Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Utéct nebyl čas, zatáhl jsem za rychlobrzdu, říká strojvedoucí vlaku

Strojvedoucího Jiřího Bařinu čekala v pátek poslední jízda noční směny. Jenže když vyjel těsně před osmou hodinou ráno ze stanice ve Frýdku-Místku, ujel sotva dvě stě metrů. Na železničním přejezdu se totiž srazil s polským kamionem, jehož řidič vjel na koleje, přestože červeně blikalo výstražné světlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88e77t83r 62Z71i90n78d53e84l 7427767786312

Souhlaím. Pocházím z Frýdku-Místku a musím potvrdit, že ten přejezd je prostě nebezpečný...nepřehledný, úzký, hrbolatý .... navíc pro řidiče, co tam jedou poprvé. O těch závorách se tam mluví už dvacet let. Asi čekají na mrtvé. Osobně by mě ani ve snu nenapadlo, kdybych tam jel poprvé, že může tak frekventovaný a nepřehledný přejezd uprostřed města být bez závor. Ze strany přijíždějícího kamionu je to naví ještě ztíženo, že při silném slunci jsou ty "blikače" prakticky neviditelné.

0/0
14.12.2015 22:12

J70o90z43e37f 19Z58e32d29n80í75č29e45k 6951743202

Z toho videa to nevyzerá-nevypadá, že by v tom čase bolo slnečno, takže

signalizácia asi bola vidieť. Na margo poľských kamionistov : v prúseroch

si môžu podať ruky s tureckými kolegami.

0/0
17.12.2015 7:21

P12e43t65r 66B79o73c89e48k 1617276152520

říká strojvedoucí o skřetu s kamionem ;-D;-D;-D

+4/0
14.12.2015 13:10

T14o38m18á56š 16F47r86a59j52e30r 3161257450510

Po shlédnutí videozáznamu mám pocit, že řidič kamionu přehlédl červené světlo na přejezdu. On je ten přejezd naprd vyřešený, co si budeme povídat. Chybí na něm závory a najíždí se na něj do zatáčky takovým způsobem, že pokud si světel nevšiml při příjezdu do křižovatky, tak následně je mohl velmi snadno přehlédnout, protože navíc musí dávat přednost protijedoucím, což v danou chvíli odpoutá pozornost od přejezdu.

Je však divné, že si nevšiml samotného přijíždějícího vlaku.

Jedno je však jisté - schválně a dobrovolně takto pod vlak nikdo nevjede, takže se zcela jistě jedná o nepozornost řidiče kamionu.

0/−6
14.12.2015 13:01

J65a18n 12J64e27m74e26l68k50a 1515760

Ten přejezd je tam podle mě cca 40 let.. Jediné co se možná změnilo, že tam postavili tu žlutou budku, přes kterou asi osobáky moc nevidí (street view), a na street street view je klasicky vidět nevysekaná tráva a spol, to ale asi není problém kamionu.. Chyba bude někde jinde.. Mezi sedadlem a volantem..

+6/0
14.12.2015 13:13

J20a97n 56Z79e52m80a19n 1146165274906

Před vjezdem na koleje se má vždycky řidič podívat, jestli něco nejede. I kdyby výstraha nesvítila...

+6/0
14.12.2015 13:29

P72e28t22r 96F19i24a67l80a 9373506313373

Pane Frajere, ́po přečtení vašeho příspěvku mám pocit ́, že mluvíte do věcí, kterým nerozumíte, ́co si budeme povídat ́.:-)

Přejezd je zabezpečený dostatečně, závory tam být nemusejí, na křižovatkách také nejsou.

Řidič kamionu přehlédl světlo, on není svéprávný.... že by přehlédl i přejezd?

+2/−2
14.12.2015 13:32

T18o80m46á95š 10F39r36a45j87e65r 3791957480390

Pane Fialo, vy jste nejspíš dokonalý člověk, který nikdy nechybuje. Bohužel ne všichni lidé jsou dokonalí jako vy. Kdyby nebylo lidských chyb a omylů, takovéto nehody by se nestávaly.

Neobhajuji řidiče, je to samozřejmě jeho chyba. Chci jen poukázat na to, že ten přejezd nepatří zrovna mezi standardně řešené přejezdy a někoho to může zmást.

Taková místa mají být lépe zabezpečena, třeba těmi závorami.

