Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamera na železničním přejezdu u Ostravy odhalí průjezd na červenou

Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery. A na dětských hřištích by se mělo objevit více cvičných přejezdů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e33t15r 27B28á76č32a 8755396755565

A jak trapna kamera zvysi bezpecnost?

Tim, ze nekoho zkasiruje az po cinu? Uzasny.

0/−1
7.9.2016 16:03

I33v59a 18V20a87l12č57í63k58o25v63á 3180669949

8-o8-o8-o

0/0
25.9.2016 11:56

P73e59t77r 25B27r98e40j41c29h76a 6562979580

Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery.

Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/kamera-prejezd-prujezd-na-cervenou-duc-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160905_2271098_ostrava-zpravy_jog

Bezpečnějšími je rozhodně neudělají. Jen pomůžou zpětně dokázat kdy tam kdo vjel. Jestli dokážou někoho odradit aby tam vjel si nejsem jistý. Kdo to tam pošle většinou ani neví, a neřeší, jestli je tam kamera, nebo ne.

+5/0
6.9.2016 0:22

P89e28t10r 41B95á73č46a 8605546545315

"Kdo to tam pošle většinou ani neví, a neřeší, jestli je tam kamera, nebo ne."

Presne tak, dalsi z trapnych zvastu a vymlouvani se na bezpecnost, ale zaroven moc hezky privydelek a to se nam hodi.

0/0
7.9.2016 16:04

J66i89ř76í 88K90o19c71u25r48e31k 6535264545608

Kamera není prevence, jen represe. Idiot idiotem zůstane. Odebrání řidičského oprávnění nad 3,5 tuny v případě nehody na 10 let, bez nehody na rok by mělo následovat po zcela jasném projetí červené. Vím, že když blikne 5 metrů před autem, tak se nedá zastavit včas. Proč nad 3,5 tuny? Po srážce s osobákem nebo dodávkou je nižší pravděpodonost škody.

A jediné pořádné řešení je nadjezd nebo podjezd. Když stavěli v 50 letech novou železnici Brno-Havlíčkův Brod, tak ji postavili tak, že je na ní jediný přejezd. Je stavěná na 80-120 km/h a přesto raději takto. Ponechávat přejezdy je nesmysl. Obzvlášť na koridoru, kde jezdí přes 100 vlaků denně. Chápu, jsou místa kde by to bylo zatraceně drahé, ale zrovna tady je cca 60 metrů nato, aby silnice klesla pod štreku do podjezdu. Promarněná příležitost při koridorizaci.

+3/−1
6.9.2016 0:09

M22a75r26e91k 40Š41i62m89o53n 2674457578828

Kdy bude to automatické zasílání pokut? Kvůli 5km/h v tunelu to jde, ale kvůli červené na přejezdu, která ohrožuje životy to nejde?

+2/0
5.9.2016 23:09

M66a44r29e44k 29K15o56s57t37e32l50e49c20k14ý 6413586368

To je stejné jako s vážením aut. Mocná lobby si to zřejmě nepřeje!

Je jednodušší a výnosnější buzerovat tisíce jednotlivých ovčanů za 5 km/h než pár přepravních firem za auta přeložená o několi tun. Když se bude vědět, kde jsou kamery, tak si každý dá pozor a na přejezd nevjede, takže kamera nebude vynášet a investice se nevrátí.

Kamery na přejezdu ve Studénce jsou. A slyšeli jste někdy, kolik hříšníků zachytily a jak byli potrestáni? Pokud se nic nestalo, tak to nikdo neřeší.

0/0
6.9.2016 10:58

K45a11r55e80l 83W96a30t68z24k22o 9676757467196

Investice se vrátí v bezpečnosti přejezdu, stačí aby zabránily jedné větší nehodě a jsou kamery zaplacené. Nehledě na zraněné nebo mrtvé.

0/0
6.9.2016 20:23

P52a43v36e15l 80Ř28a86p34e20k 7962126839535

Na železničních přejezdech, kde je traťová rychlost od stanovené hodnoty nahoru, by měl být zcela vyloučen vjezd nákladních automobilů od určité hmotnosti. Při porušení automaticky obvinění z obecného ohrožení a nepodmíněný trest odnětí svobody.

Odůvodnění: Přejezdy historicky vznikaly v době těžkých parních lokomotiv, kdy se po cestách pohybovaly akorát lehké koňské povozy. Dnes je situace opačná. Po kolejích jezdí vysokou rychlostí lehké soupravy a kříží jim cestu kamiony o hmotnosti desítek tun.

0/−1
5.9.2016 23:04

J74i51ř29í 36K31o41c26u32r43e12k 6125814465978

Jojo, 385 tun pendolína, to je lehoučká souprava. Takový Malý bejček s 52 tunami to je proti tomu těžká váha. Asi jste myslel Bugatku/Škotra se 175 tunami (s tendrem), ale to už dávno jezdila těžká nákladní auta.

