Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamera na železničním přejezdu u Ostravy odhalí průjezd na červenou

Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery. A na dětských hřištích by se mělo objevit více cvičných přejezdů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e51t48r 79B73á27č78a 8675926975225

A jak trapna kamera zvysi bezpecnost?

Tim, ze nekoho zkasiruje az po cinu? Uzasny.

0/−1
7.9.2016 16:03

I47v39a 18V18a82l29č83í36k95o70v97á 3960859699

8-o8-o8-o

0/0
25.9.2016 11:56

P92e89t49r 24B18r53e50j48c52h20a 6422729620

Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery.

Zdroj: http://ostrava.idnes.cz/kamera-prejezd-prujezd-na-cervenou-duc-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160905_2271098_ostrava-zpravy_jog

Bezpečnějšími je rozhodně neudělají. Jen pomůžou zpětně dokázat kdy tam kdo vjel. Jestli dokážou někoho odradit aby tam vjel si nejsem jistý. Kdo to tam pošle většinou ani neví, a neřeší, jestli je tam kamera, nebo ne.

+5/0
6.9.2016 0:22

P85e18t10r 20B24á12č20a 8165336495405

"Kdo to tam pošle většinou ani neví, a neřeší, jestli je tam kamera, nebo ne."

Presne tak, dalsi z trapnych zvastu a vymlouvani se na bezpecnost, ale zaroven moc hezky privydelek a to se nam hodi.

0/0
7.9.2016 16:04

J68i38ř52í 20K42o94c62u65r78e86k 6835764635588

Kamera není prevence, jen represe. Idiot idiotem zůstane. Odebrání řidičského oprávnění nad 3,5 tuny v případě nehody na 10 let, bez nehody na rok by mělo následovat po zcela jasném projetí červené. Vím, že když blikne 5 metrů před autem, tak se nedá zastavit včas. Proč nad 3,5 tuny? Po srážce s osobákem nebo dodávkou je nižší pravděpodonost škody.

A jediné pořádné řešení je nadjezd nebo podjezd. Když stavěli v 50 letech novou železnici Brno-Havlíčkův Brod, tak ji postavili tak, že je na ní jediný přejezd. Je stavěná na 80-120 km/h a přesto raději takto. Ponechávat přejezdy je nesmysl. Obzvlášť na koridoru, kde jezdí přes 100 vlaků denně. Chápu, jsou místa kde by to bylo zatraceně drahé, ale zrovna tady je cca 60 metrů nato, aby silnice klesla pod štreku do podjezdu. Promarněná příležitost při koridorizaci.

+3/−1
6.9.2016 0:09

M49a56r72e94k 28Š74i45m30o42n 2744367858558

Kdy bude to automatické zasílání pokut? Kvůli 5km/h v tunelu to jde, ale kvůli červené na přejezdu, která ohrožuje životy to nejde?

+2/0
5.9.2016 23:09

M95a86r78e45k 52K59o80s84t64e42l17e53c89k53ý 6623846778

To je stejné jako s vážením aut. Mocná lobby si to zřejmě nepřeje!

Je jednodušší a výnosnější buzerovat tisíce jednotlivých ovčanů za 5 km/h než pár přepravních firem za auta přeložená o několi tun. Když se bude vědět, kde jsou kamery, tak si každý dá pozor a na přejezd nevjede, takže kamera nebude vynášet a investice se nevrátí.

Kamery na přejezdu ve Studénce jsou. A slyšeli jste někdy, kolik hříšníků zachytily a jak byli potrestáni? Pokud se nic nestalo, tak to nikdo neřeší.

0/0
6.9.2016 10:58

K19a54r50e69l 67W38a24t86z57k14o 9196367637266

Investice se vrátí v bezpečnosti přejezdu, stačí aby zabránily jedné větší nehodě a jsou kamery zaplacené. Nehledě na zraněné nebo mrtvé.

0/0
6.9.2016 20:23

P33a86v97e75l 86Ř43a44p34e95k 7772926169485

Na železničních přejezdech, kde je traťová rychlost od stanovené hodnoty nahoru, by měl být zcela vyloučen vjezd nákladních automobilů od určité hmotnosti. Při porušení automaticky obvinění z obecného ohrožení a nepodmíněný trest odnětí svobody.

Odůvodnění: Přejezdy historicky vznikaly v době těžkých parních lokomotiv, kdy se po cestách pohybovaly akorát lehké koňské povozy. Dnes je situace opačná. Po kolejích jezdí vysokou rychlostí lehké soupravy a kříží jim cestu kamiony o hmotnosti desítek tun.

0/−1
5.9.2016 23:04

J29i15ř74í 22K59o51c33u30r84e26k 6875674715908

Jojo, 385 tun pendolína, to je lehoučká souprava. Takový Malý bejček s 52 tunami to je proti tomu těžká váha. Asi jste myslel Bugatku/Škotra se 175 tunami (s tendrem), ale to už dávno jezdila těžká nákladní auta.

