Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostrava plánuje novou tramvajovou trať, obyvatelé protestují

Potlesk při projevech odpůrců stavby tramvajové trati. Pískot a výkřiky „lžete“ či „hanba“, když mluvili její zastánci. Tak bouřlivá atmosféra provázela debatu vedení Ostravy a dopravního podniku s obyvateli Poruby a Pustkovce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37a71v11e90l 50N32o24v17á11č87e79k 4250956948

Já stále hledám naopak tu většinu, která je pro tramvaj. V internetové petici se od 12. ledna nasbíralo asi 392 hlasů, což budou ještě mizivější procenta, pane Tobolo. A to jsou tam hlasy z Prahy, Uherského Brodu, Košic a dalších blízkých končin. Samozřejmě pokud bude referendum vyhlášeno pro sedmý, osmý obvod a Pustkovec, dá se očekávat, že dorazí snad potřebné procento obyvatel. Pokud pro celou Porubu nebo dokonce celou Ostravu, bude neplatné pro nízkou účast. Většině obyvatel je nějaká trať v Porubě úplně ukradená, ať už pánové z DPO a pan Macura říkají cokoliv.

Jinak bych poopravil autora článku, že proti byla většina - řekl bych spíše všichni, NIKDO totiž nevystoupil s příspěvkem pro výstavbu nové trati.

Co se týká potřebnosti, možná spoustu lidí překvapí, ale to, že přes nějakou zastávku projede 864 spojů, ještě něznamená, že ty spoje jedou vytížené. V Ostravě je to trochu jinak, v autobusu v různých denních dobách, kromě špičky (na směny) jezdí průměrně oněch 9-10 cestujících. DPO vypravuje často spoje, jen proto, aby "MHD neztratila na atraktivitě". Dle mého názoru, pouze generují ztrátu, kterou jim město zaplatí. A těmi autobusy opravdu jezdím, nejsou to čísla z tabulek. V centru přistavují tramvaje v intervalech skoro jako metro v Praze, stojíte na zastávce a pořád jezdí tramvaje - poloprázdné. Myslím, že kdyby intervaly přizpůsobili potřebám města a ne svým představám, nebudou jim skrytě (na PN) stávkovat řidiči, nebudou muset dělat přesčasy a ve finále ušětří všichni.

Mají skvělou aplikaci jak do telefonů, tak na internetu, kde si každý může vyhledat spoj a nemusí tak stát dlouho na zastávce.

Tramvaj nepřinese nic nikomu, je nesmyslně vedena přes Průběžnou. Lidé z osmého obvodu budou mít stále mezi zastávkami Duha a O.Jeremiáše kilometr a kdo bydlí mezi zastávkami má smůlu, šlape na autobus i když po nové zastávce volají už desítky let.

0/−1
16.4.2017 8:48

W32r79a28t34i43s96l33a15v 79T33o61b51o69l24a 3738843879100

Prosím přestaňte opět srovnávat INTERNETOVOU PETICI založenou nějakým rádoby fandou MHD na webových stránkách, která byla sdílena mezi lidi možná tak 2x a neví o ní takřka nikdo a Vaší petici, která byla mnohokrát medializovaná, je o ní neustále slyšet, neustále ji vytahujete a je na světě minimálně od října... Těch 4500 hlasů je naprosto směšné číslo se kterým by se s váma v jiných městech ani nebavili. Buďte vůbec rádi, že má někdo potřebu to s Vámi řešit....

Co se týče vypravenosti jednotlivých spojů... Prosím neřešte věci kterým nerozumíte.

A jestli tramvaj bude stát nebo ne? To se uvidí. Můj názor je, že už je dávno rozhodnuto a bude se stavět, jen se kolem toho teď dělá taková kaše, aby se pak náhodou nemohlo říct, že to nikdo s nikým neřeklo. Ale je to čistě můj názor. Jestli je pravdivý, to ví jen pár lidí.

