Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po zásahu ochranky je schizofrenik v kómatu. Škrtil mě, hájí se obžalovaný

Vězení od dvou do osmi let hrozí u Okresního soudu v Ostravě nyní již bývalému členovi bezpečnostní agentury Romanu Angelovi. Je obžalovaný, že loni v únoru v ostravském obchodním centru Nová Karolina zbil psychicky nemocného zákazníka. Muž upadl do klinické smrti, ze které se dosud neprobudil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K42a74m43i30l 31Ž59i56ž14k24a 9134768201

Držím palce chlape. Ať to dopadne dobře.

+2/0
13.3.2017 19:09

J98a19n 52P25r88o44c91h16a43z24k49a 1327675929887

I když je mi jasné, že obchody a některé věřejné budovy musejí mít určitý druh vlastí ochrany, o inteligenci a způsobu práce členů bezpečnostních agentur mám vlastní specifický názor. Tady, v USA, nestojí u východů z obchodních center žádní členové ochranky, ale babky nebo dědové - penzisté. Ti v případě, že začne houkat při odchodu zákazníka z prodejny alarm, zákazníka doprovodí k pokladně, kde pokladní ověří, proč se alarm spustil. Pokud by došlo k podobnému případu se schizofrenikem tady, přijeli by první hasiči, kteří by dotyčného rychle uklidnili, potom dorazí zdravotní pohotovost společně s policií. Neumím si vůbec představit, že by ochranka obchodního domu pacifikovala zákazníka pěstmi. To mi nijak nezdůvodníte tím, že se schizofrenik pohyboval bez doprovodu.

+1/0
13.3.2017 16:49
Foto

K77a76r82e12l 88M36a18l35ý 6686724830551

No nevim, kdyby tam u vas v Americe nekdo vykrikoval neco o bombe?!

+1/−2
13.3.2017 17:18
Foto

M64a71r98t93i72n 92S37v39o17j89a75n77o19v76s44k92ý 8525741366411

Pane Prochazko. Až si zažijete práci ochranky v obchodě, až zažijete, že Vás x-krát napadne feťák a v lepším případě Vás při napadení nenakazí..... až zažijete, že Vám budou organizované skupiny budou vyhrožovat zabitím, v lepším případě jen zmrzačením..... potom tady mějte specifický názor a ne bláboly...

Nikoho se nezastávám, jen mne Váš komentář obyčeně dožral...

0/0
16.3.2017 21:34

M80a79r30c22e24l 50B12l73a50ž78e41k 2426904376437

Souzen by měl být i ten, kdo nechá schizofrenika pohybovat se volně na veřejnosti. Nebo bylo málo případů, kdy napadení schizofrenikem skončilo smrtí oběti?

+3/−3
13.3.2017 15:55

L43a29d75i38s39l63a81v 87K11o15z91á22k 1908249814923

Co to je za blbost, jste jeho lekar, ze davate takove autoritaticni prohlaseni? To, ze nekdo je schizofrenik neznamena, ze musi chodit na voditku.

+3/0
13.3.2017 15:59
Foto

M45a51r74t72i43n 59S84v53o70j29a86n59o75v57s83k49ý 8755421246261

ale ale.... jistě že jsou nebezpeční... tato kauza je tomu příkladem.... v tomto případě to bylo osudné tomu pacientovi.... v Praze na Andělu to bylo osudné nevinné zákaznici... pánové - ryba smrdí od hlavy !

0/0
16.3.2017 21:37

M23i44c72h59a92l 77U25r29b12a58n 2868909562428

Tak rekne "Sorry, jako" a ma klid, ne?

