Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mohla tam být nižší rychlost, ale nikdo ji nežádal. Soud uzavírá Studénku

Okresní soud v Novém Jičíně po devítiměsíční přestávce pokračoval výslechem znalce a dvou svědků v projednávání případu havárie vlaku, který ve Studénce v roce 2008 narazil do zříceného mostu. Hlavní líčení se tak pomalu blíží ke konci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a25n 42J14e76m94e77l50k89a 1715550

Nejde o hon na čarodějnice, ale 160 nad stavbou, kde kdejakému  .. může upadnout něco do kolejiště.. A smlouva tomu rozhodně nezabrání. Normálně, když je jiné staveniště, tak se táhne vlak tak 50.

+1/0
20.11.2015 7:48
Foto

I67m55r90i50c43h 29S49u22c19h14a93r50s62k86ý 8236273875861

Od té doby jisté firmě spadli další dva mosty :-/ ale jak je u nás zvykem dál podniká a dokonce dostává státní zakázky. :-P Vítejte v čechystánu [>-]Rv

+3/0
17.11.2015 9:22
Foto

P25a87v34e53l 70P54o36k23o38r80n30ý 2816604940462

To je ale dáno zákony vámi zvolených poslanců, je výběrové řízení a tam rozhoduje ze zákona cena, nikoliv počet spadlých mostů.

0/0
23.11.2015 11:26

M38a88r74e26k 24H41r22u76b20y 6277222741798

Tak teď už je všechno jasné - že padají mosty je normální, zato není normalni, že vlaky jezdí rychle

Vítejte do světa české justice:-/8-o

+13/−1
16.11.2015 17:59

M62i77r89o63s59l56a66v 43Z11i29k95m16u15n21d 6408882327428

"Pomalé jízdy" se domáhá advokát Ondruš .... soudu ani žalobci traťová rychlost nevadí ... zákon ji nevyžadoval ...

+3/0
16.11.2015 18:17

M54a26r57e34k 52H70r71u97b12y 6217232351588

Jde o akceptovatelnost tohoto argumentu - soud se jim zcela vazne zabyva, prestoze z pohledu zdraveho rozumu jde o naprostou zhovadilost.

+1/0
16.11.2015 18:40

J78i56ř94í 74K13u39č28e11r48a 9785931868

Tím pádem nejspíše nebude argument obhajoby uznán, z hlediska selského rozumu by ale bylo dobré poupravit legislativu tak aby toto zákon vyžadoval. Přece jen aby projížděl vlak 160km/hod kolem dělníků na stavbě je poněkud ... hodně

+1/0
16.11.2015 18:49

F54r29a18n35t10i45š30e94k 78N29o63v68á38k 6341285906601

Jenže to by byl argument v případě, že by vlak rozcupoval dělníka. Což se nestalo, spadl most.

+2/−1
16.11.2015 20:18

J53a55n 29F75r70o27l59í19k 6466370595144

Laik by si myslel, že hlavním důvodem byl pád mostu na vlak a ne rychlost vlaku. To jako kdyby jel krokem a ten most na něj spadl tak by to všichni ve zdraví přežili?

0/0
17.11.2015 23:27

G41a16b46r62i46e96l 51H63o72r11t75e91n 9401789593924

Ten argument je naprosto v pořádku, protože vysouvání mostové konstrukce je riskantní vždy, tudíž mělo dojít k omezení provozu nebo alespoň rychlosti na trati.

+1/0
16.11.2015 20:45

J36i45ř77í 20K36o49c93u33r73e21k 6835124575258

Ano, ale tu "pomalou" měl vyžadovat:

a) drážní úřad, jakožto účastník stavebního řízení

b) stavitel a to v době, kdy bude s mostem hýbat.

+2/0
16.11.2015 23:03

J63a18n 70F90r46o22l26í15k 6906370765374

Výluku nebo menší rychlost měl vyžadovat jen a pouze zhotovitel. Drážní úřad do toho nemotejte. Odpovědný za stavbu je pouze zhotovitel.

0/0
17.11.2015 23:30

M86i52r78o36s45l90a66v 65Z82i10k58m48u76n90d 6228232887358

Na "hýbání s mostem" byla naplánována výluka ...

