Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do zapadlého města jezdí rodit ženy z celé republiky

Stále více žen v Česku volá po přirozeném porodu s minimem zásahů ze strany lékařů. Bez léků, s co nejmenším množstvím stresových faktorů. V málokteré porodnici ale všem jejich přáním vycházejí vstříc. Jednou z výjimek je krnovská nemocnice. I proto zdejší porodní oddělení vyhledávají ženy z celého Česka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e43t87r 84O21b43r96l10í50k 2353915271683

V rámci pravidelných prohlídek v krnovské porodnici si budoucí rodiče mohou na porodním sále všechny pomůcky osahat a vyzkoušet. Vrchní sestra každý týden během své exkurze informuje ženy, jak lze u nich porodit. Probírá s rodičkami, jak sestavit porodní plán, a dává spoustu podnětů, jak se ženy mohou na porod dobře připravit

Stejná akce proběhla minulý týden tuším , že ve středu v nemocnici na Fifejdách v Ostravě.:-)

0/0
6.6.2016 13:12

P24e88t74r 65O48b30r82l34í50k 2283255521163

Píšete , že až 40% žen bere léky a rodí císařským řezem.

A kolik z těch žen dodržuje správný průběh těhotenství? Kolik z nich žije jako by nebyly těhotné? Protože moderní je přece chodit do práce až do porodu ne ?

A to nemluvím o kouření, alkoholu a jiných drogách před zapadnutím.

Věřím, že správný průběh porodu je velmi důležitý, ale neděláme kolem toho poslední dobou moc velké divadlo? Dříve takové způsoby nebyly, nebo alespoň ne v takovém měřítku a taky se rodilo.

A pane redaktore, nemyslím si , že Krnov je zapadlé město. Už proto, že má podle vašeho článku, tak úžasnou porodnici.

+1/−1
6.6.2016 13:01

M50o62n65i35k26a 58M98i63k19u14š49o26v24á 2776479663295

Holt když je těhotná, tak NĚJAK porodit musí, tak se samosebou rodilo a rodit bude... myslím, že kdybyste byť jen jednou měl tento zážitek osobně, tak byste ono divadlo kolem toho chápal..

0/0
7.6.2016 15:12

P82e61t81r14a 55B64e22r15t60h70o24v81á 7565434848381

Nedá mi to nezareagovat... Já sama jsem rodila před 3 měsícema, těhotenství jsem měla ukázkové až mě to samotnou štvalo, jak jsem byla ukázková kam jsem přišla. A stejně jsem neplánovaně rodila císařem, protože měl náš malý omotanou pupeční šňůru kolem krku 4x!!!! Nedovedu si představit (a nic proti autorům tohoto článku), že budu rodit někde ať už v Krnově nebo jinde, a v takovém stavu mě budou přesvědčovat o tom, že je lepší porod bez zásahu a že to je to nejzdravější. Nebýt moderní medicíny a volby císařského řezu, tak Vám tady dneska tento komentář ani nepíšu a s malým už jsme někde v onom jiném světě. Každá mince má vždycky dvě strany a nic není tak přímočaré jak se zdá.

0/0
8.6.2016 11:13

H61e43l96e39n74a 11K39a26v43k18o36v50á 5766843860896

!!K VALITNÍCH porodnic je u nás víc

+2/0
6.6.2016 11:27

P19a64v52l70í54n78a 79B56u31t44a70n59o64v42á 3164584458708

Dula Čurdová v článku by si měla dávat trochu pozor na pusu, protože uvádí nepravdivé informace ba dokonce lže.

Za pár dní se chystám rodit v Městské nemocnici Ostrava (Fifejdy), která umožňuje porod na porodním boxu vybaveném kromě velkého křesla (žádná 'koza'), na kterém je možno rodit např. v kleku, porodním vakem nebo balonem. Pokud porod probíhá bez komplikací je veden jen porodní asistentkou. Po bezproblémovém porodu je praktikován tzv. bonding.Zároveň je hned přes chodbu plně vybavený operační sál pro případ komplikací. Takže Krnov není žádná extra výjimka!

