Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Má smysl stavět tramvajovou trať v Ostravě? Otázka obyvatele rozděluje

Staronové plány na výstavbu tramvajové trati, která má vést přes dva ostravské obvody, Porubu a Pustkovec, až ke Globusu, budí v krajském městě rozruch. Obyvatele rozdělují na dva tábory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66a96v44e63l 86N39o38v79á62č86e52k 4500526438

Citace z http://www.mhd-ostrava.cz/?s=tt_viii_obvod

"Varianta D eliminuje nedostatky v dopravní obsluze VIII. stavebního obvodu Poruby. Shodně však nabízí pouze komplikovanou možnost zavedení vnitroobvodového tramvajového spojení....

Negativem vybrané varianty může být to, že vedení budoucí tratě není v souladu s územním plánem, který nepočítá s tratí vedenou ulicí Bedřicha Nikodéma. "

A citace přímo z prezentace DPO:

zdroj:

http://www.ostrava-pustkovec.cz/prezentace-zameru-rozsireni-tramvajove-dopravy-v-porube/d-3561

"Varianta D – je opodstatněná z hlediska její potřebnosti, rovněž finanční náročnost varianty je únosná, pouze se u této varianty objevuje ztížená průchodnost územím z hlediska chybějícího souladu trasového vedení varianty s Územním plánem, dílčích kolizí s existujícími inženýrskými sítěmi a ROVNĚŽ Z DŮVODU POČTU OBYVATEL ZASAŽENÝCH HLUKEM Z TRAMVAJOVÉ DOPRAVY.."

0/−2
29.10.2016 12:01

W94r45a24t35i33s81l44a63v 35T13o92b54o32l45a 3768443939720

Je vám jasné, že kromě mě a Radima ty vaše kecy už nikdo nečte žejo? :D Brečte si dál, stavět se stejně bude :)

0/0
29.10.2016 14:46

W85r69a27t97i65s41l90a92v 78T75o20b67o29l12a 3988933249890

Nudný víkend že?

0/0
29.10.2016 14:48
Foto

B73r83o95n20i21s12l70a40v 69G42a17b92r12y28š 2922789631

Autoři MHD Ostrava se dopravou zabývají více než kdokoliv jiný z DPO, které je ovládáno politiky. Kdyby se do dopravního inženýrství nemontoval někdo, kdo o tom nic neví, vypadalo bylo v Ostravě po dopravní stránce mnohem lépe.

0/0
29.10.2016 20:29

R81a26d95i78m 82T43o39b13i67á53š 2673822904556

no a proč tam nedají trolejbusy nebo elektrobusy...??? lokajka je moc hlučná si myslím...

+2/0
28.10.2016 14:08

P38a31v85e69l 19N76o75v58á24č37e35k 4700576858

Elektrobusy to by byla jen investice do elektrobusů, žádné kopání a stavění. Trolejbusy jsou to samé, nepotřebují koleje, to by se moc neprostavělo a EKOVA trolejbusy nevyrábí. ;-)

0/−4
28.10.2016 16:55

R85a73d90e74k 50R47a26i77d27a 5217902499

Néé, vůec by to nebylo kopání vystavět ty měnírny a novou vozovnu pro trolejbusy :D a ekova vůbec nedělá trolejbusy, které dodává do švýcarska...mimochodem tramvaje ekova nedodá, protože nesplňuje podmínky. Ale dál si šiřte ty vaše fámy..

+2/0
28.10.2016 21:53

P65a16v53e58l 12N57o78v86á78č71e25k 4570826128

:-/To není diskuze, ale výlevy demagogie. Vážení, včera jsem si celou trať prošel pěšky a v některých místech je mezi STAVBAMI tedy ne mezi stavbou a stromy cca 30m. Tam asi postaví nadjezd.

Je tam taková spousta místa, že nemohli vybudovat cyklostezku, ale nakreslili ji na cestu. 5m trávník, úzký chodník, cesta, chodník, zeď.

Pokud někde trať začíná a končí, je určena primárně pro obyvatele této čtvrti. Nepředpokládám, že se někdo z Přívozu vypraví na hodinový výlet do Globusu tramvají, nakoupí týdenní nákup a pojede spokojeně zpět, protože autobusem by to nemělo tu správnou romantiku.

