Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava s novým soustruhem ztiší hluk tramvají o několik decibelů

Dopravní podnik pořídil soustruh za 19 milionů korun, který bude brousit kola tramvají. Díky tomu budou jezdit tišeji. Bezhlučná má být také nová plánovaná trasa v Porubě a Pustkovci, proti které ale mnoho místních stále protestuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34i76l34a54n 76M90a35j37e24r98č84í74k 1830450134636

VÝZNAM TÉTO TT PRO CELOU OSTRAVU (i každé jiné v okrajové částiměst) JE V PŘIVEDENÍ KAPACITNÍCH VOZIDEL MHD (1 souprava cca 20m poberejako 3 autobusy a minimálně 40 plně obsazených osobáků 5-ti lidmi nebo cca 200osobáků jen s řidičem, čímž v ulicích města ušetří prostor o délce desítek ažcca přes kilometr, 6m na jeden osobák i s minimálními odstupy x 200 kusů = 1200m, které by tam zabraly tyto silniční vozidla při přepravě stejného množstvíosob) PRÁVĚ MIMO ZÁSTAVBU MĚSTA (ZA JEJÍ TZV. OKRAJ), KDE JEDOSTATEK PROSTORU PRO UKONČENÍ MÉNĚ KAPACITNÍCH A NAVÍC MÉNĚ EKOLOLIGKÝCH DRUHŮDOPRAVY (ať již aut či autobusů na spalovací motory) !!

+1/−1
26.2.2017 14:10

W38r82a51t42i21s33l16a25v 73T16o70b96o66l56a 3358233109770

Neovládáte svou klávesnici, máte nějakou nemoc? Nebo jak jinak si mam vyložit ten CAPS-LOCK?

0/0
26.2.2017 15:11

P16a47v49e28l 80N73o21v59á64č64e70k 4930186848

V čem lze spatřovat význam nové trati pro celou Ostravu je také otázkou. Osmý obvod je na samém konci města, není lze žádná nemocnice, státní instituce typu magistrátu, radnice nebo soudu, kde by lidé potřebovali jezdit. Nesídlí zde také žádný významný zaměstnavatel, není zde žádná průmyslová zóna, do které by cestovaly tisíce lidí. Je zde pouze a jen Globus, kde se DPO chystá po vzoru Hranečníku a Dubiny vybudovat terminál, aby si vylepšil statistiky o cestující, které vysadí z autobusů od Opavska, které zde ukončí. A nemůže přece tyto cestující přesadit opět do autobusu, když ten "jejich" do města pustit nechce. K tomu potřebují tramvaj, kterou prohlásí za ekologičtější. Nicméně jako nastal odliv cestujících z Karvinska v důsledku terminálu Hranečník a z Frýdecko-Místecka v důsledku Dubiny, v případě Globusu by to bylo stejné, ať si pan Morys maluje co chce - lidé prostě nebudou cestovat o půl hodiny déle, to pochopí jen ten, co do práce MHD jezdí.

http://ostrava.idnes.cz/problemy-dopravcu-po-otevreni-terminalu-hranecnik-f88-/ostrava-zpravy.aspx?c=A170130_2302478_ostrava-zpravy_jog

0/−4
26.2.2017 13:36

M34i14l46a69n 39M80a66j11e69r19č80í69k 1300380694676

viz můj chybně uložený příspěvek z 26.2.2017 14:10

0/−1
26.2.2017 14:12

P73e71t74r 16K38o65m23í20n12e76k 3319617672519

Mno je vidět, že tu oblast vůbec neznáte. V docházkové vzdálenosti je stavební fakulta VŠB, VTPO, Anselm, Koleje... To je cca. jen asi 2000 lidí. Jinak vůbec nikdo....

+2/0
27.2.2017 13:32
Foto

M53i78l96o85š 72R62e20c64h82t28o20r15o76v40i46č 7204530812883

Tramvajová trať na 17.listopadu studentům VŠB nestačí?

