Diskuze

Terminál srazil tržby dopravcům. Ostrava nechce v centru cizí autobusy

Po spuštění ostravského terminálu na Hranečníku klesly tržby dopravců z Karvinska. Mnozí lidé jezdí auty. Kraj vidí řešení v tom, že vybrané autobusy opět dojedou až do centra Ostravy. Radní města jsou ale proti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J43a32n 83Š31i57ř14i57n29a

1. 2. 2017 13:04

Hodně by mě zajímalo, jak lidem např. z Radvanic, Šenova, Bartovic či Petřvaldu vyhovuje terminál na Hranečníku, když před jeho zprovozněním se dalo z Petřvaldu přes Radvanice či z Bartovic přes Radvanice dostat přímým autobusem do centra Ostravy. Jízdní doba např. ze zastávky U Káňů na Most M.Sýkory dříve 8-9 minut, nyní i ve špičce minimálně 15 minut, tedy zdvojnásobení času jízdy, pro lidi bez měsičníků i výrazné zdražení. Pro ty, kdo jezdí do centra Ostravy příležitostně např. z Karviné - před otevřením terminálu až do centra Ostravy za 32-38 Kč bez přestupování nyní 48-54 Kč s přestupem. Časový rozdíl je navíc v průměru kolem 10 minut, mnohdy více (samozřejmě to nyní trvá déle). Takže kdo může, jezdí nyní do centra Ostravy autem. Postupně se bude snižovat počet spojů až se podaří všechny nahnat do aut...

2 0
možnosti

Mluvíte mi z duše. Z Havířova je ta situace jiná ještě v tom, že naše spoje jezdily hlavně na ÚAN a teď jich je daleko méně, ale zase se zavedla zrychlená linka na Hranečník, která některým naopak cestu zkrátila. Karviná a Orlová dostala snad jen pár spojů navíc na ÚAN.

0 0
možnosti

Ještě před 10 lety byla Ostrava auty plynule projízdná. Od té doby co DP vymyslel zony a nastěhoval cestující do aut, se logicky počet aut v ulicích zvýšil. to pochopí i můj kocour s IQ 5,5. Aby chodci mohli mohli přecházet mezi přibývajícími vozy nainstalovalo se navíc X semaforů. Opravdový zážitek je je úsek od Helbicha k Hlubiňáku. 4x semafory na rovném úseku cesty absolutně nenavazující, toť opravdu výmysl tupých hlav z našich úředníků.

0 0
možnosti

Auta přibývají obecně, a má na to vliv daleko více faktorů než jen to, že DPO zavedlo zóny a podobně. I když to vliv mělo. Řidičům aut vadí semafory pro chodce, řidičům aut z vedlejších ulic vadí, že musí stát na červenou, v tomto asi nebude nikdo nikdy plně spokojený. Ty semafory jsou evidentně poptávkové a proto se přepínají různě. Naopak, když budou seřízené, bude chodec čekat třeba 3 minuty na zelenou na přechodu na zelenou, což půjde na červenou. Nejlepší by bylo zrušit ty dva vnitřní semafory a ty dva krajní mezi sebou spojit, aby měly červenou společně a dalo se pak pro pomalejší přecházet i uprostřed.

0 0
možnosti

Bohužel to funguje tak, že tyto věci vymýšlejí lidé, kteří zřejmě nikdy do práce MHD nejezdili ani jezdit nebudou. Nakonec o cestující přijdou ČSAD a podobné společnosti, v každém případě DPO nezíská(neukradne) tolik cestujících

1 0
možnosti

hlavně že ti tupci zrušili autobus č.28 co zajížděl až ke kauflandu,takže nakupující s plnýma taškama se musí plahočit špinavým podchodem s kapajícím stropem až na stanici tramvaje nebo na autobus 38 a trolejbusy co končí na nám. republiky...to musela být pane hlava co to vymyslela...!!!!!! a jen cikáni si jezdí s nákupem v taxíku co jim pak proplatí sociálka...!!!!!!kdyby na tom hranečníku aspoň otevřeli nějaký bufet...!!!!!!přitom architektonické zpracování toho termínálu na hranečníku mi připadá jak někdy ze 70 - 80tých let za bolševika...!!!!!!

