Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slavná Tatra 603 slaví výročí. Před šedesáti lety vyjela do zahraničí

Obyčejným lidem nedostupná, v minulosti označovaná jako papalášská, ale stále krásná. Tatra 603 slaví v těchto dnech malé výročí. Před šedesáti lety vyjel prototyp této kopřivnické limuzíny poprvé za hranice: na přelomu ledna a února roku 1956 tyto vozy reprezentovaly Československý olympijský výbor na zimních olympijských hrát v italském středisku Cortina d’Ampezzo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J43o63s46e43f 49K50o48u31b89a 8621460503491

http://www.youtube.com/watch?v=J8fNpTSLi80 <http://www.youtube.com/watch?v=J8fNpTSLi80> R^!!

0/0
9.2.2016 1:11

J15a75k49u66b 19N12o14v97á40k 8270193890202

Bohužel pro většinu lidí nedostupné i dnes. 200.000 za nekompletní šrot je běžná cena.

0/0
8.2.2016 9:54

P16e62t53r 48M47i25c67h69a93l 2290414741442

Nádhera. A tohle taky poslal bolševik do kopru.

0/0
7.2.2016 20:55

J61a42k18u95b 19N38o42v45á63k 8390493480342

Ten taky

0/0
8.2.2016 9:51
Foto

M36i17r13o13s45l36a52v 39S43t85e76i50n25e30r 6818784213555

Kdo viděl ten motor, musel získat respekt- takové motory se stavěly pro letadla. Zvláštnost ovšem byla, že ten motor byl celý z hliníku a vzduchem chlazený. Byl proto i slyšet, ale ten zvuk byl velmi typický. Tenkrát to auto mohlo konkurovat Mercedesům S-Klasse nebo BMW 7. Dones jsme se na takové auto nezmohli- Škoda Superb konkuruje tak s VW Passátem, BMW 5 nebo Mercedes E- Klasse.

+1/0
6.2.2016 23:27

V17l91a73d50i70s88l44a18v 80B56u74r52y32š13e10k 3223876602654

no já ho viděl, dokonce s ním jezdil, byl to osmiválec vidlicový, snad 2,5 litru objem, hučelo to pěkně, ale moc to nejelo, litrová atmosféra kia tříválec by s tím uháněla dnes jistě líp, ale to jsou fakta, která není třeba zdůrazňovat, ty každý ví, co je podstatný že bylo jedno komu to konkuruje, protože si to tady nemohl nikdo koupit, jezdili v tom výhradně ředitelé největších podniků, vláda, przident ne, tomu to bylo málo, ten jezdil v autě ruským

0/0
7.2.2016 10:19

J89a83n 14K31o15n27v55a40l54i92n17k60a 5650511821425

Škoda Superb konkuruje Passatu, to ano, ale Pětce nebo Éčku nesahá ani po kotníky. Zkuste zkušební jízdu a pak mluvte.

0/0
8.2.2016 7:09

Z56d60e85n45e23k 68Š37i55t94i64n90a 2623738500135

A celý průmysl Československa skončil na smetišti dějin ve jménu demokracie havlismu v roce 1989 a nyní sluničkářů.

+4/−18
6.2.2016 22:48
Foto

M42i31r22o31s71l13a69v 68S32t24e58i88n24e72r 6958184103495

Východoněmecký Horch potkal stejný osud. Slibný začátek Wartburgů také vyšuměl, téměř celá dederónská produkce sestávala z Trabantů- aut, vyrobených výhradně z odpadků.

0/−1
6.2.2016 23:30

V70l53a61d11i24s52l30a55v 57B36u50r36y91š66e14k 3893736382524

auto vyrobený z odpadků jsem ještě neviděl, to by se ekologům mohlo líbit

+1/0
7.2.2016 10:21

T30o20m39á85š 90H63o31l64i79č 5228824981558

Celý priemysel Československa zakapal na 40 rokov Komunizmu. Nápady výborné,ale výroba a technologické postupy totálne zastaralé. Táto Tatra vzbnikla ešte na technologickom zázemí z prvej republiky a povojnového rozvoja,čo také super a na svoju dobu moderné postavila Tatra namiesto toho po roku 1975?

