Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Na veřejnost se poprvé dostaly záběry tragické srážky ze Studénky

Veřejnost se dnes mohla poprvé seznámit s videozáznamem, který dokumentuje červencovou tragédii na železničním přejezdu ve Studénce - srážku kamionu a vlaku, v němž zemřeli tři lidé. Videozáznam se pouštěl během hlavního líčení s polským řidičem kamionu Slawomirem Sondajem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48e49t49r 46V66i71n50t40r15l64í89k 3126934891

Ani bych nelitoval, kdyby ho to smetlo, takové individuum si ani není do důsledku vědomo, co způsobilo... neskutečné, za pár let si opět sedne za volant a..?

0/−1
3.2.2016 11:07

D16a49n91i94e67l 38S45c65h83n48i62t60z97e15r 5661324241276

crashtest,

inu tam má být mimoúrovnová dráha.

Je jasné, u nějaký horní dolní respektovat blikající světlá. Ale kde jezdí 120 km/hod to nechápu.

0/0
31.1.2016 2:48

L97u62k59á70š 15V16e15v94e25r55k42a 1157706590

tady se zrovna jezdí 160..

0/0
2.2.2016 13:55

D61a34n83i17e52l 93S45c78h83n87i50t44z78e44r 5561324421516

no pravě, o to víc to nechápu;-O!!

0/0
2.2.2016 22:29

P14a28u96l 87J83a20r34o46s 2613628670

Blbe je ze nemel zavoznika.Ten by mu poradil:-/

0/0
28.1.2016 18:52

O85s14k59a64r 55K17o13v68a87ř48í36k 8757623826257

Ten polský vidlák vyleze ven z kabiny a je mu úplně jedno co způsobil.

+4/−1
28.1.2016 18:22

P24a81u72l 62J90a95r58o54s 2303608350

Oskare.Nebylo mu to jedno mel blato na hristi;-D

0/0
28.1.2016 18:38

J24a71n 30D49l66o89u85h23ý 7384799470749

JE evidentni ze spousta ridicu ma roblem "prorazit zavoru". Asi se boji, ze by prisli o praci nebo, ze by to museli zaplatit. Ani jedno ale nedava smysl, pac sesrotovani vlakem = uz si nikdy nezaridi Rv

0/0
28.1.2016 17:53

P90a94u30l 55J79a67r88o14s 2243248300

Jan..Mel strach,ze odre vpredu lak od te zavory.;-D;-D

0/0
28.1.2016 18:40

J29a37k86u17b 41P17r59o88k86e43š 6163508232823

Imho nečekal ten vlak tak brzo, zvyklý z železničních přejezdů, že jak padnou šraňky vlak přijede v intervalu od 1 minuty do nikdy, prostě chtěl ty závory zase zvednout a v klidu projet. Kdyby bylo zabezpečení nastavené tak, aby vždy po spuštění varování přijel vlak nejpozději do minuty a to na všech přejezdech, tak se podobné nehody stávat nebudou.

0/−5
28.1.2016 19:03

T73o20m55á38š 86M91a29t92ě36j 9915948123902

ze by jakp vystoupil, zved zavoru a odjel? tak to opravdu nemohl myslet.

Spis spolehal, ze vlak zastavi... ale uplne tomu neveril, tak si pro jistotu popojel ...

0/0
28.1.2016 20:20

J44a39k10u41b 96P37r64o88k41e16š 6113978792323

No myslím že i ten největší blbec ví, že vlak brzdí řádově stovky metrů, zároveň také vidí, obzvlášť pokud hodně jezdí, že červené světlo neznamená nebezpečí zdaleka ve všech případech, občas to znamená jen, že na nejbližším nádraží posunovali, nebo že se za 15 minut přišourá lokálka. Docela si dovedu představit, že řidiči, kteří nahánějí tachograf budou řešit, že kvůli čekání na semaforech budou muset skončit 50km před cílem a přijedou tam až po přestávce.

Když uvážíme, že továrny dnes neprovozují sklady a veškeré díly jedou na linku v podstatě na čas, tak by si řidič nevydělal ani na slanou vodu. Dále nikdo z nás nechce platit za nové auto třeba o 50 tisíc Kč víc, aby se automobilce zaplatil sklad a skladování dílů.

