Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvažujeme jít do Polska. Je tam větší ochota pracovat, říká ředitel firmy

Martin Svozil je ředitelem společnosti KES, která vyrábí kabely pro světlomety. Firmě se daří a může nabírat nové pracovníky. Ovšem v regionu, kde je 70 000 lidí bez práce, nemůže sehnat zaměstnance. Zvažuje proto, že nové výrobní haly nebude stavět v tuzemsku, ale v Polsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D30u19š97a12n 26V76e48s97e30l18ý 9428734889659

Všetko je o peniazoch a trhu.

0/0
23.3.2016 9:37

J29i24n27d94ř90i78c13h 25H79o68ř68e61j60š86í 2547885400370

Ten ředitel asi nebude nejchytřejší... Brečí, že mu tam nechtějí chodit lidi, ale copak se bude někdo cpát do firmy, jejíž představitel se v tisku svěřuje, že chce firmu přesunout do Polska???....Leda blázen....Rv

+1/0
4.3.2016 20:44

R50o87b49e93r88t 79H93o21m84o13l70k21a 4783478480232

a dokud by bylo byť i jediné volné místo (v kterékoliv firmě), zrušil bych podpory......

0/0
13.2.2016 18:19
Foto

R81o32m83a38n 63K97o33z70e23l 4897116483914

čím to, že jsou lidé, co podpory neberou, nemají na ně nárok a když mají zájem pracovat ve firmě, kde lidi chybí, tak je nevezmou.

0/−1
13.2.2016 19:41

L86i65b73o52r 51V57e80n23g95l81á22ř 4924295582154

tak šup do Polska, chybět nám tady nebudete

0/0
10.2.2016 23:09

V37a22c13l21a89v 74B32u15r79e73š 3753668592849

Jelikož tam pár holek co znám pracuje, tak žádné terno to není, platově bych to hodnotil slabší průměr zóny Hrabová.

0/0
10.2.2016 20:09
Foto

I94m65r19i79c31h 83S63u77c34h23a72r95s70k33ý 8516703425801

ten ředitel je směšný ;-)

za prvé hodně úspěchů pří jednání s úřadem budowlanym (stavební) ;-D

za druhé už vidím jak vám projde EIA a zrovna v Polsku :-/

a za třetí tam poznáte jak dokáží Poláci držet při sobě když jde do tuhého ;-)

a na závěr vám popřeji hodně štěstí budete ho potřebovat ;-D;-D;-D :-P

+3/−1
9.2.2016 17:48
Foto

R85o39m50a64n 83K72o35z88e74l 4747986303464

Nářkům o nemožnosti sehnat lidi jsem přestal věřit poté, co pár známých se bylo ve firmách, které toto prohlašují, ucházet o práci (Splňovali všechny podmínky) a přesto je nevzali.

+1/−1
9.2.2016 17:31

O77t16t46o 39N31o36v96a63k 8480358166389

Ctu tady prispevky a majitel firmy je bud lhar, nebo jej ucetni okradaji.

0/0
9.2.2016 17:28

J49a43k65u61b 58K18n18e50c34h95t27o13v19s35k67ý 3240466211372

Lidi, k tomu průměrnému platu 18000 dodám, že nástupní plat přes agentury tam je 10000 hrubého a prémie jako úkolová mzda. Ještě v Červenci byl inzerát, že výdělek se pohybuje od 10000 do 14000 hrubého,.

+8/0
9.2.2016 16:26
Foto

I88v58a48n 73D75ř34í54n44e33k 5123592598427

juuuu to je PR akcička jak vyšitá

+4/−2
9.2.2016 13:39

A86n25n58a 65Č96e48r41m18á47k70o37v69á 1655225426144

tak jak tu dával někdo ten inzerát -nabízí 72 na hodinu za třísměnný provoz - je to cca 11.500 hrubého - na odměny se spoléhat nejde, že. Další problém je ten třísměnný provoz, protože pokud máte děti školkou či školou povinné, tak je taková práce pro Vás pasé. Další věcí je, že k této mzdě se musí odečíst náklady na dopravu. A pak už jsme doma:-P

+7/0
9.2.2016 13:28

D32a87g37m80a20r 68P27á21t53k16o23v84á 5428822949881

Jen trochu poopravím. Plat, uváděný v inzerátu je AŽ 72 Kč/hod!!Takže i méně. To je za třísměnný provoz fakt balík 8-o.

