Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Utéct nebyl čas, zatáhl jsem za rychlobrzdu, říká strojvedoucí vlaku

Strojvedoucího Jiřího Bařinu čekala v pátek poslední jízda noční směny. Jenže když vyjel těsně před osmou hodinou ráno ze stanice ve Frýdku-Místku, ujel sotva dvě stě metrů. Na železničním přejezdu se totiž srazil s polským kamionem, jehož řidič vjel na koleje, přestože červeně blikalo výstražné světlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e68t59r 92Z85i30n59d75e83l 7637697936912

Souhlaím. Pocházím z Frýdku-Místku a musím potvrdit, že ten přejezd je prostě nebezpečný...nepřehledný, úzký, hrbolatý .... navíc pro řidiče, co tam jedou poprvé. O těch závorách se tam mluví už dvacet let. Asi čekají na mrtvé. Osobně by mě ani ve snu nenapadlo, kdybych tam jel poprvé, že může tak frekventovaný a nepřehledný přejezd uprostřed města být bez závor. Ze strany přijíždějícího kamionu je to naví ještě ztíženo, že při silném slunci jsou ty "blikače" prakticky neviditelné.

0/0
14.12.2015 22:12

J40o92z25e46f 62Z67e87d61n34í39č74e90k 6181443142

Z toho videa to nevyzerá-nevypadá, že by v tom čase bolo slnečno, takže

signalizácia asi bola vidieť. Na margo poľských kamionistov : v prúseroch

si môžu podať ruky s tureckými kolegami.

0/0
17.12.2015 7:21

P44e59t98r 12B71o35c83e75k 1367406282980

říká strojvedoucí o skřetu s kamionem ;-D;-D;-D

+4/0
14.12.2015 13:10

T63o79m25á17š 27F21r78a91j85e11r 3771767290360

Po shlédnutí videozáznamu mám pocit, že řidič kamionu přehlédl červené světlo na přejezdu. On je ten přejezd naprd vyřešený, co si budeme povídat. Chybí na něm závory a najíždí se na něj do zatáčky takovým způsobem, že pokud si světel nevšiml při příjezdu do křižovatky, tak následně je mohl velmi snadno přehlédnout, protože navíc musí dávat přednost protijedoucím, což v danou chvíli odpoutá pozornost od přejezdu.

Je však divné, že si nevšiml samotného přijíždějícího vlaku.

Jedno je však jisté - schválně a dobrovolně takto pod vlak nikdo nevjede, takže se zcela jistě jedná o nepozornost řidiče kamionu.

0/−6
14.12.2015 13:01

J50a31n 39J83e11m76e85l55k40a 1335640

Ten přejezd je tam podle mě cca 40 let.. Jediné co se možná změnilo, že tam postavili tu žlutou budku, přes kterou asi osobáky moc nevidí (street view), a na street street view je klasicky vidět nevysekaná tráva a spol, to ale asi není problém kamionu.. Chyba bude někde jinde.. Mezi sedadlem a volantem..

+6/0
14.12.2015 13:13

J56a27n 87Z16e43m68a34n 1816195314566

Před vjezdem na koleje se má vždycky řidič podívat, jestli něco nejede. I kdyby výstraha nesvítila...

+6/0
14.12.2015 13:29

P79e39t51r 28F42i80a31l81a 9443836613453

Pane Frajere, ́po přečtení vašeho příspěvku mám pocit ́, že mluvíte do věcí, kterým nerozumíte, ́co si budeme povídat ́.:-)

Přejezd je zabezpečený dostatečně, závory tam být nemusejí, na křižovatkách také nejsou.

Řidič kamionu přehlédl světlo, on není svéprávný.... že by přehlédl i přejezd?

+2/−2
14.12.2015 13:32

T51o39m51á22š 17F48r91a52j59e88r 3221457670220

Pane Fialo, vy jste nejspíš dokonalý člověk, který nikdy nechybuje. Bohužel ne všichni lidé jsou dokonalí jako vy. Kdyby nebylo lidských chyb a omylů, takovéto nehody by se nestávaly.

Neobhajuji řidiče, je to samozřejmě jeho chyba. Chci jen poukázat na to, že ten přejezd nepatří zrovna mezi standardně řešené přejezdy a někoho to může zmást.

Taková místa mají být lépe zabezpečena, třeba těmi závorami.