0/0
13.3.2017 14:47

J89a67n 28N92ě82m58e75c 2150188526133

Dobře, že schizofrenika ten hlídač zpacifikoval i za cenu tak vysokou. Co kdyby ten nemocný a neohrožený, co neví, jak se má chvat, napadl nějakého jiného nakupujícího jako ten babochlap z Anděla, co? Doufám, že hlídač bude osvobozen. Jednak nemohl tušit, že řeší schizofrenika, když tento se sám poflakoval po obchodě a bral si, co chtěl. Za nemocného nechť nese odpovědnost ten, kdo se o něj měl starat. Rodina? Ústav? Snad se ví, kde a jak žil, ne? Přece se nebudem všichni starat o schizofreniky, aby jim něco nechybělo, dávat jim zboží zadarmo, vodit je za ruku do taxíku a platit za ně rito, aby je taxikář odvezl k mamince v bezpečí a spolehlivě. Zloděj nechť ví, že riskuje zdraví, nebo i život, ať si to spočítá předem, zda mu ty zlodějny za to stojí.

+3/−4
13.3.2017 14:35

O15n39d27ř64e25j 78Z76e96m67a58n 5720904808949

Máte vůbec představu kolik jich je a kdybyste je všechny chtěl zavřít do ústavů, kolik by to stálo? Navíc s většinou nejsou problémy. Několik jich znám osobně a nedělá mi problém jim nabrousit nože​, aby se jim dobře vařilo.

+3/0
13.3.2017 15:29

K39a81r94e82l 38M39a27r85č88a64n 4564913822482

dnes zloději v obchodě nebo agresivnímu člověku vlastně nic nehrozí,nikdo na něj nemůže,viz zloděj v obchodě,když něco ukradne policie to neřeší ,když neudělá škodu nad 5k,prostě doba přející malým zlodějům a agresorům.

+6/0
13.3.2017 13:37

F21i15l90i68p 53S62t60ř60í13z33e81k 1880326965696

On tam vykřikuje něco o bombě, chce jídlo zdarma, chová se nepřístojně, je vyveden, dále napadá ochranku obchodu, tak je zpacifikován. Na uklidnění musí být dokonce tři lidi. Doposud je to v pořádku a to naprostém. Jedná se o nás všechny a rozhodně tam ta ochranka je, abychom byli ve větším bezpečí. čekat, až ten psychopat vytáhne pistoli je už pozdě. Ale co v pořádku není jsou České soudy.. A rodina má ještě tu drzost, něco po někom požadovat, měli snad dohlédnout na to, aby bral své léky a chodil v doprovodu, když je okolí nebezpečný. Schizofrenie je jedna věc, ale ten kdo dotyčnému umožní ohrožovat okolí, by měl být stíhán... ;-O

+12/0
13.3.2017 13:32

O97n85d33ř74e53j 76Z80e31m79a22n 5850294498619

A tenhle ohrožoval okolí jak?

Jo, zase to tu je samý myslitel....

0/0
13.3.2017 15:30

V18á33c94l37a85v 62K66o13h47o27u43t 8667354582234

Ochranka a exekutoři, stále stejná násilnická verbež podporovaná státem a nadstandartně placená. Podle obličeje se dá poznat že jsou to jenom mlátičky nic víc.

+2/−12
13.3.2017 13:25

P92a15v41e56l 86J12a41r80o48š 5165677896343

Ochranka není ani státem podporovaná, ani nadstandardně placená. Nevím, kde jste na to přišel.

+12/0
13.3.2017 13:31

M77i82c33h23a97l 52Z79e37l53e13n69k40a 3665604689881

Takže to asi může majitel obchodu zboží rovnou rozdat na ulici :-(.

+4/0
13.3.2017 13:33

K17a27r28e67l 37M74a80r38č42a46n 4294363842882

Vašku ty jsi úplně mimo realitu:-)

+4/0
13.3.2017 13:38

P69a94v37e87l 29D23o14l45n24í55č30e68k 3898443114891

Ochranka že je nadstandartně placená? Minimální mzda, maximálně pár korun nad.

+5/0
13.3.2017 14:03

M36i43c52h73a31l 87U98r61b59a96n 2538909752778

S nazoren na exekutory souhlasim, na ochranku ne.

+3/0
13.3.2017 14:11

J25a94r48o82s17l42a51v 46C47h63r53o92b70o96k 4973474390786

Je, toho poznávám. Vysoký chlap, chodí v takovém zvláštním předklonu.

