Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak z Ostravy do Beskyd pojede půl hodiny, slibuje úprava za miliardy

Správa železniční dopravní cesty chce po roce 2020 investovat miliardy korun do modernizace trati vedoucí z Ostravy do Ostravice. Jízdní doby vlaků by se pak mohly zkrátit až na polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a44n 25J38e35m10e53l14k42a 1875520

Zní to dobře. A) Elektrifikace B) částečné dvoukolejnění. Taky potěšilo, že to nebudou dělat na 100, ale 120 v úseku Ostrava Frýdek. Jen co si nejsem jistý - co snižuje rychlost je křižování 5 minut ve Frýdku Místku. Logické by tedy podle mě bylo udělat dvoukolejku do Bašky - o jednu zastávku dál. Aby se toto odstranilo. Ale to už bych chtěl asi moc.

Co je horší, že se slibovalo teoreticky 2019. Nyní 2020. A beztak se to na něčem zadrhne. A 2023 prý končí eurodotace. Takže kdo ví, zda něco vlastně vůbec bude.

+1/0
31.1.2017 8:17

R71o82s56t66i44s59l56a39v 54K86o55l13m90a52č69k87a 5519230142597

Nevím, proč se redaktorům iDNESu stále tak strašně líbí slovo "elektrifikace", když je stále řeč jen a pouze o elektrizaci. Předpokládám, že petrolejkama se kolem trati už nesvítí, a tedy už je dávno zelektrifikovaná a chystá se její modernizace a elektrizace...

0/0
30.1.2017 20:44

R15o19b34e59r84t 23T37u57r52e82k 9873271829447

Je to VÝBORNÁ zpráva! Budeme držet palce, ať se celá investice povede a co nejdříve začne realizovat. Situace na trati neodpovídá dnešním standardům. Jakékoliv zkrácení času jízdy bude pro každého přínosem. Např. cesta z Ostravy do Val. Meziříčí trvající dvě hodiny je šílená. Změňte to - jdete správným směrem! ;-)[>-]

+5/0
30.1.2017 14:41

J24a14n 45S49o80u55k66u76p 1334574276415

Tou šílenou dvouhodinovou cestou Ostrava-VM taky jezdí jen šílenci. A to si pamatuji teda podstatně horší časy.

0/0
30.1.2017 17:46

J33a85n 64J22e11m90e38l38k46a 1625580

Jenže ten vlak často čeká ve Frenštátě - třeba 20 minut, nejspíš protože je tam hranice kraje, jiný objednavatel. A ve Valmezu je asi jiný požadovaný příjezd do uzlu.

0/0
31.1.2017 10:04

J96a81n 30Č32e98k86a71l 7979375294564

Asi je to přijatelný kompromis vzhledem k tomu, že ve Frenštátě velká část vlaku vystoupí a nastoupí...

0/0
31.1.2017 10:38
Foto

O37n65d51r11e41j 57V92a38l85o76u41s53e89k 4510921407801

To pujde zmodernizovat na 160km/h ve stavajici stope?

0/0
30.1.2017 12:12

J96a88n 54T96u61r54o48ň 3671590330665

Zvýšení rychlosti na 160 je fajn, ale co bezpečnost na přejezdech...? Skoro nikde není mimoúrovňové křížení. To budou zase masakry.

0/−1
30.1.2017 12:02

P88e60t58r 89N21e76c57h98a69n10i58c79k44ý 7183766818640

Zvlášť za F-M přes koleje vede kdejaká pěšina pro krávy. V Bašce ta turistická značka co vyleze rovnou do zhlaví je taky zajímavý počin. Uvažuje se ještě vůbec o posunu zastávky v Bašce?

+1/0
31.1.2017 7:13

M37a40r80t16i56n 90N11e47v74r58l75a 2207121434807

Já nějak nevím. Pamatuju si z dětství a mládí tj. 70. a 80. léta jak tam jezdil o víkendu vlak co hodinu, míval 8 vagónů a byl natřískaný, že se stálo v uličce. Teď když s tím jedu 2x ročně tak přijedou 4 vagóny a v každém po 15 lidech. A to v posledních cca 20 letech dost spojů ubylo. Např. z Pržna se stala v podstatě zastávka kde nastupují nebo vystupují tak 3 lidé. Ještě před 20 lety jich bývalo okolo 20.

To mám vždycky takové štěstí a je to náhoda? ???

