Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slavná Tatra 603 slaví výročí. Před šedesáti lety vyjela do zahraničí

Obyčejným lidem nedostupná, v minulosti označovaná jako papalášská, ale stále krásná. Tatra 603 slaví v těchto dnech malé výročí. Před šedesáti lety vyjel prototyp této kopřivnické limuzíny poprvé za hranice: na přelomu ledna a února roku 1956 tyto vozy reprezentovaly Československý olympijský výbor na zimních olympijských hrát v italském středisku Cortina d’Ampezzo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J71o50s72e33f 55K46o92u69b10a 8591180213351

http://www.youtube.com/watch?v=J8fNpTSLi80 <http://www.youtube.com/watch?v=J8fNpTSLi80> R^!!

0/0
9.2.2016 1:11

J45a78k24u25b 12N10o58v49á28k 8880293910362

Bohužel pro většinu lidí nedostupné i dnes. 200.000 za nekompletní šrot je běžná cena.

0/0
8.2.2016 9:54

P90e91t97r 30M31i48c52h72a72l 2240344671352

Nádhera. A tohle taky poslal bolševik do kopru.

0/0
7.2.2016 20:55

J94a65k83u39b 43N96o62v22á92k 8420443510292

Ten taky

0/0
8.2.2016 9:51
Foto

M66i55r86o52s60l53a41v 29S55t10e71i79n37e68r 1675615728643

Kdo viděl ten motor, musel získat respekt- takové motory se stavěly pro letadla. Zvláštnost ovšem byla, že ten motor byl celý z hliníku a vzduchem chlazený. Byl proto i slyšet, ale ten zvuk byl velmi typický. Tenkrát to auto mohlo konkurovat Mercedesům S-Klasse nebo BMW 7. Dones jsme se na takové auto nezmohli- Škoda Superb konkuruje tak s VW Passátem, BMW 5 nebo Mercedes E- Klasse.

+1/0
6.2.2016 23:27

V88l57a75d14i91s64l88a55v 31B39u23r96y59š62e77k 3123806962844

no já ho viděl, dokonce s ním jezdil, byl to osmiválec vidlicový, snad 2,5 litru objem, hučelo to pěkně, ale moc to nejelo, litrová atmosféra kia tříválec by s tím uháněla dnes jistě líp, ale to jsou fakta, která není třeba zdůrazňovat, ty každý ví, co je podstatný že bylo jedno komu to konkuruje, protože si to tady nemohl nikdo koupit, jezdili v tom výhradně ředitelé největších podniků, vláda, przident ne, tomu to bylo málo, ten jezdil v autě ruským

0/0
7.2.2016 10:19

J29a62n 80K36o16n48v64a22l59i16n37k93a 5590301761545

Škoda Superb konkuruje Passatu, to ano, ale Pětce nebo Éčku nesahá ani po kotníky. Zkuste zkušební jízdu a pak mluvte.

0/0
8.2.2016 7:09

Z93d52e61n62e32k 63Š15i31t11i15n58a 2503188110345

A celý průmysl Československa skončil na smetišti dějin ve jménu demokracie havlismu v roce 1989 a nyní sluničkářů.

+4/−18
6.2.2016 22:48
Foto

M87i70r76o52s12l18a30v 69S65t37e52i38n48e92r 1445625768813

Východoněmecký Horch potkal stejný osud. Slibný začátek Wartburgů také vyšuměl, téměř celá dederónská produkce sestávala z Trabantů- aut, vyrobených výhradně z odpadků.

0/−1
6.2.2016 23:30

V17l83a59d28i44s62l65a57v 58B34u11r88y23š14e57k 3803496332824

auto vyrobený z odpadků jsem ještě neviděl, to by se ekologům mohlo líbit

+1/0
7.2.2016 10:21

T76o74m46á72š 82H95o34l79i34č 5658384661518

Celý priemysel Československa zakapal na 40 rokov Komunizmu. Nápady výborné,ale výroba a technologické postupy totálne zastaralé. Táto Tatra vzbnikla ešte na technologickom zázemí z prvej republiky a povojnového rozvoja,čo také super a na svoju dobu moderné postavila Tatra namiesto toho po roku 1975?

