Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Terminály měly ulevit centru Ostravy. Autobusy tam ale jezdí dál, prázdné

Jeden z hlavních důvodů, proč se Ostrava rozhodla stavět na svých okrajích dopravní terminály za stamiliony korun, stojí poněkud na vodě. Některé autobusy totiž dál jezdí do centra. Prázdné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a83r55e46k 46K36o22s93t25e61l28e96c65k59ý 6753906308

ÚAN byl vymyšlen velmi dobře a pro lidi. Ale bohužel za komunistů, a proto je zapotřebí jej za každou cenu zcela odstavit.

Na výstavbu nesmyslných terminálů jsou dotace. A z těch se vždycky dá něco odklonit! Cestující nikoho nezajímají a ti, co o tom rozhodují, MHD zásadně nejezdí, protože celá MHD je nedomyšlená a jen zdržuje. Kodis potřebuje vykazovat činnost a jenom přečíslováváním tramvají se neuživí. Teď zdůvodnili terminály, po skončení udržitelnosti dotací zdůvodní jejich rušení.

Ale vysvětlit lidem, proč ty autobusy, ze kterých museli vystoupit a čekat (v dešti, zimě, v noci) 15 minut na tramvaj, JEDOU PRÁZDNÉ do garáží vedle ÚANu, to se hned tak nepovede!

+2/−1
18.5.2016 9:11

J89a38n 65S77o75u10k57u79p 1594214536825

Autobusy jedou do garáží vedle UANu, protože tam má firma garáže, proto, to je něco, co město bude řešit asi jen obtížně.

Terminály na hranicích města jsou dnes obvyklé, srovnávat to s obdobím komunistů je naprosto irelevantní. Jde o způsob, jakým jsou řešeny a jak kvalitní je návaznost na MHD. (např. Svinov je učebnicovým příkladem). A teprve tady začínají problémy. Proč je terminál na Dubině? Naprosto logické by bylo aktuálně terminál tlačit směrem k ctp parku v Hrabové, není to daleko a tramvaj by se tam dala lehce dotáhnout. Dubina je absolutně nevhodná, do centra je to tramvají (i zrychleným spojem) šíleně daleko, kamkoliv jinam poté naprostý zmar. Hranečník = mizerné řešení dělat terminál tam, kde NIKDO nejede a kde ani nikdo NENÍ (přibližně stejně logické jako příklad konce pražského metra v poli na Letňanech), to už jsem tu psal před x lety. Proč urbanisticky NK nepočítala se vznikem terminálu? Přitom by to bylo ideální místo (vesměs i pro ty, kteří jezdili na Gagarina), prostoru plno, lehký přístup.

0/0
18.5.2016 9:21

K58a33r42e57l 67N58a27p81i23e43r88a43l49a 2251740548706

Terminály na okrajích Ostravy: ANO. Nevím, proč by měly autobusy s lidmi z okolních města a obcí křižovat už tak dopravou zasviněným centrem. Z Dubiny by ale měla jezdit do centra rychlotramvaj, která by nezastavovala na 20 zastávkách po cestě. Z Hranečníku jezdí trolejbus, který je v centru za pár minut. A č. 107 navíc zlepšilo obslužnost sídliště Fifejdy II (za pivovarem), kde si lidé dlouhá léta stěžovali na to, že ač v skoro v centru, jsou odříznutí. Teď se v pohodě dostanou do centra i z Futura s nákupem.

+4/−3
17.5.2016 22:07

L25u92k78á15š 34B15a15j97g83a88r 3833964668852

Buďme rádi za 1 či 10, které potkají první semafor až u Frýdlantských mostů, takové spoje Poruba - centrum, či Poruba - Dubina, to je přehlídka semaforů co 500m...

0/0
17.5.2016 23:15

P25a68v21e66l 37J84a49n97í10k 9579192176

Proč místo terminálů nevznikla hlídaná záchytná parkoviště, aby centrum města neucpávaly osobní vozidla s lidmi z okolních měst? Bylo by mnohem lepší, kdyby centrum města křižovaly poje MHD a autobusy než prázdné osobní vozy, kterých je ve srovnání s autobuů mnohonásobně více. Ulevilo by se dopravě, ulevilo by se ovzduší a všichni by byli spokojeni.

+2/0
18.5.2016 13:43

T55o49m31a38s 59L35i13p18i44n27a 9736764348286

Jezdí koordinátor Stejskal autobusem? Ano+ Ne -

+2/−8
17.5.2016 15:44

P36e58t83r 69S43v83o56b56o72d74a 6384582466683

Možná když se stříhají pásky. ;-D

+3/0
17.5.2016 17:58

V30ě26r91a 30V95l26č59k65o76v54á 3391586923574

to mělo být mínus

0/0
17.5.2016 20:42

P51e96t93r 43N41o19v58á90k 6242406241343

Ostravská radnice chvílemi připomíná hrad loupeživých rytířů, jindy pro změnu útulek choromyslných.

+4/0
17.5.2016 13:13

M59i97c75h55a10l 10N87o44v86á27k 7340529797174

"Ve Svinově výsledek ukázal pokles cestujících na příměstských linkách o 10,6 procenta, ovšem současně také vykázal pokles 10,8 procenta na spojích Dopravního podniku Ostrava, kterých se žádné změny ve Svinově nedotkly. Tedy těžko soudit, zda změny na příměstských linkách byly způsobeny jejich zkrácením, či obecným poklesem počtu cestujících.

Těžko soudit? A v článku napíšou, že lidé přecházejí na soukromé dopravní prostředky. Terminály přece měly zvednout dopravní obslužnost minimálně o 50%.;-D

+4/0
17.5.2016 12:41

P68e70t80r 38S40v84o90b98o15d75a 6794932276373

Tyhle vychytralé terminály měly jen dva důvody. 1. Obří evropské dotace, ze kterých se ani nepozná, když sem tam něco ukápne. 2. Nahnání přespolních do ostravské MHD. Nic jiného. Rv

+13/0
17.5.2016 11:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.