0/0
19.3.2017 20:18

P96a90v98e29l 12N55o67v90á35č67e62k 4590156428

Asi nejlepší a nejpřesvědčivější by bylo, kdyby ALESPOŇ na jednom úseku v Ostravě předvedli, že ta trať se dá opravdu jako tichá postavit. Je tu X kilometrů kolejí, různého stáří, neustále se nějaké úseky renovují(naposledy cca 2km vzdálený úsek Martinovská x Opavská), ale žádný tímto revolučním způsobem - velice zvláštní.

Proč tuto kompletní rekonstrukci, který trvala bezmála půl roku neprovedli tímto způsobem? Zároveň je to nespravedlivé k ostatním obyvatelům Ostravy, že si tuto vymoženost, tiché trati a bezhlučných tramvají budou moci užívat pouze obyvatelé sedmého a osmého obvodu.

0/−2
26.2.2017 11:37
Foto

M28i64l11o72š 44R65e17c57h18t87o55r95o33v87i81č 7724910332493

Drážní předpisy pro tramvajový provoz hovoří jasně. Tramvaj při odjezdu ze zastávky zvoní. A pokud do jízdní dráhy náhle vstoupí nevšímavý chodec, či tramvaji zkříží cestu na přejezdu vozidlo, které učiní svým zastavením překážku v provozu, tramvaj brzdí nouzově a pokud se tak děje, zvoní! Tady žádná gumová vystýlka nepomůže. Zvonění prostě slyšet musí!

0/−5
26.2.2017 4:48

W72r70a59t54i59s94l39a14v 70T83o96b30o68l15a 3718583759450

Zapomněl jsem, že auto i autobus při překážce jede dál a naprosto to ignoruje.

Bože tu se zas sešly případy... :D

+1/0
26.2.2017 12:48

M47i18l25a80n 49M82a20j72e15r31č78í19k 1620740384196

V Praze již několik let nemusí tramvaje při každém rozjezdu zvonit - uvážení je pouze na řidiči, jestli je to potřeba s ohledem na aktuální provozní situaci = výskyt/pohyb a jiné chování osob a dalších účastníků provozu v okolí !!

+1/−1
26.2.2017 14:29
Foto

M42i70l67o19š 51R76e14c60h46t72o20r66o85v90i60č 7394150362543

>>...mezi návěsti dávané výhradně řidičem patří návěst „pozor“, kterou řidič musí dát před rozjezdem vozidla nebo jí může upozornit na jedoucí drážní vozidlo – návěst tvoří dva krátké zvuky mechanickým zvoncem nebo jeden zvuk elektrickým zvoncem s dobou trvání do 2 sekund...<< Ale podnikové provozní předpisy DPO a.s., tedy D1 mají poněkud jiné, přesto v tomto duchu shodující znění. A při náhlém kritickém brzdění, záchrannou brzdou, zvonec bývá spuštěn zcela automaticky. Takže tak.

0/0
19.3.2017 21:26
Foto

M75i43c85h88a17l 35B61u30r31k91o58w71i10c89z 7657930695140

Jsem zasádně pro. A měl by konečně někdo zadat petici pro výstavbu tramvajové tratě.

+4/0
25.2.2017 22:01

L35u83k52á87š 74K36r28o59c48z48e42k 2832194675567

http://e-petice.cz/petitions/petice-na-podporu-realizace-aktivit-v-ramci-ekologizace-verejne-dopravy-ostrava-poruba.html

0/0
27.2.2017 11:28

V54í13t89ě98z74s46l84a58v 93K11l76o72z31í60k 3971909384827

Jaky jizdni profil se vlastně používá u tramvají, taky uic ore?

+1/0
25.2.2017 21:36

V17í39t59ě33z82s77l59a95v 20K11l63o92z45í14k 3271929944877

Soustruh soustruzi ne že brousi... Ti novináři

0/0
25.2.2017 21:35
Foto

D84a64v22i59d 49K35o57p86a96l 5633952984499

Dá se někde podepsat petice za stavbě tram tratě ANO?