+10/0
6.2.2016 23:44
Foto

P27a94v31e90l 83K34a97l67u64s 6794386416662

A celý průmysl skončil na smetišti daleko před rokem 89.

+6/−1
7.2.2016 0:42

J29a93n 83B51a73r67t98á72č94e87k 6835415890219

Celý bych neřekl.Nikdo však nemůže popřít, že většina byla zlikvidována úmyslně a nedostala šanci. Měli jsme mnoho výrobků, které měli úspěch jako finální produkt, mnoho jich jako finální produkt konkurovat nemohlo, ale s fabrikou odešli i patenty, které se po inovaci dostali zadarmo cizím subjektům, které je často dodnes využívají ve svých produktech.

+2/−1
7.2.2016 9:28
Foto

J64a45n 81Č59e44r56m24á95k 4789938245537

mnoho výrobků bylo skvělých mělo by úspěch. Ale tak 20 let před jejich výrobou v socialistickém Československu (případně v jiném státě stejného režimu)... Přiznejme si, že jsme byli tzv. 100 let za opicema, patenty žádné, ochranné známky propadlé, inovace nulová, výrobní prostředky často ještě ty, zabavené v 50. letech tzv. vykořisťovatelům, obchodní a servisní sítě neexistující, přezaměstnanost a lenost a zlodějnost obrovská!...

+1/0
7.2.2016 12:47

J91a34n 51B78a55r71t47á77č34e51k 6715985940719

Ty produkty, které jsem měl na mysli jako úspěšné se vztahovali k době výroby, nikoli 20 let předtím. Vím o konkrétních patentech jednoho z Agrostrojů a textilky ve VČ, z kterých cizí firmy těží dodnes, poté co byli naše fabriky po privatizaci zlikvidovány. A takových bylo na jediném okrese více. Výrobní prostředky jak kde. V 80 .letech jmenovaný strojírenský podnik disponoval japonskými CNC stroji, měrový střediskem, výpočetním střediskem odpovídající své době. V textilce výrobní linka díky šikovnosti našich lidí byla efektivnjěší, než současné japonské automaty. Tato linka byla před 8 lety přestěhována do ciziny a funguje tam dodnes. Jde o stroje vyrobené v 70 a 80. letech u nás.

+1/0
7.2.2016 19:23

S66t13a40n18i26s54l84a18v 53K79r93e11j23c95a25r 6957496833504

Ale Zdenku Šitino - to není vinou demokracie. Nepřekrucujte fakta. Politika a profesní zručnost jedince jsou dvě nesourodé věci. To, že se dokázala Tatra Příbor prosadit je dokladem síly profesní zručnosti a "konkurenceschopnosti" nad Volhami21 - 24. Je smutné, že po roce 1990 se nepodařilo přeměnit Metalex Auto na podobnou malosériovou soukromou dílnu speciálů, jako konkurenci Škodovce a VW. Ano máte pravdu, doba trvání komunistického socialismu, odvedla zlaté ručičky do jiných oborů než těch řemeslných. Proto, asi "cestovatelé" ke svým spanilým jízdám používají Trabanty 601 než Fábie a Octávie, o Tatrách 603 nebo 613 ani nemluvě.

0/0
7.2.2016 14:55

J77i39ř13í 73E52r43b38e64n 1343944646607

Ona by ta Fabie či Octavie tu cestu taky vydržela, jenomže v případě poruchy nového auta potřebujete autorizovaný servis, kdežto jednoduchého trabanta či malucha bez jakékoliv elektroniky opravíte celkem rychle i v džungli.

