v 69Š39í40m35a 9474411232

Muzete tedy vysvetlit, proc byl odsouzen taxikár z Plzne? To se dokonce odehrálo venku, kde mohlo být plno lidí, presto byl odsouzen na základe neprímých dukazu!

0/0
6.11.2015 13:01

J93i69ř68í 95G93a28l92a47m51b43o48š 8598826423512

Smrt dvou osob skýtá mnoho nejasností, různých  znaleckých posudků, bohužel i úsměvné výpovědi kamarádek typu ...já si myslím...on nebo ona byli... jsem přesvědčena....atd...

Zatím ale nebyl předložen jediný důkaz o vině pana Kramného.

 Zda to udělěl nebo ne....ví jen on sám.

+7/−2
6.11.2015 10:25

T24o95m49á14š 63N46e69b26o19j75s34a 3250712162493

Tak pozor soud muze odsoudit i na zaklade rady neprimych dukazu, otazkou je zda v danem pripade budou dostatecne.

+1/0
6.11.2015 12:31

A11l41i69c97e 23N95o80v53á98k71o11v40á 9230780713166

Je divné, že milující otec a manžel seděl 10 hodin s mrtvými nejbližšími na pokoji a nezavolal pomoc......uklízel důkazy?

+4/−9
6.11.2015 10:17

K97a13t28e24ř44i85n42a 76V76ý33b53o59r29n68á 6120309409

A kam je uklízel? Do koše nebo splachoval vražednou prodlužovačku do záchodu?

+6/−4
6.11.2015 10:21

G12a41b16r89i84e29l 55H43o52r50t42e62n 9161569463464

Důkazy lze uklízet i jejich pozměňováním, například změnou poloh obětí.

+8/−1
6.11.2015 10:25

K68a36t22e53ř91i15n25a 98V91ý31b88o52r31n33á 6390689799

10 hodin měnil polohu obětí? Nejsem patolog, ale rigor mortis a livor mortis se začínají projevovat poměrně záhy a každá manipulace s mrtvým tělem se pozná.

+4/−3
6.11.2015 10:30

G98a21b46r65i26e23l 82H72o80r90t45e10n 9241699763164

Pozná a o zdokumentovaných polohách těl jsou právě proto pochybnosti. Jinak jsem uvedl příklad - najděte si když tak ve výkladovém slovníku, co to slovo znamená.

+5/−1
6.11.2015 10:41

K22a60t41e89ř75i48n96a 26V16ý96b62o39r12n21á 6290209729

My se ale bavíme o zcela konkrétním příkladu. Najděte si význam slova konkrétní a můžeme pokračovat.

+1/−3
6.11.2015 11:05

G81a16b44r10i80e51l 23H38o80r20t23e79n 9981779603224

O tom se bavíte vy, protože jste nepochopila, že slovem "příklad" v mém prvním příspěvku míním jednu možnou činnost z vícero možných.:-)

+5/−1
6.11.2015 11:31

P46e19t71r96a 78M14a60l24a30k58o29v59a 1538690680714

kateřina má pravdu; uvedl jste příklad zjevně nesprávný a jiný jste nepředložil. když tvrdíte že uklízel důkazy, tak jaké (pokud je pravda co tvrdí obžaloba) přicházejí do úvahy? aby na to potřeboval tolik času?

+2/−4
6.11.2015 11:39

P34e36t41r 62P42o16k40o18r28n61ý 4942375822463

Paní Malaková, nezlobte se, ale lžete. Najděte, kde pan Horten tvrdí, že Kramný uklízel důkazy. :-/

+2/−1
6.11.2015 12:00

B17ř28e11t26i65s12l56a22v 93Š77í55m29a 9794321322

Kateřina Výborná

A práve podle posmrtných skvrn poznali i v Egypte, ze Kramný nemá pravdu o dobe smrti.

Máte vysvetlení, proc nezavolal ihned doktora?

+3/−1
6.11.2015 12:21

P62e83t20r 51P50o54k71o46r96n79ý 4402775622783

Na případný úklid prodlužovačky měl spoustu času i potom. :-/

0/0
6.11.2015 12:03

B26ř18e32t40i83s50l11a57v 36Š14í65m24a 9214421622

Tezko ríct, proc.

Mozná potreboval neco vyhodit ... a také cekal, az se vrátí paní ze sousedního pokoje, aby mohl zacít volat o pomoc, to udelal za okamzik po jejím príchodu.

+1/0
6.11.2015 12:27

P17e22t36r 18J85a64r76o83š 2854421905457

znalecke posudky znaleckych posudku ;-D welcome to the jungle

+2/−1
6.11.2015 10:13

P80e13t46r 34J34a92r43o76š 2694321885947

Nevim za co minus. Faktem je, ze kolik je na zemi otvoru do riti, tolik je nazoru.