+3/0
25.2.2017 21:06

W57r13a11t12i38s95l31a30v 22T49o77b35o83l93a 3118653729540

http://e-petice.cz/petitions/petice-na-podporu-realizace-aktivit-v-ramci-ekologizace-verejne-dopravy-ostrava-poruba.html

0/0
25.2.2017 22:03

W37r65a20t16i73s69l57a89v 34T74o95b79o94l10a 3218603159880

Místních v petici sice přibývá, ale ona ta tramvaj není jen pro ně a to si mnohé média a lidi na radnici neuvědomují. Je to projekt pro celou Ostravu. Já mám také pod okny tramvaj, kterou využívám naprosto minimálně, ale jezdí s ní půlka města.

Nehledě na to, že nám všude tvrdí, jak je proti stavbě většina lidí, ale i přes reklamy v médiiích, na internetu, vylepování nálepek po ulicích nasbírali pouze 4000-4500 podpisů. Vzhledem k tomu, že v celé Porubě, které se hlavně tato trať týká, žije cca 65 000 lidí je to opravdu směšné číslo.

Kdyby ty argumenty alespoň stály za to. Ale vytahovat to, že tráva není tráva. V tom případě polovina Ostravy nemá plnohodnou zeleň. http://jpeg.cz/images/2017/02/25/7FM6V.png

Bohužel negativní názory, byť jich je minimum, jdou vždy nejvíce slyšet. Bylo to tak a vždycky bude. A když někdo pak bude na radnici vyhrožovat, že pokud se bude stavět tak jim to na volbách hezky spočítají, tak se není čemu divit, že pustkovec stahl ocas jak pes....

+10/−1
25.2.2017 14:33

M43a12r88t96i72n 67K71u24ř43í33t64k40a 6567306348185

Je celkem normální, že jeden odpůrce je slyšet víc, než tisícovka lidí, kterým to nevadí, nebo je jim to jedno.

+2/0
26.2.2017 9:00

O67n43d38r51e39j 40C53i48z 8701562335410

Tak koupili soustruh nebo brusku?

+1/0
25.2.2017 14:11
Foto

I54m77r24i32c87h 22S31u70c65h40a91r52s43k58ý 8366343345931

já myslím, že perpetum-mobile ;-)

+2/0
25.2.2017 16:18

P28e74t55r 86H41r76a32c63h59o12v57e49c 2352261439407

Lidičky, hluku se nebojte. V Praze mi přimo před oknem prodloužili tramvaj na Podbabu. Ta potvora je tak tichá, že i kdyz stojíte na přechodu úplne u ní, tak není témeř slyšet. Několik lidí už na to doplatilo životem. A nejsem rozmazlený Pražak. Bydlím asi 5 minut od Půstkovce

+3/−1
25.2.2017 11:40

S69v65a18t41a51v43a 97D63u51r37a50n85o18v80á 3149299234761

Kdybyste bydlel 5 min od Pustkovce, tak je to v pohode. I ja si myslim, ze mu moderni tramvaj neublíží. Ale marně přemýšlím, kde je ten Půstkovec :D

+2/0
25.2.2017 12:55

W37r57a85t67i46s47l10a34v 62T28o22b26o14l75a 3188123879700

Víte, on je problém v tom, že tady v Ostravě jistá skupinka lidí neustále dokola srovnává 20 let starou tramvajovou trať pokrytou panely s moderní tramvajovou tratí a vozidly, které by byly v Porubě použity. V půlce Evropy tento systém používají a často si projíždějící tramvaje ani nevšimnete. Ale vysvětlujte to někomu, kdo argumentuje tím, čím argumentuje.

+7/−3
25.2.2017 14:36

M25i91l51a83n 76M90a44j13e35r45č54í77k 1970370354576

buďte zcela v klidu a trpělivý, Vámi uvedené se děje ohledně výstavby nových TT i v Praze a jistě i dalších městech - prostě prosadit jakoukoliv změnu nebylo, není a jistě ani dále nebude lehké !!

