Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak z Ostravy do Beskyd pojede půl hodiny, slibuje úprava za miliardy

Správa železniční dopravní cesty chce po roce 2020 investovat miliardy korun do modernizace trati vedoucí z Ostravy do Ostravice. Jízdní doby vlaků by se pak mohly zkrátit až na polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a31n 81J66e81m12e27l97k43a 1455620

Zní to dobře. A) Elektrifikace B) částečné dvoukolejnění. Taky potěšilo, že to nebudou dělat na 100, ale 120 v úseku Ostrava Frýdek. Jen co si nejsem jistý - co snižuje rychlost je křižování 5 minut ve Frýdku Místku. Logické by tedy podle mě bylo udělat dvoukolejku do Bašky - o jednu zastávku dál. Aby se toto odstranilo. Ale to už bych chtěl asi moc.

Co je horší, že se slibovalo teoreticky 2019. Nyní 2020. A beztak se to na něčem zadrhne. A 2023 prý končí eurodotace. Takže kdo ví, zda něco vlastně vůbec bude.

+1/0
31.1.2017 8:17

R57o62s22t94i52s17l17a77v 33K53o40l95m63a53č40k71a 5169390902137

Nevím, proč se redaktorům iDNESu stále tak strašně líbí slovo "elektrifikace", když je stále řeč jen a pouze o elektrizaci. Předpokládám, že petrolejkama se kolem trati už nesvítí, a tedy už je dávno zelektrifikovaná a chystá se její modernizace a elektrizace...

0/0
30.1.2017 20:44

R48o97b27e16r27t 44T18u96r95e55k 9963271629427

Je to VÝBORNÁ zpráva! Budeme držet palce, ať se celá investice povede a co nejdříve začne realizovat. Situace na trati neodpovídá dnešním standardům. Jakékoliv zkrácení času jízdy bude pro každého přínosem. Např. cesta z Ostravy do Val. Meziříčí trvající dvě hodiny je šílená. Změňte to - jdete správným směrem! ;-)[>-]

+5/0
30.1.2017 14:41

J81a57n 69S72o45u43k61u31p 1404584396345

Tou šílenou dvouhodinovou cestou Ostrava-VM taky jezdí jen šílenci. A to si pamatuji teda podstatně horší časy.

0/0
30.1.2017 17:46

J28a22n 51J39e20m67e52l41k23a 1585450

Jenže ten vlak často čeká ve Frenštátě - třeba 20 minut, nejspíš protože je tam hranice kraje, jiný objednavatel. A ve Valmezu je asi jiný požadovaný příjezd do uzlu.

0/0
31.1.2017 10:04

J15a76n 18Č97e20k80a77l 7559235434314

Asi je to přijatelný kompromis vzhledem k tomu, že ve Frenštátě velká část vlaku vystoupí a nastoupí...

0/0
31.1.2017 10:38
Foto

O71n81d12r42e92j 56V51a26l66o68u75s91e26k 4950551657441

To pujde zmodernizovat na 160km/h ve stavajici stope?

0/0
30.1.2017 12:12

J39a74n 30T28u32r22o63ň 3941370440505

Zvýšení rychlosti na 160 je fajn, ale co bezpečnost na přejezdech...? Skoro nikde není mimoúrovňové křížení. To budou zase masakry.

0/−1
30.1.2017 12:02

P49e62t12r 26N90e95c50h68a37n76i74c94k89ý 7953906768380

Zvlášť za F-M přes koleje vede kdejaká pěšina pro krávy. V Bašce ta turistická značka co vyleze rovnou do zhlaví je taky zajímavý počin. Uvažuje se ještě vůbec o posunu zastávky v Bašce?

+1/0
31.1.2017 7:13

M83a91r12t64i25n 42N26e47v22r13l48a 2697471474657

Já nějak nevím. Pamatuju si z dětství a mládí tj. 70. a 80. léta jak tam jezdil o víkendu vlak co hodinu, míval 8 vagónů a byl natřískaný, že se stálo v uličce. Teď když s tím jedu 2x ročně tak přijedou 4 vagóny a v každém po 15 lidech. A to v posledních cca 20 letech dost spojů ubylo. Např. z Pržna se stala v podstatě zastávka kde nastupují nebo vystupují tak 3 lidé. Ještě před 20 lety jich bývalo okolo 20.

To mám vždycky takové štěstí a je to náhoda? ???

