Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plán elektrických tratí v kraji čeká na schválení ministerstvem

Stát chce investovat přes deset miliard korun do elektrifikace železničních tratí v Moravskoslezském kraji. Ekologové ale poukazují na možné komplikace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R32a73d77e79k 64R50a75i66d83a 5347182419

„Výběrové řízení na dodavatele teprve budeme vypisovat. Už teď ale víme, že se bude jednat o dvoupatrové nízkopodlažní vlaky s bezbariérovým přístupem,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Hmmm....kdo to asi vyhraje? Že by škoda vagonka? není možné... :D

0/−1
30.7.2016 9:00

J53u83r26a 77D69z55u20r17i41k 7801221150

Kdyby to vyhrála Škoda vagonka,tak je to o 100% lépe, než kdyby to vyhrála vagonka např. z PL nebo RO. Nevím o co vám jde.

+1/0
1.8.2016 12:06

R17a20d47e13k 41R17a20i29d23a 5467222449

O to pokrytectví, kdy z popisu je zcela zřejmé o jaké vlaky se bude jednat, ale pan mluvčí čd nás chce tahat za nos, že to bude férová soutěž. A zrovna škoda vagonka má ve zvyku na náš trh dodávat výrobky předražené narozdíl od zahraničních trhů. Viz praha a vozy 15t.

+1/0
1.8.2016 13:24

R89a34d47e92k 76R87a34i72d31a 5487922959

Jo a prosím, jen ze zvědavosti, jací polští nebo rumunští výrobci vyrábí nízkopodlažní dvoupatrové jednotky a jak se jmenují?

0/0
1.8.2016 13:26

R78a88d86e95k 87K12o73h51u61t 5717723535123

Hovoří se o jednotkách push pull. Tedy takové elefanty vedené lokomotivou s dvěma vloženými vozy a vozem řídícím. Mohly by se současnými dieslovými lokomotivami jezdit už nyní, alespoň kvůli zlepšení kultury cestování. Po elektrizaci by se vyměnily za elektrické ať už střídavé či stejnosměrné.

0/0
4.8.2016 16:43

J71o34s75e24f 88T27l16a70m81s86a 7451180263407

Projekt ještě není na papíře a ekoteroristé už hlásí, co nebude povoleno.

+2/−1
29.7.2016 23:32

L53u55d49ě83k 67Š27i51š34á52k 3307238409204

Ekologičtí aktivisté všech zemí vyližte si .....!!!

+1/−1
29.7.2016 19:21

V72a70c81l27a61v 93B90u14r62e58š 3583428302859

Ještě, že většinu železnice a cest postavili naší předci.V dnešní přepičatělé době jak na normy, tak ekologicko higienické požadavky je všechno problém.I když i ve století páry se třeba sedláci báli, že jim železný oř uhrane dobytek, tisíce povozníků přijde o práci apod.Takže vlastně se pořád něco řeší :-)

+1/0
29.7.2016 18:04

J34i95ř11í 51E87n70g71l30i94š 1225879145351

"Ekologové navíc upozorňují, že u trati se nachází takzvaná Evropsky významná lokalita kolem řeky Ostravice.

„Železnici by tady bylo možné rozšířit jen v případě, že by nezasahovala do vegetace podél břehů, kde se nacházejí chráněné porosty,“ přiblížil František Pojer z Agentury ochrany přírody a krajiny.

Plánovaná trať by ale do zmíněné vegetace zasahovala hned na několika místech. „Každý průchod dopravní stavby územím Natura je problematický."

Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/plan-elektrickych-trati-v-kraji-ceka-na-schvaleni-ministerstvem-p8e-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160729_130726_ostrava-zpravy_sme

Jeden by řekl kdovíjaký skvost to ohrozí, ale ten kdo tam pravidelně jezdí vidí jen zpustlé břehy Ostravice totálně zaplevelené křídlatkou japonskou :-P

+3/0
29.7.2016 15:15

J60i46ř80í 55K10o57c16u43r10e98k 6685824235358

Křídlatkou českou. Je to mezidruhový kříženec křídlatky japonské a sachalinské.

inu ekologové. V boji proti invazním druhům vyhubí mývaly chované v ZOO ...

+1/0
29.7.2016 16:40

V35l89a96d89i50s46l41a26v 37Ž50i78d35e69k 3488520740

ONo nejde o v případě Natury 2000 o oblast kolem Frýdlantu, ne Ostravy či Frýdku.

0/0
2.8.2016 16:53

V68l39a56d67i39s67l81a12v 57Ž83i23d52e34k 3968410670

Tak ještě přesněji od jižního okraje Vratimova. Omlouvám se, měl jsem zastaralé informace.

0/0
2.8.2016 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.