Podstatné spíše je, že mnohdy (Vámi zmíněné) odpůrci uváděné argumenty proti TT jsou neojediněle zástupné - nejpodstatnějším důvodem, proč někde existující zástavbou nevést TT je pro místní obyvatele, že PRO RYCHLOU PŘEPRAVU LIDÍ Z ŠIRŠÍHO OKOLÍ ONI SAMI BUDOU OMEZENI NA MOŽNOSTI PARKOVAT "SVÉ PLECHOVÉ MILÁČKY"/AUTA, PROTOŽE TT ZABERE VÝZNAMNOU ČÁST VEŘEJNÉHO PROSTRANSTVÍ !!

+1/−1
25.2.2017 15:17

P87e84t54r 12H29a69d41a27š80č78o50k 7357327745761

......Víte, on je problém v tom, že tady v Ostravě jistá skupinka lidí neustále dokola......

0/0
25.2.2017 20:07

P15a91v43e13l 31N35o53v80á93č32e42k 4210646788

Vy jste zřejmě všudezdejší - nebude ten Půstkovec někde okolo Hradčan?

Tak vidíte, hlučná tramvaj vadí, tichá zabíjí - není o co stát, to raději autobusy, jsou tiché a pokud se jeden pokazí, druhý ho objede.

0/0
26.2.2017 11:41

W83r30a84t89i55s87l32a57v 84T51o54b60o34l12a 3968503189800

Pokud je elektrobus hlučný vadí, pokud je tichý zabíjí. Úplně to samé co tramvaj. ;-);-);-) (akorát tramvaj neveze půl tuny baterií, které jsou "radostí" pro přírodu)

0/0
26.2.2017 12:47
Foto

I60m67r49i85c64h 33S14u32c44h14a59r79s85k58ý 8766473965581

Od kdy je otáčející se obráběcí nástroj soustruhem........:-/?

Technický popis dodal autorovi článku obchodní zástupce či manažer projektu..;-D;-D

A takoví lidé jsou na vedoucích funkcích........;-)

Dle mého názoru se jedná buď o brusku nebo frézu, soustruh vylučuji neboť by museli každou kolej odmontovat a upíchnout na zmiňovaný soustruh........!!!!!!

0/−1
25.2.2017 11:10

M65i44l75a86n 53M56a17j91e57r70č11í50k 1830520244606

Nemám čas se dívat na zdejší fotky a navíc to z nich nemusí být stejně dobře patrné, ale již kdysi na přelomu tisíciletí jsem viděl podúrovňové soustruhy při exkurzích/dnech otevřených dveří v nějakých depech ČD - KUSY KOLEJNIC (KAŽDÁ KOLEJ JE SLOŽENA ZE DVOU KOLEJNIC A NĚJAKÉHO PODKLADU, JÍMŽ JSOU SPOJENY - mohou to být pražce i betonová v místě litá deska či dovezený panel) POD KOLY JEDNÉ OSY SE ODKLOPÍ BOKEM (vozidlo stojí dostatečně stabilně na minimálně dalších třech osách kol, pokud je kloubové, tak ještě na více) A PODÚROVŇOVÝ SOUSTRUH POD JEJICH PŮVODNÍ/SOUBĚŽNOU POLOHOU SE ZVEDNE TĚSNĚ POD KOLA VISÍCÍ VOLNĚ V PROSTORU, ČÍMŽ SE ONY MOHOU OTÁČET KOLEM SVÉ OSY A BÝT JÍM OBRÁBĚNA - SOUSTRUŽENA!!

0/−1
25.2.2017 13:48
Foto

I60m95r39i96c65h 60S85u33c52h28a96r15s64k95ý 8826853145471

Tak zaprvé nevím proč na mě řvete - zapnutý CAPS LOCK, dle pravidel diskuze je nepřípustný.........!!

Za druhé nic nevím o tom, že by se změnila podstata obrábění kovů tzv. třískovým způsobem viz. definice soustruhu.

Soustruh je třískový obráběcí stroj, na němž obrobek dostává rotačně souměrný tvar. Obrobek je upnut ve vřetenu, které se otáčí, což je při soustružení hlavní pohyb. Vedlejší pohyb je většinou přímočarý pohyb nástroje (obvykle se jedná o soustružnický nůž), a to buď ve směru osy obrobku - podélný posuv (tedy axiálně vůči obrobku), nebo ve směru kolmém na osu obrobku - posuv příčný (tedy radiálně vůči obrobku).

