Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železniční tratě na Ostravsku čeká elektrifikace, vzniknou i nové zastávky

Nejpozději příští rok začnou vlaky stavět v blízkosti havířovské nemocnice, kde má vzniknout nová zastávka. Další se pak chystá v Ostravě. V chodu jsou také přípravy na elektrifikaci a zkapacitnění čtyř železničních tratí v Moravskoslezském kraji. Úřady už chystají studie proveditelnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L10u49k34á75š 34M52u88r81i 3507691352509

Tak mě by fakt zajímalo, kaj tu zastávku Ostrava - Výškovice postaví ! :-/Polanecká spojka od Nádraží Vítkovice do Svinova je postavena v hluboké nížině- Museli by vymlátit park u Výškovická/Rudná - doufám že ne ! a Plzeňská/Rudná tam není kde! A myslím, že tato zastávka Ostrava - Výškovice nedává smysl, bo stejně všichni jezdí na Svinov,kde jezdí vlaky na Prahu,Polsko,Opavu. A jak tak občas sleduji vlaku na Český Těšín a zpět na nádraží Ostrava - Vítkovice, tak jezdí poloprázdné.

+1/0
19.6.2016 8:59

J27a97n 63Č50e10k51a95l 7439355424924

Autor by neměl zaměňovat push-pull soupravy s hybridními lokomotivami/jednotkami...

+3/−1
16.6.2016 12:36

M92i47c39h44a31l 43P43o21d65l92o25u43č43k43a 6120278224158

A zaměnil? Jen se ptám, protože mi to není jasné. Dle mého tady budou push-pull soupravy.

+2/0
16.6.2016 15:36

Z77d24e49n25ě61k 24D94u75b38e57c49k84ý 3827274670568

Ostrava - Opava je elektrifikovaná ?

0/0
16.6.2016 11:03

P40a37v93e18l 67J48a16r58o68š 5565117646303

Ano.

+1/0
16.6.2016 11:30

J16i96ř34í 82E38n57g28l53i77š 1855259485541

Už 10 let ;-)

+4/0
16.6.2016 12:17

Z15d85e70n79ě20k 97D74u85b13e74c32k14ý 3477394170908

Děkuji. Nevěděl jsem. Kdysi dávno jsem jezdil z Krnova těmi malými motoráčky.

0/0
16.6.2016 14:25

R56u14d22o39l55f 31P60i25v12r53n68e48c 6131627508789

Tak naštěstí by nová zastávka Ostrava-Zábřeh měla opravdu být u křižovatky Rudná x Výškovická. U křižovatky Rudná x Plzeňská by to byla magořina. U Výškovické je vhodné tramvajové spojení na všechny směry a obchodní centrum je v docházkové vzdálenosti.

+3/0
16.6.2016 7:46

M68i22c42h29a86l 87P46o13d88l43o13u31č11k78a 6900288204618

Kde jste to prosím četl, nebo viděl nakreslené? Ostrava-Výškovice tam bude, ale Ostrava-Zábřeh je plánována právě na RudnáxPlzeňská a je tam taky tramvaj (Most Mládeže) s napojením na různé strany. Od 12. 6. 2016 tam staví i linka 445 z Havířova do Poruby.

0/0
16.6.2016 15:38

R31u81d12o19l98f 83P35i54v77r65n38e36c 6821497348539

Jako že budou nové zastávky dvě, Zábřeh a Výškovice? O tom jsem tedy nikde nic nečetl a byl by to absolutní úlet. Podle mých posledních informací se bude jednat o zastávku Zábřeh u křižovatky Rudná x Výškovická. V návrhu SŽDC je uvedena přesná kilometrická poloha a ta odpovídá právě místu u této křižovatky. Jinak zastávka u Mostu Mládeže, prakticky na dohled od žst. Ostrava-Vítkovice, by neměla pro cestující žádnou přidanou hodnotu.

0/0
17.6.2016 7:42

M44i34c95h86a13l 67P66o19d49l21o27u38č24k32a 6610508384508

Pane Pivrnče, prosím uveďte odkaz na SŽDC, kde to tak je. Nepovažuji dvě zastávky za úlet, můžete mi vysvětlit, proč si to myslíte? Děkuji

0/0
17.6.2016 23:23

R41u68d75o59l22f 58P93i41v20r79n74e62c 6601627968569

Odkaz sem nedám, materiál jsem viděl na vlastní oči. Dvě zastávky mezi odbočkou Odra a Ostravou-Vítkovicemi považuji za úlet proto, že vlak prostě není tramvaj, která zastavuje pro cestující po několika desítkách metrů. A to ani v příměstské dopravě. Navíc při výluce jedné koleje se zbytečně prodlouží čekání na možnost jízdy vlaku opačného směru. A mimochodem, Vy máte odkaz na stránky SŽDC, kde by bylo psáno, že nová zastávka by se měla budovat u křižovatky Rudná x Plzeňská? Tedy kromě výše zmíněné ročníkové práce jakéhosi doktoranda?

0/0
18.6.2016 20:11

M43i65c31h32a58l 62P24o92d68l87o65u95č40k54a 6130868974418

Dobrý den, děkuji. Omlouvám se, prošel jsem si blíže jednotlivé plány a o přesném umístění se rozhoduje. Stále je ve variantě jak Plzeňská tak Výškovická. Dvě zastávky za úlet nepovažuji, vzhledem ke vzdálenosti a počtu obyvatel a cílů. Proč v Praze stavějí další zastávky.

