- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
komoussky naladene konselstvo Koprivnice jeste dnes.
Komouska Marta "Mame Prahu stovezatou a v Martu ........." (jak se rozpustile zpivalo o Marte Gotwaldove) cestne obcanstvi ma ale nekdo, kdo Koprivnici SKUTECNE dal na mapu a co vic, zaslouzil se o jeji ekonomicky rozvoj a zivobyti pro celou radu mistnich obcanu, to ne.
Takhle to dopadá, když se příspěvek z nějakého důvodu několik minut po odeslání v diskuzi nezobrazuje.
Měl jsem počkat déle, až ten první příspěvek dojde.
Hlasujte pro petici:
https://www.petice24.com/estne_obanstvi_msta_kopivnice_pro_konstruktera_hanse_ledwinku
"Ledwinka záhy pochopil, že právě automobily jsou dopravním prostředkem budoucnosti. "
Děkujeme pěkně za zdevastování planety těmi popelnicemi, které byly zastaralé už dnem svého vzniku. Místo Ledwinky by to spíš chtělo nějaký Mozek. Auto je dobré tak akorát když chci odvézt kamna na chatu, nikoli na masovou přepravu.
Hans Ledwinka do značné míry ztělesňuje osudy střední Evropy ve 20. století. Rakušan s českým příjmením proslavil československou automobilku, aby byl nakonec po válce perzekuován a vyhnán do Německa.
Pan Ledwinka by si určitě nějaké ocennění zaslouži. Čestné občanství je to nejmenší. Srovnám-li pana Ledwinku s nějakým Bradou, tak Ledwinka vyhrává na celé čáře. Ten člověk proslavil naši zem po celém světě díky své genialitě, pracovitosti a umu. Myslím že dnešní technici mu nesahají ani po kotníky. Vypracoval se z tovaryše na jednoho z nejlepších konstruktérů své doby. Dle mého názoru byl lepší než Porsche.
Ono dnes srovnatelní čeští technici se naučí anglicky nebo německy, jdou na výměnný pobyt na Erasmu, tam získají kontakty a zůstanou v Německu, Anglii Francii nebo USA atd, kde mají za měsíc nástupní plat minimálně 5x víc než by mohli dostávat tady v ČR. S dnešními horšími až průměrnými techniky s vysokoškolským diplomem, co by za komunistů měli problémy i s maturitou na střední a za Ledwinky by se museli stoprocentně živit rukama, se Ledwinka srovnávat nedá.
Co se týká toho, kdo byl lepší, to je těžké srovnávat, nevíte, jaké měl kdo příležitosti a jak je využil. Tady myslím Porscheho.
Brada, to je něco úplně jiného. Zásluhy mu neupírám, ale byl ošklivě zneužit v politickém boji.
Cesty jmen známých osobností jsou křivolaké.
Například před nějakou dobou byla jedna ze základních škol v Kopřivnici přejmenována na Školu Milady Horákové. Oficiální zdůvodnění bylo takové, že z Kopřivnice pocházel jeden z prokurátorů, který Miladu Horákovou v padesátých letech odsoudil.
Ledwinka by rozhodně čestným občanem Kopřivnice měl být. Minimálně by se o to měli starat současní majitelé Tatrovky, protože nebýt Ledwinky, neměli by nejspíš na čem vydělávat:
Protože bez páteřového podvozku a díky tomu vynikajících jízdních vlastností nákladních tatrovek by automobilka zanikla už dost možná za komunistů. Nebo by nebyla vybrána jako dodavatel terénních náklaďáků pro tehdejší RVHP a RVHP by v letech 1978 - 82 nenalilo do modernizace Tatrovky na cca 8 miliard tehdejších Kčs (korun československých). Tato modernizace financovaná RVHP umožnila, aby Tatrovka držela bez problémů a větších investic kvalitu a technickou úroveň vyráběných náklaďáků srovnatelnou s konkurencí dlouho po sametu 1989. Až teprve posledních cca 10 - 15 let tyto technologie postavené okolo roku 1980 přestávaly stačit a bylo třeba více investovat do technologií nebo některé komponenty začít nakupovat.
Bez této modernizace by Tatrovka dopadla podobně jako Liazka, pár let po sametu by kvůli zastaralém zařízení a nemožnosti zafinancovat nové technologie skončila.
Hnědý a rudý socialismus nám toho pohnojil hodně. Ruku v ruce, i každý zvlášť. A škodí, minimálně v hlavách lidí, pořád.
Za to je teď plno ruských kolaborantů dokonce i ve vládě. A nikomu to nevadí. Holt ohybní čecháčci.