Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava chce mít desítky autobusů i aut na elektřinu

Elektromobilů či elektrobusů jezdí v moravskoslezském regionu málo. Jejich pořízení je totiž nákladné a dojezd omezený nutností dobíjet baterie. Ale šetří životní prostředí. A to je hlavní důvod, proč po nich touží mnohé radnice. Nejvíc jich plánuje pořídit Ostrava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V44í39t 63O73ž91a33n31a 1118358155324

Již dnes existují technologie, díky kterým se akumulátor autobusu nabije za 10 minut. http://www.solarninovinky.cz/indNR.php?zpravy/2016072001/nabiti-do-15-sekund-na-trh-prichazi-revolucni-technologie-rychlonabijeni-pro-elektromobilitu

+2/0
6.8.2016 13:01

M19i25r50o29s43l50a75v 70B89u88č97e78k 6403493711754

Směr je to nepochybně správný, nasazení pak v lidnatých lokalitách. Stále ovšem neprobádáno ... Každopádně však to je pouze 50% pohledu - Hurá EKO :-)... Co s tou druhou polovinou, tj., výroba elektřiny - Aku - likvidace ... !?

0/0
6.8.2016 5:46

V98í66t 54O21ž47a35n22a 1408948195634

Recyklace, ne likvidace.

0/0
6.8.2016 12:52

R25a89d72i70m 14P66o29l10á29š67e48k 9916513529959

Náklady elektromobilu 900 Kč za rok? ;-D;-D

A co odpisy na akumulátor elektromobilu, jehož cena je pár set tisíc Kč a který má životnost obvykle tak 5 - 10 let?:-)

+1/0
5.8.2016 18:22

V97í38t 46O60ž32a33n30a 1578318435794

S operativním leasingem žádné odpisy neřeší.

+1/0
6.8.2016 13:03
Foto

B93r84o83n12i19s34l34a86v 59G79a26b28r92y21š 2212499521

Elektrobusy nebrat.

Konkrétně elektrobus SOR EBN 10,5 má podle náročnosti dojezd 110 až 160 km, pričemž baterie váží 400 kg a doporučuje se ji vybít max. z 80 % kapacity. Rychlé dobíjení trvá 1 hodinu, pomalé 8 hodin. Jestli se elektrobusy nasadí na současné oběhy, bude za potřebí více vozidel. Konkrétně v Mariánských Lázních jezdí na trolejbusových linkách 7 vozidel. Pokud bych je nahradil elektrobusy a pokud by nabíjecí místo bylo na každém obratišti, zastaví se mi elektrobusy na 8 hodin. Takže místo 7 trolejbusů budu muset pořídit 11 elektrobusů. Problém by však nebyl u méně vytížených linek, které jezdí např. jednou za hodinu nebo na linkách jen ve špičkách.

Výrobce však na svých stránkách neuvádí životnost baterie ani pokles kapacity během určité doby. Jak dlouho vydrží? Jak se budou baterie likvidovat? Je za tím spoustu nezodpovězených otázek.

Proto si myslím, že zrovna Ostrava by se měla elektrobusů stranit. Má celkem dobrou trolejbusovou základnu a investice do trakčního vedení se jim vrátí. A ČEZ může místo nabíječek autobusů krmit trolejové vedení.

+1/0
5.8.2016 16:04

R18a60d74i12m 68P51o36l83á93š44e85k 9396943429509

Podle mně je perspektivní kombinace, trolejbus s bateriemi, která umožní překonat nějaký kilometr i mimo troleje. Třeba přejíždět z linky na linku nebo přejíždět úseky, kde z nějakého důvodu je instalace vedení problematická.

+1/0
5.8.2016 18:25
Foto

B36r34o71n43i26s26l57a23v 66G64a91b25r80y19š 2522489201

I to je nápad.

Ale spíš bych prosazoval, aby se to využívalo jen při manipulačních jízdách nebo na úsecích linky, které nejsou pojížděny často (např. úsek královéhradecké linky č. 1 z Nového Hradce do Kluků). Ono to natrolejování taky trvá nějakou dobu a jízdu to zdržuje. V Opavě jsou sice duobusy, tedy trolejbusy s naftovým motorem, a jeho provoz je prý dost drahý.

0/0
5.8.2016 22:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.