Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

A18d78a53m 20H52r75n40č54i58ř11í22k 1167131261908

Městská hromadná doprava se musí řešit koncepčně a s výhledem do budoucna. Musí ji řešit odborníci, musí vycházet z urbanistické koncepce města, musí být svázaná s městem být přesně tam, kde je potřeba.

Snažit se stavbu všemožné zastavit se zdá být krátkozraké. Tímto přístupem se nedá nikam posunout.

+21/−2
doporučit
13.4.2017 17:56
Foto

B49r93o48n57i13s51l36a65v 26G91a60b78r18y42š 2642429811

Souhlasím s panem Hrčiříkem.

Zajímá mě však jedna věc. Pokud si odpůrci myslí, že budoucí tramvaj bude vozit vzduch, koho teď vozí autobusy? Přes zastávku Duha jezdí o pracovních dnech celkem 894 spojů. Kdyby ty autobusy nikoho nevozily, už dávno by byl počet spojů omezen. Nebo se mýlím?

Hloupé argumenty tamních obyvatel neberu. Není racionální důvod ty tramvaje do tohoto místa nezavádět.

+17/−3
doporučit
13.4.2017 18:16

J75o95s55e11f 17T80l11a70m53s49a 7751420773177

Když jsem v Petřvaldu, ale i Plesné prodával pozemky, jedna z věcí, které kupující zajímala, byla blízkost MHD. Dostupná MHD je bonusem k vašim domům, nemilí Pustkované a opak, kdy tvrdíte, že by tramvaje znehodnotily vaše králíkárny, je zcela mimo mísu. Kdo vám to nakukal, Máňa? A říkala, že to není směroplatný? Lidi, zapněte selský rozum. V těch panelákových kukaních jste dočista otupěli.

+15/−3
doporučit
13.4.2017 20:45

J76a98n 54P13e28t57r61u22s 2612815227371

Otázka referenda má dvě roviny. Teoreticky referenda lidé velmi chtějí, mají pocit, že si tak prosadí svou.

Prakticky pak k referendu nedojdou, čímž ho zneplatní. Hranice je 35%. Krásným příkladem budiž nedávné referendum o (ne)sloučení dvou ZŠ na Ostravě Jihu.

To jen tak pod čarou k té anketě, kde zas jasně vede referendum. Ono se pak zvednout a jít skutečně o něčem hlasovat činí většině lidí paradoxně nepřekonatelný problém.

+7/0
doporučit
13.4.2017 19:44

P28a91v95e32l 21L92e67š40t40i16n70s88k41ý 7228475862583

Tak na jednu stranu chapu odpurce,ze si poridili predrazene domy na mrnavem pozemku uprostred mesta,kde jim navic zle mesto chce ted jeste stavet tramvaj...ale pokud odbornici (ne politici) uznaji,ze je to nejlepsi varianta,tak neni duvod nestavet.Osobne bych se priklanel k prodlouzeni tramvaji po ulici opavska a 17.listopadu,a oblast pustkovce a cast martinova nechal na busech,ale nejsem odbornik na dopravu a neznam ostatni okolnosti (prelozka privadece z kruzberku atd.)

+6/0
doporučit
13.4.2017 18:49

J12a60k33u47b 83S82e78k62e39r46a 6846290636435

Jinymi slovy se vsemozne snazi odpurci zabranit rozvoji mesta?

Ta zadni cast poruby je do budoucna vhodna k dalsimu rozvoji oproti napr. Nekterym nejmenovanym castem.

A taky by si odpurci meli uvedomit, ze se soucasnym zvlastnim trendem likvidace osobni automobilove dopravy ve mestech by taky mohli casem chodit od Slovanu pesky..

+5/−1
doporučit
13.4.2017 18:45

P72a87v78e62l 19Š73e31d37l81b73a47u75e70r 7378641702155

Jak mohou v referendu o tomhle rozhodovat lidi, kteří nevědí nic o plánování města a jeho vývoji v budoucnosti? Takže třeba prodavačka potravin může rozhodovat o způsobu operace srdce, s nadsázkou? Stejná pitomost. Na to by přece měli být zvolení odborníci a ne, aby do toho kafral každý "chytrolín," který bude stejně sledovat jen svoje nynější zájmy, bez ohledu na celkový prospěch a budoucnost. Často si dělník myslí, že by vedl fabriku nejlépe, ale nedej bože, aby k tomu došlo, on umí dobře svoji práci, ale o vedení neví nic. Tohle je stejné.

