Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Porubě protestují proti nové tramvajové trati. Vedla by ke Globusu

Přestože Ostrava ještě definitivně nerozhodla, oprášila starý projekt a uvažuje o stavbě 3,3 kilometru dlouhé tramvajové trati ke Globusu v osmém stavebním obvodě Poruby. Trasu stavby za necelou miliardu město teprve upřesňuje, vedla by ale i přes Pustkovec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R55a65d67i69m 97T55o10b87i33á74š 2773802624286

já bych byl za trolejbus neb tramvaj je hlučnější a zavěšení trolejí je určitě levnější než koleje...

0/0
21.10.2016 10:49

R14a69d74e42k 54R78a68i65d73a 5887172879

Ale výstavba nových měníren a depa levnější není. Plus stavět trolejbusovou trať oddělenou od zbytku sítě jen pro nevelké sídliště je nesmysl.

0/0
21.10.2016 11:20

M51i72c21h11a29l 14I92l25l67e67k 7917841251279

Souhlas s David Bartoš!!! Obyvatelé Poruby jsou zvláštní sorta lidí..ne všichni, ale většina jo;-D;-D;-D

+1/−1
21.10.2016 8:51

J77a10r37e44k 76B70o73h42d38a98l 5105224154

Mi tam ta trať nevadila, bydlím v jiné časti Ostravy :-) takže jsem pro!

0/0
21.10.2016 6:06
Foto

M36i75l47o77š 25R95e85c53h79t82o40r59o20v22i69č 7424880522953

Bojíme se elektromobility? Bojíme se, že výroba tramvají nebude už tolik zajímavá a podnik který je vyrábí se musí právem třást, že nebude prosperovat. Jestliže budou Elektrobusy dopr.prostředkem N°1 už proto, že bude jejich cena bezkonkurenční pro výhodnou cenu baterií, je polemika o výhodnosti tramvajového provozu prostě bezpředmětná. Viz. informace z médií: > Přinášíme technologii, která dokáže při přenosu energie zaručit bezpečnost, to je pro energetiku naprosto zásadní, říká vynálezce Jan Procházka. První testovací výrobu nyní připravujeme v pražských Letňanech," řekl majoritní vlastník firmy HE3DA Radomír Prus. - "V závodě o zdokonalení baterií dávají šanci nanotechnologie" píše list The Washington Post. "V globálním závodě o vytvoření výkonnější baterie s delší výdrží někteří sázejí na nanotechnologie, tedy využití miniaturních částic, jako na největší šanci k průlomu," píše se v úvodu textu převzatého z agentury AP. PROČ TO U NÁS NECHCEME VIDĚT?!

0/0
20.10.2016 21:09

R41o27b44e91r94t 10H56o78m87o50l60k15a 4743538650252

No podnik, který vyrábí tramvaje může vyrábět elektrobusy třeba jako Ekova v Martinově, že. např.|:http://www.ekova.cz/vyrobni-program/elektrobusy

0/0
21.10.2016 9:23

P98a70v81e47l 15N41o86v28á88č24e73k 4430806318

Můj osobní názor je ten, že tahle akce za téměř miliardu se značným zásahem do rázu krajiny a životního prostředí by měla být posvěcena místním referendem za účasti MÍSTNÍCH občanů, kterých se toto bezprostředně týká.

Ať se vyjádří, zda chtějí tramvaje a ekologii nebo ekologické autobusy. Těm co tu nebydlí a v životě nebudou zdejší dopravu využívat je po tom...

+1/−7
20.10.2016 19:09

S45v95a81t64a29v20a 36D29u67r88a73n45o79v78á 3359279244591

Klidne, ale skonci to pro odpurce fiaskem.

0/0
20.10.2016 19:19
Foto

B49r40o32n37i57s64l77a51v 12G70a58b23r78y20š 2822169851

Ne. Jde o rozumné plánování a organizaci dopravní obslužnosti. A neměl by do toho kecat někdo, kdo o tom nic neví. Poruba je obrovské sídliště, které si zaslouží lepší dopravu, než páteřní tramvaj a stovky smradlavých autobusů.