+1/−5
29.1.2016 2:41

I39v34a91n 26H84o73l27a92s 5747687208877

To tak jednoduše prostě nastavit nejde, aby byla zaručená dostatečná bezpečnost (tedy to, že se přejezd vždy zavře včas), spouští se přejezd vždy, když libovolný vlak spustí kontakt v příslušné vzdálenosti před přejezdem, vzdálenost je přitom taková, aby se přejezd včas zavřel i před nejrychlejším vlakem. Zařízení, které by spolehlivě měnilo čas spuštění podle rychlosti vlaku (včetně možného zrychlení před přejezdem) prostě v současnosti nabídnout nelze.

+1/0
28.1.2016 21:20

J32a35k26u45b 52P76r41o75k61e60š 6313548732433

Podle mého názoru takové zařízení existuje, laserový nebo radiový měřič vzdálenosti je v každém policejním autě, dopočítat zrychlení nebo dobu dojezdu je maximálně středoškolská matematika.

Případně nastavit lokomotivě omezovač dálkově před přejezdem je také schopnost zařízení v ceně maximálně několika tisíc. Na to, že žijeme v době, kdy je možné určit svoji polohu v podstatě kdekoliv na planetě s přesností na metry, běžně v prodeji jsou automobily které samy parkují, na silnici už zle potkat vozidla, která se sama uřídí, tak na železnici to bohužel funguje stále jako před 50 roky. Každý člověk dnes nosí v kapse telefon, který by takovou funkcionalitu zvládl pokrýt.

0/−2
29.1.2016 2:28

T22o84m93á87š 26M14a94t75ě44j 9295188983292

Po tisíc prvé.

Fascinuje mě, že se tu kde kdo ohání tou "středoškolskou matematikou" a sám ji není schopen použít.

I když víš, vždy naprosto přesně, kde ten vlak je - tak prostě může nastat situace, kde se doba jízdy od aktuální pozice vlaku k přejezdu zkracuje (protože vlak zrychluje) - ale dobu zvonění a sklápění závor - zkrátit nemůžeš... Vysvětloval sem to tu už snad 10x:

Před příjezdem potřebuju minutu abych začal zvonit (po 40s zvonění jdou dolů šraňky a vlak má přijet po dalších 20s).

Vlak, který jede 60 je v tu chvíli 1 km daleko. Ten tvůj ultrasystém vyhodnotí, že právě TEĎ je ten čas spustit přejezd. Jenže vlak začne zrychlovat - a během 30s zrychlí rovnoměrně na 90. Místo aby během 30s ujel 500m ujede 625m a k přejezdu chybí už jen 375m místo 500. A navíc už těch posledních 375m nepojede 60kou (22,5s), ale pojede 90kou = tam bude za 16s. Celkem místo 60s k přejezdu - pojede vlak jen 46s... a přijede tedy jen 6s po šraňkách, kdyby zrychlil na něco málo přes kilo - tak přijede zároveň s nimi.

Samozřejmě můžeš namítnout, že bys to tedy vyhodnocoval dříve - než ten 1km před přejezdem... jenže ta situace platí pořáda dokola - až dojde na tu hraniční situaci, kdy spustíš přejezd. (Jednoduše vlak 1,5km před přejezdem pojede pořád 60 a zrychlovat nebude... takže ten tvůj systém vyhodnocuje, že se není třeba bát, a není třeba spouštět přejezd... a tak to bude pořád dokola v každém okamžiku, až do okamžiku, kdy spustí přejezd (což je situace naznačená výše)... v tu chvíli se čas pro přejezd totiž zafixuje... ale čas příjezdu vlaku zafixovaný není.

Takže musíš přidat různé bezpečnostní koeficienty (zohledňující teoretické maximální zrychlení vlaku + nějakou vatu okolo) - a zjistíš, že za obrovskou cenu a riziko nespolehlivosti (kterou musíš řešit v neprospěch aut a ve prospěch vlaku), se výsledek bude lišit (zvláště u koridorového přejezdu s rychlými vlaky) od stávajícího stavu o "malé" vteřiny ve prospěch aut (jen u pomalých vlaků).