Ty opravdu těžké mašiny byste musel hledat na jiném kontinentě. NYC Niagara (410 tun vč. tendru) už se začíná tomu Pendolínu rovnat.

A neřekl jste, v jaké rychlosti. Ech a co dělat, když jediný způsob, jak dostat náklad na místo určení vede přes přejezd. Stavíme most pro pěší ...

+1/0
5.9.2016 23:50

P74a15v92e88l 81Ř89a23p96e16k 7822986599395

Tohle si snad ani nezaslouží komentář.

0/0
6.9.2016 6:43

M49i20r90o57s77l10a53v 55K27a93š84p45a44r 3302867191401

"Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery." Tím že na přejezd umístíme kameru nezpůsobíme že bude přejezd bezpečnější,rozhodně ale vybereme víc peněz:-)

+3/−2
5.9.2016 22:49

K34a33r43e30l 22M29a27l18í30k 1933400765458

Ja bych ten prejezd v Polance zrusil uplne,udelal bych podjezd,vyskove by to slo. I vikendu jsem byl svedkem,jak zavory sly nahoru,vjel tam cyklista a hned sly zavory dolu.Pekne blbe to maji vyresene,vlaky tam jezdi furt a synchronizace zadna...

+1/−1
5.9.2016 22:36

M46a37r70t11i75n 21P52o53s33p81í91š52i57l 8205171526467

a určitě, když tam vjížděl, neblikala červená?

+1/0
5.9.2016 22:46

M69a36r87e74k 58Š75i26m19o37n 2904737498578

Závory nejsou směroplatné, říkala Máňa. Rozhoduje světlo. Ale rozhodně souhlasím s tím, že pokud je už světelná výstraha a pokračuje kvůli jinému vlaku, tak by závory nahoru jít neměly. Taková úprava software by snad neměl být problém.

+1/0
5.9.2016 23:11

T15o23m77á81š 57M57á74l42e53k 9741653860102

Tady uprava software nepomuze. Stava se to ve chvili, kdy prejezd vi, ze vlak uz ho prejel a zadny dalsi neni v priblizovacim useku. V tu chvili se zacnou zvedat zavory. Pokud dojde k vjezdu vlaku v protismeru do priblizovaciho useku a svetla se jeste nevypla, pujdou zavory dolu hned. Pokud uz se vypla, tak bude standardni predzvaneni a potom pujdou zavory. Popsana situace nijak jinak resit nejde.

0/0
6.9.2016 0:25

P50e51t76r 63M18a19t64ě82j 8346141880694

Na tomto přejezdu jsem měl osobní zkušenost s tím, že jsem dojel na přejezd a zcela protismyslně zastavil, nevím proič, ale zastavil. červené světlo neblikalo, závotry nahoře a přede mnou projelo pendolíno. Mám na to svědky. Jen to nikoho na dráze ani CTV nezajímalo... kamera může potvrdit , že se to stalo....

0/0
8.9.2016 11:29

J86o60s54e91f 48T29l78a13m75s75a 7781740753627

Kvůli tupcům, co neumí dodržovat základní pravidla, musí stát či obce utrácet nemalé finance. Je snad problém zastavit na červenou?

+4/−1
5.9.2016 21:58

M59a77r13t25i60n 32P86o57s34p74í42š72i81l 8635831736807

stát či obce? Já, Vy, Ty, každý z nás.

0/0
5.9.2016 22:50

J19a88n 21J69e95m29e50l15k54a 1865820

Je to dobře, to je nebezpečný přejezd. Pokud se dobře nastaví čas, od kterého se bude pokutovat.

0/0
5.9.2016 21:50

M34a74r71e11k 87K54o59s86t79e18l52e65c81k38ý 6363796588

V čem je přejezd nebezpečný? Nebezpečně si počínají lidé, kteří ho užívají.

Kamery nic nevyřeší, pokud se dostraečně rychle všichni nedozvíme o výsledku jejich instalace - kolik hříšníků bylo přistiženo a jak s nimi bylo naloženo.

0/0
6.9.2016 11:04

J75a47k24u29b 12S94e69k85e63r91a 6626570616205

Zeleznicni prejezd v Polance nad Odrou je ucebnicovy priklad, jak prejezd nestavet. Jezdim tam denne. Je v obou smerech za zatackou, ukoncuje se na nem cyklostezka, ktera meri neuveritelnych 300m a cykliste v jednom smeru museji pred prejezdem krizit silnici aby se na ni dostali (PCR rada vybira pokuty 100m za nim u tech, kteri se krizeni chteji vyhnout a pokracuji onech 300m! po silnici. Dalsi specialitkou tohoto zel. prejezdu je to, za za nim po smeru jizdy se nachazeji autobusove zastavky, takze auta museji v kolone cekat (casto i na prejezdu) nez odjede autobus. Super ne? A na zaver bizarnosti tohoto prejezdu je je fakt, ze se hned za nim nachazi mala zeleznicni stanice, kde zastavuji regionalni vlaky a to znamena, ze zavory zustavaji dole, dokud neodjede vlak.

