Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič řešil zvonící mobil, popsala policie smrt dvou lidí na přechodu

Policisté upřesnili okolnosti smrtelné nehody z nedělního podvečera, kdy v Moravské Ostravě na Sokolské třídě srazil řidič na přechodu dva chodce, muže a ženu. Ti na místě zemřeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K72a89r14e21l 60L30a64n21a 19I24n93g27. 9656451142

Policie by měla telefonování za jízdy přísně trestat. Pokud tento hajzl (vlastně dvojnásobný vrah !) nedostane alespoň 10 let natvrdo, tak se nic nezmění. Shodou okolností jsem byl včera v autě, když kolegovi zazvonil mobil a on se začal vykecávat s manželkou o nákupu a sjeli jsme do příkopu... Jenom do příkopu, nikdo tam nešel, naštěstí !

0/0
12.1.2016 7:26

Z29b59y79n79ě69k 44B94í80l30ý 1267700891305

netelefonoval tak nebreč, mohlo ho zasvědět mezi nohama, chtěl se poškrábat a výsledek by byl stejný

0/−1
12.1.2016 12:55

J72a11k51u31b 46Z84o65u50b54e50k 3625254502

Naposledy jsem přecházel přechod pro chodce v Plzni kousek od autobusového nádraží, všiml jsem si asi 70m vzdálených aut. Díval jsem se na řidiče a zůstal jsem stát v polovině přechodu, jelikož auta vůbec nezpomalovala. Tři auta kolem mě projela. S hubou dokořán jsem se ptal kolemjdoucího, zda je to normální? Řekl mi, že to normální je, jelikož ho tam už někdo srazil 8-o Hlavně, že mě každou chvilku PČR kontroluje, zda mám lékárničku Rv V roli řidiče se zase často setkávám s tím, že pouštím chodce, ale řidič v protisměru na to prostě kašle Rv Za to mají být pokuty a ne za 55 km/h 10m před výjezdem z města, kde na Vás čekají apod.

+6/0
11.1.2016 15:46

R66a58d80e46k 36N44e56u89m31a94n62n 5792192578775

no, na druhou stranu nesnáším ty, kteří se zastaví uprostřed přechodu ....

0/−1
11.1.2016 20:34

P18a83v93e89l 40K43o48v18á72ř 1723807806784

Nedávno tady několik řidičů napsalo: chodec nemá abs. přednost a má počkat zda řidič zastaví nebo velice výrazně zpomalí. Ještě bych dodal, navázat oční kontakt- pokyn rukou-pěkné pozdravení a přání hezkého dne.

Proč se tedy malují na cesty ty bílé čáry které připomínají zebru, jak to těm řidičům ještě vysvětlit že když tam ty čáry jsou, mají být obzvláště pozorní.

Tedy! zastavují proto, že řidiči se často tváří jakože chodce nevidí nebo dokonce hodlají přejet.

+2/0
12.1.2016 9:39

J63a74k19u26b 63Z28o77u45b98e82k 3895354422

Možná to trochu klame, ale ta auta u mě byla rychle, jelikož nebrzdila, i když jsem navázal oční kontakt už z dálky. Riskovat, že ze mě bude placka, jsem opravdu nechtěl. Co krok, to x metrů ujede auto a pokud nebrzdí... Pokud bych se nezastavil, už tu možná nejsem...

+1/0
12.1.2016 9:45
Foto

P39a51v15e88l 50P36o36k86o41r70n56ý 2726844170272

Opravdu máme takové "vygumované řidiče, co kvůli zvonění mobilu zabíjejí? Asi bude potřeba vydat nařízení o vypínaní mobilů za jízdy a za zapnutý mobil flastr.

+1/0
11.1.2016 14:47

J50a18r73o55s62l76a36v 56L85e45b25e90d79a 3426199107140

Ale třeba já se na zvonící mobil nedívám. Je to ovšem důležitá informace, že se mnou někdo chce mluvit (z vybraného seznamu), takže ten hovor vyřídím po zastavení na vhodném místě. Takže nic moc návrh teda...

0/−1
11.1.2016 14:58

V63l96a13d96i12s83l31a53v 54N91o31h13e61j53l 7788217598931

Kouknout se na mobil je stejny jako se kouknout do zpětného zrcátka. I v zrcatku vás může něco zaujmout co přebere pozornost. Jasná chyba řidiče , o tom žádná. I chodci udělali chybu ač ne dle legislativy. Nicméně jestli koukal na mobil, na rádio nebo do zrcátka , je jedno. Výrazně mi vadí ti co mobil drží levou rukou na uchu a už nemají jak použít blinkry. To je fatální už z principu.

