Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Není to žádné bonzáctví, hájí občanské hlídky zástupce ostravského obvodu

Radnice městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky je jednou z pěti, které projevily zájem o peníze na bezpečnostní dobrovolníky. Projekt loni úspěšně vyzkoušela a chce v něm pokračovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H44a83n28a 73P67a73c20u34l10o73v28á 2496876279676

Občanské hlídky ano ! Ale do romských ghett, kde budou hlídkovat samotní Romové. Tam jsou potřební, a ne v bezproblémových čtvrtích měst, kde by měly hlídky suplovat Městskou policii. Na severu Čech se romské hlídky osvědčily ! Dá se najít spousta zpráv o tomto projektu na internetu i na YouTube. R^[>-]

+7/0
12.2.2017 9:29
Foto

K30a80r93e48l 32W59á53g71n64e26r 4117925989777

Ano, asistenti prevence kriminality, kteří jsou na kombinézách zřetelně označeni oranžovým nápisem:

"Už jen pouhá fyzická přítomnost asistentů působí v lokalitě preventivně. Dokládá to i, podle městské policie až dvoutřetinový, pokles stížností od jejích obyvatel. Připomeňme, že činnost hlídek není směrována jen na Romy. Stejně jako strážníci jsou asistenti připraveni pomoci každému občanovi. Vůbec není řídkým jevem, že se na ně přímo na ulici obracejí i zástupci majoritní společnosti se žádostí o řešení určitých problémů."

http://moderniobec.cz/romske-hlidky-se-osvedcuji/

+1/0
12.2.2017 9:37
Foto

K28a22r13e57l 35W62á73g11n22e77r 4957645339517

Jeden z mnoha příkladů: "Romské hlídky sedm měsíců kontrolovaly pořádek v Josefově převážně ve své komunitě nebo před školou. Vedení města Jaroměře s nimi bylo spokojené. Kvůli nedostatku financí ale musely skončit."

http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava/1216884

+1/0
12.2.2017 9:44

M74i97r25e42k 65K32o35n53e24č87n26ý 6897895215624

Od čeho je MP?

0/0
12.2.2017 9:07

K56a65r80e20l 55J80a60n24k90ů 1624636927284

Rozdavani pokut za spatne parkovani a prochazeni se ve dvou po meste (v zime teda moc nezavidim). Ale videl jsem uz i jednu MP, co by se na to mela vykaslat a prejit k modelingu :-)

0/0
12.2.2017 11:01

R68a26d51o67m35í12r 95K66o10l68e36k 8761519735967

Od čeho máme všude Městskou policii ?,To by měla být jejich práce. Pokud to bude praxe studentů s určitými pravidly-proč né. Výsledek vyhodnotit a pak říct buzerace(PSVB). Je fakt, že máme všude nepořádek...

+4/0
12.2.2017 7:58
Foto

K24a41r44e72l 62W47á64g21n25e53r 4777705239827

Ta "praxe studentů" by se měla pak ale odehrávat především v problematických lokalitách. Ať ukáží, co se v té škole naučili ;-)

0/0
12.2.2017 9:51

K34a78r12l38a 16N84o97v46á58k64o87v24á 4954552965537

Vzhledem k tomu, že se jedná o studenty středních školy, tudíž nezletilé a neozbrojené, těžko je lze poslat do problematické lokality. Vy byste tem snad své dítě poslal, pokud by studovalo takovou školu, aby ukázalo, co se naučilo ?

+1/0
14.2.2017 13:24

A43l13e16n63a 10E59l27i90á40š80o13v14á 3354241562418

Hlavně by se měl výrazně zvýšit počet kamer v ulicích.

+1/−2
12.2.2017 7:20
Foto

P82a82v75e88l 34J47a44n88c97i77k 9822793841479

Lide se boji spravedlnosti... Maji proc.

0/−4
12.2.2017 6:09

P50e18t23r 71K19r73á63t59k82ý 5739616216971

Listecky za steraci opravdu miluju, zvlášť když ještě prší, udělá to krásný sajrajt...a vůbec co mi kdo ma hrabat na sterace, dokážu si představit snadný vznik škody při nesprávném uchopení...

+2/−2
12.2.2017 0:38
Foto

K35a80r92e21l 43W17á56g41n23e79r 4187295959677

Tak občanské hlídky nejsou od toho, aby někomu dávaly lístečky za stěrače. Pokud by to dělaly, pak je to evidentně v rozporu s tím, o co se mají starat.