+2/0
16.4.2017 11:21

W65r24a45t49i88s55l72a93v 71T21o89b33o19l57a 3518103209900

A ještě doplním, že pokud nevidíte přiznivce, tak jste vyloženě slepej. Stačí sjet o pár řádků níže a pozitivními reakcemi se to tam jen hemží. Jediný, kdo tady vždycky proti tramvají jste vy a možná ještě jeden. ;-D

Naopak já jsem za Vaše chování na jednáních a diskuzích velice rád. Čím dál více lidí otáčíte proti sobě a půlka Ostravy Vás má za víte co :) Stačí si opět číst diskuze nejen tu.

A že nikdo z podporovatelů nepřišel na diskuzi? A proč by tam chodili? Oni to mají na háku. Oni nemají potřebu kvůli tomu mrhat časem. Vždycky nejvíce kope ten, kterému se něco nelíbí. Druhá strana nebo lidem, kterým to je jedno mají prostě na háku. Já tam taky nebyl, neměl sem potřebu se tam s Váma opět hádat :D Takže se opravdu nikomu nedivím, že tam nešel.

+1/0
16.4.2017 11:25

P89a93v14e52l 83N10o35v35á86č74e28k 4550246848

Jasně, opět Vy, p. Raida, p.Gabryš a nesmí chybět paní Duranová. Nedávno jste mne napadal, že zaspamuju každou diskuzi - tentokrát jste se vyšvihnul... :-/

0/−1
16.4.2017 12:33

W53r83a14t18i36s74l37a27v 24T52o17b39o10l37a 3498603259430

Mám tady 1 status, 2 komentáře k Vašemu statusu... Žádný spam, žádné řeči u každého diskutujicího, což je většinou Vaše parketa. Totožný status neberte jako spam, spíš jako lágnutí a znovu napsání, což se může stát naprosto každému ;-) Ještě něco? :)

+1/0
16.4.2017 21:40

W37r97a65t41i85s80l70a60v 44T80o29b96o65l53a 3968473259780

No stále hledám tu většinou, která je proti stavbě. Zatím tu máme cca 4500 petičních hlasů z celkových cca 70 000 obyvatel Poruby a okolí, což máme cca 6%. Při přepočtu na počet obyvatel Ostravy to máme cca 2%... Ani v této diskuzi nějak nemůžu najít tu většinu. Tak kde je? :-)

Pokud bude referendum tak buhví jak to zase dopadne. Buď nebude platné, protože nedojde dostatečný počet lidí, nebo tam naopak vletí všichni odpůrci (což se dá čekat) :D

+1/0
15.4.2017 18:06

W56r23a60t58i74s55l66a15v 85T51o24b53o64l35a 3408463369260

No nevím... Neustále hledám tu většinu proti o které tak zarytě mluví odpůrci. Zatím jsem viděl 4500 petičních hlasů z 70 tisíc obyvatel Poruby a okolí, což máme cca 6% odpůrců v Porubě, při přepočítání na celkový počet obyvatel Ostravy to máme cca 2%... V téhle diskuzi taky nějak tu většinu nemůžu najít.

Osobně si troufám tvrdit, že pokud bude referendum, tak buď nebude platné, protože 40% lidí tam určitě nedojde, nebo tam zas naběhnou všichni odpůrci a ostatní lidi to budou mít na háku :D ....

0/0
15.4.2017 18:02

J28i98ř85í 65H91o56d28a24n 6664657763600

V anketě chybí možnost postavit a neptat se

+2/0
15.4.2017 12:36

R72a93d51e96k 46R70a78i11d67a 5297152689

Jsem pro stavbu tratě a argumenty odpůrců jsou hloupé až trapné. Ale souhlasím, že by se mělo rozhodnout v referendu a to by mělo být provedeno jen pro části, kterých se stavba týká. Je to nejdemokratičtější a nejrelevantnější způsob. Jen si lidé musí uvědomit, že pokud ne teď, tak už nikdy.

0/0
14.4.2017 22:21

L62a70d73i78s88l71a78v 51K86o41z70á63k 1168619704633

Z odpovedi primatora vyplyva, ze nemaji alternativy a v prvni rade chteji proinvestovat 1 mld stuj co stuj. Coz je klasicky postavene na hlavu. " peníze půjdou do Olomouce, Liberce nebo jinam" ...tak at jdou jestli se najde potrebnejsi projekt, kde to lidem prinese vice nez v Ostrave. Preci to neni postavene tak, ze se to musi prinvestovat v Ostrave, protoze Ostrava.