5 0
možnosti

mhd hodlam jezdit jen tehdy pokud nebudu cekat na spoj dele nez 5minut v kazdou denní dobu a pokud me mezi jednotlivými castmi ostravy odveze za kratsi cas nez auto. Jinak to nemá pro mne zadnou vyhodu... cekat na travaj 10 minut a pak ještě jet 35 minut z vyskovic do poruby. Když sednu do auta a mezi 10-15 minutami jsem v porube. Podobne smerem do centra... proc? cas je draha věc...

1 0
možnosti

Chápu kam míříte. Myslím si, že v určitou denní dobu byste i 10 minut počkal, a cestoval třeba o 10 minut déle, oproti autu, pokud by to vycházelo finančně výhodně v porovnání s časem. Ukážu například na cestě z Havířova-2.etapa do Ostravy, prvně na soud do Poruby, v druhém případě k zastávce Dům energetiky a to před a po zavedení autobusu ze Šumbarku.

Bez spoje ze Šumbarku na Hranečník: Cesta buď na vlakové nádraží (vlak, či linka 441 na Hranečník/Gagarinku), nebo zastávku radnice (linka 443 či 445).

Nyní tedy lze cestovat spojem linky 440 ze Šumbarku na Hranečník, v některou denní dobu.

Cíl Poruba, soud: Před spojem na Hranečník: cca 7 minut autobus na vlakové nádraží, čekání v řádu 5až10 minut, cesta vlakem při rekonstrukci a předjíždění regiojetem 29minut, pěšky na svinovské mosty 5minut, čekání na tramvaj 3-5minut, cesta tramvají cca 5 minut, pěšky na soud 5minut. To máme při nejlepším 59 minut a to člověk nebydlí na zastávce, takže reálně 1hodina,10minut a víc. Dva přestupy, tři čekání, dvě pěší chůze. Čistý čas v HD cca 35 minut, čekání 8 až 15 minut.

Se spojem na Hranečník: Cesta ze Šumbarku na Hranečník 27minut, čekání na tramvaj 1 až 9 minut (buď přijedu před odjezdem, a nebo po odjezdu), cesta na Třebovickou l.4 při nejlepším 24 minut, pěšky 5 minut. To máme 57 minut při nejlepším. Takže časově žádná velká změna díky zajíždění linky 440 přes Zářičí, snížení přestupu na 1, čekání také menší.

Cesta autem max.30 minut. Vítězí auto.

--

Cíl dům energetiky: Možností je více. V minulosti asi nejvýhodnější na vlakové nádraží a spěšný vlak na Ostravu-střed (nejistý přestup v Kunčicích mě omrzel). Dnes paradoxně i přes linku ze Šumbarku, nejvýhodnější jeden přestup navíc - více psát nebudu, KODIS je to schopný předělat tak, aby to pak nevycházelo, protože jsou to závistivé ku...

1 0
možnosti

No a přesně kvůli tomu tak vehementně prosazují novou tramvajovou trať v Porubě. Chtějí vysadit cestující od Opavy u Globusu a nahnat je do tramvají. Jenže jim nějak nedochází, že jim tím cestování značně prodlouží a asi už nebude tak atraktivní.

Momentálně je dálkovým busem od Vozovny Poruba v centru za 18 minut. Tramvají za 27 minut. To je ale od Vozovny... od Globusu, než tramvaj prokličkuje přes osmák a sedmák a udělá svých 19 zastávek, tak to bude 35 minut, minimálně.

Opravdu nikdo nechápe, že lidé, kteří jezdí do práce přes celé město potřebují spoj, který nebude stát u každé vrby? Kochat se vyhlídkovou jízdou každý den není pro každého. Zrychlené spoje v atraktivní dobu k významným zaměstnavatelům, to je cesta jak dostat lidi do MHD. Je trochu nesmysl, když jede plný autobus 48 od Duhy a stojí na každé zastávce a většina lidí vystoupí až v Hrabové.

