Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Peníze na nové vlaky nebudou, tvrdí kraj. Ministerstvo to odmítá

Železniční tratě mezi Ostravou, Frýdkem-Místkem a Frýdlantem nad Ostravicí, Ostravou a Valašským Meziříčím nebo Krnovem a Jeseníkem. Nejen tady jezdí zastaralé vlakové motorové soupravy s průměrným stářím třiadvacet let. Obnova vozového parku ale podle krajského úřadu dál vázne a na vině je ministerstvo dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a90r26o62s91l82a24v 43Š28k80o48d22a 6634318969241

Nejdriv at opravi a modernizuji tratě. Pak at porizuji vlaky. Huntovat nove vlaky na desolatnich tratich je ekonomický protiproud.

0/0
24.8.2016 22:56

J28i90ř58í 24K75o12c78u93r76e70k 6555394665948

Aha už to chápu. Regionova je nové vozidlo. Vždyť přece má novou cedulku. (A původní podvozek).

0/0
24.8.2016 15:59

J83i23ř19í 34K36o48c23u45r14e87k 6955514505188

Ten průměrný věk 23 roků, kde na něj přišli.

0/0
24.8.2016 15:59

J69a76r58e74k 34K75a71l24i56v91o62d26a 7876463671246

V roce 2018 by se měly objevit nové vlaky na trati Ostrava - Frýdlant,která by se měla elektrifikovat.... to to má být v roce 2018 hotové?

0/0
24.8.2016 15:54

J22a68n 13J61e84m63e98l54k95a 1705740

Nemyslím si. 2019 možná někde kopnou do země. V úseku Ostrava Frýdek možná zdvoukolejnění. Nic moc není připraveno. O elektrifikaci Frýdlant Frýdek nevím, že má být. Bohužel.

0/0
24.8.2016 20:29

J14a55r53e35k 78K60a37l85i17v93o95d64a 7426293211986

Dávalo by to smysl, přeci by nejezdily do Frýdky elektrické jednotky a tam se nepřestupovalo do motoráků....

0/0
24.8.2016 23:53

P62e42t72r 31N35o97v46o72t83n81y 1471550841

Vlakopujcovna dobry. A kdo se o ty vlaky bude starat?

+1/0
24.8.2016 13:25

J22a59n 30Č37e15k96a19l 7109475364474

V ideálním světě by to zvládlo pár referentů s počítačem a telefonem do už stávajících dílen, nebo ještě lépe údržba nasmlouvaná přímo od výrobce. V případě státního aparátu to vidím na aspoň dva úřady, tři komise, a tak 500 nových úředníků...

+1/0
24.8.2016 14:41

F36r18a81n17t27i72š48e28k 64V51a10n90ě62k 1967524787577

Co, když dopravce daný typ vlaku chtít nebude? To se pak státní vlaky budou válet depu?

0/0
24.8.2016 13:11

R17a62d93e78k 89N39o32v80o46t43n15ý 5248242886615

Ne, bude to tak, že bude trať, budou vlaky a dopravci budou soutěžit o provozování konkrétních vlaků na konkrétní trati. Pokud jej dopravce chtít nebude, nebude se hlásit do soutěže.

+1/0
24.8.2016 14:37

J94a45n 83Č97e88k63a65l 7669195984374

Přesně tak, kraj je v tu chvíli objednatel, a může si namísto parametrů vozidel určit rovnou přesný typ, případně je sám koupit a dát jako podmínku jejich použití... Pokud vím, dělá to takhle třeba Porýní...

+1/0
24.8.2016 14:44

J29a69n 59J38e73m17e53l39k52a 1405730

Není to zcela pravda. Na rychlících Ostrava Opava Krnov, Olomouc, Krnov Jeseník jezdí to nejnovější, nejpohodlnější a nejlepší, co česká regionální železnice za dlouhou dobu měla. 842/843. A je to na tomto místě zcela dostatečné. (ano je to 20 roků staré, no a co)

Problém je s OS, kdy například na Opava Krnov jezdí 810ka. Do těchto os by měly jít evropské peníze.

Rychlíky Ostrava, Krnov, Jeseník, nic nepotřebují, jsou výborné. Přesto Ťok chystá tyto jednotky nahradit (z EU peněz) a dělat soutěž.

Navíc nyní bude Opava Krnov opravená na 120. Ostrava Opava je již taky opravená na 100. Zajimavá logika - opravíme za státní peníze, okamžitě zprivatizujeme.

Nejlepší řešení, kdyby se opakoval přístup OPD 1. České dráhy by si dle životního cyklu vlaku a stáři samy určily pod dohledem, kde je třeba nové vlaky. Vlastnily je.

Ťok to evidentně neumí.

Ostrava, Frýdek Místek, Frenštát. Tam je to otázka, co tam má jezdit. Stačilo by možná první omezit vaty - 3 minuty čekání Frýdlant nad Ostravicí (o 2 zastávky dál křižování 5 minut Kunčice), 5 minut Frýdek Místek. Dát automatické dveře, zastávky na znamení (Kunčičky)

Protože stát opět s modernizací neudělal elektrifikaci Ostrava Frenštát. A neudělá asi. Udělá možná dvoukolejku a elektrifikaci, ale pouze do Frýdku Místku - vyhýbacího bodu. Ne třeba jednu zastávku za.. Aby šlo plynule křižovat.

