Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odpor proti nové tramvajové trati v Ostravě roste. Ve hře je i referendum

O tramvajové trati snila část obyvatel 7. a 8. stavebního obvodu Ostravy-Poruby desítky let. Ale nedočkali se a teď už ji nechtějí. Když radní krajského města přišli s tím, že by za evropské peníze rádi prodloužili tramvajovou trať ke Globusu, vyvolali tím bouřlivé reakce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e55t71r 21M63i33c94h31a78l77č40á41k 2137910201162

Dodelejte prosim vas prodlouzenou rudnou, ta je pro obyvatele pustkovce a poruby nejvetsim ekologickym prinosem!

0/0
25.11.2016 10:32

W29r96a51t60i10s42l82a76v 29T92o66b66o59l86a 3168943279300

Mimochodem, co by tam jezdilo ;-)

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/11/22/tramvaje-do-ostravy-dod-stadler

To už tak špatně nevypadá co?

+1/0
22.11.2016 16:15

W98r93a70t30i45s88l75a56v 56T77o86b67o73l75a 3538523939280

Koukám, že Nováček opět nezklamal a zase nám tady chrlí samá moudra... :D

0/0
22.11.2016 16:13

P57a13v15e14l 72N93o90v69á65č37e70k 4910706448

Ale zdravím pane Tobola... No co na to říci, Švýcarská tramvaj, postavená podle standartů pro východní (ruský) trh, vyrobená v Bělorusku - šupa, co si přát více. 40ks za 1,4 miliardy.

0/0
22.11.2016 19:51

T24o81m91á26š 44F98l60a62i 6834521855141

Co je pravdy na tom že: před stavbou nákupního centra Globus bylo plánované že žádná prodloužená rudná nebude a hlavní tah povede tak jako doposud okolo nákupního centra a až za ním se napojí na novou silnici na Opavu. Pak ale někdo dostal rozum a uvědomil si že původní plány prodloužené Rudné dále na Opavu nejsou přežitkem komunismu,ale uleví ucpaným křižovatkám,kolonám u Domov sester,ulici 17,listopadu ... Ovšem mezitím se všechny pozemky rozprodaly viz poslední úsek kde stojí rodinný dům a třeba neúplné mimoúrovňové křížení ve směru z Ostravy na Klimkovice kde stojí skladovací haly ... Takže jediný kdo usiluje o tu tramvajovou trať je Globus který po otevření "prodloužené Rudné" bude úplně mimo jelikož tam není důvod zajíždět a samozřejmě město Ostrava,které změnilo plán hlavní trasy na Opavu.

+2/−2
22.11.2016 12:03

J89o60s28e90f 22Š17e91m86e47l24í25k 7939301760387

No když už jsme natáhli koleje k letišti, ze kterého nic nelítá, nebylo by lepší k tomu Globusu postavit metro? ;-)

+2/−1
22.11.2016 9:53

V74a33c48l84a63v 16B51u53r90e82š 3373188942679

Při určité procentuální povinné účasti voličů aby bylo referendum platné, je při současné voličské apatii každé referendum vyhození peněz. Viz z poslední doby referendum na Jihu, v Brně o stěhování nádraží atd.Soukromý odhad účast do 20 % platných voličů s +- vyrovnaným výsledkem.

0/−1
22.11.2016 7:01

P94a28v61e28l 67N13o40v51á73č25e63k 4100836968

Referendum by se konalo současně s komunálními volbami, čili s minimálními náklady. Předpokládám, že na sedmém a osmém obvodě by se velice zvedla volební účast, ať už by ji zvedli odpůrci či zastánci.

0/0
22.11.2016 7:34

Z10d66e96n94ě66k 69F84i39l45i66p 7314961481174

A nevadi jim,ze jezdi tramvaji,auty pred jinymi domy?

+2/−1
21.11.2016 22:00

P36a18v84e98l 95N29o51v94á62č75e62k 4720976338

Ta petice je proti výstavbě něčeho co ještě nestojí. Co tu mělo před padesáti lety být, ale nebylo. V právnické terminologii se tomu říká "pokojný stav", tak to (ne nepodstatnou dobu )bylo a nikomu to nevadilo...