+3/0
20.10.2016 20:50

R41o94m48a34n 96S36t34o35n12e68k 1799243729671

zásah do rázu krajiny 8-o já myslel že ta trat povede městem ne CHKO Poodří

+5/0
20.10.2016 21:31

R49a83d50e16k 33R65a67i53d79a 5937692959

Taky jsem se divil :D Tady někdo používá naučené slovní obraty bez mozku.

0/0
21.10.2016 5:12
Foto

B56r18o84n81i87s13l84a39v 11G29a86b35r24y37š 2632569431

Zrovna Ostravsko bylo tématem mé disertační práce. Týkala se nejen výstavby nových tratí, ale i linkového vedení. V současnosti je na Ostravsku asi 60 km tramvajových tratí, vytýčil jsem dalších 60 km. U trolejbusů by se velikost sítě zvedla ze současných 29 km asi na 160 km.

V současném stavu totiž na to mají. Některé linky jsou tak vytížené, že je jinak než trolejbusy nebo tramvajemi není ekonomické provozovat, ale málokdo si to dokáže uvědomit.

V mém návrhu by v Porubě jezdily nejen tramvaje, ale i trolejbusy. Jestliže mi po ulici Bedřicha Nikodéma jezdí více než 300 spojů v pracovní den v obou směrech, pak je to už na tramvaj. Jen pro srovnání - krátkou trať po ulici Svornosti obsluhuje 205 spojů linky 11.

Po ulici Průběžné dnes jezdí 434 spojů, což je mnohem více.

+3/0
20.10.2016 16:49

P91a19v12e27l 29N52o89v22á52č38e36k 4900706978

A není ulice Svornosti náhodou na rovině a bez jediné zatáčky? Oproti ulicím Heyrovského a Průběžné, které jsou do kopce a samá zatáčka? Ono to od stolu vypadá všechno jednoduše. Stejně jako ty stroje, které nám konstruktéři po škole dodávají do továrny, měsíc na nich potom vyšíváme než začnou fungovat.

0/−1
20.10.2016 19:04
Foto

B90r25o21n53i45s31l27a38v 77G93a84b42r35y55š 2862589891

A záleží na tom? Prostě tam tu trať postavili a je tam. O důvodech, proč na rovině postavili takový krátký cancour, se můžeme dohadovat.

Od stolu to vůbec nevypadá jednoduše, ani bych se neopovážil. Navíc pracuju jako projektant a bez osobní prohlídky se to neobejde. Tu lokalitu jsem si byl prohlédnout. Tramvaj by mi někdo možná vyvrátil, ale trolejbus bych si prosadil, protože ten se hodí do kopcovitých terénů. Byl i v Děčíně, plánoval se v Třebíči, šplhá se třeba i do brněnských kopců.

0/0
20.10.2016 20:48

P57a51v61e73l 27N16o44v65á56č55e96k 4420856488

Vážená paní Duranová, vy jste o čtvrť vedle!

Tramvaj má odbočit z ulice Martinovské na Heyrovského, potom na 17.listopadu a po Průběžné ke Globusu.

Zkuste si zjistit o čem vlastně píšete, díky.

https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.1582546&y=49.8466215&z=16&rc=9plGQxWbm53RogkfWVhQ-dfnfXb&rs=pubt&rs=pubt&rs=coor&rs=stre&ri=15208534&ri=15208398&ri=&ri=111677&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&rt=&rt=&rt=&rt=

0/−1
20.10.2016 16:08

S84v18a43t88a91v20a 35D78u49r16a76n76o71v42á 3929109484931

V tom pripade je to ta lepsi varianta, pane Novacku!, protoze Martinovska je dostatecne siroka, a pak ulici okolo Zuzany je to taky v pohode, u Duhy je to opet dost siroke a zadem po Prubezne je to vhodnejsi nez po Nikodema na Opavskou. Mimochodem pochazim z Pustkovce a cinkani tramvaji v noci tam bylo slyset, prvni ranni tramvaj cink na smycce, pak cink u Slovanu a nakonec na vozovne. Kdyz mate otevrene okno a zrovna v ten den lehci spani, tak to slysite, ale normalni clovek to nevnima. Stejne jako nevnimate v noci kazdodenne sousedova stekakjiciho psa na samote.