+1/−4
14.12.2015 13:46

P79e10t48r 95F21i38a34l74a 9453826513293

Nikdo není dokonalý, ale nejsem blb, který porušuje předpisy... a když bych neviděl světlo, tak zpomalím nebo zastavím, závory jsou pomocné zařízení, rozhodující je červená!

Po každé nehodě se objeví spousta samozvaných odborníků, kteří píší nesmysly a domnívají se, že oni to vědí nejlíp - někteří horují pro nadjezdy na každé silnice v každém zapadákově, jiní chtějí závory a ještě různé zábrany, jiní rozčileně brojí proti závorám, protože prý zavřou chudáka řidiče na přejezdu a vůbec netuší, že v nejhorším případě je mohou přerazit.

V naší republice chybí peníze na mnoho důležitých věcí, např. na léčbu chronicky nemocných a handicapovaných dětí a vy zde budete kázat, na co se mají využít.

+4/−1
14.12.2015 14:00

B65ř11e10t68i24s36l87a69v 48Š97í15m84a 9194731792

R^

0/0
14.12.2015 14:08

D80a13v16i47d 26P57e78c44a 1665424401386

Pan strojvedoucí měl kliku že byl kamion prázdný.

+3/0
14.12.2015 12:48

P91e13t42r 45V62e53s79e73l34ý 8445285512536

Nebyl prázdný.

0/0
14.12.2015 15:18

J17a78n 90J80e93m63e85l46k58a 1525710

Považoval jsem brejlovce za zastaralý užraný stroj. Ale dneska si říkám, že na tu banánovou infrastrukturu s banánovými zákony a banánovými policajty je vlastně výborný. Ještě že na tuto trať tak kašlou, že ji nestihli předělat na push pull jako na Kladno. Kdo ví jak by to dopadlo. Brejlovec by měl dostat vyznamenání. Třeba zase hvězdu na čumák ;-D

0/0
14.12.2015 12:10

P39e44t35r 70F85i65a43l36a 9823966953663

Ne, v posledních pěti případech figurovali - 3x Poláci, 1x Portugalec, 1x Čech.

Přímo v Polsku měli podobnou nehodu, kdy řidič vjel do cesty Pendolínu, následky byly menší, nevezl plechy.

+1/0
14.12.2015 15:09

J16o62s52e40f 39K10o54t45a83s 6633932195784

I řidič, který má přednost, musí PŘEDVÍDAT, týká se to i počasí a stavu vozovky !!!  Tato věta, byla po Sametové vypuštěná z Dopravních Předpisů !!! Proto je nyní tolik havárek. Já osobně, kdybych nectil tuto zásadu, tak už tu asi nejsem. Tolik blbců, co je na cestách, to je neskutečné !!! Člověk není stroj a někdy prostě udělá chybu. Když dávají pozor všichni, i ti co mají přednost (a byli by postižitelní), tak by byla situace na silnicích mnohem lepší.

0/−1
14.12.2015 11:17

T87o63m72á77š 53B90l42á59h69a 9161272281181

Pane Kotasi, souhlasil bych s Vámi do puntíku, kdybyste nenapsal tu pitomost s tím, že ty havárky jsou tu proto, že "tato věta byla po Sametové vypuštěna z Dopravních Předpisů".... nevím, jestli byla nebo nebyla, ale každopádně se to řidičům opakuje pořád, a je úplně jedno, zda to v těch předpisech je natvrdo napsáno. Takto vypadáte jako nostalgický komunista, nezlobte se na mě...

+6/0
14.12.2015 11:28

M86i67c11h91a68l 56M21o21u84c27h50a 9338569463144

V roce 1998 bylo v ČSR registrováno 2,2 milionu osobních vozidel. Ve stejném roce došlo k 79.961 dopravním nehodám. V roce 2014 bylo v ČR registrováno 4,9 milionu osobních vozidel a došlo k 85.859 dopravním nehodám. Vzhledem k počtu aut je nyní méně než polovina "havárek" než bylo před "Sametem"... 

.

To, že řidič musí předvídat je jistě pravda a je to důležitá poučka. Jak ale to předvídání chceš definovat v zákoně? A jak předvídavost vyžadovat a jak naopak nepředvídavost postihovat? ;-)

+4/0
14.12.2015 11:32

P17e87t74r 50J26a90r96o12š 2694571385157

To jsou nehody setrene policii. A jiste jste si vsiml toho skoku v roce 2009, od kdy neni nutnost ke vsem nehodam volat policii.

http://www.autosap.cz/dalsi-informace/nehodovost-na-ceskych-silnicich/#neh1

Avsak pocty zranenych a usmrcenych vsak opravdu klesaji v pomeru k poctu aut.

