Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Půjčovny kol, elektromobily. Řešíme chytré vize, říkají „chytrá města“

Projekt chytrých měst, ke kterému se připojil Moravskoslezský kraj, Ostrava i Třinec, může usnadnit získávání evropských dotací a udělat z regionu oblast s čistším ovzduším. Zatím se ale jedná spíše o obecnou vizi, bez konkrétních kroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95i86c37h52a57l 60P67i83n78d35j30a52k 5283684977807

Kdyz jsem videl ze na elektroautobus je dotace az 90%, mozna by nebylo naskodu mit i dotace na elektromobil. Pokud bych mel rekneme 50% dotaci na novy el. vuz, okamzite bych to vyuzil a jedil do prace v nem :)

0/0
23.6.2016 15:13

P24a49v44e59l 95Š23e82d66l56b96a41u68e40r 7618681902225

Nemyslím si, že je zde auto vždy znakem prestiže. Půjčování kol může být fajn, třeba v Paříži to fungovalo pěkně. Podle mě by dost lidí jezdilo i na svých kolech, jen kdyby bylo možné kola v městských částech a hlavně v centru někde bezpečně zaparkovat beze strachu z krádeže. Do centra se dostanu po hezké stezce, ale co pak s kolem? Třeba v Přerově mají "parkovací dům" pro kola, něco takového tady chybí.

+3/0
22.6.2016 6:58
Foto

B12r40o30n16i79s62l64a80v 82G81a22b64r36y57š 2282289341

S první větou souhlasím. Bohužel jsou tací, kteří se budou jiným druhům dopravy vyhýbat, protože se to prostě neshoduje s jejich společenským postavením. A nemyslím tím žádné politiky nebo podnikatele, ale obyčejné lidi, kteří si myslí, že když mají auto, žijí si na úrovni.

0/0
22.6.2016 8:12

P83a77v70e53l 78Š45e89d23l69b89a14u69e52r 7208941672835

Možná to bude spíše i pohodlí některých lidí, důvodem může být i vzdálenost. A pokud jede rodina autem, tak okamžitý finanční výdaj je menší, než pro rodinu platit MHD tam a zpět. Jsem pohodlný taky, to musím přiznat, ale někdy bych na kole opravdu jel, kdyby šlo někde nechat.

0/0
22.6.2016 13:40
Foto

B37r55o95n50i93s42l63a96v 41G42a10b84r43y42š 2152209221

Samozřejmě záleží na druhu cesty. Každodenní cesty do práce určitě nechci absolvovat stáním v koloně. Pojedu sice delší čas v metru, ale nemám problém si tam něco přečíst.

Pokud nás pojede víc, budu uvažovat, zda využiju auto nebo MHD. Tím kritériem je, zda je v místě startu a cíle dobrá dopravní obslužnost. Pokud jedu s rodinou v sobotu z vesnice do města vzdáleného asi 100 km, pak určitě využiju auto. Pokud pojedu s rodinou např. mezi Plzní a Prahou, pojedu vlakem, protože vím, že obě města jsou s veřejnou dopravou na dobré úrovni.

Pravidelně jezdím mezi Prahou a Brnem. Vlakem jedu sice 2,5 hodiny, autem bych to dal asi za méně, ale raději budu 2,5 hodiny pracovat, než 2 hodiny držet volant.

Půjčovny kol a elektromobily vítám. Všechno se dělá pro to, aby individuální automobilismus ustoupil. Ještě nikdy jsem totiž neviděl, aby se IAD podporovalo. Takže všem alternativám dám šanci, pokud mají smysl. Je jednoduché sedět v autě sám a popojíždět s ostatními v koloně. A když někteří tvrdí, že šetří, tak lžou. Neušetří vůbec nic. Byl bych pro, aby se ze zahraničí vzal model pro vyhrazené jízdní pruhy "2+", které využijí jen ta vozidla, která jsou obsazena minimálně dvěma osobami.

0/0
22.6.2016 13:49

P43a43v17e44l 40Š85e50d70l89b48a94u89e78r 7218691542415

Ale jo, je pravda, že ve vlaku se dá něco dělat a neřídit. Jen pro rodinu je levnější jet autem, tim myslím okamžitou platbu, neberu do toho pořízení auta, atd, to je jasné. Pro jednoho vítězí vlak, pro dva je to podobné a pro rodinu vyhrává auto. Jinak to, co píšete, je fakt, myslím.