0/0
20.10.2016 19:14

J85a74n 26R52i91e56g59e64l 1964486875402

Svatavo, budu tykat zname se :) dnes je nastesti doba, ze si zvykat nemusim. Kapacitne neni treba, jde o utratu penez a namateni kapes, ale schovava se to, za nutno dopravy. Pokud by za Globusem vzniklo nove sidliste, nemam nic proti, takhle to nema momentalne ale cenu... vetsinou jsou pro lide, kteri tam nebydli, ale pod svymi okny by si to taky neprali nebo , kteri maji salinu pod okny a takovou lokatĺitu jenom zavidi :) a proto rypou... kdyz mam nahovnou bydleni ja, at maji ostatni :) czech shit

0/0
22.10.2016 22:34

R88a92d85e50k 53R42a44i60d79a 5497662799

Paní Vysloužilovou bych tuze rád na nějaké schůzi potkal. Představuju si, jak místo logických argumentů obhajuje svůj HLOUPÝ názor křikem. Je zvláštní, že kdekoliv se má postavit nová trať (Brno, Liberec, Ostrava), objeví se nějaká paní "Vysloužilová", která řve, jak ta nová trať bude hlučná, že to tam nikdy nebylo tak proč by to tam mělo být a co kdyby ta tramvaj někoho přejela. Vrchol byl argument nějaké podobné dámy, která plácla, že co kdyby si tam hrály děti a spadly na ně troleje.

+2/−1
20.10.2016 15:21

P88a41v33e15l 95N70o70v80á79č89e93k 4910346538

Můžu se zeptat kde bydlíte a jak moc znáte Porubu? Jestli jste vůbec viděl "vítězný " návrh? Tramvajová trať se dá zavést téměř všude, jen se to území nesmí nejdříve zastavět.

Proč pro tento problém na lokální úrovni mají potřebu se vyjádřit lidi, kteří neznají ani dotyčnou paní ani neviděli tři ulice dotčené výstavbou. Proč někdo chce tramvaj někde, kde nebydlí. Zatím jsem potkal pouze jednu paní, kterou tramvaj v dosahu potěšila, do té doby než zjistila že místo stromu by se dívala na sloupy s dráty.

0/−2
20.10.2016 15:47
Foto

B45r49o14n79i45s84l62a65v 33G43a36b81r23y59š 2802239201

To je něco za něco. Lidé, kteří se odstěhují na venkov, zase trpí v kolonách, protože jsou nuceni dojíždět do většího města. A pohled na stožáry místo do stromů je fakt to nejmenší. Pokud chce stromy, ať si vyjede do přírody. Tím ovšem nejsem proti stromům ve městě, naopak. Ale dopravní obslužnost, samozřejmě se šetrným návrhem, by snad měla mít přednost.