+10/0
6.2.2016 23:44
Foto

P80a67v10e26l 74K68a35l24u85s 6534596956682

A celý průmysl skončil na smetišti daleko před rokem 89.

+6/−1
7.2.2016 0:42

J75a23n 47B80a67r52t21á79č98e17k 6705215750329

Celý bych neřekl.Nikdo však nemůže popřít, že většina byla zlikvidována úmyslně a nedostala šanci. Měli jsme mnoho výrobků, které měli úspěch jako finální produkt, mnoho jich jako finální produkt konkurovat nemohlo, ale s fabrikou odešli i patenty, které se po inovaci dostali zadarmo cizím subjektům, které je často dodnes využívají ve svých produktech.

+2/−1
7.2.2016 9:28
Foto

J19a81n 41Č90e29r67m58á18k 4559138405157

mnoho výrobků bylo skvělých mělo by úspěch. Ale tak 20 let před jejich výrobou v socialistickém Československu (případně v jiném státě stejného režimu)... Přiznejme si, že jsme byli tzv. 100 let za opicema, patenty žádné, ochranné známky propadlé, inovace nulová, výrobní prostředky často ještě ty, zabavené v 50. letech tzv. vykořisťovatelům, obchodní a servisní sítě neexistující, přezaměstnanost a lenost a zlodějnost obrovská!...

+1/0
7.2.2016 12:47

J80a96n 68B90a30r85t75á24č29e21k 6415525970849

Ty produkty, které jsem měl na mysli jako úspěšné se vztahovali k době výroby, nikoli 20 let předtím. Vím o konkrétních patentech jednoho z Agrostrojů a textilky ve VČ, z kterých cizí firmy těží dodnes, poté co byli naše fabriky po privatizaci zlikvidovány. A takových bylo na jediném okrese více. Výrobní prostředky jak kde. V 80 .letech jmenovaný strojírenský podnik disponoval japonskými CNC stroji, měrový střediskem, výpočetním střediskem odpovídající své době. V textilce výrobní linka díky šikovnosti našich lidí byla efektivnjěší, než současné japonské automaty. Tato linka byla před 8 lety přestěhována do ciziny a funguje tam dodnes. Jde o stroje vyrobené v 70 a 80. letech u nás.

+1/0
7.2.2016 19:23

S54t70a81n60i38s15l97a45v 25K41r54e62j39c38a19r 6677676443494

Ale Zdenku Šitino - to není vinou demokracie. Nepřekrucujte fakta. Politika a profesní zručnost jedince jsou dvě nesourodé věci. To, že se dokázala Tatra Příbor prosadit je dokladem síly profesní zručnosti a "konkurenceschopnosti" nad Volhami21 - 24. Je smutné, že po roce 1990 se nepodařilo přeměnit Metalex Auto na podobnou malosériovou soukromou dílnu speciálů, jako konkurenci Škodovce a VW. Ano máte pravdu, doba trvání komunistického socialismu, odvedla zlaté ručičky do jiných oborů než těch řemeslných. Proto, asi "cestovatelé" ke svým spanilým jízdám používají Trabanty 601 než Fábie a Octávie, o Tatrách 603 nebo 613 ani nemluvě.

0/0
7.2.2016 14:55

J61i71ř23í 21E18r86b84e44n 1613134976507

Ona by ta Fabie či Octavie tu cestu taky vydržela, jenomže v případě poruchy nového auta potřebujete autorizovaný servis, kdežto jednoduchého trabanta či malucha bez jakékoliv elektroniky opravíte celkem rychle i v džungli.

