Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železniční tratě na Ostravsku čeká elektrifikace, vzniknou i nové zastávky

Nejpozději příští rok začnou vlaky stavět v blízkosti havířovské nemocnice, kde má vzniknout nová zastávka. Další se pak chystá v Ostravě. V chodu jsou také přípravy na elektrifikaci a zkapacitnění čtyř železničních tratí v Moravskoslezském kraji. Úřady už chystají studie proveditelnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L82u34k44á65š 34M90u90r70i 3437641802599

Tak mě by fakt zajímalo, kaj tu zastávku Ostrava - Výškovice postaví ! :-/Polanecká spojka od Nádraží Vítkovice do Svinova je postavena v hluboké nížině- Museli by vymlátit park u Výškovická/Rudná - doufám že ne ! a Plzeňská/Rudná tam není kde! A myslím, že tato zastávka Ostrava - Výškovice nedává smysl, bo stejně všichni jezdí na Svinov,kde jezdí vlaky na Prahu,Polsko,Opavu. A jak tak občas sleduji vlaku na Český Těšín a zpět na nádraží Ostrava - Vítkovice, tak jezdí poloprázdné.

+1/0
19.6.2016 8:59

J42a63n 58Č70e43k11a45l 7779395594354

Autor by neměl zaměňovat push-pull soupravy s hybridními lokomotivami/jednotkami...

+3/−1
16.6.2016 12:36

M76i44c74h51a90l 25P46o78d12l97o52u65č47k83a 6640268864398

A zaměnil? Jen se ptám, protože mi to není jasné. Dle mého tady budou push-pull soupravy.

+2/0
16.6.2016 15:36

Z21d28e80n96ě88k 74D36u94b41e98c35k83ý 3527424480338

Ostrava - Opava je elektrifikovaná ?

0/0
16.6.2016 11:03

P97a87v93e41l 64J92a97r88o38š 5685267276793

Ano.

+1/0
16.6.2016 11:30

J68i44ř57í 79E40n54g93l19i89š 1145629325191

Už 10 let ;-)

+4/0
16.6.2016 12:17

Z28d56e13n74ě13k 21D66u21b98e22c82k47ý 3167224400858

Děkuji. Nevěděl jsem. Kdysi dávno jsem jezdil z Krnova těmi malými motoráčky.

0/0
16.6.2016 14:25

R64u33d80o38l15f 12P39i18v65r71n73e13c 6741277568489

Tak naštěstí by nová zastávka Ostrava-Zábřeh měla opravdu být u křižovatky Rudná x Výškovická. U křižovatky Rudná x Plzeňská by to byla magořina. U Výškovické je vhodné tramvajové spojení na všechny směry a obchodní centrum je v docházkové vzdálenosti.

+3/0
16.6.2016 7:46

M47i54c12h93a36l 16P58o96d69l75o93u41č45k23a 6290558814368

Kde jste to prosím četl, nebo viděl nakreslené? Ostrava-Výškovice tam bude, ale Ostrava-Zábřeh je plánována právě na RudnáxPlzeňská a je tam taky tramvaj (Most Mládeže) s napojením na různé strany. Od 12. 6. 2016 tam staví i linka 445 z Havířova do Poruby.

0/0
16.6.2016 15:38

R52u96d49o91l32f 62P33i32v46r96n19e36c 6121427498199

Jako že budou nové zastávky dvě, Zábřeh a Výškovice? O tom jsem tedy nikde nic nečetl a byl by to absolutní úlet. Podle mých posledních informací se bude jednat o zastávku Zábřeh u křižovatky Rudná x Výškovická. V návrhu SŽDC je uvedena přesná kilometrická poloha a ta odpovídá právě místu u této křižovatky. Jinak zastávka u Mostu Mládeže, prakticky na dohled od žst. Ostrava-Vítkovice, by neměla pro cestující žádnou přidanou hodnotu.

0/0
17.6.2016 7:42

M43i40c93h83a47l 27P78o78d43l78o95u80č21k95a 6950788714398

Pane Pivrnče, prosím uveďte odkaz na SŽDC, kde to tak je. Nepovažuji dvě zastávky za úlet, můžete mi vysvětlit, proč si to myslíte? Děkuji

0/0
17.6.2016 23:23

R14u36d92o64l28f 59P95i85v24r35n44e46c 6531577438359

Odkaz sem nedám, materiál jsem viděl na vlastní oči. Dvě zastávky mezi odbočkou Odra a Ostravou-Vítkovicemi považuji za úlet proto, že vlak prostě není tramvaj, která zastavuje pro cestující po několika desítkách metrů. A to ani v příměstské dopravě. Navíc při výluce jedné koleje se zbytečně prodlouží čekání na možnost jízdy vlaku opačného směru. A mimochodem, Vy máte odkaz na stránky SŽDC, kde by bylo psáno, že nová zastávka by se měla budovat u křižovatky Rudná x Plzeňská? Tedy kromě výše zmíněné ročníkové práce jakéhosi doktoranda?

0/0
18.6.2016 20:11

M85i26c22h42a27l 18P66o54d17l84o44u53č52k12a 6280238544908

Dobrý den, děkuji. Omlouvám se, prošel jsem si blíže jednotlivé plány a o přesném umístění se rozhoduje. Stále je ve variantě jak Plzeňská tak Výškovická. Dvě zastávky za úlet nepovažuji, vzhledem ke vzdálenosti a počtu obyvatel a cílů. Proč v Praze stavějí další zastávky.

