Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

A54d90a96m 64H33r23n17č19i83ř40í33k 1557291251738

Městská hromadná doprava se musí řešit koncepčně a s výhledem do budoucna. Musí ji řešit odborníci, musí vycházet z urbanistické koncepce města, musí být svázaná s městem být přesně tam, kde je potřeba.

Snažit se stavbu všemožné zastavit se zdá být krátkozraké. Tímto přístupem se nedá nikam posunout.

+21/−2
doporučit
13.4.2017 17:56
Foto

B52r26o55n95i17s59l30a89v 85G75a17b98r87y41š 2362199601

Souhlasím s panem Hrčiříkem.

Zajímá mě však jedna věc. Pokud si odpůrci myslí, že budoucí tramvaj bude vozit vzduch, koho teď vozí autobusy? Přes zastávku Duha jezdí o pracovních dnech celkem 894 spojů. Kdyby ty autobusy nikoho nevozily, už dávno by byl počet spojů omezen. Nebo se mýlím?

Hloupé argumenty tamních obyvatel neberu. Není racionální důvod ty tramvaje do tohoto místa nezavádět.

+17/−3
doporučit
13.4.2017 18:16

J86o11s81e34f 80T63l17a86m22s88a 7521680693177

Když jsem v Petřvaldu, ale i Plesné prodával pozemky, jedna z věcí, které kupující zajímala, byla blízkost MHD. Dostupná MHD je bonusem k vašim domům, nemilí Pustkované a opak, kdy tvrdíte, že by tramvaje znehodnotily vaše králíkárny, je zcela mimo mísu. Kdo vám to nakukal, Máňa? A říkala, že to není směroplatný? Lidi, zapněte selský rozum. V těch panelákových kukaních jste dočista otupěli.

+15/−3
doporučit
13.4.2017 20:45

J58a96n 65P57e24t42r69u13s 2952645157301

Otázka referenda má dvě roviny. Teoreticky referenda lidé velmi chtějí, mají pocit, že si tak prosadí svou.

Prakticky pak k referendu nedojdou, čímž ho zneplatní. Hranice je 35%. Krásným příkladem budiž nedávné referendum o (ne)sloučení dvou ZŠ na Ostravě Jihu.

To jen tak pod čarou k té anketě, kde zas jasně vede referendum. Ono se pak zvednout a jít skutečně o něčem hlasovat činí většině lidí paradoxně nepřekonatelný problém.

+7/0
doporučit
13.4.2017 19:44

P56a34v35e75l 82L74e79š45t53i47n89s91k88ý 7188675832273

Tak na jednu stranu chapu odpurce,ze si poridili predrazene domy na mrnavem pozemku uprostred mesta,kde jim navic zle mesto chce ted jeste stavet tramvaj...ale pokud odbornici (ne politici) uznaji,ze je to nejlepsi varianta,tak neni duvod nestavet.Osobne bych se priklanel k prodlouzeni tramvaji po ulici opavska a 17.listopadu,a oblast pustkovce a cast martinova nechal na busech,ale nejsem odbornik na dopravu a neznam ostatni okolnosti (prelozka privadece z kruzberku atd.)

+6/0
doporučit
13.4.2017 18:49

J16a61k29u77b 27S19e42k40e27r93a 6486560906465

Jinymi slovy se vsemozne snazi odpurci zabranit rozvoji mesta?

Ta zadni cast poruby je do budoucna vhodna k dalsimu rozvoji oproti napr. Nekterym nejmenovanym castem.

A taky by si odpurci meli uvedomit, ze se soucasnym zvlastnim trendem likvidace osobni automobilove dopravy ve mestech by taky mohli casem chodit od Slovanu pesky..

+5/−1
doporučit
13.4.2017 18:45

P76a13v34e39l 81Š21e39d24l72b32a26u69e68r 7158761482555

Jak mohou v referendu o tomhle rozhodovat lidi, kteří nevědí nic o plánování města a jeho vývoji v budoucnosti? Takže třeba prodavačka potravin může rozhodovat o způsobu operace srdce, s nadsázkou? Stejná pitomost. Na to by přece měli být zvolení odborníci a ne, aby do toho kafral každý "chytrolín," který bude stejně sledovat jen svoje nynější zájmy, bez ohledu na celkový prospěch a budoucnost. Často si dělník myslí, že by vedl fabriku nejlépe, ale nedej bože, aby k tomu došlo, on umí dobře svoji práci, ale o vedení neví nic. Tohle je stejné.

