Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Peníze na nové vlaky nebudou, tvrdí kraj. Ministerstvo to odmítá

Železniční tratě mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí, Ostravou a Valašským Meziříčím nebo Krnovem a Jeseníkem. Nejen tady jezdí zastaralé vlakové motorové soupravy s průměrným stářím třiadvacet let. Obnova vozového parku ale podle krajského úřadu dál vázne a na vině je ministerstvo dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a11r60o77s96l70a48v 47Š79k35o53d43a 6424618459611

Nejdriv at opravi a modernizuji tratě. Pak at porizuji vlaky. Huntovat nove vlaky na desolatnich tratich je ekonomický protiproud.

0/0
24.8.2016 22:56

J15i27ř60í 84K65o55c29u55r23e91k 6525744965308

Aha už to chápu. Regionova je nové vozidlo. Vždyť přece má novou cedulku. (A původní podvozek).

0/0
24.8.2016 15:59

J34i75ř48í 23K93o50c89u17r85e10k 6645514725348

Ten průměrný věk 23 roků, kde na něj přišli.

0/0
24.8.2016 15:59

J97a68r98e75k 53K92a80l98i10v35o83d35a 7806153641156

V roce 2018 by se měly objevit nové vlaky na trati Ostrava - Frýdlant,která by se měla elektrifikovat.... to to má být v roce 2018 hotové?

0/0
24.8.2016 15:54

J28a73n 49J58e10m77e93l29k66a 1945710

Nemyslím si. 2019 možná někde kopnou do země. V úseku Ostrava Frýdek možná zdvoukolejnění. Nic moc není připraveno. O elektrifikaci Frýdlant Frýdek nevím, že má být. Bohužel.

0/0
24.8.2016 20:29

J96a40r60e30k 23K82a94l56i53v92o75d31a 7146493351746

Dávalo by to smysl, přeci by nejezdily do Frýdky elektrické jednotky a tam se nepřestupovalo do motoráků....

0/0
24.8.2016 23:53

P22e38t68r 68N84o52v80o80t90n12y 1231340291

Vlakopujcovna dobry. A kdo se o ty vlaky bude starat?

+1/0
24.8.2016 13:25

J73a79n 18Č57e31k82a68l 7489145694514

V ideálním světě by to zvládlo pár referentů s počítačem a telefonem do už stávajících dílen, nebo ještě lépe údržba nasmlouvaná přímo od výrobce. V případě státního aparátu to vidím na aspoň dva úřady, tři komise, a tak 500 nových úředníků...

+1/0
24.8.2016 14:41

F85r57a20n22t51i51š44e19k 74V13a80n89ě96k 1367854537587

Co, když dopravce daný typ vlaku chtít nebude? To se pak státní vlaky budou válet depu?

0/0
24.8.2016 13:11

R78a39d21e69k 70N37o78v23o67t72n82ý 5658652366185

Ne, bude to tak, že bude trať, budou vlaky a dopravci budou soutěžit o provozování konkrétních vlaků na konkrétní trati. Pokud jej dopravce chtít nebude, nebude se hlásit do soutěže.

+1/0
24.8.2016 14:37

J26a82n 36Č42e68k39a48l 7669135584264

Přesně tak, kraj je v tu chvíli objednatel, a může si namísto parametrů vozidel určit rovnou přesný typ, případně je sám koupit a dát jako podmínku jejich použití... Pokud vím, dělá to takhle třeba Porýní...

+1/0
24.8.2016 14:44

J92a88n 20J31e44m38e19l68k74a 1575810

Není to zcela pravda. Na rychlících Ostrava Opava Krnov, Olomouc, Krnov Jeseník jezdí to nejnovější, nejpohodlnější a nejlepší, co česká regionální železnice za dlouhou dobu měla. 842/843. A je to na tomto místě zcela dostatečné. (ano je to 20 roků staré, no a co)

Problém je s OS, kdy například na Opava Krnov jezdí 810ka. Do těchto os by měly jít evropské peníze.

Rychlíky Ostrava, Krnov, Jeseník, nic nepotřebují, jsou výborné. Přesto Ťok chystá tyto jednotky nahradit (z EU peněz) a dělat soutěž.

Navíc nyní bude Opava Krnov opravená na 120. Ostrava Opava je již taky opravená na 100. Zajimavá logika - opravíme za státní peníze, okamžitě zprivatizujeme.

Nejlepší řešení, kdyby se opakoval přístup OPD 1. České dráhy by si dle životního cyklu vlaku a stáři samy určily pod dohledem, kde je třeba nové vlaky. Vlastnily je.

Ťok to evidentně neumí.

Ostrava, Frýdek Místek, Frenštát. Tam je to otázka, co tam má jezdit. Stačilo by možná první omezit vaty - 3 minuty čekání Frýdlant nad Ostravicí (o 2 zastávky dál křižování 5 minut Kunčice), 5 minut Frýdek Místek. Dát automatické dveře, zastávky na znamení (Kunčičky)

Protože stát opět s modernizací neudělal elektrifikaci Ostrava Frenštát. A neudělá asi. Udělá možná dvoukolejku a elektrifikaci, ale pouze do Frýdku Místku - vyhýbacího bodu. Ne třeba jednu zastávku za.. Aby šlo plynule křižovat.

