Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Půjčovny kol, elektromobily. Řešíme chytré vize, říkají „chytrá města“

Projekt chytrých měst, ke kterému se připojil Moravskoslezský kraj, Ostrava i Třinec, může usnadnit získávání evropských dotací a udělat z regionu oblast s čistším ovzduším. Zatím se ale jedná spíše o obecnou vizi, bez konkrétních kroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94i54c89h81a32l 96P69i80n50d82j25a97k 5943244897187

Kdyz jsem videl ze na elektroautobus je dotace az 90%, mozna by nebylo naskodu mit i dotace na elektromobil. Pokud bych mel rekneme 50% dotaci na novy el. vuz, okamzite bych to vyuzil a jedil do prace v nem :)

0/0
23.6.2016 15:13

P77a54v80e55l 85Š50e43d27l47b14a43u72e68r 7928151812695

Nemyslím si, že je zde auto vždy znakem prestiže. Půjčování kol může být fajn, třeba v Paříži to fungovalo pěkně. Podle mě by dost lidí jezdilo i na svých kolech, jen kdyby bylo možné kola v městských částech a hlavně v centru někde bezpečně zaparkovat beze strachu z krádeže. Do centra se dostanu po hezké stezce, ale co pak s kolem? Třeba v Přerově mají "parkovací dům" pro kola, něco takového tady chybí.

+3/0
22.6.2016 6:58
Foto

B35r78o89n80i30s22l14a71v 77G69a33b23r98y86š 2232979201

S první větou souhlasím. Bohužel jsou tací, kteří se budou jiným druhům dopravy vyhýbat, protože se to prostě neshoduje s jejich společenským postavením. A nemyslím tím žádné politiky nebo podnikatele, ale obyčejné lidi, kteří si myslí, že když mají auto, žijí si na úrovni.

0/0
22.6.2016 8:12

P14a56v64e67l 18Š54e20d72l43b27a63u96e22r 7568771422385

Možná to bude spíše i pohodlí některých lidí, důvodem může být i vzdálenost. A pokud jede rodina autem, tak okamžitý finanční výdaj je menší, než pro rodinu platit MHD tam a zpět. Jsem pohodlný taky, to musím přiznat, ale někdy bych na kole opravdu jel, kdyby šlo někde nechat.

0/0
22.6.2016 13:40
Foto

B69r44o98n37i57s41l76a82v 17G80a20b14r48y26š 2302749581

Samozřejmě záleží na druhu cesty. Každodenní cesty do práce určitě nechci absolvovat stáním v koloně. Pojedu sice delší čas v metru, ale nemám problém si tam něco přečíst.

Pokud nás pojede víc, budu uvažovat, zda využiju auto nebo MHD. Tím kritériem je, zda je v místě startu a cíle dobrá dopravní obslužnost. Pokud jedu s rodinou v sobotu z vesnice do města vzdáleného asi 100 km, pak určitě využiju auto. Pokud pojedu s rodinou např. mezi Plzní a Prahou, pojedu vlakem, protože vím, že obě města jsou s veřejnou dopravou na dobré úrovni.

Pravidelně jezdím mezi Prahou a Brnem. Vlakem jedu sice 2,5 hodiny, autem bych to dal asi za méně, ale raději budu 2,5 hodiny pracovat, než 2 hodiny držet volant.

Půjčovny kol a elektromobily vítám. Všechno se dělá pro to, aby individuální automobilismus ustoupil. Ještě nikdy jsem totiž neviděl, aby se IAD podporovalo. Takže všem alternativám dám šanci, pokud mají smysl. Je jednoduché sedět v autě sám a popojíždět s ostatními v koloně. A když někteří tvrdí, že šetří, tak lžou. Neušetří vůbec nic. Byl bych pro, aby se ze zahraničí vzal model pro vyhrazené jízdní pruhy "2+", které využijí jen ta vozidla, která jsou obsazena minimálně dvěma osobami.

0/0
22.6.2016 13:49

P88a58v26e12l 26Š34e78d17l86b94a50u74e65r 7228551792695

Ale jo, je pravda, že ve vlaku se dá něco dělat a neřídit. Jen pro rodinu je levnější jet autem, tim myslím okamžitou platbu, neberu do toho pořízení auta, atd, to je jasné. Pro jednoho vítězí vlak, pro dva je to podobné a pro rodinu vyhrává auto. Jinak to, co píšete, je fakt, myslím.