P.Soukupovi se omlouvám za mínus, uklepl jsem se. Promiňte, malý display.

0/−5
28.10.2016 10:33
Foto

B87r33o12n68i53s21l85a53v 27G93a61b92r42y52š 2382609131

Ne, ne, ne a ne. Tramvaj není jen na cesty po celém městě, ale využívá se i v rámci obvodu. Nejde ani o romantiku, ale o to, že tramvaj pojme více cestujících. Nemyslíte si, že provozovat autobusovou linku se 400 spoji je trochu neekonomické? Říká Vám něco termín "ekonomika provozu"?

Jak se zpívá v jedné písni: "Nad tvými argumenty zůstává rozum stát..." Chcete slyšet refrén?

0/0
28.10.2016 11:59

P74a78v69e20l 69N14o64v34á76č91e69k 4170246578

Těch 400 spojů je měsíčně? Vůbec jsem si nevšiml, že by 39ka jezdila plná. Nicméně, velkokapacitní tramvaj bude jezdit asi co hodinu, ať se naplní a vyplatí.

+1/0
28.10.2016 13:35

W43r90a47t59i92s74l58a66v 78T63o22b88o58l96a 3198243359580

Vy se asi hodně nudíte, že tady musí vermocí prosazovat svůj názor že? Prostě se smiřte s tím, že většina lidí je pro stavbu. Žijeme v demokratické zemi a pokud to projde jak ve vedení tak mezi lidmi , tak jediné co můžete dělat je držet zobák nebo se odstěhovat :-)

0/−3
28.10.2016 16:25

P27a67v50e78l 22N90o28v28á46č44e75k 4290256468

Ne "vermomocí" ale "mermomocí ". Naštěstí to nezávisí na lidech podobných Vám.

Porubští i radní z města si jsou velmi dobře vědomi, že hlasy pod peticí, jsou hlasy aktivních voličů, kteří je mohou v příštích volbách připravit o křeslo. Voliči z ostatních obvodů k volbám v Porubě nepřijdou a hlas jim za koleje nedají.

Spousta lidí o tom jen neví nebo to berou jako nepravděpodobné.

0/−2
28.10.2016 17:03

W13r46a28t11i93s92l45a84v 54T18o98b16o97l79a 3548673249620

Stejně je to i z druhé strany ;-) Lidi pro trať nemusí příště volit tohle a těch je naprostá většina. Ještě něco?

0/0
28.10.2016 23:20
Foto

B65r21o88n55i17s63l77a55v 41G73a38b24r90y59š 2472749851

Tuhle otázku myslíte opravdu vážně? Už dříve jsem napsal, že je to 434 spojů v jednom pracovním dni. Nejezdí tam snad jedna linka, ne?

0/0
28.10.2016 17:59

P22a77v18e29l 41N22o42v23á41č79e16k 4920476728

A tohle všechno obslouží jedna tramvajová linka? V tom případě se jedná o malý zázrak. Tak to potom není co řešit.:-P

0/0
28.10.2016 19:19
Foto

B78r29o23n62i13s56l56a39v 63G32a48b61r71y55š 2402279481

Tedy..., musím přiznat, že Vaše myšlenkové pochody jsou dost matoucí.

Tady nejde o počet linek, ale o počet spojů. A tato linka bude nejspíše nasměrována do centra přes nějaký významný přestupní uzel. Nemůžete nebo to nechcete chápat?

+2/0
28.10.2016 19:35

P68a32v93e42l 88N16o42v33á97č55e41k 4740826718

Chápal bych, kdyby se konečně propojila Duha se Slovanem - tuto trasu chodí většina obyvatel sedmáku a osmáku pěšky, než to objíždět přes Slavíkovou. Vnitroobvodová linka by je mohla zavézt ke Slovanu, kde pohodlně přestoupí na tramvaj směřující do centra.

0/0
29.10.2016 12:11
Foto

B62r92o10n59i93s76l96a43v 27G38a82b23r84y80š 2792509861

A proč chodí pěšky a nevydupou si nějaké autobusové spojení?

