Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto smetlo na přechodu v Ostravě dva chodce, oba zemřeli

Muže a ženu zabil řidič mířící z centra Ostravy do čtvrti Přívoz. Pachatel se podle policie pravděpodobně nevěnoval řízení a chodce na přechodu přehlédl. Čtyřiačtyřicetiletého řidiče policie zadržela. Hrozí mu obvinění z usmrcení z nedbalosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D34a82d63a49k 36P20e19t81r 7941830674888

Jezdím i chodím, na přechod nevstoupím pokud nemám oční kontakt a přesvědčení, že zastaví. Zvláště, ženy nezlobte se, když za volantem sedí žena s vytřeštěným pohledem a pevně svírající volant. Je vás mnoha, ale jsou i výjimky.

+2/0
11.1.2016 12:40

B12l90a53ž17e45j 14M12o11t18y26č56k95a 8397367825170

pokud chodec nechce zemřít, vždy se musí dívat a sledovat okolí. Pokud zemřít chce, tam má stejný názor jako většina zde diskutujících.:-) Omlouvám jen neřidiče, ty maj právo to ještě nechápat.

+2/−3
11.1.2016 9:20

J32i80ř74í 14K81ü74h35r 2650706610566

Pokud nechce řidič zemřít po nárazu kamionu, který mu z vedlejší nedá přednost, tak taky musí jet pomaleji a sledovat okolí.

Těch pár plechů není samospasitelných. Na motorku by raději ti, co nechtějí zemřít, neměli lézt.....

Je to naprosto stejném jako s chodci na přechodu.

Ten s vyšší kinetickou energii udělá chybu a ten druhý to může zaplatit životem.

Je pak zcela jedno, jestli šel pěšky, jel na kole/motorce nebo autem.

+4/0
11.1.2016 9:25
Foto

P87a94v43e51l 98F24r85u60m10e85r14t 5307884497498

Tak samozřejmě, jako mladý zdravý člověk se tak chovám a nikdy nemám nejmenší problém a nikdy nedostávám do nebezpečné situace sebe ani ostatní.

Ale co špatně pohyblivý důchodce? Ten se může před přechodem třeba tisíkrát rozhlížet a vstoupit na přechod až ve chvíli, kdy široko daleko není žádný gumokol. Ale než se dobelhá na druhou stranu, tak se mezitím nějaký ma.or v autě může objevit a tam je to zcela jednoznačné a takový chodec už pak nemůže nic ovlivnit, ikdyž se na začátku choval sebeopatrněji.

Takže to chce posuzovat věci ne jen ze svého pohledu ale uvědomit si, že ne všichni mají takové možnosti (pohybový handicap atd.) jako třeba vy nebo já.

+5/0
11.1.2016 9:59

J25a65n 17U52l95r82y36c73h 4721137910848

ano, podobně svinsky argumentovala i advokátka pana Půčka - prostě chodec je povinen zabezpečit se svým chováním proti chybám řidičů, vůči jejich nerespektování pravidel, pokud to neudělá, je pitomec, co nerespektuje realitu, a dobře mu tak...

+1/0
11.1.2016 12:13

J89a36n 64U87l45r83y56c23h 4161747740568

ano, podobně svinsky argumentovala i advokátka pana Půčka - prostě chodec je povinen zabezpečit se svým chováním proti chybám řidičů, vůči jejich nerespektování pravidel, pokud to neudělá, je pitomec, co nerespektuje realitu, a dobře mu tak...

0/0
11.1.2016 12:14

M80i53c74h81a31e27l59a 85V64i42l58k69u57s28o64v72á 4617318703489

....a co když ti chodci už dávno na přechodu byli , a přecházeli zleva do prava (ze strany řidiče)......!!

+1/0
11.1.2016 8:09

J94o33h45a96n 68Z46i41n35g42e50l 7902604703521

Zákon zakotvující přednost na přechodech pro chodce byl stavěn proto, aby chodci nemuseli zbytečně dlouho čekat, respektive, aby v některých místech s hustým provozem vůbec přešli. Bohužel, zvrhlo se to ve stav, kdy chodci vstupujou do vozovky naprosto bez rozmyslu, vědomi si své přednosti. Média je v tom ještě utvrzují. bylo by na čase, aby všemožný organizace žijící ze státních peněz, třeba BESIP, začali lidem vysvětlovat, že se jim vůbec nic nestane, když u obrubníku zastaví a podívají se doleva. Ztratí vteřinu, ale neztratí život. Nikdy totiž neví, kdo je za volantem, nebo, jestli ten náklaďák neveze těžkej náklad, a t.p. Přednost je hezká věc, ale fyzika je neúprosná.

