Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Na veřejnost se poprvé dostaly záběry tragické srážky ze Studénky

Veřejnost se dnes mohla poprvé seznámit s videozáznamem, který dokumentuje červencovou tragédii na železničním přejezdu ve Studénce - srážku kamionu a vlaku, v němž zemřeli tři lidé. Videozáznam se pouštěl během hlavního líčení s polským řidičem kamionu Slawomirem Sondajem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e94t31r 90V22i15n20t96r29l63í87k 3456394791

Ani bych nelitoval, kdyby ho to smetlo, takové individuum si ani není do důsledku vědomo, co způsobilo... neskutečné, za pár let si opět sedne za volant a..?

0/−1
3.2.2016 11:07

D88a49n57i41e17l 50S52c68h80n83i90t86z64e48r 5121384461896

crashtest,

inu tam má být mimoúrovnová dráha.

Je jasné, u nějaký horní dolní respektovat blikající světlá. Ale kde jezdí 120 km/hod to nechápu.

0/0
31.1.2016 2:48

L61u46k74á17š 13V72e81v45e65r28k12a 1237946690

tady se zrovna jezdí 160..

0/0
2.2.2016 13:55

D56a21n49i24e78l 80S45c54h78n31i41t30z28e19r 5641244851176

no pravě, o to víc to nechápu;-O!!

0/0
2.2.2016 22:29

P92a88u36l 12J81a34r14o76s 2693338240

Blbe je ze nemel zavoznika.Ten by mu poradil:-/

0/0
28.1.2016 18:52

O65s88k73a68r 78K60o89v39a43ř49í95k 8607373316367

Ten polský vidlák vyleze ven z kabiny a je mu úplně jedno co způsobil.

+4/−1
28.1.2016 18:22

P37a65u43l 86J81a93r84o14s 2363608100

Oskare.Nebylo mu to jedno mel blato na hristi;-D

0/0
28.1.2016 18:38

J62a32n 23D21l96o56u40h76ý 7184979260639

JE evidentni ze spousta ridicu ma roblem "prorazit zavoru". Asi se boji, ze by prisli o praci nebo, ze by to museli zaplatit. Ani jedno ale nedava smysl, pac sesrotovani vlakem = uz si nikdy nezaridi Rv

0/0
28.1.2016 17:53

P95a44u35l 26J62a54r85o16s 2303958820

Jan..Mel strach,ze odre vpredu lak od te zavory.;-D;-D

0/0
28.1.2016 18:40

J69a27k64u49b 17P90r35o82k10e76š 6363148752593

Imho nečekal ten vlak tak brzo, zvyklý z železničních přejezdů, že jak padnou šraňky vlak přijede v intervalu od 1 minuty do nikdy, prostě chtěl ty závory zase zvednout a v klidu projet. Kdyby bylo zabezpečení nastavené tak, aby vždy po spuštění varování přijel vlak nejpozději do minuty a to na všech přejezdech, tak se podobné nehody stávat nebudou.

0/−5
28.1.2016 19:03

T57o36m75á40š 45M84a32t65ě23j 9695118873332

ze by jakp vystoupil, zved zavoru a odjel? tak to opravdu nemohl myslet.

Spis spolehal, ze vlak zastavi... ale uplne tomu neveril, tak si pro jistotu popojel ...

0/0
28.1.2016 20:20

J73a68k33u79b 65P18r54o80k19e44š 6183888232423

No myslím že i ten největší blbec ví, že vlak brzdí řádově stovky metrů, zároveň také vidí, obzvlášť pokud hodně jezdí, že červené světlo neznamená nebezpečí zdaleka ve všech případech, občas to znamená jen, že na nejbližším nádraží posunovali, nebo že se za 15 minut přišourá lokálka. Docela si dovedu představit, že řidiči, kteří nahánějí tachograf budou řešit, že kvůli čekání na semaforech budou muset skončit 50km před cílem a přijedou tam až po přestávce.

Když uvážíme, že továrny dnes neprovozují sklady a veškeré díly jedou na linku v podstatě na čas, tak by si řidič nevydělal ani na slanou vodu. Dále nikdo z nás nechce platit za nové auto třeba o 50 tisíc Kč víc, aby se automobilce zaplatil sklad a skladování dílů.