+1/−2
30.1.2017 11:38

R34o35m48a34n 27S51t42o22n92e92k 1699803479181

štěstí vlak ostrava Frýdlant je většinou plně vytížený a pokud trat konečně zmodernizuji tak se počet cestujících určitě zvedne

+3/0
30.1.2017 11:49

M19a88r83t72i83n 39K29y52p60r 2422685574514

Dost spojů ubylo?

Jízdní řád 1981/82:

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_598-605.pdf

Jízdní řád 2002/03:

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2002-2003/2002-2003_323.pdf

Současnost:

http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady/k323.pdf

Mě to přijde (díky vyčerpané kapacitě tratě) tak nějak 30 let stejné.

0/0
30.1.2017 11:56

M45a28r81e87k 67B65r77z55o19b68o51h64a22t94ý 8282865224

Protože byla tato trať dlouhodobě zanedbaná, cestujících ubylo ve prospěch autobusů. Úsek FM-OV je vytížen (rozuměj přetížen) dopravou z pily v Paskově a automobilky v Nošovicích. Čekání na protijedoucí soupravu nejvíc prodlužuje jízdní dobu, v samotné rychlosti to až tak není......

+2/0
30.1.2017 11:57

J86a20n 62Č39e64k68a91l 7469285134614

Taky si mnohem víc lidí může dovolit auta...

+2/0
30.1.2017 12:29

P81e73t15r 65N68e10c95h92a21n15i12c24k69ý 7613106308410

Ve špičkách to tam je plný furt. Navíc aby osobák měl 4 velké vagóny není u nás až tak běžné. Tam ano, tamní frekvence na té trati opravdu závisí. Do práce i do škol po celém regionu jezdí dost lidí.

+1/0
30.1.2017 20:28

V18o71j43t10ě64c48h 55T57u94r21e79k 7598887506486

Jenom doufám, že skutečná suma vynaložená na tyto opravy nebude o více než polovinu vyšší, než je současný návrh. A navíc ať to počítám, jak to počítám, tak rozdíl mezi rychlostí 160 km/h a 120 km/h činí 7,5 sekundy na 1 km, a to prosím při konstantní rychlosti (takže na 8 km je to jedna minuta); když vezmeme časové ztráty při vjíždění a vyjíždění do/ze stanic, tak je ta celková úspora ještě menší. Ta druhá kolej je asi v pořádku, nicméně po zkušenostech s našimi stavebními firmami si o ceně a kvalitě myslím své - a to nemluvím o padacích mostech :-/

+1/−2
30.1.2017 11:05

J62a25r73e44k 62K85a94l21i98v34o75d16a 7836953921766

Obávám se, že při tomhle přístupu, neustálém propočítávání jak málo se při velikosti naší malé zemičky ušetří minut či sekund, budeme už na věčné časy jezdit max. 160. Howgh.

+3/−2
30.1.2017 11:33

V64a48c59l38a55v 68N60a26v35r59a17t73i88l 7251439311638

a kde se tady jezdi 160km/h???? Nejezdim vlakem nastesti moc často ale vlak jilove u Prahy - Praha neprekracuje rychlost 40km/h a i ta vypada nebezpecne

+1/−3
30.1.2017 11:35

J62a60r53e87k 65K66a55l23i59v44o75d87a 7416703611116

Přiznám se že nevím, na kolikati kilometrech je dneska zapíchlý rychlostník 160 ale už je jich dost a dost. Pán byl zřejmě posledních 20 let v hibernaci....

+1/−1
30.1.2017 11:50

M43a25r20i39a22n 92K92e63c56h18l13i77b31a32r 3820893549

1. Dost podstatná část koridoru Praha-Libeň až Choceň.

2. Brno-Břeclav.

3. Přerov-Břeclav.

4. Různé úseky mezi Zábřehem a Ostravou.

5. Pár úseků mezi Nelahozevsí a Ústím nad Labem.

0/0
3.2.2017 19:40

J52a31n 44Č48e88k98a80l 7139255954344

Přepočítávat to má smysl ve chvíli, kdy se neplánuje dělat na 160 okolní úseky...

0/−3
30.1.2017 13:24

J84a38n 93Č87e55k71a54l 7989335904514

Copak se komu na tom faktu nelíbí?

0/0
31.1.2017 10:39

J69a67n 88T40u56r63o77ň 3911370600855

Zásadní zrychlením se dosáhne vybudování druhé koleje. Když v současnosti na sebe protijedoucí vlaky čekají ve stanicích dlouhé minuty.