0/0
20.6.2016 14:06

M18i64c77h84a22l 47K92a70m56i86n43s86k60ý 7631418

Já zase četl, že stanice/zastávka bude Ostrava - Zábřeh. Předpokládám že by vznikla na koridoru někde poblíž Rudné x Výškovické. Docela by se tam sešla.

+1/0
15.6.2016 20:14

R66a88d95e28k 15K91o77s54í81k 5898349914961

Jelikož by byla v Zábřehu, tak by měla být Ostrava-Zábřeh.

zde odkaz na práci z roku 2010: www.fsv.cvut.cz/svoc/2010/registrd.php?Akce=SHOW&SVID=73

0/0
15.6.2016 20:45

L11u64k76á86š 64M28u54r41i 3787571532839

Dle těch návrhů v dokumentu je blbost, aby byla zastávka Ostrava - Zábřeh cca 1,5km od nádraží Ostrava - Vítkovice. To je blbost, tam nikdo nebude nastupovat.

0/0
19.6.2016 9:05

M39i86c16h37a58l 80P36o12d64l72o65u17č68k92a 6490408204948

Nejedná se o křižovatka Rudná x Výškovická, ale Rudná x Plzeňská, viz odkaz pana Kosíka. Pan Muras je na úřadě 20 let (dle jeho slov a i když kraj existuje cca 13), tak možná už mluví z cesty a nebo to redaktor popletl. Ale zastávka Ostrava-Výškovice pod mostem na ulici Výškovická, by měla taky svůj smysl.

+1/0
15.6.2016 21:47

M94i87c54h94a69l 90K20a56m32i41n19s98k87ý 7401518

Takže v podstatě se počítalo a možná i počítá, že vznikne na "družstvu" - většina lidí si myslí, že to je už Hrabůvka, ale to je omyl...

0/0
16.6.2016 22:20

M44i74c15h71a27l 32K18o96l89o42v38r98a68t 5287713785232

Škoda, že se nebudují nové tratě :-/

+4/−1
15.6.2016 18:18

P31e82t62r 65N38i43v27n24i27c12k58ý 3932914645847

Kde?

0/0
16.6.2016 7:57

J34i64ř33í 27E43n68g92l71i85š 1895649615411

Je nutno budovat hlavně příměstské tratě, které jsou naprosto běžným standardem u všech větších měst v Evropě. Jezdit centrem našich velkých měst je fakt dílo ;-€ Tyhle "rychlodráhy" ulehčí jak pražskému metru, tak všem linkám MHD i v jiných aglomeracích.

Teprve povodně 2002 odhalily skutečný potenciál železnice v Praze.

+2/0
16.6.2016 12:26

J91a50n 38Č60e62k94a77l 7149775854164

Odhalily širší veřejnosti, ale i tak se nic moc neděje... Ano, zlepšuje se to, ale takovým klasickým českým tempem...

Ale k Ostravě - jak moc jsou kapacitně využívané ty nákladní tratě typu Bohumín-Orlová-Darkov, nebo Ostrava střed-Orlová? To si o S-bahn úplně říká...

+1/0
16.6.2016 12:41

J40i87ř56í 10E30n59g12l96i76š 1525749135931

To nemám potuchy. Nejsem Z Ostravy, ale mám pocit, že je tam také rozvinutá síť vleček, které jsou na katastrech ostravských firem.

Na Ostravsku to vůbec probíhá nějak zvláštně. Od doby co byla otevřena zastávka Ostrava- Stodolní se nic neděje :-/

0/0
16.6.2016 12:51

J53a44n 54Č37e20k75a74l 7729815844324

Nezapomínejte na Mošnov... I když zrovna ten mi přijde docela sporný, a bylo tam spíš přání otcem myšlenky. Ale už to stojí, tak nemá smysl nad tím lamentovat.

Já také nejsem z Ostravy, ale právě tyhle vlečky jsou kolikrát i bývalé klasické tratě, které si zabral průmysl. Ale (tím spíše s aktuálním útlumem průmyslu) tohle téma by podle mne bylo dobré otevřít, a takový Rychvald, Orlová, Michálkovice, to jsou oblasti, kde by vlakové spojení do Ostravy svoje místo určitě našlo a ulevilo silnicím, a ta hlavní překážka jakékoliv novostavby, tedy výkupy pozemků a vůbec trasování skrz zástavbu, zde úplně odpadá...

+1/0
16.6.2016 13:01

D75a72v97i41d 96V86o79j55t78a27s85í55k 7212923512368

ČR má nejhustější žel.síť v Evropě, tak kde vám to ještě schází??

0/−4
16.6.2016 8:56

P86e66t83r 87N26i47v43n16i27c49k49ý 3922124215427

Jeden tip bych přesto měl: Vizovice - Valašská Polanka - 17 km (Zlín by se tak dostal na hlavní trať).

+3/0
16.6.2016 9:01

J58a12n 34Č33e56k61a70l 7109895724284

To jako že by tamtudy začaly jezdit vlaky na Slovensko? Ale no tak...

+1/−2
16.6.2016 12:36

R34a76d67e87k 43K44o68h49u86t 5157963965153

Já bych v případě ze uskuteční dobudování spojky ani nic jiného nečekal. Právě kvůli městu Zlín, ale nejen jemu. A věřte, že o tom něco vím...

+2/0
16.6.2016 18:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.