0/0
21.11.2016 22:37

J58i33ř31í 62H32o53d53a34n 6854417503340

tak hlavně že paní vysloužilová jezdí do práce autem...

0/−1
21.11.2016 20:51

R81o65b82e94r95t 69H64o32m24o65l39k64a 4143648550152

Paní Vysloužilová má jen obavu, že klesne cena jejího bytu. Což je blbost.

+1/0
21.11.2016 23:43

K14a30r42e92l 71M60a79l22í45k 1683740935638

Tri tisice lidi? To je procento z celkoveho poctu obyvatel...pokud by melo byt referendum,tak vsech obyvatel,nejen Poruby a Pustkovce...to by si pani Vyslouzilova mela uvedomit...

+4/−2
21.11.2016 20:15

P12a31v52e57l 70N46o85v21á67č78e91k 4180746198

A proč jako referendum všech obyvatel? Pro koho je trať určena, komu má přinášet "užitek"? Není asi problém nasbírat hlasy sta tisíc lidí z Ostravy - pokud jste teda nemyslel republikové referendum. Lidí, kteří budou s tratí a jejími vlivy žít je pouze část, ale hlavně oni mají tramvaj využívat, jim má zkvalitnit život. Pochybuji, že někdo z Hrabůvky nepojede do Globusu jen proto, že tam nejede tramvaj. A i tak tam pojede tramvají jednou a pak už autem, protože nákup tramvají tahat nebude a tramvaj pojede hodinu.

0/−6
21.11.2016 21:23
Foto

B91r92o65n58i67s96l48a30v 64G97a56b62r30y84š 2692589371

Vy si vážně myslíte, že do Globusu jedou lidé jen a pouze pro velký nákup? Člověk tam může jet i pro jednu či dvě věci, které jinde nejsou k sehnání.

+3/0
21.11.2016 22:11

P94a69v68e22l 43N85o17v42á27č69e92k 4460516508

A tohle autobusem nedokáže?

0/−2
21.11.2016 22:31
Foto

B84r95o51n87i29s78l19a16v 95G25a81b66r53y10š 2182269101

Dokáže, ale tramvaj má větší přepravní kapacitu.

Ale Vy byste to zvládl autobusem, že? Vy byste určitě zrušil i trať do Budišovic, protože tramvaj ruší zvířátka a starousedlíky v Dolní a Horní Lhotě.

+3/0
21.11.2016 22:39

P50a18v51e95l 47N16o96v57á16č58e25k 4490376548

Znovu říkám, že nikdo nechce rušit nic co už by stálo. Pan primátor sám pro měsíčník Ostravská radnice řekl, že žádné nezvratné rozhodnutí nepadlo. K čemu pořád chcete kapacitu, když tu jezdí poloprázdné autobusy?! Navíc 40ka zajíždí občas až před vchod Globusu, od tramvaje to bude procházka .

0/−3
22.11.2016 5:04
Foto

B83r23o57n70i66s77l96a50v 79G27a87b72r53y39š 2762419161

A já Vám znovu říkám, že Vaše dedukce a úvahy jsou mylné.

Skrze zastávku Duha jezdí přes pracovní den cca 800 spojů. Proč jich tam tedy jezdí tolik? Zřejmě to nějaký význam má. Zabýval jste se někdy otázkou, proč jezdí autobusy poloprázdné? Mimo jiné to může být taky z toho důvodu, že některým cestujícím vznikne přestup navíc a už jim dopravní systém přijde neatraktivní. A může to být spousta jiných důvodů.

Jestli v sobě máte aspoň špetku logiky, pak byste si mohl logicky odvodit a spočítat, že další tramvajová větev do Poruby patří. Zkuste si přečíst nějakou odbornou publikaci. Vezměte si papír a tužku a spočítejte si to. Není to nic těžkého.

