Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Ostravy se po letech vrací zastávky na znamení

Zvláštní novinku, známou už z historie, zavádí Dopravní podnik Ostrava (DPO) s koncem letních jízdních řádů. Od 28. srpna výrazně rozšíří počet zastávek na znamení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V13l45a68d59i69m38í80r 34K90e43l18l32e59r 4288197903440

Zastávky na znamení mi nevadí, důsledné dodržování jízdních řádů nelze z "objektivních příčin" zajistit a výmluva se vždy najde. Více by mne zajímalo, jakým způsobem dá řidiči cestující znamení, že chce vystoupit předními dveřmi. U některých trolejbusů u předních dveří mačkám před vystoupení tlačítko předvolby otevření dveří a to se nerozsvítí. Měl jsem již několik sporů s řidičem, který tvrdil, že jsem tlačítko nezmáčknul (Opět za to může ten proradný cestující!). Nikde jinde (tramvaj, autobus) jsem se s tím zatím nesetkal, jen v některých trolejbusech. Pánové z DPO, zkuste to sjednotit, aby se tato předvolba chovala všude stejně!!! PS: Dotaz na DPO nepíšu, neboť asi bych si již teď dovedl představit, co mi odpoví.........

0/0
26.8.2016 10:21

J69a35n 21V32a20l94o22u97c97h 6642427108400

Ano, dopravce možná ušetří energii, ale vykoumat na to jízdní řády...

Pokud se napíší na průjezd, pak při zastavování bude spoj chytat zpoždění (čímž by po pár takových zastaveních rozsypou přestupy). A když zůstanou JŘ jak jsou a zastavovat se nebude, poplíží se bus mezi zastávkami třicítkou (aby nejel napřed, tam je tolerováno max. pár sekund) a za ním kolona aut.

+4/0
25.8.2016 19:37
Foto

B61r10o85n77i41s56l59a28v 89G50a40b94r15y97š 2762209141

Nikoliv.

Můj kamarád na to napsal diplomovou práci. Jeho závěry na vybraných linkách byly takové, že ušetřil vozokilometry, počet vypravených vozidel a snížil provozní dobu vozidel na linkách.

Dále se zastávkami na znamení dojde k úspoře jízdní doby, což znamená zvýšení cestovní rychlosti. O finančních úsporách není třeba pochybovat.

Díky matematickým metodám GOP-1 a GOP-2 prof. Černého můžete jízdní dobu během linky vypočítat tak, že pomyslný vyrovnávací čas kvůli zpožděním můžete "spotřebovávat" během jízdy spoje.

Takže katastrofické scénáře, které popisujete, se za použití moderních technologií a vědeckých metod konat nebudou. Bohužel o tyto zlepšováky nikdo moc nestojí, protože někteří současní dopravci nemají mentální kapacitu na to tyhle matematické modely pochopit a budou si to raději dělat po svém. Stejně špatně jako dosud.

+2/0
25.8.2016 22:31

M61i35r91o83s22l53a60v 72V92i49d56l60i71č73k47a 3334594815173

DPO to má zřejmě zmáknuté - využívání zastávek a podle toho jsou nastaveny jízdní řády.

+1/0
26.8.2016 7:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.