Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Utéct nebyl čas, zatáhl jsem za rychlobrzdu, říká strojvedoucí vlaku

Strojvedoucího Jiřího Bařinu čekala v pátek poslední jízda noční směny. Jenže když vyjel těsně před osmou hodinou ráno ze stanice ve Frýdku-Místku, ujel sotva dvě stě metrů. Na železničním přejezdu se totiž srazil s polským kamionem, jehož řidič vjel na koleje, přestože červeně blikalo výstražné světlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P84e75t89r 16Z19i64n95d20e13l 7447707896962

Souhlaím. Pocházím z Frýdku-Místku a musím potvrdit, že ten přejezd je prostě nebezpečný...nepřehledný, úzký, hrbolatý .... navíc pro řidiče, co tam jedou poprvé. O těch závorách se tam mluví už dvacet let. Asi čekají na mrtvé. Osobně by mě ani ve snu nenapadlo, kdybych tam jel poprvé, že může tak frekventovaný a nepřehledný přejezd uprostřed města být bez závor. Ze strany přijíždějícího kamionu je to naví ještě ztíženo, že při silném slunci jsou ty "blikače" prakticky neviditelné.

0/0
14.12.2015 22:12

J53o30z28e49f 17Z24e31d94n79í75č76e58k 6121413862

Z toho videa to nevyzerá-nevypadá, že by v tom čase bolo slnečno, takže

signalizácia asi bola vidieť. Na margo poľských kamionistov : v prúseroch

si môžu podať ruky s tureckými kolegami.

0/0
17.12.2015 7:21

P14e88t74r 64B80o72c35e18k 1347966822800

říká strojvedoucí o skřetu s kamionem ;-D;-D;-D

+4/0
14.12.2015 13:10

T75o22m78á11š 92F49r88a47j65e58r 3911207210940

Po shlédnutí videozáznamu mám pocit, že řidič kamionu přehlédl červené světlo na přejezdu. On je ten přejezd naprd vyřešený, co si budeme povídat. Chybí na něm závory a najíždí se na něj do zatáčky takovým způsobem, že pokud si světel nevšiml při příjezdu do křižovatky, tak následně je mohl velmi snadno přehlédnout, protože navíc musí dávat přednost protijedoucím, což v danou chvíli odpoutá pozornost od přejezdu.

Je však divné, že si nevšiml samotného přijíždějícího vlaku.

Jedno je však jisté - schválně a dobrovolně takto pod vlak nikdo nevjede, takže se zcela jistě jedná o nepozornost řidiče kamionu.

0/−6
14.12.2015 13:01

J29a96n 70J10e40m53e83l33k84a 1935190

Ten přejezd je tam podle mě cca 40 let.. Jediné co se možná změnilo, že tam postavili tu žlutou budku, přes kterou asi osobáky moc nevidí (street view), a na street street view je klasicky vidět nevysekaná tráva a spol, to ale asi není problém kamionu.. Chyba bude někde jinde.. Mezi sedadlem a volantem..

+6/0
14.12.2015 13:13

J73a16n 26Z76e17m48a48n 1246745414566

Před vjezdem na koleje se má vždycky řidič podívat, jestli něco nejede. I kdyby výstraha nesvítila...

+6/0
14.12.2015 13:29

P24e26t83r 47F90i45a67l16a 9283736333363

Pane Frajere, ́po přečtení vašeho příspěvku mám pocit ́, že mluvíte do věcí, kterým nerozumíte, ́co si budeme povídat ́.:-)

Přejezd je zabezpečený dostatečně, závory tam být nemusejí, na křižovatkách také nejsou.

Řidič kamionu přehlédl světlo, on není svéprávný.... že by přehlédl i přejezd?

+2/−2
14.12.2015 13:32

T87o11m32á40š 86F19r73a59j44e70r 3611547340230

Pane Fialo, vy jste nejspíš dokonalý člověk, který nikdy nechybuje. Bohužel ne všichni lidé jsou dokonalí jako vy. Kdyby nebylo lidských chyb a omylů, takovéto nehody by se nestávaly.

Neobhajuji řidiče, je to samozřejmě jeho chyba. Chci jen poukázat na to, že ten přejezd nepatří zrovna mezi standardně řešené přejezdy a někoho to může zmást.

Taková místa mají být lépe zabezpečena, třeba těmi závorami.