0/0
14.12.2015 11:52

J62a17n 45N56o34v21á30k 9225858434905

To je zajímavé - p. Moucha říká že v roce 1998 bylo 79961 dopravních nehod. A v grafu na odkaze je pro rok 1998 210138 dopravních nehod. 8-o

0/0
14.12.2015 12:43

M94i47c96h67a13l 46P31r54š96a53l38a 1523814407751

A hlavně mě baví že podle pana Mouchy je rok 1998 před Sametem :-D

0/0
14.12.2015 14:03

P12e26t88r 65J41a43r39o50š 2574141485707

imho preklep 1998 misto 1989

0/0
14.12.2015 14:25

P26a21v35e34l 27S72t95a79v13j28a33n93í65k 6488135417611

Jak budete potom řešit právní spor, že jste nedostal přednost a nepředvídal jste? Půjdete si taky sednout do chládku společně s viníkem?

+1/0
14.12.2015 11:32

A33l63e63š 25L58i19p13o32w30s12k56ý 6642951492623

Hlavně že se nikomu nic nestalo. Každý udělá jednou totální hovadinu, kdyby řidiče za Studénky v kole lámali, těm postiženým to zdraví a život nevrátí....:-(

+3/−2
14.12.2015 11:07

J63a74n 15Č43e70k29a21l 7789845594714

Nevrátí, ale exemplární "lámání v kole", dostatečně mediálně propírané, může teoreticky zabránit někomu v budoucnu v zopakování...

+4/−1
14.12.2015 11:11

T82o91m94á10š 92B40l97á88h34a 9491842541661

Nejen teoreticky, ale i prakticky... protože pravděpodobnost, že někdo lámání v kole přežil v době středověku po dobu více než pár měsíců, byla téměř mizivá....

0/0
14.12.2015 11:29

L11u31c11i96e 69B48l25a16n78i70c39k89á 2425693699411

...tak mně něco říká, že polští řidiči kamiónů by se neměli vůbec pouštět do republiky; nějak jim blikající červený semafor nic neříká !!Rv

+1/−1
14.12.2015 11:06

J22a84n 77N64o85v35á21k 4369299196260

Vážená dámo, běda jak někdy něco připálíte, hned tady napíšu, aby české kuchařky nepouštěli k vařečce!   :-)

0/−7
14.12.2015 11:18

R65o17m24a22n 78S30t47o41n48e27k 1239193459441

Češi jsou úplně stejní

+1/−3
14.12.2015 11:31

P65e14t31r 65F19i59a70l38a 9563226643163

Není to pravda, stačí trochu statistiky - v posledních pěti případech figurovali - 3x Poláci, 1x Portugalec, 1x Čech.

+2/0
14.12.2015 11:49

J88á80n 74K20o73t76ú60č 2326594988636

ale 5 prípadov je hodne málo...

0/0
14.12.2015 16:48

P57e60t69r 94F37i30a23l97a 9753426303303

Doufám, že jste tím myslel, že pět případů je málo na závaznou statistiku, to samozřejmě, ale tu tady neděláme, to si někde zjistěte sám....

Pro informaci je to dostatečný počet, stejně každý polské řidiče zná.:-/

A - jak se lidově říká - nerouhejte se, za poměrně krátkou dobu je pět takových případů velmi mnoho!

0/0
14.12.2015 19:17

A31d88a70m 19Ž58í54d37e60k 8125572715403

kdyz se podivam na tu titulni fotku tak marne hledam avizovanou skodu 250.000 na lokomotive, moc by me zajimalo kdo vysi skody posuzuje, a kdo urci kolik pujde majiteli lokomotivy z pojistky

nedavno me naboural skutrista a na par let stare mondeo mi pojistovna nechtela koupit (promackly a zlomeny) ani NOVY znackovy zadni naraznik, .... tak by me zajimalo jaka je amortizace na 40 let stare masine ;-D

+3/0
14.12.2015 11:03

M65a66r38t52i46n 57V23á84v65r50a 2720143499

Asi mají ČD lepší právníky. S normálním chudákem pojišťovna vyběhne a bere v úvahu jen jakési interní tabulky, vůbec stav konkrétního vozidla.

