Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ŘSD má ve sporu o most dostat 30 milionů, stavba roku je z jiné ocele

Další, byť jen částečné vítězství se stavebníky dálnice D47 si připsalo Ředitelství silnic a dálnic. Za nevhodně použitý materiál mu má konsorcium firem zaplatit třicet milionů korun a úrok z prodlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R60o21m15a37n 94N18o96v32a69k 6299471382716

cela D47 se stavela stejne kvalitne...pod vozovku se navezl stavebni odpad (potazmo toxicky odpad, ze ktery dostali tzv. stavebnici tucne vsimne), vozovka zvlnena, vinik neni ;-O

+1/−3
9.1.2017 20:22

P33e71t97r 51K95o10m52í96n29e66k 3279927852469

Jste trošku popletený... celá (bývalá) D47 má 88 km, z toho ten špatný úsek o kterém je řeč má 15 km.

0/−1
10.1.2017 10:30

V56l16a85d72i39m27í34r 36F88i81b18i21g75e30r 5134341471144

Materiál který má nižší životnost je kvalitnější než ten co byl v projektu? Proč by někdo dával dražší materiál jen tak když nemusí?

+3/−1
9.1.2017 17:49

J33a14n 68C64r58h43á59n 4762433913

Nenatřený použitý materiál má nižší životnost než požadovaný materiál opatřený opatřený protikorozním nátěrem. Když se použitý materiál natře, potom to je lepší řešení. V článku není informace zda je most opatřený protikorozním nátěrem. Pravděpodobně ale není natřený, a těch 30 M je na dodatečný nátěr. Na patinující oceli se vlivem povětrnostních vlivů utvoří ochraná vrstva, která ji chrání proti korozi. Funguje to celkem spolehlivě, jenom jí vadí například trvalý výskyt zvýšené vlhkosti. Stožáry VVN napětí vyrobené z této oceli a nenatřené často ureznou u země.

0/0
10.1.2017 10:06

J59i67r18k18a 38H90o13n46c32ů 2724414511988

Já nechápu, jak je možné postavit stavbu z jiného materiálu, než je ve smluvě a chtít za to peníze. Podvádějící firmy bych vyloučil z dalších výběrových řízení pro nedůvěryhodnost.

+9/−2
9.1.2017 17:09

M93i53c72h24a17l 28T44e85s52a46ř 4248672470421

No, podvádějící... těžko postavíte most z jiné oceli "potají", bez vědomí zadavatele a jeho technického dozoru. Na druhou stranu, neumím si představit že taková změna by byla nezdokumentovaná. Třeba na ŘSD dodatečně zjistili že Atmofix není tak super jak si mysleli, a teď z toho hledají cestu ven?

+4/0
9.1.2017 17:30

K33a12r26e17l 79M83a73l58í54k 1883570525678

Presne tak,neni to jen o dodavateli,ale i o dozoru,resp. zastupci investora. Pokud existuje nejaky zapis,kde se zamena materialu odsouhlasila,je zvracene,aby potom stejna strana zalovala dodavatele

+2/0
9.1.2017 19:13
Foto

M21a73r43i43á66n 10K40y37r23a59l 1495154134284

Záleží, jak to proběhlo. Pokud dodavatel tvrdil, že nový materiál je kvalitnější a následně se ukázalo, že tomu tak není, tak tu žalobu chápu, Nicméně primárně by se asi mělo jednat o podvod, pokud dodavatel záměrně lhal. Ale taky je otázka, kdo to schválil. Jestli o tom prd věděl, nebo dostal nějaké všimné.

+1/0
10.1.2017 6:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.