+1/−2
30.1.2017 11:38

R21o10m76a14n 65S58t11o29n55e85k 1379663639781

štěstí vlak ostrava Frýdlant je většinou plně vytížený a pokud trat konečně zmodernizuji tak se počet cestujících určitě zvedne

+3/0
30.1.2017 11:49

M40a31r40t45i34n 21K45y42p85r 2332295844774

Dost spojů ubylo?

Jízdní řád 1981/82:

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_598-605.pdf

Jízdní řád 2002/03:

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2002-2003/2002-2003_323.pdf

Současnost:

http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady/k323.pdf

Mě to přijde (díky vyčerpané kapacitě tratě) tak nějak 30 let stejné.

0/0
30.1.2017 11:56

M77a91r11e98k 89B39r19z82o88b29o86h20a78t82ý 8712565774

Protože byla tato trať dlouhodobě zanedbaná, cestujících ubylo ve prospěch autobusů. Úsek FM-OV je vytížen (rozuměj přetížen) dopravou z pily v Paskově a automobilky v Nošovicích. Čekání na protijedoucí soupravu nejvíc prodlužuje jízdní dobu, v samotné rychlosti to až tak není......

+2/0
30.1.2017 11:57

J86a74n 62Č67e80k81a17l 7349225354294

Taky si mnohem víc lidí může dovolit auta...

+2/0
30.1.2017 12:29

P78e23t52r 83N80e80c33h37a53n86i47c36k54ý 7953516118530

Ve špičkách to tam je plný furt. Navíc aby osobák měl 4 velké vagóny není u nás až tak běžné. Tam ano, tamní frekvence na té trati opravdu závisí. Do práce i do škol po celém regionu jezdí dost lidí.

+1/0
30.1.2017 20:28

V34o54j38t73ě85c18h 46T54u32r20e95k 7208927736766

Jenom doufám, že skutečná suma vynaložená na tyto opravy nebude o více než polovinu vyšší, než je současný návrh. A navíc ať to počítám, jak to počítám, tak rozdíl mezi rychlostí 160 km/h a 120 km/h činí 7,5 sekundy na 1 km, a to prosím při konstantní rychlosti (takže na 8 km je to jedna minuta); když vezmeme časové ztráty při vjíždění a vyjíždění do/ze stanic, tak je ta celková úspora ještě menší. Ta druhá kolej je asi v pořádku, nicméně po zkušenostech s našimi stavebními firmami si o ceně a kvalitě myslím své - a to nemluvím o padacích mostech :-/

+1/−2
30.1.2017 11:05

J13a88r14e74k 75K12a39l97i58v44o12d90a 7486483171716

Obávám se, že při tomhle přístupu, neustálém propočítávání jak málo se při velikosti naší malé zemičky ušetří minut či sekund, budeme už na věčné časy jezdit max. 160. Howgh.

+3/−2
30.1.2017 11:33

V39a79c63l98a66v 96N55a91v15r16a39t57i69l 7361269601228

a kde se tady jezdi 160km/h???? Nejezdim vlakem nastesti moc často ale vlak jilove u Prahy - Praha neprekracuje rychlost 40km/h a i ta vypada nebezpecne

+1/−3
30.1.2017 11:35

J69a32r65e90k 75K35a50l94i55v78o38d83a 7276963151256

Přiznám se že nevím, na kolikati kilometrech je dneska zapíchlý rychlostník 160 ale už je jich dost a dost. Pán byl zřejmě posledních 20 let v hibernaci....

+1/−1
30.1.2017 11:50

M47a65r39i39a74n 20K15e42c21h69l69i72b80a37r 3310273509

1. Dost podstatná část koridoru Praha-Libeň až Choceň.

2. Brno-Břeclav.

3. Přerov-Břeclav.

4. Různé úseky mezi Zábřehem a Ostravou.

5. Pár úseků mezi Nelahozevsí a Ústím nad Labem.

0/0
3.2.2017 19:40

J77a77n 25Č51e80k63a54l 7229145204284

Přepočítávat to má smysl ve chvíli, kdy se neplánuje dělat na 160 okolní úseky...

0/−3
30.1.2017 13:24

J26a18n 86Č18e33k42a32l 7709865304474

Copak se komu na tom faktu nelíbí?

0/0
31.1.2017 10:39

J59a26n 32T79u15r65o77ň 3241270560215

Zásadní zrychlením se dosáhne vybudování druhé koleje. Když v současnosti na sebe protijedoucí vlaky čekají ve stanicích dlouhé minuty.