Jinak pan Novák: http://www.ceskatelevize.cz/porady/1142743803-reporteri-ct/215452801240005/

0/0
24.8.2016 11:41

J53a57n 27Č51e84k45a35l 7149235504364

Ona se bude někomu fyzicky prodávat trať Opava-Krnov? ;-D;-D;-D

0/0
24.8.2016 14:45

J20a39n 67J60e68m79e68l52k95a 1375680

Ne, jen se zasmluvní na 15 let, což je zatraceně dlouhá doba.

0/0
24.8.2016 20:31
Foto

A90l12a12n 21Ř86e15p40k16a 4705596

Co je třeba na tomhle, což tam zčásti jezdí http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_843,043,943.php proboha zastaralého? Je to náhodou velice pohodlný vlak, a Regionova taky není k zahození.

0/0
24.8.2016 11:00

M19a64r71t39i50n 70K22a80r30á82s93e23k 9778423488988

No zrovna regionova je solidni strep (na male lokalky v pohode, ale tohle docela velka a vytizena trat)....

Vlak v odkazu je docela v pohode interierem, nicmene jezdi tam i spousta vagone lehce v rozkladu (ono pri nakupu novych vlaku/vagonu se zpravidla nevyhody vse co tam jezdi, ale jen ta nejhoris cast). Problem s vlakem z odkazu je jeho extremni pomalost...

+1/0
24.8.2016 11:10
Foto

A15l55a83n 59Ř82e86p76k26a 4875356

Jasně, jde o tyhle voze na trase - Ova - FM -Frýdlant - Frenštát http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bt.php . Souhlasím, že jsou nic moc a patří už spíš do šrotu... nebo aspon na kompletní modernizaci

0/0
24.8.2016 11:48

M49a81r34t48i97n 82K43a65r60á29s13e88k 9388393968408

Na druhou stranu, mne uprimne na teto trase nevadi ani tak stary kozenkovy vagon, jako to, ze ty vlaky jezdy extremne pomalu a kvuli jendokolejne trati se muzi krizovat (kvuli tomu kazdy, kdo si tomuze dovolit jezdi autem, coz zabere cca tretinu casu oproti vlaku (nekomu i mene, kdyz nema moc idealni spojeni)...

+2/0
24.8.2016 12:16

M25a16t85ě95j 88K33o77n47v16a34l59i85n98a 8359765933

Nové soupravy Regionova??? Komu se kdo snaží namluvit, že se jedná o nové soupravy.....

+3/0
24.8.2016 9:21

J23a61n 44Č72e97k95a43l 7959405434764

Ono to tak nějak vystihuje styl myšlení ČD. Dokud budou tvrdit, že je Regionova moderní, nebo dokonce nové vozidlo, tak se nikam nepohnou...

btw: ony koneckonců už i první kusy Elefantů začínají stárnout...

0/0
24.8.2016 9:32

M87a78r12t65i54n 29K85a56r60á19s12e38k 9598573568118

No elefanty sice starnou, ale zivotnost vlakove soupravy je az 60 let, to maji jeste dost casu :-D

+1/0
24.8.2016 11:00

J91a57n 83Č78e60k93a35l 7949255774614

Toho se právě obávám, že na nich bude nálepka "nového vozidla" dalších 50 let, jak na žabotlamech...;-D

0/0
24.8.2016 14:39

M67a27r20t51i10n 58K88a10r59á36s32e93k 9408793498308

Proc noveho -proste je to porad moderni vozidlo splnujici aktualni standardy, to jestli je ta souprava stara 2 roky nebo 20 je celkem jedno....

I regiojet nebo CD maji spoustu starych vagonu, ktere ale prosly rekonstrukci a navzdory svemu stari jde o slusne moderni vozy....

0/0
24.8.2016 14:45

J42a13n 58Č15e22k49a48l 7429135814594

Rekonstrukce ano, ale pokud k ní za těch nějakých 10 let dojde. A standardy se mění... Ano, mají klimu a jsou nízkopodlažní, ale spousta věcí je na nich už opotřebených, některé dokonce ještě nemají uzavřený systém WC, o nějakém grafickém informačním systému nebo wifině ani nemluvě...

Abych to shrnul - považuji je za dobrá vozidla, v současnosti plně postačující, ale nemělo by se z toho stát dogma, abychom za 20 let stále neslyšeli "tam jezdí Elefanty, tudíž to není třeba řešit"...

0/0
24.8.2016 14:49

M96a37r84t75i70n 39K50a33r88á43s98e59k 9388113688558

No tak resit nove soupravy potreba nebude, bude treba resit samozrejme rekonstrukce a orpavy interieru, ty informacni systemy apod. Ze nektere elefanty ani nemaji moderni wc to jsem netusil teda 8-o

0/0
24.8.2016 14:52
Foto

A51l65a34n 89Ř48e79p54k15a 4615216

Stárne už i Pendolino nakonec :D , ale tam se už plánuje facelift interiéru a bude zase jako nové ;)

0/0
24.8.2016 11:02

J28a56n 55Č76e70k18a96l 7759385134314

Jj, a je to jedině dobře. Upřímně, docela mne překvapilo, že to někoho u ČD napadlo, obával jsem se, že to bude jezdit až do rozpadnutí, jako obvykle...

0/0
24.8.2016 14:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.