+1/0
29.10.2016 20:26

J82o24s41e47f 69T52l40a88m22s79a 7381150113247

Londýnské metro. Neustále se rozvíjí a vznikají nové a nové trasy. Kdyby se vedení města neustále mazlilo s londýňany, zda pod jejich domy vrtat či nikoli, jestli se může ta která ulice uzavřít a stavět, došlo by záhy ke kolapsu. Londýn by se nerozvíjel. Ano, metro jezdí většinou v podzemí, ale v Londýně z velké části i nahoře. Takže někteří Porubští, vemte rozum do hrsti. Nejde jen o vás a vaše pohodlí. Ostrava potřebuje rozvoj. Vás je dejme tomu pět tisíc, ale pak je tu nějakých 290 tisícovek ostatních, kteří budou za tramvaj do vašich končin rádi.

+3/−2
28.10.2016 0:01

J80a59n 84S67o70u95k45u49p 1514344146655

Eh..kdo kromě lidí z Pustkovce do Pustkovce jezdí?

+1/−5
28.10.2016 1:15

S59v74a30t60a53v57a 68D58u59r51a34n91o50v69á 3699819954671

Ta trat nebude pro lidi z Pustkovce, pokud se to vezmu pohledem dneska, pokud by se to vzalo pohled minuleho stoleti, cely 7. a 8. obvod stoji na pozemcich okolnich vesnic, tedy i Pustkovce a to uz jsoutakova dve mensi okresni mesta.

+1/−1
28.10.2016 8:45

P38a26v23e28l 42N34o94v22á79č89e47k 4740896228

Takže jako za komančů.." Ve veřejném zájmu, zde bude tramvaj vozit pracující lid do práce pro budování naši rozvinuté kapitalistické společnosti."

Případní prodávající nemovitosti, by neměli zapomenout zmínit, že kromě balkónu, výtahu atd. se bude v blízkosti budovat tramvaj a říct si o 10% navíc za tuto vymoženost v dosahu.

0/0
28.10.2016 17:10

J65a86n 80S23o90u29k84u56p 1414654146385

Nevím, co tím chcete říct, ta trať sice zvyšuje kvalitu MHD pro Pustkovec, nicméně to nic nemění na tom, že do Pustkovce nikdo jiný než místní jezdit nebude, což byla reakce na výše psaný elaborát, jak pustkovečtí omezují rovzoj Ostravy, což je totální nesmysl.

0/0
29.10.2016 22:33

P35e92t27r 11K35o62m52í82n94e87k 3519407412959

Třeba lidi na stavebku a do VTP. Stačí těch pár tisíc lidí?

0/0
31.10.2016 14:40

R41a76d77i21m 84H61l21a36v62i87n56k89a 3767820804834

Bydlím v Porubě a jsem pro novou trať.

+8/−2
27.10.2016 23:27

M57i24c14h98a12l 93D78a64l83e31c16k27ý 8761448496804

Tak,je�t� tu lanovku a budeme sv�tov�!!!

0/−3
27.10.2016 19:58

P94a63v53e79l 62N53o28v75á24č66e63k 4220786728

Lanovka by nebyla od věci, mohla by být zavěšená nad tím parovodem. Nemusel by se překládat. Případně parovod zvednout nad koleje a trolej zavěsit na parovod.

0/−1
28.10.2016 16:52

P74a10v23e13l 93N25o37v95á62č46e97k 4230376628

Tak začínám zjišťovat, že probíhá kampaň fandů MHD, DPO a spřátelených stavebních firem na pozitivní ohlasy v diskuzích.

0/−2
27.10.2016 19:38

W54r92a58t27i48s74l93a23v 39T11o30b13o94l37a 3848443399650

anoo, Takže když máš někdo jiný názor tak je hned automaticky stavební firma, provozovatel nebo fanda MHD.... Vy jste asi moc rozumu v životě nepobral že? Jinak by z vás takové hlody nelítaly...

+3/−2
28.10.2016 16:29

O85s20k55a16r 13K73o50v33a53ř97í11k 8167803496267

Hlavně dokončit prodlouženou Rudnou....a konečně ji v celé délce zprůjezdnit. Pak vymýšlejte nesmysly.