+1/−4
14.12.2015 13:46

P71e42t60r 12F68i22a18l37a 9303466433373

Nikdo není dokonalý, ale nejsem blb, který porušuje předpisy... a když bych neviděl světlo, tak zpomalím nebo zastavím, závory jsou pomocné zařízení, rozhodující je červená!

Po každé nehodě se objeví spousta samozvaných odborníků, kteří píší nesmysly a domnívají se, že oni to vědí nejlíp - někteří horují pro nadjezdy na každé silnice v každém zapadákově, jiní chtějí závory a ještě různé zábrany, jiní rozčileně brojí proti závorám, protože prý zavřou chudáka řidiče na přejezdu a vůbec netuší, že v nejhorším případě je mohou přerazit.

V naší republice chybí peníze na mnoho důležitých věcí, např. na léčbu chronicky nemocných a handicapovaných dětí a vy zde budete kázat, na co se mají využít.

+4/−1
14.12.2015 14:00

B96ř51e42t84i86s80l93a80v 46Š76í91m55a 9264421272

R^

0/0
14.12.2015 14:08

D78a95v90i27d 16P59e29c19a 1875304421256

Pan strojvedoucí měl kliku že byl kamion prázdný.

+3/0
14.12.2015 12:48

P48e37t23r 18V14e77s79e51l49ý 8195735122416

Nebyl prázdný.

0/0
14.12.2015 15:18

J50a86n 75J94e50m15e84l36k94a 1385410

Považoval jsem brejlovce za zastaralý užraný stroj. Ale dneska si říkám, že na tu banánovou infrastrukturu s banánovými zákony a banánovými policajty je vlastně výborný. Ještě že na tuto trať tak kašlou, že ji nestihli předělat na push pull jako na Kladno. Kdo ví jak by to dopadlo. Brejlovec by měl dostat vyznamenání. Třeba zase hvězdu na čumák ;-D

0/0
14.12.2015 12:10

P38e29t37r 77F77i42a54l64a 9533656543523

Ne, v posledních pěti případech figurovali - 3x Poláci, 1x Portugalec, 1x Čech.

Přímo v Polsku měli podobnou nehodu, kdy řidič vjel do cesty Pendolínu, následky byly menší, nevezl plechy.

+1/0
14.12.2015 15:09

J67o87s76e46f 90K76o69t31a88s 6843642715534

I řidič, který má přednost, musí PŘEDVÍDAT, týká se to i počasí a stavu vozovky !!!  Tato věta, byla po Sametové vypuštěná z Dopravních Předpisů !!! Proto je nyní tolik havárek. Já osobně, kdybych nectil tuto zásadu, tak už tu asi nejsem. Tolik blbců, co je na cestách, to je neskutečné !!! Člověk není stroj a někdy prostě udělá chybu. Když dávají pozor všichni, i ti co mají přednost (a byli by postižitelní), tak by byla situace na silnicích mnohem lepší.

0/−1
14.12.2015 11:17

T23o47m25á56š 87B53l98á81h78a 9831502121721

Pane Kotasi, souhlasil bych s Vámi do puntíku, kdybyste nenapsal tu pitomost s tím, že ty havárky jsou tu proto, že "tato věta byla po Sametové vypuštěna z Dopravních Předpisů".... nevím, jestli byla nebo nebyla, ale každopádně se to řidičům opakuje pořád, a je úplně jedno, zda to v těch předpisech je natvrdo napsáno. Takto vypadáte jako nostalgický komunista, nezlobte se na mě...

+6/0
14.12.2015 11:28

M17i64c19h57a74l 95M43o52u37c62h37a 9478459283684

V roce 1998 bylo v ČSR registrováno 2,2 milionu osobních vozidel. Ve stejném roce došlo k 79.961 dopravním nehodám. V roce 2014 bylo v ČR registrováno 4,9 milionu osobních vozidel a došlo k 85.859 dopravním nehodám. Vzhledem k počtu aut je nyní méně než polovina "havárek" než bylo před "Sametem"... 

.

To, že řidič musí předvídat je jistě pravda a je to důležitá poučka. Jak ale to předvídání chceš definovat v zákoně? A jak předvídavost vyžadovat a jak naopak nepředvídavost postihovat? ;-)

+4/0
14.12.2015 11:32

P72e15t33r 28J16a48r96o76š 2114531505877

To jsou nehody setrene policii. A jiste jste si vsiml toho skoku v roce 2009, od kdy neni nutnost ke vsem nehodam volat policii.

http://www.autosap.cz/dalsi-informace/nehodovost-na-ceskych-silnicich/#neh1

Avsak pocty zranenych a usmrcenych vsak opravdu klesaji v pomeru k poctu aut.

