Diskuze

Třinec má největší flotilu elektrobusů v republice

Deset nových elektrobusů, které ve čtvrtek slavnostně uvedli do provozu v Třinci, postavilo ocelářské město na špici elektromobility nejen v celorepublikovém žebříčku. Od projektu za 135 milionů korun si místní slibují hlavně vliv na zlepšení životního prostředí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

H78o86n51z76a 93T22a28r

8. 4. 2017 10:17

Nepotřebují měnit (motorové oleje , filtry , turba ,žhavení, vstřikovače, spojky ..... )

Jaké budou v dlouhodobém horizontu Náklady na údržbu ?

0 0
možnosti

M87a70r90e75k 21B44e76n96d75a

11. 3. 2017 22:04

To video je moc pekne. Nad otazkou, zda-li je tento elektrobus opravdu tak usporny, jak tvrdi, necham diskutovat ty, kteri tomu rozumi...

0 0
možnosti

Takže si to zhrňme: rozdíl v ceně 5 a 13 mil je 8 mil, rozdíl v ceně na km je cca 8Kč. Kakže musí najezdit min. 1 mil. km aby se vyplatil oproti diesel. K tomu životnost baterií bude max 300 tisíc, takže pořízení nových bude také pěkné navýšení.

Pokud ujede denně 120km tak máme tuto návratnost po cca 23 letech. Snad to mám správně ale ekologie dotává opět díky dotacím pořádně naprdel.;-€Rv

1 2
možnosti

H21o73n62z52a 40T47a46r

8. 4. 2017 11:14

Životnost akumulátoru. Velmi Záleží na tom jak je systém navržen a provozován .

Pokud je použit akumulátor o nedostatečné kapacitě. Je poddimenzovaný, aby se ušetřilo na nákladech . Má to velký vliv na jeho zkrácenou životnost. Oproti té předpokládané. Nejde jen o celkovou kapacitu akumulátoru , ale i o jeho konstrukci. Jaké proudy je schopný daný typ akumulátoru snášet při (vybíjení /nabíjení) . Když se elektromotor z nuly roztáčí Odebírá mnohem výší proud než je ten který odebírá, když dosáhne jmenovitých otáček na které byl zkonstruován . To samé platí při Rekuperaci / Brzdění motor muže vygenerovat větší proud, než na který je použitý akumulátor stavěný. Dochází k nevratnému poškozování akumulátoru.

Klasický startovací olověný akumulátor. Z praxe znám majitelé automobilů kterým vydržel i víc jak 9let než přestal plnit svou funkci .

Elektrokolo/elektro scooter u levného elektrovozítka se nejvíce šetří na akumulátoru a pak se nelze divit, že odejdou těsně po záruce.

Ani kvalitní akumulátor neobstojí, když s něj odebíráte, nebo do něj pouštíte větší proud, než na který je konstruován.

Kapacita akumulátoru je alfou a omegou

http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s

0 0
možnosti

J39a96n 50V29a41l13o57u66c41h

10. 3. 2017 14:50

Dobře to má Škodivka ošéfované - typ Škoda Elektric...

Je to SOLARIS, ať se to Kajmanům líbí či ne. Zajímavé, že pokud se do stejné kastle montují jiná elektrostřeva (Cegelec, Ganz, Kiepe...), Solarisem to zůstává...

1 1
možnosti

R32a21d62e92k 42R76a47i34d71a

11. 3. 2017 15:29

Souhlas a tohle dělá snad jen škoda.

0 0
možnosti

P81e38t93r 12B10á71č11a

10. 3. 2017 14:35

to se maji cim chlubit a kolik to stalo a jeste stat bude?

0 2
možnosti

Pisou to v tom clanku ktery je nad touto diskuzi....

2 0
možnosti

J68i78ř36í 88V97a98n54k

10. 3. 2017 14:04

Doporučuji přečíst velice zajímavý článek,tato firma by za pomoci státu a dotací (dotace odsuzuji pro nerovnoprávné podmínky a zvýhodnování jiných)ale tady by nám velice pomohly k tomu aby jsme konečně dostali přidanou českou hodnoutu na celosvětový trh[>-] http://www.svetprumyslu.cz/ekova-electric-s-prvni-vlastni-vyrobek-prinesl-firme-mezinarodni-ohlas/

0 0
možnosti

Fajn,nekde se zacit musi,na druhou stranu jedine auto na naftu bez filtru,kterych je pry podstatna cast,ma udajne emise jako stovka autobusu..

0 2
možnosti

to já dneska potkal jeden BUS linky z Krnova na Zlaté Hory a ten tak podřadil, že jsem musel vypnout ventilaci a téměř rožnout mlhovky abych viděl a byl viděn v té černé mlze za ním

1 0
možnosti

P54e60t53r 72M14u51n67z26a10r

10. 3. 2017 12:58

Na to jedno nabití, ale přeci nezvládnou jezdit celý den, ne? To pak ten autobus odstaví, nabijí ho a mezitím jezdí jiný autobus?

1 0
možnosti

Tak pisou dojezd cca 150 km - to podle me na spoustu linek staci (samo ne na vsechny)

0 0
možnosti