Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třinec má největší flotilu elektrobusů v republice

Deset nových elektrobusů, které ve čtvrtek slavnostně uvedli do provozu v Třinci, postavilo ocelářské město na špici elektromobility nejen v celorepublikovém žebříčku. Od projektu za 135 milionů korun si místní slibují hlavně vliv na zlepšení životního prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H62o31n52z29a 61T66a43r 3549432434172

Nepotřebují měnit (motorové oleje , filtry , turba ,žhavení, vstřikovače, spojky ..... )

Jaké budou v dlouhodobém horizontu Náklady na údržbu ?

0/0
8.4.2017 10:17

M62a24r56e31k 49B20e83n83d91a 4560410159

To video je moc pekne. Nad otazkou, zda-li je tento elektrobus opravdu tak usporny, jak tvrdi, necham diskutovat ty, kteri tomu rozumi...

0/0
11.3.2017 22:04

P72e91t34r 91Š40e73b86e26s23t46a 6490547626201

Takže si to zhrňme: rozdíl v ceně 5 a 13 mil je 8 mil, rozdíl v ceně na km je cca 8Kč. Kakže musí najezdit min. 1 mil. km aby se vyplatil oproti diesel. K tomu životnost baterií bude max 300 tisíc, takže pořízení nových bude také pěkné navýšení.

Pokud ujede denně 120km tak máme tuto návratnost po cca 23 letech. Snad to mám správně ale ekologie dotává opět díky dotacím pořádně naprdel.;-€Rv

+1/−2
11.3.2017 9:32

H28o15n97z88a 30T23a85r 3789922754852

Životnost akumulátoru. Velmi Záleží na tom jak je systém navržen a provozován .

Pokud je použit akumulátor o nedostatečné kapacitě. Je poddimenzovaný, aby se ušetřilo na nákladech . Má to velký vliv na jeho zkrácenou životnost. Oproti té předpokládané. Nejde jen o celkovou kapacitu akumulátoru , ale i o jeho konstrukci. Jaké proudy je schopný daný typ akumulátoru snášet při (vybíjení /nabíjení) . Když se elektromotor z nuly roztáčí Odebírá mnohem výší proud než je ten který odebírá, když dosáhne jmenovitých otáček na které byl zkonstruován . To samé platí při Rekuperaci / Brzdění motor muže vygenerovat větší proud, než na který je použitý akumulátor stavěný. Dochází k nevratnému poškozování akumulátoru.

Klasický startovací olověný akumulátor. Z praxe znám majitelé automobilů kterým vydržel i víc jak 9let než přestal plnit svou funkci .

Elektrokolo/elektro scooter u levného elektrovozítka se nejvíce šetří na akumulátoru a pak se nelze divit, že odejdou těsně po záruce.

Ani kvalitní akumulátor neobstojí, když s něj odebíráte, nebo do něj pouštíte větší proud, než na který je konstruován.

Kapacita akumulátoru je alfou a omegou

http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s

0/0
8.4.2017 11:14

J87a56n 43V42a38l83o87u31c26h 6792377368740

Dobře to má Škodivka ošéfované - typ Škoda Elektric...

Je to SOLARIS, ať se to Kajmanům líbí či ne. Zajímavé, že pokud se do stejné kastle montují jiná elektrostřeva (Cegelec, Ganz, Kiepe...), Solarisem to zůstává...

+1/−1
10.3.2017 14:50

R13a79d56e27k 92R25a74i12d68a 5397912789

Souhlas a tohle dělá snad jen škoda.

0/0
11.3.2017 15:29

P84e12t35r 28B28á92č97a 8585156515275

to se maji cim chlubit a kolik to stalo a jeste stat bude?

0/−2
10.3.2017 14:35

M52a83r84t61i60n 33K46a40r89á77s32e85k 9498653688858

Pisou to v tom clanku ktery je nad touto diskuzi....

+2/0
10.3.2017 14:52

J76i10ř83í 29V26a50n62k 8520803619122

Doporučuji přečíst velice zajímavý článek,tato firma by za pomoci státu a dotací (dotace odsuzuji pro nerovnoprávné podmínky a zvýhodnování jiných)ale tady by nám velice pomohly k tomu aby jsme konečně dostali přidanou českou hodnoutu na celosvětový trh[>-] http://www.svetprumyslu.cz/ekova-electric-s-prvni-vlastni-vyrobek-prinesl-firme-mezinarodni-ohlas/

0/0
10.3.2017 14:04

J96i85ř38í 76Š69t60ě62r13b42a 9173632237785

Fajn,nekde se zacit musi,na druhou stranu jedine auto na naftu bez filtru,kterych je pry podstatna cast,ma udajne emise jako stovka autobusu..

0/−2
10.3.2017 13:38

J11a10r62o26s84l61a58v 17K31o58m30o32ň 1100124304421

to já dneska potkal jeden BUS linky z Krnova na Zlaté Hory a ten tak podřadil, že jsem musel vypnout ventilaci a téměř rožnout mlhovky abych viděl a byl viděn v té černé mlze za ním

+1/0
10.3.2017 17:40

P79e98t30r 48M53u61n10z62a35r 1865621359776

Na to jedno nabití, ale přeci nezvládnou jezdit celý den, ne? To pak ten autobus odstaví, nabijí ho a mezitím jezdí jiný autobus?

+1/0
10.3.2017 12:58

M22a86r15t96i27n 49K61a88r64á75s50e48k 9778163288488

Tak pisou dojezd cca 150 km - to podle me na spoustu linek staci (samo ne na vsechny)

0/0
10.3.2017 14:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.