Jo a to, že si duly účtují za doprovod k porodu v jiné, než krnovské porodnici, o tisícovku víc je taky známe...

+8/−5
5.6.2016 17:12

B52a47r69b73o67r49a 63B51a39r53t34o95v70a 7525437739152

Vite o tom, ze pani Curdova spolupracuje i s ostravskou nemocnici? A ta jako takova si samozrejme muze udelat stejnou reklamu, jako jakakoliv jina nemocnice v CR. Ja myslim, ze to bylo mysleno v celorepublikovem meritku. Takze pokud je takovych nemocnic vice, jen lepe a at o sobe davaji vedet!

+5/0
5.6.2016 22:22

B70ř56e94t29i96s89l36a84v 95Š30í81m93a 9974461762

Barbora Bartova

Reklamu si muze udelat kdokoliv, ale je neetické pritom pouzívat nepravdivé údaje, jak se to jinde delá spatne. Cituji z clánku:

"A jakmile žena dítě porodí, zdravotnický personál jí ho zpravidla hned bere a přenáší na vyhřívaná lůžka či­ na ­koupání."

"Na rozdíl od jiných porodnic v tuzemsku v Krnově maximálně podporují ranou vazbu matka–dítě, takzvaně kůže na ­kůži. Maminka si tedy může čerstvě narozené dítě okamžitě přivinout na hruď. "

"Krnovská porodnice je v tomto ohledu úplně jiná. V ostatních nemocnicích to tak rozhodně není."..........

Co bránilo tomu, aby byly v clánku popsány vsechny postupy - a bez pomluv, ze jinde ani neprikládají po porodu novorozence k matce atd.?

+3/0
6.6.2016 9:24

B84ř43e78t37i54s47l21a14v 10Š79í21m40a 9924781152

Pavlína Butanová

Popsala jste to presne.

Preji hodne stestí. R^

+1/0
6.6.2016 9:20

F27r34a68n70t62i24š71e65k 80S90o74b54o69t58k36a 1667423324520

A kde jsou naše feministky s propagací porodu doma v kuchyni, obklopeny rodinou, protože je to "klidné a lidské prostředí, které znají"???? Proč se zde opěvuje to nelidské, sterilní prostředí nějakých zbytečných lékařů, "když lidstvo rodilo tisíce let bez císařských řezů"? (na vysvětlenou - toto má být ironie a silná podpora našich nemocnic a porodnic od mnohonásobného otce a dědy, kdy všichni jsme se narodili v porodnicích, mnozí i s problémy, ale vždy to dobře dopadlo).

+1/−7
5.6.2016 16:22

J11i72t15k66a 87F70o91l28t50ý80n84o84v36á 4148839894889

A jak to souvisí s tématem? Tedy s tím, že je v Krnově nemocnice, která se snaží o to, aby porod proběhl bez komplikací, vnějších zásahů, a kde se snaží pobyt rodiče zpříjmenit? Proč do toho taháte domácí porody?

+5/−1
5.6.2016 17:42

P25e91t29r52a 25H71o25d23o81v81á 4399231345359

Nějak jsem nepochopila, proč to sem motáte...

+1/−1
5.6.2016 18:01

K50a80t65e22ř71i93n80a 66F97e57n56c82l94o88v71á 8343737848733

Víc takových porodnic a nebude potřeba zasahovat u tolika problémových domácích porodů.

+3/−1
5.6.2016 16:08

P10a62v58l41í63n85a 79B85u24t71a97n75o15v67á 3974544708128

Nezlobte se na mě, ale ženská, která není ochotna pro život a zdraví svého dítěte, podstoupit relativní a subjektivní sterilitu, nepohodlí a omezení soukromí na tři dny, je u mě sobecká slepice.

+1/−8
5.6.2016 18:02

K78a42t19e33ř13i30n34a 70V58a73š67á65k98o86v50á 5511982609655

az na to, ze to zachazeni ve standartnim procesu diteti neprospiva...ono nejde o pohodli matky, ale i o to, jakym zpusobem chce navazat kontakt s ditetem. Tedy v klidu, a bez stresu. To v bezne porodnici opravdu nejde, coura vam tam kdekdo bez zaklepani, od uklizecky po doktory, klidne 10 lidi za 3 hodiny. Prave proto, ze bych chtela mit klid na dite, bych v takovem systemu rodit nechtela.