+6/−2
11.1.2016 8:08

J17i53ř51í 54K52ü16h30r 2560776940396

Média co měsíc minimálně jednou přináší zprávu o podobné události.

Tím pravděpodobně příliš nepodporují fámu a absolutní přednosti chodců.

0/0
11.1.2016 8:18

J27o28h83a61n 83Z14i35n48g51e57l 7512454343571

Bohužel to vždycky okomentují slovy o zlém řidiči, který nedal přednost. Ano, tím podporují fámu o absolutní přednosti. Ještě jsem neslyšel "chodci, dávejte si pozor".

0/−4
11.1.2016 8:21

J22i53ř38í 98K17ü77h95r 2560226640176

Pokud řidič porušil zákon a zabil/zranil člověka, tak asi úplně svatý nebude.

Obvykle se tam ale objevuje zpráva, že míra zavinění se zjišťuje.

A následky podobných nehod chodce k zvýšené opatrnosti snad vyzývají.

0/−1
11.1.2016 8:53

M79o25n94i10k18a 48R54o50l67l51o28v57á 5733582466655

Koukal kdo mu volá.

0/0
11.1.2016 9:44

J22i29ř93í 65K17ü26h96r 2390616900566

Četl jsem....

0/0
11.1.2016 9:50

P70e26t42r 70Z16a28s53k14o87č39i47l 2435192958949

A kdy konečně odsoudí politiky za všechny tyto nesmyslné vraždy kvůli přednosti chodců na přechodech? Korunu tomu dali ještě tím, že proti tramvajím ale pro změnu přednost nemají.

Pravidla silničního provozu mají jen formalizovat to, co řiká zdravý rozum.

+3/−7
11.1.2016 7:45

J66i16ř93í 95K64ü50h70r 2220836370276

A co teda říká zdravý rozum?

Proč by měl být politik zodpovědný za porušování jim schválených předpisů?

+1/0
11.1.2016 8:09

P98e10t62r 28Z65a48s26k90o83č33i34l 2805212388309

Zdravý rozum říká, že se dva na silnici maj dohodnout. Předpokládat, že ten druhý dá přednost, je vždycky o hubu. Třeba na úzké silnici, kde u nás dají jedním směrem "přednost protijedoucích vozidel" a druhým směrem "přednost před protijedoucími vozidly", a pak se tam sčuchnou, protože ten jeden si myslel, že to ještě projede, kdežto ten druhý zase jel, protože měl přednost. Jak to dělají v USA? Dají "dej přednost v jízdě" oběma směry, a dohodněte se. Ono vůbec tam mají většinu značek psaných slovy, jinak si to stejně nikdo nepamatuje. Jsou realisti a ne úředníci na ministerstvu mimo realitu.

Dřiv v ČR taky auta zastavily a daly přednost chodcům, akorát chodci se na to nespoléhali.

0/−1
11.1.2016 8:25

J54i57ř35í 73K84ü83h68r 2210596890446

Dříve spíše těch vozidel jezdilo daleko méně, byly hlučnější a pomalejší(hůře zrychlovaly), takže chodec neměl problém(počkat) a přejít .

Dnes by se místy nedočkal.(a kolikrát čeká i dnes)

Policie nerespektování zákona řidiči a jejich omezování chodců příliš neřeší.

+2/0
11.1.2016 8:56

F65r36a16n98t14a 57T42i87m29a52n 7500698731980

A proč by se měl obyčejný chodec (neznalý řidičských záležitostí) přizpůsobovat nějakým "moderním" trendům automobilismu? Proč by se měl přizpůsobovat, když to do této doby nebylo potřeba?

0/0
11.1.2016 19:28

A26n28t22o71n41í35n 82Z67e43l94i22n85k20a 5514438395870

Vždy čekám jako chodec cca 2m od přechodu, než se ty hordy aut ztenší, nebo zmizí. Zdá se mně to logičtější. Nevím jestli jste vy ostatní supermani, ale když řídím občas se mně stane za přechodem že si uvědomím: toho jsem mohl a měl pustit!

