Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třinec má největší flotilu elektrobusů v republice

Deset nových elektrobusů, které ve čtvrtek slavnostně uvedli do provozu v Třinci, postavilo ocelářské město na špici elektromobility nejen v celorepublikovém žebříčku. Od projektu za 135 milionů korun si místní slibují hlavně vliv na zlepšení životního prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H47o92n69z92a 35T91a82r 3759432484752

Nepotřebují měnit (motorové oleje , filtry , turba ,žhavení, vstřikovače, spojky ..... )

Jaké budou v dlouhodobém horizontu Náklady na údržbu ?

0/0
8.4.2017 10:17

M47a78r28e34k 13B76e45n29d45a 4710210949

To video je moc pekne. Nad otazkou, zda-li je tento elektrobus opravdu tak usporny, jak tvrdi, necham diskutovat ty, kteri tomu rozumi...

0/0
11.3.2017 22:04

P48e64t53r 75Š33e46b88e91s53t64a 6780397856901

Takže si to zhrňme: rozdíl v ceně 5 a 13 mil je 8 mil, rozdíl v ceně na km je cca 8Kč. Kakže musí najezdit min. 1 mil. km aby se vyplatil oproti diesel. K tomu životnost baterií bude max 300 tisíc, takže pořízení nových bude také pěkné navýšení.

Pokud ujede denně 120km tak máme tuto návratnost po cca 23 letech. Snad to mám správně ale ekologie dotává opět díky dotacím pořádně naprdel.;-€Rv

+1/−2
11.3.2017 9:32

H43o50n18z84a 33T28a86r 3279702394142

Životnost akumulátoru. Velmi Záleží na tom jak je systém navržen a provozován .

Pokud je použit akumulátor o nedostatečné kapacitě. Je poddimenzovaný, aby se ušetřilo na nákladech . Má to velký vliv na jeho zkrácenou životnost. Oproti té předpokládané. Nejde jen o celkovou kapacitu akumulátoru , ale i o jeho konstrukci. Jaké proudy je schopný daný typ akumulátoru snášet při (vybíjení /nabíjení) . Když se elektromotor z nuly roztáčí Odebírá mnohem výší proud než je ten který odebírá, když dosáhne jmenovitých otáček na které byl zkonstruován . To samé platí při Rekuperaci / Brzdění motor muže vygenerovat větší proud, než na který je použitý akumulátor stavěný. Dochází k nevratnému poškozování akumulátoru.

Klasický startovací olověný akumulátor. Z praxe znám majitelé automobilů kterým vydržel i víc jak 9let než přestal plnit svou funkci .

Elektrokolo/elektro scooter u levného elektrovozítka se nejvíce šetří na akumulátoru a pak se nelze divit, že odejdou těsně po záruce.

Ani kvalitní akumulátor neobstojí, když s něj odebíráte, nebo do něj pouštíte větší proud, než na který je konstruován.

Kapacita akumulátoru je alfou a omegou

http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s

0/0
8.4.2017 11:14

J24a33n 91V92a44l13o74u93c27h 6452567458980

Dobře to má Škodivka ošéfované - typ Škoda Elektric...

Je to SOLARIS, ať se to Kajmanům líbí či ne. Zajímavé, že pokud se do stejné kastle montují jiná elektrostřeva (Cegelec, Ganz, Kiepe...), Solarisem to zůstává...

+1/−1
10.3.2017 14:50

R39a21d63e19k 88R55a44i77d26a 5277522279

Souhlas a tohle dělá snad jen škoda.

0/0
11.3.2017 15:29

P42e28t10r 80B90á34č41a 8615816875435

to se maji cim chlubit a kolik to stalo a jeste stat bude?

0/−2
10.3.2017 14:35

M23a97r36t28i31n 92K86a61r32á86s97e95k 9768823198118

Pisou to v tom clanku ktery je nad touto diskuzi....

+2/0
10.3.2017 14:52

J53i86ř85í 81V14a91n22k 8530773439412

Doporučuji přečíst velice zajímavý článek,tato firma by za pomoci státu a dotací (dotace odsuzuji pro nerovnoprávné podmínky a zvýhodnování jiných)ale tady by nám velice pomohly k tomu aby jsme konečně dostali přidanou českou hodnoutu na celosvětový trh[>-] http://www.svetprumyslu.cz/ekova-electric-s-prvni-vlastni-vyrobek-prinesl-firme-mezinarodni-ohlas/

0/0
10.3.2017 14:04

J44i56ř23í 32Š11t12ě91r41b25a 9123932227895

Fajn,nekde se zacit musi,na druhou stranu jedine auto na naftu bez filtru,kterych je pry podstatna cast,ma udajne emise jako stovka autobusu..

0/−2
10.3.2017 13:38

J27a31r75o44s33l27a55v 93K14o52m36o69ň 1690444644791

to já dneska potkal jeden BUS linky z Krnova na Zlaté Hory a ten tak podřadil, že jsem musel vypnout ventilaci a téměř rožnout mlhovky abych viděl a byl viděn v té černé mlze za ním

+1/0
10.3.2017 17:40

P65e91t70r 18M70u84n58z40a54r 1825921819696

Na to jedno nabití, ale přeci nezvládnou jezdit celý den, ne? To pak ten autobus odstaví, nabijí ho a mezitím jezdí jiný autobus?

+1/0
10.3.2017 12:58

M28a82r32t21i51n 57K85a45r27á48s35e16k 9708733228588

Tak pisou dojezd cca 150 km - to podle me na spoustu linek staci (samo ne na vsechny)

0/0
10.3.2017 14:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.