Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzhled nových tramvají pro Ostravu budí emoce. Někomu se líbí, někoho děsí

Nové tramvaje, které městu dodá švýcarská firma Stadler, ještě ani neexistují. Prvního kusu se v Ostravě dočkají až za rok. Přesto už vyvolávají rozporuplné emoce. Zatímco vidina moderního nízkopodlažního vozu s klimatizací i USB konektory vyvolává nadšení, s jeho vzhledem je to jiné. Někomu se líbí, někoho děsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a45t93ě91j 74Š14u79m80s89k61ý 9177141856897

Jako prvnímu návrhu bych řekl- zajímavé, protože poutá pozornost a dlouho bude. Nejsem si jist. Když jsem se díval na další verze typu Tango, byly né tak extravagantní,ale ani žádná nuda. Jsem také zvědav na nátěr.... Uvítal bych něco kreativního co podtrhne linie vozu. Když už designová bomba, tak ať stojí za to!

Dával bych prostoru i dalším návrhům a jelikož město tvoří lidé v něm žijící, jak se říká- ať rozhodne lid v čem si zadky budou vozit :o)) Jo! USB konektory- dobrý nápad, ale budou věčně zničené.

+1/0
21.2.2017 21:06

V13l71a86d15i90m69í18r 93B63r26a46d54a 1573754963671

Proč píší u té fotky, že to je první návrh, když první návrh je tady http://g.denik.cz/57/07/stadler-vizualizace-tramvaje_galerie-980.jpg a vypadá 100x lépe než to, co je v článku

+3/−1
21.2.2017 12:05

P85a18v80e83l 12K95r42o56n63i96k37a 7192865451

Šéfovi pražské konstrukční kanceláře se to líbí, protože to vypadá jako tretra. Tak to tak bude a hotovo, šmytec.

+2/−1
21.2.2017 11:39

D91a33n30i88e41l 86V30a63h22a30l77a 3358804778

Chtělo by to ze tři navrhy, a nechat hlasovat ludi.

+2/−2
21.2.2017 8:52

D54a29n 56M13a83c31h74o98l33d11a 8877172384402

jaj co by chtěli, je to tramvaj, to to ma vypadat jako Shikanzen nebo co?

+2/0
21.2.2017 8:30

J51a93k42u98b 16S27e33k23e34r67a 6446200476325

Tak kdybyste měl miliardu a možnost si určit co za ní chcete, tak byste se spokojil s čímkoliv?

+2/−1
21.2.2017 14:20

P94a59v15e75l 24Š64e11d43l49b34a35u65e70r 7928101282105

Ten předek je podobný čumáku děsivého, obrněného vlaku z jednoho dílu Jamese Bonda. Pořád nevím, jestli se mi tramvaj líbí, nebo ne. Možná "naživo" bude vypadat dobře, asi to chce vidět tu maketu.

0/0
21.2.2017 7:13

K33a57r89e22l 27K87o78š28ť62á53l 8417941870685

Ta původní vizualizace nevypadala vůbec špatně. Je sice fajn, že se pro Ostravu vymýšlí individuální design, ale stejně to bude jen úprava čela, které se napasuje na původní skříň a zatím to vypadá, že to bude spíš ke škodě věci.

+2/−1
20.2.2017 21:30

T72a83n52a13s 73V94l21a91c72h38o18p53u17l73o50s 9563396221160

Mě osobně nejvíce vadí ta barevná kombinace. Ano chápu, že světle modrá je oficiální barva DPO a kdyby bylo podle DPO tak by i koleje byly světle modré, nicméně určitě existují i reprezentativnější barevné kombinace, než světle modrá a křiklavě žlutá.

Bronzové Vario LF2 plus působí v městském prostoru daleko příjemněji, než ostatní modely Vario LFx v modro-žluto-bílém provedení ala malá mořská víla.

http://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/tramvaje.html

0/−1
20.2.2017 21:26

J66o20s61e56f 20Z77a70h36á56l61k21a 4693479618646

Tak jak je to s potřebou té úzké kabiny? Když se třeba podívám, co vypadává z Plzně:

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_30_T#/media/File:%C5%A0koda-30T.JPG

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_28_T#/media/File:Tramvaj_28T.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_26_T#/media/File:Tramvaj_26T.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15_T#/media/File:Riga,_%C5%A0koda_15T.jpg

Že by Slováci, Turci, Maďaři nebo Lotyši ignorovali potřeby zatáčení? A to má Bratislava jen metrový rozchod.

0/0
20.2.2017 18:51

J61i80ř27í 88K36o32c88u41r83e61k 6145724795148

Povšiměte si vzdálenosti čela od podvozku. Čím víc je vystrčené dopředu, tím víc vybočuje z profilu. https://www.youtube.com/watch?v=9ZHfQetUvOo

NA zdaním článku je to dobře vidět.

0/0
20.2.2017 21:08

J77i15ř23í 28K88o30c57u21r36e42k 6355124685648

Ten čumák mi přijde jako úlitba nepozorným chodcům, aby se nedostali do slepého úhlu. Výhled jak z kombajnu.

0/0
20.2.2017 18:47

J39a61k67u69b 91S52e22k69e39r50a 6856820776785

Uz viiim, je to kopie Airbusu Beluga!

0/0
20.2.2017 18:32

J76a94k16u15b 89S31e78k55e96r51a 6586410176495

No jeste ze necitovali me :-D :-D.

Kdyz se na to divam znovu, tak vidim design z dilny kpt. Nema... Nekde jsem uz takovy vytvor videl, nevzpomenu si ale kde. V Batmanovi?

+1/0
20.2.2017 17:45

T54o84m63á33š 63J33o11u32s92k43ý 6800374

Ano, tramvaj navozuje dojem záporáků z akčních sci-fi nebo kreslených filmů

+1/0
20.2.2017 17:59

O91n18d75ř72e41j 15N51o77v44á41k 9367304229469

Tak požadavek na úzkou kabinu, je, zdá se, standard ...

A jeslti to má symbolizovat běžeckou tretru - asi by to chtělo -jestli to jde - nějak zdůraznit .... třeba si vzít inspiraci z původního BMW X1 ... co třeba nějaké boční prolisy ... nebo jiné naznačení tvaru botky ....

0/0
20.2.2017 16:37

J85i83ř64í 26K20o60c44u71r25e54k 6855624295548

Ale hlavně zachovat místo uvnitř. Je super, když bude bočnice prodizajnovaná a uvnitř bude tramvaj o půl metru užší. Já vím, dizajnér tím jezdit nebude...

0/0
20.2.2017 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.