0/0
14.12.2015 11:52

J13a36n 44N27o69v14á22k 9415198684375

To je zajímavé - p. Moucha říká že v roce 1998 bylo 79961 dopravních nehod. A v grafu na odkaze je pro rok 1998 210138 dopravních nehod. 8-o

0/0
14.12.2015 12:43

M11i85c83h86a18l 51P35r39š71a39l49a 1763954497871

A hlavně mě baví že podle pana Mouchy je rok 1998 před Sametem :-D

0/0
14.12.2015 14:03

P57e69t59r 97J93a89r11o48š 2584111135287

imho preklep 1998 misto 1989

0/0
14.12.2015 14:25

P57a63v96e18l 33S14t76a32v42j32a61n87í34k 6758245787581

Jak budete potom řešit právní spor, že jste nedostal přednost a nepředvídal jste? Půjdete si taky sednout do chládku společně s viníkem?

+1/0
14.12.2015 11:32

A63l58e47š 76L80i56p51o80w21s73k47ý 6982461342843

Hlavně že se nikomu nic nestalo. Každý udělá jednou totální hovadinu, kdyby řidiče za Studénky v kole lámali, těm postiženým to zdraví a život nevrátí....:-(

+3/−2
14.12.2015 11:07

J15a33n 76Č74e74k30a25l 7729295264554

Nevrátí, ale exemplární "lámání v kole", dostatečně mediálně propírané, může teoreticky zabránit někomu v budoucnu v zopakování...

+4/−1
14.12.2015 11:11

T35o17m71á72š 27B75l32á89h94a 9521642501751

Nejen teoreticky, ale i prakticky... protože pravděpodobnost, že někdo lámání v kole přežil v době středověku po dobu více než pár měsíců, byla téměř mizivá....

0/0
14.12.2015 11:29

L17u54c36i22e 39B39l33a94n96i75c81k11á 2985483149371

...tak mně něco říká, že polští řidiči kamiónů by se neměli vůbec pouštět do republiky; nějak jim blikající červený semafor nic neříká !!Rv

+1/−1
14.12.2015 11:06

J47a84n 28N60o35v31á43k 4189489566700

Vážená dámo, běda jak někdy něco připálíte, hned tady napíšu, aby české kuchařky nepouštěli k vařečce!   :-)

0/−7
14.12.2015 11:18

R76o55m39a42n 49S82t10o66n29e92k 1139433889921

Češi jsou úplně stejní

+1/−3
14.12.2015 11:31

P59e37t40r 89F70i28a36l28a 9623566663463

Není to pravda, stačí trochu statistiky - v posledních pěti případech figurovali - 3x Poláci, 1x Portugalec, 1x Čech.

+2/0
14.12.2015 11:49

J89á50n 84K21o28t72ú82č 2676554498676

ale 5 prípadov je hodne málo...

0/0
14.12.2015 16:48

P43e41t28r 97F80i83a43l44a 9513386663743

Doufám, že jste tím myslel, že pět případů je málo na závaznou statistiku, to samozřejmě, ale tu tady neděláme, to si někde zjistěte sám....

Pro informaci je to dostatečný počet, stejně každý polské řidiče zná.:-/

A - jak se lidově říká - nerouhejte se, za poměrně krátkou dobu je pět takových případů velmi mnoho!

0/0
14.12.2015 19:17

A92d12a28m 77Ž38í44d58e92k 8815752135913

kdyz se podivam na tu titulni fotku tak marne hledam avizovanou skodu 250.000 na lokomotive, moc by me zajimalo kdo vysi skody posuzuje, a kdo urci kolik pujde majiteli lokomotivy z pojistky

nedavno me naboural skutrista a na par let stare mondeo mi pojistovna nechtela koupit (promackly a zlomeny) ani NOVY znackovy zadni naraznik, .... tak by me zajimalo jaka je amortizace na 40 let stare masine ;-D

+3/0
14.12.2015 11:03

M58a80r17t74i40n 60V31á46v20r69a 2960573529

Asi mají ČD lepší právníky. S normálním chudákem pojišťovna vyběhne a bere v úvahu jen jakési interní tabulky, vůbec stav konkrétního vozidla.