Ty opravdu těžké mašiny byste musel hledat na jiném kontinentě. NYC Niagara (410 tun vč. tendru) už se začíná tomu Pendolínu rovnat.

A neřekl jste, v jaké rychlosti. Ech a co dělat, když jediný způsob, jak dostat náklad na místo určení vede přes přejezd. Stavíme most pro pěší ...

+1/0
5.9.2016 23:50

P87a48v49e53l 31Ř48a19p30e54k 7242666299505

Tohle si snad ani nezaslouží komentář.

0/0
6.9.2016 6:43

M53i23r75o57s62l28a19v 19K22a45š54p67a13r 3422417171971

"Další železniční přejezdy v Moravskoslezském kraji se stanou bezpečnějšími. Křížení trati se silnicí v Polance nad Odrou blízko Ostravy už dokonce dočasně hlídají unikátní kamery." Tím že na přejezd umístíme kameru nezpůsobíme že bude přejezd bezpečnější,rozhodně ale vybereme víc peněz:-)

+3/−2
5.9.2016 22:49

K40a13r94e54l 94M83a51l55í54k 1963280735908

Ja bych ten prejezd v Polance zrusil uplne,udelal bych podjezd,vyskove by to slo. I vikendu jsem byl svedkem,jak zavory sly nahoru,vjel tam cyklista a hned sly zavory dolu.Pekne blbe to maji vyresene,vlaky tam jezdi furt a synchronizace zadna...

+1/−1
5.9.2016 22:36

M18a91r18t96i19n 53P37o62s69p57í61š78i51l 8925801506877

a určitě, když tam vjížděl, neblikala červená?

+1/0
5.9.2016 22:46

M17a11r32e24k 20Š70i73m54o68n 2704297128648

Závory nejsou směroplatné, říkala Máňa. Rozhoduje světlo. Ale rozhodně souhlasím s tím, že pokud je už světelná výstraha a pokračuje kvůli jinému vlaku, tak by závory nahoru jít neměly. Taková úprava software by snad neměl být problém.

+1/0
5.9.2016 23:11

T10o44m28á14š 52M46á70l92e88k 9131533380812

Tady uprava software nepomuze. Stava se to ve chvili, kdy prejezd vi, ze vlak uz ho prejel a zadny dalsi neni v priblizovacim useku. V tu chvili se zacnou zvedat zavory. Pokud dojde k vjezdu vlaku v protismeru do priblizovaciho useku a svetla se jeste nevypla, pujdou zavory dolu hned. Pokud uz se vypla, tak bude standardni predzvaneni a potom pujdou zavory. Popsana situace nijak jinak resit nejde.

0/0
6.9.2016 0:25

P50e26t13r 12M13a10t67ě47j 8956941590794

Na tomto přejezdu jsem měl osobní zkušenost s tím, že jsem dojel na přejezd a zcela protismyslně zastavil, nevím proič, ale zastavil. červené světlo neblikalo, závotry nahoře a přede mnou projelo pendolíno. Mám na to svědky. Jen to nikoho na dráze ani CTV nezajímalo... kamera může potvrdit , že se to stalo....

0/0
8.9.2016 11:29

J46o28s62e37f 48T33l34a96m69s23a 7431740983567

Kvůli tupcům, co neumí dodržovat základní pravidla, musí stát či obce utrácet nemalé finance. Je snad problém zastavit na červenou?

+4/−1
5.9.2016 21:58

M20a57r98t13i56n 92P41o68s53p70í52š65i70l 8615641686147

stát či obce? Já, Vy, Ty, každý z nás.

0/0
5.9.2016 22:50

J83a47n 66J34e82m42e54l64k78a 1565680

Je to dobře, to je nebezpečný přejezd. Pokud se dobře nastaví čas, od kterého se bude pokutovat.

0/0
5.9.2016 21:50

M68a17r51e13k 54K91o52s67t43e48l12e28c21k92ý 6563196708

V čem je přejezd nebezpečný? Nebezpečně si počínají lidé, kteří ho užívají.

Kamery nic nevyřeší, pokud se dostraečně rychle všichni nedozvíme o výsledku jejich instalace - kolik hříšníků bylo přistiženo a jak s nimi bylo naloženo.

0/0
6.9.2016 11:04

J77a71k68u38b 64S38e94k17e73r72a 6766130446345

Zeleznicni prejezd v Polance nad Odrou je ucebnicovy priklad, jak prejezd nestavet. Jezdim tam denne. Je v obou smerech za zatackou, ukoncuje se na nem cyklostezka, ktera meri neuveritelnych 300m a cykliste v jednom smeru museji pred prejezdem krizit silnici aby se na ni dostali (PCR rada vybira pokuty 100m za nim u tech, kteri se krizeni chteji vyhnout a pokracuji onech 300m! po silnici. Dalsi specialitkou tohoto zel. prejezdu je to, za za nim po smeru jizdy se nachazeji autobusove zastavky, takze auta museji v kolone cekat (casto i na prejezdu) nez odjede autobus. Super ne? A na zaver bizarnosti tohoto prejezdu je je fakt, ze se hned za nim nachazi mala zeleznicni stanice, kde zastavuji regionalni vlaky a to znamena, ze zavory zustavaji dole, dokud neodjede vlak.