+4/0
22.11.2016 8:32

P34a11v68e51l 37N10o54v47á89č54e39k 4220296928

To, že tam jezdí 800 spojů, jak Vy říkáte, ještě neznamená, že jezdí vytížené. Já na rozdíl od Vás tyto spoje využívám k cestě do zaměstnání, na nákupy atd., čili vím jak jsou poloprázdné. Je to výhoda, aspoň si vždycky sednu ;-) Za současné situace bude tramvaj vozit vítr za evropské peníze.

Je třeba brát v úvahu počet přepravených osob, ne počet vypravených spojů. Hlavně je třeba nejdříve lidi zpět do MHD přitáhnout, například zrychlenými spoji, které fungovaly dříve k významným zaměstnavatelům, viděl bych to na býv Novou huť, průmyslovou zónu Hrabová atd. Pokud mám jet 50 minut autobusem nebo 20 minut autem, občas z lenosti zvolím auto.

Tramvaj v žádném případě nezvládne přepravu rychleji, v zatáčkovitých úsecích nemá šanci autobusu konkurovat ani rychlostí ani hlučností.

0/−3
22.11.2016 8:56
Foto

B65r68o69n96i53s95l39a50v 47G13a10b38r33y17š 2732619661

Víte co? Přečtěte si tohle:

http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/10195/63958/GabrysB_OrganizaceDopravni_JK_2016.pdf?sequence=1&isAllowed=y

V koncových úsecích si v tramvaji taky sednete. Ale není důvod lidem upírat pohodlnější a přímou přepravu, pokud je to možné. Vím, že je nutné brát v úvahu počet přepravených osob. Jenže problém je, že tato data jsou nedostupná a nedají se pořádně ani změřit. Počet přepravených osob se mění den ode dne, týden od týdne, rok od roku. Existuje možnost a způsob, jak přivést lidi do MHD. A částečnou odpovědí a řešením je právě moje disertační práce, kde máte i expresní linky. Aplikaci na Ostravsko ale nesmíte brát příliš vážně, protože vznikala za velmi ztížených podmínek a s neúplnými daty.

Ano! Tramvaj zvládne přepravu rychleji, neboť na samostatném drážním tělese může mít povolenou větší rychlost. V posledním odstavci lžete a dobře to víte. Pokud máte pravdu, rád se přesvědčím o důkazu.

+2/0
22.11.2016 9:10

P80a73v52e90l 48N68o13v55á23č13e33k 4750336668

Děkuji, až budu mít chvíli, jistě si to přečtu. Podívejte, zrovna Duha slouží jako přestupní uzel, kde se možná opravdu mihne 800 spojů, nevím, kde tuto informaci ověřit. Nicméně tyto spoje se rozjíždějí do Martinova, Hlučína a dalších oblastí - všechno nejede ke Globusu.

V současné době, kdy má téměř každý časovou jízdenku, je velice těžké počet přepravených osob určit, aspoň to snad uznáte. Můžete jeden den nebo týden nechat jezdit študáky jezdit spoji ať si dělají čárky, potom to spočítat a výsledek dle potřeby upravit.

Já chápu, že někdo má rád sportovní auta, jiný vlaky a jiný by nejraději viděl všude tramvaje, ale když mám malou kuchyň - nekoupím si americkou ledničku i když se mi líbí a jsem přesvědčený o jejich výhodách.

Vím, že je třeba mediálně šířit pozitivní obraz o plánované stavbě, ale neobviňujte mne ze lži. Chcete mi tvrdit, že kdy pošlete 40 kilometrovou rychlostí do 90° zatáčky tramvaj a autobus dopadne to stejně? Nemyslím si, za tou tramvají už druhá neprojede. A co se týká hluku? Kov/kov vs guma/asfalt, to si asi každý udělá představu sám. Argument s autobusem hlučně poskakujícím po nerovné vozovce, který jsem taky někde četl neobstojí - kdyby měli všude tak rovné silnice jako v plánovaných úsecích.

Vážený, ono není nad osobní zkušenost a místní znalost.

Pokud se někdo spletl a do vzorečku zapomněl připočítat lidský faktor, to že si lidé najdou alternativní způsob cestování, protože jim nebude trasa vyhovovat, tramvaje budou dělat hluk a vozit pouze vítr.