+1/−5
29.1.2016 2:41

I66v42a13n 55H79o49l55a44s 5637247478347

To tak jednoduše prostě nastavit nejde, aby byla zaručená dostatečná bezpečnost (tedy to, že se přejezd vždy zavře včas), spouští se přejezd vždy, když libovolný vlak spustí kontakt v příslušné vzdálenosti před přejezdem, vzdálenost je přitom taková, aby se přejezd včas zavřel i před nejrychlejším vlakem. Zařízení, které by spolehlivě měnilo čas spuštění podle rychlosti vlaku (včetně možného zrychlení před přejezdem) prostě v současnosti nabídnout nelze.

+1/0
28.1.2016 21:20

J80a14k33u41b 42P83r93o31k33e94š 6753138662803

Podle mého názoru takové zařízení existuje, laserový nebo radiový měřič vzdálenosti je v každém policejním autě, dopočítat zrychlení nebo dobu dojezdu je maximálně středoškolská matematika.

Případně nastavit lokomotivě omezovač dálkově před přejezdem je také schopnost zařízení v ceně maximálně několika tisíc. Na to, že žijeme v době, kdy je možné určit svoji polohu v podstatě kdekoliv na planetě s přesností na metry, běžně v prodeji jsou automobily které samy parkují, na silnici už zle potkat vozidla, která se sama uřídí, tak na železnici to bohužel funguje stále jako před 50 roky. Každý člověk dnes nosí v kapse telefon, který by takovou funkcionalitu zvládl pokrýt.

0/−2
29.1.2016 2:28

T94o92m48á81š 93M31a11t75ě42j 9515798123682

Po tisíc prvé.

Fascinuje mě, že se tu kde kdo ohání tou "středoškolskou matematikou" a sám ji není schopen použít.

I když víš, vždy naprosto přesně, kde ten vlak je - tak prostě může nastat situace, kde se doba jízdy od aktuální pozice vlaku k přejezdu zkracuje (protože vlak zrychluje) - ale dobu zvonění a sklápění závor - zkrátit nemůžeš... Vysvětloval sem to tu už snad 10x:

Před příjezdem potřebuju minutu abych začal zvonit (po 40s zvonění jdou dolů šraňky a vlak má přijet po dalších 20s).

Vlak, který jede 60 je v tu chvíli 1 km daleko. Ten tvůj ultrasystém vyhodnotí, že právě TEĎ je ten čas spustit přejezd. Jenže vlak začne zrychlovat - a během 30s zrychlí rovnoměrně na 90. Místo aby během 30s ujel 500m ujede 625m a k přejezdu chybí už jen 375m místo 500. A navíc už těch posledních 375m nepojede 60kou (22,5s), ale pojede 90kou = tam bude za 16s. Celkem místo 60s k přejezdu - pojede vlak jen 46s... a přijede tedy jen 6s po šraňkách, kdyby zrychlil na něco málo přes kilo - tak přijede zároveň s nimi.

Samozřejmě můžeš namítnout, že bys to tedy vyhodnocoval dříve - než ten 1km před přejezdem... jenže ta situace platí pořáda dokola - až dojde na tu hraniční situaci, kdy spustíš přejezd. (Jednoduše vlak 1,5km před přejezdem pojede pořád 60 a zrychlovat nebude... takže ten tvůj systém vyhodnocuje, že se není třeba bát, a není třeba spouštět přejezd... a tak to bude pořád dokola v každém okamžiku, až do okamžiku, kdy spustí přejezd (což je situace naznačená výše)... v tu chvíli se čas pro přejezd totiž zafixuje... ale čas příjezdu vlaku zafixovaný není.

Takže musíš přidat různé bezpečnostní koeficienty (zohledňující teoretické maximální zrychlení vlaku + nějakou vatu okolo) - a zjistíš, že za obrovskou cenu a riziko nespolehlivosti (kterou musíš řešit v neprospěch aut a ve prospěch vlaku), se výsledek bude lišit (zvláště u koridorového přejezdu s rychlými vlaky) od stávajícího stavu o "malé" vteřiny ve prospěch aut (jen u pomalých vlaků).