Smůla ovšem je, že tolik propagované tramvaje jde zrychlit jen obtížně, vždycky by nějakou před ní dojela- vzhledem k četnosti provozu.

2 0
možnosti

presne tak na vyhlidkove jizdy po ostrave nemem cas a jejich dotace z nevim ceho jsou jejich problem a jejich chybne rozhodnuti... doufam ze ty dotace jednou prestanou existovat

1 0
možnosti

Asi každému kromě politiků je jasné, že jedna a jedna jsou dvě. Tedy že když lidem zkomplikují hromadnou dopravu, tak je naženou do aut. Vždyť už teď se zdá, že kromě pár lidí, kteří opravdu auto nechtějí, nebo na něj nemají, jezdí hromadnou dopravou jen důchodci a studenti.

Ale když jsou ty Švýcarské dotace, tak se s nima přece něco vymyslet musí. Nějaká ta koruna od stavební firmy určitě do stranické pokladny ukápne a to přece tak nějak jde, že.

Tak teď už radním zbývá snad jediné - zakázat v komplet celé Ostravě parkování. A jestli ani tohle nepomůže, tak rovnou celé centrum rozhrnout buldozerem, protože už díky pěti přestupům na švýcarských terminálech nebude nikdo mít žaludek se tam trmácet.

1 0
možnosti

Pan Semerák, kterého v rámci uskupení Ostravák volili někteří obyvatelé Ostravy, stejně jako pana Macuru v ANO, chce zkomplikovat či zamezit a zpoplatnit parkování v Ostravě. I zkrácení parkovací doby v Karolině (2 hodiny zdarma) bych panu Semerákovi přisoudil. Pak je to stavba další terminálů (sám hovoří o terminálu někde u Dolu Jeremenko, to znamená možná Hrabůvka a tak, takže i ukončení spojů od Frýdku-Místku na ÚAN). Další terminál na Opavské a z okolí Opavy člověk nedojede už ani autobusem na Svinov. Klidně, ať tam postaví terminál a P+R parkoviště a v ceně dlouhodobé jízdenky umožní parkování, ale ne, že budou nutit vystupovat lidi z autobusu, a zakazovat vjezdy aut do měst. Ať se podívají kam to dotáhli, každé město přichází o obyvatele, celý kraj o 20 tisíc ročně (snad se s tou informací nemýlím). A co vymýšlejí za kravinu? Každému, kdo si tady postaví rodinný dům dají peníze z našich daní.

0 0
možnosti
Foto

Vidím, že Einstein pravdu měl, když tvrdil, že nekonečné jsou jen dvě věci, vesmír a lidská blbost... ;-D

Prozkoumal někdo, komu osobně (ekonomicky myslím) prospěje podobné šílenství?

1 0
možnosti

Cestování do Ostravy přes Hranečník akorát prodloužilo dobu cestování. Místo původních 15 minut to často vyjde až na 40 minut, protože se čeká 15 až 20 minut na Hranečníku. Taky byl snížen počet spojů, kdy z původního intervalu 10 minut mezi autobusy je najednou 20 a více minut. Kdyby to tak neočesali, tak přestup by zase tak nevadil, ale to čekání a zdržení mi vadí. Proto už spoje MHD využívám minimálně a raději jedu autem.

3 0
možnosti

Pane Poledníku, i když s terminálem Hranečník příliš nesouhlasím, zajímalo by mě, odkud čerpáte tyto informace. O víkendu se samozřejmě při 20 minutě na dvou linkách (l.4 a l.12) stane, že pokud ujede spoj, čeká se při rozložení spojů, 13 minut. U trolejbusů je to podobné, pokud člověk potřebuje konkrétní tramvaj či trolejbus, který jezdí, co 20 minut, pak ano, čeká i 20 minut.

