Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slavná Tatra 603 slaví výročí. Před šedesáti lety vyjela do zahraničí

Obyčejným lidem nedostupná, v minulosti označovaná jako papalášská, ale stále krásná. Tatra 603 slaví v těchto dnech malé výročí. Před šedesáti lety vyjel prototyp této kopřivnické limuzíny poprvé za hranice: na přelomu ledna a února roku 1956 tyto vozy reprezentovaly Československý olympijský výbor na zimních olympijských hrát v italském středisku Cortina d’Ampezzo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J28o61s59e66f 89K67o56u42b92a 8441340843621

http://www.youtube.com/watch?v=J8fNpTSLi80 <http://www.youtube.com/watch?v=J8fNpTSLi80> R^!!

0/0
9.2.2016 1:11

J69a68k58u87b 93N60o62v59á61k 8470923880942

Bohužel pro většinu lidí nedostupné i dnes. 200.000 za nekompletní šrot je běžná cena.

0/0
8.2.2016 9:54

P65e33t51r 53M30i67c85h91a77l 2590394261192

Nádhera. A tohle taky poslal bolševik do kopru.

0/0
7.2.2016 20:55

J63a56k42u17b 11N30o89v96á38k 8170333710632

Ten taky

0/0
8.2.2016 9:51
Foto

M44i47r71o67s10l21a72v 11S71t90e18i51n89e13r 6268764763895

Kdo viděl ten motor, musel získat respekt- takové motory se stavěly pro letadla. Zvláštnost ovšem byla, že ten motor byl celý z hliníku a vzduchem chlazený. Byl proto i slyšet, ale ten zvuk byl velmi typický. Tenkrát to auto mohlo konkurovat Mercedesům S-Klasse nebo BMW 7. Dones jsme se na takové auto nezmohli- Škoda Superb konkuruje tak s VW Passátem, BMW 5 nebo Mercedes E- Klasse.

+1/0
6.2.2016 23:27

V98l57a76d50i97s13l29a40v 90B68u15r67y94š43e30k 3583136502544

no já ho viděl, dokonce s ním jezdil, byl to osmiválec vidlicový, snad 2,5 litru objem, hučelo to pěkně, ale moc to nejelo, litrová atmosféra kia tříválec by s tím uháněla dnes jistě líp, ale to jsou fakta, která není třeba zdůrazňovat, ty každý ví, co je podstatný že bylo jedno komu to konkuruje, protože si to tady nemohl nikdo koupit, jezdili v tom výhradně ředitelé největších podniků, vláda, przident ne, tomu to bylo málo, ten jezdil v autě ruským

0/0
7.2.2016 10:19

J16a91n 39K14o46n62v84a51l97i59n39k85a 5800611391425

Škoda Superb konkuruje Passatu, to ano, ale Pětce nebo Éčku nesahá ani po kotníky. Zkuste zkušební jízdu a pak mluvte.

0/0
8.2.2016 7:09

Z72d16e66n95e72k 63Š80i80t80i41n65a 2323238170685

A celý průmysl Československa skončil na smetišti dějin ve jménu demokracie havlismu v roce 1989 a nyní sluničkářů.

+4/−18
6.2.2016 22:48
Foto

M54i22r35o32s82l17a28v 72S14t45e28i76n41e41r 6388294863425

Východoněmecký Horch potkal stejný osud. Slibný začátek Wartburgů také vyšuměl, téměř celá dederónská produkce sestávala z Trabantů- aut, vyrobených výhradně z odpadků.

0/−1
6.2.2016 23:30

V13l87a84d96i82s57l43a37v 58B32u64r30y28š28e83k 3513696412674

auto vyrobený z odpadků jsem ještě neviděl, to by se ekologům mohlo líbit

+1/0
7.2.2016 10:21

T35o17m58á65š 86H93o91l36i45č 5138494491128

Celý priemysel Československa zakapal na 40 rokov Komunizmu. Nápady výborné,ale výroba a technologické postupy totálne zastaralé. Táto Tatra vzbnikla ešte na technologickom zázemí z prvej republiky a povojnového rozvoja,čo také super a na svoju dobu moderné postavila Tatra namiesto toho po roku 1975?