Ale bohužel, koleje už si nikdo nesbalí a neodveze pryč a 140 vzrostlých stromů na ulici B.Nikodéma už taky nikdo nevrátí zpět.

0/−1
22.11.2016 10:09
Foto

B38r59o33n31i14s83l42a33v 45G76a82b63r65y51š 2982759461

Měl byste si ji přečíst ještě dřív, než něco napíšete.

Autobus ale není jen o styku gumy s asfaltem. Vy snad neslyšíte motor, když autobus stojí? Ten hluk, když se rozjíždí? To přece nemůžete myslet vážně.

Osobních zkušeností mám dost. Znám všechny tramvajové provozy v republice, chodil jsem okolo nich a poslouchal hluk a okolo jedné tramvajové trati chodím do práce. Taktéž znám postup výstavby nových tratí a její technologii. Pokud např. v Praze pojedete po rekonstruované trati, neuslyšíte kromě kovového kola odvalujícího se po kovové kolejnici vůbec nic. Ani zevnitř ani zvenčí.

Nechci nějak degradovat stromy, ale ty se dají vysadit kdekoliv a mnohem víc, pokud bude vůle. Proti stromům nic nemám, ale tramvajová trať je ve veřejném zájmu. Stromy mohou stát o kus dál. Ale jestli Vám budou chybět, pěstujte si platany doma nebo se odstěhujte na vesnici.

Řešení existuje.

0/0
22.11.2016 23:07

P73a37v87e58l 47L76e12š27t98i65n51s40k92ý 7158745232453

Osobně bych tramvajovou trať uvítal na ulici Opavská až ke globusu. Ovšem to by musela být hotová prodloužená rudná. Co se týče autobusů, rozhodně bych uvítal spoj z ulice 17. listopadu (hlavní třída, atd.) směs Duha. Protože přesun tramvají na vozovnu a pak busem je skoro 20 min. dlouhá okružní jízda!

+3/−2
21.11.2016 19:57

P70a77v98e84l 68L77e34š56t38i75n18s84k13ý 7618555462653

Zlepšila by se obslužnost VŠ kolejí (2500-3000 studentů). Otevřelo by to možnost pro nový i stávající technol. park. Protože ruku na srdce, dostupnost u myslivny z hlediska dojezdu do práce je naprosto na*ovno, pokud nejde o výletu s dětmi. Vím, že město argumentuje nemožností stavby u globusu přivaděčem z Kružberku, ale dle mého to za promyšlení prostě stojí.

+3/0
21.11.2016 20:11

R59o48b45e18r89t 82H31o14m15o27l89k92a 4513708180492

A zkusil jste linku 75? Případně 58 nebo 40, nevím z kterého konce chcete cestovat.

0/−1
21.11.2016 23:38

P29a79v31e76l 61L14e59š62t11i19n11s93k42ý 7958145942933

75? To je ten bus, co sice jede ráno, ale jen jednou? 58 neřeší problém spojení 17. listopad - duha úplně ideálně. 40 je okružní bus, ten plní jinou funkci.

+1/0
22.11.2016 9:22

R36u55d35o77l36f 80P94i77v80r63n59e43c 6631857148989

Tramvaj na Opavskou je myšlenka solidní, jen je třeba opravdu zodpovědně promyslet, kudy ji vlastně vést. Takže v tomto s novou tratí souhlasím. Ovšem podle návrhů za cenu toho, že na Svinovských mostech roztrhnou autobusovou linku 48, jejíž protažení z Hrabové do Poruby byla jedna z nejlepších věcí DPO za poslední roky, tak to tedy raději tramvaje na Opavskou ne!

+2/−1
21.11.2016 19:37

P45a82v80e34l 68L14e54š87t81i17n80s80k36ý 7718185232943

Se 48 souhlasím. Ale ta tramvaj na Opavské by měla max 2-3 zastávky. Navíc by se více využila točna u globusu, neboť by tam lidé z okolí (Arrows, atd.) mohli dojet a hned přestoupit na tram. spoj směs centrum. Ale jak jsem psal výše, musí být hotová prodloužená rudná a nesmí se stavět technologický park u myslivny.