0/0
14.12.2015 11:09

A64l42e17š 42L23i88p73o68w60s53k30ý 6132661112763

Tak oni do toho zahrnou zpoždění, zpoždění následných spojů, vylovení odbahnění, vysoušení, ztráty způsobené odstavením tratě atd. atd. Pokud čekáte na zpožděný spoj na promrzlém nádraží?? Bez náhrad!! ;-D

+2/0
14.12.2015 11:12
Foto

T31o48m60á10š 87D38v38o70ř91á69k 7615276297451

"...Ale máte tu nějaké srážky, odbahnění, vysušení, vyčištění...Jo, to bude asi za toho fiata..."

0/0
14.12.2015 14:02

J63a79n 26Č65e69k93a22l 7299275874684

Tak minimálně nárazníky, které mají deformační zóny, se musí asi vyměnit. Lak, narovnání plechů, ono se to nasčítá...

+2/0
14.12.2015 11:12

P96a71v14e22l 17S49t78a56v45j62a27n89í72k 6268215357711

Minimálně tam je rýha přes 2/3 boku, to asi nebudou kytovat, bude potřeba vyměnit čelo, protože je načnuté a pak ta mašina bude stát, nebude mít žádné výkony po dobu opravy.

+1/0
14.12.2015 11:30

T24o71n61d70a 54H33e96j72l14í46k 1968173649117

Nechapu, ze na takove krizovatce neni semafor s automatickou cervenou do smeru prejezdu, kdyz na tom padne "stopka"...pak by kamion nemohl ani vjet do krizovatky.

Strojvudci preji pevne nervy a do duchodu uz zadnou nehodu :-)

+10/0
14.12.2015 10:55

P31e71t41r 90J66a33r57o84š 2304821705827

Souhlasim. I me toto napadlo jako reseni vhodnejsi zavor a zvedacich prahu. R^

0/0
14.12.2015 11:03

J81á45n 89K52o49t58ú67č 2496154548366

Bolo by to krásne, ale také niečo som v ČR ani SR ešte nevidel. Jedine vo Švajci som videl zabezpečenie priecestia integrované do riadenia križovatky. V Bratislave máme jednu križovatku, ktorá je v tesnej blízkosti žel. trate (http://www.openstreetmap.org/#map=19/48.16880/17.12751). Trať je dnes už len minimálne využívaná, ale keď zrovna ide vlak, tak síce začne blikať priecestie, ale všetky semafory vypnú a začne na nich blikať oranžová. Výsledkom je totálny chaos, pretože je to veľmi frekventovaný uzol. Spolupráca semaforov a PZZ: nula bodov.

0/0
14.12.2015 16:55

S96v51a48t17o48p12l13u80k 49N79o60v95á27k 4408340539128

na koridorech (což není tento případ) by se měly přejezdy omezit na minimum nebo vybudovat mimoúrovňová křížení, aby alespoň v nějakých úsecích vlaky mohly jet 200km/h. Na poměry západní Evropy již značně zaostáváme. Nicméně ten strojvedoucí měl štěstí, že to byla ta stará plečka, nový regionální vlak už by asi dopadl hůř..

+1/−2
14.12.2015 10:47

J24a39n 51J78e10m71e50l61k82a 1605950

Podle mě je levnější řešení, které odstraní 95% problémů.

Inteligentní dohled na přejezdy, aut. pokutování jízdy na červenou, měření rychlosti, signalizace na návěstidlo o stavu přejezdu pro strojvedoucího.

Pomocí kamer a třeba radarového snímače, indukčních smyček nebo jiných senzorů. Camea má algoritmy a hardware již vymyšlený a odzkoušený. Jen je ohnout na tuhle aplikaci. Jen by někdo musel chtít.. U stavby nadjezdů uděláme z koridoru  zase staveniště, a zase může něco upadnout do kolejiště. A někde se to prostorově nevejde. Jednou někdo zvolil tuto blbou levnou variantu s přejezdy tak co už.. A tvrdé pokuty pro kamiony a těžká vozidla. Samozřejmě polní a lesní přejezdy na koridoru pro vozidla jsou asi docela rarita.

0/0
14.12.2015 12:23

P48e48t25r 95F75i45a44l48a 9273266183813

Pane Jemelko, souhlasil bych s vámi, nebýt věty o ́blbé levné variantě s přejezdy ́.Rv

Koridory jsou běžné hlavní tratě, na kterých postavili přejezdy již naši předci a v současné době byly tyto přejezdy zabezpečeny dle evropských standardů.