+1/−4
14.12.2015 13:46

P15e18t44r 75F35i72a14l82a 9393646813663

Nikdo není dokonalý, ale nejsem blb, který porušuje předpisy... a když bych neviděl světlo, tak zpomalím nebo zastavím, závory jsou pomocné zařízení, rozhodující je červená!

Po každé nehodě se objeví spousta samozvaných odborníků, kteří píší nesmysly a domnívají se, že oni to vědí nejlíp - někteří horují pro nadjezdy na každé silnice v každém zapadákově, jiní chtějí závory a ještě různé zábrany, jiní rozčileně brojí proti závorám, protože prý zavřou chudáka řidiče na přejezdu a vůbec netuší, že v nejhorším případě je mohou přerazit.

V naší republice chybí peníze na mnoho důležitých věcí, např. na léčbu chronicky nemocných a handicapovaných dětí a vy zde budete kázat, na co se mají využít.

+4/−1
14.12.2015 14:00

B30ř57e44t83i70s78l86a96v 51Š27í72m76a 9854691502

R^

0/0
14.12.2015 14:08

D28a51v16i81d 18P21e27c41a 1835754631916

Pan strojvedoucí měl kliku že byl kamion prázdný.

+3/0
14.12.2015 12:48

P66e15t40r 66V48e68s18e32l76ý 8175275972846

Nebyl prázdný.

0/0
14.12.2015 15:18

J67a63n 72J85e65m37e92l27k61a 1865500

Považoval jsem brejlovce za zastaralý užraný stroj. Ale dneska si říkám, že na tu banánovou infrastrukturu s banánovými zákony a banánovými policajty je vlastně výborný. Ještě že na tuto trať tak kašlou, že ji nestihli předělat na push pull jako na Kladno. Kdo ví jak by to dopadlo. Brejlovec by měl dostat vyznamenání. Třeba zase hvězdu na čumák ;-D

0/0
14.12.2015 12:10

P54e87t28r 73F63i51a14l27a 9323206773733

Ne, v posledních pěti případech figurovali - 3x Poláci, 1x Portugalec, 1x Čech.

Přímo v Polsku měli podobnou nehodu, kdy řidič vjel do cesty Pendolínu, následky byly menší, nevezl plechy.

+1/0
14.12.2015 15:09

J74o19s54e78f 11K11o85t55a64s 6493542255934

I řidič, který má přednost, musí PŘEDVÍDAT, týká se to i počasí a stavu vozovky !!!  Tato věta, byla po Sametové vypuštěná z Dopravních Předpisů !!! Proto je nyní tolik havárek. Já osobně, kdybych nectil tuto zásadu, tak už tu asi nejsem. Tolik blbců, co je na cestách, to je neskutečné !!! Člověk není stroj a někdy prostě udělá chybu. Když dávají pozor všichni, i ti co mají přednost (a byli by postižitelní), tak by byla situace na silnicích mnohem lepší.

0/−1
14.12.2015 11:17

T65o54m43á31š 74B72l91á51h88a 9621312451961

Pane Kotasi, souhlasil bych s Vámi do puntíku, kdybyste nenapsal tu pitomost s tím, že ty havárky jsou tu proto, že "tato věta byla po Sametové vypuštěna z Dopravních Předpisů".... nevím, jestli byla nebo nebyla, ale každopádně se to řidičům opakuje pořád, a je úplně jedno, zda to v těch předpisech je natvrdo napsáno. Takto vypadáte jako nostalgický komunista, nezlobte se na mě...

+6/0
14.12.2015 11:28

M53i12c42h17a52l 16M66o61u85c40h11a 9868489123664

V roce 1998 bylo v ČSR registrováno 2,2 milionu osobních vozidel. Ve stejném roce došlo k 79.961 dopravním nehodám. V roce 2014 bylo v ČR registrováno 4,9 milionu osobních vozidel a došlo k 85.859 dopravním nehodám. Vzhledem k počtu aut je nyní méně než polovina "havárek" než bylo před "Sametem"... 

.

To, že řidič musí předvídat je jistě pravda a je to důležitá poučka. Jak ale to předvídání chceš definovat v zákoně? A jak předvídavost vyžadovat a jak naopak nepředvídavost postihovat? ;-)

+4/0
14.12.2015 11:32

P30e95t21r 65J52a11r71o98š 2244641105737

To jsou nehody setrene policii. A jiste jste si vsiml toho skoku v roce 2009, od kdy neni nutnost ke vsem nehodam volat policii.

http://www.autosap.cz/dalsi-informace/nehodovost-na-ceskych-silnicich/#neh1

Avsak pocty zranenych a usmrcenych vsak opravdu klesaji v pomeru k poctu aut.

