Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V89í22t 48O16ž34a35n26a 1128288325814

Již dnes existují technologie, díky kterým se akumulátor autobusu nabije za 10 minut. http://www.solarninovinky.cz/indNR.php?zpravy/2016072001/nabiti-do-15-sekund-na-trh-prichazi-revolucni-technologie-rychlonabijeni-pro-elektromobilitu

+2/0
doporučit
6.8.2016 13:01

R49a62d64i50m 11P72o62l37á87š81e16k 9966253989939

Náklady elektromobilu 900 Kč za rok? ;-D;-D

A co odpisy na akumulátor elektromobilu, jehož cena je pár set tisíc Kč a který má životnost obvykle tak 5 - 10 let?:-)

+1/0
doporučit
5.8.2016 18:22
Foto

B80r12o68n12i94s44l16a67v 36G52a22b10r34y77š 2952339631

Elektrobusy nebrat.

Konkrétně elektrobus SOR EBN 10,5 má podle náročnosti dojezd 110 až 160 km, pričemž baterie váží 400 kg a doporučuje se ji vybít max. z 80 % kapacity. Rychlé dobíjení trvá 1 hodinu, pomalé 8 hodin. Jestli se elektrobusy nasadí na současné oběhy, bude za potřebí více vozidel. Konkrétně v Mariánských Lázních jezdí na trolejbusových linkách 7 vozidel. Pokud bych je nahradil elektrobusy a pokud by nabíjecí místo bylo na každém obratišti, zastaví se mi elektrobusy na 8 hodin. Takže místo 7 trolejbusů budu muset pořídit 11 elektrobusů. Problém by však nebyl u méně vytížených linek, které jezdí např. jednou za hodinu nebo na linkách jen ve špičkách.

Výrobce však na svých stránkách neuvádí životnost baterie ani pokles kapacity během určité doby. Jak dlouho vydrží? Jak se budou baterie likvidovat? Je za tím spoustu nezodpovězených otázek.

Proto si myslím, že zrovna Ostrava by se měla elektrobusů stranit. Má celkem dobrou trolejbusovou základnu a investice do trakčního vedení se jim vrátí. A ČEZ může místo nabíječek autobusů krmit trolejové vedení.

+1/0
doporučit
5.8.2016 16:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.