Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ŘSD má ve sporu o most dostat 30 milionů, stavba roku je z jiné ocele

Další, byť jen částečné vítězství se stavebníky dálnice D47 si připsalo Ředitelství silnic a dálnic. Za nevhodně použitý materiál mu má konsorcium firem zaplatit třicet milionů korun a úrok z prodlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R10o70m58a42n 52N11o80v77a97k 6399431972556

cela D47 se stavela stejne kvalitne...pod vozovku se navezl stavebni odpad (potazmo toxicky odpad, ze ktery dostali tzv. stavebnici tucne vsimne), vozovka zvlnena, vinik neni ;-O

+1/−3
9.1.2017 20:22

P71e91t39r 63K79o72m19í55n55e36k 3249287862749

Jste trošku popletený... celá (bývalá) D47 má 88 km, z toho ten špatný úsek o kterém je řeč má 15 km.

0/−1
10.1.2017 10:30

V36l40a80d78i22m90í53r 86F25i30b78i17g41e58r 5394171671204

Materiál který má nižší životnost je kvalitnější než ten co byl v projektu? Proč by někdo dával dražší materiál jen tak když nemusí?

+3/−1
9.1.2017 17:49

J76a73n 75C70r62h13á43n 4162643583

Nenatřený použitý materiál má nižší životnost než požadovaný materiál opatřený opatřený protikorozním nátěrem. Když se použitý materiál natře, potom to je lepší řešení. V článku není informace zda je most opatřený protikorozním nátěrem. Pravděpodobně ale není natřený, a těch 30 M je na dodatečný nátěr. Na patinující oceli se vlivem povětrnostních vlivů utvoří ochraná vrstva, která ji chrání proti korozi. Funguje to celkem spolehlivě, jenom jí vadí například trvalý výskyt zvýšené vlhkosti. Stožáry VVN napětí vyrobené z této oceli a nenatřené často ureznou u země.

0/0
10.1.2017 10:06

J53i44r44k24a 64H35o53n47c27ů 2594314161128

Já nechápu, jak je možné postavit stavbu z jiného materiálu, než je ve smluvě a chtít za to peníze. Podvádějící firmy bych vyloučil z dalších výběrových řízení pro nedůvěryhodnost.

+9/−2
9.1.2017 17:09

M84i75c18h84a71l 40T60e26s48a68ř 4148512220981

No, podvádějící... těžko postavíte most z jiné oceli "potají", bez vědomí zadavatele a jeho technického dozoru. Na druhou stranu, neumím si představit že taková změna by byla nezdokumentovaná. Třeba na ŘSD dodatečně zjistili že Atmofix není tak super jak si mysleli, a teď z toho hledají cestu ven?

+4/0
9.1.2017 17:30

K65a77r77e45l 15M36a93l42í80k 1853630515168

Presne tak,neni to jen o dodavateli,ale i o dozoru,resp. zastupci investora. Pokud existuje nejaky zapis,kde se zamena materialu odsouhlasila,je zvracene,aby potom stejna strana zalovala dodavatele

+2/0
9.1.2017 19:13
Foto

M15a90r89i17á87n 69K71y89r94a53l 1275714744134

Záleží, jak to proběhlo. Pokud dodavatel tvrdil, že nový materiál je kvalitnější a následně se ukázalo, že tomu tak není, tak tu žalobu chápu, Nicméně primárně by se asi mělo jednat o podvod, pokud dodavatel záměrně lhal. Ale taky je otázka, kdo to schválil. Jestli o tom prd věděl, nebo dostal nějaké všimné.

+1/0
10.1.2017 6:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.