0/0
21.11.2016 20:26

P97a25v24e81l 70N91o97v35á98č79e49k 4100296468

Myslím, že po dokončení prodloužené Rudné, někdy okolo roku 2125 :-) by se pro vedení trati dala použít i Opavská, která už by mohla být jen místně obslužná komunikace. Tramvaj by pohodlně, rovně dojela ke Globusu. Nicméně, spojení Duha - Slovan, jako většina obyvatel sedmáku, osmáku rešíme raději také pětiminutovou procházkou než dvacetiminutovou jízdou, pokud je pěkné počasí.

Se 48 a 35 souhlasím, zavedení těchto spojů opravdu přínos, teda pro nás, co nastupujeme v Porubě - v Hrabůvce už horší - tam by to opravdu stálo za zvážení vybudování trati na průmyslovou zónu.

+1/0
21.11.2016 21:34

P32a95v93e95l 22L32e69š34t32i11n47s95k29ý 7108235502183

Za hezkého počasí můžu jít i z hlavní třídy přes svinov až do výškovic a časově to nejde o moc delší ;) ale MHD by ve městě měla být prostě svižnější

0/0
21.11.2016 22:12

R54o46b48e65r70t 89H27o73m89o81l97k68a 4333148870622

No jestli dojdete z Hlavní třídy do Výškovic za 35 minut, jste u mě frajer

0/0
21.11.2016 23:47

P70a57v84e41l 74L95e89š34t73i91n23s44k74ý 7728975222583

to bylo z nadsázkou

0/0
22.11.2016 5:49

P71a94v62e79l 80N61o16v76á32č31e50k 4710646988

A tvrzení, že tramvaj je městotvorný prvek se fakt hodí jen do prezentace na porady.

Město tvoří jeho spokojení občané a ne tramvaje. Všude ve vyspělých zemích tvoří tramvajová trať páteř dopravy v nejvíc exponovaných částech města a na ně navazují autobusy a trolejbusy, které obsluhují části s menším počtem cestujících.

Každý si spočítá, že tramvajová trať je na údržbu drahá a v co největší míře by měla vést po rovinatých úsecích.

Mít na 3,3km tři 90° zatáčky v husté zástavbě, plus serpentíny v průběhu trati je spíše pomsta pro obyvatele než přínos.

Myslím, že páni radní by se měli občas taky svézt tramvají, aby se dostali do reality a věděli, jak tramvaj jezdí.

Co ale v poslední době slýcháme, to spíš vypadá, že pod radnicí narazili na ropný vrt:

- lanovka z Dolních Vítkovic do ZOO nebo až do Bohumína, dokonce jako součást MHD

- tramvaj z Ostravy přes Havířov do Karviné

- rekonstrukce jatek v centru, které měl podle smlouvy rekonstruovat Bauhaus...

Teď ještě vzducholodě...

+2/−11
21.11.2016 17:14
Foto

B95r58o42n58i51s37l18a43v 58G56a24b90r78y75š 2812979271

Ne.

+1/0
21.11.2016 18:20

R83o85b20e61r19t 34H81o89m94o78l63k51a 4733488620182

No jo, ale ta miliarda a když se z ní odkloní jen 5 procent, chápete to lidi? To je přece výzva to si nenecháme ujít.

+1/0
21.11.2016 23:43

W91r27a84t42i24s55l83a49v 37T45o16b65o88l82a 3398943349140

Dobrý matroš bereš

0/0
22.11.2016 16:15

P66a84v54e47l 85N34o60v67á56č58e53k 4900846178

Tramvajová trať zde je v současné době holý nesmysl. Nahradit poloprázdné tiché a ekologické autobusy středněkapacitními tramvajemi (jak říkají) je holý nesmysl.

