Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvažujeme jít do Polska. Je tam větší ochota pracovat, říká ředitel firmy

Martin Svozil je ředitelem společnosti KES, která vyrábí kabely pro světlomety. Firmě se daří a může nabírat nové pracovníky. Ovšem v regionu, kde je 70 000 lidí bez práce, nemůže sehnat zaměstnance. Zvažuje proto, že nové výrobní haly nebude stavět v tuzemsku, ale v Polsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D65u14š82a37n 86V46e30s37e93l23ý 8212165375158

Všetko je o peniazoch a trhu.

0/0
23.3.2016 9:37

J91i26n11d41ř61i26c60h 68H62o74ř94e46j74š33í 2787935220530

Ten ředitel asi nebude nejchytřejší... Brečí, že mu tam nechtějí chodit lidi, ale copak se bude někdo cpát do firmy, jejíž představitel se v tisku svěřuje, že chce firmu přesunout do Polska???....Leda blázen....Rv

+1/0
4.3.2016 20:44

R94o80b71e39r59t 30H61o34m45o48l41k72a 4323568960212

a dokud by bylo byť i jediné volné místo (v kterékoliv firmě), zrušil bych podpory......

0/0
13.2.2016 18:19
Foto

R36o39m11a94n 39K46o33z90e18l 4457626633674

čím to, že jsou lidé, co podpory neberou, nemají na ně nárok a když mají zájem pracovat ve firmě, kde lidi chybí, tak je nevezmou.

0/−1
13.2.2016 19:41

L25i49b27o40r 44V96e54n70g63l76á94ř 4224835872464

tak šup do Polska, chybět nám tady nebudete

0/0
10.2.2016 23:09

V16a77c82l20a44v 31B83u63r75e30š 3143718362769

Jelikož tam pár holek co znám pracuje, tak žádné terno to není, platově bych to hodnotil slabší průměr zóny Hrabová.

0/0
10.2.2016 20:09
Foto

I95m62r35i19c95h 30S11u37c34h11a35r56s59k44ý 8876203505981

ten ředitel je směšný ;-)

za prvé hodně úspěchů pří jednání s úřadem budowlanym (stavební) ;-D

za druhé už vidím jak vám projde EIA a zrovna v Polsku :-/

a za třetí tam poznáte jak dokáží Poláci držet při sobě když jde do tuhého ;-)

a na závěr vám popřeji hodně štěstí budete ho potřebovat ;-D;-D;-D :-P

+3/−1
9.2.2016 17:48
Foto

R27o23m35a34n 27K41o82z71e48l 4297236673174

Nářkům o nemožnosti sehnat lidi jsem přestal věřit poté, co pár známých se bylo ve firmách, které toto prohlašují, ucházet o práci (Splňovali všechny podmínky) a přesto je nevzali.

+1/−1
9.2.2016 17:31

O29t58t18o 38N66o98v91a81k 8590218156519

Ctu tady prispevky a majitel firmy je bud lhar, nebo jej ucetni okradaji.

0/0
9.2.2016 17:28

J35a60k10u43b 72K23n75e12c90h46t11o59v63s78k63ý 3690766171432

Lidi, k tomu průměrnému platu 18000 dodám, že nástupní plat přes agentury tam je 10000 hrubého a prémie jako úkolová mzda. Ještě v Červenci byl inzerát, že výdělek se pohybuje od 10000 do 14000 hrubého,.

+8/0
9.2.2016 16:26
Foto

I30v14a51n 27D28ř91í44n94e37k 5893862218707

juuuu to je PR akcička jak vyšitá

+4/−2
9.2.2016 13:39

A98n73n26a 96Č20e57r72m26á31k30o15v69á 1945385746964

tak jak tu dával někdo ten inzerát -nabízí 72 na hodinu za třísměnný provoz - je to cca 11.500 hrubého - na odměny se spoléhat nejde, že. Další problém je ten třísměnný provoz, protože pokud máte děti školkou či školou povinné, tak je taková práce pro Vás pasé. Další věcí je, že k této mzdě se musí odečíst náklady na dopravu. A pak už jsme doma:-P

+7/0
9.2.2016 13:28

D32a84g48m39a17r 62P33á17t67k65o47v45á 5328872909291

Jen trochu poopravím. Plat, uváděný v inzerátu je AŽ 72 Kč/hod!!Takže i méně. To je za třísměnný provoz fakt balík 8-o.