+3/−1
11.1.2016 13:53

K90a19r44e72l 65P13o93d29h52o35r44s55k54y 3315703512185

Neni to stejny z mnoha duvodu. Mobil vetsinou drzite v ruce, uz to vas bude zamestnavat, dale na nej musite preostrit a pak zas zpatky, neco precist atd. S mrknutim do zrcatka to nelze srovnavat.

Zacinajici ridic se samozrejme musi naucit neulpivat na tom co kde lita...

+3/0
11.1.2016 14:33
Foto

P86a13v30e48l 34P51o11k18o84r15n52ý 2336914460792

Chodci chybu udělali jenom v tom, že šli po ulici. Kdyby byly doma a v horních patrech, rozhodně ně u zdi směrem k silnici, tak do nich žádný řidič nevjede, i když řada řidičů vjíždí i do obyváků.

+2/0
11.1.2016 14:51

R29a48d28o90s68l90a41v 10K12l81a40u95d19a 5974468984422

Tak naposled. Pokud jedu tam kde jsou přechody, tak jako řidič předpokládám že někdo může vstoupit do vozovky. Stejně tak pokud je někde hřiště, tak předpokládám že nějaké dítě poběží za míčem a pod. Když vidím autobus v zastávce, předpokládám že za ním někdo může být... Atd.

+12/−1
11.1.2016 13:30

J20a44r91o17m38í54r 65B66r43ů63n79a 4969511944593

No jo, ty jsi pan Neomylný, kterému se nikdy nic nemůže stát, vždy máš vše absolutně pod kontrolou.

+1/−6
11.1.2016 13:39

R87a63d35o16s13l79a81v 27K54l12a28u65d92a 5554908194482

Jsem. Protože na rozdíl od tebe vím, že omyl za volantem může mít tragické následky. Nehoda není náhoda. Pokud se plně věnuji řízení a přizpůsobuji rychlost aktuálnímu stavu na vozovce, pak nemůžu přejet dva lidi na přechodu ani náhodou.

+5/−1
11.1.2016 13:52

V15l20a23d57i54s72l90a93v 61N33o35h37e61j13l 7608867808181

Stát se to může lehce, nemůžete předvídat vše.

0/−2
11.1.2016 13:55

R54a71d40o95s61l37a27v 46K14l20a87u72d21a 5514538414902

Jistě. Třeba když se najednou uprostřed dálnice zjeví Alzák. To se předvídat nedá.

+6/0
11.1.2016 14:01

P40e80t12r 42S90c44h22ö50n 7553566892923

Brrr, z toho budu mít noční můru. Ten zelenej prezervativ je už tak otravnej jak tropickej ekzém.

+2/0
12.1.2016 0:53

J98a67r78o21m47í46r 46B17r19ů57n85a 4399171674793

No to v tom případě s tebou musí být skvělý život. Vždy a ve všem máš pravdu a nemýlíš se. Je mi tě líto.

0/−3
11.1.2016 14:06

J15a88r22o83s82l29a21v 29L16e78b74e62d37a 3276549167790

Tak na druhou stranu je to pořád lepší varianta, než se neustále mýlit a být za blbce ;-D

+5/0
11.1.2016 14:32

M37o53n14i51k19a 60K72o14n16e33c81n81a 7933711351334

Pri rychlosti 50 km/hod, ujedete cca 14 m/s, jestli Vam chodec skoci 50 m pred autem do cesty, tak mate 3,5 sekundy na to, aby jste zareagovali a zastavili, tezko predstavitelne, natoz proveditelne. Nikdo nevime, co se tam stalo, ridic se mel venovat rizeni, ale jestli chodci mu skocili do cesty, tak by s tim nic nenadelal, ani kdyby mel na hlave oci ctyri.

+4/−9
11.1.2016 13:07

P64e16t61r 43P71o16k72o87r47n71ý 4422725822193

Člověk v 82 letech těžko skočí do cesty. :-/

+8/−1
11.1.2016 13:12

D88a64v51i15d 12T63o62m37a95n 9375487782757

Jak ktery. Nekteri vypadaji, ze sotva jdou ale jakmile dobihaji treba bus, tak predbehnou i mnohem mladsi. Dost z nich se podobne pririti i k prechodu.

+5/−1
11.1.2016 13:24

B94o39ř47í22k 16P49u39l72k21r91á72b18e30k 1793268149467

jistě, puberťák nebo magor

+2/−2
11.1.2016 14:02

L27u10k31á95š 43R26y39c87h68l70ý 5697366193337

Haha. Ona to bývá občas realita. Mi takhle jednou jeden v pokročilém věku skočil doslova před auto. Prostě šel po chodníku, najednou zmerčil přijíždějící tramvaj a hup do cesty. Mimo přechod. Bez rozhlédnutí. Náhle. Nezájem. Naštěstí jsem jel jen cca 30, viděl jsem tu tramvaj a na chodníku bylo víc lidí, takže jsem i něco podobného čekal, takže jsem to ubrzdil.

