Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e10t98r 89N78i77v52n90i98c14k34ý 3352794805217

Když vedení Ostravy chce prosadit takto velký projekt, nechápu, že PŘEDEM neudělají velkou informační kampaň, kde zveřejní všechny informace, různé varianty apod, aby se mohla rozjet veřejná diskuzes dostatkem věcných argumentů.

Spoustu věcí lidé předem odmítnou jen proto, že nemají dostatek informací.

+9/0
doporučit
1.2.2017 14:12

M73a93r53t78i10n 40V25á69l14e92k 8651759719494

Já nevím, mi to přijde strašně nefér vůči všem ostatním obyvatelům města. Snad i obyvatelé Pustkovce, když chtějí jet např. do centra jedou tramvají, která také musela být někde postavena. Myslet si, že autobusy nahradí tramvaj, to je zcela mimo mísu. Taková tramvaj totiž dokáže nahradit ne jeden autobus, ale hned několik linek.

+12/−2
doporučit
1.2.2017 17:07

J59a34n 75Č68e12k53a26l 7909905824274

To už je rok 1850, že se místní brání železnému oři?

+12/−5
doporučit
1.2.2017 13:50

L35e69n23k91a 65N63a29j63b89r27t25o32v60á 5557443733388

Tramvaj nechtějí pouze lidé v zastupitelstvu. Je to hnus, já jsem pro, dostat se do centra je běh na dlouhou trať a obvod je zbytečně odstřihnut od města. Vždy, když se mě někdo zeptá, kde bydlím, řeknu, že na konci světa. Spojení hlavně ve večerních hodinách a v noci je katastrofa. Je to pěkná sobeckost... pokud chce někdo žít na vesnici, ať se tam přestěhuje, ale tohle je normální město- panelákov, a to že má paní kousek od plánované trati je čistě její osobní problém a nevím, proč do toho tahá celý Pustkovec.

+5/0
doporučit
2.2.2017 8:35
Foto

B59r39o53n11i83s87l55a86v 43G43a96b63r85y13š 2802619221

Nevím, nad čím tady kdo přemýšlí. Názor na záležitost, o které mám minimum informací, si může udělat jen primitiv. Přitom bych čekal, že se lidé budou víc zajímat o to, co se v jejich okolí děje. Ale tamní obyvatelé zřejmě nedokážou myslet na budoucnost a ekonomiku a nevidí výhody, které z toho plynou. Nad tramvají do horní části Poruby nemá smysl debatovat.

Obvykle se to dá srovnat podle jízdních řádů autobusů a tramvají, ale v Ostravě je přelinkováno, takže je nutné si to dopočítat ručně.

Třeba skrz zastávku "Oty Synka" jezdí v pracovních dnech 227 spojů oběma směry, což je o trochu vyšší počet spojů než má linka 4. Když si to vydělíte dvěma, vyjde Vám 114 spojů v jednom směru. Provoz denních linek trvá asi 20 hodin. To pak odpovídá 5,7 spoje za hodinu. Ale provoz je nerovnoměrný, takže se na 6 spojů za hodinu ve špičce určitě dostaneme. Už jen z této jednoduché úvahy je logické, že nová tramvajová trať to těchto míst určitě smysl má.

Takhle si můžete odvodit i další zastávky: Jana Šoupala = 304 spojů, Ludvíka Podéště = 457 spojů, Opavská = 457 spojů.

Pokud nemám pravdu a nesouhlasíte, chci vědět proč.

+6/−2
doporučit
1.2.2017 15:39

J46o20s61e78f 85T76l43a25m25s14a 7841950263387

Ne, nestavějme tu trať. Nechtějí to, nebudou ji mít. Lidé, kterým je teď kolem čtyřicítky a nemají problém s chůzí, budou za dvacet a více let litovat, že mohli mít šalinu pod barákem a komfortně se dopravit na poštu, úřad a nákup. Zároveň navrhuji zatrhnout i ekobusy pro Pustkovec a přilehlá zákoutí. Nic, sifon, dva. Ať si tam místní chytrolíni vegetují po svém. To jsou lidé, kteří nemají v hlavách kapacity pochopit, že město se mění a obyvatelstvo stárne. Slovo pokrok či změna je zcela mimo oblast jejich šedé kůry mozkové.

+6/−3
doporučit
1.2.2017 17:40

W58r52a42t12i45s94l82a90v 71T59o16b61o82l67a 3508533169620

Uvidíme, kolikrát se to ještě změní. Ačkoli jsem pro stavbu, tak s informovaností jednotlivých obvodů a občanů také moc spokojený nejsem a je co dohánět.