+8/0
30.1.2017 11:58

M42a49r28i89a72n 66K12e84c27h70l98i86b25a12r 3810603489

Mám za to, že rekonstrukce trati v rovině na 120 km/h a 160 km/h vyjde na stejné peníze.

0/0
3.2.2017 19:38
Foto

A47l15a60n 40Ř29e39p28k97a 4285106

Kdyby tam radši postavili druhou kolej na trase Ov Třebovice - Opava Východ, tam by to bylo potřeba. Do Frýdku a dál mi taky ta cesta nepřijde nijak dlouhá. ;-)

+1/−1
30.1.2017 10:14

R57o88m43a88n 91S71t15o74n47e89k 1429683659671

to není o délce ale o vytížení a trať na Frýdek je vytížena na maximum a bez druhé koleje se neobejde :-)

+12/0
30.1.2017 10:21
Foto

A11l13a76n 60Ř39e17p76k33a 4145396

A trať do Opavy snad vytížená dostatečně není? Navíc s druhou kolejí by nemuseli vlaky v určitých stanicích čekat na ten protijedoucí a zkrátila by se jízdní doba.

0/0
30.1.2017 12:09

R76o22m94a80n 22S19t10o91n54e65k 1539953839801

vytížena je možná dost ale trat Ostrava - Frýdek díky přítomnosti několika velkých podniku na Frýdecku je přetížena a naléhavě potřebuje modernizaci kterou mimochodem vláda slíbila při příchodu Hyundai do Nošovic

0/0
30.1.2017 12:34

J16i25ř20í 37E43n70g15l77i48š 1925389265611

Ano. Vím o tom své. Situace je to hrozná, ale nějaké racionální řešení je bez obrovské investice v nedohlednu. Pár návrhů na zdvojkolejnění se sice objevilo, ale zmizely beze stopy. Už samotný koncept poslední rekonstrukce před 10 léty byla z nouze ctnost a nejvíce se to podepsalo nejen na nízké traťové rychlosti, ale také na ošizeném zabezpečovacím zařízení v samotné Opavě-východ.

0/0
30.1.2017 12:45

J66a67n 20J33e34m83e13l22k79a 1755330

A tak ono to celkem fungovalo. Teď s rychlostní silnicí a nepodpoře přestupu vlak/mhd to bude horší. Spíš se tam mohlo jezdit 120 a s nějakým pořádným řidicím a zabezpečovacím zařízením.

0/0
31.1.2017 10:13

A61n38t88o50n24í10n 24S14e29b95e53r24a 7963498880429

Já jsem jel několikrát od Karolíny OV na Čeladnou a nepřišlo mi že to jede dlouho. Ani jsem nestihnul dočít časopis ;-D

+4/−1
30.1.2017 10:00

J33a97r73e12k 51K95a56l42i33v43o41d28a 7216793681366

Mi kolikrát trvá trasa FM - Svinov s jejich zpožděníma a ujetými přípoji v Kunčicích i 1,5 hodiny.

0/−2
30.1.2017 10:42

J48a85r74e15k 80K64a62l48i77v33o95d65a 7226533231836

Pane Vorlíček, zřejmě to víte lépe, ale jednou mi to trvalo hodiny dvě a to je fakt.

0/0
30.1.2017 11:53

P45e51t79r 23N16e73c81h65a80n56i26c79k67ý 7943926498370

Když má ujet přípoj v Kunčicích tak jedu přes hlavní nebo v kombinaci s MHD z města

+1/0
30.1.2017 20:30

J27a74r20e74k 82K60a68l44i34v33o27d10a 7906293791296

Při kvalitě hlášení v kunčicích člověk zjistí že je spoj pryč až když je pryč i vlak, se kterým jsem přijel.

0/0
30.1.2017 23:13

P57e81t69r 98N54e30c74h14a18n34i34c48k82ý 7793816408560

Jo tak na to mám appku můj vlak a aktivní dotazování průvodciho abych věděl jestli přestupovat

0/0
31.1.2017 7:10
Foto

M38a94r78i13á18n 61K89y21r77a80l 1495634654884

No jak se to vezme. Když jedu z Prahy, tak v Ostravě jsem za 3 hodiny. To je přes 300 km. A pak přestoupím na vlak do FM, kde mi těch necelých 25 km trvá dalších cca 35 minut.

