- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ÚAN byl vymyšlen velmi dobře a pro lidi. Ale bohužel za komunistů, a proto je zapotřebí jej za každou cenu zcela odstavit.
Na výstavbu nesmyslných terminálů jsou dotace. A z těch se vždycky dá něco odklonit! Cestující nikoho nezajímají a ti, co o tom rozhodují, MHD zásadně nejezdí, protože celá MHD je nedomyšlená a jen zdržuje. Kodis potřebuje vykazovat činnost a jenom přečíslováváním tramvají se neuživí. Teď zdůvodnili terminály, po skončení udržitelnosti dotací zdůvodní jejich rušení.
Ale vysvětlit lidem, proč ty autobusy, ze kterých museli vystoupit a čekat (v dešti, zimě, v noci) 15 minut na tramvaj, JEDOU PRÁZDNÉ do garáží vedle ÚANu, to se hned tak nepovede!
Autobusy jedou do garáží vedle UANu, protože tam má firma garáže, proto, to je něco, co město bude řešit asi jen obtížně.
Terminály na hranicích města jsou dnes obvyklé, srovnávat to s obdobím komunistů je naprosto irelevantní. Jde o způsob, jakým jsou řešeny a jak kvalitní je návaznost na MHD. (např. Svinov je učebnicovým příkladem). A teprve tady začínají problémy. Proč je terminál na Dubině? Naprosto logické by bylo aktuálně terminál tlačit směrem k ctp parku v Hrabové, není to daleko a tramvaj by se tam dala lehce dotáhnout. Dubina je absolutně nevhodná, do centra je to tramvají (i zrychleným spojem) šíleně daleko, kamkoliv jinam poté naprostý zmar. Hranečník = mizerné řešení dělat terminál tam, kde NIKDO nejede a kde ani nikdo NENÍ (přibližně stejně logické jako příklad konce pražského metra v poli na Letňanech), to už jsem tu psal před x lety. Proč urbanisticky NK nepočítala se vznikem terminálu? Přitom by to bylo ideální místo (vesměs i pro ty, kteří jezdili na Gagarina), prostoru plno, lehký přístup.
Terminály na okrajích Ostravy: ANO. Nevím, proč by měly autobusy s lidmi z okolních města a obcí křižovat už tak dopravou zasviněným centrem. Z Dubiny by ale měla jezdit do centra rychlotramvaj, která by nezastavovala na 20 zastávkách po cestě. Z Hranečníku jezdí trolejbus, který je v centru za pár minut. A č. 107 navíc zlepšilo obslužnost sídliště Fifejdy II (za pivovarem), kde si lidé dlouhá léta stěžovali na to, že ač v skoro v centru, jsou odříznutí. Teď se v pohodě dostanou do centra i z Futura s nákupem.
Buďme rádi za 1 či 10, které potkají první semafor až u Frýdlantských mostů, takové spoje Poruba - centrum, či Poruba - Dubina, to je přehlídka semaforů co 500m...
Jezdí koordinátor Stejskal autobusem? Ano+ Ne -
Ostravská radnice chvílemi připomíná hrad loupeživých rytířů, jindy pro změnu útulek choromyslných.
"Ve Svinově výsledek ukázal pokles cestujících na příměstských linkách o 10,6 procenta, ovšem současně také vykázal pokles 10,8 procenta na spojích Dopravního podniku Ostrava, kterých se žádné změny ve Svinově nedotkly. Tedy těžko soudit, zda změny na příměstských linkách byly způsobeny jejich zkrácením, či obecným poklesem počtu cestujících.
Těžko soudit? A v článku napíšou, že lidé přecházejí na soukromé dopravní prostředky. Terminály přece měly zvednout dopravní obslužnost minimálně o 50%.
Tyhle vychytralé terminály měly jen dva důvody. 1. Obří evropské dotace, ze kterých se ani nepozná, když sem tam něco ukápne. 2. Nahnání přespolních do ostravské MHD. Nic jiného.