0/0
14.12.2015 11:52

J80a30n 71N76o47v35á93k 9445348684335

To je zajímavé - p. Moucha říká že v roce 1998 bylo 79961 dopravních nehod. A v grafu na odkaze je pro rok 1998 210138 dopravních nehod. 8-o

0/0
14.12.2015 12:43

M48i66c75h91a97l 33P46r19š19a30l89a 1793884477661

A hlavně mě baví že podle pana Mouchy je rok 1998 před Sametem :-D

0/0
14.12.2015 14:03

P29e34t26r 43J38a56r57o89š 2164171295237

imho preklep 1998 misto 1989

0/0
14.12.2015 14:25

P71a16v17e61l 70S27t93a65v33j11a74n44í61k 6858195987691

Jak budete potom řešit právní spor, že jste nedostal přednost a nepředvídal jste? Půjdete si taky sednout do chládku společně s viníkem?

+1/0
14.12.2015 11:32

A11l94e25š 33L79i32p97o60w57s55k55ý 6632241762633

Hlavně že se nikomu nic nestalo. Každý udělá jednou totální hovadinu, kdyby řidiče za Studénky v kole lámali, těm postiženým to zdraví a život nevrátí....:-(

+3/−2
14.12.2015 11:07

J41a18n 98Č70e98k21a80l 7939705304644

Nevrátí, ale exemplární "lámání v kole", dostatečně mediálně propírané, může teoreticky zabránit někomu v budoucnu v zopakování...

+4/−1
14.12.2015 11:11

T14o92m36á61š 42B65l36á83h31a 9621232601611

Nejen teoreticky, ale i prakticky... protože pravděpodobnost, že někdo lámání v kole přežil v době středověku po dobu více než pár měsíců, byla téměř mizivá....

0/0
14.12.2015 11:29

L96u55c50i39e 34B24l11a13n44i49c14k25á 2375493579451

...tak mně něco říká, že polští řidiči kamiónů by se neměli vůbec pouštět do republiky; nějak jim blikající červený semafor nic neříká !!Rv

+1/−1
14.12.2015 11:06

J18a67n 62N90o23v95á23k 4389949426930

Vážená dámo, běda jak někdy něco připálíte, hned tady napíšu, aby české kuchařky nepouštěli k vařečce!   :-)

0/−7
14.12.2015 11:18

R12o27m30a23n 11S82t83o68n95e75k 1409883559911

Češi jsou úplně stejní

+1/−3
14.12.2015 11:31

P25e56t56r 28F93i78a74l23a 9873186333273

Není to pravda, stačí trochu statistiky - v posledních pěti případech figurovali - 3x Poláci, 1x Portugalec, 1x Čech.

+2/0
14.12.2015 11:49

J27á66n 94K38o29t26ú33č 2406274448486

ale 5 prípadov je hodne málo...

0/0
14.12.2015 16:48

P73e72t35r 81F57i42a88l60a 9493686213483

Doufám, že jste tím myslel, že pět případů je málo na závaznou statistiku, to samozřejmě, ale tu tady neděláme, to si někde zjistěte sám....

Pro informaci je to dostatečný počet, stejně každý polské řidiče zná.:-/

A - jak se lidově říká - nerouhejte se, za poměrně krátkou dobu je pět takových případů velmi mnoho!

0/0
14.12.2015 19:17

A82d34a30m 70Ž24í76d45e32k 8905922835593

kdyz se podivam na tu titulni fotku tak marne hledam avizovanou skodu 250.000 na lokomotive, moc by me zajimalo kdo vysi skody posuzuje, a kdo urci kolik pujde majiteli lokomotivy z pojistky

nedavno me naboural skutrista a na par let stare mondeo mi pojistovna nechtela koupit (promackly a zlomeny) ani NOVY znackovy zadni naraznik, .... tak by me zajimalo jaka je amortizace na 40 let stare masine ;-D

+3/0
14.12.2015 11:03

M52a51r61t37i66n 25V29á19v66r24a 2670663539

Asi mají ČD lepší právníky. S normálním chudákem pojišťovna vyběhne a bere v úvahu jen jakési interní tabulky, vůbec stav konkrétního vozidla.