0/0
9.2.2016 12:10

P87e92t44r 22H86o35m94o74l35k16a 2445813364455

Geniální výrobek geniálních konstruktérů. Jeden z několika absolutně špičkových výrobků, které by naší zemi, kdyby nebyla devastovaná a ruinovaná komunisty, zajistily prosperitu...

+12/0
6.2.2016 22:43

Z67d56e47n14e60k 53Š96i12t45i22n41a 2593728720535

Tenkrát byla taková doba, ale dnes jsou geniální lidé pod kuratelou EU a zpropadeného Západu. Tenkrát pod pod Moskvou a nyní pod Andělkou a spol..

+3/−4
6.2.2016 22:52

S69t46a42n27i90s65l68a93v 26K31r41e72j69c24a55r 6367416833714

A proč tedy se Jančurové a Novotní nevzepřeli a stejně jako v Dolních Libchavách nevzkřísili Příborskou Tatru nebo Chocenský Orličan. Pohodlnost a zaprděnost Čechů a Moravanů se po devadesátém roce opravdu prokázala. V podnikání nejde ani tolik o Merkelovou, Havla nebo Zemana ale o schopnost uskutečnit svoji vizi. Jen slaboši a pohodlní chudáci rezignují a splynou s režimem a davem.

0/0
8.2.2016 11:02

V29o37k96o57u51n 54V52l84a57d32i79m37i62r 8312308649698

No, tu Audinu, BMW ci mercedesa si mohl koupit kazdy, kdo na ne dokazal nasetrit, na tu sestsettrojku ne, tu si mohl koupit nejvejs ojetou.

+2/0
6.2.2016 22:37

L12u63k45a79s 97N61o30v81a28k 4799379873888

Neni uplne pravda, pokud sis nastradal tener 200tisic nebo kolik za ni chteli a nebyl si vylozene kadrove spatne mohl sis ji koupit....

+1/0
6.2.2016 23:56

T85o10m74á10š 53H25r72u88b89ý 6722475795207

....aby sis to tím kádrově podělal :-)

+1/−1
7.2.2016 1:02

J71a45r93o78s50l48a59v 84Z34a76j48i91c30e75k 6764741327737

Pro zapometlive: nastupni plat vysokoskolaka v roce 1964 1050 Kcs hrubeho, stredoskolaka 945 Kcs hrubeho; 250g masla stalo 10 Kcs, kg masa v prumeru 30 Kcs, 0,5 l pachnouciho stolniho oleje 16 Kcs, nejlevnejsi plynova 40 l lednicka 4000 Kcs, nejlevnejsi pracka Virena 1050 Kcs, pansky oblek 800-1200 Kcs. Zminenych 200 tisic byl hruby vydelek za ca. 10-12 let (pri zvysovani platu), z cehoz 60% padlo na potraviny. Mlade rodiny, ktere nebyly nebo ani nemohly byt financne podporovany rodici, prezivaly posledni dny pred vyplatou popr. zalohou z vytezku za vracene lahve od mleka a neuvazovaly ani o koupi Trabanta.

0/0
8.2.2016 14:40

I25v96a67n 46P79e61t61r77í14k 4914803214

To nieje pravda.Tatra 603 bol posledný osobný automobil ktorý si mohol kúpiť kdokoľvek.Cena bola 100 000 kčs.Keď prišla do výroby Tatra 613 tak tá už nebola určená na predaj širokej verejnosti.Moja Tatra 613 z roku 1976 mala cenu 219 620 kč.Keď sa mi dostala do ruky tak táto cena bola napísaná na veľkom TP.

