Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzhled nových tramvají pro Ostravu budí emoce. Někomu se líbí, někoho děsí

Nové tramvaje, které městu dodá švýcarská firma Stadler, ještě ani neexistují. Prvního kusu se v Ostravě dočkají až za rok. Přesto už vyvolávají rozporuplné emoce. Zatímco vidina moderního nízkopodlažního vozu s klimatizací i USB konektory vyvolává nadšení, s jeho vzhledem je to jiné. Někomu se líbí, někoho děsí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31a61t24ě42j 78Š53u25m58s89k35ý 9737841216297

Jako prvnímu návrhu bych řekl- zajímavé, protože poutá pozornost a dlouho bude. Nejsem si jist. Když jsem se díval na další verze typu Tango, byly né tak extravagantní,ale ani žádná nuda. Jsem také zvědav na nátěr.... Uvítal bych něco kreativního co podtrhne linie vozu. Když už designová bomba, tak ať stojí za to!

Dával bych prostoru i dalším návrhům a jelikož město tvoří lidé v něm žijící, jak se říká- ať rozhodne lid v čem si zadky budou vozit :o)) Jo! USB konektory- dobrý nápad, ale budou věčně zničené.

+1/0
21.2.2017 21:06

V94l48a13d15i15m90í15r 70B19r38a15d74a 1543154793161

Proč píší u té fotky, že to je první návrh, když první návrh je tady http://g.denik.cz/57/07/stadler-vizualizace-tramvaje_galerie-980.jpg a vypadá 100x lépe než to, co je v článku

+3/−1
21.2.2017 12:05

P26a98v76e66l 26K46r40o89n75i26k42a 7852685521

Šéfovi pražské konstrukční kanceláře se to líbí, protože to vypadá jako tretra. Tak to tak bude a hotovo, šmytec.

+2/−1
21.2.2017 11:39

D80a95n63i36e48l 70V50a98h53a74l25a 3898154138

Chtělo by to ze tři navrhy, a nechat hlasovat ludi.

+2/−2
21.2.2017 8:52

D72a77n 70M52a20c28h56o84l44d61a 8787122724242

jaj co by chtěli, je to tramvaj, to to ma vypadat jako Shikanzen nebo co?

+2/0
21.2.2017 8:30

J39a73k71u83b 50S85e27k92e57r51a 6536660546585

Tak kdybyste měl miliardu a možnost si určit co za ní chcete, tak byste se spokojil s čímkoliv?

+2/−1
21.2.2017 14:20

P76a23v51e31l 49Š84e71d52l64b25a25u41e68r 7338201292735

Ten předek je podobný čumáku děsivého, obrněného vlaku z jednoho dílu Jamese Bonda. Pořád nevím, jestli se mi tramvaj líbí, nebo ne. Možná "naživo" bude vypadat dobře, asi to chce vidět tu maketu.

0/0
21.2.2017 7:13

K69a68r76e83l 24K10o52š16ť64á27l 8557841220115

Ta původní vizualizace nevypadala vůbec špatně. Je sice fajn, že se pro Ostravu vymýšlí individuální design, ale stejně to bude jen úprava čela, které se napasuje na původní skříň a zatím to vypadá, že to bude spíš ke škodě věci.

+2/−1
20.2.2017 21:30

T66a61n12a36s 66V48l36a79c32h39o67p30u17l68o34s 9533586681460

Mě osobně nejvíce vadí ta barevná kombinace. Ano chápu, že světle modrá je oficiální barva DPO a kdyby bylo podle DPO tak by i koleje byly světle modré, nicméně určitě existují i reprezentativnější barevné kombinace, než světle modrá a křiklavě žlutá.

Bronzové Vario LF2 plus působí v městském prostoru daleko příjemněji, než ostatní modely Vario LFx v modro-žluto-bílém provedení ala malá mořská víla.

http://www.dpo.cz/o-spolecnosti/vozy/tramvaje.html

0/−1
20.2.2017 21:26

J31o78s95e85f 80Z92a98h50á77l43k30a 4533969798126

Tak jak je to s potřebou té úzké kabiny? Když se třeba podívám, co vypadává z Plzně:

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_30_T#/media/File:%C5%A0koda-30T.JPG

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_28_T#/media/File:Tramvaj_28T.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_26_T#/media/File:Tramvaj_26T.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15_T#/media/File:Riga,_%C5%A0koda_15T.jpg

Že by Slováci, Turci, Maďaři nebo Lotyši ignorovali potřeby zatáčení? A to má Bratislava jen metrový rozchod.

0/0
20.2.2017 18:51

J23i74ř16í 31K83o62c35u42r87e54k 6545554795458

Povšiměte si vzdálenosti čela od podvozku. Čím víc je vystrčené dopředu, tím víc vybočuje z profilu. https://www.youtube.com/watch?v=9ZHfQetUvOo

NA zdaním článku je to dobře vidět.

0/0
20.2.2017 21:08

J47i39ř72í 95K25o75c79u86r64e26k 6555734495858

Ten čumák mi přijde jako úlitba nepozorným chodcům, aby se nedostali do slepého úhlu. Výhled jak z kombajnu.

0/0
20.2.2017 18:47

J12a88k19u23b 32S37e65k20e77r51a 6476620686525

Uz viiim, je to kopie Airbusu Beluga!

0/0
20.2.2017 18:32

J63a96k36u47b 52S70e42k94e89r79a 6106640366435

No jeste ze necitovali me :-D :-D.

Kdyz se na to divam znovu, tak vidim design z dilny kpt. Nema... Nekde jsem uz takovy vytvor videl, nevzpomenu si ale kde. V Batmanovi?

+1/0
20.2.2017 17:45

T87o51m15á37š 87J85o56u85s64k45ý 6420564

Ano, tramvaj navozuje dojem záporáků z akčních sci-fi nebo kreslených filmů

+1/0
20.2.2017 17:59

O17n80d29ř94e53j 77N22o20v43á11k 9287284369959

Tak požadavek na úzkou kabinu, je, zdá se, standard ...

A jeslti to má symbolizovat běžeckou tretru - asi by to chtělo -jestli to jde - nějak zdůraznit .... třeba si vzít inspiraci z původního BMW X1 ... co třeba nějaké boční prolisy ... nebo jiné naznačení tvaru botky ....

0/0
20.2.2017 16:37

J24i68ř92í 29K42o31c72u38r75e89k 6105414345798

Ale hlavně zachovat místo uvnitř. Je super, když bude bočnice prodizajnovaná a uvnitř bude tramvaj o půl metru užší. Já vím, dizajnér tím jezdit nebude...

0/0
20.2.2017 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.