0/0
13.3.2017 13:14

M48a15r13i76a62n 62K10r69a43l 6774902754317

Dle vysledku soudim, ze z tech 2 byl nebezpecnejsi ten hlidac.

+2/−10
13.3.2017 13:14

V38a66c97l59a81v 85B81u12r59e52š 3883788972809

Pokřivené zmršené české právo, útočník, zloděj má více práv jako napadený a okradený.Hnus hnus hnus český NEprávní systém.RvEU

+12/−1
13.3.2017 13:13

J59a89n 11H23r29z28a15n 9844728110623

Prekvapuje me jak novinari vzdy najdou zpusob jak melodramaticky prikraslit chovani zlocince :-/ Dozadoval se jidla, ktere nezaplatil ? Dozadoval se pod hrozbou nasili necoho co mu nepatri ? V tom pripade to byl agresivni lupic !

+11/−2
13.3.2017 13:11

J41a47n 22K73o63c60i70á25n 9350851937202

No já mám spíše prrblém s tím, že ho odvedl únikovým východem do nějaké postranní uličky. Kdyby ho chtel jen vyvést ven tak ho prostě vystrká hlavním vchodem na ulici ale tahání pokoutně do temných uliček prostě opravdu vybízí ke spekulaci, že mu k tomu "vyvedení z rpodejny" chtěl ještě dát "trochu za vyučenou" aby se nevracel a ono sto dopadlo tak jak to dopadlo. Jako o těchto ochránkách si nejde moc dělat iluze.

+8/−6
13.3.2017 13:05

M25a21r65i36a28n 94K26r33a77l 6804132194687

Presne.

+1/−1
13.3.2017 13:16

M29i57c71h70a45l 64Z64e44l28e43n72k17a 3475984819721

Obchod zpravidla nestojí o nějaké veřejné extempore s výtržníkem.

Proto vyhození zadním vchodem zcela chápu.

+5/0
13.3.2017 13:28

F53i22l85i48p 74S88t57ř92í98z19e68k 1480326815386

No a ? Za mě - byl nebezpečný a choval se jak neměl, tak dostal pár facek. V současné době je to jeden z nejlepších způsobů, jak obzvláště nepřizpůsobivé odnaučit někam chodit a dělat tam bordel.

+2/−1
13.3.2017 13:34

B37e53r53n16a87r10d 78B69e30r58l91i80n48s57k88i 7292231523795

Třetina zájemců o práci u státní policie neprojde psychotesty. Dokonale se ale uplatní u měšťáků či ochranek :)

+1/−1
13.3.2017 13:39

P65e94t64r 44S78v71o63b72o60d76a 6254422626893

Už jsem se leknul, že ten schizofrenik je řidičem tramvaje. I když ani tenhle není tedy výhra. 8-o

0/0
13.3.2017 13:02

B15l29a62n40k21a 81K92l82o90u37č55k92o50v98á 1135790942257

To je tedy postavené na hlavu, když je někdo schizofrenik, nebo jinak psychicky postižený tak si může dovolit naprosto vše? Ostatně pracovník ostrahy nebo policista není současně i psychiatr aby během několika málo minut dovedl určit diagnozu pachatele.

+19/−2
13.3.2017 12:52

Z68d66e86n72ě92k 73W81e52r25n48h12a53r87t 6947125752288

Souhlas - no a i kdyby tu diagnozu nějak určil nebo znal, tak co? To má někoho nechat dělat binec a vyhrožovat okolí jen proto, že to je schizofrenik? Nedělám si o ochrankách žádné iluze, ale holt si je platí, aby tam udržovali pořádek, tj zajistili bezpečí ostatním návštěvníkům, mimo jiné. A pokud je někdo nezvladatelný, tak jej nějak musí vyvést ven, aby neohrožoval ostatní. Nikdo nehájí nějaké násilí nebo svévolné zmlácení, ale někdy to zkrátka nejde po dobrém.

