Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Terminály měly ulevit centru Ostravy. Autobusy tam ale jezdí dál, prázdné

Jeden z hlavních důvodů, proč se Ostrava rozhodla stavět na svých okrajích dopravní terminály za stamiliony korun, stojí poněkud na vodě. Některé autobusy totiž dál jezdí do centra. Prázdné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a41r72e37k 56K98o18s92t66e90l66e97c33k53ý 6383916898

ÚAN byl vymyšlen velmi dobře a pro lidi. Ale bohužel za komunistů, a proto je zapotřebí jej za každou cenu zcela odstavit.

Na výstavbu nesmyslných terminálů jsou dotace. A z těch se vždycky dá něco odklonit! Cestující nikoho nezajímají a ti, co o tom rozhodují, MHD zásadně nejezdí, protože celá MHD je nedomyšlená a jen zdržuje. Kodis potřebuje vykazovat činnost a jenom přečíslováváním tramvají se neuživí. Teď zdůvodnili terminály, po skončení udržitelnosti dotací zdůvodní jejich rušení.

Ale vysvětlit lidem, proč ty autobusy, ze kterých museli vystoupit a čekat (v dešti, zimě, v noci) 15 minut na tramvaj, JEDOU PRÁZDNÉ do garáží vedle ÚANu, to se hned tak nepovede!

+2/−1
18.5.2016 9:11

J22a64n 78S77o76u47k57u66p 1254254766715

Autobusy jedou do garáží vedle UANu, protože tam má firma garáže, proto, to je něco, co město bude řešit asi jen obtížně.

Terminály na hranicích města jsou dnes obvyklé, srovnávat to s obdobím komunistů je naprosto irelevantní. Jde o způsob, jakým jsou řešeny a jak kvalitní je návaznost na MHD. (např. Svinov je učebnicovým příkladem). A teprve tady začínají problémy. Proč je terminál na Dubině? Naprosto logické by bylo aktuálně terminál tlačit směrem k ctp parku v Hrabové, není to daleko a tramvaj by se tam dala lehce dotáhnout. Dubina je absolutně nevhodná, do centra je to tramvají (i zrychleným spojem) šíleně daleko, kamkoliv jinam poté naprostý zmar. Hranečník = mizerné řešení dělat terminál tam, kde NIKDO nejede a kde ani nikdo NENÍ (přibližně stejně logické jako příklad konce pražského metra v poli na Letňanech), to už jsem tu psal před x lety. Proč urbanisticky NK nepočítala se vznikem terminálu? Přitom by to bylo ideální místo (vesměs i pro ty, kteří jezdili na Gagarina), prostoru plno, lehký přístup.

0/0
18.5.2016 9:21

K80a30r23e93l 39N83a12p67i86e56r44a64l26a 2341750418776

Terminály na okrajích Ostravy: ANO. Nevím, proč by měly autobusy s lidmi z okolních města a obcí křižovat už tak dopravou zasviněným centrem. Z Dubiny by ale měla jezdit do centra rychlotramvaj, která by nezastavovala na 20 zastávkách po cestě. Z Hranečníku jezdí trolejbus, který je v centru za pár minut. A č. 107 navíc zlepšilo obslužnost sídliště Fifejdy II (za pivovarem), kde si lidé dlouhá léta stěžovali na to, že ač v skoro v centru, jsou odříznutí. Teď se v pohodě dostanou do centra i z Futura s nákupem.

+4/−3
17.5.2016 22:07

L61u82k44á33š 82B10a50j23g46a64r 3923254708402

Buďme rádi za 1 či 10, které potkají první semafor až u Frýdlantských mostů, takové spoje Poruba - centrum, či Poruba - Dubina, to je přehlídka semaforů co 500m...

0/0
17.5.2016 23:15

P82a40v31e84l 69J53a13n93í69k 9369342136

Proč místo terminálů nevznikla hlídaná záchytná parkoviště, aby centrum města neucpávaly osobní vozidla s lidmi z okolních měst? Bylo by mnohem lepší, kdyby centrum města křižovaly poje MHD a autobusy než prázdné osobní vozy, kterých je ve srovnání s autobuů mnohonásobně více. Ulevilo by se dopravě, ulevilo by se ovzduší a všichni by byli spokojeni.

+2/0
18.5.2016 13:43

T30o24m60a52s 71L25i87p63i42n42a 9476974308726

Jezdí koordinátor Stejskal autobusem? Ano+ Ne -

+2/−8
17.5.2016 15:44

P80e92t28r 18S51v25o25b60o34d94a 6484152876743

Možná když se stříhají pásky. ;-D

+3/0
17.5.2016 17:58

V67ě22r17a 98V79l44č30k98o84v22á 3301106813764

to mělo být mínus

0/0
17.5.2016 20:42

P50e96t82r 86N48o80v31á10k 6512276811863

Ostravská radnice chvílemi připomíná hrad loupeživých rytířů, jindy pro změnu útulek choromyslných.

+4/0
17.5.2016 13:13

M49i68c88h65a13l 65N36o23v94á29k 7350479277854

"Ve Svinově výsledek ukázal pokles cestujících na příměstských linkách o 10,6 procenta, ovšem současně také vykázal pokles 10,8 procenta na spojích Dopravního podniku Ostrava, kterých se žádné změny ve Svinově nedotkly. Tedy těžko soudit, zda změny na příměstských linkách byly způsobeny jejich zkrácením, či obecným poklesem počtu cestujících.

Těžko soudit? A v článku napíšou, že lidé přecházejí na soukromé dopravní prostředky. Terminály přece měly zvednout dopravní obslužnost minimálně o 50%.;-D

+4/0
17.5.2016 12:41

P52e81t17r 15S86v51o43b48o20d36a 6224602666173

Tyhle vychytralé terminály měly jen dva důvody. 1. Obří evropské dotace, ze kterých se ani nepozná, když sem tam něco ukápne. 2. Nahnání přespolních do ostravské MHD. Nic jiného. Rv

+13/0
17.5.2016 11:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.