Proto se mi uda logicke cpat miliony do kamer, misto toho, aby nekdo inteligentni situaci konstruktivne resil!! Ale co, az se tam neco fakt vazneho stane, alespon budeme mit zabery ve full HD...

+8/0
5.9.2016 21:04

J10i34n72d60ř12i66c96h 73Š27k93o31p29e12k 4655361720765

ať je přejezd normální či není, každopádně jet v koloně a zastavit na přejezdu dokáže jen hodně omezený trouba

+3/0
5.9.2016 21:25

R73o70m75a92n 19Č27e13s39l22á43r 6391814241480

Dnes a denně na cestách člověk potká podivná individua.

Spousta lidí má spoustu let řidičák, málokdo si pamatuje aspoň něco málo z vyhlášky. Taková banalita, že se do křižovatky nemá vjíždět pokud ji nemůžete bezpečně projet, bohužel patří mezi snadno zapomenutelné...

+2/0
5.9.2016 23:45

J32i18ř48í 76K55o59c89u89r22e96k 6595764475188

Jsou přejezdy, kde čumák osobáku strčíte až pod (neexistující) závoru, abyste viděl. Budka velikosti dvou TOI TOI (tatí, tam sedí ten pán co stahuje závory, žejo?) a před tím čtyřmetrové bujné křoví. Modlete se, jestli to stihnete s traktorem i s vlečkou.

0/0
5.9.2016 23:54

J62i71ř67í 44S96m98a16z36a51l 2257812304422

Proč jsem v poslední době viděl už dvě videa s vlaky, jedno pendolino a druhej byl rychlik, kdy v obou případech vjel na přejezd polák s červenou Scanií???

0/−1
5.9.2016 20:59

T48o67m37á25š 58Z77e70m22a79n 3345208764825

Ano opět jde jen o pokuty:

"Kromě snímání umí tento systém automaticky generovat záznamy použitelné pro přestupkové či trestní stíhání neukázněných řidičů"

Až to bude umět zastavit přijíždějící vlak,tak to bude řešením.

+2/−6
5.9.2016 20:42

J86i61n73d26ř25i71c19h 49Š66k54o98p41e81k 4185221800925

nesouhlas a kravina

Pokud by systém měl zastavovat vlaky, tak budou slušní opět doplácet na lumpy. Tzn. systém musí umět snímat ignoranty zákona, aby mohlo dojít k jejich potrestání

+2/−1
5.9.2016 21:26

T66o56m22á21š 31Z62e95m48a80n 3155348374385

Existují i jiné případy, než že na přejezd vjede opilý polák..

Čidlo varující vlak by reagovalo i na nechody a poruchy.

0/−1
5.9.2016 22:55

J61i89ř61í 20K47o41c20u35r52e72k 6795744925688

Porucha přejezdu se závorami: Závory jdou dolů. A to i v případě ztráty napájení. Zhasnutá světla = přejezd má jen kříže.

+1/0
5.9.2016 23:56

L94i42b49o65r 89V29e23s77e97l65ý 2609336642342

Porucha přejezdu automaticky neznamená, že závory půjdou dolů.

0/0
7.9.2016 19:08

J44i19ř46í 80P21r15ů63š47a 7315432755129

Jakým způsobem kamera zvýší bezpečnost na přejezdu? Jen umožní vychovávat řidiče,ale na přímo bezpečnost to bude mít zanedbatelný vliv.

+5/−1
5.9.2016 20:41

K49a93r75e46l 27W62a66t62z98k25o 9256157247606

Ono pár mastnejch pokut časem naučí blby dodržovat předpisy. V tomto případě s kamerami plně souhlasím. R^

+2/−1
5.9.2016 20:54

S63t34a10n85i82s17l74a26v 16K90r68e69j38c31a72r 6987726633444

Ale ono není ve vyhlášce, povinnost respektování výstražných bezpečnostních zařízení na železničních přejezdech, výjezdech IZS ? Zkuste si zopakovat pararafy vyhlášky!! A otázka zastavení rozjeté mnohatunové železniční soupravy nemá cenu komentovat, svědčí to o nízké úrovni .. pisatele!!

0/0
5.9.2016 21:25

J78a29n 11B60a47b96j65a11k 5355295939412

Ono přeci vychovaní řidiči jsou základ bezpečnosti v dopravě, ne? A stanovit pokuty např. ve výši ceny vozidla, se kterým se přestupku dopustí, tak by ti nevychovatelní přišli o možnost chovat se nebezpečně. Připomíná mi to situaci v obecné škole - "třída, která přivede učitelku do blázince" vs. "řidiči, kteří způsobí vykolejení vlaku a smrt cestujících" prostě vyžadují speciální přístup...

0/−1
5.9.2016 21:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.