0/0
12.2.2017 9:54

J27o64s31e75f 46Š16e91m39e94l89í63k 7149821770327

Já taky bonzování nesnáším, ale hlásit se to musí, to se nedá nic dělat.

0/0
11.2.2017 23:09

J98a12n 37N23o48v19á17k 9147662487727

Cpaní lístečků za stěrače cizích aut je mimořádně idiotská činnost. Beru, pokud tam dává policista např. něco kvůli špatnému parkování, ale aby parta mladých domovních důvěrníků ochmatávala cizí auta kvůi banální informaci, to je opravdu dost hloupé.

+9/−5
11.2.2017 20:12

K37a16r37e38l 15J52a23n15k45ů 1934606967244

Absolutni souhlas, auto neni postovni schranka.

+7/0
11.2.2017 22:23

T14o16m95á84š 12V56e39l33č78o18v23s77k80ý 4153578589198

Musím se po rozjezdu zastavit a pak zase vylézat z auta a ještě k tomu obcházet ke spolujezdcově straně. Nechápu, který idiot toto vymyslel, nalepil bych mu to na ksicht. Řek bych, že to bude jeden z těch, co tu dávají mínusy lidem, kteří si myslí že na cizí auta se prostě nesahá.

+6/0
11.2.2017 22:37

K59a64r37e73l 77B84a11r66t84á20č90e77k 9412389482145

to ja nez se rozjedu zkontroluju cele auto jestli mi nekdo neco nestipl nebo nepridal ci nepodepsal na karoserii ci jinak neposkodil.....tudiz i za celni sklo neco nevylepil tim odpada rozjet se a pak zastavovat...

0/0
12.2.2017 8:48

T23o18m41á22š 31V11e19l18č49o58v96s24k60ý 4343468649558

OK, já nikomu nic za sklo nedávám.

0/0
12.2.2017 18:56

T35o43m95á69š 49V36e31l93č28o27v46s48k55ý 4463798749728

Ještě jste zapomněl napsat, že zkontrolujete také dotažení šroubů kol ;-)

0/0
12.2.2017 19:01

R67a96d25e46k 86K58l55o28u34d28a 2873869169605

Pokud po nasednutí do vozu nevidíte papír na čelním skle, pochybuji že uvidíte dítě na přechodu

+2/0
12.2.2017 12:35

P73a35v31e16l 94Š51e44d72l81b20a28u13e83r 7728691922225

Přesně, co se často stane s lístečkem? Naštvaný řidič ho mrskne na zem a ulice je plná lístečků. Pak ovšem můžou hlídky nahlásit, že někdo znečistil ulici...

+1/0
12.2.2017 7:52

S27y49l86v66a 49Š48p19o47r84k50o50v25á 9176429160214

Co považuji za nejhorší, je dát teenagerům do ruky "moc" nabonzovat nebo buzerovat kohokoliv, čímž jsou už od mládí vychovávání k tomu, že udávání je OK.

A to nemluvím o tom, jak se tihle puberťáci asi budou chovat k seniorům, které mládež v ČR obecně bere jako cosi bezcenného, co jim vadí a čeho by se rádi zbavili (viz řada výzkumů na toto téma)

+2/−12
11.2.2017 19:24

P66a71v22e33l 40J83e32ř38á94b25e15k 7281832734817

Co je to udávání?

Dám příklad: nějaký mamlas vytlačuje auto jedoucí přede mnou ze silnice. Oznámím to - je to udání a nebo ochrana

Nebo parta ničí dopravní značku, třeba s vyznačení přednosti jízdy. Bonzuji a nebo se snažím o ochranu pořádku?

+4/0
11.2.2017 22:10

S57y40l16v69a 47Š29p93o34r85k22o67v19á 9116929560734

Opravdu nevidíte rozdíl, když nahlásíte nějaký problém, který se stal vám, a mezi placeným bonzováním? Že je něco jiného jako občan zavolat na policii, že někdo ničí značku - a nebo se za peníze dańových poplatníků procháze po městě a hledat, koho udat?

+1/−6
11.2.2017 22:28

P76a21v91e26l 10J57e68ř81á42b26e57k 7701332434907

Především si myslím, že suplují práci Policie ČR a obecní policie.

A pokud jako dobrovolníci ta odměnu nahlašují konkrétní lidi, tak je to špatně.

Ale beru, pokud nahlásí závadu, která bude zaevidována. Nepořádek, špatné značení, ... .