+1/0
20.10.2016 16:52

R84a84d28e85k 59R88a92i26d68a 5977462969

Pustkovec a Porubu znám hodně dobře, na Pustkovec jsem jezdil do školy a mám tam ještě stále plno známých a v Porubě jsem žil doteď. Viděl jsem všechny návrhy, které byly a pokud vím tak nejprosazovanější je ten nejdelší. V podstatě ani v jednom místě nejede nikomu vyloženě pod okny, protože se drží hlavních silnic a pustkovecká zástavba se jich drží dál. Co se týče bodu o trolejbusech tak vyloženě lžete, protože trolejbusů 14Tr zbývá 6 a 15Tr dva, slovy dva!!! Zatímco Solarisů je nejvíc. Navíc čím tramvaj špiní prostředí, oháníte se dětma a čistým prostředím a chcete autobusy? To snad ne?! A co se těch stromů týče, není absolutní problém vysázet nové. Ano potrvá to než vyrostou, ale není to neřešitelný problém a kterou alej konkrétně myslíte, tu na B. Nikodéma? Celý 8. obvod a Pustkovec je zelený až až a i s výstavbou, ke které díky zpátečníkům jako vy asi stejně nedojde, nezmizí stromy co jsou postavené mezi domy a spousta místa pro hraní zůstane jak je.

+1/0
20.10.2016 17:04
Foto

B68r41o15n13i38s64l24a94v 85G11a56b40r62y58š 2202549241

R^

+1/0
20.10.2016 17:38

P56a59v95e93l 70N17o41v44á59č28e79k 4150436488

Je fakt, že v centru nebydlím již 5 let a trolejbusem jsem jel naposledy tehdy. Do centra se snažím nejezdit už jen proto jak je ekologické, přetramvajované a přetrolejbusované.

Vzhledem k přehledu soudím, že si píšu s někým zainteresovaným, od zdroje. Omlouvám se za nepřesnost způsobenou tím, že jsem se rád a dávno vzdálil této čisté dopravě.

Tak jak jezdí 4-ka k bývalému Intersparu v serpentíně do kopce téměř krokem a s vrzáním, tak přesně bude jezdit po Heyrovského a Průběžné s elegantní zatáčkou u Duhy. Jedině, že by byla na magnetickém polštáři, s tím jsou zkušenosti již od osmdesátých let, to by byla bomba a jak tiché a přínos pro občany.

0/−2
20.10.2016 19:17

S25v30a59t29a15v71a 66D28u72r79a66n79o32v35á 3189409444411

Akorat zapominate, ze budou stavet novou moderni trat, ktera bude mit jine parametry nez na krizovatce u Intersparu.

0/0
20.10.2016 19:20

J43a30n 74R37i38e64g33e81l 1854336325312

tak to se probud :) za tu miliardu postavi shit a zbytek se rozkrade na uplatkach... jako vzdy...

0/0
22.10.2016 22:35
Foto

B75r78o64n50i36s35l90a91v 90G81a44b89r79y73š 2672619751

Takže kdyby po centru nejezdily tramvaje a trolejbusy, troufl byste si tam jet, ano? ;-D

0/0
20.10.2016 20:53

R96a13d25e97k 15R77a14i82d91a 5487732959

Melete nesmysly a cíleně vybíráte jako příklad trať, na kterou se do letoška od výstavby nesáhlo. Navíc trať to martinova byla původně stavěna jako manipulační do dílen, nebyla stavěna s tím, že bude obsluhovat lidi. Navíc nová trať i tramvaje by měly mít mazaní okolků, u nových tramvají je to dokonce zadáno ve výběrovém řízení. Ale člověk jako vy bude prostě dál argumentovat nesmysly, aniž by o tom něco věděl nebo se nad tím zamyslel.

0/0
21.10.2016 5:18

J82a49n 89K49o17n38e39č53n40ý 4433271580985

Tak zrovna ty zatáčky k "Intersparu" jsou asi týden zrekonstruované.

0/0
21.10.2016 10:41

R51a63d56e16k 74R61a67i30d66a 5867272549

Však píšu "do letoška". Já tam od opravy ještě nebyl, rychlost se tam měla papírově zvednout o 5km/h, takže žádný zázrak, ale hlučnost měla být značně snížena.