0/0
22.6.2016 15:19
Foto

B89r44o90n77i86s37l76a21v 24G47a58b79r68y15š 2692379461

Je to jen můj názor, který jsem si vypracoval pozorováním. Nikomu ho nenutím. :-)

0/0
22.6.2016 15:33

P98a82v33e49l 29Š21e65d63l53b71a73u58e45r 7518311722725

Však jo, je to úplně v pořádku. V podstatě si to myslíme podobně;-)

0/0
22.6.2016 15:39
Foto

B87r72o29n76i52s65l30a16v 63G74a35b32r41y67š 2362849181

To mě těší. :-)

Teď ještě aby se vzpamatovali ostatní, protože nevím, koho pořád můžou bavit ty věčné kolony aut v ulicích.

0/0
22.6.2016 15:41

M83a32r54t58i65n 93K71a66r31á73s32e49k 9508883228388

Nevim no, rekl bych ze v Ostrave jezdi MHD nesrovnatelne mene "lidi s trochu vyssimi prijmy" nez treba v Praze. Fakt mam pocit, ze kdo to nemusi moc financne resit, tak po Ostrave jezdi radeji autem (ono tech par km autem moc nestoji kdyz uz clovek to auto ma)...

Jinak kradez kola, rekl bych ze to zas nejak svetoborne resit nema smysl - parkovci dum je podle dost na nic - byl by na jednom miste a Ostrava i jen centrum je dost velka.. Zabezpeceni kola si musi resit kazdy sam - tj jezdit ne relativne lenem kole, ne horaku za 50 000, a mit zamek poradny retez, ne dratek, ktery jde prestrihnout pomalu kancelarskymi nuzkami. V Holandsku taky neresi zabezpeceni kol nejak ultra sofistikovane a to se tam krade extremne...

0/0
22.6.2016 8:40

P41a95v49e73l 79Š15e80d83l98b14a12u87e27r 7488411892195

I levné kolo musíte nahradit. Pojišťovna Vám nic nedá, to je skoro jistota. Jasně, nemusí to hned být drahý parkovací dům, byl to spíše příklad. Hlídané plácky by stačily. Kolo za 6 tisíc se pode mnou rozpadne, mám dva metry a nějakou váhu, takže tak lehce nahrazovat ukradené kolo nejde. Pořád si myslím, že většímu používání kol bráni ta nejistota, jestli pak kolo najdu celé, i když ho zamknu třeba ocelí s alarmem...

0/0
22.6.2016 13:47

M66a22r88t50i42n 24K63a82r79á97s97e42k 9408353838428

No ale reseni neni postavi za miliony postavit parkovaci domy nebo hlidane placky....

Treba pojisteni by mohlo jit resit - napr jako rpave v holandsku, kde plneni pojistovny je zavisle na tom, ze kdyz vam ukradou kolo, tak mate klicek od spesl zamku (s poradnym retezem).

A hlavni je prave ten poradny retez (holandani bezne zamykaji kola dvema opravdu poradnymi zamky.....

0/0
22.6.2016 13:52

P28a39v87e53l 22Š43e58d74l53b83a19u71e61r 7298851152105

Jenže "naše" pojišťovny asi nedonutíte ke změně. Ledaže by tech kol jezdilo hodně, aby celkově na pojištění vydělaly a ono jich takhle moc nebude. Městský plácek, který občas stejně leží ladem, nestojí milióny. Za parkování kola by se mohlo platit podobně, jako za auto, jen méně. Spíše by pomohlo udělat z jízdy na kole po městě módu, ta ale nevznikne, pokud to nebude výhodné. Na to asi musejí být odborníci v oboru, kteří mají cíl to dokázat. Já opravdu nevím, jak to jde udělat, jen vlastně píšu, proč na kole zatím nejedu.

0/0
22.6.2016 15:09

P18a98v13e71l 35Š51e55d16l59b26a31u10e84r 7108711702615

Myslím, že v Praze tomu hodně pomáhá metro, je to podstatně lepší a rychlejší, nez jet autem. Jenže v Ostravě se asi udělat nedá....;-)

0/0
22.6.2016 15:24

D42a15n23i59e30l 22K10i54t90a 2671696782727

Tato problematika vyžaduje zamyslet se komplexněji, ne pouze říct chci na klíč projekt bikesharingu. Bez smysluplné infrastruktury, a navazujících projektů to bude jen další omezeně použitelná prvoplánová věc v provedení "aby to nějak bylo".

+1/0
21.6.2016 22:15

P18e46t78r 55H35o35m75o43l24k67a 2625113654375

A kde jsou masivní dotace na elektrokola? To by byl výborný začátek...

+2/0
21.6.2016 21:20

M98a57r31t83i34n 70P88r57o33k71o93p 6946487820585

Nejsou a někteří prodejci jsoi i radi .

Kdyz budou dotace budou i kontroly a hodně elektro scooterůneni/ radoby kol schválené vozidlo pro provoz na veřejných komunikacích . Prvotní zodpovědnost ma majitel ten se pak muze soudit i s prodejcem...

0/0
22.6.2016 6:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.