0/0
9.2.2016 12:10

P71e88t85r 11H80o93m47o77l59k62a 2555833804965

Geniální výrobek geniálních konstruktérů. Jeden z několika absolutně špičkových výrobků, které by naší zemi, kdyby nebyla devastovaná a ruinovaná komunisty, zajistily prosperitu...

+12/0
6.2.2016 22:43

Z51d91e78n46e71k 27Š29i19t10i74n31a 2913658340675

Tenkrát byla taková doba, ale dnes jsou geniální lidé pod kuratelou EU a zpropadeného Západu. Tenkrát pod pod Moskvou a nyní pod Andělkou a spol..

+3/−4
6.2.2016 22:52

S25t41a73n43i95s94l85a77v 71K28r37e11j20c69a63r 6467286413874

A proč tedy se Jančurové a Novotní nevzepřeli a stejně jako v Dolních Libchavách nevzkřísili Příborskou Tatru nebo Chocenský Orličan. Pohodlnost a zaprděnost Čechů a Moravanů se po devadesátém roce opravdu prokázala. V podnikání nejde ani tolik o Merkelovou, Havla nebo Zemana ale o schopnost uskutečnit svoji vizi. Jen slaboši a pohodlní chudáci rezignují a splynou s režimem a davem.

0/0
8.2.2016 11:02

V75o21k29o54u26n 31V53l98a85d13i24m47i10r 8322808849428

No, tu Audinu, BMW ci mercedesa si mohl koupit kazdy, kdo na ne dokazal nasetrit, na tu sestsettrojku ne, tu si mohl koupit nejvejs ojetou.

+2/0
6.2.2016 22:37

L56u80k36a78s 38N84o30v88a69k 4729589933748

Neni uplne pravda, pokud sis nastradal tener 200tisic nebo kolik za ni chteli a nebyl si vylozene kadrove spatne mohl sis ji koupit....

+1/0
6.2.2016 23:56

T31o48m42á29š 78H35r50u45b98ý 6812825385777

....aby sis to tím kádrově podělal :-)

+1/−1
7.2.2016 1:02

J56a27r61o86s63l25a72v 74Z60a59j44i35c98e57k 6594171727627

Pro zapometlive: nastupni plat vysokoskolaka v roce 1964 1050 Kcs hrubeho, stredoskolaka 945 Kcs hrubeho; 250g masla stalo 10 Kcs, kg masa v prumeru 30 Kcs, 0,5 l pachnouciho stolniho oleje 16 Kcs, nejlevnejsi plynova 40 l lednicka 4000 Kcs, nejlevnejsi pracka Virena 1050 Kcs, pansky oblek 800-1200 Kcs. Zminenych 200 tisic byl hruby vydelek za ca. 10-12 let (pri zvysovani platu), z cehoz 60% padlo na potraviny. Mlade rodiny, ktere nebyly nebo ani nemohly byt financne podporovany rodici, prezivaly posledni dny pred vyplatou popr. zalohou z vytezku za vracene lahve od mleka a neuvazovaly ani o koupi Trabanta.

0/0
8.2.2016 14:40

I23v47a95n 97P31e65t25r56í53k 4714663984

To nieje pravda.Tatra 603 bol posledný osobný automobil ktorý si mohol kúpiť kdokoľvek.Cena bola 100 000 kčs.Keď prišla do výroby Tatra 613 tak tá už nebola určená na predaj širokej verejnosti.Moja Tatra 613 z roku 1976 mala cenu 219 620 kč.Keď sa mi dostala do ruky tak táto cena bola napísaná na veľkom TP.

