Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava chce mít desítky autobusů i aut na elektřinu

Elektromobilů či elektrobusů jezdí v moravskoslezském regionu málo. Jejich pořízení je totiž nákladné a dojezd omezený nutností dobíjet baterie. Ale šetří životní prostředí. A to je hlavní důvod, proč po nich touží mnohé radnice. Nejvíc jich plánuje pořídit Ostrava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V51í66t 32O79ž30a95n94a 1408728215734

Již dnes existují technologie, díky kterým se akumulátor autobusu nabije za 10 minut. http://www.solarninovinky.cz/indNR.php?zpravy/2016072001/nabiti-do-15-sekund-na-trh-prichazi-revolucni-technologie-rychlonabijeni-pro-elektromobilitu

+2/0
6.8.2016 13:01

M81i98r38o90s86l41a57v 29B54u75č15e95k 6703443251454

Směr je to nepochybně správný, nasazení pak v lidnatých lokalitách. Stále ovšem neprobádáno ... Každopádně však to je pouze 50% pohledu - Hurá EKO :-)... Co s tou druhou polovinou, tj., výroba elektřiny - Aku - likvidace ... !?

0/0
6.8.2016 5:46

V40í14t 51O73ž46a87n55a 1648878785104

Recyklace, ne likvidace.

0/0
6.8.2016 12:52

R54a88d52i76m 30P13o93l27á89š52e66k 9616673949159

Náklady elektromobilu 900 Kč za rok? ;-D;-D

A co odpisy na akumulátor elektromobilu, jehož cena je pár set tisíc Kč a který má životnost obvykle tak 5 - 10 let?:-)

+1/0
5.8.2016 18:22

V12í96t 95O12ž43a10n30a 1518158875944

S operativním leasingem žádné odpisy neřeší.

+1/0
6.8.2016 13:03
Foto

B89r70o86n80i48s47l29a79v 88G33a48b72r18y10š 2672119241

Elektrobusy nebrat.

Konkrétně elektrobus SOR EBN 10,5 má podle náročnosti dojezd 110 až 160 km, pričemž baterie váží 400 kg a doporučuje se ji vybít max. z 80 % kapacity. Rychlé dobíjení trvá 1 hodinu, pomalé 8 hodin. Jestli se elektrobusy nasadí na současné oběhy, bude za potřebí více vozidel. Konkrétně v Mariánských Lázních jezdí na trolejbusových linkách 7 vozidel. Pokud bych je nahradil elektrobusy a pokud by nabíjecí místo bylo na každém obratišti, zastaví se mi elektrobusy na 8 hodin. Takže místo 7 trolejbusů budu muset pořídit 11 elektrobusů. Problém by však nebyl u méně vytížených linek, které jezdí např. jednou za hodinu nebo na linkách jen ve špičkách.

Výrobce však na svých stránkách neuvádí životnost baterie ani pokles kapacity během určité doby. Jak dlouho vydrží? Jak se budou baterie likvidovat? Je za tím spoustu nezodpovězených otázek.

Proto si myslím, že zrovna Ostrava by se měla elektrobusů stranit. Má celkem dobrou trolejbusovou základnu a investice do trakčního vedení se jim vrátí. A ČEZ může místo nabíječek autobusů krmit trolejové vedení.

+1/0
5.8.2016 16:04

R25a88d98i63m 77P55o27l67á82š49e41k 9796743109289

Podle mně je perspektivní kombinace, trolejbus s bateriemi, která umožní překonat nějaký kilometr i mimo troleje. Třeba přejíždět z linky na linku nebo přejíždět úseky, kde z nějakého důvodu je instalace vedení problematická.

+1/0
5.8.2016 18:25
Foto

B38r57o93n93i59s87l38a50v 72G68a40b36r56y79š 2372299931

I to je nápad.

Ale spíš bych prosazoval, aby se to využívalo jen při manipulačních jízdách nebo na úsecích linky, které nejsou pojížděny často (např. úsek královéhradecké linky č. 1 z Nového Hradce do Kluků). Ono to natrolejování taky trvá nějakou dobu a jízdu to zdržuje. V Opavě jsou sice duobusy, tedy trolejbusy s naftovým motorem, a jeho provoz je prý dost drahý.

0/0
5.8.2016 22:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.