0/0
14.12.2015 11:09

A20l62e73š 15L82i12p56o13w89s58k16ý 6372331482803

Tak oni do toho zahrnou zpoždění, zpoždění následných spojů, vylovení odbahnění, vysoušení, ztráty způsobené odstavením tratě atd. atd. Pokud čekáte na zpožděný spoj na promrzlém nádraží?? Bez náhrad!! ;-D

+2/0
14.12.2015 11:12
Foto

T73o91m86á45š 16D20v62o47ř74á74k 7915816257111

"...Ale máte tu nějaké srážky, odbahnění, vysušení, vyčištění...Jo, to bude asi za toho fiata..."

0/0
14.12.2015 14:02

J84a18n 29Č47e68k67a72l 7559725844644

Tak minimálně nárazníky, které mají deformační zóny, se musí asi vyměnit. Lak, narovnání plechů, ono se to nasčítá...

+2/0
14.12.2015 11:12

P76a68v49e30l 19S19t56a29v49j92a73n70í94k 6608875967621

Minimálně tam je rýha přes 2/3 boku, to asi nebudou kytovat, bude potřeba vyměnit čelo, protože je načnuté a pak ta mašina bude stát, nebude mít žádné výkony po dobu opravy.

+1/0
14.12.2015 11:30

T63o86n45d26a 13H43e52j67l87í68k 1128253289957

Nechapu, ze na takove krizovatce neni semafor s automatickou cervenou do smeru prejezdu, kdyz na tom padne "stopka"...pak by kamion nemohl ani vjet do krizovatky.

Strojvudci preji pevne nervy a do duchodu uz zadnou nehodu :-)

+10/0
14.12.2015 10:55

P84e10t53r 90J54a35r98o18š 2534161345297

Souhlasim. I me toto napadlo jako reseni vhodnejsi zavor a zvedacich prahu. R^

0/0
14.12.2015 11:03

J32á84n 14K79o36t38ú69č 2516224918336

Bolo by to krásne, ale také niečo som v ČR ani SR ešte nevidel. Jedine vo Švajci som videl zabezpečenie priecestia integrované do riadenia križovatky. V Bratislave máme jednu križovatku, ktorá je v tesnej blízkosti žel. trate (http://www.openstreetmap.org/#map=19/48.16880/17.12751). Trať je dnes už len minimálne využívaná, ale keď zrovna ide vlak, tak síce začne blikať priecestie, ale všetky semafory vypnú a začne na nich blikať oranžová. Výsledkom je totálny chaos, pretože je to veľmi frekventovaný uzol. Spolupráca semaforov a PZZ: nula bodov.

0/0
14.12.2015 16:55

S13v74a52t30o34p34l18u12k 38N93o66v74á62k 4508530639768

na koridorech (což není tento případ) by se měly přejezdy omezit na minimum nebo vybudovat mimoúrovňová křížení, aby alespoň v nějakých úsecích vlaky mohly jet 200km/h. Na poměry západní Evropy již značně zaostáváme. Nicméně ten strojvedoucí měl štěstí, že to byla ta stará plečka, nový regionální vlak už by asi dopadl hůř..

+1/−2
14.12.2015 10:47

J40a78n 82J65e88m73e72l11k55a 1945450

Podle mě je levnější řešení, které odstraní 95% problémů.

Inteligentní dohled na přejezdy, aut. pokutování jízdy na červenou, měření rychlosti, signalizace na návěstidlo o stavu přejezdu pro strojvedoucího.

Pomocí kamer a třeba radarového snímače, indukčních smyček nebo jiných senzorů. Camea má algoritmy a hardware již vymyšlený a odzkoušený. Jen je ohnout na tuhle aplikaci. Jen by někdo musel chtít.. U stavby nadjezdů uděláme z koridoru  zase staveniště, a zase může něco upadnout do kolejiště. A někde se to prostorově nevejde. Jednou někdo zvolil tuto blbou levnou variantu s přejezdy tak co už.. A tvrdé pokuty pro kamiony a těžká vozidla. Samozřejmě polní a lesní přejezdy na koridoru pro vozidla jsou asi docela rarita.

0/0
14.12.2015 12:23

P98e50t74r 74F59i74a44l87a 9263406413433

Pane Jemelko, souhlasil bych s vámi, nebýt věty o ́blbé levné variantě s přejezdy ́.Rv

Koridory jsou běžné hlavní tratě, na kterých postavili přejezdy již naši předci a v současné době byly tyto přejezdy zabezpečeny dle evropských standardů.