Proto se mi uda logicke cpat miliony do kamer, misto toho, aby nekdo inteligentni situaci konstruktivne resil!! Ale co, az se tam neco fakt vazneho stane, alespon budeme mit zabery ve full HD...

+8/0
5.9.2016 21:04

J15i44n14d33ř59i12c40h 83Š37k14o95p92e71k 4655321380415

ať je přejezd normální či není, každopádně jet v koloně a zastavit na přejezdu dokáže jen hodně omezený trouba

+3/0
5.9.2016 21:25

R69o49m90a38n 17Č71e63s32l79á12r 6251344611950

Dnes a denně na cestách člověk potká podivná individua.

Spousta lidí má spoustu let řidičák, málokdo si pamatuje aspoň něco málo z vyhlášky. Taková banalita, že se do křižovatky nemá vjíždět pokud ji nemůžete bezpečně projet, bohužel patří mezi snadno zapomenutelné...

+2/0
5.9.2016 23:45

J39i27ř96í 46K31o77c15u75r76e28k 6905194205328

Jsou přejezdy, kde čumák osobáku strčíte až pod (neexistující) závoru, abyste viděl. Budka velikosti dvou TOI TOI (tatí, tam sedí ten pán co stahuje závory, žejo?) a před tím čtyřmetrové bujné křoví. Modlete se, jestli to stihnete s traktorem i s vlečkou.

0/0
5.9.2016 23:54

J18i32ř13í 62S35m60a92z17a69l 2807972714502

Proč jsem v poslední době viděl už dvě videa s vlaky, jedno pendolino a druhej byl rychlik, kdy v obou případech vjel na přejezd polák s červenou Scanií???

0/−1
5.9.2016 20:59

T10o79m10á24š 59Z74e17m66a75n 3745288114605

Ano opět jde jen o pokuty:

"Kromě snímání umí tento systém automaticky generovat záznamy použitelné pro přestupkové či trestní stíhání neukázněných řidičů"

Až to bude umět zastavit přijíždějící vlak,tak to bude řešením.

+2/−6
5.9.2016 20:42

J36i92n71d72ř47i96c61h 40Š24k56o97p62e98k 4115131310565

nesouhlas a kravina

Pokud by systém měl zastavovat vlaky, tak budou slušní opět doplácet na lumpy. Tzn. systém musí umět snímat ignoranty zákona, aby mohlo dojít k jejich potrestání

+2/−1
5.9.2016 21:26

T26o48m58á37š 14Z95e76m13a40n 3445128654415

Existují i jiné případy, než že na přejezd vjede opilý polák..

Čidlo varující vlak by reagovalo i na nechody a poruchy.

0/−1
5.9.2016 22:55

J57i83ř61í 73K34o98c44u96r43e10k 6195194845328

Porucha přejezdu se závorami: Závory jdou dolů. A to i v případě ztráty napájení. Zhasnutá světla = přejezd má jen kříže.

+1/0
5.9.2016 23:56

L11i61b60o72r 14V44e29s58e79l51ý 2339316952942

Porucha přejezdu automaticky neznamená, že závory půjdou dolů.

0/0
7.9.2016 19:08

J68i16ř62í 59P74r81ů98š24a 7105342765139

Jakým způsobem kamera zvýší bezpečnost na přejezdu? Jen umožní vychovávat řidiče,ale na přímo bezpečnost to bude mít zanedbatelný vliv.

+5/−1
5.9.2016 20:41

K85a58r81e48l 48W27a28t73z74k51o 9796707977306

Ono pár mastnejch pokut časem naučí blby dodržovat předpisy. V tomto případě s kamerami plně souhlasím. R^

+2/−1
5.9.2016 20:54

S22t98a14n19i50s12l13a49v 38K36r47e59j44c12a32r 6867616363954

Ale ono není ve vyhlášce, povinnost respektování výstražných bezpečnostních zařízení na železničních přejezdech, výjezdech IZS ? Zkuste si zopakovat pararafy vyhlášky!! A otázka zastavení rozjeté mnohatunové železniční soupravy nemá cenu komentovat, svědčí to o nízké úrovni .. pisatele!!

0/0
5.9.2016 21:25

J10a58n 69B75a40b13j15a12k 5325295279352

Ono přeci vychovaní řidiči jsou základ bezpečnosti v dopravě, ne? A stanovit pokuty např. ve výši ceny vozidla, se kterým se přestupku dopustí, tak by ti nevychovatelní přišli o možnost chovat se nebezpečně. Připomíná mi to situaci v obecné škole - "třída, která přivede učitelku do blázince" vs. "řidiči, kteří způsobí vykolejení vlaku a smrt cestujících" prostě vyžadují speciální přístup...

0/−1
5.9.2016 21:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.