+1/0
9.2.2016 20:28

M47o37n43i65k68a 15J95a59r84o22š24k44o56v88á 6535931226204

Dobrý den, vydělat se tam dá, ale musíte splnit normu... Tedy, čím víc, tím líp...A to ne každý zvládne a některé operace nemají dobře nastavené normy. Většinou tam mají ženské 12-14 čistého. Ale dost jich má min. mzdu, protože to prostě nedávají.

+1/0
10.2.2016 8:55

A87l60a79n 57Ř47e90p16k60a 4585736

Problém bude v příliš štědrém českém sociálním systému.. aneb peníze bez práce. To evidentně v Polsku nemají, proto dělají i za menší peníze ;-)

+2/−7
9.2.2016 13:15

J35a83k35u12b 82K77n36e38c68h68t10o71v10s36k24ý 3720166441632

žádný štědrý sociální systém tady není. Na už ak směšné dávky má nárok minimum obyvatel. Přečtěte si zákon o hmotné nouzi z roku 2006 a pak možná ze sebe nebudete dělat hlupáka.

+9/−2
9.2.2016 16:27
Foto

R72o52m37a56n 70K18o42z81e55l 4317816173934

Není, mnoho nezaměstnaných nebere ani korunu dávek.

+1/0
9.2.2016 17:29

J78a21n 34T81a38k46a18č 7280295835937

Ty platy jsou nesmysl. Kolega tam pracoval, na seřizovačské pozici - plat cca 13 000 Kč.

+10/0
9.2.2016 12:52

D49a20n 61M45a17c51h13o37l42d17a 8317272634752

to jsem si myslel

+2/0
9.2.2016 13:03

P92e30t36r 56H53l31a73d89í88k 2466275961770

Nenažranost některých podnikavců nezná mezíRv

+3/−1
9.2.2016 12:14

J63i87ř24í 79K78u13b27í93č35e11k 3891780287875

Takže pánovi se zdá za manuální práci 15 tisíc moc? Holt velcí podnikatelé, minimální náklady na pracovní kapitál, ale maximální zisky. A to s tím polskem mi příjde vtipné, že by to vyhlašovali rádiem a ještě vtipnější je tvrzení, že to vyhlašuje i farář.

+5/0
9.2.2016 12:02

L74a85d76i25s45l41a61v 12D88i64b95l54í93k 5148128913640

Mám pocit, že je to o neochotě zaplatit zaměstnance. Za 11500 už nedělají ani v Číně, další problém je, že je to práce přes agenturu, takže opět šmé na odvody. Takové firmy tady opravdu nechceme!! On jim polský zaměstnanecký svaz ukáže, zač je toho loket a až budou díky stávkám neustále stát....jak se rádi vrátí domů a možná s jiným pohledem na zaměstnance.

+3/0
9.2.2016 11:50

J66a52n 62C87e56p62e14k 1134326380

Uzpůsobte jim práci, aby nedělali jak bezmyšlenkovití roboti a hlavně je pořádně zaplaťte, pak uvidíte, že se k vám lidé jen pohrnou.

+3/0
9.2.2016 11:41

J74i12r51i 17Z68u78z45a96ň74á52k 4158640933886

Pane řediteli jste hlupák jelikož pláčete na špatné hrobě,tak se sbalte a běžte do Polska a po čase přijdete s pláčem a v té pomotané hlavě si musíte udělat pořádek.;-D

+2/0
9.2.2016 11:18

J98a90r69d85a 73H10o34f39m67a57n37n 4900715344

ještě že tady máme tebe, aspoň někdo nám to vysvětlil jak to je

+1/0
9.2.2016 11:21

M69i81l54a85n 69P39r20o93u30z84a 6602574298617

Musím poděkovat panu Nejdkovi za jeho odkaz.

http://www.dobraprace.cz/1067055-kompletace-svazku-baleni-vratimov-nastup-unor-2016.html

+3/0
9.2.2016 11:13

R96a36d69i77m 52P71o27l70á88š14e77k 9926703279749

Výroba kabelových svazků byla vždycky dost opičárna. Je to jemná monotónní práce pro trpělivé, citlivé a malé prsty a přitom málo oceněná, protože na kabelových svazcích nikdo nic zvláštního nevidí. Velká část přidané hodnoty takového kabelového svazku je daná tím, jak se v té fabrice daří udržet pořádek, aby všech 50 - 100 tisíc svazků celé série bylo zapojeno správně a bylo vyrobeno ze správných kabelů a jednotlivé kabely i celý svazek aby byl správně označen. Aby v automatických skladech automobilek se každý svazek správně načetl do systému a dostal tak do správného auta.