+2/−3
14.4.2017 9:26

P22a13v76e64l 47N66o46v54á90č92e60k 4610576638

Souhlasím, jediné co z toho vyznívá, je tu miliarda a my ji chceme prostavět. Pracují s čísly nějaké pofiderní studie místo toho aby provedli průzkum stavu v současnosti. Pokud není k dispozici nic smysluplnějšího než trať v Porubě, ať dají přednost Brnu, Liberci. Nevěřím tomu, že tahle trať je jediné, co ostravská doprava potřebuje, že není nic, co by se dalo postavit.

0/−1
16.4.2017 12:39

V46ě75r22a 54V94l37č49k65o52v12á 3521726833174

My ty peníze dostali z EU na tramvaje a proto tramvaje budou i kdyby na chleba nebylo!

0/−1
14.4.2017 9:20

J56a84k59u90b 79S85e50k16e70r50a 6316850586295

Ano, pokud by se mesto prihlasilo do vyzvy napr. na zateplovani skol, taky by nemohli penize proinvesrovat na opravu namesti :/

+5/0
14.4.2017 13:38

V82a60c32l22a98v 83B87u96r79e97š 3153858132319

Vzhledem k nějaké povinné procentuální účasti, aby bylo referendum platné, je každé referendum jen mrhání peněz.Optimisticky říkám že referenda se zúčastní tak 10% a bude neplatné.Podobné referendum Brno a nádraží ani ne 25%, loňské referendum na Jihu 3% účasti atd.atd., takže hádky o referendu jsou jen mlácením prázdné slámy.A smůla je, že eurobolševici ty prachy dají jen na tu tramvaj :-)

+1/−2
14.4.2017 7:56

J33o89s24e41f 94T94l33a14m43s41a 7771960413337

Když jsem v Petřvaldu, ale i Plesné prodával pozemky, jedna z věcí, které kupující zajímala, byla blízkost MHD. Dostupná MHD je bonusem k vašim domům, nemilí Pustkované a opak, kdy tvrdíte, že by tramvaje znehodnotily vaše králíkárny, je zcela mimo mísu. Kdo vám to nakukal, Máňa? A říkala, že to není směroplatný? Lidi, zapněte selský rozum. V těch panelákových kukaních jste dočista otupěli.

+15/−3
13.4.2017 20:45

M76i37c66h96a57l 50P60o66d98l31o49u92č92k24a 6880648664758

Takovým přístupem vám ti lidi uvěří. Věřím, že lepší dostupnost MHD zvýší cenu panelákových bytů, protože umožní obyvatelům si nepořizovat automobil, či více automobilů. Ovšem dostupnost MHD v Porubě je. Dle mého jiná situace je u rodinných domů. A protože neexistuje relevantní srovnání, protože se posledních 25 let nikde nestavělo tak, aby se toto dalo říci, je to vždy o názoru.

0/0
14.4.2017 1:01

S52v18a38t73a19v97a 19D31u61r85a13n80o61v42á 3849659574851

Jen tak na okraj, Pustkovec je z vetsi casti zastaveny rodinnymi domy. Novy Pustkovec a horni a dolni cast naproti 8.obv defacto neni soucasti obce.

A pozemky jsou tam jedny z nejdrazsich v Ostrave.

A ted k tomu MHD, v trase do zacatku 90.let minuleho stoleti nebyla planovana zadna vystavba, takze v nejakem dlouhodobem planu tam muselo jit o nejakou stavbu jako MHD nebo rozsireni cesty. Logiku by to i melo, kdyz se podivate na Martinovskou a 17. listopadu. V inkriminovane dobe tehdejsi radni Pustkovce vyuzili osamostatneni a udelali zmenu v uzemnim planu. No a pak uz jen staci zjistit, kdo z toho mel v obci nejvic. Ted dotceni majitele domku jsou nejvetsimi odpurci. Docela je chapu, ale postavit si domy kousek od vozovky je taky nerozumne. Je to jejich volba. Pro 7. a 8. obvod by MHD byla vyznamnou pomoci, v dnesni dobe si tipuji, ze prumerny vek obyvatel techto obvodu bude okolo 60-70. let, protoze se tam povetsinou stehovali na zacatku 70.-80.let. Nepredpokladam, ze tam doslo ke kompletni vymene obyvatelstva. A tito lide uz dnes neridi nebo ridit v dohledne dobe nebudou a budou potrebovat MHD. A Pustkovec,, ta obec starne take a jeji obyvatele musi dochazet na MHD z nekterych casti hodne daleko.