+1/0
11.1.2016 7:35

Z12d37e30ň82k89a 83V83e28s75e47l33á 8199765137870

Jestli čekáte cca 2 metry od přechodu, tak pak ale nelze očekávat, že Vás někdo pustí...

+1/0
11.1.2016 12:12

A60n74t68o65n56í49n 28Z63e61l97i91n20k86a 5274478905540

No vždyť píši, že čekám. Na rozdíl od chodců neřidičů, kteří se nemíní mnohdy ani zastavit.

0/−1
11.1.2016 13:13

J88a64n 47S41p53o26n36e43r 6378525641877

Souhlasím s tím,ze je potřeba si udržet oční kontakt s řidičem,ale v zimním období v 6 večer to jaksi nejde...

0/0
11.1.2016 6:45

J33i34t45k81a 76P82r47o83t73i67v84o96v73a 2951103377

Je velka skoda tech dvou zivotu.A diskuze-hadky jsou tady zbytecne.:-(

+3/0
11.1.2016 0:55

J55a78n 29C22o65n56s17t57a42n32t28i95n 1622741133480

absolutní klasika v diskuzi. dva mrtví chodci, všichni ví o tom prd, ale je naprosto nutné tady pod článkem vychovávat chodce, protože se v 99% chovají jako paka a můžou si za to sami. takže třeba doplníme informace k článku: mitsubishi jelo v obci 81 km/h, řidič psal textovku a věk chodců byl 74 a 76 let. co teď?

+15/−1
10.1.2016 23:30

V35á28c63l91a12v 19J76e15b26a63v66ý 8840419383686

Nic, ti co jsou pány tvorstva v plechovce budou nadávat na chodce. A ti co chodí pěšky a používají MHD budou nadávat na řidiče. ;-D

+10/0
10.1.2016 23:33

P40e52t37r 41T79y38č54k35a 6765272869492

Nic. Vin na obou stranach. Ridic se mel venovat rizeni a chodci muzou vstoupit na prechod az v momente kdy jim auto skutecne tu prednost da.

+7/−6
10.1.2016 23:45

M53a64r51i31á97n 64B45e70d54n42á17r35i46k 9111231940128

Víte kolik míst a přechodů je nepřehledných a nemáte reagovat? Jste u přechodu a vše je čisté, vstoupíte tam a najednou je tam auto! Kde se vzalo? Jo už vím, vidíte jen 50 m a pak je zatáčka a hovězí za volantem jelo 100 Km/hod, nemáte moc šancí reagovat, řidiče nevidíte, protože všechna přední skla se lesknou jak pr**l a telepati nejsme a jeho gestikulace je k ničemu, asi 50% řidičů Vám přednost ani na přechodu nedá. Tak buď zazmatkujete, v leknutí se zastavíte uprostřed a 50% lidí počká až to hovězí za volantem buď zpomalí a nebo přejede. Nejlepší je, když Vás jeden pustí, vstoupíte tam a to druhé hovězí za volantem za ním ho předjíždí na přechodu, protože spěchá a div, že Vás nesmete v protisměru, když koukáte opačným směrem. Jak má reagovat důchodce? Nemá šanci a ani dítě a nebo někdo méně pohyblivý. Proto asi máme omezenou rychlost a přechody, aby ti v plechovce věděli, že mají jet pomalu a že tam asi někdo chodí. V městské části Prahy kde bydlím je na 1 Km snad 5 retardérů a i to někdy nestačí, chtělo by to přidat ještě pár.

+10/−1
11.1.2016 0:16

I88v32a26n 13M63a86n53t35a43s 8329204800911

To není případ Sokolské, notabene U Vozovny, ta je rovná jak deska.

+1/0
11.1.2016 7:36
Foto

P85a74v25e69l 33F50r74u41m68e29r95t 5677234977448

No možná, až mi bude 76 let, tak i než stačím přejít přechod na rovném přehledném úseku, tak se mezitím i na tomto úseku stačí objevit auto.

0/0
11.1.2016 9:51

K11a94r78e24l 58B33a86r93t69á45č89e76k 9962959642415

Chodec nema zadnou absolutni prednost ale v pripade ze je jiz na prechodu ridic mu musi umoznit bezpecny prechod...