A cim vic se dokazi odborne posudky lisit, tim vice to poukazuje na nejednoznacnost posudku. Coz je z hlediska spravedlive procesu pomerne zasadni.

Me spise zarazi, ze v pripade pochybnosti neni automaticky vyzadovano posudku vice. Usetrilo by to cas a v konecnem dusledku i penize. Sice zaplatite vice posudku, ale case advokatu je imho mnohem drazsi. Ale ono jim to mozna takhle vic vyhovuje.

0/0
6.11.2015 10:25

T80o30m15á56š 16M84a35t42ě39j 9835898663142

V případě pochybností o znaleckém posudku se udělá revizní znalecký posudek (který je trochu složitější než ten běžný - protože se v něm musí vypořádat nejen se samotnou věcí, ale i s revidovaným posudkem).

0/0
6.11.2015 10:30

P69e76t24r 49J34a46r97o91š 2154291535887

a kdyz jsou pochybnosti o tom reviznim?

0/0
6.11.2015 10:34

T78o41m31á77š 64M92a84t33ě40j 9365648583292

Už sem zažil i revizní posudek revizního posudku... ale to spíše v méně exaktních oborech - obvykle ekonomie (odhady - ocenění). 

Nicméně v exaktních vědách to nebývá moc časté - a je to spíše z důvodu selhání znalce (a tomu se předchází tím, že se pověřují celé ústavy).

0/0
6.11.2015 10:38

P77e10t16r 57J15a96r23o78š 2304631265287

Dekuji za vysvetleni.

0/0
6.11.2015 10:40

F37r45a85n89t13i74š11e60k 66E36l53i14á63š 6737893145436

Je to výborný džob a relativně bezpečný, být znalcem s kulatým razítkem. Být soudcem, který mu dává práci, je ovšem lepší.

0/0
6.11.2015 10:06

T73o43m21á64š 29M55a45t91ě44j 9105318393192

Evidentně neznáš princip odměňování znalce. 

Dostane cca 350Kč za hodinu (+DPH atd.)... na tomto vyúčtuje tak maximálně 100 hodin - 35 000 Kč (a bohužel na rozdíl od jiných - reálně těch cca 70 hodin hodin do toho bude muset skutečně narvat - studium spisu, předchozích posudků, vlastní výzkum, sepsání...). 

Výnorný job si představuju jinak.

+9/0
6.11.2015 10:10

P58a76v14e59l 37P57r98a42š37e60k 5634971626

Tak mít za měsíc 70000 tisíc je málo? V podstatě v pohodlí, bez stresu a fyzické námahy, tak to bych bral. Asi žiješ v jiném světě, kde nic neděláš a máš.:-/

0/−1
6.11.2015 10:46

T51o56m11á92š 40M16a19t45ě56j 9305158633182

Ne ... jen ty žiješ ve světě nereálných představ. 

1) Lékaři mají kolem 60k měsíčně, tak jako tak... 

2) 70 000 Kč - to je 200 hodin (tj. celý pracovní měsíc s přesčasy, tam odkud já pocházím). 

3) Zapomínáš na to, že to je holá cena, před vynaložením nákladů (režie) a před odečtením daní a socka/zdravka. 

Takže v reálu pokud mu za ten měsíc práce - spadne z těch 200 vyúčtovaných hodin v čistém do kapsy 30 000 Kč - tak může být rád.

+2/0
6.11.2015 10:55

P88a49v96e68l 74P78r31a56š76e76k 5104141466

Po odečtení všech dávek státu mu pořád zůstane kolem 44.000 čistého. Režie je minimální, protože náklady na odbornou literaturu, tiskárny, počítače jsou jednorázové a náklady na cestovné minimální, běžně je cestování v místě a na krátké vzdálenosti. Takže i když mu podle tebe zůstane 30 táců čistého, to jak je málo???? 8-o

0/−1
6.11.2015 11:57

T42o15m11á46š 81M56a66t66ě14j 9885898503682

Achjo... Pokud něčemu věnuji v daném měsíci 200 hodin - pak to znamená, že za ten měsíc zřejmě již nic dalšího neudělám. Takže těch 70 000 musí pokrýt vše za ten daný měsíc: 

1) Kancelář  (10k?)

2) Sekretářka? (18k)

3) tiskárna má nějaké náklady na provoz (toner, papír)

4) náklady na odbornou literaturu, tiskárny a počítače - mají určitou životnost. Třeba tiskárnu musíš počítat tak, že náklady "spotřebáku" jsou kolem koruny na stranu při rozpočtení na toner a papír... ale do toho musíš rozpočítat i tu holou tiskárnu, která prostě zvládne podle ceny třeba 2-3 roky (máloco ustojí 200 000 stran), ale pak padne... 