Tim zivotem a zdravim se porodnici radi ohaneji, to je pravda, vsechno a teoreticke bazi "kdyby nahodou". Nicmene zaklad je, at si kazda zena vybere, co ji vyhovuje.....bez toho, aby ji kvuli tomu nekdo urazel, jako to delate vy.

0/0
5.6.2016 19:20

K16a64t58e23ř61i27n80a 28F71e42n20c95l22o66v66á 8743407128973

Já se nezlobím, mám podobný názor, jenže ono to není jen o nepohodlí a omezení soukromí. Mně třeba přítomnost mediků nebo budoucích porodních asistentek nevadí, pokud se budou chovat slušně, ale dost mi vadilo, že jsem šest hodin po porodu neměla dítě u sebe, protože "prostě proto a běžte si lehnout", přestože jsem byla úplně ready. Můžu napsat opravdu dlouhý seznam " drobných " přešlapů porodníků a dalšího personálu, které se "staly" ženám (a mužům) v mém blízkém okolí, a nad kterými zůstává rozum stát. Všechny mají společného jmenovatele - zdravotníky, kteří dávají rodičkám najevo, že jediné, co mohou (a mají) dělat, je držet hubu a poslušně podle pokynů tlačit - tak aby otravovaly co možná nejkratší dobu.

Takže proč to neudělat lidsky?

Porod není jako operace slepáku, kdy se jen něco přebytečného odšmikne. Aktivní účast rodičky je více než nutný a proto má být celou dobu spoluhráčem, partnerem. A to právě není automatické a je potřeba porodnic, které ukážou, jak se to má dělat, namísto výkřiků "to nejde".

+1/0
5.6.2016 20:37

B82a25r32b39o82r59a 60L52a23n34č18o49v68á 3212131296127

Vazena pani Butanova,

ja ziji ve state (Nemecko), kde domaci porody jsou tolerovane narozdil od CR.

Funguje to tak, ze Vam k tomu Vas gynekolog musi dat svoleni, ze jste v poradku a rodi vas specializovane porodni asistentky na domaci porod.

Pokud doma rodit nechcete, existuji tzv. porodni domy. Velice hezke prostredi, pripadate si jak nekde na hotelu, ne ve sterilni nemocnici a mate tam veskery komfort - bazenky, postel, kozu cokoliv a rodi vas Asistentky pouze.

Pak muzete do nemocnice, ktera ma tzv. koutky ala porodni dum. Rodite v prijemnem prostredi jen asistentkou. Rozdil je v tom, ze pripadna rychla pomoc je v baraku.

Pak jsou klasicke sterilni nemocnice typu Motol, Podoli a dalsi jine, co mame v CR.

proste, zena si muze vybrat. V CR si vybrat nemuze. V nemecku je pece porodni asistentky placena zdravitni pojistovnou - i ta u domaciho porodu.

0/0
6.6.2016 9:05

L53u16k72á52š 77V55e95v32e87r89k37a 1837426840

slepice ste právě Vy..víte o tom zjevně kulový a nejvíc urážíte ostatní...RvRv

0/0
6.6.2016 23:45

M14i66c75h96a38l 86H96u67š20á88k 2967706145265

S manželkou (lékařkou) jsem absolvoval školení na téma přirozený porod. Přednášející paní byla fanatická zastánkyně domácích porodů. Co jí chybělo po odborné stránce, to doháněla vírou že pouze ona má pravdu ... Porodu své dcery jsem se i zůčastnil. Závěr ? V dnešní době kdy většina žen rodí porvé ve věku kdy to není biologicky přirozené to bez dozoru a asistence nejde. A alternativní přístupy jsou hazard se zdravím ...

+5/−5
5.6.2016 15:54

I96r62e36n81a 94M65a48t30e71j39k52o87v98a 2455785229261

A vas komentar je relevantni jak presne?

