Diskuze

Vlak z Ostravy do Beskyd pojede půl hodiny, slibuje úprava za miliardy

Správa železniční dopravní cesty chce po roce 2020 investovat miliardy korun do modernizace trati vedoucí z Ostravy do Ostravice. Jízdní doby vlaků by se pak mohly zkrátit až na polovinu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zní to dobře. A) Elektrifikace B) částečné dvoukolejnění. Taky potěšilo, že to nebudou dělat na 100, ale 120 v úseku Ostrava Frýdek. Jen co si nejsem jistý - co snižuje rychlost je křižování 5 minut ve Frýdku Místku. Logické by tedy podle mě bylo udělat dvoukolejku do Bašky - o jednu zastávku dál. Aby se toto odstranilo. Ale to už bych chtěl asi moc.

Co je horší, že se slibovalo teoreticky 2019. Nyní 2020. A beztak se to na něčem zadrhne. A 2023 prý končí eurodotace. Takže kdo ví, zda něco vlastně vůbec bude.

1 0
možnosti

Nevím, proč se redaktorům iDNESu stále tak strašně líbí slovo "elektrifikace", když je stále řeč jen a pouze o elektrizaci. Předpokládám, že petrolejkama se kolem trati už nesvítí, a tedy už je dávno zelektrifikovaná a chystá se její modernizace a elektrizace...

0 0
možnosti

Je to VÝBORNÁ zpráva! Budeme držet palce, ať se celá investice povede a co nejdříve začne realizovat. Situace na trati neodpovídá dnešním standardům. Jakékoliv zkrácení času jízdy bude pro každého přínosem. Např. cesta z Ostravy do Val. Meziříčí trvající dvě hodiny je šílená. Změňte to - jdete správným směrem! ;-)[>-]

5 0
možnosti

J64a13n 96S68o77u55k28u53p

30. 1. 2017 17:46

Tou šílenou dvouhodinovou cestou Ostrava-VM taky jezdí jen šílenci. A to si pamatuji teda podstatně horší časy.

0 0
možnosti
Foto

To pujde zmodernizovat na 160km/h ve stavajici stope?

0 0
možnosti

J75a88n 95T90u86r67o10ň

30. 1. 2017 12:02

Zvýšení rychlosti na 160 je fajn, ale co bezpečnost na přejezdech...? Skoro nikde není mimoúrovňové křížení. To budou zase masakry.

0 1
možnosti

Zvlášť za F-M přes koleje vede kdejaká pěšina pro krávy. V Bašce ta turistická značka co vyleze rovnou do zhlaví je taky zajímavý počin. Uvažuje se ještě vůbec o posunu zastávky v Bašce?

1 0
možnosti

Já nějak nevím. Pamatuju si z dětství a mládí tj. 70. a 80. léta jak tam jezdil o víkendu vlak co hodinu, míval 8 vagónů a byl natřískaný, že se stálo v uličce. Teď když s tím jedu 2x ročně tak přijedou 4 vagóny a v každém po 15 lidech. A to v posledních cca 20 letech dost spojů ubylo. Např. z Pržna se stala v podstatě zastávka kde nastupují nebo vystupují tak 3 lidé. Ještě před 20 lety jich bývalo okolo 20.

To mám vždycky takové štěstí a je to náhoda? ???

1 2
možnosti

štěstí vlak ostrava Frýdlant je většinou plně vytížený a pokud trat konečně zmodernizuji tak se počet cestujících určitě zvedne

3 0
možnosti
Foto

Jenom doufám, že skutečná suma vynaložená na tyto opravy nebude o více než polovinu vyšší, než je současný návrh. A navíc ať to počítám, jak to počítám, tak rozdíl mezi rychlostí 160 km/h a 120 km/h činí 7,5 sekundy na 1 km, a to prosím při konstantní rychlosti (takže na 8 km je to jedna minuta); když vezmeme časové ztráty při vjíždění a vyjíždění do/ze stanic, tak je ta celková úspora ještě menší. Ta druhá kolej je asi v pořádku, nicméně po zkušenostech s našimi stavebními firmami si o ceně a kvalitě myslím své - a to nemluvím o padacích mostech :-/

1 2
možnosti

Obávám se, že při tomhle přístupu, neustálém propočítávání jak málo se při velikosti naší malé zemičky ušetří minut či sekund, budeme už na věčné časy jezdit max. 160. Howgh.

3 2
možnosti

A28l34a55n 32Ř53e80p37k20a

30. 1. 2017 10:14

Kdyby tam radši postavili druhou kolej na trase Ov Třebovice - Opava Východ, tam by to bylo potřeba. Do Frýdku a dál mi taky ta cesta nepřijde nijak dlouhá. ;-)

1 1
možnosti

to není o délce ale o vytížení a trať na Frýdek je vytížena na maximum a bez druhé koleje se neobejde :-)

12 0
možnosti

Já jsem jel několikrát od Karolíny OV na Čeladnou a nepřišlo mi že to jede dlouho. Ani jsem nestihnul dočít časopis ;-D

4 1
možnosti

Mi kolikrát trvá trasa FM - Svinov s jejich zpožděníma a ujetými přípoji v Kunčicích i 1,5 hodiny.

0 2
možnosti

J94a12n 20Č73e74k39a13l

30. 1. 2017 8:52

Projekt jednoznačně ano, ale má smysl 160 na ten kraťoučký úsek, když se ani do budoucna nepočítá s vyšší rychlostí v těch okolních?? Vždyť se to na těch 160 sotva rozjede, ušetří to tak půl minuty... a všechna vozidla budou muset mít revize na 160...

9 2
možnosti

Panter má slušné zrychlení. A pokud je trať rovná tak proč ne.

2 1
možnosti