+2/0
29.1.2016 10:22

D42a79v55i17d 73V24o61b83o87r57n65i54k 7492750353579

co takhle jen dat do pravidel strojvudcum, ze po prejeti "spinace" uz nesmi zrychlit .... to snad neni tak slozite

0/−3
29.1.2016 11:11

T95o22m17á32š 96M57a23t97ě98j 9345908783322

1) Uvědom si, že na některých místech by ten vlak v některých místech nemohl zrychlit prakticky vůbec. Máš vyřešený TENHLE přejezd... jenže o kousek dál je další a za ním další a za ním další... takže bys měl jen úseky, kde by vlak mohl zrychlovat. A ty zony "nezrychlovat" by se počítaly na kilometry. Takové pendolino zrcyhluje z 0 na 160 - 2,5 minuty... za tu dobu ujede pěkných pár kilometrů (takže by muselo zrychlovat, pak za kilometr ne, pak za 400m ano, pak zas 1,2 km nee... pak 100m ano... pak zas 1,4km nee... pak 5km anoo...

2) Zdržování vlaku má obrovské dopady na propustnost trati... nemůžeš si dovolit ten vlak zdržovat - má prostě vyšší prioritu než silniční doprava. Silniční doprava se holt musí přizpůsobit. Kapacitní trasy silniční dopravy mají nadjezdy / podjezdy... na ostatních místech se holt musí přizpůsobit. (A to jsem čistý řidič - se železnicí nemám nic společného).

+3/0
29.1.2016 12:26

M16i83c64h95a68l 66Z60v10ě76ř43i96n17a 2889712189671

Co to tady řešíte za bl.osti? Proč by měl mít strojvůdce nějaké další podmínky ať jednoduché či složité. Bliká červené světlo tak na přejezdu nemá nic co vjíždět! To je snad ze zákona jasné a jestli tam někdo vjede tak to je tomu trotlovi stejně jedno za jak dlouho přijede vlak. V tomhle případě měl dostatek času prorazit závory což nepochopitelně neudělal, akorát náraz vlaku by příšel o půl minuty později;-€

+5/0
29.1.2016 13:56

T39o29m90á87š 53M46a70t94ě11j 9295188883762

Omezovač (zákaz zrychlení) je na koridoru nepřijatelný - dopad na propustnost je příliš velký - a uvědom si, že nějaký přejezd je každých pár kilometrů... takže ten vlak by měl jen velmi málo možností kde vlastně zrychlit.

(A koridor už je teď vytížený dost hodně - zkus se projet někdy regiojetem na trase ostrava - praha... )

+3/0
29.1.2016 10:24
Foto

M83i67l39o95s86l28a89v 14D53i71v42i38š 1505176495971

Opravdu si nemyslím, že přidat tam spoustu dalších elektronických zařízení, která se z principu mohou pokazit, je dobrej nápad. Všechno musí být co nejjednoduší a 100% funkční.

+2/0
29.1.2016 19:00

M63i67c37h31a19l 55C86h30a82l31u85p74a 6758290849973

Tak závora se zvednout dá, ale kdo by popojel? :-)

+3/0
28.1.2016 23:53

J30i14ř88í 24P16r12e44s98l 8743394884222

Prostě idiot z každého pohledu. A když vidím ty záběry, tak si nezasloužil nic jiného, než pod tím vlakem skončit taky!

+3/0
28.1.2016 17:19

R51o88b88e78r42t 73D90o73s30t67á92l 1621819645296

"AZ" 10 let? Za tri mrtve? A pak ze pry se za blbost plati.

+2/0
28.1.2016 16:07

J67a43r91o82s49l82a27v 32K47a71d49l33e33c 5781259782301

Nebylo by levnější tam zaměstnat dva týpky, kteří by se při rozsvícených světlech postavili do cesty?;-D

0/0
28.1.2016 12:42

P65e18t86r 19Š39v21a53r17c 2368318255650

obávám se, že ani to by některé řidiče nezastavilo a byli by schopni do těch lidí najíždět s troubením a gestikulováním, že jestli neuhnout, tak je zabijou a pod...

+7/0
28.1.2016 15:00

V83i31k80t23o28r 94K26u56č17a50l50a 8119655653103

Z toho videa je mi úplně špatně. Takový deb.l. Ale hlavně, že myslel na sebe s tím popojetím ne?;-€ A co se stane těm ve vlaku to mu bylo u řitního otvoru že? V jiných státech by ho asi vzteky ukamenovali, což bohužel naše justice nedovoluje :(

+5/0
28.1.2016 11:45

I27v93a69n 17H22o80l82a32s 5697207228407

> vzteky ukamenovali, což bohužel naše justice nedovoluje :(

Neplácej nesmysly. Nebo bys snad chtěl, aby naše justice něco takového dovolovala??