+3/0
30.1.2017 13:34

P36e46t59r 19N22e32c49h81a96n98i16c65k58ý 7353296618540

To máte přípoj v Kunčicích, křížováni v Páskově, křížováni vě Frýdku, tam všude je potenciál na zrychlení. Nový je jen Frýdlant

0/0
30.1.2017 20:32

J50a86n 53Č62e34k10a26l 7489305794874

Projekt jednoznačně ano, ale má smysl 160 na ten kraťoučký úsek, když se ani do budoucna nepočítá s vyšší rychlostí v těch okolních?? Vždyť se to na těch 160 sotva rozjede, ušetří to tak půl minuty... a všechna vozidla budou muset mít revize na 160...

+9/−2
30.1.2017 8:52

J75a49r35e50k 52K44a97l11i32v69o68d18a 7166553971786

Panter má slušné zrychlení. A pokud je trať rovná tak proč ne.

+2/−1
30.1.2017 9:02

J96a52n 13Č63e90k26a36l 7979755224364

V tom si troufám odporovat...

Na první pohled je samozřejmě 160 lepší než 120, to bez diskuse. Ale na údržbu vozidla na 160 jsou oproti vozidlu na 140 nebo 120 vyšší náklady na údržbu (minimálně jsou nutné častější revize, což jsou řádově statisíce za každý vagón, lokomotiva ještě více). A taková vozidla musíte mít na všech spojích na celé trati, takže se bavíme o třeba deseti soupravách, takže jsme už v řádu milionů. A časová úspora na tom 8km úseku je 35 sekund, jestli počítám dobře, a to ještě většina vlaků mezitím zastavuje v Pržně a Bašce...

+4/0
30.1.2017 9:22

J12a45r43e70k 91K52a61l16i57v73o64d22a 7246373281396

Pochybuju, že 160 pojede z Místku do Frýdlantu všechno. I v článku je naznačeno, že těch časů budou dosahovat je spěšné vlaky, a ty určitě v Bašce nebo Pržnu zastavovat nebudou. A pochybuju, že tu budou jezdit kombinace lokomotiva + vagóny, určitě to budou jednotky, na beton Pantery.

0/−1
30.1.2017 9:49

J83a81n 78Č46e16k36a31l 7299945264254

To ano. A má tedy smysl stavět trať na 160 pro řekněme šest až deset párů vlaků denně?

0/−1
30.1.2017 10:21

J96a59n 22Č36e73k40a18l 7949645884984

PS: z pohledu nákladů na údržbu je už jedno, jestli je to jednotka nebo loko+vagóny, naopak jednotka možná bude náročnější...

0/0
30.1.2017 10:31

J75a64r54e49k 49K14a41l40i88v35o72d86a 7516263961746

Pokud je trať rovná a vymění se svršek, proč tam nezapíchnout rychlostník 160, i kdybyy to využívalo jen pár vlaků. A Panter 160 umí.

0/−1
30.1.2017 10:38

J29a75n 24Č24e74k75a36l 7649555444474

To já samozřejmě vím, že umí. Ale zvednout rychlost není jen o "zapíchnout rychlostník". Mluvíme o zábrzdných vzdálenostech návěstidel, o délce prodlevy u přejezdů, atd atd atd...

0/0
30.1.2017 10:55

J90a80r15e41k 62K50a83l15i23v91o66d85a 7266863641376

Ale trať se bude rekonstruovat a zábrzdné vzdálenosti se dají upravit, ne? U 160-tky se přece tolik věcí předělávat nemusí jako u rychlostí nad 160. Jestli se jinde bude zvedat rychlost na 120 ze stávající 60-90, taky se to bude muset upravit. Já jenom doufám, že při té rekonstrukci se bude myslet na přechod na 25 kV a už to budou dělat v tomhle duchu.

+1/−1
30.1.2017 11:03

J89a33n 72Č70e19k75a65l 7879295504734

To ano, předělávat se stejně budou. Ale jde mi o to, že pak musí být delší vzdálenosti mezi návěstidly autobloku, atd, a tudíž nižší propustnost trati...

0/0
30.1.2017 11:12

J34a10r38e88k 92K15a66l50i58v82o93d19a 7466663211836

Budou 2 koleje a na té trati je převážně osobní doprava a při dnešních intervalech to bude bohatě dostačovat.

0/−1
30.1.2017 11:26

M81a61r88e97k 36B19r48z46o40b82o73h37a24t25ý 8272215214

Převážně osobní doprava minimálně na úseku FM-OV určitě není. Je to vytíženo pilou v Paskově a Nošovickou automobilkou. Dvě koleje měly být na tomto úseku už dávno....

0/0
30.1.2017 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.