Tato porodnice samozrejme zajistuje ten vas "dozor a asistenci", jen s tim rozdilem, ze je respektovano pohodli a soukromi rodicky, a umozneno ji a miminku byt co nejvice spolu, coz uz v dnesni dobe dobre vime je velmi zadouci pro zdravi obou.

+7/0
5.6.2016 16:58

K80a31r74e45l 69C41h51r96a10s77t19i43n65a 4793864840435

Vyjádřit se o Krnově jako o zapadlém městě je hodně nešťastné. V Krnově sice nebydlím, žiju dvě stě kilometrů od něj, byl jsem tam jednou v životě, ale město na mne udělalo dobrý dojem. Krnované jsou sympaťáci, mají svoje město rádi a šplechty některých nadutých Pražanů je urážejí. Jak by se asi líbilo Pražanům, kdyby o nich Newyorčan řekl, že je to větší ves s kapličkou v lesích někde v Evropě? Ať se daří, Krnované !

+4/0
5.6.2016 15:42

J90a28r33o67m44í31r 97K32r71á19l 4570179244679

Pro některé pražáky je Hradec stejně daleko jako Sibiř. ;-)

0/0
5.6.2016 16:46

I25r32e88n60a 91M91a10t26e41j60k46o35v33a 2965335709611

Prosim vas, necilte se kvuli blbosti. To, ze nejaky pisalek napise "zapadle" mesto, aby dal vice vyznit titulek clanku, prece neznamena, ze prazaci jsou obecne naduti a rikaji "splechty", kterymi chteji urazet obyvatele malych mest. To delate sam ze sebe urazliveho hlupaka.

To, co bohuzel spousta neprazaku nechape, je to, ze prazaci si naopak moc dobre uvedomuji, ze Praha ve svetovem vyznamu je mala a relativne neznama. A od newyorcanu jinou reakci ani necekaji.

+2/0
5.6.2016 17:10

L42u53c43i64e 91F36o82r88m12á51n76k34o20v52á 8745388677600

Zajímavé, kolik diskutujících, a k tomu převážně mužů, dokáže článek o porodnici vstřícné k rodičkám vytočit natolik, že se snižují k argumentačním faulům i hanlivým výkřikům.

Přitom se bavíme o standardní porodnici, zcela standardně vybavené, kde jsou nepochybně schopni bleskově provést jakýkoli zákrok, pokud by porod neprobíhal, jak má.

Přesto se muži vytáčejí jen proto, že tam nechají ženu rodit třeba vkleče, když je jí to příjemnější.

Tak nevím, co to o vás a vašem vztahu k ženám, dotyční pánové, vypovídá, ale nic moc dobrého to asi nebude. :-/

+14/−1
5.6.2016 15:35

P35e50t22r70a 62H53o39d36o41v66á 4279881475849

Naprosto s vámi souhlasím, taky mi některé příspěvky přijdou dost mimo...

0/0
5.6.2016 18:04

P45e85t60r 83K53o15m81í77n54e95k 3109647272369

To neřešte. Většinou jsou to zapšklí dědci, kteří už jsou dávno mimo realitu všedních dnů. Já s vámi naprosto souhlasím ;)

0/0
6.6.2016 10:22

P39a19v68e11l 23Ř54í57h42a 3933804284924

Jestli by porody měli řídit muži a ženy by do toho neměly co "kecat", tak si říkám, jestli náhodou někde není chyba. Hlavně miluju všechny ty přemoudřelé doktory, kteří by pro jistotu dělali každý porod císařem.

+4/−3
5.6.2016 15:17

B52ř30e73t38i59s75l19a20v 16Š30í15m89a 9914801102

Pavel Říha

Proc lzete, premoudrelý pane?

0/0
5.6.2016 15:26

A50l96e16š 87V83o97n42d35r76á48k 9900596375

Škoda, že se v tomto propagačním článku nepíše, na jaké úrovni jsou schopni tamní lékaři řešit komplikované porody. Nebo to funguje tak, že v případě komplikací je rodička převážena do jiné porodnice?

+1/−4
5.6.2016 14:36

B25a44r72b16o36r20a 21M11a59r61e53š78o90v88á 7762632982570

To se někde dělá? Převážet rodičku z jedné porodnice do druhé?

