Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

V43l60a39d34i40m95í33r 42K20e12l21l23e25r 4918297113940

Zastávky na znamení mi nevadí, důsledné dodržování jízdních řádů nelze z "objektivních příčin" zajistit a výmluva se vždy najde. Více by mne zajímalo, jakým způsobem dá řidiči cestující znamení, že chce vystoupit předními dveřmi. U některých trolejbusů u předních dveří mačkám před vystoupení tlačítko předvolby otevření dveří a to se nerozsvítí. Měl jsem již několik sporů s řidičem, který tvrdil, že jsem tlačítko nezmáčknul (Opět za to může ten proradný cestující!). Nikde jinde (tramvaj, autobus) jsem se s tím zatím nesetkal, jen v některých trolejbusech. Pánové z DPO, zkuste to sjednotit, aby se tato předvolba chovala všude stejně!!! PS: Dotaz na DPO nepíšu, neboť asi bych si již teď dovedl představit, co mi odpoví.........

0/0
doporučit
26.8.2016 10:21

J38a54n 81V16a26l19o15u55c87h 6512187908240

Ano, dopravce možná ušetří energii, ale vykoumat na to jízdní řády...

Pokud se napíší na průjezd, pak při zastavování bude spoj chytat zpoždění (čímž by po pár takových zastaveních rozsypou přestupy). A když zůstanou JŘ jak jsou a zastavovat se nebude, poplíží se bus mezi zastávkami třicítkou (aby nejel napřed, tam je tolerováno max. pár sekund) a za ním kolona aut.

+4/0
doporučit
25.8.2016 19:37
Foto

B46r50o23n10i52s42l39a36v 31G93a83b74r22y66š 2332449661

Nikoliv.

Můj kamarád na to napsal diplomovou práci. Jeho závěry na vybraných linkách byly takové, že ušetřil vozokilometry, počet vypravených vozidel a snížil provozní dobu vozidel na linkách.

Dále se zastávkami na znamení dojde k úspoře jízdní doby, což znamená zvýšení cestovní rychlosti. O finančních úsporách není třeba pochybovat.

Díky matematickým metodám GOP-1 a GOP-2 prof. Černého můžete jízdní dobu během linky vypočítat tak, že pomyslný vyrovnávací čas kvůli zpožděním můžete "spotřebovávat" během jízdy spoje.

Takže katastrofické scénáře, které popisujete, se za použití moderních technologií a vědeckých metod konat nebudou. Bohužel o tyto zlepšováky nikdo moc nestojí, protože někteří současní dopravci nemají mentální kapacitu na to tyhle matematické modely pochopit a budou si to raději dělat po svém. Stejně špatně jako dosud.

+2/0
doporučit
25.8.2016 22:31

M67i22r75o17s88l84a17v 26V27i51d33l77i52č54k24a 3514954645703

DPO to má zřejmě zmáknuté - využívání zastávek a podle toho jsou nastaveny jízdní řády.

+1/0
doporučit
26.8.2016 7:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.