Dovedu si docela představit, že spousta lidí , ženských s nízkou kvalifikací takovou práci nezvládne. Už proto, že ve dnešní době ruka, která má bez problémů 8 hodin denně 5 dní v týdnu na takovém svazku pracovat, musí být zvyklá na manuální práci, sice jemnější, ale jinak občas docela namáhavou. Dlouhodobě tam vydrží bez problémů pouze člověk, který začal s podobnou manuální prací už v dětském věku 8 - 12 - 15 let. Třeba práce na zahradě, setí, pletí záhonů, sklízení zeleniny a ovoce. Nebo doma třeba práce kolem šití.

Bohužel dneska většina lidí, ani těch nízkopříjmových, takové práce nedělá. Nemá vypracované ruce a po nějaké hodině práce na těch kabelových svazcích to prostě dlouhodobě nezvládne.

+4/0
9.2.2016 10:58

M59a45r43t18i62n 52V87á82v74r54a 2980673249

Stejně je pan nabubřený velkopodnikatel odsouzený ke krachu. Společnost Tesla postavila úplně novou fabriku na auta, kde z jedné strany jdou základní suroviny a na druhé vypadávají hotová auta.

Elon Musk totiž zjistil, že je to efektivnější. Tradiční automobilka řeší změnu konektoru na kabelu tři roky, než se to vypapíruje se všemi externími dodavateli. V Tesle inženýr navrhne inovaci a za měsíc to mají všechna nová auta.

Žádné facelifty, žádné sbírání inovací do šuplíku pro nový model. Dnes koupená Tesla je jiná, než ta, která se vyráběla před měsícem.

TOHLE JE BUDOUCNOST. Kterou si budou muset uvědomit i tradiční automobilky, pokud se chtějí udržet. Českou ekonomiku to potopí, ale to se ještě nesmí říkat ;-O

+1/−1
9.2.2016 9:48

J39a21r65d22a 12H97o68f88m15a64n72n 4100455654

;-D jasně - do každé rodiny auto značky TESLA ! už vyrábí a prodávají statisíce aut nebo to je jen někoho sen ?

+1/−1
9.2.2016 9:50

P13e60t24r 52N64a59j58d86e76k 7977156403771

Už jich pár jezdí i v ČR. Perfektní auto.

+1/0
9.2.2016 9:56

J31a81r70d19a 38H41o15f14m75a11n79n 4340815214

pár ;-D, kolik je to procent z celkového počtu aut u nás a kdy to ostatní auta nahradí ??

+1/−1
9.2.2016 9:57

P19e86t44r 96N51a58j90d72e40k 7207936503801

České socky na něj ještě dlouho mít nebudou. Ale v Norsku třetina aut, která se prodala v roce 2015 byly elektromobily.

+1/0
9.2.2016 10:05

J46a41r16d35a 44H80o25f96m78a75n33n 4660945694

kde jsi tento údaj zjistil ? jezdím do skandinávie často ale toto jsem nezaznamenal, kolik jich bylo TESLA ?

+1/−1
9.2.2016 10:07

O64n33d36ř42e40j 54L72o23š88o34t48h 9230662474212

No jo, ale to jedině z důvodu, že auta se spalovacím motorem jsou vysoce zdaněná a auta na elektřinu jsou vysoce dotovaná. Otázka je, jak dlouho si to Norsko při ceně ropy bude moci dovolit.

+6/0
9.2.2016 10:10

J87a29r38d90a 98H98o78f41m29a64n36n 4120445844

taky cestovat s elektromobilem na několik set či více než tisíc km dost dobře nejde :-/

+1/−1
9.2.2016 10:11

M29i48l37a86n 35P64r40o98u64z31a 6362904228917

Zatím, zatím. Vysoká cena ropy byla prý také proto, aby byly peníze na vývoj baterií. Také nyní již neničí automobilky elektromobily, jak tomu bylo dříve. Já jsem zvědav co udělá ještě břidlicový plyn.