+1/0
14.4.2017 8:02

M15a89r95t47i63n 56N47e15v13r31l85a 2347931214787

Autobusy tam nestačí? Linka 49 a další?

+2/−2
14.4.2017 13:59

R90a92d59e71k 44R52a10i48d70a 5457692699

tramvaj postavili v Praze na sídliště Barrandov v roce 2004 a cena nemovitostí skutečně stoupla. Není to výmysl.

0/0
14.4.2017 22:11

R60o67m91a55n 86P21o67l78á42č80e40k 5396469795

Ovšem Barrandov byl trochu jiný případ. Doba předtramvajová a předokruhová se rovnalo skákat v kolonách v buse... Tam tramvaj přinesla obrovské zlepšení dopravy.;-)

0/0
15.4.2017 9:35

M58a36r74t78i61n 46N41e45v91r71l33a 2977641404277

Jezdí tam autobusy a to dost. A pokud bude dál pokračovat automobilizace a lidi budou MHD říkat SOCKA tak i ty autobusy budou za chvíli jezdit prázdné...

+1/0
14.4.2017 13:58

P78a38v68e31l 75N17o75v65á50č36e97k 4290426278

Samozřejmě, pokud budu kupovat dům nebo pozemek v okrajové části města nebo na venkově, bude mne zajímat dostupnost veřejné dopravy. Čili jestli tady vůbec něco jezdí nebo budeme potřebovat dvě auta. Pokud někde jezdí počet spojů zmíněný níže - není třeba řešit zda mi tady jezdí tramvaj nebo autobus. Mám dostupnou dopravu, dostanu se všude, téměř vždy si sednu, dostanu se všude po městě.

0/0
16.4.2017 12:31

P53a60v24e78l 71Š28e11d83l40b27a90u41e90r 7458261472205

Jak mohou v referendu o tomhle rozhodovat lidi, kteří nevědí nic o plánování města a jeho vývoji v budoucnosti? Takže třeba prodavačka potravin může rozhodovat o způsobu operace srdce, s nadsázkou? Stejná pitomost. Na to by přece měli být zvolení odborníci a ne, aby do toho kafral každý "chytrolín," který bude stejně sledovat jen svoje nynější zájmy, bez ohledu na celkový prospěch a budoucnost. Často si dělník myslí, že by vedl fabriku nejlépe, ale nedej bože, aby k tomu došlo, on umí dobře svoji práci, ale o vedení neví nic. Tohle je stejné.

+5/−3
13.4.2017 20:23

M54i26c51h43a61l 96P22o91d29l43o56u13č59k59a 6620118284118

Prosím, co znamená zvolený odborník? Politik? A nebo úředník? Určitě na mnoho z toho odpoví DURka, ovšem lidi by snad měli právo říci, zda to chtějí. Nemyslím si, že je to stejné jako operace srdce, či vedení fabriky. Toť můj názor.

Takové, že my tady postavíme tramvaj, a vy mlčte, tomu nerozumíte, jen ještě více bude prohlubovat nedůvěru k fungování státu. U tramvajové tratě v Porubě mi schází ten významný celkový prospěch a budoucnost. Těch argumentů proč ano, i proč ne, je poměrně dost, a některé jsou opodstatněné a jiné liché. A nemají ani stejnou váhu. Tohle ani pořádně nemohou rozhodnout odborníci, ale budou to rozhodovat politici, což je skoro podobné, jako když se uspořádá referendum, dle mého, ale mnohokrát lepší.