+2/0
28.1.2016 12:36

L22a75d27i65s60l46a18v 28M76a33t75ě26j37k74a 1763646102

Nehodlám obhajovat řidiče. Jel na červenou a to neměl. Rv Ale aby šli na rychlotrati závory ani né jednu minutu před projezdem vlaku dolů, tak to mohl naprogramovat jen totální imbecil 8-o. V každé horní dolní člověk trčí na přejezdu mnohdy i čtvrt hodiny než se procrcá motorák se závorami dole po celý tento čas dole. Tzn. na tomto místě jsou závory absolutně k ničemu. Rv

+2/−11
28.1.2016 11:25

M18i69r25o69s14l40a36v 52K97o55n54e70c89n67y 2469111396648

ono to je možná tak, že někde X metrů před závorami je nějaký "spínač" a po jeho přejetí se spustí šraňky. No a lokálce to trvá déle, Pendolinu chvilku.

+3/0
28.1.2016 12:45

I19v97a32n 73H77o88l48a71s 5527267148177

Ono je to tak určitě.

+2/0
28.1.2016 13:18

M14i21r67o62s65l78a84v 87K23o30n71e93c70n77y 2719271476678

tak by bylo vhodnější vyrobit lepší systém (nevím jak)

+1/−3
28.1.2016 14:47

I65v27a15n 10H98o75l60a45s 5267977648967

> nevím jak

Oni to neví ani odborníci na zabezpečovací techniku - tak, aby to bylo stoprocentně účinné, použitelná v praxi a cenově únosné. Prostě mnohem bezpečnější je, že si auta počkají o něco déle, než laborovat s predikcí, kdy který vlak ke přijede.

0/0
28.1.2016 15:58

P36a25v84e45l 88K74a84l12a54n25d38r44a 3924407369148

Opravdu jsme v 21 století? To opravdu to cidlo nemuze poznat co je nad nim za vlak a jakou jede rychlosti? Jestli je to zabezpeceni v soucasny dobe delany stylem neco jede, sranky dolu, tak opravdu nevim, kde se topi ty miliardy pri opravach a "modernizaci" trati.

0/−2
28.1.2016 22:03

M36a19r32t31i66n 51K27o38z55á68k 4934680979687

Myslíte, že je fakt takový problém použít kupříkladu čidla dvě a z časového rozdílu určit rychlost vlaku? Myslím, že není, jenom se to tak prostě nedělá.

0/−2
28.1.2016 22:35

I52v69a12n 77H41o96l18a68s 5337557878127

A proč by po spuštění závor mělo trvat ještě bůhvíjak dlouho, než přijede vlak, když tam už PŘED spuštěním nemá nikdo co dělat, "experte"???

+7/0
28.1.2016 13:20

I74v34a90n 10H73o88l52a39s 5777737808357

A proč by po spuštění závor mělo trvat ještě bůhvíjak dlouho, než přijede vlak, když tam už PŘED spuštěním nemá nikdo co dělat??? Takže to "absolutně k ničemu" si schovej na koledu, "experte"!!

+1/0
28.1.2016 13:21

D50a67v30i25d 46V30o32b25o98r76n83i41k 7352340173799

protoze do zavor nikdo nevjede, kdezto na cervenou se jezdi bezne...

0/0
29.1.2016 11:04

A25n33t44o96n39í66n 76Š37v85i25h89n29o87s 8728277841492

Ono v dnešní době pustit rychlé Pendolino a jiné "rychlé" vlaky na bezúrovňové křižování je také risk. Tím se řidiče ovšem nezastávám.

0/0
29.1.2016 8:26

J86a40r20o73s92l68a55v 71K56a75d49l27e21c 5831509542541

Přitom by stačilo závory zrušit nebo alespoň zrušit závoru výjezdovou. Nemohlo by pak dojít k uzavření vozidla na trati. Jak někdo oponuje přejezdem na trati TGV - tam se Vám nemůže stát aby závory lítaly nahoru a dolu jako v ČR. Na naše extrémní inženýry a výjimky nejsou ze zahraničí zvyklí, tak nechápou, že když se zvednou závory, že nemohou jet...;-D

+1/−6
28.1.2016 9:31

I10v21a96n 53H49o35l76a10s 5377737138467

> tak nechápou, že když se zvednou závory, že nemohou jet...;-D

Lidé méně mdlého rozumu možná ano, ti ostatní ovšem vědí, že i tam jsou rozhodující SVĚTLA, nikoliv závora.