+1/0
9.2.2016 20:28

M72o24n53i58k92a 79J98a87r54o40š49k27o39v35á 6155961846784

Dobrý den, vydělat se tam dá, ale musíte splnit normu... Tedy, čím víc, tím líp...A to ne každý zvládne a některé operace nemají dobře nastavené normy. Většinou tam mají ženské 12-14 čistého. Ale dost jich má min. mzdu, protože to prostě nedávají.

+1/0
10.2.2016 8:55
Foto

A20l68a54n 37Ř53e59p43k48a 4965786

Problém bude v příliš štědrém českém sociálním systému.. aneb peníze bez práce. To evidentně v Polsku nemají, proto dělají i za menší peníze ;-)

+2/−7
9.2.2016 13:15

J37a87k12u34b 84K93n85e69c32h69t88o77v38s44k11ý 3200806721792

žádný štědrý sociální systém tady není. Na už ak směšné dávky má nárok minimum obyvatel. Přečtěte si zákon o hmotné nouzi z roku 2006 a pak možná ze sebe nebudete dělat hlupáka.

+9/−2
9.2.2016 16:27
Foto

R25o24m42a37n 25K16o56z83e22l 4507356663104

Není, mnoho nezaměstnaných nebere ani korunu dávek.

+1/0
9.2.2016 17:29

J61a80n 82T90a37k92a62č 7930765595277

Ty platy jsou nesmysl. Kolega tam pracoval, na seřizovačské pozici - plat cca 13 000 Kč.

+10/0
9.2.2016 12:52

D49a18n 43M87a45c43h72o74l34d30a 8827742354152

to jsem si myslel

+2/0
9.2.2016 13:03

P42e97t22r 46H21l54a97d64í22k 2926245851680

Nenažranost některých podnikavců nezná mezíRv

+3/−1
9.2.2016 12:14

J39i58ř62í 37K60u60b65í27č85e80k 3171660567415

Takže pánovi se zdá za manuální práci 15 tisíc moc? Holt velcí podnikatelé, minimální náklady na pracovní kapitál, ale maximální zisky. A to s tím polskem mi příjde vtipné, že by to vyhlašovali rádiem a ještě vtipnější je tvrzení, že to vyhlašuje i farář.

+5/0
9.2.2016 12:02

L43a73d55i85s56l62a18v 61D67i57b60l77í46k 8799381635454

Mám pocit, že je to o neochotě zaplatit zaměstnance. Za 11500 už nedělají ani v Číně, další problém je, že je to práce přes agenturu, takže opět šmé na odvody. Takové firmy tady opravdu nechceme!! On jim polský zaměstnanecký svaz ukáže, zač je toho loket a až budou díky stávkám neustále stát....jak se rádi vrátí domů a možná s jiným pohledem na zaměstnance.

+3/0
9.2.2016 11:50

J33a33n 50C57e88p64e89k 1334226960

Uzpůsobte jim práci, aby nedělali jak bezmyšlenkovití roboti a hlavně je pořádně zaplaťte, pak uvidíte, že se k vám lidé jen pohrnou.

+3/0
9.2.2016 11:41

J53i81r41i 94Z60u39z47a40ň17á79k 4598500403816

Pane řediteli jste hlupák jelikož pláčete na špatné hrobě,tak se sbalte a běžte do Polska a po čase přijdete s pláčem a v té pomotané hlavě si musíte udělat pořádek.;-D

+2/0
9.2.2016 11:18

J82a95r53d75a 91H12o14f48m48a11n78n 4130205184

ještě že tady máme tebe, aspoň někdo nám to vysvětlil jak to je

+1/0
9.2.2016 11:21

M20i33l97a96n 90P71r83o48u70z13a 6782454508297

Musím poděkovat panu Nejdkovi za jeho odkaz.

http://www.dobraprace.cz/1067055-kompletace-svazku-baleni-vratimov-nastup-unor-2016.html

+3/0
9.2.2016 11:13

R97a26d15i25m 52P90o16l58á81š16e37k 9676303619789

Výroba kabelových svazků byla vždycky dost opičárna. Je to jemná monotónní práce pro trpělivé, citlivé a malé prsty a přitom málo oceněná, protože na kabelových svazcích nikdo nic zvláštního nevidí. Velká část přidané hodnoty takového kabelového svazku je daná tím, jak se v té fabrice daří udržet pořádek, aby všech 50 - 100 tisíc svazků celé série bylo zapojeno správně a bylo vyrobeno ze správných kabelů a jednotlivé kabely i celý svazek aby byl správně označen. Aby v automatických skladech automobilek se každý svazek správně načetl do systému a dostal tak do správného auta.