+5/−3
doporučit
13.4.2017 20:23

J58i51ř96í 43H45o36d13a46n 6904947573870

V anketě chybí možnost postavit a neptat se

+2/0
doporučit
15.4.2017 12:36

L35a33d54i17s70l85a67v 58K36o55z53á13k 1438399134183

Z odpovedi primatora vyplyva, ze nemaji alternativy a v prvni rade chteji proinvestovat 1 mld stuj co stuj. Coz je klasicky postavene na hlavu. " peníze půjdou do Olomouce, Liberce nebo jinam" ...tak at jdou jestli se najde potrebnejsi projekt, kde to lidem prinese vice nez v Ostrave. Preci to neni postavene tak, ze se to musi prinvestovat v Ostrave, protoze Ostrava.

+2/−3
doporučit
14.4.2017 9:26

W57r14a64t90i70s44l96a58v 56T10o49b10o86l48a 3868623509870

No stále hledám tu většinou, která je proti stavbě. Zatím tu máme cca 4500 petičních hlasů z celkových cca 70 000 obyvatel Poruby a okolí, což máme cca 6%. Při přepočtu na počet obyvatel Ostravy to máme cca 2%... Ani v této diskuzi nějak nemůžu najít tu většinu. Tak kde je? :-)

Pokud bude referendum tak buhví jak to zase dopadne. Buď nebude platné, protože nedojde dostatečný počet lidí, nebo tam naopak vletí všichni odpůrci (což se dá čekat) :D

+1/0
doporučit
15.4.2017 18:06

V48a77c18l97a81v 47B28u22r10e14š 3473638142429

Vzhledem k nějaké povinné procentuální účasti, aby bylo referendum platné, je každé referendum jen mrhání peněz.Optimisticky říkám že referenda se zúčastní tak 10% a bude neplatné.Podobné referendum Brno a nádraží ani ne 25%, loňské referendum na Jihu 3% účasti atd.atd., takže hádky o referendu jsou jen mlácením prázdné slámy.A smůla je, že eurobolševici ty prachy dají jen na tu tramvaj :-)

+1/−2
doporučit
14.4.2017 7:56

P27a54v42e35l 13N86o53v37á73č96e16k 4300856798

Já stále hledám naopak tu většinu, která je pro tramvaj. V internetové petici se od 12. ledna nasbíralo asi 392 hlasů, což budou ještě mizivější procenta, pane Tobolo. A to jsou tam hlasy z Prahy, Uherského Brodu, Košic a dalších blízkých končin. Samozřejmě pokud bude referendum vyhlášeno pro sedmý, osmý obvod a Pustkovec, dá se očekávat, že dorazí snad potřebné procento obyvatel. Pokud pro celou Porubu nebo dokonce celou Ostravu, bude neplatné pro nízkou účast. Většině obyvatel je nějaká trať v Porubě úplně ukradená, ať už pánové z DPO a pan Macura říkají cokoliv.

Jinak bych poopravil autora článku, že proti byla většina - řekl bych spíše všichni, NIKDO totiž nevystoupil s příspěvkem pro výstavbu nové trati.

Co se týká potřebnosti, možná spoustu lidí překvapí, ale to, že přes nějakou zastávku projede 864 spojů, ještě něznamená, že ty spoje jedou vytížené. V Ostravě je to trochu jinak, v autobusu v různých denních dobách, kromě špičky (na směny) jezdí průměrně oněch 9-10 cestujících. DPO vypravuje často spoje, jen proto, aby "MHD neztratila na atraktivitě". Dle mého názoru, pouze generují ztrátu, kterou jim město zaplatí. A těmi autobusy opravdu jezdím, nejsou to čísla z tabulek. V centru přistavují tramvaje v intervalech skoro jako metro v Praze, stojíte na zastávce a pořád jezdí tramvaje - poloprázdné. Myslím, že kdyby intervaly přizpůsobili potřebám města a ne svým představám, nebudou jim skrytě (na PN) stávkovat řidiči, nebudou muset dělat přesčasy a ve finále ušětří všichni.

Mají skvělou aplikaci jak do telefonů, tak na internetu, kde si každý může vyhledat spoj a nemusí tak stát dlouho na zastávce.

Tramvaj nepřinese nic nikomu, je nesmyslně vedena přes Průběžnou. Lidé z osmého obvodu budou mít stále mezi zastávkami Duha a O.Jeremiáše kilometr a kdo bydlí mezi zastávkami má smůlu, šlape na autobus i když po nové zastávce volají už desítky let.

0/−1
doporučit
16.4.2017 8:48

V20ě49r92a 13V24l93č60k93o19v75á 3651466783704

My ty peníze dostali z EU na tramvaje a proto tramvaje budou i kdyby na chleba nebylo!

0/−1
doporučit
14.4.2017 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.