Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena, rychlost i kapacita hrály pro švýcarské tramvaje, říká šéf DPO

Ostrava je prvním městem v zemi, které se chystá koupit až 40 tramvají od zahraniční firmy. Dlouho připravovanou soutěž na dodávku středněkapacitních tramvají pro Ostravu vyhrála švýcarská firma Stadler Bussnang AG.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87o26s17e22f 73Š21e39m37e74l56í54k 7599311620477

Ne že bych tomu dvakrát rozuměl, ale k čemu je šalině, že může jet 80km/hod, když všude ve městě je limit maximálně 50?

+4/0
1.12.2016 8:57

J70a42n 72J15e74m86e42l10k79a 1695710

V Ostravě jsou úseky mimo 50. A je jich docela dost.

+3/−1
1.12.2016 10:43

P98a84v18e47l 76P67i33l19á82t 8461189515544

Tu 50 musí tramvaje dodržovat pouze tam, kde je trať součástí pozemní komunikace (ulice, silnice). Na samostatném traťovém tělese mohou jet rychleji.

+4/0
1.12.2016 11:21

J78o74s88e12f 64Š52e35m36e40l54í47k 7689811430707

Díky za vysvětlení, to snad začnu jezdit, když to bude takovej fofr.

0/0
1.12.2016 14:46

M54a54r26t37i52n 11K21u54ř28í37t78k86a 6357216788105

Gratuluji Stadleru k vítězství.

Český trh s tramavjemi tuto facku potřeboval jako sůl.

+3/0
1.12.2016 7:49

J61a89n 28J35e98m96e40l44k36a 1435440

Škoda, že se nevyužijí EU peníze na stavbu nějaké nové tratě moderního formátu s méně častýma zastávkama. LRT, jako všude v Asii. Tramvaj je zastaralý koncept.

Na to se podle mě nabízí využít například modernizaci železničního uzlu Ostrava. A udělat např. Poruba, hl. n. centrum. Nebo Okruh. Bohužel zase nikdo nic nepřipravil, takže EU peníze radši propadnou nebo se utratí na blbosti.

Prodloužení stávající tramvaje, která pak bude jezdit do centra tak 45 minut :-(Pomalost a cena. Proto počet cestujících stále klesá. Navíc lidi s autem odrazují jízdným u jednotlivých jízdenek. A notorický pro Ostravu typickým netopením v tramvajích - aby vyhnali bezdomovce (včetně cestujících). Snad jediné MHD v ČR.

+2/0
1.12.2016 7:21

P68a39v70e77l 94L34e62š64t38i30n80s98k52ý 7678305702743

Tak ten okruh je blbost. Ostrava nerostla jako jiné města zastavování okolo centra, takže nyní máme 3 samostatné satelity po 100 tis. obyvatelích oddělené buď řekou nebo fabrikou. Jinak Vaše trasa Svinov-Hlavní-centrum by vyžadovala zastávku hned pod postem, protože jinak to časově není zajímavé, i když vlaky už takto jezdí.

Co se týče četnosti zastávek. Od Zahrádek na Hulvácký kopec jsou to 4 km a jsou tam jen 4 zastávky. To Vám připadá hodně ;-D

To netopení je spíše výjimkou. Když nastoupíte do tramvaje co jede z vozovny, dobrá, může být trochu promrzlá, ale rozhodně to není pravidlem.

+4/0
1.12.2016 9:16

J84a65n 10J24e60m54e84l78k62a 1175710

Proč, kdyby to byl Tram2Rail. Tak Poruba, pak na trať přímo do centra 80-100 a třeba do dolních Vítkovic a dál. Okruh je dobrý, že ty koleje tam vlastně stojí.

Jediná smůla je, že EU neustále přitvrzuje normy pro vlaky.

I kdyby při modernizaci položit vedle 3. kolej. Nebo využít vlečky.

Zastávky jsou blízko. Co 300, 400m. Praha to tak nemá. A ještě naopak další pro obchodní centra přidávají. Něco lze získat 80kou, něco prioritizací na semaforech, ale nic slavného to asi nebude. Koncept je prostě starý, zastávky u sebe.

Netopení zejména druhých vozů bylo pravidlem. Podle mě dřív tak 70%. Trochu se to zlepšuje. Asi jezdíme jinou mhd.

0/0
1.12.2016 10:14

R56o24b80e11r19t 65H52o24m56o58l82k61a 4723568500792

No ale zase budeme mít lanovku z Vítkovic na hrad. To jsou správně promrha(da)ne peníze, pokud se to realizuje.

+4/0
1.12.2016 9:29

O80n89d75ř67e77j 36H64o58r69á43k 8299184841

Zbytečnost, Ostrava není tak rozlehlá a lidnatá, aby potřebovala rychlou velkokapacitní dopravu na větší vzdálenosti nezávislou na stavu silniční dopravy. Nejspíš jediným městem u nás, kde má takový typ dopravy jasné opodstatnění, je Praha, tam to zajišťuje metro. Jinak nevím, jak jsi přišel na tu blbost, že tramvaj je zastaralý koncept. Zrovna Ostrava je myslím dobrou ukázkou, že tramvajová doprava má smysl.

+2/0
1.12.2016 21:24

J84a98n 41J26e90m17e23l48k78a 1895850

Tak je to vidět. Počet cestujících klesá.. Pro lidi je dneska čas důležitý.

0/0
6.12.2016 11:49

M25i15l23a25n 12M13a36j67e19r73č14í87k 1860490924296

Nechápu prohlášení "Zmíním tři hlavní parametry: vyšší rychlost, kapacita a počet dveří.Zatímco tramvaj EVO od krnovské firmy může jet maximálně rychlostí 70 kilometrůza hodinu, švýcarská až 80 kilometrů.", protože jsem přesvědčen, že v ČR mohou tzv. ze zákona TRAMvaje jezdit pouze do 60-ti km/h - MÁS NAD OSTRAVA "PÁKY" NA ZMĚNU ZÁKONŮ, ABY UVEDENOU VÝHODU MOHLA LEGÁLNĚ VYUŽÍT ?

+3/−2
30.11.2016 21:38

O58n31d40ř74e46j 43H39o71r59á51k 8459804481

Našel jsem zmínku ve Wikipedii (https://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlost_vlaku), že maximální rychlost tramvají u nás není zákonem nijak konkrétně stanovena a je na jednotlivých provozovatelích. A zrovna v Ostravě, kde mají tramvajové tratě dlouhé úseky, které se nekříží s jinými komunikacemi, by podle mě ta vyšší rychlost měla smysl.

+3/0
30.11.2016 23:45

M37i40r11o10s88l52a72v 23G49r56o65s16s61m97a20n79n 8202539764

Není žádný takový český předpis. V Brně je úsek s rychlostí 70 km/h. V Ostravě chtějí jezdit 80 km/h.

+2/0
1.12.2016 7:52

P97a86v64e27l 48L24e49š80t75i51n64s60k67ý 7548285812433

Tož uvidíme, co z toho nakonec bude ;-) Snad se najde někdo, kdo dokumentuje současnou i minulou situaci v MHD a po 10 letech vyjde ven s filmem "SmartCity" a my uvidíme ty skoky. Snad nějaké budou. Zatím, když se člověk po x-měsících či letech vracel od OVy, tak žádné změny neviděl :-P

0/0
30.11.2016 20:56

P13a86v97e95l 29L16e19š73t73i68n83s44k28ý 7908495962673

pozitivní změny jsem měl na mysli

+1/0
30.11.2016 20:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.