Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Půjčovny kol, elektromobily. Řešíme chytré vize, říkají „chytrá města“

Projekt chytrých měst, ke kterému se připojil Moravskoslezský kraj, Ostrava i Třinec, může usnadnit získávání evropských dotací a udělat z regionu oblast s čistším ovzduším. Zatím se ale jedná spíše o obecnou vizi, bez konkrétních kroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i24c49h92a24l 49P56i79n77d27j70a30k 5823884667577

Kdyz jsem videl ze na elektroautobus je dotace az 90%, mozna by nebylo naskodu mit i dotace na elektromobil. Pokud bych mel rekneme 50% dotaci na novy el. vuz, okamzite bych to vyuzil a jedil do prace v nem :)

0/0
23.6.2016 15:13

P35a62v16e35l 31Š90e39d13l37b52a56u13e73r 7238641892675

Nemyslím si, že je zde auto vždy znakem prestiže. Půjčování kol může být fajn, třeba v Paříži to fungovalo pěkně. Podle mě by dost lidí jezdilo i na svých kolech, jen kdyby bylo možné kola v městských částech a hlavně v centru někde bezpečně zaparkovat beze strachu z krádeže. Do centra se dostanu po hezké stezce, ale co pak s kolem? Třeba v Přerově mají "parkovací dům" pro kola, něco takového tady chybí.

+3/0
22.6.2016 6:58
Foto

B38r71o90n13i35s32l78a35v 56G94a24b22r86y66š 2872839681

S první větou souhlasím. Bohužel jsou tací, kteří se budou jiným druhům dopravy vyhýbat, protože se to prostě neshoduje s jejich společenským postavením. A nemyslím tím žádné politiky nebo podnikatele, ale obyčejné lidi, kteří si myslí, že když mají auto, žijí si na úrovni.

0/0
22.6.2016 8:12

P38a72v26e72l 59Š65e83d45l65b70a91u53e15r 7648611792625

Možná to bude spíše i pohodlí některých lidí, důvodem může být i vzdálenost. A pokud jede rodina autem, tak okamžitý finanční výdaj je menší, než pro rodinu platit MHD tam a zpět. Jsem pohodlný taky, to musím přiznat, ale někdy bych na kole opravdu jel, kdyby šlo někde nechat.

0/0
22.6.2016 13:40
Foto

B54r27o74n54i10s40l36a10v 73G95a25b89r50y84š 2682299151

Samozřejmě záleží na druhu cesty. Každodenní cesty do práce určitě nechci absolvovat stáním v koloně. Pojedu sice delší čas v metru, ale nemám problém si tam něco přečíst.

Pokud nás pojede víc, budu uvažovat, zda využiju auto nebo MHD. Tím kritériem je, zda je v místě startu a cíle dobrá dopravní obslužnost. Pokud jedu s rodinou v sobotu z vesnice do města vzdáleného asi 100 km, pak určitě využiju auto. Pokud pojedu s rodinou např. mezi Plzní a Prahou, pojedu vlakem, protože vím, že obě města jsou s veřejnou dopravou na dobré úrovni.

Pravidelně jezdím mezi Prahou a Brnem. Vlakem jedu sice 2,5 hodiny, autem bych to dal asi za méně, ale raději budu 2,5 hodiny pracovat, než 2 hodiny držet volant.

Půjčovny kol a elektromobily vítám. Všechno se dělá pro to, aby individuální automobilismus ustoupil. Ještě nikdy jsem totiž neviděl, aby se IAD podporovalo. Takže všem alternativám dám šanci, pokud mají smysl. Je jednoduché sedět v autě sám a popojíždět s ostatními v koloně. A když někteří tvrdí, že šetří, tak lžou. Neušetří vůbec nic. Byl bych pro, aby se ze zahraničí vzal model pro vyhrazené jízdní pruhy "2+", které využijí jen ta vozidla, která jsou obsazena minimálně dvěma osobami.

0/0
22.6.2016 13:49

P83a91v73e94l 78Š15e17d66l69b60a85u81e50r 7398621412335

Ale jo, je pravda, že ve vlaku se dá něco dělat a neřídit. Jen pro rodinu je levnější jet autem, tim myslím okamžitou platbu, neberu do toho pořízení auta, atd, to je jasné. Pro jednoho vítězí vlak, pro dva je to podobné a pro rodinu vyhrává auto. Jinak to, co píšete, je fakt, myslím.