+1/0
7.2.2016 6:16

V70l11a61d53i26s71l72a67v 61B96u40r73y49š11e81k 1869312637754

tak kdokolvek asi těžko, průměrnej plat byl tehdy méně než 1000 korun, tedy to stálo jako dnes BMW X6, tvrdit, že si ho může dnes koupit kdokolvek bych se neodvážil, navíc za socialismu kdyby někdo přišel se sto tisíci do mototechny, tak jede odtam rovnou do basy a vyleze tak za deset let chudej jako kostelní myš, tohle si soudruzi hlídali

+1/0
7.2.2016 10:50

J69i62ř39í 61E74r55b58e94n 1943714176707

No ono se totiž nechodilo s penězi do Mototechny, ale do České státní spořitelny a zakládal se tam vinkulovaný vklad ve prospěch Mototechny, a s potvrzením o tomto vkladu jsi pak šel do té Mototechny. A do té spořky jsi klidně mohl s tou vysokou hotovostí jít. Úspěšná JZD totiž svým členům podíl na zisku v řádu desítek tisíc korun vyplácela v hotovosti.

Mimochodem když dnes přijdeš se 100.000 Kč v hotovosti do autosalonu, tak na tebe taky zavolají kriminálku, bo tak vysoké hotovostní platby jsou už nějaký ten rok zakázané ;-)

+1/0
7.2.2016 13:09

V10l17a61d87i42s73l54a40v 86B44u14r10y26š17e32k 3573296832374

kravina, platil jsem 600 tisíc za auto hotově ve fordovi, nikoho na mě nezavolali, dobu, kdy se dělala šestsettrojka dobře pomatuju a žádnej jezedák a ani horník a ani nikdo jinej si ji nikdy nekoupil

0/0
7.2.2016 13:52

M34a89r94t96i45n 40L49i85p97s66k75ý 7763959530359

Zdravím, jen se podívejte na: http://sestsettrojka.euweb.cz/zajimavosti.htm Snad to není fejk :-)

0/0
8.2.2016 22:11

J39i65ř87í 22E48r22b76e33n 1873354586397

A kdy jste si toho forda kupoval? On totiž platí zákon 254/2004 Sb., o omezení plateb v hotovosti:

§ 4

(1) Poskytovatel platby, jejíž výše překračuje částku 270000 Kč (dále jen „limit“) je povinen provést platbu bezhotovostně.

(2) Příjemce platby, jejíž výše překračuje limit, nesmí tuto platbu přijmout, jestliže nebyla provedena bezhotovostně.

.

Porušil jste zákon? ;-)

0/0
9.2.2016 12:05

J45i67ř33í 10E74r20b43e81n 1803154206257

Jinak jsem dohledal, že Tatra 603 byla v nabídce Mototechny od jara 1959, tehdy stála 98.000 Kčs (pro srovnání: Volha N21 55.000 Kčs, Škoda Octavia Super 32.850 Kčs).

0/0
9.2.2016 12:23

T57o92m87á56š 72Z21e66m18a55n 3895778654695

Kde dnes mohla být Tatra nebýt 40 let izolace od civilizovného světa..

+9/0
6.2.2016 22:35

J17i45ř24í 57E65r16b70e86n 1113134286737

Se tak trochu divím, jak to ten svobodný a demokratický management (střídavě český a americký) dokázal, že to v letech 1992-2014 dál domlátil. Největší výroba T613 totiž třeba byla 1991-92... Nemluvě o tom, jak třeba ten geniální porevoluční management prodal tisíce aut do Libye, aniž za ně dostal jediný dolar, a pak je sháněl rozkradené po Balkáně i v Africe, vozil je zpět a draze repasoval...

+1/0
7.2.2016 13:13

P65e10t66r 61S71v53o34b54o72d64a 6544342296593

Mohli bychom přidat třeba akci skleníky, americkou firmu SDC se slibotechnou Srkalem... Tatra měla docela smůlu na šéfy.

0/0
7.2.2016 13:38

D76a68v49i82d 55Z89a66h40r67a74d28n33í24č97e49k 3377557896681

Nádherné auto. Nádherné a jedinečné. Bohužel potenciál od roku 48 do 89 byl v velké části spláchnut do záchodu. Komouši, neděkuju.

