- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nepotřebují měnit (motorové oleje , filtry , turba ,žhavení, vstřikovače, spojky ..... )
Jaké budou v dlouhodobém horizontu Náklady na údržbu ?
To video je moc pekne. Nad otazkou, zda-li je tento elektrobus opravdu tak usporny, jak tvrdi, necham diskutovat ty, kteri tomu rozumi...
Takže si to zhrňme: rozdíl v ceně 5 a 13 mil je 8 mil, rozdíl v ceně na km je cca 8Kč. Kakže musí najezdit min. 1 mil. km aby se vyplatil oproti diesel. K tomu životnost baterií bude max 300 tisíc, takže pořízení nových bude také pěkné navýšení.
Pokud ujede denně 120km tak máme tuto návratnost po cca 23 letech. Snad to mám správně ale ekologie dotává opět díky dotacím pořádně naprdel.
Životnost akumulátoru. Velmi Záleží na tom jak je systém navržen a provozován .
Pokud je použit akumulátor o nedostatečné kapacitě. Je poddimenzovaný, aby se ušetřilo na nákladech . Má to velký vliv na jeho zkrácenou životnost. Oproti té předpokládané. Nejde jen o celkovou kapacitu akumulátoru , ale i o jeho konstrukci. Jaké proudy je schopný daný typ akumulátoru snášet při (vybíjení /nabíjení) . Když se elektromotor z nuly roztáčí Odebírá mnohem výší proud než je ten který odebírá, když dosáhne jmenovitých otáček na které byl zkonstruován . To samé platí při Rekuperaci / Brzdění motor muže vygenerovat větší proud, než na který je použitý akumulátor stavěný. Dochází k nevratnému poškozování akumulátoru.
Klasický startovací olověný akumulátor. Z praxe znám majitelé automobilů kterým vydržel i víc jak 9let než přestal plnit svou funkci .
Elektrokolo/elektro scooter u levného elektrovozítka se nejvíce šetří na akumulátoru a pak se nelze divit, že odejdou těsně po záruce.
Ani kvalitní akumulátor neobstojí, když s něj odebíráte, nebo do něj pouštíte větší proud, než na který je konstruován.
Kapacita akumulátoru je alfou a omegou
http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s
Dobře to má Škodivka ošéfované - typ Škoda Elektric...
Je to SOLARIS, ať se to Kajmanům líbí či ne. Zajímavé, že pokud se do stejné kastle montují jiná elektrostřeva (Cegelec, Ganz, Kiepe...), Solarisem to zůstává...
to se maji cim chlubit a kolik to stalo a jeste stat bude?
Pisou to v tom clanku ktery je nad touto diskuzi....
Doporučuji přečíst velice zajímavý článek,tato firma by za pomoci státu a dotací (dotace odsuzuji pro nerovnoprávné podmínky a zvýhodnování jiných)ale tady by nám velice pomohly k tomu aby jsme konečně dostali přidanou českou hodnoutu na celosvětový trh http://www.svetprumyslu.cz/ekova-electric-s-prvni-vlastni-vyrobek-prinesl-firme-mezinarodni-ohlas/
Fajn,nekde se zacit musi,na druhou stranu jedine auto na naftu bez filtru,kterych je pry podstatna cast,ma udajne emise jako stovka autobusu..
to já dneska potkal jeden BUS linky z Krnova na Zlaté Hory a ten tak podřadil, že jsem musel vypnout ventilaci a téměř rožnout mlhovky abych viděl a byl viděn v té černé mlze za ním
Na to jedno nabití, ale přeci nezvládnou jezdit celý den, ne? To pak ten autobus odstaví, nabijí ho a mezitím jezdí jiný autobus?
Tak pisou dojezd cca 150 km - to podle me na spoustu linek staci (samo ne na vsechny)