0/−1
14.4.2017 1:07

J40a41n 61P48e91t16r33u21s 2272875247191

Otázka referenda má dvě roviny. Teoreticky referenda lidé velmi chtějí, mají pocit, že si tak prosadí svou.

Prakticky pak k referendu nedojdou, čímž ho zneplatní. Hranice je 35%. Krásným příkladem budiž nedávné referendum o (ne)sloučení dvou ZŠ na Ostravě Jihu.

To jen tak pod čarou k té anketě, kde zas jasně vede referendum. Ono se pak zvednout a jít skutečně o něčem hlasovat činí většině lidí paradoxně nepřekonatelný problém.

+7/0
13.4.2017 19:44

M63i72c31h92a51l 25P81o66d89l59o95u77č41k86a 6480448484208

Dobrý den, obecně souhlasím. Ovšem ono vždy záleží jak budou položené otázky. To refendum se dá vypsat tak, že jeho malá účast potvrdí, že odpor je minoritní, a nebo naopak, že malá účast nerozhodne ani pro ano, ani pro ne. A takto se refenda většinou píšou (možná je to dokonce dáno). Pak pokud nepřijde dostatek lidí, řekne se, že rozhodnou politici.

+1/0
14.4.2017 1:10

P66a29v73e57l 12L37e56š80t94i58n90s45k25ý 7548125682473

Tak na jednu stranu chapu odpurce,ze si poridili predrazene domy na mrnavem pozemku uprostred mesta,kde jim navic zle mesto chce ted jeste stavet tramvaj...ale pokud odbornici (ne politici) uznaji,ze je to nejlepsi varianta,tak neni duvod nestavet.Osobne bych se priklanel k prodlouzeni tramvaji po ulici opavska a 17.listopadu,a oblast pustkovce a cast martinova nechal na busech,ale nejsem odbornik na dopravu a neznam ostatni okolnosti (prelozka privadece z kruzberku atd.)

+6/0
13.4.2017 18:49

M77i71c72h20a28l 61P17o43d20l66o13u46č63k59a 6510268684958

Dobrý den, říkám si, jak mohou rozhodnout odborníci. Oni posoudí vliv na životní prostředí (té samotné tramvaje a její stavby, nikoliv například zvýšených exhalací zastavujícími a rozjíždějícími se auty, či zhoršení dopravní obslužnosti vlivem změny autobusových linek), zda se tam vejde, zda je realizovatelná z pohledu norem. DURka, která se nyní chystá, vůbec nevyhodnocuje potřebnost. Potřebnost vyhodnotila studie Mott MacDonald, a ta je v případě zaměření na ekologii jasná, zrušíme autobusokilometry a nahradíme tramvajokilometry. Ekologicky došlo k náhradě emisních vozidel, bezemisními. Opět se vůbec neřeší, že to vede ke zhoršení dopravní obslužnosti části cestujících, že ostrůvky způsobí větší zdržení automobilů a tím větší exhalace v daném území.

+1/−2
14.4.2017 1:14

P77a93v18e70l 61L54e73š53t19i55n71s96k87ý 7448305292453

Nejde mi ani tak o ekologii,navic kdyz ted pulka busu jezdi na cng.Ale pokud se do budoucna v Porube vytvori velka zachytna parkoviste a nebude k tomu vybudovana perfektni sit MHD,je budouci rozvoj mesta znacne nejisty.Protoze dnes je v Porube stale 50% duchodcu,kteri ac maji auto,jezdi s nim max. jednou tydne na chatu.Pokud bude tato generace za 20let nahrazena nove prichozimi+k tomu pripoctu trend automobilek vyrabat auta jako spotrebni zbozi,bude v Porube nepojizdno.Nebo se rodiny,kde vsichni potrebuji auta prestehuji jinam (uz par takovych znam). Jedine,co mi vadi je vyber trasy dle ceny,myslim kdyz uz se budou sosat dotace (a nejde tak vsechno z nasi kapsy),mohly by se zvazit i ty drazsi varianty

0/0
14.4.2017 6:51

M96i83c59h24a13l 14P61o33d43l47o20u43č13k27a 6910158984408

Dobrý den, pochopil jsem. Děkuji za rozšíření pohledu. Jinak cena realizace dle mého není nejnižší ze všech variant.