+1/0
18.11.2015 10:52

J23á48n 15K56o47t66ú31č 2496424468766

Nie Drážní úřad, ale SŽDC je účastníkom stavebného konania, ak sa nemýlim.

0/0
23.11.2015 14:48

P30e54t50r 43F97r61a50n53c 9467741928448

Ten argument neni v poradku. Ten den nebylo zadne vysouvani mostni konstrukce planovane. O snizeni rychlosti meli predvsim zadat stavbari, ale on by to musel predevsim nekdo zaplatit. A to uz se jim nechtelo. Kdyby ten most spadl primo na pomalu jedouci vlak, bylo by to v poradku?

+2/0
17.11.2015 11:58

M90i42r63o59s31l23a54v 98Z12i26k64m23u37n32d 6408152227158

Předně MOST SE NEVYSOUVAL .... na vysouvání most byla objednána a zajištěna VÝLUKA = nulový provoz, ale most spadl několik hodin před tou výlukou ...

Ale  podívejme se na to jinak, zda neměli by být stíháni ti, co zavinili zpoždění vlaku ... kdyby ten vlak jel včas, tak by most spadl za nějakých 8 minut po jeho průjezdu a byli by tam jen 2 zranění ... HLOUPOST, že ....

0/0
18.11.2015 10:51

A94n58n29a 88T61v55a17r15ů78ž38k70o69v51á 4591296135238

Nechápu jedno. Proč není odsouzen ten, kdo měl o snížení rychlosti požádat. Tam by to navíc nebylo ani tak složité. Ten most je kousek za zastávkou a téměř všechny rychlíky ve Studénce zastavují.

0/0
28.11.2015 13:30

J24i82ř17í 98K35u86č46e73r13a 9885361158

no, samozřejmě že není normální že padá most, to ani omylem. Ale narovinu už kvůli bezpečnosti dělníků kdybych toto měl nastarosti, tak o snížení rychlosti vlaku teda žádám. A bez ohledu na to co si o tom myslíte je pravda, že kdyby tam ten vlak jel 50km/hod, tak je obrovskej průser že spadl most a viníky bych určitě hnal ke zodpovědnosti, ale vlak by do něj nejspíše nenaboural a kdyby ten most padal blíže před vlakem, tak by do něj alespoň nenaboural v takové rychlosti. To je prostý fakt. I viník takovéto tragédie má právo na obhajobu a může poukazovat na to že není jediným viníkem toho že na místě umírali lidé. Může poukazovat na polehčující okolnosti. Pokud nelže, beru to jako férovou a spravedlivou obhajobu.

+1/0
16.11.2015 18:47

M75a31r45i40e 41M79a44l24u12š79k17o51v26á 2449268383

A co kdyby nastala situace, že by most spadl na předposlední vagón a obhajoba pak tvrdila, že kdyby tam pomalá jízda nebyla, vlak by byl už dávno pryč a nic by se nestalo?

+3/−1
17.11.2015 9:31
Foto

S42t74á14ň93a 34K19o26m31o14r15o69u71s82o25v58á 3655803107129

K čemu tedy je všechno to povolování a razítka? Soukromník bez razítka na svém domě nemůže ani udělat rekonstrukci, porazit strom - a tady dají štempl a nikdo se nezabývá tím, co by se mohlo stát.

+5/0
16.11.2015 17:34

J17a34n 38F19r79o84l87í21k 6436740655824

Je to věc zhotovitele. Žádný úřad nezkoumá jestli by Vám nemohla kadeřnice nůžkami vypíchnout oko a jestli nemáte mít při trvalé ochrannou a ne sušící přílbu a štít. Prostě každý řemeslník i firma odpovídá za svoji práci a nikdo ho nemá za povinost vést za ručičku.

0/0
17.11.2015 23:34

G90a70b18r41i38e83l 42H80o66r15t24e35n 9361199713414

A soudu trvalo 7 let, než zjistil, že příčinná souvislost mezi neštěstím a pochybeními na stavbě v podstatě neexistuje, protože nebýt zásadního selhání člověka, který neomezil provoz na trati během vysouvání mostové konstrukce, k neštěstí by patrně vůbec nedošlo.

+4/0
16.11.2015 17:21

M86i31r51o69s25l41a18v 13Z13i65k34m18u45n96d 6818552487318

Jak jste přišel na to, že se mostní konstrukce vysouvala ? Na to mostě se akorát zametalo, čili odstraňoval se tam stavební nepořádek, aby se mohl most vysouvat ...