+10/0
6.2.2016 21:31

I81g16o20r 10F55a83r45b53á21k 1968522891

Automobil dělnické třídy.

Vozila se v něm prostřednictvím "volených" zástupců. :-)

Krásné auto

+5/0
6.2.2016 19:20

L89i38b15o39r 12N46á28b57ě38l16e35k 3425903422472

Tu tatru měl děda. Dodnes si přesně pamatuju zvuk motoru a ten pocit obrovského prostoru uvnitř oploti malinké škodovce. A to je už snad 35 let...

0/0
6.2.2016 19:19

J38a35k15u44b 18N64o64v46á53k 8660673920972

Nic mi do toho není, ale cože dělal děda?

0/0
8.2.2016 9:51

J19i46ř55í 43E25r83b38e94n 1183684466897

Asi cokoliv, v 70. a 80. letech už byla spousta T603 v soukromých rukou - na úřadech si je nechávali tak 5-7 let, pak je odprodávali s více než 150 tisíci najetými kilometry. Náš soused se čtyřmi dětmi měl černou T603 taky, kupoval ji někdy v roce 1981 a v roce 1987 ji nahradil za červenou Volhu 24.

0/0
9.2.2016 12:08

L37a42d40i74s80l77a18v 23O45n16d27r15á61č43e35k 6346909618710

Tady je vidět hloupost vlády komunistů, co bylo dobré a o co by byl zájem se těžce prosazovalo, zvláště pak, pokud to nemělo požehnání z nejvyšších pater KSČ. Takových výrobků bylo, se kterými by byl ve světě velký úspěch. Když se to časem přece prosadilo, tak se ukázalo, že už nás někdo předběhl.

+4/0
6.2.2016 18:40

M43i52l29a47n 90Č60e91r26n17ý 5133519309662

Milý pane, o tom, co můžeme a nemůžeme vyrábět, nerozhodovala ani tak KSČ, jako spíš přímo moskevské politbyro prostřednictvím své podřízené organizace RVHP.

0/0
6.2.2016 23:00

J67a53n 80S32i34n71n71r87e59i79c61h 6123285500801

Veskere finance a inovace byly zamereny na vojenskou vyrobu. Proto Tatrovka musela vyrabet nakladaky. Pracujici clovek mel za ukol pouze bojovat za mir.

0/0
7.2.2016 0:01

I80v58a14n 14P55e95t12r47í18k 4934483244

Tatra je úžasné auto.V dnešnej dobe je to takmer duševná porucha.Viem to.Vlastním len dva kusy ;-(.

+9/0
6.2.2016 18:27

P88e60t11r 19F93e85i59g46l 5188623130102

To auto je naprosto nádherné. Po městě, kde bydlím jezdí jeden vymazlený kus a vždycky si můžu krk vykroutit...a ten zvuk ;-)

+5/0
6.2.2016 19:06

D28a89v83i83d 72Z66a45h71r20a20d45n57í98č47e73k 3707647166711

R^

+1/0
6.2.2016 21:32

Z37d84e56n82ě37k 57D69u67b25e68c13k72ý 3287544140848

Přeju vám ať dlouho dělají radost.

Jako malý kluk jsem se v tatrovkách párkrát svezl s je to nesmazatelný zážitek.

+3/0
6.2.2016 22:12

P65e22t28r 73S50v57o75b14o77d25a 6524202556223

Nádhera - podle mého názoru jeden z nejkrásnějších automobilů, co byly ve střední Evropě vyrobeny. Skoro amerika! A na rozdíl od Rusů, Rumunů atd. žádná kopírka západních značek. Zvláště mám rád ty elegantní se světlým pruhem na pneumatikách. R^

+14/0
6.2.2016 18:07

R87a80d11e89k 74J24a71h16n 8556367125975

Moc pěkné autíčko.R^

+9/0
6.2.2016 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.