0/0
14.4.2017 11:22

J71a58k43u50b 52S74e30k77e57r28a 6166610516225

Jinymi slovy se vsemozne snazi odpurci zabranit rozvoji mesta?

Ta zadni cast poruby je do budoucna vhodna k dalsimu rozvoji oproti napr. Nekterym nejmenovanym castem.

A taky by si odpurci meli uvedomit, ze se soucasnym zvlastnim trendem likvidace osobni automobilove dopravy ve mestech by taky mohli casem chodit od Slovanu pesky..

+5/−1
13.4.2017 18:45

M30i22c41h82a65l 77P85o88d19l40o88u94č39k13a 6660798504288

Likvidace osobní automobilové dopravy? Jak je to prosím myšleno? Do některých částí Poruby jim jezdí autobus, na který mohou přestoupit na Svinově.

+1/−2
14.4.2017 1:22

S40v25a24t66a92v83a 63D47u81r30a48n82o47v54á 3379789534171

No lide z Pustkovce uz dnes nemaji jinou volbu nez dojit ke Slovanu nebo Duze, popr. na Martinovskou. Obsluznost MHD (busy) je minimalni. Od hasicarny k Slovanu nebo k Duze cca 1 km, uvnitr vesnice zadny autobus nejezdi a nebude. Mozna je to nejvetsi obytvna zona v okoli. A uz dnes lide pres 70. let a i ti nemocni mladsi maji jen 2 moznosti dojit pesky na nejblizsi zastavku a pak presednout nebo jet autem a pak velmi tezce hledat parkovani napr. u fakultky. Tramvaj, ktera by je dovezla pred urad, nemocnici obchod i s prestupem by byla mnohem lepsi nez busy, ktere opravdu takovy komfort nenabizeji.

+1/0
14.4.2017 8:09

J86i87ř48í 28H88o52d28a27n 6354857813460

1km dojit je problém?

0/−1
15.4.2017 12:34

J23a19k45u84b 23S68e74k74e83r62a 6386570906965

Podle soucasneho trendu pomale legislativni likvidace spalovacich motoru, ekologivkych narizeni mest ve vetsi mire na zapade nas to casem dozene vsechny... A Vyssi danove zatezovani bude za 20 let vypadat tak, ze budeme jezdit na konich

0/0
14.4.2017 10:27

J50a90k50u46b 76S22e76k80e97r14a 6156300786385

Jinymi slovy se vsemozne snazi odpurci zabranit rozvoji mesta?

Ta zadni cast poruby je do budoucna vhodna k dalsimu rozvoji oproti napr. Nekterym nejmenovanym castem.

A taky by si odpurci meli uvedomit, ze se soucasnym zvlastnim trendem likvidace osobni automobilove dopravy ve mestech by taky mohli casem chodit od Slovanu pesky..

0/0
13.4.2017 18:27
Foto

B53r34o19n87i62s29l90a90v 91G49a14b46r37y17š 2402749201

Souhlasím s panem Hrčiříkem.

Zajímá mě však jedna věc. Pokud si odpůrci myslí, že budoucí tramvaj bude vozit vzduch, koho teď vozí autobusy? Přes zastávku Duha jezdí o pracovních dnech celkem 894 spojů. Kdyby ty autobusy nikoho nevozily, už dávno by byl počet spojů omezen. Nebo se mýlím?

Hloupé argumenty tamních obyvatel neberu. Není racionální důvod ty tramvaje do tohoto místa nezavádět.

+17/−3
13.4.2017 18:16

M67i29c84h47a96l 47P96o41d56l36o35u55č25k93a 6310768354708

Promiň Broňo, ale ano mýlíš se. Spousty autobusů jezdí v Ostravě spíše pod kapacitou naplněnosti, a jezdí. Neříkám, že je to špatně, protože pokud nejde zrušit celý oběh vozidla, nemá smysl rušit jednotlivé spoje. Ve studii od Mott MacDonald, kterou lze stáhnout na stránkách Porubské výzvy, je i sčítání. Duha,17.listopadu 11123 cestujících oba směry, Duha,B.Nikodéma 1066 cestujících. Pokud budu brát tvůj počet spojů, je to na spoj 13,6 cestujícího v pracovní den.