0/0
16.11.2015 18:16

Z77d11e73n82ě30k 81S47t29r45n12a20d 1125820696229

Co to je za drzouny? Všichni by měli dostat flastr za pohrdání soudem i veřejností.

1) I když někdo staví u silnice psí boudu, tak tam okamžitě dají třicítku, a tady nikoho ani nenapadlo snížit rychlost na kolejích, nad nimiž se staví most?

2) Tvrdit, že spadlý most za nic nemůže a vše je vina vysoké rychlosti vlaku je vrchol cynismu.

3) Za každou stavbu je někdo zodpovědný. Jestliže dopustil, že na stavbě panoval takový chaos, tak měl už dávno bručet za obecné ohrožení, i kdyby žádný most nespadl a žádný vlak do něj nenarazil.

+10/0
16.11.2015 16:34

J56i34n22d33ř94i66c59h 61Š15k38o72p59e34k 4445681320685

hlavně ten kdo dokázal na použité technologie nasouvání mostu takhle zaimprovizovat až spadl, by měl doživotně přijít o možnost se k nějaké stavbě přiblížit

+2/0
16.11.2015 16:42

M86i14r41o70s67l13a11v 68Z32i95k94m16u91n11d 6818632947888

S mostem se nehýbalo ...

0/0
16.11.2015 18:19

F72r69a31n53t64i27š48e68k 54N57o31v23á83k 6761795516251

A nebyl upevněn víc šlendriánovitě, než je běžné. Ale odpovědná osoba by měla hačat.

+1/0
16.11.2015 18:29

J78i38n51d87ř30i21c64h 72Š70k64o55p22e37k 4895951380555

tak samozřejmě hýbalo, když byla amatérsky podložen kombinací dřeva a pojízdných vozíků v různém stupni rozpadu

+1/0
16.11.2015 21:23

M94i61r46o42s49l23a32v 98Z58i52k47m18u21n27d 6358502847138

Dřevo se používá jako vložka mezi kovové třecí plochy za účelem zvýšení adheze mezi plochami ... tohle se učí ve fyzice na základní škole ... na tloušťce toho dřeva ani druhu nezáleží ...

0/0
18.11.2015 10:56

J34i53ř10í 52K58o66c80u92r62e92k 6555274665358

To je záležitost ČKAIT, odebrat nebo neodebrat autorizační razítka. Ikdyž oni radši budou vybírat úplat, pardon, poplatky za členství i od Pata a Mata.

0/0
16.11.2015 23:06

J83i37n80d27ř14i81c39h 25Š29k88o71p67e26k 4635581460295

8-o8-oNa lavici obžalovaných by proto měli podle nich sedět úředníci, kteří měli tuto věc na starost. „Následek samotného pádu mostu jsou dva zranění. Vlak by zastavil před troskami, pokud by jel rychlostí do 103 kilometrů v hodině,“ řekl právník společnosti Bögl & Krýsl Radek Ondruš.

Tím vlastně řekl, že stavbyvedoucí a vlastně celé firmy jsou jen banda laických amatérů. Protože pokud by investor udělal chybu, tak jí firma bez řečí provede ?? Neupozorní ?

Zajímavé. Ale nepřekvapující. Vlastně to vysvětluje, proč jsou stavby tak nekvalitní.

+6/0
16.11.2015 16:23

J70a51n 86F70r84o55l52í13k 6796610555594

Bögl & Krýsl vesele dál shazují mosty (Slovensko a Vilémov), soud trvá pouhých 7 let (Klaus měl opět pravdu) a dementní právník argumentuje rychlostí vlaku. Jak by asi dopadli cestující kdyby ten most spadl na vlak jedoucí třicítkou?

+2/0
16.11.2015 16:36

P38e52t40r 85F21r34a83n46c 9187451138738

Dalsi pruser meli v zahranici.

0/0
17.11.2015 11:59

M19i34r20o79s89l49a26v 44Z26i72k84m75u79n64d 6988812377248

Stavbyvedoucí nemůže žádat o pomalou jízdu.