+9/−1
13.3.2017 12:57

M93a57r18t41i58n 95B74r66e18j51c38h72a 3594920652601

Chudák chlap. Kde byla matka toho schizofrenika, když je jeho ošetřovatelkou?

+11/−1
13.3.2017 12:41
Foto

Z56d75e75n26ě22k 55M80a87t94u42š90k38a 7128416535276

i v podstatě neškodný blázen, dovede dostat člověka do kriminálu.

+7/0
13.3.2017 12:35

M32a14r55t70i63n 65B72r90e29j64c51h44a 3184910312821

Nebyl bych si jistý tím slovem "neškodný".

+5/0
13.3.2017 12:42

M50a96r22i29a84n 63K71r23a68l 6224972674667

No, ten hlidac v krimu zatim neni. A pokud bude, tak ho tam nedostal blazen, ale hlidacovo to prizabiti blazna v unikovem vychode mimo dohled kamer. A to je rozdil, ne?

+1/−4
13.3.2017 13:19

J72i35n64d34r16i68c14h 31K11o94l82a83r 7560610705203

Schizofrenik neschizofrenik. Bylo nutny ho spacifikovat a ochranka byla v pravu. Kdyby tam nakonec nekoho ubodal, to by bylo kecu. A ani by nesel kvuli diagnoze potrestat.

+36/−4
13.3.2017 12:20

J71i95n72d59r49i41c88h 22K67o62l59a89r 7850580645963

zpacifikovat, pardon ...

0/0
13.3.2017 12:21

J15a28n 92R10a27k 9387493864105

Ten je taky přes agenturu?

0/−1
13.3.2017 12:20

M80a55r23e38k 71K33a92l61i50n72a 3489484275358

Úplně si umím neurvalého jednání těchto primitivů představit... Zákazník mohl být problematický, ale stále je třeba jednat slušně, bez násilí... Pokud byly problémy vážnější, měl zavolat MP... Takto prostě postupovat NELZE!!!

+8/−28
13.3.2017 12:19

Z82d23e95n70ě56k 77W27e72r46n96h77a64r62t 6607525802318

Na druhou stranu schizofrenik může být agresivní a žádné slušné jednání na něj zkrátka neplatí. A klidně může být i pravda, že napadl toho chlápka z ochranky, v tom zkrátka žádnou logiku nelze hledat.

+15/−1
13.3.2017 12:32

I18v72a 77K93r27i60š49t43o69f96o49v23á 9198258795795

Ano, takto postupovat nelze. Je třeba nejdříve nechat schizofrenika v jeho záchvatu někoho třeba ubodat. Tak je to správné.

+7/−5
13.3.2017 12:33

J45a79k13u55b 81R71o69u37s 3446572450729

Nic takového se podle článku nedělo, ten pán jen klasicky podlehl dojmu, že když je "ochranka", tak si může dělat, co chce. Měl prostě zavolat policajty, tím spíše, jestli poškozený vykřikoval, že je terorista, a ne si hrát na akčního hrdinu. 1) k tomu nemá oprávnění, 2) to situaci může leda eskalovat. Následky jsou sice kruté pro obě strany, ale to si měl pan ochranka rozmyslet dřív. Může si na záda napsat 100x security, ale pravomoc někoho násilím vyvádět bočním vchodem nemá veškeré žádné.

+7/−13
13.3.2017 12:46

L19u72c49i79e 28T63r74o70j32k17o32v72á 5612102589375

Kdyby vás nebo vaše blízké napadl schizofrenik, přála bych vám, aby na to ochranka akorát čuměla, volala policajty a čekala, až se někdo "kompetentní " objeví. Nevím odkud jste, já z Ostravy a bohužel to, že někdo s psychickými problémy někoho napadne, není zas až taková výjimka, vlastní zkušenost, třeba často v MHD. ;-€

+8/−2
13.3.2017 12:54

L13u62k30á27š 96C29v81r56č96e98k 1596484457

Vyvedení bočním vchodem samozřejmě mohl volit, aby překazil trestný čin šíření poplašné zprávy a zabránil panice. Tady byl podle zákona zcela v právu. Stejně tak měl právo se bránit fyzickému napadení, které následovalo ze strany toho šílence. Otázkou je, jestli byl ten šílenec pacifikován přiměřeným způsobem, když z toho skončil v kómatu.