Jako blbce vidím nezodpovědné řidiče, pro které jsou dopravní předpisy asi jen pro legraci.

+1/0
14.12.2015 13:25

J26a11n 31J12e30m48e71l22k25a 1145650

Proč, mohly se dělat nadjezdy podjezdy a varianty koridoru na 180, 200.. Ale nedělaly, protože to mělo být "levnější."

Ano, ale mají tam být zařízení, které mají následky těchto blbců eliminovat. A) Zavčas vybodovat, vypokutovat tyto "profesionály" B) zastavit, případně snížit následky střetu u velkých předmětů.

0/0
14.12.2015 14:43

P35e74t12r 56F95i79a96l54a 9653506173413

Přejezdy jsou v milionech, nadjezdy v miliardách, je zbytečné psát slovo "levnější" v uvozovkách. Co byste dělal do doby, než se nadjezdy postaví - než se to projedná s obcemi, se soukromými majiteli pozemků atd.?

Kvůli tomu, aby vlak z Prahy do Ostravy dojel asi tak o 20 min. dříve, nebudeme přece vyhazovat peníze, když v budoucnu se nejspíš postaví vysokorychlostní koridor. Máme mít ještě méně peněz na nemocné děti? ! Kde berete tu ́odvahu ́ domnívat se, že váš názor je správný a jinak je to blbě?:-)

A) Snad jste si povšiml, že u všech nehod se zveřejnily kamerové záznamy, dál je to na policii.

B) Jste vynálezce, který už ví, jak by to udělal u velkých předmětů, povšiml jste si vůbec, že všichni řidiči vjeli na přejezd těsně před vlakem, kdy už strojvedoucí neměl možnost zastavit .... anebo chcete, aby se u přejezdů čekalo déle? O to víc by ti spěchající primitivové nerespektovali červenou a mnozí diskutéři by měli argument, že přece spěchali.

0/0
14.12.2015 15:16

P10e64t64r 29F81i95a85l35a 9843156563343

"Na poměry západní Evropy již značně zaostáváme" tím, že nemáme vysokorychlostní tratě, ale vzhledem k tomu, že naše republika je malá a chybějí nám peníze na důležitější věci, např. pro chronicky nemocné a handicapované děti, tak se ještě nějakou dobu bez takových tratí můžeme obejít. Z jakých peněz chcete rozdávat, pane Nováku, "aby alespoň v nějakých úsecích vlaky mohly jet 200km/h"?Rv

V západní Evropě jsou podobné tratě zabezpečené jako u nás, na přejezdech mají dokonce jen jedno červené světlo.

Skutečně zaostáváme jen v jednom - dáváme příliš nízké pokuty všem blbům, pro které jsou dopravní předpisy asi jen pro legraci.

+1/0
14.12.2015 13:19

J76a78n 68N29o22v21á48k 4799449816880

Nějakou velikou chybu uděláme za život každý. Mám teď na mysli zcela neúmyslnou. A to může člověk sedět doma na zadku (např. si vzít za ženu nějakou Nánu). Natož pak coby řidič kamionu, který brázdí Evropou a najezdí tisíce kilometrů. Za chybu trest náleží, i za tu neúmyslnou. Ale nikdy nikoho člověče neodsuzuj, můžeš udělat taky takovou chybu, ba mnohem horší. Mluvím z vlastní zkušenosti, když jsem po vyčerpávajícím úsilí nastartovat zamrznutý náklaďák kdesi v polích vjel roztržitě na přejezd (jen s výstražnými kříži, bez dalšího zařízení). Vlak přijížděl, houkal - neviděl jsem, neslyšel, závozník na mne křičel, co blbneš?? Ano, opravdu jsem v té chvíli blbnul, ačkoliv jsem byl jindy vždycky pan opatrný, rozvážný, zodpovědný..

+4/0
14.12.2015 10:40

L30a73d87i47s67l30a70v 52M41i19k68a 1301479654284

Souhlasím, jen nesouhlasím, že vzít si nějakou nánu je neúmyslné, to je úmyslný trestný čin!)

+1/0
14.12.2015 10:53

P88a25v38e77l 80K29r28o76u79p27a 4213778420532

Proboha, to je Polsko tak zaostalé, že tam neznají vlakové přejezdy? Vždyť téměř u každé nehody je občan Polska.

+14/−7
14.12.2015 10:14

J11a36n 96N27o74v43á55k 4939589276150

Nežvaň!

+2/−8
14.12.2015 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.