Dovedu si docela představit, že spousta lidí , ženských s nízkou kvalifikací takovou práci nezvládne. Už proto, že ve dnešní době ruka, která má bez problémů 8 hodin denně 5 dní v týdnu na takovém svazku pracovat, musí být zvyklá na manuální práci, sice jemnější, ale jinak občas docela namáhavou. Dlouhodobě tam vydrží bez problémů pouze člověk, který začal s podobnou manuální prací už v dětském věku 8 - 12 - 15 let. Třeba práce na zahradě, setí, pletí záhonů, sklízení zeleniny a ovoce. Nebo doma třeba práce kolem šití.

Bohužel dneska většina lidí, ani těch nízkopříjmových, takové práce nedělá. Nemá vypracované ruce a po nějaké hodině práce na těch kabelových svazcích to prostě dlouhodobě nezvládne.

+4/0
9.2.2016 10:58

M37a56r21t38i67n 36V96á70v48r27a 2410843909

Stejně je pan nabubřený velkopodnikatel odsouzený ke krachu. Společnost Tesla postavila úplně novou fabriku na auta, kde z jedné strany jdou základní suroviny a na druhé vypadávají hotová auta.

Elon Musk totiž zjistil, že je to efektivnější. Tradiční automobilka řeší změnu konektoru na kabelu tři roky, než se to vypapíruje se všemi externími dodavateli. V Tesle inženýr navrhne inovaci a za měsíc to mají všechna nová auta.

Žádné facelifty, žádné sbírání inovací do šuplíku pro nový model. Dnes koupená Tesla je jiná, než ta, která se vyráběla před měsícem.

TOHLE JE BUDOUCNOST. Kterou si budou muset uvědomit i tradiční automobilky, pokud se chtějí udržet. Českou ekonomiku to potopí, ale to se ještě nesmí říkat ;-O

+1/−1
9.2.2016 9:48

J33a69r36d30a 98H34o12f96m80a80n86n 4150915664

;-D jasně - do každé rodiny auto značky TESLA ! už vyrábí a prodávají statisíce aut nebo to je jen někoho sen ?

+1/−1
9.2.2016 9:50

P42e90t48r 19N65a56j80d49e51k 7107186933171

Už jich pár jezdí i v ČR. Perfektní auto.

+1/0
9.2.2016 9:56

J68a57r77d28a 80H51o88f26m96a25n14n 4970935404

pár ;-D, kolik je to procent z celkového počtu aut u nás a kdy to ostatní auta nahradí ??

+1/−1
9.2.2016 9:57

P57e86t49r 90N77a81j84d50e45k 7817676233551

České socky na něj ještě dlouho mít nebudou. Ale v Norsku třetina aut, která se prodala v roce 2015 byly elektromobily.

+1/0
9.2.2016 10:05

J80a56r34d93a 13H73o22f39m37a73n84n 4890115324

kde jsi tento údaj zjistil ? jezdím do skandinávie často ale toto jsem nezaznamenal, kolik jich bylo TESLA ?

+1/−1
9.2.2016 10:07

O22n50d51ř81e55j 21L30o15š50o92t21h 9690372374122

No jo, ale to jedině z důvodu, že auta se spalovacím motorem jsou vysoce zdaněná a auta na elektřinu jsou vysoce dotovaná. Otázka je, jak dlouho si to Norsko při ceně ropy bude moci dovolit.

+6/0
9.2.2016 10:10

J68a14r74d60a 43H45o84f47m59a32n77n 4590205824

taky cestovat s elektromobilem na několik set či více než tisíc km dost dobře nejde :-/

+1/−1
9.2.2016 10:11

M74i20l63a14n 95P93r49o23u68z27a 6702734348457

Zatím, zatím. Vysoká cena ropy byla prý také proto, aby byly peníze na vývoj baterií. Také nyní již neničí automobilky elektromobily, jak tomu bylo dříve. Já jsem zvědav co udělá ještě břidlicový plyn.