0/0
22.6.2016 15:19
Foto

B22r70o18n24i37s41l88a71v 84G69a68b55r24y85š 2332339101

Je to jen můj názor, který jsem si vypracoval pozorováním. Nikomu ho nenutím. :-)

0/0
22.6.2016 15:33

P79a68v16e66l 75Š21e67d87l40b79a49u27e32r 7658621582265

Však jo, je to úplně v pořádku. V podstatě si to myslíme podobně;-)

0/0
22.6.2016 15:39
Foto

B71r97o20n90i56s60l83a32v 92G45a47b20r54y73š 2622579491

To mě těší. :-)

Teď ještě aby se vzpamatovali ostatní, protože nevím, koho pořád můžou bavit ty věčné kolony aut v ulicích.

0/0
22.6.2016 15:41

M59a92r35t66i46n 58K49a35r96á61s48e54k 9618133168958

Nevim no, rekl bych ze v Ostrave jezdi MHD nesrovnatelne mene "lidi s trochu vyssimi prijmy" nez treba v Praze. Fakt mam pocit, ze kdo to nemusi moc financne resit, tak po Ostrave jezdi radeji autem (ono tech par km autem moc nestoji kdyz uz clovek to auto ma)...

Jinak kradez kola, rekl bych ze to zas nejak svetoborne resit nema smysl - parkovci dum je podle dost na nic - byl by na jednom miste a Ostrava i jen centrum je dost velka.. Zabezpeceni kola si musi resit kazdy sam - tj jezdit ne relativne lenem kole, ne horaku za 50 000, a mit zamek poradny retez, ne dratek, ktery jde prestrihnout pomalu kancelarskymi nuzkami. V Holandsku taky neresi zabezpeceni kol nejak ultra sofistikovane a to se tam krade extremne...

0/0
22.6.2016 8:40

P97a23v34e22l 19Š33e18d31l44b82a75u29e76r 7858151862695

I levné kolo musíte nahradit. Pojišťovna Vám nic nedá, to je skoro jistota. Jasně, nemusí to hned být drahý parkovací dům, byl to spíše příklad. Hlídané plácky by stačily. Kolo za 6 tisíc se pode mnou rozpadne, mám dva metry a nějakou váhu, takže tak lehce nahrazovat ukradené kolo nejde. Pořád si myslím, že většímu používání kol bráni ta nejistota, jestli pak kolo najdu celé, i když ho zamknu třeba ocelí s alarmem...

0/0
22.6.2016 13:47

M82a16r69t32i59n 35K48a70r64á59s97e45k 9778403418418

No ale reseni neni postavi za miliony postavit parkovaci domy nebo hlidane placky....

Treba pojisteni by mohlo jit resit - napr jako rpave v holandsku, kde plneni pojistovny je zavisle na tom, ze kdyz vam ukradou kolo, tak mate klicek od spesl zamku (s poradnym retezem).

A hlavni je prave ten poradny retez (holandani bezne zamykaji kola dvema opravdu poradnymi zamky.....

0/0
22.6.2016 13:52

P24a55v60e37l 44Š40e35d83l13b31a63u82e30r 7588201562605

Jenže "naše" pojišťovny asi nedonutíte ke změně. Ledaže by tech kol jezdilo hodně, aby celkově na pojištění vydělaly a ono jich takhle moc nebude. Městský plácek, který občas stejně leží ladem, nestojí milióny. Za parkování kola by se mohlo platit podobně, jako za auto, jen méně. Spíše by pomohlo udělat z jízdy na kole po městě módu, ta ale nevznikne, pokud to nebude výhodné. Na to asi musejí být odborníci v oboru, kteří mají cíl to dokázat. Já opravdu nevím, jak to jde udělat, jen vlastně píšu, proč na kole zatím nejedu.

0/0
22.6.2016 15:09

P83a78v96e46l 72Š48e86d85l51b54a73u20e85r 7668511432875

Myslím, že v Praze tomu hodně pomáhá metro, je to podstatně lepší a rychlejší, nez jet autem. Jenže v Ostravě se asi udělat nedá....;-)

0/0
22.6.2016 15:24

D62a40n53i59e34l 52K80i84t29a 2371716652497

Tato problematika vyžaduje zamyslet se komplexněji, ne pouze říct chci na klíč projekt bikesharingu. Bez smysluplné infrastruktury, a navazujících projektů to bude jen další omezeně použitelná prvoplánová věc v provedení "aby to nějak bylo".

+1/0
21.6.2016 22:15

P15e48t51r 83H92o60m44o93l50k16a 2725513914845

A kde jsou masivní dotace na elektrokola? To by byl výborný začátek...

+2/0
21.6.2016 21:20

M61a72r26t64i21n 49P41r95o79k12o11p 6596367260605

Nejsou a někteří prodejci jsoi i radi .

Kdyz budou dotace budou i kontroly a hodně elektro scooterůneni/ radoby kol schválené vozidlo pro provoz na veřejných komunikacích . Prvotní zodpovědnost ma majitel ten se pak muze soudit i s prodejcem...

0/0
22.6.2016 6:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.