Jako blbce vidím nezodpovědné řidiče, pro které jsou dopravní předpisy asi jen pro legraci.

+1/0
14.12.2015 13:25

J89a65n 80J65e54m53e34l95k70a 1485940

Proč, mohly se dělat nadjezdy podjezdy a varianty koridoru na 180, 200.. Ale nedělaly, protože to mělo být "levnější."

Ano, ale mají tam být zařízení, které mají následky těchto blbců eliminovat. A) Zavčas vybodovat, vypokutovat tyto "profesionály" B) zastavit, případně snížit následky střetu u velkých předmětů.

0/0
14.12.2015 14:43

P77e20t45r 37F66i75a12l55a 9583736423673

Přejezdy jsou v milionech, nadjezdy v miliardách, je zbytečné psát slovo "levnější" v uvozovkách. Co byste dělal do doby, než se nadjezdy postaví - než se to projedná s obcemi, se soukromými majiteli pozemků atd.?

Kvůli tomu, aby vlak z Prahy do Ostravy dojel asi tak o 20 min. dříve, nebudeme přece vyhazovat peníze, když v budoucnu se nejspíš postaví vysokorychlostní koridor. Máme mít ještě méně peněz na nemocné děti? ! Kde berete tu ́odvahu ́ domnívat se, že váš názor je správný a jinak je to blbě?:-)

A) Snad jste si povšiml, že u všech nehod se zveřejnily kamerové záznamy, dál je to na policii.

B) Jste vynálezce, který už ví, jak by to udělal u velkých předmětů, povšiml jste si vůbec, že všichni řidiči vjeli na přejezd těsně před vlakem, kdy už strojvedoucí neměl možnost zastavit .... anebo chcete, aby se u přejezdů čekalo déle? O to víc by ti spěchající primitivové nerespektovali červenou a mnozí diskutéři by měli argument, že přece spěchali.

0/0
14.12.2015 15:16

P49e77t36r 42F29i59a87l82a 9213856353573

"Na poměry západní Evropy již značně zaostáváme" tím, že nemáme vysokorychlostní tratě, ale vzhledem k tomu, že naše republika je malá a chybějí nám peníze na důležitější věci, např. pro chronicky nemocné a handicapované děti, tak se ještě nějakou dobu bez takových tratí můžeme obejít. Z jakých peněz chcete rozdávat, pane Nováku, "aby alespoň v nějakých úsecích vlaky mohly jet 200km/h"?Rv

V západní Evropě jsou podobné tratě zabezpečené jako u nás, na přejezdech mají dokonce jen jedno červené světlo.

Skutečně zaostáváme jen v jednom - dáváme příliš nízké pokuty všem blbům, pro které jsou dopravní předpisy asi jen pro legraci.

+1/0
14.12.2015 13:19

J68a28n 35N77o32v45á59k 4179419736720

Nějakou velikou chybu uděláme za život každý. Mám teď na mysli zcela neúmyslnou. A to může člověk sedět doma na zadku (např. si vzít za ženu nějakou Nánu). Natož pak coby řidič kamionu, který brázdí Evropou a najezdí tisíce kilometrů. Za chybu trest náleží, i za tu neúmyslnou. Ale nikdy nikoho člověče neodsuzuj, můžeš udělat taky takovou chybu, ba mnohem horší. Mluvím z vlastní zkušenosti, když jsem po vyčerpávajícím úsilí nastartovat zamrznutý náklaďák kdesi v polích vjel roztržitě na přejezd (jen s výstražnými kříži, bez dalšího zařízení). Vlak přijížděl, houkal - neviděl jsem, neslyšel, závozník na mne křičel, co blbneš?? Ano, opravdu jsem v té chvíli blbnul, ačkoliv jsem byl jindy vždycky pan opatrný, rozvážný, zodpovědný..

+4/0
14.12.2015 10:40

L29a11d11i11s30l75a62v 15M11i70k15a 1921819424674

Souhlasím, jen nesouhlasím, že vzít si nějakou nánu je neúmyslné, to je úmyslný trestný čin!)

+1/0
14.12.2015 10:53

P98a47v12e30l 68K98r86o10u77p59a 4443378810382

Proboha, to je Polsko tak zaostalé, že tam neznají vlakové přejezdy? Vždyť téměř u každé nehody je občan Polska.

+14/−7
14.12.2015 10:14

J72a41n 65N29o11v72á36k 4289889816890

Nežvaň!

+2/−8
14.12.2015 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.