0/0
22.6.2016 15:19
Foto

B27r77o97n81i56s24l87a83v 10G73a10b68r93y10š 2422329631

Je to jen můj názor, který jsem si vypracoval pozorováním. Nikomu ho nenutím. :-)

0/0
22.6.2016 15:33

P67a28v26e36l 52Š20e30d30l69b46a36u18e50r 7678641332775

Však jo, je to úplně v pořádku. V podstatě si to myslíme podobně;-)

0/0
22.6.2016 15:39
Foto

B98r52o75n75i42s44l37a27v 26G60a78b47r91y93š 2172529121

To mě těší. :-)

Teď ještě aby se vzpamatovali ostatní, protože nevím, koho pořád můžou bavit ty věčné kolony aut v ulicích.

0/0
22.6.2016 15:41

M54a36r62t43i73n 67K76a61r85á76s61e74k 9588153448448

Nevim no, rekl bych ze v Ostrave jezdi MHD nesrovnatelne mene "lidi s trochu vyssimi prijmy" nez treba v Praze. Fakt mam pocit, ze kdo to nemusi moc financne resit, tak po Ostrave jezdi radeji autem (ono tech par km autem moc nestoji kdyz uz clovek to auto ma)...

Jinak kradez kola, rekl bych ze to zas nejak svetoborne resit nema smysl - parkovci dum je podle dost na nic - byl by na jednom miste a Ostrava i jen centrum je dost velka.. Zabezpeceni kola si musi resit kazdy sam - tj jezdit ne relativne lenem kole, ne horaku za 50 000, a mit zamek poradny retez, ne dratek, ktery jde prestrihnout pomalu kancelarskymi nuzkami. V Holandsku taky neresi zabezpeceni kol nejak ultra sofistikovane a to se tam krade extremne...

0/0
22.6.2016 8:40

P25a11v88e55l 86Š34e83d88l18b36a59u50e81r 7778521282655

I levné kolo musíte nahradit. Pojišťovna Vám nic nedá, to je skoro jistota. Jasně, nemusí to hned být drahý parkovací dům, byl to spíše příklad. Hlídané plácky by stačily. Kolo za 6 tisíc se pode mnou rozpadne, mám dva metry a nějakou váhu, takže tak lehce nahrazovat ukradené kolo nejde. Pořád si myslím, že většímu používání kol bráni ta nejistota, jestli pak kolo najdu celé, i když ho zamknu třeba ocelí s alarmem...

0/0
22.6.2016 13:47

M48a22r37t70i44n 34K84a97r24á56s66e75k 9528663548448

No ale reseni neni postavi za miliony postavit parkovaci domy nebo hlidane placky....

Treba pojisteni by mohlo jit resit - napr jako rpave v holandsku, kde plneni pojistovny je zavisle na tom, ze kdyz vam ukradou kolo, tak mate klicek od spesl zamku (s poradnym retezem).

A hlavni je prave ten poradny retez (holandani bezne zamykaji kola dvema opravdu poradnymi zamky.....

0/0
22.6.2016 13:52

P12a76v91e28l 95Š24e29d51l73b35a47u18e36r 7788171332435

Jenže "naše" pojišťovny asi nedonutíte ke změně. Ledaže by tech kol jezdilo hodně, aby celkově na pojištění vydělaly a ono jich takhle moc nebude. Městský plácek, který občas stejně leží ladem, nestojí milióny. Za parkování kola by se mohlo platit podobně, jako za auto, jen méně. Spíše by pomohlo udělat z jízdy na kole po městě módu, ta ale nevznikne, pokud to nebude výhodné. Na to asi musejí být odborníci v oboru, kteří mají cíl to dokázat. Já opravdu nevím, jak to jde udělat, jen vlastně píšu, proč na kole zatím nejedu.

0/0
22.6.2016 15:09

P19a20v91e16l 73Š80e75d14l56b72a77u26e23r 7658681142165

Myslím, že v Praze tomu hodně pomáhá metro, je to podstatně lepší a rychlejší, nez jet autem. Jenže v Ostravě se asi udělat nedá....;-)

0/0
22.6.2016 15:24

D79a11n59i10e68l 33K91i84t96a 2181866762717

Tato problematika vyžaduje zamyslet se komplexněji, ne pouze říct chci na klíč projekt bikesharingu. Bez smysluplné infrastruktury, a navazujících projektů to bude jen další omezeně použitelná prvoplánová věc v provedení "aby to nějak bylo".

+1/0
21.6.2016 22:15

P45e48t42r 42H42o56m62o37l38k94a 2265243494515

A kde jsou masivní dotace na elektrokola? To by byl výborný začátek...

+2/0
21.6.2016 21:20

M51a34r60t69i78n 13P30r97o16k73o42p 6506857980305

Nejsou a někteří prodejci jsoi i radi .

Kdyz budou dotace budou i kontroly a hodně elektro scooterůneni/ radoby kol schválené vozidlo pro provoz na veřejných komunikacích . Prvotní zodpovědnost ma majitel ten se pak muze soudit i s prodejcem...

0/0
22.6.2016 6:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.