Čímž se nemůže jednat o soustruh, neboť my museli obrábět místo koleje kola tramvaje..............;-D;-D;-D

0/−2
25.2.2017 16:16

M84i72l14a72n 23M91a77j71e75r42č30í92k 1300170644346

"....Čímž se nemůže jednat o soustruh, neboť my museli obrábět místo koleje kola tramvaje..............;-D;-D;-D"

Se smějete sobě ?

Uvědomil jste si konečně, když nikoliv po mém popisu funkce podúrovńového soustruhu a odkazu na její ukázku, tak alespoň po příspěvku J.Kocourka, že nepochopíte a zaměńujete?

PODÚROVŇOVÝ SOUSTRUH, KTERÝ JE STACIONÁRNÍ - UPEVNĚNÝ K PODLAZE MONTÁŽNÍ JÁMY V HALE, SLOUŽÍ K OBRÁBĚNÍ KOL TRAMVAJÍ (bez potřeby jejich, časově náročné a nákladné, demontáže z vozu = tzv. vyvázání celého podvozku od skříně tramvaje a jeho následného rozebrání - vyjmutí dvou celých os, každé se dvěma koly, které se jednotlivě upnou do "klasického" soustruhu) A NIKOLV KOLEJÍ, KTERÉ JSOU UPEVNĚNY V ULICÍCH MĚST A PŘÍPADNĚ I V PŘILEHLÉM EXTRAVILÁNU, k jejichž obrábění dochází broušením pomocí mobilních zařízení - např. ( https://www.obrazky.cz/?q=kolejov%C3%BD%20brus&fulltext&mm=2#utm_source=search.seznam.cz&utm_medium=hint&utm_term=kolejov%C3%BD%20brus&utm_content=obrazky&id=0b51a4d610a06a89 )

PS: Caps Lock znamená křik, pokud je jím napsán celý text, což nedělám - mé jeho použití slouží jako náhrada chybějící možnosti zvýraznění nejpostatnějších částí obsahu příspěvku !! Až tu prosadíte možnost psát tučně, tak přestanu Caps Lock k uvedenému používat.

+1/−1
26.2.2017 3:31
Foto

I96m79r17i98c92h 15S58u51c43h35a59r11s37k60ý 8866243455451

Jste k smíchu.........;-D;-D;-D

to bude chtít znova do školy

Soustruh je třískový obráběcí stroj, na němž obrobek dostává rotačně souměrný tvar. Obrobek je upnut ve vřetenu, které se otáčí, což je při soustružení hlavní pohyb. Vedlejší pohyb je většinou přímočarý pohyb nástroje (obvykle se jedná o soustružnický nůž), a to buď ve směru osy obrobku - podélný posuv (tedy axiálně vůči obrobku), nebo ve směru kolmém na osu obrobku - posuv příčný (tedy radiálně vůči obrobku).

0/−2
26.2.2017 9:44

M67i50l55a86n 81M47a28j92e83r52č12í59k 1970890494396

viz. RE na Vás p. J.Kocourka z 25.2.16:29 - resp. PODÚROVŇOVÝ SOUSTRUH:

1.) OBRÁBÍ KOLA TRAMVAJE (nikoliv, jak jste opakovaně nesmyslně -v rozporu s 1. větou článku- uvedl, že koleje/kolejnice)

2.) JEHO SOUČÁSTÍ JE "PŘILEHLÝ" ÚSEK KOLEJÍ, NA NICHŽ STOJÍ TRAMVAJ, I ZAŘÍZENÍ, KTERÉ JI TAM FIXUJE/UCHYTÍ V NEHYBNÉ POLOZE (nejlépe ji tam i dotáhne/nastaví do správné polohy a po skončení ji zase odtáhne pryč), ČÍMŽ SE DOČASNĚ JEHO SOUČÁSTÍ STÁVÁ CELÁ TRAMVAJ = JEJÍ OSA KOL SE TÍM STÁVÁ DOČASNÝM VŘETENEM SOUSTRUHU

3.) JEHO OBRÁBĚCÍ NÁSTROJE 100% SPLŇUJÍ VÁMI UVEDENÉ POHYBY VŮČI OBROBKU - KOLU, PŘI JEHOŽ OPRACOVÁNÍ TVOŘÍ "ODPAD" 100% ODPOVÍDAJÍCÍ SOUSTRUHU, nelze je tedy považovat za Vámi uváděnou brusku (příp. poslední/3. základní stroj - vrtačku), protože se rozhodně sami netočí kolem své osy, jako nástroje tohoto (těchto) stroje/ů!!