+2/0
11.1.2016 14:07

J93a91r40o77m58í10r 59B36r33ů53n46a 4779711784963

To by ses divil.

+1/0
11.1.2016 13:40

J81a83r46o33s59l20a47v 57L78e60b22e17d33a 3476779697450

Brzdná dráha na mokru při 50 km/h je něco přes 30 metrů i se započítanou 1 sec reakční dobou řidiče. Takže na vzdálenost 50 metrů máte ještě o 1 sec navíc, abyste na to nemusela vyloženě dupnout a někdo vás zezadu nanabořil.

Takže lehce představitelné a proveditelné.

Samozřejmě rozumný chodec tam poleze nanejvýš tak na 70 m, za předpokladu, že je schopen normální chůze.

+3/−1
11.1.2016 13:14

J11i68ř77í 25K89ü11h66r 2140856900766

Pokud půjdu na přechod 70 metrů před vozidlem, tak budu kolikrát na druhé straně dříve, než bude vozidlo na úrovni přechodu.

Možná by řidiči neměli jezdit rychlostí 50km/h 50metrů před přechodem.

(pokud nemají jistotu, že se zpoza překážky znenadání objeví u přechodu chodec)

A to už vůbec na mokru/sněhu s plně naloženým vozidlem.

To jsou elementy, kterým musí přizpůsobit svou jízdu hlavně řidiči.

+1/0
11.1.2016 14:38

L77u59d65ě53k 60N90ě86m85e32c 5125591232554

Přechod vozovky, to je cca 5 vteřin. Auto, jedoucí 50 km/h ujede akorát tak těch 70 metrů. Budete to mít s fousem, pokud on nezareaguje.

0/0
11.1.2016 14:54

J44a60r26o46s91l35a88v 54L82e10b75e13d10a 3806909817790

V praxi jako chodec samozřejmě odhaduju spíš časově podle rychlosti auta, jestli stihnu přejít ten jeden pruh.

Ale výpočet: chodec rychlostí 3.5 km/h přejde 3.5 m přechodu za 3.6 sec. Auto rychlostí 50 km/h za tuto dobu ujede právě těch 50 metrů. Takže při stabilní rychlosti je to na doraz. Proto jsem přidal 20 metrů do foroty. Fakt, že auto pravděpodobně zpomalí je jen k dobru, ale spoléhat na to nemůžu.

0/0
11.1.2016 15:15

R29a72d29o70s79l29a94v 67K56l42a59u91d46a 5434518554322

Mám dotaz. Máte řidičák? Pokud ano, měla by se o vás zajímat policie. Pokud bych ve městě nedokážu zastavit na 50 metrů, pak nemám za volantem co pohledávat. 50 km/hod je maximální povolená, nikoliv jediná možná. Jsou-li v ulici přechody pro chodce, semafory, zastávky MHD, pak logicky tomu musím rychlost přizpůsobit.

+7/−3
11.1.2016 13:17

K80a38r84e30l 21P60o12d32h93o58r88s50k59y 3195943132525

V tom pripade bude pro nas vsechny lepsi, kdyz budete ridit az zvladnete zabrzdit ze vzdalenosti 50m pred prechodem...

+2/0
11.1.2016 14:28

P82a85v92e84l 63K41o30v77á45ř 1923387616454

Nemáte pravdu, Při reakční době 1 sec a 50 km/hod. : 14 m. reakce/ 14 m. brždění/ brzdná dráha cca 28 m.

Viz. tabulka : http://www.autolexicon.net/cs/articles/brzdna-draha/

0/0
12.1.2016 9:27

D66a34v57i77d 98T62o96m58a17n 9225267472857

Samozrejme chyba ridice. Na druhou stranu, pokud by ti chodci pockali na reakci ridice, tak se to stat nemuselo. Pokud se srazi auta, tak policie nedava automaticky plnou vinu tomu, kdo jel z vedlejsi ale resi i to, jestli ridic vozidla jedouci po hlavni nemohl zareagovat (jakou rychlosti jel, po jake dobe zacal brzdit, ...). Mozna, ze kdyby to zacali resit i u chodcu, podobnych nehod by ubylo.

+1/−3
11.1.2016 13:02

R69a16d27o95s33l63a87v 93K59l64a61u47d27a 5964638524752

Vy máte ale blbé nápady. Chápete vůbec smysl přechodu pro chodce? Jak má reagoval malé dítě, nebo starý člověk?