Další zajímavá věc ze studie je, že do roku 2013 klesal počet automobilů na osobu, v roce 2013 stoupnul. Další data nejsou. Že by jejich slavná optimalizace?

+1/−2
14.4.2017 1:39

S47v34a31t26a25v85a 82D70u65r97a78n73o79v48á 3509769784741

No ja bych rekla, ze mate docela spatna cisla. Jezdivam docela casto do Pustkovce za rodinou. A bud jedu autem, od vodarny vlastne popojizdim az k ni domu. V podstate souvisla kolana aut a to jakoukoliv z vas vyjmenovanych ulic v rannich ci odpolednich hodinach. Pokud jedu MHD (tramvaj), tak ke Slovanu je stale plna, rozhodne se mi nestalo, ze bych je max se 14. spolucestujicimi (pres den urcite ne). Vyuziti napr 39, nebo jineho busu, situace stejna. Statistika a scitani se daji delat ruzne. Navic uplne staci, aby zavreli svinovske mosty a jedina moznost jak dojet bez uhony do Poruby je jet hromadkou a tim myslim, kteroukoliv jeji cast, pricemz smer Pustkovec, 7,8 obvod musite pouzit i svoje nohy, coz starsi lidi vicemene uzavre doma.

0/0
14.4.2017 8:17

M62i44c31h57a83l 27P25o94d69l73o75u62č31k74a 6700188614118

Dobrý den, ano statistika se dá dělat a vykládat různě. Ono to bude asi tím, že sčítání cestujících neprobíhalo během celého dne, což jsem si neuvědomil. Omlouvám se. Samozřejmě ten výsledek bude poněkud jiný.

0/0
14.4.2017 11:09
Foto

B40r28o77n17i67s32l84a62v 19G98a52b17r40y30š 2342579101

Podíval jsem se na tu tabulku. V ní jsou uveřejněny jen nástupy a výstupy. Data jsou to určitě cenná, pokud má provoz trvat cca 18 hodin, vystoupilo na zastávce Duha cca 677 lidí za hodinu.

Ale mnohem lepší vypovídající hodnotu by mělo úsekové měření. Čili by mě zajímalo, kolik lidí bylo v autobusech mezi jednotlivými zastávkami těch autobusových linek. Kdyby ty zastávky v té tabulce byly přiřazeny nějaké lince, dokázal bych si spočítat, kolik lidí dohromady tu trasu využilo. Ale v tomto případě to z té tabulky nevyčtu.

Navíc mi moc nedává smysl, že tramvajová zastávka Rektorát VŠB má mnohem menší obrat cestujících než právě zmiňovaná Duha.

Za mě to jsou prostě poloviční data.

0/0
14.4.2017 12:59
Foto

B71r49o71n62i23s64l24a55v 63G91a58b40r55y87š 2262389511

Podívám se na to.

Pokud je to ale tak, jak píšeš, pak tedy DPO něco dělá špatně. A moje čísla to nejsou, nedokážu si je vymyslet. Jen interpretuju čísla z CISu.

0/0
14.4.2017 12:17

A34d71a44m 42H19r73n56č21i76ř52í41k 1557181611178

Městská hromadná doprava se musí řešit koncepčně a s výhledem do budoucna. Musí ji řešit odborníci, musí vycházet z urbanistické koncepce města, musí být svázaná s městem být přesně tam, kde je potřeba.

Snažit se stavbu všemožné zastavit se zdá být krátkozraké. Tímto přístupem se nedá nikam posunout.

+21/−2
13.4.2017 17:56

V66ě82r22a 77V15l22č24k89o36v82á 3951876513524

Urbanistická koncepce města? Myslíte například výstavbu Karoliny?

0/0
14.4.2017 9:25

R45a52d40e40k 86R87a77i48d48a 5647812889

A co je špatně na Karolině urbanisticky?

0/0
14.4.2017 22:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.