Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak z Ostravy do Beskyd pojede půl hodiny, slibuje úprava za miliardy

Správa železniční dopravní cesty chce po roce 2020 investovat miliardy korun do modernizace trati vedoucí z Ostravy do Ostravice. Jízdní doby vlaků by se pak mohly zkrátit až na polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a78n 42J48e77m75e74l56k92a 1555740

Zní to dobře. A) Elektrifikace B) částečné dvoukolejnění. Taky potěšilo, že to nebudou dělat na 100, ale 120 v úseku Ostrava Frýdek. Jen co si nejsem jistý - co snižuje rychlost je křižování 5 minut ve Frýdku Místku. Logické by tedy podle mě bylo udělat dvoukolejku do Bašky - o jednu zastávku dál. Aby se toto odstranilo. Ale to už bych chtěl asi moc.

Co je horší, že se slibovalo teoreticky 2019. Nyní 2020. A beztak se to na něčem zadrhne. A 2023 prý končí eurodotace. Takže kdo ví, zda něco vlastně vůbec bude.

+1/0
31.1.2017 8:17

R96o41s94t60i75s51l32a30v 44K48o92l18m72a22č22k24a 5739850272797

Nevím, proč se redaktorům iDNESu stále tak strašně líbí slovo "elektrifikace", když je stále řeč jen a pouze o elektrizaci. Předpokládám, že petrolejkama se kolem trati už nesvítí, a tedy už je dávno zelektrifikovaná a chystá se její modernizace a elektrizace...

0/0
30.1.2017 20:44

R13o47b91e96r27t 93T41u77r31e57k 9533361829247

Je to VÝBORNÁ zpráva! Budeme držet palce, ať se celá investice povede a co nejdříve začne realizovat. Situace na trati neodpovídá dnešním standardům. Jakékoliv zkrácení času jízdy bude pro každého přínosem. Např. cesta z Ostravy do Val. Meziříčí trvající dvě hodiny je šílená. Změňte to - jdete správným směrem! ;-)[>-]

+5/0
30.1.2017 14:41

J10a49n 23S55o67u10k36u20p 1294484606285

Tou šílenou dvouhodinovou cestou Ostrava-VM taky jezdí jen šílenci. A to si pamatuji teda podstatně horší časy.

0/0
30.1.2017 17:46

J66a95n 55J55e40m18e10l47k12a 1845290

Jenže ten vlak často čeká ve Frenštátě - třeba 20 minut, nejspíš protože je tam hranice kraje, jiný objednavatel. A ve Valmezu je asi jiný požadovaný příjezd do uzlu.

0/0
31.1.2017 10:04

J80a85n 88Č34e51k27a95l 7569945894784

Asi je to přijatelný kompromis vzhledem k tomu, že ve Frenštátě velká část vlaku vystoupí a nastoupí...

0/0
31.1.2017 10:38
Foto

O79n43d91r25e41j 90V96a88l46o51u83s71e35k 4400501207381

To pujde zmodernizovat na 160km/h ve stavajici stope?

0/0
30.1.2017 12:12

J15a74n 64T56u14r92o67ň 3251590100885

Zvýšení rychlosti na 160 je fajn, ale co bezpečnost na přejezdech...? Skoro nikde není mimoúrovňové křížení. To budou zase masakry.

0/−1
30.1.2017 12:02

P18e44t28r 79N41e76c71h14a37n43i60c14k56ý 7333146858870

Zvlášť za F-M přes koleje vede kdejaká pěšina pro krávy. V Bašce ta turistická značka co vyleze rovnou do zhlaví je taky zajímavý počin. Uvažuje se ještě vůbec o posunu zastávky v Bašce?

+1/0
31.1.2017 7:13

M70a57r42t54i37n 59N14e21v28r52l48a 2917811864367

Já nějak nevím. Pamatuju si z dětství a mládí tj. 70. a 80. léta jak tam jezdil o víkendu vlak co hodinu, míval 8 vagónů a byl natřískaný, že se stálo v uličce. Teď když s tím jedu 2x ročně tak přijedou 4 vagóny a v každém po 15 lidech. A to v posledních cca 20 letech dost spojů ubylo. Např. z Pržna se stala v podstatě zastávka kde nastupují nebo vystupují tak 3 lidé. Ještě před 20 lety jich bývalo okolo 20.

To mám vždycky takové štěstí a je to náhoda? ???

