Diskuze

Auta z Kopřivnice bojovala za císaře a také za Hitlera

Nová expozice v kopřivnickém muzeu přibližuje výrobu zdejší automobilky pro vojenské účely. Začíná dobou, kdy auta osvětlovala noční bojiště.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J44a28n 44Č33e96r28m21á75k

15. 5. 2016 13:09

jj a i takovýto klenot dokázali soudruzi přivézt "zu grunt"...!!

0 0
možnosti
Foto

J86i70ř15í 32E56r18b49e75n

16. 5. 2016 21:53

Zatracení soudruzi, nedokázali ty tatřičky vyslat do žádné pořádné války a zbaběle je nutili vozit hlínu, štěrk, beton, jeřáby, vrtné soupravy, paliva, hnojiva, vodu a další civilní fujtajbl komodity! ;-)

0 0
možnosti
PK

Někde jsem četl, že tatrovácké naftové motory se měly montovat i do tanků PzIV, do modernizace, se kterou se počítalo od dubna 1945. Je to pravda?

0 0
možnosti
Foto

J67i69ř51í 21E69r75b44e13n

14. 5. 2016 17:49

Uvažovalo se o tom, ale nedávaly by výkonem - do tanků potřeboval Wehrmacht výkon min. 250 koní, takže Němci zkonstruovali motor do tvaru W, se třemi řadami po šesti válcích (typové označení V955, objem 22,2 l, výkon 300 koní), ale jen asi jeden nebo dva kusy. Nafta byla totiž pro Němce nevhodná, protože se vyrábí z (tehdy značně nedostatkové) ropy, zatímco benzín lze vyrobit z (tehdy hojného) uhlí. Takže pro tanky se pak definitivně orientovali na zážehové motory.

2 0
možnosti
JS

Auta nebojují, bojují lidé co je řídí, auta jsou v tom zcela nevinně;-)

0 0
možnosti
TB

... a taky za Stranu a za lidi

0 0
možnosti
Foto

J82i50ř44í 80E98r89b47e61n

14. 5. 2016 17:57

Strana a lidi se účastnili válek?

0 0
možnosti