0/−1
11.1.2016 4:46

D34a89v62i55d 42K19r76a76j72í30č69e29k 7123303456497

Fyzika je sviňa.

Když chodec vidí rozjeté auto, tak mu má umožnit bezpečný průjezd už proto, že to auto bude střet bolet míň.

0/−1
11.1.2016 8:00
Foto

P88a19v33e47l 53F94r31u68m97e80r55t 5337424727768

Jasně, mladý rozumný člověk, no problem, ale co nepohyblivý důchodce, co se nějakou dobu belhá přes přechod a to rozjeté auto se tam objeví až dodatečně? Ten se může třeba tisíckrát rozhlížet ale pak už se stejně musí spolehnout na to, že se neobjeví nějaký ma.or v autě

+2/0
11.1.2016 9:54

P45a14v87e70l 77N60o51v12á91k 7271116519383

Rovnou napíšu ročně jezdim 40tis řízení mě baví takze sem spíš pro automobilovou dopravu. Ale logicky vidím auto nelezu tam dokud nezastaví nebo evidentně není vidět že zastavuje

+1/−6
10.1.2016 23:58

M63a67r91i48á10n 50B87e87d71n26á87r39i67k 9921561600638

Tak by jste měl chodit víc pěšky, aby jste viděl kolik míst je tak blbých, že nevidíte auto dokud nejste v půlce, protože máte omezený výhlede a ten řidič 50-kou nejede nikdy!

+5/0
11.1.2016 0:18

M52a44r10i52á33n 25B24e59d67n87á47r17i41k 9291511530928

Jednou na přechodu, který je asi 20m od křižovatky před mnou smetlo auto jiného chodce a ten letěl dalších 10m, řidič telefonoval a šlápl na plyn aby stihl semafor a prudce odbočil vpravo. Přijížděl ze čtyř-proudé silnice, zatáčku řízl jako na závodech. Byla tma a pršelo. Tak jak se má chodec dostat přes silnici? Asi by bylo dobré dát zákaz vjezdu do měst a všichni by to odstavili na začátku města a pak hezky po svých a sockou, žádné zácpy díky jednoválcům. Vypadalo by to asi takhle.

https://buffer-pictures.s3.amazonaws.com/7af3276743b0decf6c3142ffd256a080.18ff2a81570d24aea900a9588222bece.gif

+5/−1
11.1.2016 0:26

P14a40v88e16l 33K91o83v88á72ř 1863987406194

Kousek níže řidiče rozčiluje čekání chodců, zvlášť důchodců, až jim řidič skoro zastaví. Těžko se v tom vyznat.

V zásadě platí : Podle § 5odst. 1 písm. h) Zákona osilničním provozu je každýřidič s výjimkou řidiče tramvaje povinen „umožnitchodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušenéa bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat kpřechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodempro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavitvozidlo.

+6/−1
11.1.2016 1:58

J67a93r50o37s74l66a51v 85L39e51b76e88d41a 3626509807400

Sim vás, když už citujete, tak z platného zákona. Tahle blbost o rychlosti, z které musí vždy zastavit, tam už hódně dlouho není.

http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361

+1/−2
11.1.2016 8:21

J96i46ř85í 74K88ü25h71r 2570296520256

No je tam stále povinnost přizpůsobit rychlost okolnostem, které jste schopen předpokládat.

Taky povinnost umožnit chodci přejít ten přechod a neomezit/neohrozit ho.

Takže pokud pojedete vyšší rychlosti, než jste schopen včas ubrzdit, dojde k ohrožení/omezení chodce.

Takže ta (jak říkáte) blbost tam stále je, jen ne doslova.

0/0
11.1.2016 10:30

J63a60r38o25s28l57a30v 52L65e13b54e84d11a 3166749887210

Jenže nepředpokládám například to, že mi zpoza překážky vjede na přechod bruslař.

Takže bych měl být schopen ubrzdit kvůli chodci, který zřejmě hodlá vstoupit. Jenže to původní znění bylo právě o tom, že musím být schopen zastavit _vždy_, což je z hlediska fyziky blbost - toho bych dosáhl jen v případě, že na okraji přechodu by byla moje rychlost limitně se blížící nule.