0/0
21.10.2016 12:54

S26v91a86t26a76v39a 51D50u11r50a73n16o59v35á 3429349444271

Chce se mi napsat konecne, o tehle trase totiz uvazovali uz komuniste, mela konci na Otakara Jeremiase, takze planovana trasa vypada asi takto predpokladam. Po toho Jeramiase to melo byt pred rokem 1989 a nikdy se nezaclo. A ted k tomu kaceni a ostatnimu, zajimalo by me, kde a co chteji kacet. 17.listopadu je dostatecne siroka uz davno, protoze uz to bylo v planu, a Nikodema je ulice oddelujici 2 mestske obvody a misto tam je. Ze to zvysi obsluznost tehle casti mesta ekologickou dopravou je jaksi mimo chapani iniciatorky petice. Nu coz, uz davno v tehle casti Ostravy nebydlim...

+1/0
20.10.2016 14:35

S96v60a61t51a97v12a 51D25u70r80a85n78o38v33á 3979629894601

Mapka> https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.1618226&y=49.8394330&z=16&rc=9piFYxW1RrgXxhvDflShKRdzWgjy&rs=pubt&rs=stre&rs=coor&rs=stre&ri=15208547&ri=112157&ri=&ri=111677&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&rt=&rt=&rt=&rt=

+1/0
20.10.2016 14:35

P10a12v89e41l 75N84o92v91á37č23e81k 4400446708

Přesně tak, nebydlíte, zajeďte se podívat o čem píšete.

Kolejiště navíc výškově oddělené od vozovky, 3,2m široké nástupiště(plánují) , sloupy pro vedení - to je vše potřeba vměstnat a to je cca 12m šířky. Tramvaj nejsou jen koleje.!

0/−5
20.10.2016 14:40

S68v14a45t28a51v74a 76D25u44r90a60n23o27v13á 3879829544581

Ja vim presne o cem pisu. Jezdim tam dost casto. To, ze nebydlim, neznamena, ze nevim, nenavstevuju etc.

+1/0
20.10.2016 14:47

J33a51n 92R67i42e13g68e33l 1374266705162

a prave proto by ses do toho nemela michat :) primarne jde o lidi co tu bydli a o ty co by asi dojizdeli do Globusu... kapacitne to nema smysl... jedine ze se rozsiri Globus 5x, to pak budou socky dojizdet salinou, 90% lidi jezdi do Globusu autem...

0/0
22.10.2016 22:37

P53a12v76e49l 59N85o57v30á46č55e69k 4480876728

Vážení, patřím k těm zpátečníkům, kteří by raději jezdili novými autobusy, které DP Ostrava pořídil před rokem a půl ke stejnému účelu, čili k ekologizaci dopravy.

Viděl někdo z Vás, kde chtějí dostat tu trať?

Někdo oprášil 50 let starý projekt, ale zapomněl si dát stavební uzávěru na pozemky kde by se mohly položit koleje.

Takže se musí kácet stromy, překládat parovod, měnit územní plán. A to se do poslední parcely doteď prodávaly pozemky okolo cesty - kupující lituji.!

Já se do Poruby z centra odstěhoval právě od "čistých " trolejbusů a tramvají.

Celé je to jen lobby jak prostavět 800 milionů, nechat po sobě pomník a dát práci (výrobu tramvají) dceřinému podniku DPO Ekově. A v neposlední řadě dostat tramvaj ke Globusu.RvEU

Nevím proč, na velké nákupy se jezdí autem a na malý nákup je mi jedno jestli jedu tramvají nebo busem.

+1/−5
20.10.2016 14:32

R37a86d11e47k 42R14a71i87d72a 5127662109

Booože, tak pokácí pár stromů. Opravdu nerozumím tomu kultu kolem stromů. Už jak se má jeden skácet a málem aby se kvůli tomu lidi protestně upalovali. A prosím vás, můžete mi vysvětlit v čem vám vadí trolejbusy? Tramvaj chápu, ta v centru vskutku nejezdí po tiché trati, teda nejezdila, ale trolejbus? To nemyslíte vážně.