+4/0
27.10.2016 19:12

R65a30d30e18k 46R73a13i77d61a 5697212819

Ještě, že dnes už v Ostravě nějaké tramvajové tratě jsou, protože s tímhle přístupem a s takovou demencí obyvatel by už nebylo možné cokoliv postavit.

+4/−4
27.10.2016 18:55

P90a30v98e21l 27N17o41v36á26č16e48k 4890836758

Fanda MHD z FM. Co je Vám do tramvaje v Porubě? Bude jezdit pod okny Vám? Přijedete si je tady vyfotit a dát na FB, ale kravál budeme poslouchat my.

Neřekl bych, že je dement ten, kdo si chce zachovat klidné, pěkné prostředí a nechce si nechat nacpat nesmyslnou a zbytečnou stavbu pod okna.

0/−9
27.10.2016 19:36

R24a30d94e21k 32R30a80i85d39a 5167642369

Trvalé bydliště mám v Ostravě Porubě kousek od Jižních svahů a byl bych moc rád, kdyby mi tam tramvaj jezdila. Takhle jezdí až na Opavské a o víkendu se od tama do centra nedostává nejrychleji.

+6/−1
27.10.2016 20:20

P92a91v81e41l 92N45o90v90á59č13e53k 4850826988

Domluvte se s panem Gabryšem, on Vám to zařídí, ale raději to neříkejte sousedům, asi by Vás ukamenovali. Tam taky jezdí často autobusy.

0/−2
28.10.2016 17:15
Foto

B48r22o10n58i81s40l33a69v 58G81a82b50r46y90š 2112149891

Ja tezko neco zaridim, nejsem na zadne vedouci pozici.

Az se budu chtit divit a nevericne zirat, napisu Vam. :-)

0/0
29.10.2016 11:35

R92o56b89e23r49t 54S83t22r13n97a92d26e20l 5768189379335

Nesmyslná a zbytečná stavba??? Pokud někomu vadí tramvaj má bydlet třeba v Brušperku a ne ve velkoměstě. To je podobný argument, jako by obyvatelé New Yorku žádali zrušení nadzemky a upřednostnili ještě větší zácpy a více smradu v ulicích než dosud....

+8/−1
27.10.2016 21:27

T81o67m85á80š 34J33o13u32s42k98ý 6580524

Porubáci snad žádaj zrušení dopravy, která tam už je?

+2/−1
28.10.2016 11:57

P97a10v88e55l 23N60o39v92á84č98e67k 4250456788

Vážený pane, nejde o nic jiného než stavět, prostavět a vyrobit tramvaje. Svého času si Interspar prodloužení tramvaje na Dubině zaplatil ze svého, Globus si to nechá postavit za peníze EU.

Bylo by fajn, kdyby DPO představil projekt občanům dotčených lokalit, kteří je mají využívat a nechal je ať zváží, zda chtějí CNG autobusy nebo čistou tramvaj.

Rozhodně nejde o pár stromů, ale o celou alej podél ulice B.Nikodéma, která padne kvůli přeložení horkovodu(nenapadá mně při největší fantazii, kde jej přesunout). podél ulice Prodloužené, strčíte tramvaj lidem přímo pod okna a alej padne taky. Jako zaměstnanec DPO (Váš FB profil) asi máte za úkol psát kladné články a podle Vaší fotografie máte dostatek životních zkušeností s projektováním tramvajových tratí.

0/−10
27.10.2016 18:29

R41a39d53e48k 15R73a22i23d19a 5437282199

Božínku, ono se pokácí několik stromečků, které by mimochodem stejně do 20 let musely být odstraněny kvůli stáří. Ona ta Ostrava je totiž uprostřed pouště, co na tom, že je to nejzelenější město v republice. A tramvaj že by měla někomu jezdit pod oknem? Hrůza, normálně se tramvaj přece staví uprostřed ničeho, aby nikomu nedejbože nevadila.