0/0
9.2.2016 11:36

M13i87l61a79n 10P68r98o46u82z31a 6952574618167

Jinak je to mimo téma. Snad mi bude odpuštěno.

0/0
9.2.2016 11:39
Foto

M16a95r18e61k 97B37a89š81i37s94t27a 7733972723200

Tesla je na superchargeru sobota za 40 minut.

0/0
9.2.2016 11:41

M34a47r73t28i24n 73V34á85v73r70a 2570123739

Fordovi se taky smáli, když zavedl efektivnější výrobu. Baťovi se taky smáli, když zavedl efektivnější výrobu.

Proto je potřeba sledovat trendy! Až se Tesly budou prodávat statisíce, bude trošku pozdě...

+3/0
9.2.2016 9:58

J50a63r67d23a 71H52o64f17m20a64n76n 4250835154

;-D;-D až - tak to jo ;-)

+1/−1
9.2.2016 9:59

O60n70d97ř72e73j 81L72o83š58o85t32h 9230422864812

Měnit díly ze dne na den není efektivnější výroba, naopak je to ve velké produkci dost neefektivní a neekonomické. Ale to se Tesly opravdu netýká.

+2/0
9.2.2016 10:00

J44a36n 21L62u29k33á35š 7307753193392

A taky je problem se servisem a nahradnimi dily, ale u automobilek, ktere jedou spise kusove, je to jedno.

0/0
9.2.2016 10:14

O58n47d81ř81e66j 18L59o96š19o12t68h 9200862144112

Ono je něco jiného automobilka a něco jiného je Tesla, která vyrábí pár aut za rok a při životě jí drží jen důvěra investorů v budoucí zisky, pak je otázka, jak dlouho to investoři vydrží.

Pokud máte měnit komponentu, které nakupujete v milionech, a každý subdodavatel má X zásob a ten řetězec může být dlouhý, tak to neuděláte ze dne na den, to nejde.

+3/0
9.2.2016 9:55

F76r80a94n38t23i66s42e92k 77K76o93f80r57o93n 8970519732471

Pak to ale bude klast mnohem vetsi naroky na servis. Z hlediska sortimentu nahradnich dilu, pracovnich postupu servisu/opravy atd. Neprijde mi to moc prakticke z hlediska celkovych nakladu zivotniho cyklu auta.

0/0
9.2.2016 10:01

R52a16d62i53m 98P48o50l40á75š78e32k 9466273189939

"z jedné strany jdou základní suroviny a na druhé vypadávají hotová auta."

Pěkný nesmysl. Ovšem pokud člověk automobilku viděl na 5 kilometrů daleko z rychlíku, tak si to myslet může.

+3/0
9.2.2016 10:44

J19i46ř30í 28E97r37b44e29n 1333254496727

Taky jsem si představil fabričku, kde na jedné straně z vagonů sypou železnou rudu pro nápravy, bauxit pro karosérii, sklářský písek pro skla, uhlí pro plastové výlisky atd., aby z toho na druhé straně areálu vznikaly tisíce aut denně ;-D

0/0
9.2.2016 11:51

O37n54d73ř21e44j 40L63o33š74o41t83h 9230272914612

Docela by mě zajímal ten pracovní režim při tak náročné práci. To ty ženy pracují 7,5h nepřetržitě, nemají žádné přestávky na odddych (krom povinných 30min.), nedělají kolečko? Nestřídá je někdo?

+1/0
9.2.2016 9:45

L43u39k85á14š 42R36y26c33h17l34ý 5197796243347

Zde se dostáváme do oblasti BOZP a jejího fungování ve firmě (což vám přirozeně nikdo z vedení neprozradí a zaměstnanci z provozu ji vždycky poplivou, že je všechno špatně)

Monotonní práce, práce zrakově náročné s tím spojené bezpečnostní přestávky, ergonomie pracoviště, osvětlení, větrání, lékařské prohlídky...

+1/0
9.2.2016 9:48

J90a12r48d49a 44H89o62f29m96a12n89n 4640745614

vzhledem k nutnosti mít ISO toto jistě bude dodržováno :-)

0/0
9.2.2016 9:51

L12u44k19á96š 57R20y37c83h40l92ý 5247876173127

Já si taky myslím. Minimálně dokumentace v pořádku bude na 100%. Konkrétní firemní praxe už je pak na zodpovědnosti dotyčného bezpečáka.

0/0
9.2.2016 9:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.