+8/0
30.1.2017 11:58

M43a88r49i26a62n 53K26e39c36h95l95i68b78a28r 3240243319

Mám za to, že rekonstrukce trati v rovině na 120 km/h a 160 km/h vyjde na stejné peníze.

0/0
3.2.2017 19:38
Foto

A58l76a83n 66Ř62e10p61k76a 4585586

Kdyby tam radši postavili druhou kolej na trase Ov Třebovice - Opava Východ, tam by to bylo potřeba. Do Frýdku a dál mi taky ta cesta nepřijde nijak dlouhá. ;-)

+1/−1
30.1.2017 10:14

R52o27m35a33n 67S72t98o94n15e48k 1389193119821

to není o délce ale o vytížení a trať na Frýdek je vytížena na maximum a bez druhé koleje se neobejde :-)

+12/0
30.1.2017 10:21
Foto

A92l64a54n 72Ř97e20p22k41a 4485556

A trať do Opavy snad vytížená dostatečně není? Navíc s druhou kolejí by nemuseli vlaky v určitých stanicích čekat na ten protijedoucí a zkrátila by se jízdní doba.

0/0
30.1.2017 12:09

R42o60m76a28n 79S87t86o49n13e94k 1739223109721

vytížena je možná dost ale trat Ostrava - Frýdek díky přítomnosti několika velkých podniku na Frýdecku je přetížena a naléhavě potřebuje modernizaci kterou mimochodem vláda slíbila při příchodu Hyundai do Nošovic

0/0
30.1.2017 12:34

J38i95ř79í 33E19n75g92l49i74š 1105729975551

Ano. Vím o tom své. Situace je to hrozná, ale nějaké racionální řešení je bez obrovské investice v nedohlednu. Pár návrhů na zdvojkolejnění se sice objevilo, ale zmizely beze stopy. Už samotný koncept poslední rekonstrukce před 10 léty byla z nouze ctnost a nejvíce se to podepsalo nejen na nízké traťové rychlosti, ale také na ošizeném zabezpečovacím zařízení v samotné Opavě-východ.

0/0
30.1.2017 12:45

J88a77n 48J46e20m77e78l89k16a 1945790

A tak ono to celkem fungovalo. Teď s rychlostní silnicí a nepodpoře přestupu vlak/mhd to bude horší. Spíš se tam mohlo jezdit 120 a s nějakým pořádným řidicím a zabezpečovacím zařízením.

0/0
31.1.2017 10:13

A24n26t61o87n16í15n 19S80e63b81e43r12a 7393888310729

Já jsem jel několikrát od Karolíny OV na Čeladnou a nepřišlo mi že to jede dlouho. Ani jsem nestihnul dočít časopis ;-D

+4/−1
30.1.2017 10:00

J61a92r84e75k 55K81a42l96i71v63o58d62a 7436313811316

Mi kolikrát trvá trasa FM - Svinov s jejich zpožděníma a ujetými přípoji v Kunčicích i 1,5 hodiny.

0/−2
30.1.2017 10:42

J10a10r18e91k 24K15a42l68i90v90o43d73a 7546753181576

Pane Vorlíček, zřejmě to víte lépe, ale jednou mi to trvalo hodiny dvě a to je fakt.

0/0
30.1.2017 11:53

P88e15t26r 96N31e29c33h42a83n63i26c51k56ý 7553466428980

Když má ujet přípoj v Kunčicích tak jedu přes hlavní nebo v kombinaci s MHD z města

+1/0
30.1.2017 20:30

J22a12r39e79k 38K58a56l59i25v84o63d47a 7676513941556

Při kvalitě hlášení v kunčicích člověk zjistí že je spoj pryč až když je pryč i vlak, se kterým jsem přijel.

0/0
30.1.2017 23:13

P11e73t38r 14N84e10c79h75a74n18i59c87k90ý 7223456538100

Jo tak na to mám appku můj vlak a aktivní dotazování průvodciho abych věděl jestli přestupovat

0/0
31.1.2017 7:10
Foto

M74a42r73i77á76n 59K55y69r46a15l 1445684944254

No jak se to vezme. Když jedu z Prahy, tak v Ostravě jsem za 3 hodiny. To je přes 300 km. A pak přestoupím na vlak do FM, kde mi těch necelých 25 km trvá dalších cca 35 minut.