+2/0
29.1.2016 10:22

D83a76v93i29d 76V44o11b93o16r56n37i40k 7832570803589

co takhle jen dat do pravidel strojvudcum, ze po prejeti "spinace" uz nesmi zrychlit .... to snad neni tak slozite

0/−3
29.1.2016 11:11

T72o21m78á60š 14M46a87t63ě67j 9305978523852

1) Uvědom si, že na některých místech by ten vlak v některých místech nemohl zrychlit prakticky vůbec. Máš vyřešený TENHLE přejezd... jenže o kousek dál je další a za ním další a za ním další... takže bys měl jen úseky, kde by vlak mohl zrychlovat. A ty zony "nezrychlovat" by se počítaly na kilometry. Takové pendolino zrcyhluje z 0 na 160 - 2,5 minuty... za tu dobu ujede pěkných pár kilometrů (takže by muselo zrychlovat, pak za kilometr ne, pak za 400m ano, pak zas 1,2 km nee... pak 100m ano... pak zas 1,4km nee... pak 5km anoo...

2) Zdržování vlaku má obrovské dopady na propustnost trati... nemůžeš si dovolit ten vlak zdržovat - má prostě vyšší prioritu než silniční doprava. Silniční doprava se holt musí přizpůsobit. Kapacitní trasy silniční dopravy mají nadjezdy / podjezdy... na ostatních místech se holt musí přizpůsobit. (A to jsem čistý řidič - se železnicí nemám nic společného).

+3/0
29.1.2016 12:26

M32i64c10h41a23l 28Z64v20ě97ř18i47n14a 2609902539741

Co to tady řešíte za bl.osti? Proč by měl mít strojvůdce nějaké další podmínky ať jednoduché či složité. Bliká červené světlo tak na přejezdu nemá nic co vjíždět! To je snad ze zákona jasné a jestli tam někdo vjede tak to je tomu trotlovi stejně jedno za jak dlouho přijede vlak. V tomhle případě měl dostatek času prorazit závory což nepochopitelně neudělal, akorát náraz vlaku by příšel o půl minuty později;-€

+5/0
29.1.2016 13:56

T47o92m70á90š 83M70a31t39ě57j 9155268893822

Omezovač (zákaz zrychlení) je na koridoru nepřijatelný - dopad na propustnost je příliš velký - a uvědom si, že nějaký přejezd je každých pár kilometrů... takže ten vlak by měl jen velmi málo možností kde vlastně zrychlit.

(A koridor už je teď vytížený dost hodně - zkus se projet někdy regiojetem na trase ostrava - praha... )

+3/0
29.1.2016 10:24
Foto

M87i80l43o73s17l14a51v 57D61i91v79i26š 1585916235491

Opravdu si nemyslím, že přidat tam spoustu dalších elektronických zařízení, která se z principu mohou pokazit, je dobrej nápad. Všechno musí být co nejjednoduší a 100% funkční.

+2/0
29.1.2016 19:00

M15i37c50h58a17l 38C53h76a48l87u61p72a 6258700919873

Tak závora se zvednout dá, ale kdo by popojel? :-)

+3/0
28.1.2016 23:53

J17i15ř80í 28P63r25e78s57l 8793664424512

Prostě idiot z každého pohledu. A když vidím ty záběry, tak si nezasloužil nic jiného, než pod tím vlakem skončit taky!

+3/0
28.1.2016 17:19

R22o39b91e89r15t 80D64o90s75t83á55l 1461319355456

"AZ" 10 let? Za tri mrtve? A pak ze pry se za blbost plati.

+2/0
28.1.2016 16:07

J62a36r12o68s98l28a64v 54K65a13d16l44e33c 5181859422381

Nebylo by levnější tam zaměstnat dva týpky, kteří by se při rozsvícených světlech postavili do cesty?;-D

0/0
28.1.2016 12:42

P79e73t20r 15Š46v48a43r33c 2808868175510

obávám se, že ani to by některé řidiče nezastavilo a byli by schopni do těch lidí najíždět s troubením a gestikulováním, že jestli neuhnout, tak je zabijou a pod...

+7/0
28.1.2016 15:00

V35i59k24t61o83r 41K59u46č60a88l95a 8649885263953

Z toho videa je mi úplně špatně. Takový deb.l. Ale hlavně, že myslel na sebe s tím popojetím ne?;-€ A co se stane těm ve vlaku to mu bylo u řitního otvoru že? V jiných státech by ho asi vzteky ukamenovali, což bohužel naše justice nedovoluje :(

+5/0
28.1.2016 11:45

I32v59a84n 40H73o78l95a64s 5307287748767

> vzteky ukamenovali, což bohužel naše justice nedovoluje :(

Neplácej nesmysly. Nebo bys snad chtěl, aby naše justice něco takového dovolovala??

