Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamera na železničním přejezdu u Ostravy odhalí průjezd na červenou

Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery. A na dětských hřištích by se mělo objevit více cvičných přejezdů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e18t63r 50B31á22č25a 8645376445715

A jak trapna kamera zvysi bezpecnost?

Tim, ze nekoho zkasiruje az po cinu? Uzasny.

0/−1
7.9.2016 16:03

I82v32a 13V77a36l46č94í69k96o32v36á 3300389649

8-o8-o8-o

0/0
25.9.2016 11:56

P96e40t83r 78B50r71e14j91c44h76a 6722109590

Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery.

Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/kamera-prejezd-prujezd-na-cervenou-duc-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160905_2271098_ostrava-zpravy_jog

Bezpečnějšími je rozhodně neudělají. Jen pomůžou zpětně dokázat kdy tam kdo vjel. Jestli dokážou někoho odradit aby tam vjel si nejsem jistý. Kdo to tam pošle většinou ani neví, a neřeší, jestli je tam kamera, nebo ne.

+5/0
6.9.2016 0:22

P98e18t82r 67B13á73č47a 8675206895885

"Kdo to tam pošle většinou ani neví, a neřeší, jestli je tam kamera, nebo ne."

Presne tak, dalsi z trapnych zvastu a vymlouvani se na bezpecnost, ale zaroven moc hezky privydelek a to se nam hodi.

0/0
7.9.2016 16:04

J15i92ř67í 26K75o50c78u86r34e84k 6335814415848

Kamera není prevence, jen represe. Idiot idiotem zůstane. Odebrání řidičského oprávnění nad 3,5 tuny v případě nehody na 10 let, bez nehody na rok by mělo následovat po zcela jasném projetí červené. Vím, že když blikne 5 metrů před autem, tak se nedá zastavit včas. Proč nad 3,5 tuny? Po srážce s osobákem nebo dodávkou je nižší pravděpodonost škody.

A jediné pořádné řešení je nadjezd nebo podjezd. Když stavěli v 50 letech novou železnici Brno-Havlíčkův Brod, tak ji postavili tak, že je na ní jediný přejezd. Je stavěná na 80-120 km/h a přesto raději takto. Ponechávat přejezdy je nesmysl. Obzvlášť na koridoru, kde jezdí přes 100 vlaků denně. Chápu, jsou místa kde by to bylo zatraceně drahé, ale zrovna tady je cca 60 metrů nato, aby silnice klesla pod štreku do podjezdu. Promarněná příležitost při koridorizaci.

+3/−1
6.9.2016 0:09

M86a72r67e89k 86Š35i14m36o86n 2954607248648

Kdy bude to automatické zasílání pokut? Kvůli 5km/h v tunelu to jde, ale kvůli červené na přejezdu, která ohrožuje životy to nejde?

+2/0
5.9.2016 23:09

M32a56r90e96k 86K49o93s73t56e13l86e26c92k96ý 6853746738

To je stejné jako s vážením aut. Mocná lobby si to zřejmě nepřeje!

Je jednodušší a výnosnější buzerovat tisíce jednotlivých ovčanů za 5 km/h než pár přepravních firem za auta přeložená o několi tun. Když se bude vědět, kde jsou kamery, tak si každý dá pozor a na přejezd nevjede, takže kamera nebude vynášet a investice se nevrátí.

Kamery na přejezdu ve Studénce jsou. A slyšeli jste někdy, kolik hříšníků zachytily a jak byli potrestáni? Pokud se nic nestalo, tak to nikdo neřeší.

0/0
6.9.2016 10:58

K74a36r50e81l 26W11a78t77z32k63o 9836787167716

Investice se vrátí v bezpečnosti přejezdu, stačí aby zabránily jedné větší nehodě a jsou kamery zaplacené. Nehledě na zraněné nebo mrtvé.

0/0
6.9.2016 20:23

P65a61v85e56l 40Ř43a87p46e42k 7462216399695

Na železničních přejezdech, kde je traťová rychlost od stanovené hodnoty nahoru, by měl být zcela vyloučen vjezd nákladních automobilů od určité hmotnosti. Při porušení automaticky obvinění z obecného ohrožení a nepodmíněný trest odnětí svobody.

Odůvodnění: Přejezdy historicky vznikaly v době těžkých parních lokomotiv, kdy se po cestách pohybovaly akorát lehké koňské povozy. Dnes je situace opačná. Po kolejích jezdí vysokou rychlostí lehké soupravy a kříží jim cestu kamiony o hmotnosti desítek tun.

0/−1
5.9.2016 23:04

J79i72ř93í 38K28o60c23u31r34e72k 6815164555218

Jojo, 385 tun pendolína, to je lehoučká souprava. Takový Malý bejček s 52 tunami to je proti tomu těžká váha. Asi jste myslel Bugatku/Škotra se 175 tunami (s tendrem), ale to už dávno jezdila těžká nákladní auta.