+1/−2
30.1.2017 11:38

R26o41m41a42n 57S25t55o75n40e60k 1129923869941

štěstí vlak ostrava Frýdlant je většinou plně vytížený a pokud trat konečně zmodernizuji tak se počet cestujících určitě zvedne

+3/0
30.1.2017 11:49

M32a78r41t88i39n 81K97y95p42r 2842405414904

Dost spojů ubylo?

Jízdní řád 1981/82:

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_598-605.pdf

Jízdní řád 2002/03:

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2002-2003/2002-2003_323.pdf

Současnost:

http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/knizni-jizdni-rady/k323.pdf

Mě to přijde (díky vyčerpané kapacitě tratě) tak nějak 30 let stejné.

0/0
30.1.2017 11:56

M69a29r38e58k 10B82r55z91o37b79o64h92a16t82ý 8312265224

Protože byla tato trať dlouhodobě zanedbaná, cestujících ubylo ve prospěch autobusů. Úsek FM-OV je vytížen (rozuměj přetížen) dopravou z pily v Paskově a automobilky v Nošovicích. Čekání na protijedoucí soupravu nejvíc prodlužuje jízdní dobu, v samotné rychlosti to až tak není......

+2/0
30.1.2017 11:57

J95a27n 56Č94e71k76a18l 7409795924494

Taky si mnohem víc lidí může dovolit auta...

+2/0
30.1.2017 12:29

P30e18t61r 10N68e85c73h76a43n28i27c62k54ý 7133626598120

Ve špičkách to tam je plný furt. Navíc aby osobák měl 4 velké vagóny není u nás až tak běžné. Tam ano, tamní frekvence na té trati opravdu závisí. Do práce i do škol po celém regionu jezdí dost lidí.

+1/0
30.1.2017 20:28

V39o39j97t51ě14c14h 14T74u48r84e86k 7968227456146

Jenom doufám, že skutečná suma vynaložená na tyto opravy nebude o více než polovinu vyšší, než je současný návrh. A navíc ať to počítám, jak to počítám, tak rozdíl mezi rychlostí 160 km/h a 120 km/h činí 7,5 sekundy na 1 km, a to prosím při konstantní rychlosti (takže na 8 km je to jedna minuta); když vezmeme časové ztráty při vjíždění a vyjíždění do/ze stanic, tak je ta celková úspora ještě menší. Ta druhá kolej je asi v pořádku, nicméně po zkušenostech s našimi stavebními firmami si o ceně a kvalitě myslím své - a to nemluvím o padacích mostech :-/

+1/−2
30.1.2017 11:05

J65a98r95e65k 13K55a61l35i89v81o94d13a 7436263871196

Obávám se, že při tomhle přístupu, neustálém propočítávání jak málo se při velikosti naší malé zemičky ušetří minut či sekund, budeme už na věčné časy jezdit max. 160. Howgh.

+3/−2
30.1.2017 11:33

V98a73c22l62a39v 93N26a55v12r96a38t55i75l 7341399231228

a kde se tady jezdi 160km/h???? Nejezdim vlakem nastesti moc často ale vlak jilove u Prahy - Praha neprekracuje rychlost 40km/h a i ta vypada nebezpecne

+1/−3
30.1.2017 11:35

J87a16r28e74k 61K89a92l35i42v52o17d48a 7106283851586

Přiznám se že nevím, na kolikati kilometrech je dneska zapíchlý rychlostník 160 ale už je jich dost a dost. Pán byl zřejmě posledních 20 let v hibernaci....

+1/−1
30.1.2017 11:50

M95a25r26i42a69n 49K21e85c67h14l81i49b72a59r 3860783579

1. Dost podstatná část koridoru Praha-Libeň až Choceň.

2. Brno-Břeclav.

3. Přerov-Břeclav.

4. Různé úseky mezi Zábřehem a Ostravou.

5. Pár úseků mezi Nelahozevsí a Ústím nad Labem.

0/0
3.2.2017 19:40

J28a59n 62Č31e73k43a97l 7499515874964

Přepočítávat to má smysl ve chvíli, kdy se neplánuje dělat na 160 okolní úseky...

0/−3
30.1.2017 13:24

J79a49n 17Č44e30k43a81l 7319745224684

Copak se komu na tom faktu nelíbí?

0/0
31.1.2017 10:39

J30a68n 78T45u72r60o64ň 3911400310805

Zásadní zrychlením se dosáhne vybudování druhé koleje. Když v současnosti na sebe protijedoucí vlaky čekají ve stanicích dlouhé minuty.

