Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ani po osmi letech nejsou známi viníci železniční tragédie ze Studénky

Za železniční neštěstí ve Studénce ze srpna 2008 stále nebyl nikdo potrestán. Navíc stále není jasné, kdy soud s deseti obžalovanými skončí. Při nehodě zemřelo osm cestujících a zranilo se dalších téměř sto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85i21r89i 23R73u24s33n22o44k 4215482937773

To opravdu vypovida o otresnych podminkach v nasi justici. Musite se zacit soudit mladi, abyste se vubec dozili rozsudku.

Navic nechapu, jak je mozne, ze existuji rozdilne posudky. Tohle neni psychologie, kde se cte z cajovych listu a muze to delat kazdy. Tohle je fyzika, exaktni veda.

+9/0
8.8.2016 11:11

J45o57s91e82f 63T67l17a19m48s56a 7851260213457

Poškození a pozůstalí měli pravdu už před léty, když říkali, že celá kauza jde do ztracena a celé to vyšumí. Tady umírali lidé a nikdo za to nemůže?

+2/0
8.8.2016 10:55

J70i39ř17í 60E16r64b76e10n 1833464696217

Může - jenže jakmile se na někoho ukáže, tak jeho právníci spustí řev, odvolání, dovolání, napadení znaleckého posudku, do toho běží fůra odvolacích a posuzovacích lhůt...

+3/0
8.8.2016 12:16

J10o95s54e21f 17Š48o93l16t92e65s 8294438690373

Naprosto nechápu, že soudy nemají stavební, strojní a podobné odbory, kde by seděl jeden odborník s pravomocí toto rozhodovat. Ať mi nikdo netvrdí, že docent stavař právník třeba ze stavební fakulty neví, zda někdo udělal nebo neudělal chybu. Moc dobře to ví a měl by mít pravomoc rozhodnout!

+1/0
8.8.2016 10:42

J43i22ř46í 63E13r95b62e78n 1613824376597

Soudy v 99 % případů řeší občanskoprávní a trestněprávní věci. Odborné záležitosti musí posoudit znalec - a soudní senát až na základě onoho znalcova posudku rozhodne o míře viny.

A jak vidíme, tak docenti stavaři právníci dokážou vydávst naprosto rozdílné posudky, takže svěřovat pravomoc jedinému je pitomost...

+3/0
8.8.2016 12:18

P42a38t11r45i73k 54E22g51e66r 2208640379491

Včera když jsem v Ostravě - Svinov čekal na vlak do Prahy tak přijel vlak S1 Studénka a já si na to vzpomněl. Doopravdy mi v ten okamžik zatrnulo.

+1/0
8.8.2016 9:52

J46i31n14d51ř15i19c73h 90Š77k31o63p62e29k 4435721570305

krásný důkaz neschoposti soudců

Opravdu je problém zjistit, proč to spadlo ? Porovnat zda PD odpovídá normám, to je práce na roky ;-D;-D

Soudci jsou parta komiků, kteří nás akorát stojí balík

+4/−2
8.8.2016 9:45

J44i71n83d56ř16i65c14h 56Š91k74o30p27e69k 4325571190245

pak je to poměrně jednoduché:

a) PD v pořádku - odpovídá firma

b) PD není v pořádku, odpovídá projektant a firma

+2/0
8.8.2016 9:52

M66a74r58e37k 55K72o62s68t63e17l47e82c53k21ý 6483936468

Neschopnost našich námi dobře placených a neodvolatelných soudců a jejich neochota a zbabělost rozhodnout vedou k dlouhým soudním jednáním bez výsledku. Všichni čekají na jakési posudky podivných znalců, kteří zcela beztrestně dodávají protichůdné posudky, jen aby nemuseli sami rozhodnout, ale mohli se na někoho dalšího vymlouvat. K čemu ty opakované a další a další posudky jsou?

A všichni zúčastnění, mimo postižených, z toho mají po léta dobrý kšeft.

0/0
8.8.2016 9:36

J75i91n52d91ř39i65c98h 93Š23k44o52p72e17k 4975151530155

přesně tak. Soudci totiž nejsou motivováni rozhodnout co nejdříve. Když řízení protahují, tak je to nic nestojí. A to je právě ta chyba

0/0
8.8.2016 9:56

L76u97b98o92š 87M97a30r87e52k 1572665736471

Tak už raději ani dál nehledejte ty vaše viníky, když nejste schopni za 8 let to vyřešit.

Dovedu si živě představit jak se různí odborníci a právníci na tomto případu přiživují.;-€

+4/0
8.8.2016 9:24

J62i80ř33í 33E56r64b66e32n 1363184596427

Stejně jako mediálně oblíbená paní Hana Marvanová na případu H-Systém...

+1/0
8.8.2016 12:19

L80u70b49o83š 51T49i85c82h49ý 3887498604553

Nevěřím, že by "zátěžové zkoušky podpěr mostní konstrukce" něco objasnily. Návrh těch podpěr správně není tak složitý, jako jejich správné osazení na stavbě. Pokud nebyly podpěry podle projektu, patrně v tom bude prováděcí firma. Pokud nebyly podle projektu bez svolení TDI a AD, tak v tom bude prováděcí firma určitě. Podud podle projektu byly a přesto to spadlo, dá se chyba projektu odhalit i bez zátěžové zkoušky.

+4/0
8.8.2016 9:17

G20a91b95r49i34e44l 10H27o40r38t80e68n 9711449283484

Naprosto nechápu, proč to soud dávno nerozdělil na dvě samostatné věci - zodpovědnost za povolení průjezdu vlaku v době manipulace s mostovkou a zodpovědnost za její pád.;-€

+8/0
8.8.2016 8:59

P11e27t22r 66N57o49v55o71t65n90y 1521630931

Otázka jestli někdo takové povolení vůbec vydal. Totiž ho nikdo vydat nemusel. Naopak stavební firma sama si měla požádat při manipulaci s mostem o omezení provozu(a též si ho zaplatit).

0/0
8.8.2016 15:08

M61i54c91h41a33l 21K21o89l66o17v84r74a62t 5407213135812

Ještě pár let a už to bude "zapomenuto".

+3/0
8.8.2016 8:47

P77e51t64r 11S86v31o48b87o21d69a 6464342826433

Je to hrozné, že ani po tak dlouhé době ještě soud nedošel k rozsudku. To fakt ukazuje, jak obhájci mohou soudy neskutečně dlouho zdržovat. Pak přijde nějaký vykuk, vyhlásí amnestii a je hotovo... Rv

+4/0
8.8.2016 8:25

M91i45c33h77a82l 87G37r47i33v17a57l43s20k36ý 8913932197445

Ze srpna 23008 ?.;-(

0/0
8.8.2016 8:22

P67e82t22r 11B98á92č73a 8335536525225

V tomhle state vetsinou nikdo za nic nemuze, hlavne pokud se jedna o statni zamestnance.

+5/−5
8.8.2016 8:12

J50i74n64d83ř72i91c38h 39Š61k37o24p54e40k 4275571520535

třeba ti odborníci ze soukromé firmy, co prováděla stavební práce, jsou vyloženě státní zaměstnanci

+4/0
8.8.2016 9:41

P21e21t95r 27T60i12c66h98ý 4300901465404

Lupo, oprav si datum. Za železniční neštěstí ve Studénce ze srpna 23008 stále...

+1/−1
8.8.2016 8:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.