Ty opravdu těžké mašiny byste musel hledat na jiném kontinentě. NYC Niagara (410 tun vč. tendru) už se začíná tomu Pendolínu rovnat.

A neřekl jste, v jaké rychlosti. Ech a co dělat, když jediný způsob, jak dostat náklad na místo určení vede přes přejezd. Stavíme most pro pěší ...

+1/0
5.9.2016 23:50

P29a63v84e20l 93Ř50a40p31e64k 7172506549415

Tohle si snad ani nezaslouží komentář.

0/0
6.9.2016 6:43

M84i38r92o14s70l85a41v 97K14a38š35p64a28r 3912507401871

"Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery." Tím že na přejezd umístíme kameru nezpůsobíme že bude přejezd bezpečnější,rozhodně ale vybereme víc peněz:-)

+3/−2
5.9.2016 22:49

K13a49r84e31l 68M81a56l35í26k 1883380585188

Ja bych ten prejezd v Polance zrusil uplne,udelal bych podjezd,vyskove by to slo. I vikendu jsem byl svedkem,jak zavory sly nahoru,vjel tam cyklista a hned sly zavory dolu.Pekne blbe to maji vyresene,vlaky tam jezdi furt a synchronizace zadna...

+1/−1
5.9.2016 22:36

M85a86r72t28i37n 92P40o68s21p30í23š23i24l 8355591556757

a určitě, když tam vjížděl, neblikala červená?

+1/0
5.9.2016 22:46

M57a89r89e75k 13Š11i69m20o26n 2554467778538

Závory nejsou směroplatné, říkala Máňa. Rozhoduje světlo. Ale rozhodně souhlasím s tím, že pokud je už světelná výstraha a pokračuje kvůli jinému vlaku, tak by závory nahoru jít neměly. Taková úprava software by snad neměl být problém.

+1/0
5.9.2016 23:11

T95o13m48á95š 51M48á90l98e64k 9571103290912

Tady uprava software nepomuze. Stava se to ve chvili, kdy prejezd vi, ze vlak uz ho prejel a zadny dalsi neni v priblizovacim useku. V tu chvili se zacnou zvedat zavory. Pokud dojde k vjezdu vlaku v protismeru do priblizovaciho useku a svetla se jeste nevypla, pujdou zavory dolu hned. Pokud uz se vypla, tak bude standardni predzvaneni a potom pujdou zavory. Popsana situace nijak jinak resit nejde.

0/0
6.9.2016 0:25

P28e70t18r 53M56a96t79ě49j 8416471680414

Na tomto přejezdu jsem měl osobní zkušenost s tím, že jsem dojel na přejezd a zcela protismyslně zastavil, nevím proič, ale zastavil. červené světlo neblikalo, závotry nahoře a přede mnou projelo pendolíno. Mám na to svědky. Jen to nikoho na dráze ani CTV nezajímalo... kamera může potvrdit , že se to stalo....

0/0
8.9.2016 11:29

J82o84s12e18f 21T46l93a89m66s34a 7201730283827

Kvůli tupcům, co neumí dodržovat základní pravidla, musí stát či obce utrácet nemalé finance. Je snad problém zastavit na červenou?

+4/−1
5.9.2016 21:58

M20a63r75t91i42n 88P56o21s81p98í11š71i97l 8485961146637

stát či obce? Já, Vy, Ty, každý z nás.

0/0
5.9.2016 22:50

J64a79n 63J68e62m88e90l53k20a 1155380

Je to dobře, to je nebezpečný přejezd. Pokud se dobře nastaví čas, od kterého se bude pokutovat.

0/0
5.9.2016 21:50

M34a93r59e43k 35K73o85s26t73e48l14e78c83k70ý 6133136168

V čem je přejezd nebezpečný? Nebezpečně si počínají lidé, kteří ho užívají.

Kamery nic nevyřeší, pokud se dostraečně rychle všichni nedozvíme o výsledku jejich instalace - kolik hříšníků bylo přistiženo a jak s nimi bylo naloženo.

0/0
6.9.2016 11:04

J48a48k54u91b 62S69e54k92e63r24a 6576740836485

Zeleznicni prejezd v Polance nad Odrou je ucebnicovy priklad, jak prejezd nestavet. Jezdim tam denne. Je v obou smerech za zatackou, ukoncuje se na nem cyklostezka, ktera meri neuveritelnych 300m a cykliste v jednom smeru museji pred prejezdem krizit silnici aby se na ni dostali (PCR rada vybira pokuty 100m za nim u tech, kteri se krizeni chteji vyhnout a pokracuji onech 300m! po silnici. Dalsi specialitkou tohoto zel. prejezdu je to, za za nim po smeru jizdy se nachazeji autobusove zastavky, takze auta museji v kolone cekat (casto i na prejezdu) nez odjede autobus. Super ne? A na zaver bizarnosti tohoto prejezdu je je fakt, ze se hned za nim nachazi mala zeleznicni stanice, kde zastavuji regionalni vlaky a to znamena, ze zavory zustavaji dole, dokud neodjede vlak.