+8/−2
27.10.2016 18:36

W67r32a86t90i16s54l35a68v 14T96o13b70o96l25a 3788443489820

Že toho člověka ještě vůbec berete vážně... :D

+2/−1
27.10.2016 18:55

S98v69a44t55a91v72a 78D93u92r84a40n84o90v55á 3369149914161

Pane Novacku, proc lzete? Takto vypada ulice Bedricha Nikodema mezi Pustkovcem a 7. obvodem https://mapy.cz/zakladni?x=18.1764118&y=49.8413083&z=17&l=0&base=ophoto&source=stre&id=110583

Domy jsou vuci ni otocene bokem a jsou od cesty dostatecne daleko, pas mezi cestou a chodnikem je docela nestandardne daleko. A domy na ulici Karla Aksamita jsou v dostatecne vzdalenosti od cesty. Mimochodem minule jste psal o Heyrovskeho ulici, tak pokud tam bydlite to Vam nevadi, ze hned vedle je Zuzana (restauracni zarizeni), policie a rano tam najizdi dodavky k mistnimu obchodu?

Vezeky nad Zuzanou jsou od cesty jeste dal a pak za dalsi krizovaktou vicemene

obchody a par vezaku okolo parku (mimochodem byvaleho hrbitova). A ty stromy uz byly velke, kdyz jsem ja chodila na devitiletku a to je drahne skoro 40 let zpet.

Navic 7. a 8. jsou zelene nejvic uvnitr obvodu, kde je dostatek klidovych zon. Tramvaj je opravdu dobre reseni, ale remcalu bude vzdy hodne. Bohuzel. Normalni lide ji uvitaji, protoze to nebude primarne cesta ke Globusu, ale za praci do centra Ostravy etc.

+7/−1
27.10.2016 19:19

P16a92v91e22l 89N75o73v44á35č81e51k 4890936778

Vážená paní Duranová, on ten projektant zřejmě lokalitu taky hodnotil jen na monitoru. Pod tím širokým zeleným pásem je právě ten horkovod.

Na něm těžko položíte koleje...i když Vy možná ano, ale to se do toho Globusu nesvezete. Rv

0/−1
28.10.2016 10:18

W73r36a43t58i73s22l40a23v 22T21o60b49o38l29a 3168573439920

Když nevíte, mlčte. znova vás prosím

0/0
28.10.2016 16:32
Foto

B33r72o38n54i89s85l78a67v 80G56a47b95r52y13š 2892629201

Pane Nováčku, projektanti dopravních staveb jsou si velmi dobře vědomi toho, že nemůžou cokoliv postavit kdekoliv. Ještě před první fází projektové dokumentace se zaměřují inženýrské sítě, které je třeba respektovat. Pokud projektant usoudí, že tramvajová trať inženýrské sítě nijak neohrozí, pak je vše v pořádku. Pokud by došlo k jejich kolizi, sítě se přeloží. Proč z odborníků děláte amatéry?

+3/0
28.10.2016 18:07

R64a21d77e39k 78R74a92i80d80a 5617502479

Ten pán je magor, od lopaty odsuzuje ty, jež jsou chytřejší, což jsou proti němu skoro všichni. Je-li někdo inženýr, tím hůř.

+2/−1
28.10.2016 22:03
Foto

B53r37o77n48i57s66l31a48v 29G46a56b78r15y40š 2822759251

Nemůžu za to, že jsem byl ve svém vzdělávání úspěšnější než on. ;-D

0/0
28.10.2016 22:27

W68r57a59t75i19s51l45a65v 62T53o96b45o72l18a 3348383309360

Ekologická vozidla

Ekologie má určitě opodstatnění. Tramvajová doprava neprodukuje emise. Autobusy CNG mají spalovací motor stejně jako naftové autobusy Pokud nevěříte, zavřete se s CNG busem do garáže a nechte běžet motor. Elektrobusy jsou stále v začátcích. Ostrava již několik let disponuje malým počtem těchto vozidel. Jak je možné, že nejezdí po celý den? Otázka k zamyšlení...??? Ano, musí se dobíjet a nemají výdrž na dojezd celodenní směny. Novější elektrobusy zatím dopravní podnik nemá a rozhodně je nutné tento typ pohonu dříve důkladně vyzkoušet.