Jenže opět - zda nesuplují práci úřadů.

U nás některými lidmi z radnice jsou za bonzáky označeni lidi, kteří ohlásili černou, obcí organizovanou stavbu (bylo jich několik najednou). A navíc stavba byla financována ze státních zdrojů. A tak si stále kladu otázku, zda jsou a nebo nejsou. osobně se jich zastávám, protože obec by měla být první, kdo by měl respektovat zákony.

+1/0
12.2.2017 0:33

K63a20t67e91ř84i11n72a 68V91a72š47á36k21o71v73á 5301452489505

jasne, a ze se naslo dost dospelych, kterym na obci zalezi? Kazdy nadava, jak jsou lidi lhostejni, koluji srdcervouci videa, ale kdyz se nekdo snazi, je to "bonzak" nebo "buzerant"

Jak myslite a od koho se to ti mladi maji naucit? Kolik uvedomnelych dospelych se prihlasilo,aby to to delali tak, jak si predstavuji ?

+8/0
12.2.2017 0:27

S38y16l90v56a 81Š10p70o34r36k30o70v32á 9106529300144

Je totiž velký rozdíl v tom, když se chovám jako řádný občan - tedy když např. vidím, že někdo demoluje dopravní značku, tak to nahlásím - nebo když se dám naverbovat k bonzákům, co chodí po městě a koukají, kde koho udat. Mladí se to mají naučit od rodičů - právě z toho prvního případu.

0/0
12.2.2017 9:21
Foto

K98a43r10e70l 71W13á51g10n53e62r 4317565199677

Jsou lokality, kde se mladí od rodičů nic nenaučili. Pokud město nemá dost strážníků na udržování pořádku v takových lokalitách, dobrým řešením jsou hlídky. Ovšem do romského ghetta asi nepůjdete, že. Pak tam musí chodit někdo, koho budou místní respektovat, kdo je trochu usměrní. Každá takováto hlídka dobrá. A pokud bude takováto hlídka některé nepřizpůsobivé občany podle Vás "bonzovat", pak to bude jedině dobře.

0/0
12.2.2017 10:01

S95y22l32v82a 15Š83p71o62r85k91o23v76á 9456479300504

jenže jste se poněkud spletla - tady není řeč o romských hlídkách ve vyloučených lokalitách, ale o lidech, co bonzují normální slušné spoluobčany, co špatně zaparkují nebo kluky (plnoleté), co si sednou s pivem v parku. A buďte si jist, že až toho bonzovacího puberťáka parta nepřizpůsobivých poprvé zmlátí, bude po "aktivitě"

0/−1
12.2.2017 10:18

R46a82d89e67k 74K86l44o76u77d34a 2643909139285

Pokud špatně parkujete, porušujete předpisy a ty platí pro každého. Kdo je nedodržuje mel by být potrestán. Pokud podnapilý plnoletý kluk někoho obtěžuje, měl by byt také potrestán nebo vykázán. Vám by nevadilo kdyby vaše děti chodili ze školy kolem podnapilých mladíků válejících se po lavičkách a s plnou hubou keců? Nikdy nevíte co vám provedou. Když budou v klidu a v normálním stavu, nikdo jim nic vyčítat nebude.

+2/0
12.2.2017 12:48

R77a23d24e67k 34K58l98o27u46d46a 2413459569185

Lepší bude když nebudou žádné hlídky a ti nepřizpůsobiví zmlátí rovnou vás

0/0
12.2.2017 12:51

S57y94l66v14a 78Š12p25o47r66k51o92v18á 9766559140794

a vy si myslíte, že osmnáctiletý klu nebo holka ze školy, vás ubrání před partou nepřizpůsobivých;-D;-D? Ubránit vás může jedině zbraň (kterou ty hlídky nemají). takže doporučuji nosit pepřák, taser nebo pistoli (máte-li zbrojín pas) - - a musíte ji mít vy u sebe - a nespoléhat na jiné

0/−1
12.2.2017 13:40

K29a79r58l66a 23N98o62v77á22k70o50v29á 4454532355387

Neubrání, to ani není jeho práce, pouze nahlásí, že v parku sedí parta podnapilých mladíků, ostatní je věc policie. Ale to je podle vás "bonzování". Víte vy vůbec, co chcete ?

