Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železniční tratě na Ostravsku čeká elektrifikace, vzniknou i nové zastávky

Nejpozději příští rok začnou vlaky stavět v blízkosti havířovské nemocnice, kde má vzniknout nová zastávka. Další se pak chystá v Ostravě. V chodu jsou také přípravy na elektrifikaci a zkapacitnění čtyř železničních tratí v Moravskoslezském kraji. Úřady už chystají studie proveditelnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u47k18á28š 75M98u64r90i 3387101882889

Tak mě by fakt zajímalo, kaj tu zastávku Ostrava - Výškovice postaví ! :-/Polanecká spojka od Nádraží Vítkovice do Svinova je postavena v hluboké nížině- Museli by vymlátit park u Výškovická/Rudná - doufám že ne ! a Plzeňská/Rudná tam není kde! A myslím, že tato zastávka Ostrava - Výškovice nedává smysl, bo stejně všichni jezdí na Svinov,kde jezdí vlaky na Prahu,Polsko,Opavu. A jak tak občas sleduji vlaku na Český Těšín a zpět na nádraží Ostrava - Vítkovice, tak jezdí poloprázdné.

+1/0
19.6.2016 8:59

J70a37n 93Č74e28k82a29l 7339835384474

Autor by neměl zaměňovat push-pull soupravy s hybridními lokomotivami/jednotkami...

+3/−1
16.6.2016 12:36

M91i78c30h70a74l 20P35o98d62l83o18u76č67k41a 6870738594638

A zaměnil? Jen se ptám, protože mi to není jasné. Dle mého tady budou push-pull soupravy.

+2/0
16.6.2016 15:36

Z22d94e52n25ě22k 68D86u98b49e93c16k13ý 3437924870108

Ostrava - Opava je elektrifikovaná ?

0/0
16.6.2016 11:03

P26a49v54e38l 89J80a13r11o36š 5145617596353

Ano.

+1/0
16.6.2016 11:30

J42i39ř18í 69E69n71g43l93i75š 1665619825741

Už 10 let ;-)

+4/0
16.6.2016 12:17

Z69d40e91n58ě50k 25D87u67b25e48c28k31ý 3727404910508

Děkuji. Nevěděl jsem. Kdysi dávno jsem jezdil z Krnova těmi malými motoráčky.

0/0
16.6.2016 14:25

R87u17d16o37l73f 17P63i97v43r72n30e53c 6151497828929

Tak naštěstí by nová zastávka Ostrava-Zábřeh měla opravdu být u křižovatky Rudná x Výškovická. U křižovatky Rudná x Plzeňská by to byla magořina. U Výškovické je vhodné tramvajové spojení na všechny směry a obchodní centrum je v docházkové vzdálenosti.

+3/0
16.6.2016 7:46

M54i25c21h71a18l 76P63o46d70l67o27u90č88k47a 6950408514528

Kde jste to prosím četl, nebo viděl nakreslené? Ostrava-Výškovice tam bude, ale Ostrava-Zábřeh je plánována právě na RudnáxPlzeňská a je tam taky tramvaj (Most Mládeže) s napojením na různé strany. Od 12. 6. 2016 tam staví i linka 445 z Havířova do Poruby.

0/0
16.6.2016 15:38

R86u58d54o55l11f 62P76i93v25r76n93e44c 6611747658359

Jako že budou nové zastávky dvě, Zábřeh a Výškovice? O tom jsem tedy nikde nic nečetl a byl by to absolutní úlet. Podle mých posledních informací se bude jednat o zastávku Zábřeh u křižovatky Rudná x Výškovická. V návrhu SŽDC je uvedena přesná kilometrická poloha a ta odpovídá právě místu u této křižovatky. Jinak zastávka u Mostu Mládeže, prakticky na dohled od žst. Ostrava-Vítkovice, by neměla pro cestující žádnou přidanou hodnotu.

0/0
17.6.2016 7:42

M75i57c29h29a42l 21P52o69d66l15o88u72č19k94a 6750898124628

Pane Pivrnče, prosím uveďte odkaz na SŽDC, kde to tak je. Nepovažuji dvě zastávky za úlet, můžete mi vysvětlit, proč si to myslíte? Děkuji

0/0
17.6.2016 23:23

R61u33d48o98l23f 57P93i24v61r85n52e36c 6151517358639

Odkaz sem nedám, materiál jsem viděl na vlastní oči. Dvě zastávky mezi odbočkou Odra a Ostravou-Vítkovicemi považuji za úlet proto, že vlak prostě není tramvaj, která zastavuje pro cestující po několika desítkách metrů. A to ani v příměstské dopravě. Navíc při výluce jedné koleje se zbytečně prodlouží čekání na možnost jízdy vlaku opačného směru. A mimochodem, Vy máte odkaz na stránky SŽDC, kde by bylo psáno, že nová zastávka by se měla budovat u křižovatky Rudná x Plzeňská? Tedy kromě výše zmíněné ročníkové práce jakéhosi doktoranda?

0/0
18.6.2016 20:11

M71i48c21h31a20l 75P16o84d87l94o73u13č84k29a 6100138414988

Dobrý den, děkuji. Omlouvám se, prošel jsem si blíže jednotlivé plány a o přesném umístění se rozhoduje. Stále je ve variantě jak Plzeňská tak Výškovická. Dvě zastávky za úlet nepovažuji, vzhledem ke vzdálenosti a počtu obyvatel a cílů. Proč v Praze stavějí další zastávky.