+3/0
5.6.2016 15:18

P93e92t48r 67K49o22m80í76n94e45k 3429897392269

Určitě. Špičkové neonatologické centra jsou v republice 3 (Praha, Brno Ostrava). V případě velkých komplikací se převáží.

0/0
6.6.2016 10:24

P49a42v70e25l 69Ř76í73h57a 3183934244854

To není v jeskyni, nebojte se...

+2/0
5.6.2016 15:20

B93a86r33b45o88r56a 84B59a23r95t37o67v49a 7785667679692

Spickovych neonatologickych center nebude tolik, pocitam pouze velke fakultni nemocnice. Cisarsky rez se v Krnove provadi, pokud to situace vyzaduje.

+1/0
5.6.2016 15:30

P98e29t82r 65B17á46č10a 8585596235665

At si rodi treba na louce, ale at pak neplacou a nezebraji u doktoru, kdyz se neco nepovede.

+5/−9
5.6.2016 14:00

M86a78r32t71i93n 91K13a85r61á19s50e54k 9668923378928

Tak asi proto, ze se neco mouze nepovest rodi v nemocnici.....

+1/0
5.6.2016 15:11

P56a20v11e73l 48Ř16í17h38a 3373564254944

Pletete si přirozené a "alternativní porody", kdy se matka snaží maximálně vyhýbat všem možným vyšetřením, chtěla by rodit nejlíp doma na gauči, a pak se diví, když se to celé zvrtne.

+1/0
5.6.2016 15:19

B97a70r84b92o31r83a 25B62a20r14t26o50v75a 7455487669392

Krnovske porodnici fandim, mam 2 zkusenosti ze zahranici a tento pristup je standartni ve smyslu intimniho pristupu, bondingu matka dite a medikace pouze v pripade nutnosti. Nemela jsem sice k dispozici porodni zidle, ale to je pouze detail. Pro Ty, kteri maji pocit, ze jde o tendencni prispevek - ve vsech porodnicich je na stene cervene tlacitko, kdyby se veci zkomplikovali, pristoupi se k cisarskemu rezu. Sluzbu ma vzdy take anesteziolog. A pokud nekdo pochybuje o hodnote 20-40% cisarskych rezu - obratte se prosim na autora clanku, kde k teto hodnote prisel. Zda je to pocet CS na vsechny porody v CR, nebo neco jineho. Jinak titulek zapadle mesto jako patriot radeji nekomentuji.

0/0
5.6.2016 13:59

V25i64k66t61o80r 68S44v61o45b69o22d54a 8552448292556

"Jezdí tu i ženy ze Slovenska" = jezdí SEM? Nebo že Slovenky jezdí normálně tady po městě?

"... takže se jí vyplatilo koupit letenky a ­přiletět tady". Přiletět TADY znamená co?

Trochu bych se bál nechat svou ženu rodit někde, kde by možná nemusela jednoznačně pochopit pokyny a dotazy personálu :-)

+3/−4
5.6.2016 13:58

B66a30r22b45o24r66a 79M57a17r93e34š57o56v93á 7832852232270

Anebo stačí devět let navštěvovat základní školu, kde člověk zjistí, že a) také existují v rámci ČR nějaká nářečí, kterým průměrný Pražák asi automaticky neporozumí, nebo že b) při citování se tento jazyk neupravuje do formy spisovné češtiny, jinak to je houby citace.

+2/0
5.6.2016 15:20

K84a47r87o17l37í33n14a 59B20r90o13d68s25k59á 4457289805680

Nařečí je jedna věc a neznalost gramatiky věc druhá. A pak že Pražáci przní češtinu!

+1/−1
5.6.2016 16:06

V15i79k66t86o63r 27S31v37o63b89o55d67a 8942218172936

Dělal jsem si z toho srandu, viz smajlík na konci. Každý v ČR samozřejmě krnovštinu pochopí.

Samozřejmě jsem počítal s tím, že se na mě vrhnou pražákobijci, protože takový Pražák, to je přeci univerzální nepřítel lidu :) Čert vem fakt, že úplně stejně negramotných blbečků, kteří evidentně nevychodili ani devítiletku, kde by je naučili, že "kde" neznamená "kde", ale "kam", je asi 7 milionů od třebíče na západ.