= vše je názorně vidět na tomto mnou již odkazovaném videu:

https://www.youtube.com/watch?v=QSWI0MZxfR0

VELMI MNE ZAJÍMÁ, CO, A HLAVNĚ PROČ JE, DLE VÁS, UVEDENÝ STROJ ZAČ, KDYŽ JSEM VÁM VYVRÁTIL VAŠE PŘESVĚDČENÍ, ŽE JEHO NÁSTROJE TVOŘÍ POHYBY JAKO NÁSTROJE BRUSKY A NIKOLIV JAKO NÁSTROJE SOUSTRUHU ?

Ovšem mojí další RE již neočekávajte - trola již fakt krmit nebudu, mám jinou důležitější činnost.

+1/−1
26.2.2017 13:57

M98i12l78a15n 54M78a24j62e39r87č42í76k 1440240554166

ukázka funkce podúrovňového soustrhu je např. zde :

https://www.youtube.com/watch?v=QSWI0MZxfR0

0/−1
25.2.2017 13:56

J56i83ř48í 24K78o19c97u69r79e98k 6305154495828

Hmm nejprve nepochopíme účel stroje a pak zaměníme kolej za kolejnici. Ten stroj má opracovávat kola tramvaje.

No a že to nezapadá do definice tří základních strojů (vrtačka, fréza, soustruh)? To už tak bývá. Zakážeme hamondovy varhany, protože nefoukají vzduch do píšťal?

+1/0
25.2.2017 16:29

M37i68r61o96s61l83a45v 40Z89i87k36m92u57n93d 6158512577698

Plácáte nesmysly. Soustruh je uložen pevně pod vozidlem, otáčí se kola ... elektromotor je napájen z "cizího" zdroje ...

0/0
26.2.2017 14:05

M96i95l12a23n 51V35o60l88e14k 5189343546589

Nechápu, proč někdo protestuje proti tramvajím. Jejich hlavní výhoda je, že když už tam ty koleje někdo vybuduje, tak už je mu hloupé, aby na nich nic nejezdilo. Jinak vám v krizi veřejnou dopravu mohou zrušit ze dne na den. A ten hluk je ve srovnání s vytuněnými motorkami či auty směšný.

+15/−1
25.2.2017 10:59

J18i22ř55í 59H72o25d46a61n 6704697253920

bo nemaj nic lepšího na robotu

+7/0
25.2.2017 11:08

K60a86r84e61l 13L64a38n50g59r 2182527790238

Nemohl by nekdo tu technoligii brouseni kol za pomoci soustruhu nekdo popsat detailneji?

0/0
25.2.2017 10:39

J27i35ř46í 71K78o36c16u44r38e28k 6795114435418

Třeba tady: http://www.unitplus.cz/podurovnovy-soustruh-pus-1435-80cnc

Hlavní výhoda je v tom, že nemusíte demontovat podvozky z tramvaje, což znamená velkou úsporu času a práce.

Tohle je klasický postup soustružení, nově to budou dělat přímo na vozidle

https://www.youtube.com/watch?v=uRqeKL5VsjI

0/0
25.2.2017 13:28

H36e21ř17m35a35n 86H30e89r47y74n37k 3112531950143

A já bláhový myslel, že na broušení je bruska. A on je to soustruh.

0/0
25.2.2017 10:13

S97t98a69n74i46s55l88a10v 89R91o43s19e57c31k68ý 9145599681339

Tramvaje jsou hlučné, auta a autobusy smrdějí.... tak zůstaneme doma.

+4/0
25.2.2017 10:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.