0/0
14.12.2015 11:09

A29l54e43š 29L22i24p17o32w75s91k18ý 6102931532333

Tak oni do toho zahrnou zpoždění, zpoždění následných spojů, vylovení odbahnění, vysoušení, ztráty způsobené odstavením tratě atd. atd. Pokud čekáte na zpožděný spoj na promrzlém nádraží?? Bez náhrad!! ;-D

+2/0
14.12.2015 11:12
Foto

T96o56m85á66š 38D35v49o98ř75á67k 7135906177291

"...Ale máte tu nějaké srážky, odbahnění, vysušení, vyčištění...Jo, to bude asi za toho fiata..."

0/0
14.12.2015 14:02

J63a33n 15Č70e34k18a88l 7249725684604

Tak minimálně nárazníky, které mají deformační zóny, se musí asi vyměnit. Lak, narovnání plechů, ono se to nasčítá...

+2/0
14.12.2015 11:12

P95a69v82e88l 98S74t45a16v97j49a63n83í39k 6288275787541

Minimálně tam je rýha přes 2/3 boku, to asi nebudou kytovat, bude potřeba vyměnit čelo, protože je načnuté a pak ta mašina bude stát, nebude mít žádné výkony po dobu opravy.

+1/0
14.12.2015 11:30

T66o60n18d33a 98H12e22j68l13í38k 1698453439817

Nechapu, ze na takove krizovatce neni semafor s automatickou cervenou do smeru prejezdu, kdyz na tom padne "stopka"...pak by kamion nemohl ani vjet do krizovatky.

Strojvudci preji pevne nervy a do duchodu uz zadnou nehodu :-)

+10/0
14.12.2015 10:55

P82e26t15r 42J64a66r20o76š 2924671835197

Souhlasim. I me toto napadlo jako reseni vhodnejsi zavor a zvedacich prahu. R^

0/0
14.12.2015 11:03

J79á98n 48K74o51t17ú38č 2446574228606

Bolo by to krásne, ale také niečo som v ČR ani SR ešte nevidel. Jedine vo Švajci som videl zabezpečenie priecestia integrované do riadenia križovatky. V Bratislave máme jednu križovatku, ktorá je v tesnej blízkosti žel. trate (http://www.openstreetmap.org/#map=19/48.16880/17.12751). Trať je dnes už len minimálne využívaná, ale keď zrovna ide vlak, tak síce začne blikať priecestie, ale všetky semafory vypnú a začne na nich blikať oranžová. Výsledkom je totálny chaos, pretože je to veľmi frekventovaný uzol. Spolupráca semaforov a PZZ: nula bodov.

0/0
14.12.2015 16:55

S37v95a67t69o30p94l45u74k 70N63o67v80á67k 4348850619228

na koridorech (což není tento případ) by se měly přejezdy omezit na minimum nebo vybudovat mimoúrovňová křížení, aby alespoň v nějakých úsecích vlaky mohly jet 200km/h. Na poměry západní Evropy již značně zaostáváme. Nicméně ten strojvedoucí měl štěstí, že to byla ta stará plečka, nový regionální vlak už by asi dopadl hůř..

+1/−2
14.12.2015 10:47

J44a88n 67J50e49m89e32l22k29a 1385860

Podle mě je levnější řešení, které odstraní 95% problémů.

Inteligentní dohled na přejezdy, aut. pokutování jízdy na červenou, měření rychlosti, signalizace na návěstidlo o stavu přejezdu pro strojvedoucího.

Pomocí kamer a třeba radarového snímače, indukčních smyček nebo jiných senzorů. Camea má algoritmy a hardware již vymyšlený a odzkoušený. Jen je ohnout na tuhle aplikaci. Jen by někdo musel chtít.. U stavby nadjezdů uděláme z koridoru  zase staveniště, a zase může něco upadnout do kolejiště. A někde se to prostorově nevejde. Jednou někdo zvolil tuto blbou levnou variantu s přejezdy tak co už.. A tvrdé pokuty pro kamiony a těžká vozidla. Samozřejmě polní a lesní přejezdy na koridoru pro vozidla jsou asi docela rarita.

0/0
14.12.2015 12:23

P62e16t98r 33F69i65a77l45a 9963956883803

Pane Jemelko, souhlasil bych s vámi, nebýt věty o ́blbé levné variantě s přejezdy ́.Rv

Koridory jsou běžné hlavní tratě, na kterých postavili přejezdy již naši předci a v současné době byly tyto přejezdy zabezpečeny dle evropských standardů.

