Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plán elektrických tratí v kraji čeká na schválení ministerstvem

Stát chce investovat přes deset miliard korun do elektrifikace železničních tratí v Moravskoslezském kraji. Ekologové ale poukazují na možné komplikace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R25a65d59e58k 87R70a80i90d16a 5427462819

„Výběrové řízení na dodavatele teprve budeme vypisovat. Už teď ale víme, že se bude jednat o dvoupatrové nízkopodlažní vlaky s bezbariérovým přístupem,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Hmmm....kdo to asi vyhraje? Že by škoda vagonka? není možné... :D

0/−1
30.7.2016 9:00

J49u57r92a 77D67z91u53r57i47k 7431231910

Kdyby to vyhrála Škoda vagonka,tak je to o 100% lépe, než kdyby to vyhrála vagonka např. z PL nebo RO. Nevím o co vám jde.

+1/0
1.8.2016 12:06

R82a73d80e75k 67R78a58i43d74a 5567182569

O to pokrytectví, kdy z popisu je zcela zřejmé o jaké vlaky se bude jednat, ale pan mluvčí čd nás chce tahat za nos, že to bude férová soutěž. A zrovna škoda vagonka má ve zvyku na náš trh dodávat výrobky předražené narozdíl od zahraničních trhů. Viz praha a vozy 15t.

+1/0
1.8.2016 13:24

R91a35d11e56k 41R25a58i86d44a 5207732219

Jo a prosím, jen ze zvědavosti, jací polští nebo rumunští výrobci vyrábí nízkopodlažní dvoupatrové jednotky a jak se jmenují?

0/0
1.8.2016 13:26

R75a83d49e13k 51K58o53h80u51t 5667753235893

Hovoří se o jednotkách push pull. Tedy takové elefanty vedené lokomotivou s dvěma vloženými vozy a vozem řídícím. Mohly by se současnými dieslovými lokomotivami jezdit už nyní, alespoň kvůli zlepšení kultury cestování. Po elektrizaci by se vyměnily za elektrické ať už střídavé či stejnosměrné.

0/0
4.8.2016 16:43

J14o33s37e83f 12T16l92a49m46s85a 7421890963257

Projekt ještě není na papíře a ekoteroristé už hlásí, co nebude povoleno.

+2/−1
29.7.2016 23:32

L31u84d36ě57k 71Š10i68š10á82k 3387558919264

Ekologičtí aktivisté všech zemí vyližte si .....!!!

+1/−1
29.7.2016 19:21

V12a36c15l34a59v 86B66u37r91e31š 3133418142799

Ještě, že většinu železnice a cest postavili naší předci.V dnešní přepičatělé době jak na normy, tak ekologicko higienické požadavky je všechno problém.I když i ve století páry se třeba sedláci báli, že jim železný oř uhrane dobytek, tisíce povozníků přijde o práci apod.Takže vlastně se pořád něco řeší :-)

+1/0
29.7.2016 18:04

J70i39ř97í 17E22n54g42l31i95š 1245199135231

"Ekologové navíc upozorňují, že u trati se nachází takzvaná Evropsky významná lokalita kolem řeky Ostravice.

„Železnici by tady bylo možné rozšířit jen v případě, že by nezasahovala do vegetace podél břehů, kde se nacházejí chráněné porosty,“ přiblížil František Pojer z Agentury ochrany přírody a krajiny.

Plánovaná trať by ale do zmíněné vegetace zasahovala hned na několika místech. „Každý průchod dopravní stavby územím Natura je problematický."

Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/plan-elektrickych-trati-v-kraji-ceka-na-schvaleni-ministerstvem-p8e-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160729_130726_ostrava-zpravy_sme

Jeden by řekl kdovíjaký skvost to ohrozí, ale ten kdo tam pravidelně jezdí vidí jen zpustlé břehy Ostravice totálně zaplevelené křídlatkou japonskou :-P

+3/0
29.7.2016 15:15

J30i14ř49í 97K37o20c88u90r23e40k 6605824135398

Křídlatkou českou. Je to mezidruhový kříženec křídlatky japonské a sachalinské.

inu ekologové. V boji proti invazním druhům vyhubí mývaly chované v ZOO ...

+1/0
29.7.2016 16:40

V87l39a63d33i25s67l29a97v 69Ž83i30d43e46k 3838800400

ONo nejde o v případě Natury 2000 o oblast kolem Frýdlantu, ne Ostravy či Frýdku.

0/0
2.8.2016 16:53

V90l24a55d73i45s32l51a32v 74Ž31i24d88e57k 3988470340

Tak ještě přesněji od jižního okraje Vratimova. Omlouvám se, měl jsem zastaralé informace.

0/0
2.8.2016 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.