0/−1
20.10.2016 15:14

P80a17v12e80l 67N32o23v67á50č11e37k 4680816508

Asi nechápete, že někdo se přestěhuje z jedné čtvrti do jiné, právě kvůli tomu aby jeho děti vyrůstaly v čistějším prostředí. Alej není pár stromů a lidé vyhledávají Porubu právě proto, že je zelená, čistá, tichá.

Asi jste nikdy neslyšel trolejbusy Škoda z osmdesátých a devadesátých let, kterých je bohužel většina, nové Solarisy to je jiná písnička - těch bohužel tolik nejezdí.

Já bydlel na Sokolské třídě a první ranní trolejbus ve 3h ráno mně spolehlivě probudil.

My co tady bydlíme, nás je menšina a rádi si tu necháme tu naši neekologickou dopravu.

Pan Macura nechá postavit v Porubě tramvaje, které nikdo z místních nechce a pak si odjede domů na Čeladnou...

Politici a hlavně ti místní by si měli uvědomit, že 2200 podpisů (a zatím) je 2200 hlasů aktivních voličů !!

+1/−1
20.10.2016 16:17

R37a84d20e44k 78R64a79i40d65a 5357282659

Přeposílám odpověď i zde: Pustkovec a Porubu znám hodně dobře, na Pustkovec jsem jezdil do školy a mám tam ještě stále plno známých a v Porubě jsem žil doteď. Viděl jsem všechny návrhy, které byly a pokud vím tak nejprosazovanější je ten nejdelší. V podstatě ani v jednom místě nejede nikomu vyloženě pod okny, protože se drží hlavních silnic a pustkovecká zástavba se jich drží dál. Co se týče bodu o trolejbusech tak vyloženě lžete, protože trolejbusů 14Tr zbývá 6 a 15Tr dva, slovy dva!!! Zatímco Solarisů je nejvíc. Navíc čím tramvaj špiní prostředí, oháníte se dětma a čistým prostředím a chcete autobusy? To snad ne?! A co se těch stromů týče, není absolutní problém vysázet nové. Ano potrvá to než vyrostou, ale není to neřešitelný problém a kterou alej konkrétně myslíte, tu na B. Nikodéma? Celý 8. obvod a Pustkovec je zelený až až a i s výstavbou, ke které díky zpátečníkům jako vy asi stejně nedojde, nezmizí stromy co jsou postavené mezi domy a spousta místa pro hraní zůstane jak je.

+1/0
20.10.2016 17:13

S38v97a14t86a11v95a 42D57u15r89a97n33o86v28á 3479609134541

Pan Novacek evidentne nechape, ze tramvaj je cisty dopravni prostredek na rozdil od auta ci autobusu. Trolejbusy se nerozsiruji a nejspis jsou k tomu padne argumenty. Protoze, kdyby byly tak skvele, tak jezdi vsude a stejne elektrobusy, ty potrebuji nabijeci stanici a ta neco stoji, je treba ji radne zabezpecit etc.

+1/0
20.10.2016 19:17

R46a73d61e32k 69R92a32i91d70a 5117742619

Trolejbus je dobrý dopravní prostředek, ale k jeho vybudování by bylo třeba nových měníren, protože mají jiný napájecí systém, nového depa a bylo by třeba je propojit se sítí v centru, protože provozovat dvě oddělené sítě je nesmysl.

0/0
21.10.2016 10:31

S51v72a82t63a44v21a 71D18u52r32a78n83o26v49á 3659719824741

Omyl vetsina obyvatelu 7. a 8. obvodu, Pustkovce na tu trat ceka vice nez 40.let. Onu trat jim slibovali uz v dobe, kdy se do tech novych panelaku stehovali, muj otec o tom mluvil nescetnekrat.