+2/0
28.1.2016 12:36

L41a70d82i34s25l17a59v 20M95a35t63ě81j80k28a 1503136742

Nehodlám obhajovat řidiče. Jel na červenou a to neměl. Rv Ale aby šli na rychlotrati závory ani né jednu minutu před projezdem vlaku dolů, tak to mohl naprogramovat jen totální imbecil 8-o. V každé horní dolní člověk trčí na přejezdu mnohdy i čtvrt hodiny než se procrcá motorák se závorami dole po celý tento čas dole. Tzn. na tomto místě jsou závory absolutně k ničemu. Rv

+2/−11
28.1.2016 11:25

M65i54r19o83s64l59a70v 23K35o56n13e10c93n15y 2139511926418

ono to je možná tak, že někde X metrů před závorami je nějaký "spínač" a po jeho přejetí se spustí šraňky. No a lokálce to trvá déle, Pendolinu chvilku.

+3/0
28.1.2016 12:45

I73v85a30n 74H20o90l52a84s 5217517528287

Ono je to tak určitě.

+2/0
28.1.2016 13:18

M27i38r24o14s59l81a77v 19K34o39n41e58c89n50y 2949721156288

tak by bylo vhodnější vyrobit lepší systém (nevím jak)

+1/−3
28.1.2016 14:47

I70v58a55n 70H43o82l43a38s 5217587738207

> nevím jak

Oni to neví ani odborníci na zabezpečovací techniku - tak, aby to bylo stoprocentně účinné, použitelná v praxi a cenově únosné. Prostě mnohem bezpečnější je, že si auta počkají o něco déle, než laborovat s predikcí, kdy který vlak ke přijede.

0/0
28.1.2016 15:58

P79a23v79e66l 48K92a97l37a59n20d10r57a 3494287149388

Opravdu jsme v 21 století? To opravdu to cidlo nemuze poznat co je nad nim za vlak a jakou jede rychlosti? Jestli je to zabezpeceni v soucasny dobe delany stylem neco jede, sranky dolu, tak opravdu nevim, kde se topi ty miliardy pri opravach a "modernizaci" trati.

0/−2
28.1.2016 22:03

M23a76r72t89i18n 29K64o85z38á49k 4974380499387

Myslíte, že je fakt takový problém použít kupříkladu čidla dvě a z časového rozdílu určit rychlost vlaku? Myslím, že není, jenom se to tak prostě nedělá.

0/−2
28.1.2016 22:35

I32v84a87n 70H16o66l40a43s 5957867178487

A proč by po spuštění závor mělo trvat ještě bůhvíjak dlouho, než přijede vlak, když tam už PŘED spuštěním nemá nikdo co dělat, "experte"???

+7/0
28.1.2016 13:20

I46v64a28n 31H31o81l71a76s 5567767268227

A proč by po spuštění závor mělo trvat ještě bůhvíjak dlouho, než přijede vlak, když tam už PŘED spuštěním nemá nikdo co dělat??? Takže to "absolutně k ničemu" si schovej na koledu, "experte"!!

+1/0
28.1.2016 13:21

D88a82v61i34d 52V58o34b59o43r52n50i52k 7302830553599

protoze do zavor nikdo nevjede, kdezto na cervenou se jezdi bezne...

0/0
29.1.2016 11:04

A80n86t43o59n25í35n 73Š94v19i32h90n29o97s 8818767111642

Ono v dnešní době pustit rychlé Pendolino a jiné "rychlé" vlaky na bezúrovňové křižování je také risk. Tím se řidiče ovšem nezastávám.

0/0
29.1.2016 8:26

J18a86r73o20s55l83a75v 78K24a98d14l64e47c 5581539642851

Přitom by stačilo závory zrušit nebo alespoň zrušit závoru výjezdovou. Nemohlo by pak dojít k uzavření vozidla na trati. Jak někdo oponuje přejezdem na trati TGV - tam se Vám nemůže stát aby závory lítaly nahoru a dolu jako v ČR. Na naše extrémní inženýry a výjimky nejsou ze zahraničí zvyklí, tak nechápou, že když se zvednou závory, že nemohou jet...;-D

+1/−6
28.1.2016 9:31

I46v92a33n 91H11o93l23a32s 5147417588937

> tak nechápou, že když se zvednou závory, že nemohou jet...;-D

Lidé méně mdlého rozumu možná ano, ti ostatní ovšem vědí, že i tam jsou rozhodující SVĚTLA, nikoliv závora.

