- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
predpokladam, ze kyklista jako zastupce te slusne, na silnicich diskriminovane mensiny, ktera vzdy a za vsech okolnosti dodrzuje vsechna zakonna ustanoveni, se bez nejmensi prodlevy omluvil poskozenemu ridici, a okamzite nabidl uhradu veskere skody, vcetne nakladu na zapujceni nahradniho vozu ... nebo se snad mylim ?
Řidič havaroval proto, že nedodržel bezpečný odstup při předjíždění cyklisty. Cyklista mohl zavrávorat ne kvůli tašce na řídítkách, ale kvůli podtlaku, které předjíždějící auto vytvořilo. Kdyby řidič neobjížděl cyklistu tak těsně, nebyl by podtlak tak znatelný a nějaké to zavrávorání, pokud by k němu došlo, by řidiče auta nerozhodilo.
Nesmysl. Zmeny tlaku a vetru by mely vliv na cyklistu az ve chvili, kdy by ho ridic uz mel za sebou a proto by v zadnem pripade neboural do svodidel. Navic neslo o nakladni auto, ktere by snad jelo pred nim. A urcite si to policie o te tasce nevymyslela, ale rekl jim to cyklista.
Pokud by řidič dodržel bezpečný boční odstup při předjíždění a nejel jak bává obvyklé pod půl metru vedle něj, tak nějaké zavrávorání nemusí řešit.
Nejdriv by si ale musel odmontovat to svodidlo, aby mel vic mista.
Hlavně že jsou oba OK. Pokud bych v autě vezl děti a cyklista mi začal "tancovat" po silnici, tak než to naprat do svodidel či stromu, tak přes něj udělám 2x drnc.
a co druhy a treti pedal z leva...staci dat nohu z tretiho a pritlacit druhy...nebo potrebujete nove celni sklo???
Jo, kličkovat po silnicích se nevyplácí nikomu a na kole si na to dávám extra bacha. Na druhou stranu, nedávno jsem si jel po piktokoridoru, najednou rána do lokte (zvuk jako z děla) a šel jsem k zemi. Dodávka ani nezastavila a jela dál. Nezastavil ani nikdo z následujících řidičů - proč si komplikovat život, že... A protože jezdím na kole i v autě často, zjistil jsem, že:
1) Cyklista může zakličkovat (pro řidiče) často bez zjevné příčiny, protože je prostě citlivější na boční vítr, díry v silnici i "vzdušný vír" od příliš blízko projíždějících aut (zpravidla nákladních či busů, ale dodávka nebo rychle jedoucí auto také udělají svoje...,
2) většina řidičů míjí cyklisty relativně slušně, ale každý X0-tý to prostě "řízne na krev", protože on to s autem prostě umí, spěchá, za žádnou cenu není před horizontem ochoten přibrzdit, nebo ho ty drátěné vši prostě štvou
3) To co se vám zdá bezpečné z poza volantu, odhlučněné kabiny a z bezpeční plechu, z druhé strany vypadá trošičku jinak
Když si vzpomenu, jak jsem jezdil autem před pár lety, tak mě z toho jímá děs a hrůza. Zkušenosti jsou, bohužel, nepřenositelné. A nejhorší je, že těch pár vteřin, co "závodník" svou agresivní jízdnou ušetří, většinou za cenu víru v nádrži a bezohlednosti, přijde zpravidla vniveč na nejbližších světlech nebo v závěsu za kamionem při protijedoucí koloně...
Cyklista porušil dokonce zákon o pozeních komunikacích.
Cyklista nesmí vozit na kole předměty, které by znesnadňovaly řízení jízdního kola.
jsem 60+ a jezdím na kole, nákup jedině v batohu na zádech. nedávno se mi smrtelně zranil kamarád-cyklista, taky měl nákup na řídítkách, upadl, rána do hlavy a má klid...
chybu udělal cyklista, je skvělé že automobilsté chyby nedělají
To se tam někde tvrdí? Nebo je snad zveřejňování chyb cyklistů něco nepřístojného?
Duchapřítomnosti řidičů při míjení cyklistů 60+ není nikdy dost. Nevíte, kdy je napadne odbočit, aniž by ukázali změnu směru. Natož když vezou tašku na řídítkách. Měl by ten pán na kole poděkovat řidiči auta a přispět na opravu.
Proto se jim vyhýbám uctivým obloukem. Všem - neb nikdy nevíte, co v příštím okamžiku provede.