0/0
11.1.2016 11:02

J27i90ř38í 43K17ü41h89r 2620546440776

Je irelevantní, co předpokládáte vy. Vstup chodce na přechod máte předpokládat a dle toho snížit rychlost.

Pokud jsou u přechodu překážky, které vám brání v výhledu, také by jste měl snížit rychlost.

+2/0
11.1.2016 11:17

J77a77r79o54s23l36a32v 78L22e61b69e83d42a 3966249377510

Takže shrnuto: ta blbost tam už není a je to dobře. A není dobře ji citovat, když už neplatí.

Překážkou omezující výhled může být i roh budovy. Pak je chodník a pak přechod. A jsou jedinci na onlajnkách, kteří jsou schopni to na ten přechod zpoza budovy poslat rychlostí mnohokrát převyšující běžnou rychlost chůze. Sorry, ale tohle snad po mně nikdo nemůže chtít předpokládat.

0/−1
11.1.2016 11:26

M60a83r67t23i36n 60K39a37r23á80s55e28k 9488623728238

To je sice teoreticky pravda, ale podelat se na silnici muze cokoli, kdykoli, takze spravne bychom porad meli vsude jet nanejvys tak 20 km/h protoze se snazime predvidat....

0/0
11.1.2016 12:04

Z51d73e87ň32k98a 70V74e83s95e76l58á 8569175957450

Plus by tam mělo být ještě napsáno, že chodci nesmí projet těsně za patami - to se mi stává naprosto běžně, a to se na přechodu nijak neloudám. Kamarádku minulý týden takto málem auto přejelo - byl sníh, poslední krok před chodníkem jí nějak podklouzl a kdyby to nevyvážila, tak by byla pod autem, protože řidič už ty cca 2 sekundy, než bude skutečně bezpečně na chodníku, počkat nemohl a už se rozjížděl. Rv

0/0
11.1.2016 12:17

J92o13h47a11n 70Z75i64n51g26e49l 7272104543751

Tím spíš by chodec neměl před takovýho řidiče vstoupit.

+1/−1
11.1.2016 7:58

D59a73v98i95d 69Z89a33j36d15á51k 8885182820271

Zrejme zase nejaci chytraci, co si mysli, ze auto zastavi na centimetru. Ted, kdyzbyl snih, jich bobrika odvahy odvahy plnilo vic nez za sucha. Asi vetsi adrenalin.

+2/−5
10.1.2016 23:22

J59i11ř82í 29R26y44s 3614247116604

Taková nehoda je vždy vinou obou stran,i když před zákonem je vinen řidič.Pokud není jisté,že auto stojí má chodec stát taky.A hlavně má chodec navázat oční kontakt s řidičem,popř,rukou a já vždy ještě poděkuji za přednost,kterou dostanu.

+12/−7
10.1.2016 23:14

V12á47c86l32a70v 81J81e69b29a17v45ý 8130599593476

S vaším přístupem bych v Praze často ani nepřešel. Z mé zkušenosti tak 3/4 řidičů nezastavují chodcům, i když je vidí na 20 metrů. Prostě teď si vezu zadek a když jsem před chvílí čekal na červené, tak teď přeci nebudu zase brzdit před přechodem.

Na druhou stranu si uvědomuju, že to nezastaví na fleku a že on má vepředu plechy a já nic, takže tam prostě nevlezu.

+12/0
10.1.2016 23:32

R15o22s66t97i94s21l61a91v 46C91a25h66a 8975831190232

Pokud mluvite o Praze, je zvlastni, ze mate takovou zkusenost. Naopak tady vetsina lidi u prechodu zastavi. Ale v mensich mestech na to uplne kaslou a ja kdyz zastavuju, tak jsem tam za blazna.

+7/0
10.1.2016 23:43

P44a72v48e92l 32N13o10v64á32k 7691286879753

To je pravda přechody na vesnicích a malych městech jsou úplně zbytečný za prvý je 99% lidí nepoužívá a za druhé 99,9% řidičů před nima nestaví...

0/0
11.1.2016 0:00

R81o55s51t32i80s20l32a94v 25C15a48h50a 8545491390552

s temi procenty prehanite, zejmena s tim prvnim

+1/0
11.1.2016 0:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.