+8/−5
11.1.2016 13:05

D67a72v69i57d 90T63o91m81a19n 9425167922747

Pak se muzu divit, ze to vypada, jak vypada. Pokud to vezmu obecne, dostat infarkt muze kazdy. Brzdy mohou selhat i na novem aute. Spousta dalsich moznosti. Pokud vidite prechod a automaticky na nej bez rozmyslu vlezete, tak je to jen vase blbost.

+3/−2
11.1.2016 13:09

P73e76t46r 77P70o24k59o48r68n73ý 4732505162683

To by se vám také mohlo stát, že byste ve městě dvě hodiny nedostal na protější chodník. :-/

+2/−4
11.1.2016 13:18

D95a40v81i64d 43T16o41m54a52n 9775377772517

Neprehanejte. Bydlim v Praze a nikdy jsem nemel problem. Dnes malokdo nezastavi a nepusti. Samozrejme jsou mista, kde je tolik chodcu, ze je naopak problem, aby sem tam projelo auto ale staci pockat max 20-30 sekund.

+2/0
11.1.2016 13:23

P35a23v23e31l 81H11o84r90á83k 8101483365482

Praha je dost výjimka, tam řidiči chodce dost pouští. Určitě víc než v menších městech.

+2/0
11.1.2016 13:49

D91a37v97i97d 95T16o83m93a95n 9515367762717

Je to mozne. Na druhou stranu, tam zase jede podstatne min aut, tak je to ve vysledku taky resitelne..?

0/0
11.1.2016 13:57

P85a43v29e33l 67Š50e91d71l34b34a55u52e90r 7498311772215

Není to výjimka.V OV pouští taky. Bez potíží.

0/0
11.1.2016 18:37

M39o43n38i93k23a 14K55o53n80e30c93n56a 7393711851534

Nemate pravdu. Chodec je svepravna osoba a na prechodu nema absolutni pravo. Jestlize vbehne pred auto, tak za nehodu ma byt trestan chodec. V clanku nikde neni napsane, jestli chodci vstoupili tesne pred auto a ridic nemohl srazce zabranit, ani kdyby se venoval rizeni, nebo je to vyhradne vina ridice, ktery se nevenoval rizeni.

+3/−1
11.1.2016 13:09

R19a24d50o70s60l42a97v 43K76l67a12u52d55a 5154668624262

Jhttps://www.google.cz/maps/@49.8482778,18.2831802,3a,75y,310.97h,81.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1s741mE8f9-97cF9pFhuyXtA!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs Si tak představuju odkud

dvě staré osoby najednou spadli před auto.

+1/−1
11.1.2016 13:24

P83e22t92r 48P77o71k39o72r78n85ý 4292975252933

Navíc přechod je osvětlený. :-/

0/0
11.1.2016 13:31

M62i68c98h80a35l 79P16i60n96d44j93a27k 5553114137977

A jak? protoze nektere osvetlene prechody kdy nad prechodem je doslova zare, ale na chodniku tma a logicky chodec ktery chce vstoupit v tom kontrastu neni vubec videt neni zrovna bezpecny :)

0/0
12.1.2016 15:52

P75a63v40e40l 54H59o92r14á41k 8511213965812

Opravdu si nedovedu představit o moc lepší přechod pro chodce. Tady by i malé dítě nebo starý člověk měli přejít bez velkých problémů.

0/0
11.1.2016 13:40

D55a77v45i60d 72T49o83m55a33n 9405817192337

Odpoved skoncila v jinem vlakne, davam znovu:

Pak se muzu divit, ze to vypada, jak vypada. Pokud to vezmu obecne, dostat infarkt muze kazdy. Brzdy mohou selhat i na novem aute. Spousta dalsich moznosti. Pokud vidite prechod a automaticky na nej bez rozmyslu vlezete, tak je to jen vase blbost.

+1/0
11.1.2016 13:09

D25a57v53i60d 26T37o69m79a20n 9655667832497

Aaaha, Lupa se nam rozbila, zase spatne :-/

+1/0
11.1.2016 13:10

R13a74d93o49s82l68a18v 77K51l66a58u65d81a 5614298514512

Koliktak řidičů denně dostane za volantem infakt? Navíc to většinou odnesou lidé v jiném autě, nebo na chodníku. Málokdy na přechodu. Brzdy mohou selhat? Jak často selhávají brzdy?

0/−2
11.1.2016 13:26

D32a58v31i31d 44T44o60m79a34n 9825377112447

:-/

0/0
11.1.2016 13:27

R22a77d76o33s45l18a61v 83K57l23a10u54d72a 5904948944432

To byly otázky.. Co takhle na ně odpovědět?

0/−1
11.1.2016 13:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.