0/0
20.10.2016 19:22

R20a43d66e13k 13R58a72i15d15a 5427852369

přesně tak, pamatuju si ještě na základce jak nám učitelka říkala, že tam povede tramvaj a jak jsme se na to všichni těšili. To jsme ale netušili, že to nebude ani za 20 let. Tenkrát to údajně měla zarazit nějaká chytrá paní starostka Pustkovce, která měla říct tu památnou větu, že "Oni jsou slušné město a žádnou tramvaj tam nechtějí."

0/0
21.10.2016 5:22

J43a89n 83R31i35e62g22e25l 1204946385342

jo ale kazdy nemel auto :] dneska je to jinak a neni treba dalsi spoju, ledaye neplanuji rozsirovani sidliste smerem na Opavu.

0/0
22.10.2016 22:39
Foto

R70a29d33e95k 59P85ř28e22p58i14o96r71a 2120783673761

Věc má jako obvykle svůj "materiální rozměr" :) Mrkněte prosím na to, kdo má na celé věci "materiální" záměr a bude zakázkově těžit z rozšíření tramvajové dopravy, které firmy to postaví, přes čí pozemky se to bude realizovat, kdo to zafinancuje, komu se tím prospěje a kdo to schválí. :) Někteří žurnalisté o tom pak třeba přinesou občanům zprávu. --- A k tomu rozhodování většiny ... Jsou věci o kterých většina nemá co hlasovat. Většina nemůže rozhodovat o tom, že si přivlastní Vaši ženu, že Vám sebere vlastnictví apod. On už TGM správně říkával: "Demokracie znamená, že každý občan může říct po vzoru francouzského monarchy: "Stát jsem já." Nebo skromněji: "I já jsem stát."" - :-)!!V[>-]

0/−2
20.10.2016 12:19

T31o58m84á37š 27J68o10u52s30k14ý 6340554

Máte konkrétní podezření na nekalost nebo se jen snažíte trolit?

0/0
20.10.2016 13:11

P76a54v49e48l 24Ř43a17p52e71k 7532916569375

Železniční doprava vč. tramvají je dnes jediný perspektivní typ dopravy pro účely spojování městských čtvrtí v rozsáhlých aglomeracích. Tihle lidé budou už z principu protestovat proti všemu a všem. Přitom jim pod okny smrdí a burácejí spalovací motory a nedá se ani přejít ulice. To jim zjevně nevadí. Doufám, že radnice jejich protest shodí ze stolu.

+7/0
20.10.2016 11:56

J87a63n 40R21i25e54g14e14l 1364866915352

jde videt, ze jste tu nikdy nebyl... ze stoli shodit asi jenom tebe, at se proberes :]

0/−1
22.10.2016 22:40

Z38d80e49n24ě97k 49D82u41b77e73c44k70ý 3897284400348

Nic proti tramvajím nemám, ale proč nezkusit elektrobusy. A kapacita se dá zvýšit častější frekvencí spojů.

+1/−6
20.10.2016 11:15

J75i30ř92í 70K30o95c16u52r54e47k 6265774475638

Až zjistíte, že elektrobus trčí v zácpě, jak trolejbusy v Otrokovicích, tak pro něj začnete budovat vyhrazený pruh. Ten je potřeba 2,5 m široký, což je stejně jako pro tramvaj. A můžete si vybrat, jestli bude uprostřed nebo po krajích. Když bude po krajích, tak trčící špatně zaparkové auto znamená, že bus stojí. Když bude buspruh uprostřed, potřebujete nástupní ostrůvky. Ať už vídeňského typu nebo klasiku.

+8/0
20.10.2016 11:35

D50a25v67i98d 98B44a66r68t40o75š 2279223665964

Elektrobusy zatím nemají dostatečné baterie na to, aby zvládly celodenní provoz na delších tratích. Také nemají takovou kapacitu jako tramvaj. A konečně nevyřeší problém s vysokým provozem na silnicích. Tramvaj projede ucpanou křižovatkou mnohem rychleji než bus.

+4/0
20.10.2016 11:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.