+1/0
14.2.2017 13:21

S39y36l28v82a 66Š59p22o10r13k40o56v71á 9746259800524

pít pivo/víno na lavičce neznamená, že jste podnapilí, ani že budete obtěžovat ostatní. Nabonzovat někoho jen proto, že se baví na veřejnosti a nikoho neoběžuje je opradu udavačství. a pokud vás už někdo obtěžovat začne, tak vám žádné nahlášení nepomůže - pak pomůže jedině, o čem jsem psala - tedy nějaké zbraň.

0/−1
14.2.2017 13:37

K23a65r27l60a 85N89o93v57á42k88o90v17á 4614952115227

Pokud je městskou vyhláškou zakázáno konzumovat alkohol na veřejnosti (což už v mnoha městech je), pácháte tím přestupek. Takový zákaz obvykle není samoúčelný - jednak nevím, co se třeba mají co nezletilé děti dívat na to, jak někdo popíjí alkohol na veřejnosti a dává jim tak špatný příklad. Jednak to k tomu opilství a obtěžování okolí, byť jen slovní agresí, hlukem a pachem, obvykle vede. Slušný člověk si totiž obvykle nesedá na veřejné prostranství a nepopíjí tam, ale činí tak v soukromí nebo v restauraci, a pokud má žízeň, stačí mu k napití na veřejnosti nealkoholický nápoj. Takže za mě je to v pořádku, když to někdo podle vás "udá".

+1/0
14.2.2017 13:53

S26y63l78v50a 36Š30p23o68r67k58o62v82á 9526899120954

jestli o tom nevíte, tak o zákaz konzumace na veřejnosti se sice některá města pokoušela, ale protože taková vyhláška odporuje zákonům, tak ji zas museli zrušit. Jediné, co lze, je zákaz konzumovat alkohol na veřjenosti na určitých místech (a nadřízený orgán musí konstatovat, že nejde o většinu města, ale jen o odůvodněná místa - např. v okolí škol). A co se týká pířkladu - ten si děti berou od svých nejbližších, nikoli z kolemjdoucích.

A asi budete moc stará (a nebo člověk, co má nějaký mindrák a proto ostatní rád buzeruje), protože v mládí, za dob studií většina z nás posedávala v parku či někde na zídce, s pivem či vínem a dobře se bavila - a nikdo přitom nebyl opilý ani neobtěžoval kolemjdoucí a vyrostli z nás dobří lékaři, inženýři, učitelé.... A jen pro vaše info - nejsem mladý opilec, ale téměř šedesátiletá babička s nejvyšším vzděláním, co jen nezapomíná a má pochopení pro mladé lidi:-) a hlavně nerad buzeruje ostatní

0/0
14.2.2017 14:59

E89v97a 15K78a35l73l51i48s41t70o49v76á 6677148486160

Jako že toho opilce rovnou zastřelíte ? 8-o Hmmmm....... :-/

0/0
19.2.2017 23:46

B38a43r55b20o46r40a 26V91o52j57t92o37v36á 9217156517867

Já si právě myslím, že je dobře, když do projektu zařadili mladé lidi. Ti mají většinou větší smysl pro spravedlnost než životem protření dospělí. Je dobře, že se naučí dívat kolem sebe a všímat si svého okolí. Je také velký rozdíl v tom, když kolem rozbité značky chodí stovky nevšímavých lidí (však on to už někdo, nahlásí, proč zrovna já...), než když cíleně někdo závady vyhledává. A šikanu seniorů u vašeho příspěvku výše, jsem tedy opravdu nepochopila. Právě takto zapojení mladí lidé se, podle mého názoru, naučí chovat ke všem lidem ohleduplně a s respektem.

+2/0
12.2.2017 10:02

S62y89l31v86a 51Š21p39o18r65k79o46v10á 9636199550534

Kdo to žijete? byla jste někdy na sociální síti?? Tam se dočtete, co si tihle "mladí" myslí - že staří lidé jsou k ničemu, jen jim zabírají místo v tramvaji, překážejí v obchodě, musí je svými daněmi živit... A bohužel tyhle trendy potvrzují o výzkumy mínění v této věkové komunitě (naposledy tento týden ve zprávách s výsledkem: ano, moje babička a děda jsou fajn, ale ti ostatní staříci jsou hrozní a měli by být někdě v nějakých zařízeních pro staré.) A te ́d takový teenager dostrane moc tyhle lidi buzerovat - víte, k čemu to povede???