+10/0
6.2.2016 23:44
Foto

P46a45v79e13l 80K68a25l51u74s 6494786686492

A celý průmysl skončil na smetišti daleko před rokem 89.

+6/−1
7.2.2016 0:42

J48a24n 98B58a56r88t68á86č28e17k 6955385290199

Celý bych neřekl.Nikdo však nemůže popřít, že většina byla zlikvidována úmyslně a nedostala šanci. Měli jsme mnoho výrobků, které měli úspěch jako finální produkt, mnoho jich jako finální produkt konkurovat nemohlo, ale s fabrikou odešli i patenty, které se po inovaci dostali zadarmo cizím subjektům, které je často dodnes využívají ve svých produktech.

+2/−1
7.2.2016 9:28
Foto

J88a64n 16Č91e54r82m25á27k 4819818135487

mnoho výrobků bylo skvělých mělo by úspěch. Ale tak 20 let před jejich výrobou v socialistickém Československu (případně v jiném státě stejného režimu)... Přiznejme si, že jsme byli tzv. 100 let za opicema, patenty žádné, ochranné známky propadlé, inovace nulová, výrobní prostředky často ještě ty, zabavené v 50. letech tzv. vykořisťovatelům, obchodní a servisní sítě neexistující, přezaměstnanost a lenost a zlodějnost obrovská!...

+1/0
7.2.2016 12:47

J87a71n 51B82a41r19t85á27č54e53k 6225455540919

Ty produkty, které jsem měl na mysli jako úspěšné se vztahovali k době výroby, nikoli 20 let předtím. Vím o konkrétních patentech jednoho z Agrostrojů a textilky ve VČ, z kterých cizí firmy těží dodnes, poté co byli naše fabriky po privatizaci zlikvidovány. A takových bylo na jediném okrese více. Výrobní prostředky jak kde. V 80 .letech jmenovaný strojírenský podnik disponoval japonskými CNC stroji, měrový střediskem, výpočetním střediskem odpovídající své době. V textilce výrobní linka díky šikovnosti našich lidí byla efektivnjěší, než současné japonské automaty. Tato linka byla před 8 lety přestěhována do ciziny a funguje tam dodnes. Jde o stroje vyrobené v 70 a 80. letech u nás.

+1/0
7.2.2016 19:23

S59t43a58n26i72s17l52a49v 15K62r19e42j86c24a65r 6327966263754

Ale Zdenku Šitino - to není vinou demokracie. Nepřekrucujte fakta. Politika a profesní zručnost jedince jsou dvě nesourodé věci. To, že se dokázala Tatra Příbor prosadit je dokladem síly profesní zručnosti a "konkurenceschopnosti" nad Volhami21 - 24. Je smutné, že po roce 1990 se nepodařilo přeměnit Metalex Auto na podobnou malosériovou soukromou dílnu speciálů, jako konkurenci Škodovce a VW. Ano máte pravdu, doba trvání komunistického socialismu, odvedla zlaté ručičky do jiných oborů než těch řemeslných. Proto, asi "cestovatelé" ke svým spanilým jízdám používají Trabanty 601 než Fábie a Octávie, o Tatrách 603 nebo 613 ani nemluvě.

0/0
7.2.2016 14:55

J52i50ř79í 25E75r33b63e28n 1423914436207

Ona by ta Fabie či Octavie tu cestu taky vydržela, jenomže v případě poruchy nového auta potřebujete autorizovaný servis, kdežto jednoduchého trabanta či malucha bez jakékoliv elektroniky opravíte celkem rychle i v džungli.