4) Auto ... (to ale na okraj - protože u cestovného se nahrazuje jak palivo tak amortizace - což ale nemusí pokrýt skutečnou cenu auta). 

(A mimochodem máš ve svém výpočtu chybu - protože si zapomněl, že by v takovém případě uplatňoval náklady 40% paušálem ... )

+1/0
6.11.2015 12:40

P24a30v73e11l 55P97r94a28š67e58k 5444671856

A proč by účtoval paušál, a proč by platil sekretářku? Já co znám soudní znalce, tak obyčejně nemají kancelář a nemají sekretářku. To je tam u vás někde povinnost?;-D Jste hodně rozežraní. A pokud už mají tu sekretářku a kancelář, tak vždy je na to několik a dělí si náklady.

0/0
6.11.2015 17:05

T83o75m15á73š 78M11a88t92ě72j 9135448203482

Pokud nechápeš, proč by účtoval paušál... tak tahle debata postrádá smysl, protože prostě nevíš, jak to funguje. 

1) K tomu paušálu: buď by měl skutečné náklady vyšší náklady než 40%... a v tom případě by je uplatnil, nebo by měl nižší skutečné náklady než těch 40% - a v tom případě by použil "paušál" - umožňuje prostě, abys těch 40% považoval za náklady a těch 40% nedanil (ani nezapočítával do základu pro soucko a zdravko). Ve výsledku - pokud by neměl žádné skutečné náklady - by mu zůstalo více než si psal výše. Ale to bylo jen na okraj. 

2) Nevím jak "tam u vás" - bo nevim kaj to je... ale tu u nás - obvykle laboratorní vybavení jako jsou třeba mikroskopy, srovnávací mikroskopy, lednice pro biologický materiál, doma nemíváme... nehledě, že pro klid na práci je nějaké to zvláštní místo potřeba. Sekretářka byla jen příklad - a nemusíš ji platit celou - mě stačí i jen podíl na sekretářce ... aby to podpořilo moji pointu.

0/0
6.11.2015 19:42

P58e96t50r83a 60M17a28l16a63k10o82v74a 1308110190274

tyhle dělnické představy, že příjem rovná se zisk... ach jo.... pokud mu soud přizná 70 tis., tak po úhradě nákladů (včetně kanceláře, telefonu, cestovného, odborné literatury, tiskárny, toneru...) mu zbude tak 5 a z nich odvede daň...

+2/−1
6.11.2015 11:42

P74e56t65r 77P95o71k89o61r40n19ý 4882605742513

Tak to jste dost ujela nebo by se na vás měl podívat finančák. Běžně je u takových činností paušál 60% a ten je velmi slušný. :-/

0/0
6.11.2015 12:08

P27e39t90r 17S49o96u77č82e96k 7372496786291

Ke sporům dochází i při vyúčtování odměn za posudky. Matlach tvrdí, že se na obhajobu posudku připravoval pět hodin. "To je dost hodně," reaguje soudkyně. Fargaš naproti tomu uvádí dvě hodiny. Oba si účtují 350 korun za hodinu. Celkem za posudek, přípravu a cestu pak soudkyně Matlachovi přiznává 4900,-.

(z online Blesku)

+1/0
6.11.2015 10:16

M75a31r97t57i10n 78F74i97l56i77p42c52z85y17k 3881531515283

Člověře, znalec Matloch dostal za přípravu, cestu a vypracování posudku 4 900 Kč. To je docela směšná částka vzhledem k tomu, kolik času musel přípravě posudku věnovat a celý den zabitý soudem a cestováním do Ostravy.

+3/0
6.11.2015 10:17

T66o40m22á82š 52M83a23t60ě21j 9495908593372

Ne. 

Vypracování posudku - se účtovalo zvlášť - protože tohle byl posudek na objednávku obhajoby. Tzn. platila si ho obhajoba sama. 

Znalci se nahrazovaly pouze náklady za jeho účast u soudu - a přípravu na to soudní jednání (+cestovné a ztráta času). 

Proto se soudkyně pozastavovala nad tou 5 hod přípravou - připravuje se na obhajobu něčeho co sám předtím vyrpacoval a napsal... (navíc velmi nedávno).

+1/0
6.11.2015 10:27

M37a26r51t23i39n 42F60i87l81i98p52c69z61y58k 3631631895873

Oukej, vycházel jsem z výše uvedené věty: "Celkem za posudek, přípravu a cestu pak soudkyně přiznává 4 900Kč"

0/0
6.11.2015 10:34

T39o54m19á82š 47M17a92t78ě23j 9435498673352

Ono to tam tak mohlo zaznít - s tím, že ten "posudek" bylo to co předváděl u toho soudu. Ne to vypracování papíru.

0/0
6.11.2015 10:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.