- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten pan nadhodil 2 veci, ktere jsou vazne k zamysleni. 1. "skola je k nicemu". Skola k necemu je, ale musi ucit. Kdyz me nekdo rekne, ze ma IT obor z CVUT, tak i bc. je dost pro slusne zamestnani, kdyz ma treba neco "od" IT z nejake "huma"university ci zemedelky, tak mam v ocich otazniky . 2. ze skoly maji svuj klub. Skoda ze pan nerozvinul, jak to mysli. Ale to ze se na skolach spis "nez uci" "vychovava" nova generace pozoruji jiz velmi dlouho. Dost casto ze skoly vychazi budizknicemove s hlavou plnou podivnych myslenek, neco jako marxisiticka vychova 48-89. Pokud maji klub ve smyslu "ja na brachu, bracha na me" , tak je to na trestni oznameni v mekcim pripade medializaci, pokud jsou dukazy ...
Docela peknej system vyuky IT maji ve vietnamu. Clanek o tom zde: https://neil.fraser.name/news/2013/03/16/
Vy jste dobráčci, my sháníme lidi pro L1 podporu uživatelů a kdyby se nám hlásili alespoň lidi, co umí přeinstalovat Windows, změnit v nich IP adresu a možná přidat to PC do domény, tak to by byla paráda...
Néé to snad umí každý
Wokna jsou přece již při narození přirostlé k tělu našich Microsoft dětí :-)
Začněte šířit Arduino do základních a středních škol. Je to "vstup" do programování a hned vidíte výsledky.
Nevím, na provinční informatické katedře informatiky jsme měli diskrétní matiku, matematickou analýzu, lineární algebru, algoritmy a dat. struktury, operační systémy, programování Java/C#/PHP...atd. Pravda, byl tam taky specifický předmět na kancelářské aplikace, programování ve flashi, PHP. Ale jinak mi to přišlo jako docela dobrý mix, kdo chtěl, tak se naučil, kdo nechtěl, skončil jako prodavač v elektrotechnice, úplní zoufalci byli vyhozeni.
Ale v IT si všichni honí trička na tom jakou mají nebo nemají školu, zda vůbec mít VŠ, najdou se i tací, co se považují za naprosto cool, že vůbec VŠ nemají atd. Podle diskuzí na root.cz by jeden řekl, že ajťáci jsou v podstatě banda puberťáků honících si péra.
Presne tak. Absolvoval jsem It obor na TUL
jo, kdyby ti lidi uměli dobře aspoň ten MS Office, ale co celý office, aspoň třeba excel, jenže oni je ve školách nenaučí ani to. napsat si vlastní (byť triviální) funkci je nad síly 99% VŠ lidí, co k nám přichází do firmy a to máme v inzerátech požadavek na znalost MS Office. Oni je prostě nenaučí nic.
Pro mě byl šok, když jsem přišel do německa a zjistil jsem, že tam se stačí na programátora vyučit. Tzn tři roky po Realschule. Po prvním vyděšení ten systém ale není tak špatný. Firma má například pár lidí s Uni, co definují architekturu, technologie, trendy, řeší složité problémy a tito lidé píší frotend a implementují kod do připravené architektury a desing paternů. Ani, tito lidé nebudou nikdy schopni být opravdovými inženýry, ale po pár letech praxe jsou z nich velmi schopní programátoři, co na 80 procent potřeb průmyslu bohatě stačí. I když debata s nima je občas poněkud obtížnější, zejména když přijdete z čech, kde téměř každý programátor ve slušné firmě má vysokou školu.
Pan Martin Stanek nema jasno co chce. Rozumim tomu ze jej IT primarne nezajima, je to pro nej jen prostredek jak vydelat penize. A evidentne penezum i rad otroci, kdyz pracovat pro Tieto 3 roky a nebavilo ho to. Ale nelibi se mi, ze nadava na pomery a nic pro zlepseni nehodla udelat. IT neni nic narocneho pro technicky zamereneho cloveka, pokud potrebuje lidi tak misto posilani smluv na VSE mel vyvesit inzerat s brigadou a o nadsence co delaji za pak korun by nemel nouzi. Nerozumim jeho vymezovani se vuci tzv. klubu vyvolenych. Bud chci zmenit zpusob vyuky a tak pro to neco udelal, nebo je mi to sumak ale pak nemusim kopat do tech co se tomu venuji a sam se tvarit ze me to vlastne nevadi. Dost nedospele chovani.
Dodatek: IBM da praci kazdemu do projevi zajem a ma dobrou pracovni refrenci. Jakou skolu jste studoval IBM nezajima, najdete u ni plno lidi ze i se zemedelkou. JInak prace pro IBM neni nic extra, plno lidi tuto firmu opousti pro nudne administrativni interni procesy.