0/0
5.6.2016 17:31

P96a91v10e48l 45A74d57a16m38e55c 6534576

nechápu, proč to tak nejde všude...

+15/0
5.6.2016 13:33
Foto

H83a42n54a 87L78i33c49h94o45t25o42v17á 50H50á69j85k37o81v37á 5223225569647

Rodina jsem tam pred čtyřmi týdny a muzu jen vřele doporučit!!! Přístup fantastický, po porodu jsem zvesela odskotačila do sprchy a za tři dny jsme už byli doma.:-) Vrchní je skvělá, moc dobře ví, co dělá!! Co do přístupu k porodu jsou tam na světové úrovni!!! :-)

+13/0
5.6.2016 13:29

J34i21r86i 71H22n79a27t51e88k 8694248977184

Tak hlavně, že tady diskutují hlavně ti, kteří kolem té porodnice ani nejeli. Ta porodnice se od ostatních neliší zdravotní péči, ale vstřícným přístupem k budoucím rodičům. Měl jsem možnost v této porodnici "bydlet" 14 dní 24 hodin denně, před i po komplikovaném porodu mé dcery a za naši rodinu posílám obrovské díky celému personálu porodnice.

+20/0
5.6.2016 13:15

B83ř62e65t28i24s73l51a15v 12Š29í41m50a 9654871852

Jiri Hnatek

Nepovsiml jsem si, ze by nekdo kritizoval krnovskou nemocnici, ze tam delají neco spatne.

Ale pokud ty prehnané, nepravdivé informace o jiných porodnicích sdelili autorovi clánku zamestnanci krnovské porodnice, tak tam delají spatne podstatnou vec - pomlouvají jiné porodnice, i když kolem tech budov ani nejeli!:-)

+2/−4
5.6.2016 14:09

B67a29r12b15o41r75a 31B67a25r83t58o53v29a 7375327989792

Nevsimla jsem si, ze by v clanku kritizovali nejakou konkretni porodnici, jde jim spise o celkovy pristup. Pokud se k zenam pristupuje stejne napr v Podoli a jinde, muze autor napsat dalsi clanek. Faktem je, ze spatnych zkusenosti je stale dost. A o tech se mluvi vice, nez o tech bezproblemovych.

+3/0
5.6.2016 14:33

B26ř23e82t28i75s23l72a12v 67Š91í71m97a 9704731252

Nepsal jsem nic o tom, ze by v clánku kritizovali nejakou konkrétní porodnici, ale ze jsou tam prehnané, nepravdivé informace o jiných porodnicích.

Prominte, jste si jistá, ze jste pochopila muj príspevek?Tak abych to napsal polopaticky, opakuji znovu, co zde písu stále dokola nechápavým diskutérum, krnovské porodnici bych fandil, kdyby v clánku nebyly nepodlozené údaje, které hranicí az s pomluvami.

+1/−1
5.6.2016 14:53

Z31u56z29a58n20a 32V78l78a81c56h33o52v92á 8156362310

Do zapadlého města? Do hlouposti zapadl leda autor článku. Každý si může rodit jak chce, ale nejlepší jsou matky, které si něco nastudovali na netu a poučují doktory o lécích, zásazích apod.

+5/−9
5.6.2016 12:54

S53a75b22i22n42a 88P15u50r15k28r85t65o61v58á 5659560904859

Nezlobte se ale jsem zvedava co budete rikat az zjistite ze i lekar je jen clovek,mohl vystudovat s trojkami atd...Samozrejme nekteri chteji byt brani za neomylne bohy...a pak se divi ze se jich lide s technickym vzdelanim ptaji treba na detekcni limity..

+5/0
5.6.2016 13:26

Z55u58z62a17n76a 32V96l64a72c95h96o44v89á 8546432490

Ano lékař je člověk a dokonce mohl vystudovat i s trojkami, ale pochybuju, že studiem internetu a klábosením s kámoškami doženete univerzitní vzdělání.

+2/−1
5.6.2016 15:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.