0/0
9.2.2016 12:10

P93e55t10r 90H64o83m33o65l40k40a 2455323464305

Geniální výrobek geniálních konstruktérů. Jeden z několika absolutně špičkových výrobků, které by naší zemi, kdyby nebyla devastovaná a ruinovaná komunisty, zajistily prosperitu...

+12/0
6.2.2016 22:43

Z31d76e97n13e87k 30Š25i28t77i48n19a 2633438490495

Tenkrát byla taková doba, ale dnes jsou geniální lidé pod kuratelou EU a zpropadeného Západu. Tenkrát pod pod Moskvou a nyní pod Andělkou a spol..

+3/−4
6.2.2016 22:52

S52t33a16n23i28s97l47a40v 23K74r67e22j92c19a22r 6197436913394

A proč tedy se Jančurové a Novotní nevzepřeli a stejně jako v Dolních Libchavách nevzkřísili Příborskou Tatru nebo Chocenský Orličan. Pohodlnost a zaprděnost Čechů a Moravanů se po devadesátém roce opravdu prokázala. V podnikání nejde ani tolik o Merkelovou, Havla nebo Zemana ale o schopnost uskutečnit svoji vizi. Jen slaboši a pohodlní chudáci rezignují a splynou s režimem a davem.

0/0
8.2.2016 11:02

V13o41k51o43u87n 55V89l78a37d31i51m54i29r 8892258899868

No, tu Audinu, BMW ci mercedesa si mohl koupit kazdy, kdo na ne dokazal nasetrit, na tu sestsettrojku ne, tu si mohl koupit nejvejs ojetou.

+2/0
6.2.2016 22:37

L22u25k33a11s 33N39o67v89a23k 4629129353678

Neni uplne pravda, pokud sis nastradal tener 200tisic nebo kolik za ni chteli a nebyl si vylozene kadrove spatne mohl sis ji koupit....

+1/0
6.2.2016 23:56

T36o10m29á50š 20H46r21u81b71ý 6352725185677

....aby sis to tím kádrově podělal :-)

+1/−1
7.2.2016 1:02

J13a90r33o22s91l12a93v 32Z31a31j76i16c11e18k 6214751967427

Pro zapometlive: nastupni plat vysokoskolaka v roce 1964 1050 Kcs hrubeho, stredoskolaka 945 Kcs hrubeho; 250g masla stalo 10 Kcs, kg masa v prumeru 30 Kcs, 0,5 l pachnouciho stolniho oleje 16 Kcs, nejlevnejsi plynova 40 l lednicka 4000 Kcs, nejlevnejsi pracka Virena 1050 Kcs, pansky oblek 800-1200 Kcs. Zminenych 200 tisic byl hruby vydelek za ca. 10-12 let (pri zvysovani platu), z cehoz 60% padlo na potraviny. Mlade rodiny, ktere nebyly nebo ani nemohly byt financne podporovany rodici, prezivaly posledni dny pred vyplatou popr. zalohou z vytezku za vracene lahve od mleka a neuvazovaly ani o koupi Trabanta.

0/0
8.2.2016 14:40

I36v76a12n 62P25e54t10r49í15k 4524753394

To nieje pravda.Tatra 603 bol posledný osobný automobil ktorý si mohol kúpiť kdokoľvek.Cena bola 100 000 kčs.Keď prišla do výroby Tatra 613 tak tá už nebola určená na predaj širokej verejnosti.Moja Tatra 613 z roku 1976 mala cenu 219 620 kč.Keď sa mi dostala do ruky tak táto cena bola napísaná na veľkom TP.