+1/0
7.2.2016 6:16

V90l96a98d86i88s83l87a49v 38B87u37r13y60š32e36k 1179322497944

tak kdokolvek asi těžko, průměrnej plat byl tehdy méně než 1000 korun, tedy to stálo jako dnes BMW X6, tvrdit, že si ho může dnes koupit kdokolvek bych se neodvážil, navíc za socialismu kdyby někdo přišel se sto tisíci do mototechny, tak jede odtam rovnou do basy a vyleze tak za deset let chudej jako kostelní myš, tohle si soudruzi hlídali

+1/0
7.2.2016 10:50

J23i67ř97í 31E82r52b35e65n 1423274726447

No ono se totiž nechodilo s penězi do Mototechny, ale do České státní spořitelny a zakládal se tam vinkulovaný vklad ve prospěch Mototechny, a s potvrzením o tomto vkladu jsi pak šel do té Mototechny. A do té spořky jsi klidně mohl s tou vysokou hotovostí jít. Úspěšná JZD totiž svým členům podíl na zisku v řádu desítek tisíc korun vyplácela v hotovosti.

Mimochodem když dnes přijdeš se 100.000 Kč v hotovosti do autosalonu, tak na tebe taky zavolají kriminálku, bo tak vysoké hotovostní platby jsou už nějaký ten rok zakázané ;-)

+1/0
7.2.2016 13:09

V67l14a22d85i51s92l42a86v 91B86u82r44y37š68e63k 3843566342534

kravina, platil jsem 600 tisíc za auto hotově ve fordovi, nikoho na mě nezavolali, dobu, kdy se dělala šestsettrojka dobře pomatuju a žádnej jezedák a ani horník a ani nikdo jinej si ji nikdy nekoupil

0/0
7.2.2016 13:52

M54a64r95t66i53n 91L74i25p44s62k28ý 7543319640539

Zdravím, jen se podívejte na: http://sestsettrojka.euweb.cz/zajimavosti.htm Snad to není fejk :-)

0/0
8.2.2016 22:11

J69i98ř47í 46E84r24b89e61n 1133364836637

A kdy jste si toho forda kupoval? On totiž platí zákon 254/2004 Sb., o omezení plateb v hotovosti:

§ 4

(1) Poskytovatel platby, jejíž výše překračuje částku 270000 Kč (dále jen „limit“) je povinen provést platbu bezhotovostně.

(2) Příjemce platby, jejíž výše překračuje limit, nesmí tuto platbu přijmout, jestliže nebyla provedena bezhotovostně.

.

Porušil jste zákon? ;-)

0/0
9.2.2016 12:05

J93i23ř87í 50E19r17b72e28n 1783704466687

Jinak jsem dohledal, že Tatra 603 byla v nabídce Mototechny od jara 1959, tehdy stála 98.000 Kčs (pro srovnání: Volha N21 55.000 Kčs, Škoda Octavia Super 32.850 Kčs).

0/0
9.2.2016 12:23

T92o75m77á97š 33Z73e41m61a78n 3825988644465

Kde dnes mohla být Tatra nebýt 40 let izolace od civilizovného světa..

+9/0
6.2.2016 22:35

J19i49ř39í 64E12r91b40e69n 1383794126567

Se tak trochu divím, jak to ten svobodný a demokratický management (střídavě český a americký) dokázal, že to v letech 1992-2014 dál domlátil. Největší výroba T613 totiž třeba byla 1991-92... Nemluvě o tom, jak třeba ten geniální porevoluční management prodal tisíce aut do Libye, aniž za ně dostal jediný dolar, a pak je sháněl rozkradené po Balkáně i v Africe, vozil je zpět a draze repasoval...

+1/0
7.2.2016 13:13

P22e18t46r 57S46v73o98b61o78d53a 6184462906373

Mohli bychom přidat třeba akci skleníky, americkou firmu SDC se slibotechnou Srkalem... Tatra měla docela smůlu na šéfy.

0/0
7.2.2016 13:38

D39a93v32i83d 21Z24a32h13r98a67d43n63í76č77e16k 3987647946751

Nádherné auto. Nádherné a jedinečné. Bohužel potenciál od roku 48 do 89 byl v velké části spláchnut do záchodu. Komouši, neděkuju.