+5/−3
doporučit
13.4.2017 20:23

J19i74ř62í 59H30o88d89a43n 6194277683800

V anketě chybí možnost postavit a neptat se

+2/0
doporučit
15.4.2017 12:36

L56a82d20i76s71l97a10v 61K59o38z22á37k 1738779584983

Z odpovedi primatora vyplyva, ze nemaji alternativy a v prvni rade chteji proinvestovat 1 mld stuj co stuj. Coz je klasicky postavene na hlavu. " peníze půjdou do Olomouce, Liberce nebo jinam" ...tak at jdou jestli se najde potrebnejsi projekt, kde to lidem prinese vice nez v Ostrave. Preci to neni postavene tak, ze se to musi prinvestovat v Ostrave, protoze Ostrava.

+2/−3
doporučit
14.4.2017 9:26

W17r21a50t96i68s41l74a54v 10T83o51b98o88l29a 3108553619560

No stále hledám tu většinou, která je proti stavbě. Zatím tu máme cca 4500 petičních hlasů z celkových cca 70 000 obyvatel Poruby a okolí, což máme cca 6%. Při přepočtu na počet obyvatel Ostravy to máme cca 2%... Ani v této diskuzi nějak nemůžu najít tu většinu. Tak kde je? :-)

Pokud bude referendum tak buhví jak to zase dopadne. Buď nebude platné, protože nedojde dostatečný počet lidí, nebo tam naopak vletí všichni odpůrci (což se dá čekat) :D

+1/0
doporučit
15.4.2017 18:06

V35a90c37l98a97v 39B64u18r54e80š 3613348852529

Vzhledem k nějaké povinné procentuální účasti, aby bylo referendum platné, je každé referendum jen mrhání peněz.Optimisticky říkám že referenda se zúčastní tak 10% a bude neplatné.Podobné referendum Brno a nádraží ani ne 25%, loňské referendum na Jihu 3% účasti atd.atd., takže hádky o referendu jsou jen mlácením prázdné slámy.A smůla je, že eurobolševici ty prachy dají jen na tu tramvaj :-)

+1/−2
doporučit
14.4.2017 7:56

P39a90v35e96l 75N70o21v25á17č64e75k 4870556118

Já stále hledám naopak tu většinu, která je pro tramvaj. V internetové petici se od 12. ledna nasbíralo asi 392 hlasů, což budou ještě mizivější procenta, pane Tobolo. A to jsou tam hlasy z Prahy, Uherského Brodu, Košic a dalších blízkých končin. Samozřejmě pokud bude referendum vyhlášeno pro sedmý, osmý obvod a Pustkovec, dá se očekávat, že dorazí snad potřebné procento obyvatel. Pokud pro celou Porubu nebo dokonce celou Ostravu, bude neplatné pro nízkou účast. Většině obyvatel je nějaká trať v Porubě úplně ukradená, ať už pánové z DPO a pan Macura říkají cokoliv.

Jinak bych poopravil autora článku, že proti byla většina - řekl bych spíše všichni, NIKDO totiž nevystoupil s příspěvkem pro výstavbu nové trati.

Co se týká potřebnosti, možná spoustu lidí překvapí, ale to, že přes nějakou zastávku projede 864 spojů, ještě něznamená, že ty spoje jedou vytížené. V Ostravě je to trochu jinak, v autobusu v různých denních dobách, kromě špičky (na směny) jezdí průměrně oněch 9-10 cestujících. DPO vypravuje často spoje, jen proto, aby "MHD neztratila na atraktivitě". Dle mého názoru, pouze generují ztrátu, kterou jim město zaplatí. A těmi autobusy opravdu jezdím, nejsou to čísla z tabulek. V centru přistavují tramvaje v intervalech skoro jako metro v Praze, stojíte na zastávce a pořád jezdí tramvaje - poloprázdné. Myslím, že kdyby intervaly přizpůsobili potřebám města a ne svým představám, nebudou jim skrytě (na PN) stávkovat řidiči, nebudou muset dělat přesčasy a ve finále ušětří všichni.

Mají skvělou aplikaci jak do telefonů, tak na internetu, kde si každý může vyhledat spoj a nemusí tak stát dlouho na zastávce.

Tramvaj nepřinese nic nikomu, je nesmyslně vedena přes Průběžnou. Lidé z osmého obvodu budou mít stále mezi zastávkami Duha a O.Jeremiáše kilometr a kdo bydlí mezi zastávkami má smůlu, šlape na autobus i když po nové zastávce volají už desítky let.

0/−1
doporučit
16.4.2017 8:48

V72ě40r37a 65V74l26č51k67o71v18á 3231206423594

My ty peníze dostali z EU na tramvaje a proto tramvaje budou i kdyby na chleba nebylo!

0/−1
doporučit
14.4.2017 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.