+5/0
13.3.2017 12:56

Z43d46e80n86ě40k 70W30e26r30n59h43a54r56t 6717235172518

Existují situace, že v komatu skončil člověk, který v poklidu seděl na lavičce, koukal po parku a najednou upadl do komatu. Na to, zda v tomto případě ten zásah zavinil tento stav, musí odpovědět znalci, což se dosud nestalo. A jak o tom něco málo vím, pochybuji, že se to jednoznačně prokáže.

+2/0
13.3.2017 13:01

M55a32r43i65a73n 24K40r47a52l 6364252514807

Taky existuji situace, kdy nekdo nekoho priklekne a normalne ho udusi. Ktera z tech 2 (chlapek v parku, a udusenej chlapek) podle clanku nastala a proc je ta druha irelevantni?

0/0
13.3.2017 13:40

Z68d24e39n36ě85k 36W44e42r89n78h41a16r53t 6287745692358

To musí prokázat soud na základě znaleckých posudků, důkazů a svědectví. Kupříkladu se musí prokázat, že existuje příčinná souvislost mezi násilím - pokud se jej obžalovaný vůbec dopustil - a zdravotním stavem toho schizofrenika. A to je docela obtížné, v podstatě nemožné. Jinak platí In dubio pro reo.

+2/0
13.3.2017 13:43

I16v74a 15K50r75i25š81t70o29f16o43v44á 9138558775455

I vy filuto, že jste nedočetl dál než titulek?

Přišel 53letý Angelov a jak uvedla státní zástupkyně, zákazníka vyvedl z prodejny do chodby únikového východu, kde muže se schizofrenickým záchvatem dvakrát udeřil pěstí.

+2/0
13.3.2017 12:59

M61a44r14e27k 69J45a78n73e60č76k90a 1367226553481

Další, co je po boji generál a spíše by utíkal mezi prvními. Ono už slovo ochranka znamená chránit a jak by se vám zamlouvalo, kdyby ochranka nezasáhla nebo dokonce utekla a ten schizofrenik by vážně zranil někoho z vaší rodiny, to by se psalo už jinak co? Lidi proberte se už konečně a uvědomte si, že takové situace jsou velmi vyhrocené a pokud je někdo dokonce v amoku, tak řeči tady opravdu nepomůžou a pak velmi záleží i na tom, jak rychle a snadno se nechá takový násilník zpacifikovat.

+7/−1
13.3.2017 13:02

J69a21k46u61b 19R11o14u52s 3426672170799

Já tam nebyl. Vycházím z článku a reaguji na Krištofovou "je třeba nechat nejdříve někoho ubodat?". V článku není nic o ubodání, není tam dokonce ani nic o prvotním fyzickém napadání ze strany schizofrenika. Píše se, že schizofrenik se hlasitě domáhal nezaplaceného jídla, a tak zasáhla ochranka tím, že jej násilně vyvedla bočním vchodem. Tím prostě ta situace eskalovala, a pokud měl ten v kómatu záchvat, tak se prostě fyzicky bránil, to lze pochopit. Dokonce lze pochopit i to, že ochranka si řekla, že je to ožralej potížista, a trochu ho "ručně vychovala", ale to nebyl dobrý nápad. Pokud schizofrenik nereagoval na výzvu, aby odešel, a hrozil fyzický konflikt, měl zavolat policajty. A jasně, že bych "utíkal mezi prvními", právě proto aby mi ten někdo nezranil někoho z rodiny. Už jsem zažil jak zcela neadekvátně agresivní ochranku v OC, tak agresivního psychouše (nebo zfetovaného), když jsem byl venku s malým děckem. Ve všech těchto případech platí základní pravidlo: neeskalovat fyzickou agresi. A to pán z ochranky bohužel neodhadl.

+1/−2
13.3.2017 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.