Kácení stromů a zábor veřejného prostoru

Ach ty stromy... Argument o kácení je opět překvapující. V loňském roce došlo k vykácení desítek vzrostlých stromů na území 8. obvodu. Zrodila se petice za jejich záchranu? Přivázal se někdo k označeným stromům? Po kácení proběhla náhradní výsadba. Při výstavbě trati dojde k případnému kácení v minimálním rozsahu. Stejně jako při každé jiné stavbě je zhotovitel povinen zajistit náhradní výsadbu a obnovu zeleně. Zabírá trať veřejný prostor? Při stavbě tramvajové dráhy obvykle dojde k zlepšení veřejného prostoru. Jedná se o liniovou stavbu, nikoliv o stavbu typu hypermarketu, městečka pro seniory, vědeckotechnologického parku, parkoviště apod., které zabírají veřejný prostor lidem přímo pod okny.

Hluk, vibrace a snížení hodnoty bytů

Tramvajová doprava prochází v posledních letech modernizací. K výstavbě nové trati na úrovni 21. století zatím v Ostravě nedošlo. Ten, kdo byl v zahraničí a viděl, jak může tento typ dopravy vypadat, byl jistě překvapen. Moderní těleso je položeno s antivibrační ochranou, moderní vozy, které jsou na trať přislíbeny, neprodukují hluk jako vozy s koncepcí z 50. let 20. století. Zavedení fixní městské dopravy zajišťující spojení s centem města a dalšími významnými uzly naopak cenu nemovitosti zvýší.

+6/−2
27.10.2016 17:13

W29r68a57t93i46s68l23a90v 27T64o97b34o47l90a 3278653229140

Co čekáte od lidí, kteří argumentují tímo:

- Zvýšená kriminalita, protože to zloději budou mít snadnější se sem dostat

- Žádná tramvaj není potřeba, autobusy jsou budoucnost

- Trolejové vedení zničí architekturu osmáku (problém je, že tam žádná není. Na Hlavní třídě bych to pochopil, mezi paneláky ne)

- Tramvaj mi bude cinkat pod oknem, tohle nerozdejchám (tak proč sakra bydlíte ve městě?!)

Prostě lidi si představují tramvaj jako něco, co musí vyloženě dělat hluk a zhnusí okolní krajinu. Bohužel pro ně, tohle už dávno není pravda. Doba pokročila a nové tramvajové úseky i vozidla dokáží být velice tiché, dokonce tišší než projíždějící/ rozjíždějící autobus.

Bohužel pár odpůrců dokáže vždy udělat větší peklo než většina příznivců. Ať si na ně každý udělá obrázek sám. Já jsem si tu jejich petici i webovky četl a bylo mi opravdu do breku, jaké kraviny dokážou někteří vytáhnout.

+12/−1
27.10.2016 16:49

P89a70v44e85l 41N81o94v23á33č13e55k 4370316508

Předpokládám, že zmíněnou lokalitu máte zmapovanou a tušíte, jak to zde vypadá, jaké jsou dimenze pro budování trati? Jaké překážky a infrastruktura v kolizi? Kolik potřebujete pro dvoukolejnou trať zábor 10 metrů?

Škoda zase nikdo "bydlím tady a chci tramvaj".. Zase "neznám, ale myslím že ať to tam postaví, tramvaj je budoucnost a čistý provoz".

0/−8
27.10.2016 16:59

W83r14a63t16i67s73l20a89v 62T27o33b80o66l38a 3158153289170

Bohužel pro Vás. V téhle části Ostravy jsem pomalu jako doma. Nehledě na to, že dopravě se věnuji již od svého mládí a vím o tom o dost víc, než běžný občan. V tom je možná ten problém. Protože vím, jak by to vypadalo a kolik pozitiv by to přineslo, narozdíl od lidí, kteří si pod pojmem tramvaj představují starou bednu na panelech v centru Ostravy, kde to prostě kravál dělá... Rv

A hlavně v době, kdy je celá Ostrava zasekaná a zpoždění 10 minut je ve špičku takový dobrý průměr by se tramvaj opravdu šikla. Autobus mezi auty, tramvaj profrčí kolem. A pohodlí taky úplně jiné.

+5/0
27.10.2016 17:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.