Jako blbce vidím nezodpovědné řidiče, pro které jsou dopravní předpisy asi jen pro legraci.

+1/0
14.12.2015 13:25

J56a91n 23J55e21m27e80l50k64a 1545260

Proč, mohly se dělat nadjezdy podjezdy a varianty koridoru na 180, 200.. Ale nedělaly, protože to mělo být "levnější."

Ano, ale mají tam být zařízení, které mají následky těchto blbců eliminovat. A) Zavčas vybodovat, vypokutovat tyto "profesionály" B) zastavit, případně snížit následky střetu u velkých předmětů.

0/0
14.12.2015 14:43

P98e67t54r 20F87i16a44l56a 9113666573223

Přejezdy jsou v milionech, nadjezdy v miliardách, je zbytečné psát slovo "levnější" v uvozovkách. Co byste dělal do doby, než se nadjezdy postaví - než se to projedná s obcemi, se soukromými majiteli pozemků atd.?

Kvůli tomu, aby vlak z Prahy do Ostravy dojel asi tak o 20 min. dříve, nebudeme přece vyhazovat peníze, když v budoucnu se nejspíš postaví vysokorychlostní koridor. Máme mít ještě méně peněz na nemocné děti? ! Kde berete tu ́odvahu ́ domnívat se, že váš názor je správný a jinak je to blbě?:-)

A) Snad jste si povšiml, že u všech nehod se zveřejnily kamerové záznamy, dál je to na policii.

B) Jste vynálezce, který už ví, jak by to udělal u velkých předmětů, povšiml jste si vůbec, že všichni řidiči vjeli na přejezd těsně před vlakem, kdy už strojvedoucí neměl možnost zastavit .... anebo chcete, aby se u přejezdů čekalo déle? O to víc by ti spěchající primitivové nerespektovali červenou a mnozí diskutéři by měli argument, že přece spěchali.

0/0
14.12.2015 15:16

P63e64t43r 20F11i55a49l64a 9263546183203

"Na poměry západní Evropy již značně zaostáváme" tím, že nemáme vysokorychlostní tratě, ale vzhledem k tomu, že naše republika je malá a chybějí nám peníze na důležitější věci, např. pro chronicky nemocné a handicapované děti, tak se ještě nějakou dobu bez takových tratí můžeme obejít. Z jakých peněz chcete rozdávat, pane Nováku, "aby alespoň v nějakých úsecích vlaky mohly jet 200km/h"?Rv

V západní Evropě jsou podobné tratě zabezpečené jako u nás, na přejezdech mají dokonce jen jedno červené světlo.

Skutečně zaostáváme jen v jednom - dáváme příliš nízké pokuty všem blbům, pro které jsou dopravní předpisy asi jen pro legraci.

+1/0
14.12.2015 13:19

J25a55n 89N39o62v48á87k 4249979786580

Nějakou velikou chybu uděláme za život každý. Mám teď na mysli zcela neúmyslnou. A to může člověk sedět doma na zadku (např. si vzít za ženu nějakou Nánu). Natož pak coby řidič kamionu, který brázdí Evropou a najezdí tisíce kilometrů. Za chybu trest náleží, i za tu neúmyslnou. Ale nikdy nikoho člověče neodsuzuj, můžeš udělat taky takovou chybu, ba mnohem horší. Mluvím z vlastní zkušenosti, když jsem po vyčerpávajícím úsilí nastartovat zamrznutý náklaďák kdesi v polích vjel roztržitě na přejezd (jen s výstražnými kříži, bez dalšího zařízení). Vlak přijížděl, houkal - neviděl jsem, neslyšel, závozník na mne křičel, co blbneš?? Ano, opravdu jsem v té chvíli blbnul, ačkoliv jsem byl jindy vždycky pan opatrný, rozvážný, zodpovědný..

+4/0
14.12.2015 10:40

L59a43d61i61s71l33a61v 62M78i36k15a 1731649774944

Souhlasím, jen nesouhlasím, že vzít si nějakou nánu je neúmyslné, to je úmyslný trestný čin!)

+1/0
14.12.2015 10:53

P87a68v92e16l 26K89r54o15u80p92a 4383678380852

Proboha, to je Polsko tak zaostalé, že tam neznají vlakové přejezdy? Vždyť téměř u každé nehody je občan Polska.

+14/−7
14.12.2015 10:14

J35a45n 71N73o84v34á10k 4219329386150

Nežvaň!

+2/−8
14.12.2015 10:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.