+3/0
30.1.2017 13:34

P21e30t94r 55N80e18c38h23a21n31i62c15k30ý 7973686678130

To máte přípoj v Kunčicích, křížováni v Páskově, křížováni vě Frýdku, tam všude je potenciál na zrychlení. Nový je jen Frýdlant

0/0
30.1.2017 20:32

J48a19n 46Č92e19k31a76l 7339245814444

Projekt jednoznačně ano, ale má smysl 160 na ten kraťoučký úsek, když se ani do budoucna nepočítá s vyšší rychlostí v těch okolních?? Vždyť se to na těch 160 sotva rozjede, ušetří to tak půl minuty... a všechna vozidla budou muset mít revize na 160...

+9/−2
30.1.2017 8:52

J48a93r45e16k 78K91a48l66i94v65o63d45a 7716603301516

Panter má slušné zrychlení. A pokud je trať rovná tak proč ne.

+2/−1
30.1.2017 9:02

J24a70n 38Č57e11k77a11l 7949595574324

V tom si troufám odporovat...

Na první pohled je samozřejmě 160 lepší než 120, to bez diskuse. Ale na údržbu vozidla na 160 jsou oproti vozidlu na 140 nebo 120 vyšší náklady na údržbu (minimálně jsou nutné častější revize, což jsou řádově statisíce za každý vagón, lokomotiva ještě více). A taková vozidla musíte mít na všech spojích na celé trati, takže se bavíme o třeba deseti soupravách, takže jsme už v řádu milionů. A časová úspora na tom 8km úseku je 35 sekund, jestli počítám dobře, a to ještě většina vlaků mezitím zastavuje v Pržně a Bašce...

+4/0
30.1.2017 9:22

J12a98r28e31k 66K35a93l73i27v84o56d35a 7386593111716

Pochybuju, že 160 pojede z Místku do Frýdlantu všechno. I v článku je naznačeno, že těch časů budou dosahovat je spěšné vlaky, a ty určitě v Bašce nebo Pržnu zastavovat nebudou. A pochybuju, že tu budou jezdit kombinace lokomotiva + vagóny, určitě to budou jednotky, na beton Pantery.

0/−1
30.1.2017 9:49

J47a84n 73Č73e42k87a78l 7619625844344

To ano. A má tedy smysl stavět trať na 160 pro řekněme šest až deset párů vlaků denně?

0/−1
30.1.2017 10:21

J43a69n 91Č50e56k31a69l 7469675764434

PS: z pohledu nákladů na údržbu je už jedno, jestli je to jednotka nebo loko+vagóny, naopak jednotka možná bude náročnější...

0/0
30.1.2017 10:31

J96a20r77e85k 13K66a67l44i10v96o98d15a 7636193851826

Pokud je trať rovná a vymění se svršek, proč tam nezapíchnout rychlostník 160, i kdybyy to využívalo jen pár vlaků. A Panter 160 umí.

0/−1
30.1.2017 10:38

J89a23n 29Č65e68k80a10l 7609145344434

To já samozřejmě vím, že umí. Ale zvednout rychlost není jen o "zapíchnout rychlostník". Mluvíme o zábrzdných vzdálenostech návěstidel, o délce prodlevy u přejezdů, atd atd atd...

0/0
30.1.2017 10:55

J98a14r68e23k 42K94a13l87i62v95o55d83a 7226923271846

Ale trať se bude rekonstruovat a zábrzdné vzdálenosti se dají upravit, ne? U 160-tky se přece tolik věcí předělávat nemusí jako u rychlostí nad 160. Jestli se jinde bude zvedat rychlost na 120 ze stávající 60-90, taky se to bude muset upravit. Já jenom doufám, že při té rekonstrukci se bude myslet na přechod na 25 kV a už to budou dělat v tomhle duchu.

+1/−1
30.1.2017 11:03

J36a43n 64Č38e41k70a47l 7799325484204

To ano, předělávat se stejně budou. Ale jde mi o to, že pak musí být delší vzdálenosti mezi návěstidly autobloku, atd, a tudíž nižší propustnost trati...

0/0
30.1.2017 11:12

J74a25r19e27k 81K77a33l67i40v41o83d66a 7206593311326

Budou 2 koleje a na té trati je převážně osobní doprava a při dnešních intervalech to bude bohatě dostačovat.

0/−1
30.1.2017 11:26

M86a43r39e17k 71B50r95z72o26b48o95h11a38t65ý 8882895924

Převážně osobní doprava minimálně na úseku FM-OV určitě není. Je to vytíženo pilou v Paskově a Nošovickou automobilkou. Dvě koleje měly být na tomto úseku už dávno....

0/0
30.1.2017 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.