Proto se mi uda logicke cpat miliony do kamer, misto toho, aby nekdo inteligentni situaci konstruktivne resil!! Ale co, az se tam neco fakt vazneho stane, alespon budeme mit zabery ve full HD...

+8/0
5.9.2016 21:04

J32i83n28d86ř87i49c67h 46Š34k61o80p39e25k 4605101780975

ať je přejezd normální či není, každopádně jet v koloně a zastavit na přejezdu dokáže jen hodně omezený trouba

+3/0
5.9.2016 21:25

R58o84m84a14n 71Č59e45s71l33á14r 6491704581380

Dnes a denně na cestách člověk potká podivná individua.

Spousta lidí má spoustu let řidičák, málokdo si pamatuje aspoň něco málo z vyhlášky. Taková banalita, že se do křižovatky nemá vjíždět pokud ji nemůžete bezpečně projet, bohužel patří mezi snadno zapomenutelné...

+2/0
5.9.2016 23:45

J51i88ř10í 81K94o65c83u25r63e48k 6125234925218

Jsou přejezdy, kde čumák osobáku strčíte až pod (neexistující) závoru, abyste viděl. Budka velikosti dvou TOI TOI (tatí, tam sedí ten pán co stahuje závory, žejo?) a před tím čtyřmetrové bujné křoví. Modlete se, jestli to stihnete s traktorem i s vlečkou.

0/0
5.9.2016 23:54

J32i54ř93í 92S84m26a97z88a98l 2437602334812

Proč jsem v poslední době viděl už dvě videa s vlaky, jedno pendolino a druhej byl rychlik, kdy v obou případech vjel na přejezd polák s červenou Scanií???

0/−1
5.9.2016 20:59

T25o63m44á27š 74Z74e33m39a50n 3245778154225

Ano opět jde jen o pokuty:

"Kromě snímání umí tento systém automaticky generovat záznamy použitelné pro přestupkové či trestní stíhání neukázněných řidičů"

Až to bude umět zastavit přijíždějící vlak,tak to bude řešením.

+2/−6
5.9.2016 20:42

J23i43n31d45ř12i57c66h 34Š48k78o19p56e85k 4425391610885

nesouhlas a kravina

Pokud by systém měl zastavovat vlaky, tak budou slušní opět doplácet na lumpy. Tzn. systém musí umět snímat ignoranty zákona, aby mohlo dojít k jejich potrestání

+2/−1
5.9.2016 21:26

T66o31m70á83š 68Z60e28m31a36n 3485688814805

Existují i jiné případy, než že na přejezd vjede opilý polák..

Čidlo varující vlak by reagovalo i na nechody a poruchy.

0/−1
5.9.2016 22:55

J39i26ř86í 71K12o63c66u62r40e12k 6655564755838

Porucha přejezdu se závorami: Závory jdou dolů. A to i v případě ztráty napájení. Zhasnutá světla = přejezd má jen kříže.

+1/0
5.9.2016 23:56

L34i69b88o41r 92V76e61s57e55l43ý 2389546812132

Porucha přejezdu automaticky neznamená, že závory půjdou dolů.

0/0
7.9.2016 19:08

J24i74ř18í 97P51r66ů49š92a 7695232405759

Jakým způsobem kamera zvýší bezpečnost na přejezdu? Jen umožní vychovávat řidiče,ale na přímo bezpečnost to bude mít zanedbatelný vliv.

+5/−1
5.9.2016 20:41

K94a35r35e28l 15W36a91t76z92k61o 9476167757156

Ono pár mastnejch pokut časem naučí blby dodržovat předpisy. V tomto případě s kamerami plně souhlasím. R^

+2/−1
5.9.2016 20:54

S29t81a69n53i43s56l80a63v 47K65r92e67j15c18a44r 6417986743114

Ale ono není ve vyhlášce, povinnost respektování výstražných bezpečnostních zařízení na železničních přejezdech, výjezdech IZS ? Zkuste si zopakovat pararafy vyhlášky!! A otázka zastavení rozjeté mnohatunové železniční soupravy nemá cenu komentovat, svědčí to o nízké úrovni .. pisatele!!

0/0
5.9.2016 21:25

J27a80n 35B32a37b38j11a61k 5155195629372

Ono přeci vychovaní řidiči jsou základ bezpečnosti v dopravě, ne? A stanovit pokuty např. ve výši ceny vozidla, se kterým se přestupku dopustí, tak by ti nevychovatelní přišli o možnost chovat se nebezpečně. Připomíná mi to situaci v obecné škole - "třída, která přivede učitelku do blázince" vs. "řidiči, kteří způsobí vykolejení vlaku a smrt cestujících" prostě vyžadují speciální přístup...

0/−1
5.9.2016 21:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.