+1/0
7.2.2016 6:16

V52l96a37d24i70s63l97a89v 49B19u32r73y13š77e97k 1739132447124

tak kdokolvek asi těžko, průměrnej plat byl tehdy méně než 1000 korun, tedy to stálo jako dnes BMW X6, tvrdit, že si ho může dnes koupit kdokolvek bych se neodvážil, navíc za socialismu kdyby někdo přišel se sto tisíci do mototechny, tak jede odtam rovnou do basy a vyleze tak za deset let chudej jako kostelní myš, tohle si soudruzi hlídali

+1/0
7.2.2016 10:50

J69i95ř37í 40E80r89b11e37n 1173664916627

No ono se totiž nechodilo s penězi do Mototechny, ale do České státní spořitelny a zakládal se tam vinkulovaný vklad ve prospěch Mototechny, a s potvrzením o tomto vkladu jsi pak šel do té Mototechny. A do té spořky jsi klidně mohl s tou vysokou hotovostí jít. Úspěšná JZD totiž svým členům podíl na zisku v řádu desítek tisíc korun vyplácela v hotovosti.

Mimochodem když dnes přijdeš se 100.000 Kč v hotovosti do autosalonu, tak na tebe taky zavolají kriminálku, bo tak vysoké hotovostní platby jsou už nějaký ten rok zakázané ;-)

+1/0
7.2.2016 13:09

V88l78a55d90i33s18l72a92v 50B21u98r52y85š67e78k 3883216762124

kravina, platil jsem 600 tisíc za auto hotově ve fordovi, nikoho na mě nezavolali, dobu, kdy se dělala šestsettrojka dobře pomatuju a žádnej jezedák a ani horník a ani nikdo jinej si ji nikdy nekoupil

0/0
7.2.2016 13:52

M74a11r17t72i69n 56L69i96p42s79k62ý 7693819820269

Zdravím, jen se podívejte na: http://sestsettrojka.euweb.cz/zajimavosti.htm Snad to není fejk :-)

0/0
8.2.2016 22:11

J68i84ř34í 31E16r50b94e70n 1183294836377

A kdy jste si toho forda kupoval? On totiž platí zákon 254/2004 Sb., o omezení plateb v hotovosti:

§ 4

(1) Poskytovatel platby, jejíž výše překračuje částku 270000 Kč (dále jen „limit“) je povinen provést platbu bezhotovostně.

(2) Příjemce platby, jejíž výše překračuje limit, nesmí tuto platbu přijmout, jestliže nebyla provedena bezhotovostně.

.

Porušil jste zákon? ;-)

0/0
9.2.2016 12:05

J87i93ř32í 31E48r94b89e89n 1863864706817

Jinak jsem dohledal, že Tatra 603 byla v nabídce Mototechny od jara 1959, tehdy stála 98.000 Kčs (pro srovnání: Volha N21 55.000 Kčs, Škoda Octavia Super 32.850 Kčs).

0/0
9.2.2016 12:23

T31o75m47á75š 60Z69e58m38a69n 3135518204135

Kde dnes mohla být Tatra nebýt 40 let izolace od civilizovného světa..

+9/0
6.2.2016 22:35

J86i54ř94í 34E16r46b64e49n 1723414196477

Se tak trochu divím, jak to ten svobodný a demokratický management (střídavě český a americký) dokázal, že to v letech 1992-2014 dál domlátil. Největší výroba T613 totiž třeba byla 1991-92... Nemluvě o tom, jak třeba ten geniální porevoluční management prodal tisíce aut do Libye, aniž za ně dostal jediný dolar, a pak je sháněl rozkradené po Balkáně i v Africe, vozil je zpět a draze repasoval...

+1/0
7.2.2016 13:13

P57e41t31r 85S91v36o80b96o63d49a 6844732566943

Mohli bychom přidat třeba akci skleníky, americkou firmu SDC se slibotechnou Srkalem... Tatra měla docela smůlu na šéfy.

0/0
7.2.2016 13:38

D57a59v34i98d 27Z89a80h20r44a18d44n94í62č80e34k 3277807136161

Nádherné auto. Nádherné a jedinečné. Bohužel potenciál od roku 48 do 89 byl v velké části spláchnut do záchodu. Komouši, neděkuju.