0/0
20.6.2016 14:06

M46i52c39h71a11l 89K56a53m62i60n29s47k92ý 7811548

Já zase četl, že stanice/zastávka bude Ostrava - Zábřeh. Předpokládám že by vznikla na koridoru někde poblíž Rudné x Výškovické. Docela by se tam sešla.

+1/0
15.6.2016 20:14

R75a58d52e31k 37K13o27s19í80k 5328109504391

Jelikož by byla v Zábřehu, tak by měla být Ostrava-Zábřeh.

zde odkaz na práci z roku 2010: www.fsv.cvut.cz/svoc/2010/registrd.php?Akce=SHOW&SVID=73

0/0
15.6.2016 20:45

L39u59k77á18š 61M74u14r76i 3657511752229

Dle těch návrhů v dokumentu je blbost, aby byla zastávka Ostrava - Zábřeh cca 1,5km od nádraží Ostrava - Vítkovice. To je blbost, tam nikdo nebude nastupovat.

0/0
19.6.2016 9:05

M89i85c83h16a43l 22P13o73d74l55o18u26č98k76a 6890888804408

Nejedná se o křižovatka Rudná x Výškovická, ale Rudná x Plzeňská, viz odkaz pana Kosíka. Pan Muras je na úřadě 20 let (dle jeho slov a i když kraj existuje cca 13), tak možná už mluví z cesty a nebo to redaktor popletl. Ale zastávka Ostrava-Výškovice pod mostem na ulici Výškovická, by měla taky svůj smysl.

+1/0
15.6.2016 21:47

M20i85c87h78a13l 66K92a22m68i52n43s54k56ý 7721658

Takže v podstatě se počítalo a možná i počítá, že vznikne na "družstvu" - většina lidí si myslí, že to je už Hrabůvka, ale to je omyl...

0/0
16.6.2016 22:20

M94i47c32h58a40l 30K17o85l62o65v95r46a74t 5437863285942

Škoda, že se nebudují nové tratě :-/

+4/−1
15.6.2016 18:18

P59e65t73r 85N33i19v54n73i29c54k42ý 3102164815427

Kde?

0/0
16.6.2016 7:57

J49i73ř65í 32E43n25g24l44i72š 1635399475821

Je nutno budovat hlavně příměstské tratě, které jsou naprosto běžným standardem u všech větších měst v Evropě. Jezdit centrem našich velkých měst je fakt dílo ;-€ Tyhle "rychlodráhy" ulehčí jak pražskému metru, tak všem linkám MHD i v jiných aglomeracích.

Teprve povodně 2002 odhalily skutečný potenciál železnice v Praze.

+2/0
16.6.2016 12:26

J59a16n 59Č12e56k95a79l 7229855474104

Odhalily širší veřejnosti, ale i tak se nic moc neděje... Ano, zlepšuje se to, ale takovým klasickým českým tempem...

Ale k Ostravě - jak moc jsou kapacitně využívané ty nákladní tratě typu Bohumín-Orlová-Darkov, nebo Ostrava střed-Orlová? To si o S-bahn úplně říká...

+1/0
16.6.2016 12:41

J86i65ř83í 54E95n96g40l88i46š 1505139745371

To nemám potuchy. Nejsem Z Ostravy, ale mám pocit, že je tam také rozvinutá síť vleček, které jsou na katastrech ostravských firem.

Na Ostravsku to vůbec probíhá nějak zvláštně. Od doby co byla otevřena zastávka Ostrava- Stodolní se nic neděje :-/

0/0
16.6.2016 12:51

J14a84n 55Č85e10k51a52l 7189945194104

Nezapomínejte na Mošnov... I když zrovna ten mi přijde docela sporný, a bylo tam spíš přání otcem myšlenky. Ale už to stojí, tak nemá smysl nad tím lamentovat.

Já také nejsem z Ostravy, ale právě tyhle vlečky jsou kolikrát i bývalé klasické tratě, které si zabral průmysl. Ale (tím spíše s aktuálním útlumem průmyslu) tohle téma by podle mne bylo dobré otevřít, a takový Rychvald, Orlová, Michálkovice, to jsou oblasti, kde by vlakové spojení do Ostravy svoje místo určitě našlo a ulevilo silnicím, a ta hlavní překážka jakékoliv novostavby, tedy výkupy pozemků a vůbec trasování skrz zástavbu, zde úplně odpadá...

+1/0
16.6.2016 13:01

D65a25v94i27d 55V74o82j46t26a69s51í31k 7382753442858

ČR má nejhustější žel.síť v Evropě, tak kde vám to ještě schází??

0/−4
16.6.2016 8:56

P96e54t92r 85N62i75v70n65i15c91k15ý 3842814615547

Jeden tip bych přesto měl: Vizovice - Valašská Polanka - 17 km (Zlín by se tak dostal na hlavní trať).

+3/0
16.6.2016 9:01

J10a65n 42Č12e87k11a30l 7879795354184

To jako že by tamtudy začaly jezdit vlaky na Slovensko? Ale no tak...

+1/−2
16.6.2016 12:36

R56a80d38e12k 18K69o39h98u31t 5787293745243

Já bych v případě ze uskuteční dobudování spojky ani nic jiného nečekal. Právě kvůli městu Zlín, ale nejen jemu. A věřte, že o tom něco vím...

+2/0
16.6.2016 18:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.