Ovšem v pracovní dny, kdy jezdila linka 441 přibližně co 10 minut, jezdí i tramvaje, co 10 minut na každé lince (tedy i trolejbusy). Za další záleží odkud jezdíte, protože z Podlesí a Města jezdí na Hranečník nyní zrychlená linka 442, která jezdí od 6 do 8:20, každých 20 minut, stejně jako linka 441. K tomu jsou spoje linky 440 ze Šumbarku, které zatím jezdí spíše souběžně s linkou 441 ze Šenov, ČSAD. Ve špičku navíc jezdí stále spoje linky 443, i když v menším počtu než v minulosti, ale předpokládám, že jste myslel linku 441. Takže podle mě to, že courákový spoj linky 441 jezdí z Havířova jen, co 20 minut, místo každých 10 minut (což bylo jen ráno), je při existenci linky 442, pro většinu lepší, pokud jezdí z Havířova (Město,Podlesí). Samozřejmě ze zastávky Město, žel.st. či přímo ze starého Šumbarku, byla a je lepší linky 441, která nyní jezdí jen, co 20 minut. Z 2.etapy i Lidické lze využít přímý spoj na Hranečník.

1 0
možnosti

Tak plynove busy alespon nesmrdi a da se za nima jet v aute i na kole a clovek se neudusi. Busy na baterky je dalsi paleni penez, tentokrat v Detmarovicich. Pak se stejne prijde na to, ze elektrika je stejne zatezujici jen v jine forme a na jinem miste. A porad dokola.

Ty terminaly maji svuj vyznam, pokud od nich budou proudit dalsi spoje po meste, ale ne takove, abych stravil 25 min v buse a po presednuti dalsich 30min v tramvaji...

Drzim vsem palce, aby nalezli reseni a vsichni byli spokojeni.

6 0
možnosti

Tak spoje proudí, ale z Hranečníku ještě málo a pomalé, případně s dalšími přestupy. Takže souhlasím. Ale je to i o druhé straně, to znamená o dojezdu z těch jiných měst a do nich. Pokud mi jede jeden spoj za hodinu (Orlová, Karviná) musím si jo dávat pozor, abych dorazil na terminál s předstihem, minimálně jednoho spoje, protože DPO a tramvaj prostě jezdí se zpožděním a nedá se s tím nic dělat - mám asi takových 6 odpovědí DPO, kdy prostě zpoždění v řádu 7 minut mohou vznikat běžně, bez jakékoliv nehody, či omezení provozu, který se nedal předvídat (plánované výluky považuji za předvídatelné omezení provozu a mají mít výlukové jízdní řády). Pak mi takové přestupování přidává 10 minut kvůli prostoji v terminálu. Takto to fungovat dobře nikdy nebude pane Semeráku, který neumí ani pořádně odpovídat na email.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod

24. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:11

Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...

Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál

26. března 2024  17:15,  aktualizováno  22:41

Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Třinec - Budějovice 2:0. Obhájce titulu obstál a odvrátil historickou prohru

28. března 2024  16:45,  aktualizováno  21:42

Třinečtí hokejisté vyhráli 14. sérii play off v řadě a zamezili historickému obratu Českých...

Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích

22. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:26

Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Všichni odejdeme. Možná až do Evropy. Ukrajinci z frontových měst řeší, co dál

21. března 2024

Premium Fronta se blíží. A ve městech, které jsou jí na dosah, žijí statisíce Ukrajinců. Jak blízkost bojů...

Třinec se zvedl v pravý čas a ve čtvrtfinále odvrátil předčasný konec sezony

29. března 2024  10:27

Obhájci titulu, třinečtí hokejisté, jsou pošesté za sebou v semifinále extraligy. V něm je čeká...

Měli bychom zastavit vývoz šrotu. Brzy to bude klíčová otázka, varuje šéf ocelářů

29. března 2024

Premium Ocelářské a hutní firmy prožívají jednu z největších krizí v historii. Vedle odstavené prvovýroby v...

Třinec se vyvaroval nemožného. Obhájci „ufackovali“ gól a Mazanec si oddechl

28. března 2024  21:58

Třinec v sedmém čtvrtfinálovém utkání porazil hokejisty Českých Budějovic 2:0. Celkově vyhrál 4:3...

Třinec - Budějovice 2:0. Obhájce titulu obstál a odvrátil historickou prohru

28. března 2024  16:45,  aktualizováno  21:42

Třinečtí hokejisté vyhráli 14. sérii play off v řadě a zamezili historickému obratu Českých...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!