Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzhled nových tramvají pro Ostravu budí emoce. Někomu se líbí, někoho děsí

Nové tramvaje, které městu dodá švýcarská firma Stadler, ještě ani neexistují. Prvního kusu se v Ostravě dočkají až za rok. Přesto už vyvolávají rozporuplné emoce. Zatímco vidina moderního nízkopodlažního vozu s klimatizací i USB konektory vyvolává nadšení, s jeho vzhledem je to jiné. Někomu se líbí, někoho děsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a11t55ě17j 13Š70u86m30s79k11ý 9107111156547

Jako prvnímu návrhu bych řekl- zajímavé, protože poutá pozornost a dlouho bude. Nejsem si jist. Když jsem se díval na další verze typu Tango, byly né tak extravagantní,ale ani žádná nuda. Jsem také zvědav na nátěr.... Uvítal bych něco kreativního co podtrhne linie vozu. Když už designová bomba, tak ať stojí za to!

Dával bych prostoru i dalším návrhům a jelikož město tvoří lidé v něm žijící, jak se říká- ať rozhodne lid v čem si zadky budou vozit :o)) Jo! USB konektory- dobrý nápad, ale budou věčně zničené.

+1/0
21.2.2017 21:06

V20l11a94d51i58m38í92r 71B64r91a52d63a 1793224343141

Proč píší u té fotky, že to je první návrh, když první návrh je tady http://g.denik.cz/57/07/stadler-vizualizace-tramvaje_galerie-980.jpg a vypadá 100x lépe než to, co je v článku

+3/−1
21.2.2017 12:05

P54a52v81e84l 93K97r84o34n25i83k10a 7372275161

Šéfovi pražské konstrukční kanceláře se to líbí, protože to vypadá jako tretra. Tak to tak bude a hotovo, šmytec.

+2/−1
21.2.2017 11:39

D75a45n30i59e45l 38V51a63h82a79l76a 3538454638

Chtělo by to ze tři navrhy, a nechat hlasovat ludi.

+2/−2
21.2.2017 8:52

D64a48n 89M73a94c74h55o57l29d30a 8607222264692

jaj co by chtěli, je to tramvaj, to to ma vypadat jako Shikanzen nebo co?

+2/0
21.2.2017 8:30

J35a74k38u65b 53S58e26k16e42r30a 6766950626905

Tak kdybyste měl miliardu a možnost si určit co za ní chcete, tak byste se spokojil s čímkoliv?

+2/−1
21.2.2017 14:20

P68a11v17e49l 61Š31e69d75l92b35a42u52e59r 7278261102985

Ten předek je podobný čumáku děsivého, obrněného vlaku z jednoho dílu Jamese Bonda. Pořád nevím, jestli se mi tramvaj líbí, nebo ne. Možná "naživo" bude vypadat dobře, asi to chce vidět tu maketu.

0/0
21.2.2017 7:13

K32a21r80e37l 17K51o21š10ť85á46l 8587161690965

Ta původní vizualizace nevypadala vůbec špatně. Je sice fajn, že se pro Ostravu vymýšlí individuální design, ale stejně to bude jen úprava čela, které se napasuje na původní skříň a zatím to vypadá, že to bude spíš ke škodě věci.

+2/−1
20.2.2017 21:30

T98a22n63a87s 28V22l20a60c94h10o58p80u13l33o11s 9973986881420

Mě osobně nejvíce vadí ta barevná kombinace. Ano chápu, že světle modrá je oficiální barva DPO a kdyby bylo podle DPO tak by i koleje byly světle modré, nicméně určitě existují i reprezentativnější barevné kombinace, než světle modrá a křiklavě žlutá.

Bronzové Vario LF2 plus působí v městském prostoru daleko příjemněji, než ostatní modely Vario LFx v modro-žluto-bílém provedení ala malá mořská víla.

http://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/tramvaje.html

0/−1
20.2.2017 21:26

J30o53s83e80f 63Z61a59h95á48l74k84a 4213699338386

Tak jak je to s potřebou té úzké kabiny? Když se třeba podívám, co vypadává z Plzně:

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_30_T#/media/File:%C5%A0koda-30T.JPG

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_28_T#/media/File:Tramvaj_28T.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_26_T#/media/File:Tramvaj_26T.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15_T#/media/File:Riga,_%C5%A0koda_15T.jpg

Že by Slováci, Turci, Maďaři nebo Lotyši ignorovali potřeby zatáčení? A to má Bratislava jen metrový rozchod.

0/0
20.2.2017 18:51

J43i39ř95í 38K97o87c87u71r26e80k 6775364475878

Povšiměte si vzdálenosti čela od podvozku. Čím víc je vystrčené dopředu, tím víc vybočuje z profilu. https://www.youtube.com/watch?v=9ZHfQetUvOo

NA zdaním článku je to dobře vidět.

0/0
20.2.2017 21:08

J98i87ř46í 68K73o49c53u24r41e10k 6365684255708

Ten čumák mi přijde jako úlitba nepozorným chodcům, aby se nedostali do slepého úhlu. Výhled jak z kombajnu.

0/0
20.2.2017 18:47

J84a20k88u88b 56S74e89k70e12r70a 6906540416805

Uz viiim, je to kopie Airbusu Beluga!

0/0
20.2.2017 18:32

J67a10k84u34b 21S18e49k86e47r51a 6956830836285

No jeste ze necitovali me :-D :-D.

Kdyz se na to divam znovu, tak vidim design z dilny kpt. Nema... Nekde jsem uz takovy vytvor videl, nevzpomenu si ale kde. V Batmanovi?

+1/0
20.2.2017 17:45

T96o94m11á39š 71J27o86u15s90k88ý 6780724

Ano, tramvaj navozuje dojem záporáků z akčních sci-fi nebo kreslených filmů

+1/0
20.2.2017 17:59

O97n37d84ř75e76j 28N17o71v56á41k 9247124569179

Tak požadavek na úzkou kabinu, je, zdá se, standard ...

A jeslti to má symbolizovat běžeckou tretru - asi by to chtělo -jestli to jde - nějak zdůraznit .... třeba si vzít inspiraci z původního BMW X1 ... co třeba nějaké boční prolisy ... nebo jiné naznačení tvaru botky ....

0/0
20.2.2017 16:37

J31i96ř71í 46K91o72c89u70r72e16k 6685614815248

Ale hlavně zachovat místo uvnitř. Je super, když bude bočnice prodizajnovaná a uvnitř bude tramvaj o půl metru užší. Já vím, dizajnér tím jezdit nebude...

0/0
20.2.2017 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.