- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím,že ani získávání certifikátů ze „studijního typu“ neudělá UČITELE. Důležité jeto kouzlo – mix mezi přísností a „láskou“ k dětem. Několikrát mne živnostpřivedla do sborovny. Nevěřili byste tomu, jak učitelé (popravdě ony to bylyučitelky) žáky nenávidí! Zde mne napadá vtip: Jaký je rozdíl je mezi učitelem apedofilem? Pedofil má děti rád. Smutné, leč přesné! Málokterý rodič by ustál to„nebezpečí“, raději jde na jistotu, že hysterická úča jeho potomka od učení celoživotnětotálně odradí a nožná dostane na scestí (snížené známky z chování jako nástroj„umravnění“ nezvládnutého dítěte). Jak se říká, ryba smrdí od hlavy. Neseženou-lise kvalitní učitelé, kde bychom brali kvalitní ředitele, kteří by dovedliocenit podřízené? Kvalitu učitelů by bylo rozumné zkoumat i u rodičů a žáků.Ředitel jen odškrtává předepsané dosažené mety...
Nechápu, proč jsou některá slova bezmezer! Fakt to nedělám já! Píši to ve Wordu a pak vložím sem, výsledek - jakobych byl dement...
Velicemne pobavila dnešní informace, že učitelé se budou zkoušet/školit jako lékaři abyse zjistilo, co umí... Samosebou, že další vzdělání je nezbytné, ale nestačiloby se mrknout na diplom? Na druhou stranu, jen vědomosti na tomto postu zdalekanestačí! Možná nejdůležitější je talent zaujmout studenty. Nejednou se mi dostaloinformací, jak podivná individua, která studovala na učitele se (naštěstí) objevilamimo školství. Třeba i s řečovou vadou... Nevýrazná osoba, navíc s podobnýmhendikepem, nemá šanci krotit nynější šakalstvo, ale kde vzít víc IgorůHnízdů?! Jsem přesvědčen, že vhodnosti jedince k učitelskému poslání sepřijímací řízení, natož studium, po hříchu nevěnuje. Někdy okolo roku 1975 jsemchodil do vodáckého klubu, kde vedením oddílu budoucí učitelé trénovali, čispíš testovali, zda na učitelování mají buňky. Tu praxi museli podstoupit, nyníto myslím odpadlo.
„Kdy konečně přestanete učitele nazývat kantory, což v latině znamená zpěváci ?“Díky pane Čiháku! Nynější novináři nemají klasického vzdělání (mnozí místolatiny studovali marxismus-leninismus), navíc musí být lidoví, aby ulahodili i(hlavně?) nevzdělanějšímu publiku. Napadlo by vás někoho nazvat seriál „Doktoři“?
Učitelé bývají nejen líní učit se nové poznatky a dovednosti, ale i neschopní cokoliv nového pro praktický život na trhu práce pojmout. Kdyby tomu tak nebylo, jednoduše by si něco nového osvojili a zaměstnali se na trhu práce prací, ne učením. nějaký kariérní rozvoj české školství potřebuje jako sůl. Proč by měli kantoři být odměňováni podle kontaktů a přátelských služeb vůči vedení, když se mohou ohodnotit podle certifikátů, vzdělání, kurzů a pod.? Proto, že by pak nezbylo na spolehlivé přisluhovače a donašeče, většinou o co oddanější, o to hloupější.
Takže podle vás je skutečně nejlepší, když každý schopný člověk zdrhne do výdělečné sféry a pro žáky a studenty zůstanou je ti, kteří (cituji vás) "si nic nového neosvojili a nezaměstnali se na trhu práce prací"? Skutečně chcete, aby vaše vlastní děti učili takoví lidé? Tak to vám skutečně nepřeji.
Mělo by se dát více pravomocí ředitelům. Stejně tak finance. Ředitel nejlépe ví, jak je kdo dobrý. A podle toho by měl nastavit finanční ohodnocení. Stát by měl zajistit, aby učitelé měli přístup k dalšímu rozvoji, příp. stanovit nějaký základní plat. Ćím víc buzerace a byrokracie, tím méně učitelů.
Naprosto nesouhlasím. Ředitel možná ví, který učitel je dobrý, ale nemá žádný důvod, aby právě jemu přilepšoval na platě. Manželka pracovala ve školství a říkala, že ředitel dává prémie svým kamarádíčkům, těm, kteří mu podkuřují, těm, kteří mu donášejí na své kolegy, a především těm, kteří mu hned polovinu prémie strčí do jeho kapsy. Ředitel si prý takto přišel měsíčně na desítky tisíc navíc. Problém je v tom, že ředitel nemá žádného přímého nadřízeného, u nějž by bylo možné si stěžovat. Obec, kraj i ministerstvo jsou daleko, o školství se příliš nestarají a pokud je ředitel dobře politicky zapsán a má někde nahoře vlivného kamaráda, tak si může dělat cokoliv a nikdo se na něj neodváží. Takže jen nedávat ohledně platů učitelů žádné pravomoce jejich ředitelům! Plat učitele musí být určován tak, aby do něj jeho ředitel vůbec nemohl zasahovat.
Kdy ministerstvo školství začne řešit základní problém: systém vzdělávání ( studium ) učitelů na vysokých školách ? Absolventi vycházejí se získáním pouze dvou aprobací, které je nemohou uživit, na druhé straně do nich fakulty ládují vědomosti, které nebudou potřebovat. Již za první republiky z učitelských ústavů vycházeli například s aprobací M-F-Ch-Př. Tu měl můj otec a jak dokázal naučit ! Kdy konečně přestanete učitele nazývat kantory, což v latině znamená zpěváci ?
Ten kariérní řád mi přijde jako lepší řešení než plošné navýšení peněz a to zejména pokud mají představu, že budou dostávat 40 000 nástupního platu. To nemají ani konstruktéři u Siemensu.
Chápu učitele, že je pro ně lepší mít další nezdaněné příjmy na doučování toho co zanedbali při učení v rámci úvazku ve škole. Nicméně pokud sami začali obhajovat nízký počet odučených hodin samovzděláváním, muselo jim být jasné, že jej někdo bude chtít kontrolovat. A
Akorát školící firmy budou dojit MŠ. Budou to další pijavice přisáté na veřejné peníze a za učitelské platy to dělat určitě nebudou.
Takže ti, co tomu věnují čas, mají kroužky, jsou aktivní, utřou, protože jim nezbývá čas na "hodnotná" školení. Flákači, co nad rámec povinností nehnou prstem, budou věčně na nějakém školení (a bude se za ně suplovat; zabránit jim v účasti je diskriminace), aby mohlo získat štempl z ministerstva.
Když pak budou třeba muset změnit školu, přednostně přijati samozřejmě budou ti oštemplovaní (protože "celá vesnice ji chváli, je aktivní" není prokazatelný parametr).Postavené na hlavu.
ANO, (nám) bude líp...
No to je zase skvělá pakárna, co na tom MŠ zplodili
Systém přispěje k lepšímu postavení pedagogů ve společnosti? Jak naivní...