+10/0
6.2.2016 21:31

I66g22o22r 27F17a83r20b24á38k 1168332151

Automobil dělnické třídy.

Vozila se v něm prostřednictvím "volených" zástupců. :-)

Krásné auto

+5/0
6.2.2016 19:20

L19i60b58o50r 16N89á47b42ě91l57e75k 3305853772572

Tu tatru měl děda. Dodnes si přesně pamatuju zvuk motoru a ten pocit obrovského prostoru uvnitř oploti malinké škodovce. A to je už snad 35 let...

0/0
6.2.2016 19:19

J40a28k25u38b 32N14o69v50á38k 8450463170912

Nic mi do toho není, ale cože dělal děda?

0/0
8.2.2016 9:51

J43i78ř65í 80E38r84b38e85n 1113324826207

Asi cokoliv, v 70. a 80. letech už byla spousta T603 v soukromých rukou - na úřadech si je nechávali tak 5-7 let, pak je odprodávali s více než 150 tisíci najetými kilometry. Náš soused se čtyřmi dětmi měl černou T603 taky, kupoval ji někdy v roce 1981 a v roce 1987 ji nahradil za červenou Volhu 24.

0/0
9.2.2016 12:08

L89a65d72i73s64l45a95v 30O16n62d83r20á89č93e82k 6146899188220

Tady je vidět hloupost vlády komunistů, co bylo dobré a o co by byl zájem se těžce prosazovalo, zvláště pak, pokud to nemělo požehnání z nejvyšších pater KSČ. Takových výrobků bylo, se kterými by byl ve světě velký úspěch. Když se to časem přece prosadilo, tak se ukázalo, že už nás někdo předběhl.

+4/0
6.2.2016 18:40

M70i52l39a50n 58Č77e20r48n57ý 5913299549262

Milý pane, o tom, co můžeme a nemůžeme vyrábět, nerozhodovala ani tak KSČ, jako spíš přímo moskevské politbyro prostřednictvím své podřízené organizace RVHP.

0/0
6.2.2016 23:00

J92a55n 22S24i14n76n63r80e11i21c70h 6363265810701

Veskere finance a inovace byly zamereny na vojenskou vyrobu. Proto Tatrovka musela vyrabet nakladaky. Pracujici clovek mel za ukol pouze bojovat za mir.

0/0
7.2.2016 0:01

I47v90a55n 80P21e23t70r48í46k 4354323254

Tatra je úžasné auto.V dnešnej dobe je to takmer duševná porucha.Viem to.Vlastním len dva kusy ;-(.

+9/0
6.2.2016 18:27

P85e34t56r 71F23e43i38g92l 5968483700892

To auto je naprosto nádherné. Po městě, kde bydlím jezdí jeden vymazlený kus a vždycky si můžu krk vykroutit...a ten zvuk ;-)

+5/0
6.2.2016 19:06

D84a40v57i89d 51Z27a78h31r60a38d77n20í11č72e72k 3157787836721

R^

+1/0
6.2.2016 21:32

Z76d78e54n47ě93k 76D63u98b23e82c52k76ý 3497514840908

Přeju vám ať dlouho dělají radost.

Jako malý kluk jsem se v tatrovkách párkrát svezl s je to nesmazatelný zážitek.

+3/0
6.2.2016 22:12

P35e82t22r 58S94v17o52b93o35d95a 6784612216693

Nádhera - podle mého názoru jeden z nejkrásnějších automobilů, co byly ve střední Evropě vyrobeny. Skoro amerika! A na rozdíl od Rusů, Rumunů atd. žádná kopírka západních značek. Zvláště mám rád ty elegantní se světlým pruhem na pneumatikách. R^

+14/0
6.2.2016 18:07

R65a87d27e63k 96J22a16h85n 8196947745625

Moc pěkné autíčko.R^

+9/0
6.2.2016 18:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.