0/0
9.2.2016 11:36

M91i67l95a69n 36P77r50o84u33z67a 6262384448677

Jinak je to mimo téma. Snad mi bude odpuštěno.

0/0
9.2.2016 11:39
Foto

M10a39r94e69k 52B73a61š47i23s58t36a 7483552653920

Tesla je na superchargeru sobota za 40 minut.

0/0
9.2.2016 11:41

M46a78r17t16i20n 44V59á37v58r61a 2590603619

Fordovi se taky smáli, když zavedl efektivnější výrobu. Baťovi se taky smáli, když zavedl efektivnější výrobu.

Proto je potřeba sledovat trendy! Až se Tesly budou prodávat statisíce, bude trošku pozdě...

+3/0
9.2.2016 9:58

J32a98r51d66a 64H10o13f94m78a61n39n 4740775424

;-D;-D až - tak to jo ;-)

+1/−1
9.2.2016 9:59

O41n57d24ř70e83j 14L15o26š61o16t92h 9840402504772

Měnit díly ze dne na den není efektivnější výroba, naopak je to ve velké produkci dost neefektivní a neekonomické. Ale to se Tesly opravdu netýká.

+2/0
9.2.2016 10:00

J44a18n 89L51u62k94á56š 7937353443592

A taky je problem se servisem a nahradnimi dily, ale u automobilek, ktere jedou spise kusove, je to jedno.

0/0
9.2.2016 10:14

O86n40d17ř14e38j 72L77o85š45o66t73h 9570542444102

Ono je něco jiného automobilka a něco jiného je Tesla, která vyrábí pár aut za rok a při životě jí drží jen důvěra investorů v budoucí zisky, pak je otázka, jak dlouho to investoři vydrží.

Pokud máte měnit komponentu, které nakupujete v milionech, a každý subdodavatel má X zásob a ten řetězec může být dlouhý, tak to neuděláte ze dne na den, to nejde.

+3/0
9.2.2016 9:55

F25r15a66n35t23i31s67e86k 87K20o75f78r31o48n 8160239632821

Pak to ale bude klast mnohem vetsi naroky na servis. Z hlediska sortimentu nahradnich dilu, pracovnich postupu servisu/opravy atd. Neprijde mi to moc prakticke z hlediska celkovych nakladu zivotniho cyklu auta.

0/0
9.2.2016 10:01

R53a96d11i86m 87P38o16l49á73š76e30k 9896723899369

"z jedné strany jdou základní suroviny a na druhé vypadávají hotová auta."

Pěkný nesmysl. Ovšem pokud člověk automobilku viděl na 5 kilometrů daleko z rychlíku, tak si to myslet může.

+3/0
9.2.2016 10:44

J30i80ř13í 75E71r97b30e40n 1343164346717

Taky jsem si představil fabričku, kde na jedné straně z vagonů sypou železnou rudu pro nápravy, bauxit pro karosérii, sklářský písek pro skla, uhlí pro plastové výlisky atd., aby z toho na druhé straně areálu vznikaly tisíce aut denně ;-D

0/0
9.2.2016 11:51

O72n80d82ř29e60j 52L57o21š86o97t27h 9610452114772

Docela by mě zajímal ten pracovní režim při tak náročné práci. To ty ženy pracují 7,5h nepřetržitě, nemají žádné přestávky na odddych (krom povinných 30min.), nedělají kolečko? Nestřídá je někdo?

+1/0
9.2.2016 9:45

L23u97k82á28š 50R11y66c12h47l90ý 5837326653757

Zde se dostáváme do oblasti BOZP a jejího fungování ve firmě (což vám přirozeně nikdo z vedení neprozradí a zaměstnanci z provozu ji vždycky poplivou, že je všechno špatně)

Monotonní práce, práce zrakově náročné s tím spojené bezpečnostní přestávky, ergonomie pracoviště, osvětlení, větrání, lékařské prohlídky...

+1/0
9.2.2016 9:48

J79a63r66d43a 67H89o56f69m46a25n78n 4480585214

vzhledem k nutnosti mít ISO toto jistě bude dodržováno :-)

0/0
9.2.2016 9:51

L67u44k12á96š 58R10y46c22h83l14ý 5667686353887

Já si taky myslím. Minimálně dokumentace v pořádku bude na 100%. Konkrétní firemní praxe už je pak na zodpovědnosti dotyčného bezpečáka.

0/0
9.2.2016 9:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.