Jinak pan Novák: http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/215452801240005/

0/0
24.8.2016 11:41

J25a30n 40Č97e83k78a60l 7539185754724

Ona se bude někomu fyzicky prodávat trať Opava-Krnov? ;-D;-D;-D

0/0
24.8.2016 14:45

J30a80n 53J59e21m88e49l90k53a 1655210

Ne, jen se zasmluvní na 15 let, což je zatraceně dlouhá doba.

0/0
24.8.2016 20:31
Foto

A20l85a33n 56Ř50e48p36k56a 4665436

Co je třeba na tomhle, což tam zčásti jezdí http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_843,043,943.php proboha zastaralého? Je to náhodou velice pohodlný vlak, a Regionova taky není k zahození.

0/0
24.8.2016 11:00

M20a43r66t16i12n 69K55a68r15á59s49e49k 9298673398778

No zrovna regionova je solidni strep (na male lokalky v pohode, ale tohle docela velka a vytizena trat)....

Vlak v odkazu je docela v pohode interierem, nicmene jezdi tam i spousta vagone lehce v rozkladu (ono pri nakupu novych vlaku/vagonu se zpravidla nevyhody vse co tam jezdi, ale jen ta nejhoris cast). Problem s vlakem z odkazu je jeho extremni pomalost...

+1/0
24.8.2016 11:10
Foto

A84l27a29n 29Ř82e13p26k13a 4195536

Jasně, jde o tyhle voze na trase - Ova - FM -Frýdlant - Frenštát http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bt.php . Souhlasím, že jsou nic moc a patří už spíš do šrotu... nebo aspon na kompletní modernizaci

0/0
24.8.2016 11:48

M74a36r38t22i26n 61K19a39r19á46s85e52k 9198283938328

Na druhou stranu, mne uprimne na teto trase nevadi ani tak stary kozenkovy vagon, jako to, ze ty vlaky jezdy extremne pomalu a kvuli jendokolejne trati se muzi krizovat (kvuli tomu kazdy, kdo si tomuze dovolit jezdi autem, coz zabere cca tretinu casu oproti vlaku (nekomu i mene, kdyz nema moc idealni spojeni)...

+2/0
24.8.2016 12:16

M48a15t70ě69j 65K64o26n71v63a19l36i47n59a 8179275633

Nové soupravy Regionova??? Komu se kdo snaží namluvit, že se jedná o nové soupravy.....

+3/0
24.8.2016 9:21

J95a57n 94Č28e40k92a42l 7879405894574

Ono to tak nějak vystihuje styl myšlení ČD. Dokud budou tvrdit, že je Regionova moderní, nebo dokonce nové vozidlo, tak se nikam nepohnou...

btw: ony koneckonců už i první kusy Elefantů začínají stárnout...

0/0
24.8.2016 9:32

M92a91r41t18i11n 35K60a64r20á41s49e86k 9208193658588

No elefanty sice starnou, ale zivotnost vlakove soupravy je az 60 let, to maji jeste dost casu :-D

+1/0
24.8.2016 11:00

J17a35n 70Č78e12k29a32l 7569605334744

Toho se právě obávám, že na nich bude nálepka "nového vozidla" dalších 50 let, jak na žabotlamech...;-D

0/0
24.8.2016 14:39

M90a54r71t82i38n 75K16a33r79á31s10e35k 9218973518168

Proc noveho -proste je to porad moderni vozidlo splnujici aktualni standardy, to jestli je ta souprava stara 2 roky nebo 20 je celkem jedno....

I regiojet nebo CD maji spoustu starych vagonu, ktere ale prosly rekonstrukci a navzdory svemu stari jde o slusne moderni vozy....

0/0
24.8.2016 14:45

J31a56n 69Č84e18k73a43l 7359615684204

Rekonstrukce ano, ale pokud k ní za těch nějakých 10 let dojde. A standardy se mění... Ano, mají klimu a jsou nízkopodlažní, ale spousta věcí je na nich už opotřebených, některé dokonce ještě nemají uzavřený systém WC, o nějakém grafickém informačním systému nebo wifině ani nemluvě...

Abych to shrnul - považuji je za dobrá vozidla, v současnosti plně postačující, ale nemělo by se z toho stát dogma, abychom za 20 let stále neslyšeli "tam jezdí Elefanty, tudíž to není třeba řešit"...

0/0
24.8.2016 14:49

M55a72r69t84i56n 76K59a68r19á47s58e20k 9218133848848

No tak resit nove soupravy potreba nebude, bude treba resit samozrejme rekonstrukce a orpavy interieru, ty informacni systemy apod. Ze nektere elefanty ani nemaji moderni wc to jsem netusil teda 8-o

0/0
24.8.2016 14:52
Foto

A36l16a10n 59Ř80e60p22k10a 4105896

Stárne už i Pendolino nakonec :D , ale tam se už plánuje facelift interiéru a bude zase jako nové ;)

0/0
24.8.2016 11:02

J48a65n 26Č20e46k30a68l 7649605594204

Jj, a je to jedině dobře. Upřímně, docela mne překvapilo, že to někoho u ČD napadlo, obával jsem se, že to bude jezdit až do rozpadnutí, jako obvykle...

0/0
24.8.2016 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.