0/−1
12.2.2017 10:22

E18v44a 90K59a58l80l23i36s76t80o24v22á 6307648976890

Vzdělání nevzdělání... vy musíte být děsně zapšklá baba... :-/

0/0
19.2.2017 23:49

S73y85l84v26a 17Š56p14o98r17k31o59v21á 5166572380289

Opravdu nevím, jak jste na základě citace oficiálního výzkumu veřejného mínění mezi mladými přišel na to, že bych měla být zapšklá...mám spoustu přátel, jsem milující babička šesti (brzo žu sedmi) vnoučat, které se ke mě všechny těší, mám skvělou širokou rodinu, takže se často setkáváme - a já jsem naopak ten optimistický prvek v rodině:-)

0/0
20.2.2017 8:26

E79v66a 96K17a94l44l67i80s75t94o19v69á 6967278876100

Za prvé jsem už podle jména žena (takže : "přišla") a za druhé jsem na to přišla čtením vašich reakcí...:-P

0/0
20.2.2017 11:40

S81y55l36v76a 33Š39p46o60r40k91o52v37á 5316122300299

Vzhledem k tomu, že v této (i jiné) diskuse především hájím maximální osobní svobudu člověk, tak máte asi problém s logickým myšlením. Zapšklý člověk by nejradši všechny buzeroval (třeba jako ti pomocníci VB - pardon Policie ČR). Já jsem pro pravý opak

0/0
20.2.2017 19:37

E51v94a 41K62a67l89l94i38s28t13o49v21á 6467438116880

Díky bohu, jste mi celkem fuk. Každý si holt představuje maximální osobní svobodu jinak...

0/0
20.2.2017 19:52

S43y59l38v59a 31Š61p93o50r30k45o76v12á 5916402590739

bohužel - většina lidí si pojem svobody budovala za socíku a vychovala tak i svoje děti - takže jim svévolná buzerace a šmírování státu nevadí. Problém je v tom, že i tihle lidé mají volební právo a my ostatní, co chceme skutečnou svobodu, ji kvůli nim (tedy i vám) bohužel nemáme

0/0
20.2.2017 19:59

E74v89a 28K11a85l34l41i90s60t96o58v29á 6887348246950

Vážená dámo, nejsem žádný zajíc a svůj pojem svobody jsem si i přes ten váš "socík" budovala v tom smyslu, že svoboda (ani ta moje) není anarchie a na tom nic nemění nic ani to, kdy a kde člověk žije..

Svobodný se člověk může cítit za jakékoli situace a dodržovat pravidla se musí taky.

A to, o čem se tady píše nemá podle mně s šedým morem a bonzování nic společného, to spíš učí ty mladé nebýt lhostejný ke svému okolí, aby si ti, co se taky cítí "svobodní" nedělali "svobodně" co chtějí, ale i na úkor těch ostatních...

A to, že do toho pletete volební právo... to už nechávám úplně bez komentáře...

0/0
20.2.2017 20:24

S90y62l93v70a 72Š69p97o89r10k89o41v32á 5236922460869

jasně - typický názor člověka, žijíhío za socíku, který mu - až na pár věcí .- v podstatě vyhovoval. Protože svoboda je spojená s osobní zodpovědností - a nikoliv s bonozváním vybraných "elit"

0/0
20.2.2017 20:31

E53v75a 46K56a25l98l13i18s28t46o98v33á 6137748606940

8-o8-o8-o

Nic o mně nevíte, když vy jste se narodila, já už byla na střední škole. Zrovna tak nevíte, jak a co mi "vyhovovalo" a jak jsem žila, i třeba to, co si myslím o osobní zodpovědnosti.... S odsudkem jste ale hotová raz dva..

Jednoduchý názor, jednoduchý člověk, výše vzdělání nerozhoduje...

Škoda času na nějaké reakce...

0/0
20.2.2017 20:43

S31y79l21v38a 46Š88p11o14r90k37o10v94á 5926182770679

No pokud jste byla v 50. letech studovala, tak to vaši rodiče museli být dobří komouši prověření "kádři" -a to mluví za vše (můj táta v té době seděl v komunistickém koncentráku)

0/0
20.2.2017 21:19

E60v70a 75K23a86l66l80i90s58t84o52v35á 6697738856350

Ano, možná seděl s půlkou mojí rodiny. Chtěla jsem tím říct, že je mi tak cca o 15 let víc než vám a dodávám, že se od takového fracka nehodlám dál nechat urážet

0/0
20.2.2017 21:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.