Celý svět se k tramvajím vrací, takže v tom budoucnost vidím. S novými vozy a správným odhlučněním trati nemusí být hluk o nic vyšší, než pár let staré CNGčko, které mimochodem má do ekologie daleko - nevím, kde to odpůrci tratě furt berou, že CNG je ekologické :D

+3/0
doporučit
1.2.2017 15:17

P52e73t77r 11H58a22d55a54š56č84o54k 7397127545401

Budeme muset najít kompromis. Říká Semerák . Konečně zaznívá slovo KOMPROMIS - tak ať nezůstane jen u slov a nejen u tramvajové linky. Těch kompromisů je třeba mnohem více , ani Ostrava není firma a občané města nejsou zaměstnanci města. Takže kompromisy je třeba udělat i v případech, které "zpackala" předešlá koalice . Nejde jenom o "POKLAD" v Porubě , nejde jenom o "DĚDICE" , nejde jenom o VŠB a nedořešené resty, jde také m.j. o Obecně závaznou vyhlášku č.9/2012 / t.zv. čipovací vyhláška / , která byla schválena nejen bez seznámení občanů města , moc málo toho věděli i starostové městských obvodů a také vedoucí pracovníci MMO , kteří až 2.měsíce po schválení vyhlášky se dotazovali na SVS KVS v Ostravě, jak to vlastné je v EU pro povinné čipování psů ! Také starostové městských obvodů se zúčastnili školení známého městského veterináře, aby byli alespoň trochu v obraze. SAMOZŘEJMĚ AŽ PO SCHVÁLENÍ VYHLÁŠKY ! Takže "Křišťálově čistě schválená vyhláška" bude také potřebovat KOMPROMIS, tak aby byla přijatelná pro většinu občanů Ostravy včetně pejskařů ! https://www.petice24.com/a/43512

+3/0
doporučit
1.2.2017 14:27

P97e12t79r 93H41a30l54f59a62r 8510211357797

Schovat tramvaje pod zem a spokojení budou všichni.

Takové malé porubské metro. :-)

+3/−2
doporučit
1.2.2017 13:43

P23a89v50e46l 12N36o82v70á83č11e66k 4870726428

Včera jsem cestou od Vodárny (pro znalce Ostravy přes internet křižovatka Mariánskohorská x 28.října) směrem na Porubu sledoval stávající provoz na trati. Cca co 400m tramvaj jedním směrem, což mi přijde jako využitá trať. Pokud na ni chtějí nacpat ještě přepravní kapacitu z toho popisovaného kvanta autobusů, to si DPO koleduje o pěkný průšvih. Na jednu páteřní trať svést dopravu z jednoho konce města.

Viz událost před 14 dny, vykolejená tramvaj v centru, všechno stojí, lidé mrznou na Hranečníku, kde je vysadili z autobusů a tramvaje nikde. Špalír do centra, špalír do Poruby. Tyto události nejsou až tak zřídkavé, čili bychom se měli na co těšit. Okolo Svinovských mostů je každou chvíli auto v kolejišti.

Co se týká terminálu, Hranečník se osvědčil, jak se osvědčil - lidé přesedli do aut, protože courat se o půl hodiny déle se jim nechce a terminál musí zůstat, protože na to byl příspěvek ze Švýcarských fondů. Čili o cestující přišli jak meziměstské autobusy, tak DPO. Statistiky samozřejmě nikdo nezveřejní, jak píše pan níže.

Nyní si DPO chce připsat cestující, které vysadí z autobusů od Opavy u Globusu. ALE,

momentálně je dálkovým busem od Vozovny Poruba v centru za 18 minut. Tramvají za 27 minut. To je ale od Vozovny... od Globusu, než tramvaj prokličkuje přes osmák a sedmák a udělá svých 19 zastávek, tak to bude 35 minut, minimálně.

Pro terminál by byla vhodnější varianta A, ovšem někdo si představuje, že více zastávek, více cestujících nastoupí.

Opravdu nikdo nechápe, že lidé, kteří jezdí do práce přes celé město potřebují spoj, který nebude stát u každé vrby? Kochat se vyhlídkovou jízdou každý den není pro každého. Zrychlené spoje v atraktivní dobu k významným zaměstnavatelům, to je cesta jak dostat lidi do MHD. Je trochu nesmysl, když jede plný autobus 48 od Duhy a stojí na každé zastávce a většina lidí vystoupí až v Hrabové.

Smůla ovšem je, že tolik propagované tramvaje jde zrychlit jen obtížně, vždycky by nějakou před ní dojela- vzhledem k četnosti provozu.

+4/−5
doporučit
1.2.2017 16:47

P49a51v92e69l 79N22o30v62á23č89e89k 4630516278

Příprava začala v roce 2014, je velice zvláštní, že stále není dost informací ke zveřejnění.

Radním Pustkovce tleskám, doufám že porubští radní nezapomenou na SVŮJ program Zelená Poruba.

Jde jen o to prostavět miliardu a nahnat DPO do spojů cestující z Opavska na terminálu Globus... to je celá ekologizace.

A ti cestující stejně utečou, nebudou se courákem šinout přes celé město, jak si Semerák myslí.

Vymýšlejí to lidé, kteří MHD nejezdí, tak netuší, co cestující potřebují aby spoje využívali.

+4/−5
doporučit
1.2.2017 14:38

V93l63a20d18i75m52í28r 73B24r69a38d45a 1663674653611

Nevím, kde paní přišla na 3 metry od baráku. Pokud se trať postaví mimo osu ulice v původně plánovaném prostoru mezi cestou a chodníkem, tak to je k nejbližšímu domu 23 metrů

+2/−1
doporučit
1.2.2017 16:06

R37u10d70o50l42f 39P10i38v30r44n25e71c 6721567818919

Původně jsem byl spíše pro trať, ale když jsem si přečetl, že kvůli tomu chtějí ukončit linku 48 na Svinovských mostech, tak jsem rozhodně proti. Zmrzačit jednu z nejužitečnějších linek je prostě prasárna.

+2/−2
doporučit
2.2.2017 7:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.