+3/0
28.1.2016 9:49

J77a43r83o11s36l85a74v 28K91a11d17l75e49c 5701489852291

Lidí mdlého rozumu je více a proto je tento systém špatný.

+1/−3
28.1.2016 12:29

I93v51a83n 19H45o85l90a38s 5177817178627

Ždáná společnost není tak bohatá, aby se proti lidem mdlého rozumu dokázala bránit podobným způsobem. Trouba za volantem způsobí tragédii nejen na přejezdu, ale kdekoliv jinde (třeba s kamionem na křižovatce při jízdě na červenou napálit do autobusu plného dětí) Je potřeba řešit, aby se takoví lidé vůbec nedostávali tam, kde mohou způsobit velkou škodu.

+4/0
28.1.2016 13:24

T62o63m91á32š 38M10a44t88ě63j 9445188943402

Zajímavé - špatný je systém a ne ti lidi mdlého rozumu... kam sme to dospěli.

Není čistě tak celospolečensky vhodnější, než chránit lidi mdlého rozumu, se prostě smířit s tím, že se někteří lidi mdlého rozumu odstraní sami z genofondu - a postarat se tak maximálně o to, aby to pokud možno s nimi neodnesl i někdo jiný ?

Test mdlosti - tam je proveden - jsou tam červená světla a závory.

Ochrana ostatních je dána prostým poměrem hmotnosti a kinetické energie vlaku (a odolnosti jeho konstrukce) v poměru k hmotnosti a odolnosti konstrukce většiny toho, co jezdí po silnici. (Kinetickou energii můžeme vcelku zanedbat, neboť vektor je kolmý na vektor kinetické energie vlaku).

Podle mě je systém plně vyhovující.

+4/0
28.1.2016 13:29

D35a58v74i64d 49V93o45b20o20r92n54i82k 7652860503659

bohuzel nyni zemreli nevini a vinik prezil ... dost casto se veci delaji blbuvzdorne .. jelikoz tady jde o lidske zivoty, tak by to melo byt take co nejlepe zabezpeceno ... v tomto pripade by stacila delsi probleva mezi sklapnutim zavor a prujezdem vlaku - 16s nic moc na reseni kriticke situace

0/0
29.1.2016 11:09

T81o59m82á81š 41M11a61t45ě74j 9535888843342

Není problém - stačí prodloužit tu dobu. Vysvětli to řidičům... vlaku je srdečně jedno jestli ty šraňky jsou dole minutu, dvě, celý den...

0/0
29.1.2016 12:29

J91i48ř93í 43K84u38c48h37t76a 6278685689157

výjezdové závory ? Jak vysvětlíte spoustě taky-řidičů že tím "výjezdovým" pruhem se nevjíždí ?

+1/0
1.2.2016 9:11

M12i66c58h32a64l 75M44a21l66á65t 6826512330170

Polák řidič kamionu.........total mentál.

https://www.youtube.com/watch?v=OJTLqJzV1wE

0/−1
27.1.2016 23:03

P34a28u78l 64J91a79r98o62s 2573908500

Co tim Michale myslis,ze ridici jinych narodnosti nejsou... total mental?

+1/0
28.1.2016 5:05

V98a22c20l42a40v 78M22e60d75e58k 5491962345335

mezi řidiči všech národností jsou "mentálové" - ale je pravda, že každý, kdo se pohybuje v místech s vyšším výskytem Poláků potvrdí, že u nich je to procento značně vyšší, než u ostatních národů. A netýká se to jen kamionů, polští "dodávkáři" brázdící dálnice v polorozpadlých 20letých transporterech jsou také super zážitek.

+3/0
28.1.2016 8:12

J15a67r66o38s47l31a55v 83K72a63d37l75e68c 5461589722141

To je ale vizitka dopravní policie v konkrétních státech.

+1/0
28.1.2016 9:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.