+8/0
30.1.2017 11:58

M95a46r45i84a46n 38K47e83c39h30l61i33b45a39r 3470503339

Mám za to, že rekonstrukce trati v rovině na 120 km/h a 160 km/h vyjde na stejné peníze.

0/0
3.2.2017 19:38

A17l97a80n 76Ř90e21p24k41a 4875906

Kdyby tam radši postavili druhou kolej na trase Ov Třebovice - Opava Východ, tam by to bylo potřeba. Do Frýdku a dál mi taky ta cesta nepřijde nijak dlouhá. ;-)

+1/−1
30.1.2017 10:14

R21o33m37a82n 67S38t11o13n43e82k 1659503509101

to není o délce ale o vytížení a trať na Frýdek je vytížena na maximum a bez druhé koleje se neobejde :-)

+12/0
30.1.2017 10:21

A93l25a31n 83Ř83e41p17k35a 4765356

A trať do Opavy snad vytížená dostatečně není? Navíc s druhou kolejí by nemuseli vlaky v určitých stanicích čekat na ten protijedoucí a zkrátila by se jízdní doba.

0/0
30.1.2017 12:09

R71o78m96a44n 66S98t93o60n38e39k 1659173479181

vytížena je možná dost ale trat Ostrava - Frýdek díky přítomnosti několika velkých podniku na Frýdecku je přetížena a naléhavě potřebuje modernizaci kterou mimochodem vláda slíbila při příchodu Hyundai do Nošovic

0/0
30.1.2017 12:34

J46i90ř56í 47E35n27g95l34i40š 1525749865761

Ano. Vím o tom své. Situace je to hrozná, ale nějaké racionální řešení je bez obrovské investice v nedohlednu. Pár návrhů na zdvojkolejnění se sice objevilo, ale zmizely beze stopy. Už samotný koncept poslední rekonstrukce před 10 léty byla z nouze ctnost a nejvíce se to podepsalo nejen na nízké traťové rychlosti, ale také na ošizeném zabezpečovacím zařízení v samotné Opavě-východ.

0/0
30.1.2017 12:45

J41a75n 47J50e20m39e21l60k82a 1535690

A tak ono to celkem fungovalo. Teď s rychlostní silnicí a nepodpoře přestupu vlak/mhd to bude horší. Spíš se tam mohlo jezdit 120 a s nějakým pořádným řidicím a zabezpečovacím zařízením.

0/0
31.1.2017 10:13

A95n18t16o40n77í70n 13S58e58b32e88r32a 7133768690689

Já jsem jel několikrát od Karolíny OV na Čeladnou a nepřišlo mi že to jede dlouho. Ani jsem nestihnul dočít časopis ;-D

+4/−1
30.1.2017 10:00

J86a62r42e16k 86K28a72l76i64v13o98d23a 7426603411156

Mi kolikrát trvá trasa FM - Svinov s jejich zpožděníma a ujetými přípoji v Kunčicích i 1,5 hodiny.

0/−2
30.1.2017 10:42

J24a19r96e24k 86K84a72l56i97v15o89d68a 7346453691786

Pane Vorlíček, zřejmě to víte lépe, ale jednou mi to trvalo hodiny dvě a to je fakt.

0/0
30.1.2017 11:53

P17e80t62r 38N92e31c65h29a48n46i52c24k38ý 7953716398590

Když má ujet přípoj v Kunčicích tak jedu přes hlavní nebo v kombinaci s MHD z města

+1/0
30.1.2017 20:30

J22a66r98e76k 55K36a35l31i37v90o77d31a 7576893791406

Při kvalitě hlášení v kunčicích člověk zjistí že je spoj pryč až když je pryč i vlak, se kterým jsem přijel.

0/0
30.1.2017 23:13

P52e24t36r 69N72e79c78h49a28n17i16c31k44ý 7623766488700

Jo tak na to mám appku můj vlak a aktivní dotazování průvodciho abych věděl jestli přestupovat

0/0
31.1.2017 7:10
Foto

M86a91r54i49á21n 18K32y77r80a63l 1665514914204

No jak se to vezme. Když jedu z Prahy, tak v Ostravě jsem za 3 hodiny. To je přes 300 km. A pak přestoupím na vlak do FM, kde mi těch necelých 25 km trvá dalších cca 35 minut.

