Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ožije tramvajová doprava na Karvinsku? Dříve tohle spojení fungovalo

Osmapadesát let jezdily mezi Karvinou a Ostravou tramvaje. Teď by se podle projektu „Modrá tramvaj“ mohly na Karvinsko vrátit. Již před více než padesáti lety tramvajím v regionu ztrpčovala život propadající se trať.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I96m30r47i27c18h 74S96u19c36h46a15r15s97k56ý 8226693405941

Klasický projekt na tunelování neboť výkup pozemků nejvíce ovlivní Bakalu a pár kamarádů Topolánka, kteří už pár těchto pozemků vykoupili.

Celý tunel pardon projekt je založen na tom, že soukromá firma postaví tramvajovou trať, kterou zaplatí fondy EU ( na100% se ošidí) následný neekonomický provoz bude dotovat kraj a strany jako je ODS dostanou velký sponzorský dar od firmy co vyhraje stavbu. Na 90% to bude Eurovie.............;-)

Tento kraj určitě potřebuje tramvajové spojení z Ostravy do Karviné, když všichni jezdí autem...........:-/???

0/0
25.10.2016 18:12

J28a59n 11C80r28h61á79n 4862323693

Tady nejde o spojení z Ostravy do Karviné. Modrá tramvaj je o vyhlídkové trase z Ostravy do Karviné přes Havířov. Kolik Karviňáků jezdí do práce do Ostravy přes Havířov? Původní trať vedla přibližně ve stopě nynější silnice I/59. Nyní se jedná o trať podél silnic II/474 a I/11. Pro Havířováky možná dobrý, z Havířova do Ostravy jezdí navíc vlaky.Chápu to tak, že podle ODS právě tato vyhlídková trasa tady chybí, aby se z oblasti stala metropolitní oblast, co to znamená, nevím. Nedává mi to smysl. To je taky důvod že na www.modratramvaj.cz mají trasu schovanou do videa a moc to tam nerozebírají. ;-D

0/0
25.10.2016 21:35
Foto

I13m47r42i69c38h 29S57u92c51h12a51r83s84k15ý 8816193505711

Další tunel ODS :-/ a dopadne to jako z dálnicí D1 ?

0/−2
24.10.2016 18:58

A41n21t23o77n63í57n 41S53e50b19e96r76a 7233708420379

Ja si nasel praci v Ostrave,manzelka taky. Tak jsme se prestehovali. Nevidim smysl travit hodiny denne dopravou. Do prace to mam 10 minut a pohoda...

0/−1
24.10.2016 18:49

J79a16n 88C22r63h94á14n 4372833353

Prní bod na www.modratravaj.cz je zvýšení prestiže kraje, - nevím jestli budování velkých staveb z veřejných peněz, je to co pozvedne prestiž kraje. Něco takového bych čekal hlavně od ČSSD.

Místo megalomanských projektů by stačilo postavit kvalitní cyklostesky mezi Havířovem, Karvinou a Ostravou po rovině podél silnic I/11 a I/59 pro dojíždění do práce na kole. Ještě nedávno tak jezdila spousta lidí. Ale jezdit tudy na kole je nyní sebevražda. Cyklostesky vedou nyní okolními kopci a mají místy nekvalitní povrch. Moravskoslezští politici řeší dopravu na kole jen v rámci víkendových vyjížděk do Beskyd podél Ostravice.

0/0
24.10.2016 14:42

V22l18a19d38i49m17í47r 11M32a73r38y58š95k32a 4716616150852

Pokud problematika tohoto projektu zajímá: www.modratramvaj.cz

Na webu jsou ekonomické propočty, doba jízd i vizualizace. ;-)

+1/−1
24.10.2016 11:30

M60i23r32o44s94l72a50v 86N15o22v86á15k 6973143680340

Vykup pozemků by byl jednoduchy bo by se stavelo na Bakalovo.

Horší jsou časy jízdy. Autem jedu z Karviné do OV a zpět za hodinu. Tramvaj by vzhledem ke snížené rychlosti v poddolovaných částech jela hodně dlouho, realné spíše jako MHD na pár zastávek. Na cestu z Ka do Ov zbytečné. Lépe je na tom vlak

+2/0
24.10.2016 4:49
Foto

J18a34n 15D48o85h33n48a63l 9738195646282

nesrovnával bych časy s autem, ale s autobusem - hlavním smyslem by mělo být nahradit autobusovou dopravu - a to by bylo odvislé od ceny přepravy, od času aj..., je to hodně ambiciózní projekt, ale rozhodně není nereálný,,,

+1/−1
24.10.2016 11:37

K11a12r61e49l 72M68a41l21í83k 1353130955508

Proc iDnes propaguje modropartu ODS? Jako ze Karvina je opravdu turistickym magnetem...urcite tam bude jezdit desetitisice turistu. Vyplod chore mysli

0/−7
23.10.2016 21:34
Foto

J43a18n 42D42o97h65n13a53l 9578455486222

proč by měli do Karviné a hlavně Havířova jezdit desetitisíce turistů? Proč by místo toho nemohli přesednout lidé z autobusů na tramvaj - myslím ti lidé, kteří zejména z Havířova, ale i z Karviné do Ostravy dojíždějí třeba za prací..., proč by nemohlo v Ostravské aglomeraci fungovat něco, co naprosto běžně funguje po celém světě.

+5/−1
24.10.2016 11:35

V50í22t50ě58z13s43l92a21v 11K24l45o80z75í31k 3711119714837

Svět se zbláznil, uměle se má něco dělati...nesmysl, jen dojička Evropy

+1/−3
23.10.2016 21:06

V74í25t 72O15ž87a66n44a 1208268735264

Kudy by trať chtěli vést, není kudy?!

0/0
23.10.2016 21:01

J15o59s89e21f 90T68l35a48m98s82a 7211660253737

Nápad hezký, ale ruku na srdce. Budovat jednokolejnou trať Ostrava - Karviná je nesmysl. Dvoukolejová ano, ale jaké by byly náklady? Kolik by stála údržba trati? Pozemky na Karvinsku patří Bakalovi, byl by ochoten je prodat, resp. kolik by za ně chtěl? A ještě dvě zásadní otázky. Kolik lidí by tramvají jezdilo a jaká by byla cena jízdného? Bylo by krásné projekt lokálky oživit, obávám se ale, že je to sci-fi.

+4/0
23.10.2016 20:20

M41a69r24t90i86n 80K51u56ř80í77t39k94a 6757416978825

Jestli stavíte trať jednokolejnou, nebo dvoukolejnou, finančně to vyjde skoro nastejno, resp. dvoukolejka je jen o málo dražší - druhá kolej vs. zabezpečení jednokolejky.

Ještě je otázkou, zda je jednokolejná obousměrná trať dle dnešních drážních předpisů vůbec postavitelná.

0/0
26.10.2016 13:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.