Diskuze

Vlnobití odolala jen záď. Češi se po 46 letech dotkli vraku lodi Pionýr

Vraku československé obchodní lodi Pionýr ztroskotané u bahamského ostrova Mayaguana se po 46 letech od události dotkli první Češi. Na přelomu listopadu a prosince k ní podnikli expedici potápěči a výzkumníci Czech Diving Teamu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

proboha jaká "vzácná ruda" se těží NA KUBĚ tak že musela jet lodí z KUBY a ne po kolejích ze sojuzu ???

0 0
možnosti

J68i11ř81í 42B77o96č24e55k

21. 12. 2015 9:53

ten náklad nemusel být nutně pro nás. mohli ho vézt do jakékoli jiné země

0 0
možnosti

no to byla sláva československé obchodní námořní plavby. Komunisti uměli řídit firmy a mezinárodní obchod. To až po té neslavní revoluci se začalo krást a tuneovat. To také bylo jediné co se umělo. Rozkradlo se doslova všechno co ukrást šlo. Včetné československé námořní plavby která dělala byznys v zahraničí. No a pak přišla další rána po rozdělení poměrně slavného Československa na jedno Údolí a jedny Hory. Teď už opravdu neznamenáte NIC!

Cílená likvidace republiky, odrovnaný průmysl, to co bylo mnhdy skvělé se serovnalo se zemí. A teď? Montovna většinou v zahraničních rukou, zisky jdou tedy do zahraničí.. stát jen přemýšlí jak zvedat daně přímé i nepřímé, poplatky za všechno, jakési mýtné, dálniční známky, silnice a dálnice na zoufalé úrovni, Doprava na vesnicích neexistuje, ostatně co je vládě a Sněmovně po nich? Jeden nesmyslný zákon za druhým opouštějí Sněmovnu a doslova všechny jsou namřeny proti lidem, to je dnešní Česko.

Mladí lidé pracují manuálně, pro cizí firmy.. a základní školství na úrovni Jana Ámose.Kdysi slvná Univerzita Karlova, světový podprůměr.

OK dotkli se vraku Pionýr. Ne, nemám strach že někdy vznikne Česká námořní plavba, spíš zase něco zanikne.

2 7
možnosti

Soudruhu, zapomněl jsi na "povinné dary" do bratrského CCCP i na to, že komunistická věrchuška si uměla nabrat plnými hrstmi, čeho se jim zamanulo. Z cizího a pochopitelně beztrestně. ;-€

2 2
možnosti

..a neměla by se loď "Pionýr" stát základem nové české námořní flotily - tu původní rozkradl přece Kožený .....8-o

4 0
možnosti

jako vtip to je dobrý..

0 2
možnosti

P98e71t46e43r 53K45o18r61e70n

20. 12. 2015 14:53

predovsetkym by som zdoraznil ze ja osobne nie som za revizionizmus a nikdy nebudem, v suvislosti s vlajkou to nema ziadny vyznam. Kazdopadne trosku osveta ohladne vlajky by u nasich zapadnych bratov nezaskodila, pretoze mam pocit ze o jej historii nechcu vela vediet. nebudem sa tu o tom rozpisovat , kto chce si o tom najde svoje, len sa cudujem ze to musia hladat aj rocniky starsie. Ti by si totiz dohodu o pouzivan z cias delenia federacie este mali pamatat. inak peace a pekne vianoce. majte sa radi a vlajky nech si uz ziju svojim vlastym zivotom, let it be.

Když se Československo roku 1969 federalizovalo, Česká socialistická republika žádnou vlastní vlajku neměla. Západní část federace ji dostala až roku 1990, šlo opět o českou bikoloru, jež se od polské vlajky lišila jen v poměru stran. Tato česká vlajka se však neujala, a to ani s rozpadem federace. Přitom dohoda zněla jasně: "Česká republika a Slovenská republika nesmějí po zániku České a Slovenské Federativní Republiky užívat státních symbolů České a Slovenské Federativní Republiky," pravil ústavní zákon 542/1992 Sb., o zániku ČSFR.

0 0
možnosti

P68e71t72e49r 49K27o65r46e29n

20. 12. 2015 14:55

sorry, patrilo do diskusie nizsie.

0 0
možnosti

Mám dotaz: byl kapitán lodi Pionýr Tomáš Hobza?

0 0
možnosti

Gratuluji, vitam ciny oslavujici Cechy, Ceskoslovensko a priblizujici historii naseho naroda dalsim generacim, ktere mozna ani netusi, ze jsme meli namorni lodstvo.

14 0
možnosti

V článku se píše, cituji:

Náklad i posádku se podařilo zachránit, ale vrak lodi zůstal na místě,“ přiblížil historii lodi námořní historik a člen výpravy Boris Gol z Pardubic. Jak to tedy s nákladem dopadlo, když se loď potopila ?

0 0
možnosti

J81o53s68e22f 38V58a37l53a

20. 12. 2015 13:38

no asi jako s kazdou prevazenou rudou. Cast se rozptylila ve vode a zbytek zustal v lodi. Ruda neplave a je vyrazne tezsi nez voda, ne ?

1 0
možnosti

J21a41n 48M15a58l87ý

20. 12. 2015 13:07

To se dnes naštěstí stát nemůže. Svoje loďstvo jsme poslali k šípku. Teď jsou na řadě aerolinie. Někdo z kravaťáků přišel na to, že je nejlepší je provozovat bez letadel.

3 0
možnosti

P52e15t27r 22F95o93l52t39ý87n

20. 12. 2015 13:58

Tomu se říká neviditelná ruka trhu, která všechno vyřeší a urovná. Tedy, alespoň to tvrdí spoluautor velehlasné kuponové privatizace... (také mě děsí, že už ani nevlastníme rozvody pitné vody v ČR atd..)

2 0
možnosti

Cesi kolaborovali s nacistickym Nemeckem potichu, teprve po valce zacli hlucne krast majetky sudetskych Nemcu a vyhanet je. Cesi valci vzdy po valce.

0 20
možnosti

To je k clankum dole, tam je to hlavni thema, pane od cenzury.

0 2
možnosti

Nechápu, jak se v diskuzi o vraku, dokáže objevit bača, co přijel na koze do Brna na internet a opruzovat tu s nesmysly s vlajkou. :-/

16 2
možnosti

Pán Vaněk,

ak myslíte mňa, tak na internet na koze do Brna som neprišiel, žijem na Slovensku.

Upozornil som len na článok kde sa píše, že v roku 1969 sa plávalo pod českou vlajkou, čo je nezmysel.

"„Rozhodli jsme se zbytky vraku lodi na Mayaguaně nalézt a zdokumentovat. Příběh lodí plavících se podčeskouvlajkou - Arny a Pionýra - bychom rádi spojili do jednoho dokumentu, o jehož uvedení jednáme s Českou televizí, která byla naším partnerem i u předchozích dokumentů,“ popsal režisér Jančárek.

Vlajka pod ktorou sa plávalo v roku 1969 vyzerala celkom inak, podobá sa na Severo - Kórejskú.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/Czechoslovak_Sea_Shipping_flag.png/330px-Czechoslovak_Sea_Shipping_flag.png

2 1
možnosti