+3/0
30.1.2017 13:34

P27e92t11r 14N92e17c11h31a86n68i34c41k98ý 7643576578220

To máte přípoj v Kunčicích, křížováni v Páskově, křížováni vě Frýdku, tam všude je potenciál na zrychlení. Nový je jen Frýdlant

0/0
30.1.2017 20:32

J37a13n 50Č83e57k94a88l 7479875984524

Projekt jednoznačně ano, ale má smysl 160 na ten kraťoučký úsek, když se ani do budoucna nepočítá s vyšší rychlostí v těch okolních?? Vždyť se to na těch 160 sotva rozjede, ušetří to tak půl minuty... a všechna vozidla budou muset mít revize na 160...

+9/−2
30.1.2017 8:52

J91a86r93e77k 94K96a98l65i80v22o81d28a 7376763731606

Panter má slušné zrychlení. A pokud je trať rovná tak proč ne.

+2/−1
30.1.2017 9:02

J48a16n 24Č24e75k59a75l 7979275594214

V tom si troufám odporovat...

Na první pohled je samozřejmě 160 lepší než 120, to bez diskuse. Ale na údržbu vozidla na 160 jsou oproti vozidlu na 140 nebo 120 vyšší náklady na údržbu (minimálně jsou nutné častější revize, což jsou řádově statisíce za každý vagón, lokomotiva ještě více). A taková vozidla musíte mít na všech spojích na celé trati, takže se bavíme o třeba deseti soupravách, takže jsme už v řádu milionů. A časová úspora na tom 8km úseku je 35 sekund, jestli počítám dobře, a to ještě většina vlaků mezitím zastavuje v Pržně a Bašce...

+4/0
30.1.2017 9:22

J61a44r53e91k 65K14a60l47i39v72o44d93a 7216653151646

Pochybuju, že 160 pojede z Místku do Frýdlantu všechno. I v článku je naznačeno, že těch časů budou dosahovat je spěšné vlaky, a ty určitě v Bašce nebo Pržnu zastavovat nebudou. A pochybuju, že tu budou jezdit kombinace lokomotiva + vagóny, určitě to budou jednotky, na beton Pantery.

0/−1
30.1.2017 9:49

J34a43n 34Č54e85k58a39l 7179345164794

To ano. A má tedy smysl stavět trať na 160 pro řekněme šest až deset párů vlaků denně?

0/−1
30.1.2017 10:21

J24a25n 22Č42e38k88a81l 7839885314464

PS: z pohledu nákladů na údržbu je už jedno, jestli je to jednotka nebo loko+vagóny, naopak jednotka možná bude náročnější...

0/0
30.1.2017 10:31

J82a11r77e65k 22K26a94l24i58v20o25d21a 7466343811656

Pokud je trať rovná a vymění se svršek, proč tam nezapíchnout rychlostník 160, i kdybyy to využívalo jen pár vlaků. A Panter 160 umí.

0/−1
30.1.2017 10:38

J98a94n 38Č87e66k31a78l 7169605804434

To já samozřejmě vím, že umí. Ale zvednout rychlost není jen o "zapíchnout rychlostník". Mluvíme o zábrzdných vzdálenostech návěstidel, o délce prodlevy u přejezdů, atd atd atd...

0/0
30.1.2017 10:55

J37a69r15e85k 90K49a22l10i95v65o14d73a 7496843871326

Ale trať se bude rekonstruovat a zábrzdné vzdálenosti se dají upravit, ne? U 160-tky se přece tolik věcí předělávat nemusí jako u rychlostí nad 160. Jestli se jinde bude zvedat rychlost na 120 ze stávající 60-90, taky se to bude muset upravit. Já jenom doufám, že při té rekonstrukci se bude myslet na přechod na 25 kV a už to budou dělat v tomhle duchu.

+1/−1
30.1.2017 11:03

J77a46n 59Č98e26k43a73l 7329735734204

To ano, předělávat se stejně budou. Ale jde mi o to, že pak musí být delší vzdálenosti mezi návěstidly autobloku, atd, a tudíž nižší propustnost trati...

0/0
30.1.2017 11:12

J98a57r29e21k 65K27a86l17i57v36o40d18a 7596653901536

Budou 2 koleje a na té trati je převážně osobní doprava a při dnešních intervalech to bude bohatě dostačovat.

0/−1
30.1.2017 11:26

M94a93r19e47k 47B53r31z82o50b56o16h92a51t81ý 8812175534

Převážně osobní doprava minimálně na úseku FM-OV určitě není. Je to vytíženo pilou v Paskově a Nošovickou automobilkou. Dvě koleje měly být na tomto úseku už dávno....

0/0
30.1.2017 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.