Zákon pomalou jízdu nevyžadoval ... za zavedení pomalé jízdy se platí, zhotovitel potřeboval ušetřit provozní náklady, aby měl větší zisk ...  investor je ten, kdo si objedná a platí za zhotovení díla ...

Je snad každý vlastník rodinného domku, který si nechal postavit firmou "odpovědným investorem". Není, za odbornost prováděných prací platí. Je snad "radnice" investující do postavení vodovodu nebo kanalizace zákonů znalý investor ...

+1/0
16.11.2015 18:23

J34i30n82d64ř89i45c40h 80Š15k39o74p10e21k 4345481230605

stavbyvedoucí (= člověk od zhotovitele) samozřejmě mohl stavbu přerušit nebo riziko pro dopravu minimálně oznámit investorovi či jeho zástupci.

0/0
16.11.2015 21:22

J60a44r72o22s39l44a21v 43H64a67n64z16l56í34k 2119185923218

"Hlavní líčení se tak pomalu blíží ke konci." Wow, už po sedmi letech.

+2/0
16.11.2015 16:12

P81a89v54e43l 73K49h18a44i86l 2688269612598

Ano, já ji nežádal, nemám to v popisu práce. Někdo ale za to zodpovídá třeba proto, že je za to placen. Rv

0/0
16.11.2015 16:09

F36r65a13n47t46i64š12e93k 84V71a31n34ě77k 1757744577147

Jak nepožadoval? To je snad logické, když se nad se koná nějaká stavba, která ohrožuje provoz, tak se má rychlost snížit. Na co tam ty pánové seděli?

+5/−1
16.11.2015 15:44

J72a90n 27F23r65o32l16í26k 6696320135944

SŽDC má křišťálovou kouli a v ní jasně vidí termín, kdy se Bögl & Krýsl připravuje shodit most na trať. Nebo snad mají jezdit vlaky krokem po celou dobu prací třeba dva roky?

+4/0
16.11.2015 16:38

F56r51a26n13t18i37š49e53k 86V64a52n90ě26k 1957284327197

30 km/h. Není jízda krokem.

0/0
16.11.2015 16:46

L95u73b43o85m82í95r 34H43r45a70c42h95o30v75i41n98a 6988382296140

No asi jak kde.

0/0
16.11.2015 17:39

J31i69ř47í 35K14o26c18u48r36e95k 6685144825178

A jen na trakční energii se propálí odhadem 10-15 miliónů ročně.

Měli si to podložit pořádně. Desítky jiných mostů v (re)konstrukci nespadly.

+1/0
16.11.2015 23:09

P73e58t68r 19F73r55a90n68c 9717661168568

A kdyby tam bylo 40 km/hod a most spadl, mohl by za to kdo?

+1/0
17.11.2015 12:06

P65e87t20r 91F27r67a97n28c 9867361358188

To je prave ten problem. Ze 150 km/hod na 30 km/hod a znovu na 150 km/hod (u Ex, naklady tam bezne jezdi rychlosti 90 a 100 km/hod) po dobu jednoho roku. A zaplati to kdo? Ten kdo stavel to evidentne platit nechtel a proto o zadnou pomalou jizdu nezadal.

0/0
17.11.2015 12:09

J81á65n 87K85o17t49ú11č 2376234238126

Keď sa opravoval (t.j. zhodil a postavil nový) most ponad trať v Modřicích (u Brna), tak tam bola dlho pomalá jazda. Po celú dobu prác. Je to snáď problém? V ČR je štandardom, že pri prejazde stavbou sa spomaľuje. Nechápem, prečo to zrovna tu nebolo dodržané.

0/0
23.11.2015 14:57

O82l39d89ř63i73c22h 62S96v79ě28t56l60í29k 6376449782103

Nikdo nebude potrestán, tiše to vyšumí a bude klid.

+1/0
16.11.2015 15:42

M16i64r29o46s33l60a36v 18Z66i15k61m32u65n77d 6438522847378

Tento názor dlouhodobě sdílím, soud musí nade vší pochybnost prokázat vinu konkrétní osobě. Že na stavbě nebylo vše v pořádku - hlavně administrativně - nikdo nezpochybňuje, ale tenhle "šlendrián" pád mostu nezpůsobil ... V den 10. výročí tragédie nebude nikdo pravomocně odsouzen ....

0/0
18.11.2015 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.