0/0
20.6.2016 14:06

M23i42c85h75a43l 70K34a27m58i65n26s39k10ý 7461478

Já zase četl, že stanice/zastávka bude Ostrava - Zábřeh. Předpokládám že by vznikla na koridoru někde poblíž Rudné x Výškovické. Docela by se tam sešla.

+1/0
15.6.2016 20:14

R55a33d37e77k 79K51o84s27í63k 5208289834901

Jelikož by byla v Zábřehu, tak by měla být Ostrava-Zábřeh.

zde odkaz na práci z roku 2010: www.fsv.cvut.cz/svoc/2010/registrd.php?Akce=SHOW&SVID=73

0/0
15.6.2016 20:45

L39u42k85á48š 93M16u38r91i 3767941142499

Dle těch návrhů v dokumentu je blbost, aby byla zastávka Ostrava - Zábřeh cca 1,5km od nádraží Ostrava - Vítkovice. To je blbost, tam nikdo nebude nastupovat.

0/0
19.6.2016 9:05

M95i92c26h49a67l 58P94o36d65l38o94u71č35k61a 6560378244328

Nejedná se o křižovatka Rudná x Výškovická, ale Rudná x Plzeňská, viz odkaz pana Kosíka. Pan Muras je na úřadě 20 let (dle jeho slov a i když kraj existuje cca 13), tak možná už mluví z cesty a nebo to redaktor popletl. Ale zastávka Ostrava-Výškovice pod mostem na ulici Výškovická, by měla taky svůj smysl.

+1/0
15.6.2016 21:47

M65i25c86h43a86l 26K79a77m45i92n18s54k77ý 7381338

Takže v podstatě se počítalo a možná i počítá, že vznikne na "družstvu" - většina lidí si myslí, že to je už Hrabůvka, ale to je omyl...

0/0
16.6.2016 22:20

M38i82c58h67a77l 95K61o33l57o34v10r46a23t 5237423595102

Škoda, že se nebudují nové tratě :-/

+4/−1
15.6.2016 18:18

P77e53t39r 88N62i61v15n10i68c88k22ý 3122274215607

Kde?

0/0
16.6.2016 7:57

J65i48ř96í 77E97n69g46l36i13š 1915389185851

Je nutno budovat hlavně příměstské tratě, které jsou naprosto běžným standardem u všech větších měst v Evropě. Jezdit centrem našich velkých měst je fakt dílo ;-€ Tyhle "rychlodráhy" ulehčí jak pražskému metru, tak všem linkám MHD i v jiných aglomeracích.

Teprve povodně 2002 odhalily skutečný potenciál železnice v Praze.

+2/0
16.6.2016 12:26

J78a66n 64Č12e43k18a76l 7349985444744

Odhalily širší veřejnosti, ale i tak se nic moc neděje... Ano, zlepšuje se to, ale takovým klasickým českým tempem...

Ale k Ostravě - jak moc jsou kapacitně využívané ty nákladní tratě typu Bohumín-Orlová-Darkov, nebo Ostrava střed-Orlová? To si o S-bahn úplně říká...

+1/0
16.6.2016 12:41

J30i52ř67í 18E16n48g31l39i23š 1495799735251

To nemám potuchy. Nejsem Z Ostravy, ale mám pocit, že je tam také rozvinutá síť vleček, které jsou na katastrech ostravských firem.

Na Ostravsku to vůbec probíhá nějak zvláštně. Od doby co byla otevřena zastávka Ostrava- Stodolní se nic neděje :-/

0/0
16.6.2016 12:51

J64a60n 39Č40e27k36a95l 7339535294304

Nezapomínejte na Mošnov... I když zrovna ten mi přijde docela sporný, a bylo tam spíš přání otcem myšlenky. Ale už to stojí, tak nemá smysl nad tím lamentovat.

Já také nejsem z Ostravy, ale právě tyhle vlečky jsou kolikrát i bývalé klasické tratě, které si zabral průmysl. Ale (tím spíše s aktuálním útlumem průmyslu) tohle téma by podle mne bylo dobré otevřít, a takový Rychvald, Orlová, Michálkovice, to jsou oblasti, kde by vlakové spojení do Ostravy svoje místo určitě našlo a ulevilo silnicím, a ta hlavní překážka jakékoliv novostavby, tedy výkupy pozemků a vůbec trasování skrz zástavbu, zde úplně odpadá...

+1/0
16.6.2016 13:01

D11a34v20i67d 18V44o36j66t14a31s56í55k 7112373302638

ČR má nejhustější žel.síť v Evropě, tak kde vám to ještě schází??

0/−4
16.6.2016 8:56

P70e98t94r 46N97i92v48n47i81c77k45ý 3162724475517

Jeden tip bych přesto měl: Vizovice - Valašská Polanka - 17 km (Zlín by se tak dostal na hlavní trať).

+3/0
16.6.2016 9:01

J76a33n 46Č17e80k38a62l 7309785234234

To jako že by tamtudy začaly jezdit vlaky na Slovensko? Ale no tak...

+1/−2
16.6.2016 12:36

R69a93d18e15k 37K12o96h71u35t 5347573825313

Já bych v případě ze uskuteční dobudování spojky ani nic jiného nečekal. Právě kvůli městu Zlín, ale nejen jemu. A věřte, že o tom něco vím...

+2/0
16.6.2016 18:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.