+3/0
28.1.2016 9:49

J74a22r46o73s66l42a65v 60K17a68d57l94e79c 5271819362811

Lidí mdlého rozumu je více a proto je tento systém špatný.

+1/−3
28.1.2016 12:29

I40v25a78n 32H44o33l91a18s 5487587668167

Ždáná společnost není tak bohatá, aby se proti lidem mdlého rozumu dokázala bránit podobným způsobem. Trouba za volantem způsobí tragédii nejen na přejezdu, ale kdekoliv jinde (třeba s kamionem na křižovatce při jízdě na červenou napálit do autobusu plného dětí) Je potřeba řešit, aby se takoví lidé vůbec nedostávali tam, kde mohou způsobit velkou škodu.

+4/0
28.1.2016 13:24

T37o27m56á19š 97M89a42t82ě65j 9135258923592

Zajímavé - špatný je systém a ne ti lidi mdlého rozumu... kam sme to dospěli.

Není čistě tak celospolečensky vhodnější, než chránit lidi mdlého rozumu, se prostě smířit s tím, že se někteří lidi mdlého rozumu odstraní sami z genofondu - a postarat se tak maximálně o to, aby to pokud možno s nimi neodnesl i někdo jiný ?

Test mdlosti - tam je proveden - jsou tam červená světla a závory.

Ochrana ostatních je dána prostým poměrem hmotnosti a kinetické energie vlaku (a odolnosti jeho konstrukce) v poměru k hmotnosti a odolnosti konstrukce většiny toho, co jezdí po silnici. (Kinetickou energii můžeme vcelku zanedbat, neboť vektor je kolmý na vektor kinetické energie vlaku).

Podle mě je systém plně vyhovující.

+4/0
28.1.2016 13:29

D73a81v39i69d 70V18o19b96o76r92n50i21k 7382360623789

bohuzel nyni zemreli nevini a vinik prezil ... dost casto se veci delaji blbuvzdorne .. jelikoz tady jde o lidske zivoty, tak by to melo byt take co nejlepe zabezpeceno ... v tomto pripade by stacila delsi probleva mezi sklapnutim zavor a prujezdem vlaku - 16s nic moc na reseni kriticke situace

0/0
29.1.2016 11:09

T66o39m25á19š 51M19a78t24ě21j 9245248653432

Není problém - stačí prodloužit tu dobu. Vysvětli to řidičům... vlaku je srdečně jedno jestli ty šraňky jsou dole minutu, dvě, celý den...

0/0
29.1.2016 12:29

J32i65ř43í 49K62u73c24h81t20a 6708655259947

výjezdové závory ? Jak vysvětlíte spoustě taky-řidičů že tím "výjezdovým" pruhem se nevjíždí ?

+1/0
1.2.2016 9:11

M97i90c92h39a40l 59M27a73l24á92t 6466772470590

Polák řidič kamionu.........total mentál.

https://www.youtube.com/watch?v=OJTLqJzV1wE

0/−1
27.1.2016 23:03

P66a72u35l 47J51a75r57o24s 2293358390

Co tim Michale myslis,ze ridici jinych narodnosti nejsou... total mental?

+1/0
28.1.2016 5:05

V28a64c95l63a71v 40M34e25d21e78k 5281952465105

mezi řidiči všech národností jsou "mentálové" - ale je pravda, že každý, kdo se pohybuje v místech s vyšším výskytem Poláků potvrdí, že u nich je to procento značně vyšší, než u ostatních národů. A netýká se to jen kamionů, polští "dodávkáři" brázdící dálnice v polorozpadlých 20letých transporterech jsou také super zážitek.

+3/0
28.1.2016 8:12

J30a29r64o84s15l75a76v 36K35a72d15l62e56c 5461899652791

To je ale vizitka dopravní policie v konkrétních státech.

+1/0
28.1.2016 9:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.