Mluví o tichém, bezhlučném provozu tramvajemi a posunem do 21.století, proč tedy njejezdí tyto tiché tramvaje v žádné části Ostravy? Proč se na komplet opravené trati ke křižovatce Martinovská x Opavská tramvaj škrábe s pištěním do kopce.

Nacpat do 25m proluky mezi stavbami dvouproudovou silnici, kolejiště, parovod a chodník, to chce hodmě velkou představivost a ještě to nazývat zlepšením kultury bydlení. Navíc když sám projektant přiznává zatížení obyvatelstva hlukem, cituji:

Citace z http://www.mhd-ostrava.cz/?s=tt_viii_obvod

"Varianta D eliminuje nedostatky v dopravní obsluze VIII. stavebního obvodu Poruby. Shodně však nabízí pouze komplikovanou možnost zavedení vnitroobvodového tramvajového spojení....

Negativem vybrané varianty může být to, že vedení budoucí tratě není v souladu s územním plánem, který nepočítá s tratí vedenou ulicí Bedřicha Nikodéma. "

A citace přímo z prezentace DPO(která byla donedávna k dipozici na stránkách městského obvodu Pustkovec:

"Varianta D – je opodstatněná z hlediska její potřebnosti, rovněž finanční náročnost varianty je únosná, pouze se u této varianty objevuje ztížená průchodnost územím z hlediska chybějícího souladu trasového vedení varianty s Územním plánem, dílčích kolizí s existujícími inženýrskými sítěmi a ROVNĚŽ Z DŮVODU POČTU OBYVATEL ZASAŽENÝCH HLUKEM Z TRAMVAJOVÉ DOPRAVY.."

Je to investice za miliardu, k tomu můžeme připočítat 1,4 miliardy za nákup tramvají - výběrové řízení, které vypsal DPO v červenci, to je to oč tady běží.

Průmyslová zóna v Ostravě - Hrabové se neustále rozrůstá, lidi se tam tlačí v přecpaných autobusech, tam je místo pro stavbu trati a velkokapacitní tramvaje, tam to má smysl. JSEM JEDNOZNAČNĚ PRO REFERENDUM PRO OBYVATELE DOTČENÝCH OBVODŮ, POKUD BUDE PŘI VOLBÁCH, ZVÝŠÍ SE I VOLEBNÍ ÚČAST.

+3/−10
21.11.2016 16:59
Foto

M61a82r85t58i96n 65B13r37a11u69n 2334737271269

No, dát jako ilustrační snímek k článku o tramvajích v Ostravě fotku šaliny v Praze, to je opravdu dílo.;-D;-D;-D

0/−7
21.11.2016 16:27

K11a22t48e68ř27i69n81a 76V63ý54b40o59r81n55á 6980359959

A kde v Praze to podle Vás je? Notabene v Praze modré tramvaje nejezdí.

+2/−1
21.11.2016 16:47

P46a59v98e13l 15N95o80v96á68č11e38k 4830836248

Ale to je tramvaj DPO, alespoň soudě dle zastávky a loga "OSTRAVA!!!", číslování by taky odpovídalo :-/

+3/0
21.11.2016 17:41

M22a16r43e66k 43V19e83s73e25l34ý 2848291419274

Osmička si vyrazila z ostravského Hlaváku na špacír do hlavniho města nejspíše po vlakových kolejích.

0/0
21.11.2016 18:42

J46a83r56o37s75l73a85v 23N28ě23m94e26c 7673704580

Na fotografii je Nádražní ulice v Ostravě. Tak netrollte ;-)

0/0
22.11.2016 0:40

M67a53r92e78k 39C28h52v47o87s65t25e21k 3712442736283

Ale dalo to filmařům zabrat, postavit v Praze kulisy Ostravy. ;-D

0/0
22.11.2016 5:39

W85r64a62t60i83s53l10a17v 20T37o97b87o30l71a 3278513229250

Byla tam Praha. už to opravili :-)

0/0
22.11.2016 16:14

D56a80v91i49d 11D98o92b45e67š 3715592617

Mně to rozšíření přijde velice rozumné, i zvolená varianta D.

+4/−2
21.11.2016 16:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.