+10/0
6.2.2016 21:31

I51g21o64r 94F13a42r19b98á13k 1678652401

Automobil dělnické třídy.

Vozila se v něm prostřednictvím "volených" zástupců. :-)

Krásné auto

+5/0
6.2.2016 19:20

L92i72b73o62r 45N47á54b68ě86l33e18k 3185773242822

Tu tatru měl děda. Dodnes si přesně pamatuju zvuk motoru a ten pocit obrovského prostoru uvnitř oploti malinké škodovce. A to je už snad 35 let...

0/0
6.2.2016 19:19

J96a30k54u79b 88N23o69v49á26k 8730983280502

Nic mi do toho není, ale cože dělal děda?

0/0
8.2.2016 9:51

J11i24ř28í 45E43r37b50e89n 1123244696617

Asi cokoliv, v 70. a 80. letech už byla spousta T603 v soukromých rukou - na úřadech si je nechávali tak 5-7 let, pak je odprodávali s více než 150 tisíci najetými kilometry. Náš soused se čtyřmi dětmi měl černou T603 taky, kupoval ji někdy v roce 1981 a v roce 1987 ji nahradil za červenou Volhu 24.

0/0
9.2.2016 12:08

L19a35d87i27s13l55a26v 87O59n22d78r58á86č75e27k 6326329578870

Tady je vidět hloupost vlády komunistů, co bylo dobré a o co by byl zájem se těžce prosazovalo, zvláště pak, pokud to nemělo požehnání z nejvyšších pater KSČ. Takových výrobků bylo, se kterými by byl ve světě velký úspěch. Když se to časem přece prosadilo, tak se ukázalo, že už nás někdo předběhl.

+4/0
6.2.2016 18:40

M46i28l13a67n 72Č15e71r74n50ý 5733919939152

Milý pane, o tom, co můžeme a nemůžeme vyrábět, nerozhodovala ani tak KSČ, jako spíš přímo moskevské politbyro prostřednictvím své podřízené organizace RVHP.

0/0
6.2.2016 23:00

J83a28n 78S86i81n32n22r27e81i40c90h 6883455690571

Veskere finance a inovace byly zamereny na vojenskou vyrobu. Proto Tatrovka musela vyrabet nakladaky. Pracujici clovek mel za ukol pouze bojovat za mir.

0/0
7.2.2016 0:01

I67v20a27n 66P53e35t33r42í16k 4674253224

Tatra je úžasné auto.V dnešnej dobe je to takmer duševná porucha.Viem to.Vlastním len dva kusy ;-(.

+9/0
6.2.2016 18:27

P24e66t27r 72F73e68i96g39l 5498103440692

To auto je naprosto nádherné. Po městě, kde bydlím jezdí jeden vymazlený kus a vždycky si můžu krk vykroutit...a ten zvuk ;-)

+5/0
6.2.2016 19:06

D64a87v21i78d 37Z44a23h17r40a55d34n49í78č60e84k 3717287666201

R^

+1/0
6.2.2016 21:32

Z80d46e16n25ě33k 70D71u95b88e69c79k76ý 3667194640678

Přeju vám ať dlouho dělají radost.

Jako malý kluk jsem se v tatrovkách párkrát svezl s je to nesmazatelný zážitek.

+3/0
6.2.2016 22:12

P54e94t88r 87S76v27o73b44o68d42a 6774932226833

Nádhera - podle mého názoru jeden z nejkrásnějších automobilů, co byly ve střední Evropě vyrobeny. Skoro amerika! A na rozdíl od Rusů, Rumunů atd. žádná kopírka západních značek. Zvláště mám rád ty elegantní se světlým pruhem na pneumatikách. R^

+14/0
6.2.2016 18:07

R34a20d82e88k 62J33a57h71n 8866177655485

Moc pěkné autíčko.R^

+9/0
6.2.2016 18:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.